Výluka vlakov medzi Bratislavou a Marcheggom (25.6. – 10.7.2022)

Počas dvoch týždňov budú vlaky z Bratislavy do Viedne premávať len z Petržalky, do Marcheggu pôjde z Hlavnej stanice náhradný autobus.

Pre stavebné práce bude v termíne od 25. júna do 10. júla 2022 vylúčená premávka vlakov medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom. Vlaky REX premávajúce medzi Bratislavou a Viedňou cez Marchegg budú v uvedenom čase premávať len v úseku Viedeň - Marchegg. V úseku Marchegg - Devínska Nová Ves - Bratislava hlavná stanica budú tieto vlaky odrieknuté, vo veľmi obmedzenom rozsahu bude zavedená náhradná autobusová doprava.

Medzi Bratislavou a Viedňou budú môcť cestujúci využiť vlaky premávajúce zo stanice Bratislava-Petržalka cez Kittsee. Na prepravu medzi stanicami Bratislava hlavná stanica a Bratislava-Petržalka budú mať držitelia platných medzištátnych vlakových lískov možnosť v oboch smeroch bezplatne cestovať linkami 93 a N93 bratislavskej MHD (pri kontrole sa treba preukázať platným vlakovým lístkom). Za prepravu bicykla alebo nadrozmernej batožiny na uvedených linkách je však potrebné zaplatiť dovozné (dovozný lístok v cene 0,45 €).

Pre cestujúcich medzi stanicami Bratislava hlavná stanica a Marchegg bude premávať limitovaná náhradná autobusová doprava podľa mimoriadneho cestovného poriadku v rozsahu niekoľko párov spojov denne. Pre obmedzenú kapacitu náhradnej autobusovej dopravy v nej nebude možná preprava cestujúcich do/z Viedne. Cestovný lístok je potrebné zakúpiť si vopred (online, v automate, v staničnej pokladni) pred nástupom do autobusu. V autobuse nie je možná preprava bicyklov.

V úseku Devínska Nová Ves - Marchegg nebude náhradná doprava zavedená.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Martinos #31:
Ďakujem! Vchodová výhybka na 40 km/h do odbočky (ak nechceme vlak staničiť na koľaji "štyri vpravo", čo je katastrofa) to aj tak zabije. Ináč dnes som znovu sledoval GPS rýchlosť. Fíra vlaku išiel v úseku 70 rýchlosťou 77 km/h. Toľko k tomu úžasnému viaduktu. Koľko rokov je pod ním to lešenie s tensometrami (tipujem že to je niečo ako tensometre)?
Reakcia na: upravovač fotiek #30:
Most a trat po vchodovu vyhybku do Stanice DNV sa zrekonsruuje na rychlost 120Km/h. Stanica DNV sa ma riesit vramci BA-zeleznicneho uzla.
https://www.crz.gov.sk/data/att/2872945.pdf
Reakcia na: henko151 #29:
Elektrifikivať stávajúcu trať nie je problém. Rýchlosť 80km/h medzi mostom a DNV a jazda odbočkou na vyhýbkách 40 km/h ostanú. Som zvedavý kde bude styk napájacích sústav. Apropo 80 km/h. Pred pár dňami som som si zo srandy meral rýchlosť cez GPS a fíra sa na 70-ku v krátkom úseku za mostom vykašľal. Valil si to tam 80 km/h akoby nič. Údaje GPS kolísali medzi 77 a 85.
Reakcia na: 3pa3ck3 #27:
Skoro ráno hádam ešte nebudú. A opačným smerom, neviem či riskovať D2 alebo ísť radšej cez most SNP a nábrežie, s alternatívou cez Devín alebo cez Karlovku a Dúbravku. Aspoň vidíme ako by sa moc hodilo to vodné dielo, po hrádzi by sa dalo ísť z Petržalky rovno na Riviéru. Ale ekoteroristi ho torpédujú.
Reakcia na: upravovač fotiek #26:
Len netreba zabúdať na kolóny kvôli oprave mosta na D2
Reakcia na: 810zssk #25:
Ja by som takú NAD určite využíval počas výluky medzi DNV a Marcheggom. A vzhľadom k množstvu ľudí, ktorí z DNV cestujú do Viedne a vystupujú na Stadlau a Simmeringu, by som určite nebol sám. Len by to muselo mať patričnú reklamu s časmi odchodov a príchodov vo Viedni ako aj opačným smerom. Ja budem počas výluky jazdiť autom do Wolfsthalu a odtiaľ pokračovať S7. Stále to bude pre mňa rýchlejšie než vlakom z Petržalky (navyše vo Wolfsthale môžem parkovať zadarmo a bez problémov), ktorý robí južnú zachádzku a vo Viedni ma vykopne na HBf, z ktorého sa ešte musím minimálne 15 minút trepať do centra O vozňom. Alternatíva S-Bahnu na Wien Mitte + peší presun nie je o nič kratšia. Ani U1, ktorá na HBf vôbec nestojí, peší presun je asi 350 metrov a to nepočítam schody. Navyše U1 ma môže odviezť akurút po Schwedenplatz, odkiaľ to mám takmer dvakrát ďalej do práce ako z Landstraße. A keď sme už pri Landstraße, tak vyliezť z metra U3 na povrch je nenormálne komplikované, lebo U3 je pod U2 aj železnicou, najhlbšie zo všetkých dráh ktoré sa tam križujú. Mám overené, že rýchlejšie vyleziem na povrch z U3 keď pôjdem cez stanicu U4, než aby som sa trepal výlezom pre U3. Navyše vo výleze/vleze U3 teraz odstavili jednosmerný eskalátor, takže ráno sa cez U4 so mnou trepe oveľa viac ľudí ako keď eskalátor ešte jazdil. Takmer všetci cez U4, po zúženom peróne. Je to celkom zaujímavé, ak by tam práve staničil vlak U4, tak by sa tam vytvorila zápcha, pri ktorej by sa miešali tranzitujúci cez perón s cestujúcimi U4. Občas sa na to všetko vyprdnem a idem na výťah, aj keď pri ňom je to lotéria že buď takmer nečakáš, alebo čakáš dlho.
Reakcia na: upravovač fotiek #22:
NAD je iná téma. Ale fakt si nemyslím že kvôli výluke by bol väčší dopyt po spojení k S7. Do Viedne by nikto okrem šotoušov nešiel cez Wolfsthal s dvomi prestupmi a dlhšie ako s jedným cez Petržalku.
Reakcia na: irizar #20:
Veď ja riešim tie spoje do Viedne. Pridajú sa Regiojet a Flixbus a potom čo? Rovnaký bordel ako pod mostom, ale ešte v horšej lokalite?
Reakcia na: 810zssk #19:
Ubrali niektoré spoje z AS na Viedeň, alebo to sú nové spoje?
Reakcia na: irizar #20:
To by skôr bol dopyt po spojení ŽST DNV - BHf Wolfsthal počas výluky. Samozrejme pod podmienkou že by v S7 platili lístky z DNV do Viedne a že by bol poobede/večer rovnaký prípoj opačným smerom a že by bol garantovaný prestup. A že by to malo patričnú reklamu. Jeden autobus by to možno aj stíhal otočiť, ak by na diaľnici nebola zápcha. Vodičov by si potreboval asi dvoch, ak chceš celodenný interval 60 minút od prvého vlaku až po posledný.
Trošku offtopic ale zaujalo ma v cenníku SL:
24-hodinový lístok na MHD v Bratislave 1 €

DPB dáva niektorým súkromníkom dumpingové ceny na ich produkty alebo to SL dotuje zo svojho?
Reakcia na: 810zssk #19:
Tak dotycneho dopravcu mozu vyzvat, aby preukazal, ze po jeho sluzbach je na hlavnej stanici rovnaky dopyt ako po priamom spojeni zo Schwechatom, kam tranzituju cez hlavak z vlakov denne stovky ludi z celej republiky s hromadou batoziny, a neexistuje tam spojenie vlakom. Pochybujem, ze taky smer existuje.
Reakcia na: Viko #18:
To bude skôr reakcia na to že si už si nemôžu kresliť náhodné cestovné poriadky na regionálke, tak aspoň Viedeň rozbili do dvoch rôznych uzlov 😀

Inak kto povolil pchať na hlavnú stanicu diaľkové autobusy? Keď sa ozvú ďalší dopravcovia, ktorí to teraz celkom legitímne môžu požadovať, tak čo?
Na situáciu reaguje aj SL 😃 Od 27.6. jazdia na Schwechat i z hlavnej stanice.
Reakcia na: johnnyjanko #16:
Neviem kvôli akým prácam má byť teraz dvojtýždňová výluka. Možno na našej strane, ale čo tam chcú robiť fakt neviem. Podbíjať by to šlo aj bez výluky. Prípadne s výlukami kedy budú odrieknuté iba vybrané vlaky. Ráno do Viedne a poobede z Viedne už pôjdu, 6 hodín (v sedle) by bola výluka. To väčšinu pendlerov nezasiahne.
Reakcia na: upravovač fotiek #14:
Vďaka za odpoveď, viem, že rakúska strana celú trať už dlhšiu dobu kompletne modernizuje, ale skôr som mal na mysli otázku, čo sa zmení za tieto 2 týždne výluky. Myslel som si, že táto výluka je kvôli prácam (aj) na slovenskej strane.

Čo sa týka zlého stavu slovenského úseku trate, však teraz sa robí kompletná rekonštrukcia celej trate 110, ktorej súčasťou iste bude aj modernizácia DNV (až po št.hr. smer Marchegg), vrátane takých vecí, aké si spomenul, plus ešte elektrifikácia. Alebo máš iné informácie?
Reakcia na: Ike #10:
Nie je to také jednoduché. Bez súhlasu rakúskej strany most nepostavíš. A tam sa veci majú tak, že žiadna obec o cestný most nestojí. Obávajú sa prílevu áut do predtým pokojnej dedinky. Starosta Angernu sa pred časom vyjadril, že kým nebude hotové prepojenie S8-D4, tak žiadny most nepodporí. Navyše, záhorským obciam by možno prepojenie s rakúskou kultúrou pomohlo, ale rakúskym obciam až toľko nie a väčšina ich obyvateľov (okrem tých pár, ktorí by na tom zarobili) nemá o užší kontakt so Slovenskom záujem. Povedzme si úprimne, že sa im ani nemožno celkom čudovať.

Čo sa týka ceny, k tomu sa neviem fundovane vyjadriť, ale domnievam sa, že ak je nejaká dopravná stavba určená pre ekologickú, "bezautovú" dopravu, tak je omnoho jednoduchšie na ňu čerpať eurofondy.
Reakcia na: johnnyjanko #9:
To určite bude. Zrušili/zrušila sa priecestia, posunul sa oblúk za Marcheggom, celé sa to elektrifikuje a zdvojkoľajní, výhybky sú s pohyblivými srdcovkami, v priamom smere ani necítiš že cez ne ideš. Neviem na akú rýchlosť sú konštruované, ale v priamej to určite bude aspoň 160 km/h a do odbočky tipujem aspoň 80 km/h. Hlavne sa to celé ide elektrifikovať. Zato úsek na našej strane od mosta po DNV je katastrofa. Rozpadáva sa tam aj viadukt, čo sa pred pár rokmi ošetrilo dočasným znížením rýchlosti na 70 km/h (z úchvatných 80 km/h). Asi pred dvoma rokmi sa 70 km/h na krátkom úseku medzi mostom a násypom zmenilo na trvalú traťovú rýchlosť. Približne v rovnakom čase boli vymenené výhybky v záhlaví smerom na Marchegg/Kúty, kde sa znovu dali tie isté na rýchlosť 40 km/h do odbočky. Pričom sa tam luxusne zmestia aj dlhé výhybky, lebo medzi koncom perónov a výhybkami je 800 metrov priamej koľaje. V opačnom smere by šla prvá výhybka z koľaje smerom na Kúty posunúť o 300 metrov, čím by sa vytvoril priestor pre všetky výhybky idúce až ku koľajám kde parukujú odstavené nákladné vlaky. Lenže na to NIKTO nemyslí. Budeme čakať 10 rokov než sa vôbec niekto spamätá, potom 10 rokov kým sa vypracujú posudky a projekt, potom 10 rokov než sa to bude realizovať. Takže možno v roku 2050. Optimistický odhad. Lebo sme na Slonvesku. A v Bratislave.
Reakcia na: Ike #10:
Rakuski nackovia vo viacerych obciach na hranici usporiadali referenda, v ktorych odhlasovali, ze most cez Moravu u nich nebude.
Vie niekto co sa tam bude robit? Na slovenskej ci rakuskej strane? Alebo priamo na moste?
Ten autobus mohli nechat pendlovat aspon v dvojhodinovom takte. Ja tam budem mat jednu ci dve cesty do okolia Ganserndorfu, zrovna v case, ked ziadny autobus neni, a takto to najrychlejsie bude cez Breclav, len tam sa bojim tych monstruoznych meskani.
Reakcia na: Ike #10:
Absolútne súhlasím. Normálny most cez Moravu tu fakt chýba. Ale rakušáci sa boja kamiónov pre VW, ale to by sa dalo ošetriť zákazom vjazdu nad 3,5 tony s výnimkou autobusov. Tých by tam až tak veľa aj tak nejazdilo.
Reakcia na: 810zssk #3:
Bohužiaľ, zaslepení cyklodopravou sa nevyužila šanca spraviť namiesto Vysomarchu normálny cestný most, ktorý by bol len o zlomok drahší a jeho pridaná hodnota by bola ďaleko vyššia. Záhorským obciam by dosť pomohlo premiešať sa s rakúskou kultúrou a nehovoriac o tom, že by to mali blízko do Viedne. Krátkodobé provinčné plánovanie.
Reakcia na: upravovač fotiek #6:
Bude aspoň tá trať po oprave lepšia ako predtým? Lebo napr. také BANM sa opravuje už roky, a furt sú tam pomalé jazdy cez obe zhlavia, na hanbu sveta. 🤕
Reakcia na: jozin #7:
Je iba frflem. Aj tak mám v druhom týždni výluky dovolenku.
Reakcia na: upravovač fotiek #6:
Je to dvojtyzdnova vyluka ale nariekas tu, ako keby to zrusili nafurt.
Budem ti drzat palce, aby si to nejako prezil 🙂
Reakcia na: 810zssk #5:
NAD do Marcheggu je, čuduj sa svete, stále rýchlejšia než vlak z Petržalky, ak ideš na Stadlau alebo Simmering. Bežne cestujem na Stadlau a odtiaľ pokračujem U2 a O vozňom. Kvôli výluke na Franzensbrücke teraz cestujem až na Simmering a odtiaľ U3 na Landstraße plus peši dve zastávky. Trvá to dlhšie. Ak by som išiel vlakom zo ŽST Petržalka (6:46) a prišiel o 7:46 na HBf., tak by som si vôbec nepomohol. Presun na O vozeň je minimálne 4 minúty. Plus čakanie plus jazda na Hintere Zollamtstraße by spôsobilo ešte väčšie meškanie.
Reakcia na: upravovač fotiek #4:
Samozrejme že nepôjdeš NAD do Marcheggu, však to by si si neúmerne predĺžil cestu. V článku sa vyslovene uvádza že NAD nie je určená pre cestujúcich do Viedne, pre tých sú vlaky cez Kittsee.

Pôjdeš vlakom na hlavnú stanicu, odtiaľ 93 do Petržalky a odtiaľ vlakom do Viedne.
Reakcia na: 810zssk #3:
To znamená 6:02 z DNV (Os 3005). Na HLST prestup 5 minút, čo bude zaujímavé ak bude Os 3005 meškať. S autobusom do Marcheggu, odtiaľ pokračovať do Viedne. Prípoje v Marcheggu vychádzajú tak, že autobus/vlak odchádza v čase kedy autobus/vlak prichádza, takže presun medzi vlakom a autobusom musí byť okamžitý. Už vidím tých ľudí ako bežia po peróne a schodoch. To musel vymysleť fakt niekto kto si myslí že ľudia sa instantne teleportujú medzi nástupišťami v rámci jedného prestupného uzlu. Okrem toho, čo ak bude niečo z toho meškať? Bude sa čakať na prípoj? Alebo sa presúvať 93 a stihnúť REX 7710 s odchodom 6:46 a príchodom do Viedne HBf. 7:46, lebo ide zachádzkou a vôbec vo Viedni neobslúži Stadlau ani Simmering, takže prípoj na U2 a U3 z Petržalky nie je. Voziť sa U1 a následne prestupovať, prípadne O Wagenom, spôsobí ďalšie časové straty. To je prašť jak uhoď, pokiaľ nemáš cieľ vyslovene na Hauptbahnhofu. Katastrofa. Keď cyklomost odniesol ťahač s návesom, nevidím dôvod prečo by neuniesol autobus náhradnej dopravy. Nakoniec, pre záchranné zložky je ten most dimenzovaný, takže ak unesie hasičské auto, môže aj autobus NAD v trase ŽST DNV - Marchegg.

Mimoúrovňové križovanie vetvenia tratí 100 a 110 nie je nutné. Stačí ak by tam vymenili tie výhybky stavané na rýchlosť 40 km/h do odbočky za výhybky umožňujúce ísť aspoň 80 km/h do odbočky. A peronizovať ŽST DNV. Koľaj 4 vpravo je katastrofa.
Reakcia na: upravovač fotiek #2:
Cestujúci z DNV holt budú musieť ísť cez Petržalku (vlak na hlavnú stanicu, bus do Petržalky a vlak do Viedne). To bohužiaľ inak spraviť nevieš, keďže cestná infraštruktúra v tej časti mesta do Rakúska proste nevedie. Len to poukazuje na to ako zúfalo chýba spojenie v tejto lokalite - je škoda že sa viac netlačí na most cez Moravu v polohe budúcej D4/S8. Ak sa nemýlim, S8 je dnes mŕtvy projekt, ale aspoň ten most by sa postaviť mohol, hoci len v polprofile.

Mimochodom, budem trochu OT, ale v rámci koridorizácie 110ky sa ráta aj s tým že odbočenie z DNV na Marchegg bude mimoúrovňové (flyover), alebo sa tam stále bude križovať protismerná koľaj?
No ďakujem pekne. A cestujúci medzi DNV a Viedňou sa majú teleportovať?
1. Rozumie niekto prečo sú časy NAD v prvom a druhom týždni rozdielne?

2. Bude linka cez Kittsee nejak posilnená, aby odviezla v podstate dvojnásobok ľudí?

3. Musí niekto furt vymýšľať tarifné momotiny? Ak raz železničné lístky na 93 a N93 platia (čo je super), prečo sú z toho vyňaté tie bicykle?