Do konca júla prebieha prerokovanie ďalších zmien a doplnkov územného plánu hlavného mesta.
Hlavné mesto SR Bratislava pripravilo ďalšie zmeny a doplnky územného plánu mesta. V termíne od 10. júna do 31. júla 2022 sa uskutočňuje prerokovanie tohto návrhu Zmien a doplnkov 09. Návrh obsahuje aj niekoľko aktualizácií územného plánu v oblasti vybavenia mestskej hromadnej dopravy.
Doplnený územný plán by mal umožniť jednoduchšie budovanie trolejbusových tratí. Okrem doplnenia dvoch trolejbusových tratí do navrhovaného doplnkového systému MHD pre rok 2030 (Trenčianska - Hraničná a Bulharská - Galvaniho) bude umožnené realizovať trolejbusové trate na každej komunikácii, kde je to prevádzkovo potrebné a priestorovo možné.
Ďalšia časť dopravných zmien zahŕňa doplnenie územnej rezervy pre meniarne na Račianskej, Astronomickej, pri ŽST Nové Mesto a na Petržalskej radiále v súvislosti s modernizáciou, resp. výstavbou električkových tratí. Naopak, z územného plánu sa navrhuje vypustiť rezervu pre trolejbusovú meniareň Machnáč na ulici Slávičie údolie.
V oblasti železničnej dopravy na území Bratislavy sa má rezervovať územie pre strojkoľajnenie železničnej trate v úseku Hlavná stanica - Devínska Nová Ves a zdvojkoľajnenie trate v úseku ŽST Bratislava predmestie - odbočka Močiar. Spolu s vypustením nového prístavu v lokalite Vlčie hrdlo sa vypúšťa aj rezerva pre železničnú vlečku do tohto prístavu.
Dokumentácia k zmenám a doplnkom územného plánu 09 je k dispozícii na stránke https://public.bratislava.sk/dokumenty/. Osobne sa bude môcť verejnosť s návrhom oboznámiť 22. júna 2022 v čase medzi 14:00 a 18:00 v konzultačnom stánku vo Faustovej sieni Starej radnice. Ďalšie informácie o dostupnosti dokumentácie a možnosti uplatniť pripomienky k zmenám a doplnkom sú zverejnené na stránke magistrátu.
lostrail
1. Dik za info k Brnianskej.
2. Ta povodne navrhovana trat cez Slavicie ma samozrejme mnoho dalsich otaznikov, ako len nejake Liscie udolie, ako napr.:
- Tu neuveritelnu radost obyvatelov Tichej ulice, keby im tam pokojne byvanie takmer v lese s diviakmi a srnkami niekto chcel zmenit na jednu z hlavnych tras MHD. Obzvlast ked aj obyvatelia Petrzalky dokazu urobit z naletovych drevin v koridore "nikoho" vzacne rastlinstvo.
- Celkova narocnost a naklady na rozsirenie Tichej
- V kombinacii s "kvalitnym" obutim vozidiel MHD, ktoreho efekt vidime vzdy hned pri prvom snehu, uplne sialene stupanie / klesanie
- Otazne napojenie k stanici - absolvovanie celej trasy cez Mudronovu a Palisady a potom odbocovanie naspat na Stefanikovu je naozaj krkolomna trasa. Pri uplnom pritiahnuti za vlasy by som si este predstavil nejaku trasu okolo Slavina a tam cez tie klukate cesticky na Krizkovu. Ale to uz je trasa cez Mlynsku dolinu ovela viac v pohode.
3. Chcelo by to ale internaty lepsie zapojit ako len pomocou L31 a L39, ci sucasneho vymetaku L139, pricom zapadna strana Mlynskej doliny je na tom lepsie ako napr. Ticha. Taka cast trate by sa realizovat mohla (aj ked s tym Medisylom to nebude take ruzove, ako len odstranenie uzkeho pasu "busha" - zas, ak by slo o okruznu linku, nemuselo by sa tadial jazdit vobec).
Rozmyslam nad nejakym kvaziokruznym spojom, ktory by tocil DD, Rivieru, Botanicku a internaty, pricom Grunty by zo zaciatku absolvoval napr. na baterie a potom by sa prehodnotilo, ci by vobec malo zmysel tahat droty. Napr. kazda druha L33 by urobila taky okruh. Iste, z hladiska celkoveho planovania vypravy celkom peklicko, takze by sa asi muselo vymysliet nieco funkcne, ale nie je to nemozne.
Prestupy na elektricku hned dva, konecne normalne napojenie na DD (kopa studentov tam byva v najmoch, no na internatoch ma zaujmove aktivity a interval L139 je slaby), co si vlastne do velkej miery kladla za ulohu prave ta povodne navrhovana trat. Uz za mojho posobenia na VS bol trend jednoznacny - ked som na skolu nastupil, vedla ulice Stare Grunty zo zapadnej strany bola len pekna zelena trava. Ked som promoval, cele to bolo znicene divokym parkovanim, ktore je tam dodnes. Myslim, ze to jasne vypoveda o nazore studentov na kvalitu spojenia MHD. Tlacit sa do L39 a robit pokusy o rekord, to bolo vtipne v roku 2003. Vieme, ako podobny pokus dopadol o cca. 15 rokov neskor. Naroky su holt vyssie a uz aj o studenta sa treba bit, ak nechceme, aby svojim obstaroznym autom v neznamom technickom stave plnil ulice. V lepsom pripade dostane nieco zanovne od rodicov a nie je to taka hroza (horsie je, ked to najblizsie niekde napara), ale staci sa tadial prejst a pozriet sa na ten vozovy park, co tam stoji.