Budovanie trolejbusových tratí v hlavnom meste by malo byť jednoduchšie

Do konca júla prebieha prerokovanie ďalších zmien a doplnkov územného plánu hlavného mesta.

Hlavné mesto SR Bratislava pripravilo ďalšie zmeny a doplnky územného plánu mesta. V termíne od 10. júna do 31. júla 2022 sa uskutočňuje prerokovanie tohto návrhu Zmien a doplnkov 09. Návrh obsahuje aj niekoľko aktualizácií územného plánu v oblasti vybavenia mestskej hromadnej dopravy.

Doplnený územný plán by mal umožniť jednoduchšie budovanie trolejbusových tratí. Okrem doplnenia dvoch trolejbusových tratí do navrhovaného doplnkového systému MHD pre rok 2030 (Trenčianska - Hraničná a Bulharská - Galvaniho) bude umožnené realizovať trolejbusové trate na každej komunikácii, kde je to prevádzkovo potrebné a priestorovo možné.

Ďalšia časť dopravných zmien zahŕňa doplnenie územnej rezervy pre meniarne na Račianskej, Astronomickej, pri ŽST Nové Mesto a na Petržalskej radiále v súvislosti s modernizáciou, resp. výstavbou električkových tratí. Naopak, z územného plánu sa navrhuje vypustiť rezervu pre trolejbusovú meniareň Machnáč na ulici Slávičie údolie.

V oblasti železničnej dopravy na území Bratislavy sa má rezervovať územie pre strojkoľajnenie železničnej trate v úseku Hlavná stanica - Devínska Nová Ves a zdvojkoľajnenie trate v úseku ŽST Bratislava predmestie - odbočka Močiar. Spolu s vypustením nového prístavu v lokalite Vlčie hrdlo sa vypúšťa aj rezerva pre železničnú vlečku do tohto prístavu.

Dokumentácia k zmenám a doplnkom územného plánu 09 je k dispozícii na stránke https://public.bratislava.sk/dokumenty/. Osobne sa bude môcť verejnosť s návrhom oboznámiť 22. júna 2022 v čase medzi 14:00 a 18:00 v konzultačnom stánku vo Faustovej sieni Starej radnice. Ďalšie informácie o dostupnosti dokumentácie a možnosti uplatniť pripomienky k zmenám a doplnkom sú zverejnené na stránke magistrátu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #48:
No dobre, a nebude uz dcera chodit, ked sa ta TT postavi? Viem, je to hlupy argument, ale mozno uz v tom case tento problem mat nebudes. Taky exoticky prestup ako na Valasskej asi nepride na um kazdemu. A kazdy si aj tak nakoniec pomoze nejako sam. Samozrejme netvrdim, ze by som na Patronke nechcel tie rampy alebo aby boli chodniky v poriadku a neobparkovane autami (to vadi, aj ked dieta uz chodi).
Reakcia na: lostrail #46:
Len keď máš dvoch z nich jeden, ktorý "lieta" kade-tade 😂 tak je to ťažšie. Chodci v BA by mali mať jednu zásadnú požiadavku, z ktorej neustupovať: aby mohli ísť dvaja vedľa seba. Lebo naša cesta na Kramáre vyzerá tak, že kolesá kočíku sa zasekávajú, leštíme blatníky autám a ešte ideme po tráve (a do kopca), takže pre mňa je jednoduchšie ísť buď MHD alebo autom a zaparkovať na to platenom parkovisku, kde sú tak maximálne 4 autá, lebo všetci parkujú na chodníku.

Aj my sme mali kočík tank, kde bola aj športová časť aj hlboká, ale obe deti z neho už vyrástli. Syn je už rok aj niečo bezkočíkový a dcéra ide už len do skladacieho (je z neho lepší výhľad), ktorý má ale vzhľadom na svoj účel malé kolesá a aj drobné nerovnosti sú problémom.
Reakcia na: Ike #24:
Hlavne sa ako "športové" kočíky predávajú také, ktoré sú absolútne nešportové. Malé nefixované kolieska, ktoré sa zaseknú na malom kamienku alebo nedobre zapustenom obrubníku. Hlboké kočíky majú aspoň väčšie kolesá.
My sme mali https://www.mall.sk/kociky-kombinovane/tfk-kocarek-joggster-iii-12-cg-grey (samozrejme verziu spred cca 15 rokov, ale vyzerala podobne). Monster truck kočík to síce nebol, ale jazdné vlastnosti mal možno aj lepšie, keďže bol kompaktnejší s tým pádom s omnoho lepšou priechodnosťou úzkmi chodníkmi. Prešiel stovky kilometrov v teréne, voči ktorým by bol rozbitý chodník na Kramároch najlepším povrchom na svete 🙂
Foto zo stúpania na Čmelok počas Trnavskej stovky: https://forumfoto.mtbiker.sk/1934_ba-hradza-jurava-o-ostatne-ba-cyklotrasy-mimo-malych-karpat_6169f1779fe38.jpg
Pardon za offtopic, ale nemohol som neodporúčať, keď už sa to spomenulo 🙂

Vyššie napísané samozrejme nehovorí nič o tom, že chodníky nemajú byť spravené kvalitne (nie sa rozpadať už po pár rokoch od výstavby) alebo nemáme mať poriadne a bezbariérové prestupné uzly.
Reakcia na: Ike #24:
Neviem, ako tvoje dieta, ale tomu nasmu sa paci, ked povrch nie je hladky a "drnca" to. Iste, je nieco ine, ked robis servisny presun a ked ides len tak na prechadzku. Ale pokial nemas kocik z tych najlacnejsich, ono to zas nieco vydrzi. Pravidelne s kocikom absolvujem tieto chodniky a trasy:
https://tinyurl.com/3s2nacv7
https://tinyurl.com/2p84hmnm
https://tinyurl.com/yc76xnz6
https://tinyurl.com/29xnjb4c
https://tinyurl.com/4fdsh22j
https://tinyurl.com/38s5pdn3
https://tinyurl.com/47nrs3fe
https://tinyurl.com/4yzfh8hm
https://tinyurl.com/3rmhm8ws
https://tinyurl.com/bdzdyta6
https://tinyurl.com/yc6tehx7
https://tinyurl.com/ymvyxyfx
https://tinyurl.com/yekwaeft
https://tinyurl.com/2p8pberj

...a aj ked teda mam statocne nervy na to, ze to kompetentni nechali dostat sa do takehoto stavu, kocik je v pohode. Maly bude mat v piatok 9 mesiacov, tak neviem, ci je to este malo, ale ked zacal trocha piskat (kocik, nie maly), premazal som osky kolies a jazdi ako novy. Nebadam zatial ziadne znamky rozhegania, ci uvolnovania ulozeni.
Reakcia na: Ike #24:
Kramare treba riesit, ale nie nejakym prestupom na krkahajoch (mimochodom, Patronka ma dost miesta aj na rampy - z jednej strany nezastavany pozemok, z druhej parkovisko, ale s bocnym vyustenim podchodu do chodnika, kam by sa dala rampa postavit od severozapadu).
Zatrhnut na Kramaroch to divoke parkovanie, ked aj vykolikovanim, a zrekonstruovat chodniky. Este by som doplnil priechody k samovolne sa rozpadajucemu infekcnemu pavilonu (raz tam bude bud iny pavilon alebo nova bytovka, len toto by uz konecne mohli zrovnat so zemou). Som zvedavy, co bude, ked uplynie "prizmurovacia" lehota na zakaz parkovania na chodnikoch.
Reakcia na: 3pa3ck3 #18:
Neboj nic, ja vsetky tieto moznosti poznam, dokonca sme raz s kamosom slapali na stanicu peso (cez tu neexistujucu trolejbusovu trat, pekne hore na Slavicie a potom okolo Slavina zasa dolu). Dost ma ako studenta vytacalo, ze pre najpocetnejsiu skupinu, ktora vyuziva vlaky, neexistovalo priame spojenie. A ano, dalo sa samozrejme odslapat na zastavku ZOO a tam nastupit na L32, ale o to vacsia vyvrtka to bola, ze tomu busu "chybali" uz len dve zastavky. Isty cas chodili posilove spoje ako L131 (netusim, ci to teraz este existuje), co bolo fajn, ale to je take polomacane riesenie. V kazdom pripade necakam, ze internaty dostanu ponuku priameho spojenia. Ale mat moznost dvoch alternativ na sposob L39+hocico a hustejsia L139 a k tomu napr. L32 alebo elektricky, to uz je podstatne lepsie. Len ta polhodina pri L139 je dost bieda.
Reakcia na: Viko #13:
...a tiez k #14:

1. Dik za info k Brnianskej.

2. Ta povodne navrhovana trat cez Slavicie ma samozrejme mnoho dalsich otaznikov, ako len nejake Liscie udolie, ako napr.:
- Tu neuveritelnu radost obyvatelov Tichej ulice, keby im tam pokojne byvanie takmer v lese s diviakmi a srnkami niekto chcel zmenit na jednu z hlavnych tras MHD. Obzvlast ked aj obyvatelia Petrzalky dokazu urobit z naletovych drevin v koridore "nikoho" vzacne rastlinstvo.
- Celkova narocnost a naklady na rozsirenie Tichej
- V kombinacii s "kvalitnym" obutim vozidiel MHD, ktoreho efekt vidime vzdy hned pri prvom snehu, uplne sialene stupanie / klesanie
- Otazne napojenie k stanici - absolvovanie celej trasy cez Mudronovu a Palisady a potom odbocovanie naspat na Stefanikovu je naozaj krkolomna trasa. Pri uplnom pritiahnuti za vlasy by som si este predstavil nejaku trasu okolo Slavina a tam cez tie klukate cesticky na Krizkovu. Ale to uz je trasa cez Mlynsku dolinu ovela viac v pohode.

3. Chcelo by to ale internaty lepsie zapojit ako len pomocou L31 a L39, ci sucasneho vymetaku L139, pricom zapadna strana Mlynskej doliny je na tom lepsie ako napr. Ticha. Taka cast trate by sa realizovat mohla (aj ked s tym Medisylom to nebude take ruzove, ako len odstranenie uzkeho pasu "busha" - zas, ak by slo o okruznu linku, nemuselo by sa tadial jazdit vobec).
Rozmyslam nad nejakym kvaziokruznym spojom, ktory by tocil DD, Rivieru, Botanicku a internaty, pricom Grunty by zo zaciatku absolvoval napr. na baterie a potom by sa prehodnotilo, ci by vobec malo zmysel tahat droty. Napr. kazda druha L33 by urobila taky okruh. Iste, z hladiska celkoveho planovania vypravy celkom peklicko, takze by sa asi muselo vymysliet nieco funkcne, ale nie je to nemozne.
Prestupy na elektricku hned dva, konecne normalne napojenie na DD (kopa studentov tam byva v najmoch, no na internatoch ma zaujmove aktivity a interval L139 je slaby), co si vlastne do velkej miery kladla za ulohu prave ta povodne navrhovana trat. Uz za mojho posobenia na VS bol trend jednoznacny - ked som na skolu nastupil, vedla ulice Stare Grunty zo zapadnej strany bola len pekna zelena trava. Ked som promoval, cele to bolo znicene divokym parkovanim, ktore je tam dodnes. Myslim, ze to jasne vypoveda o nazore studentov na kvalitu spojenia MHD. Tlacit sa do L39 a robit pokusy o rekord, to bolo vtipne v roku 2003. Vieme, ako podobny pokus dopadol o cca. 15 rokov neskor. Naroky su holt vyssie a uz aj o studenta sa treba bit, ak nechceme, aby svojim obstaroznym autom v neznamom technickom stave plnil ulice. V lepsom pripade dostane nieco zanovne od rodicov a nie je to taka hroza (horsie je, ked to najblizsie niekde napara), ale staci sa tadial prejst a pozriet sa na ten vozovy park, co tam stoji.
Reakcia na: Ike #11:
Neviem posudit, ako frekventovane je prave takyto prestup vyuzivany.
Reakcia na: Mhr1 #38:
Vtedajšia L47 bola prečíslovaná na L81 a v 9/2005 bola L81 zrušená a nahradená L83. Tá bola presmerovaná z Ovsista najprv po trase Dostihová dráha - Dúbravka a neskôr bola potiahnutá až k Technopolu.
Včera pri pive vznikla diskusia, že a-104 jazdila jeden čas do Petržalky. Ja si to nepamätám, pamätám si ukončenie v centre, a to pred zatvorením tunela:
1. ... - tunel - nám.SNP - Jesenského - Hviezdoslavovo nám. a späť do Dúbravky po nábreží a po zavedení električiek v tuneli
2. ... - Pražská - Štefánikova - nám.SNP - Špitálska - Rajská - Dunajská. A späť cez nám.SNP do Dúbravky.
Jazdila teda chvíľu do Petržalky? A z čoho vznikla a-83? V Dúbravskej časti zo 104-ky, ale v Petržalke? Čo tam nahradila? Vtedajšiu a-47?
Reakcia na: Oli61 #33:
Ja ťa opravím trocha viac.

L55 bola neskôr nahradená L86 a L85. oprava: L85 nemá nič s 55
L86 premávala po trase L55, len nepremávali tou čudnou trasou cez Plynárenskú. oprava: Tou čudnou trasou prestala premávať už samotná L55 od 3.3.1997. Máš tu v galérií k tomu leták.
L85 zasa z Technopol u cez Starý most, Miletičova na Žel.st. Nové mesto. oprava: po Jurajov dvor
Potom na chvíľu vznikli aj L186 a L185 . oprava: 186 nemá nič spoločné s dotknutými linkami
L185 premávala z Dostihovej dráhy na Jurajov dvor. oprava: po ŽST Nové mesto
Neskôr to všetko nahradili L68. oprava: trasu 55 (86) dnes nahrádza prevažne kombinácia 99+68+66. L185 nahradila najskôr posilnená L85, ktorú v 09/2005 nahradila L95 v trase Petržalka - centrum a 68 Petržalka - Miletičova a 50 Košická - ŽST Nové mesto a ŽST Nové mesto - Jurajov Dvor bez náhrady.
L85 bola ex L113, ale takmer rovnakú trasu s L86. oprava: L85 a L86 nemali rovnakú trasu, max s prižmúrením oka obsluhovali rovnaké MČ. Z 52 zastávok bolo spoločných "až" 6 + Maximiliána Hella kde išli opačným smerom.
Reakcia na: Cancer #20:
Spojenie 34 a 84 bolo určite dobré rozhodnutie. Ten obrat v úseku Pod stanicou - Račianske mýto - Hodžovo námestie bol skutočne slabo využívaný. A navyše z opačnej strany 84 dosť nelogicky končila na Prokopa Veľkého. Najviac nespokojní boli samozrejme tí, čo prišli o rýchle priame spojenie z Dúbravky na Račko, pre zvyšok išlo skôr o zlepšenie, keďže prekladový interval je po novom na dlhšej spoločnej trase v rámci mesta.
Reakcia na: Oli61 #33:
Len poopravím: linka 85 jazdila až na Jurajov dvor a linka 185 na ŽST. N. Mesto.
Reakcia na: Oli61 #33:
L85 bola ex L113, ale takmer rovnakú trasu s L86.
L55 bola neskôr nahradená L86 a L85. L86 premávala po trase L55, len nepremávali tou čudnou trasou cez Plynárenskú. L85 zasa z Technopol u cez Starý most, Miletičova na Žel.st. Nové mesto. Potom na chvíľu vznikli aj L186 a L185. L185 premávala z Dostihovej dráhy na Jurajob dvor, ale len veľmi krátko. Neskôr to všetko nahradili L68.
Reakcia na: m@jo #31:
Ešte doplním:
Linka 34 jazdila do Prievozu do roku 1997, potom jeden čas jazdila v trase Dúbravka - Hodžovo nám. - Vazovova a až okolo roku 2000 bola presmerovaná na ten okruh cez Račko.
Linka 55 jazdila tak ako vravíš, zrušená bola v rovnakom termíne ako došlo ku skráteniu linky 34 a tieto dve linky boli nahradené linkou 86 (Prievoz - Drieňová - Miletičova - Prístavný most - Matadorka), ktorá bola zrušená pri veľkých zmenách v 9/2005 a v Ružinove nahradená dnešnou 66 (ktorá si od svojho vzniku tiež už prešla mnohými zmenami).
Ešte tu niekto spomínal linku 78. Tá tiež vznikla v roku 1997, ale ako náhrada liniek 54 (v úseku Ćiližská - Trnavské mýto) a 37 (v úseku Krížna - Technopol).
Reakcia na: david1 #30:
Voľakedy chodila 34 dokonca priamo po Malinovského (dnešná Šancová), potom niekedy v prvej polovici 90. rokov bola presmerovaná z Račka na Mýtnu, Mierko, Štefánikovu (nestála na Nám. slobody).
Istú dobu, tesne pred skrátením po Račko, chodila častejšie cez víkend ako v pracovné dni.

55 si nepamätám, že by chodila k Technopolu, chodila pri Zrkadlovom háji doprava cez (dnešné názvy) Markovu, Jiráskovu, Kopčiansku k Matadorke. A medzi Miletičkou a Prístavným mostom chodila čudnou trasou cez Prístavnú, Mlynské nivy, Plynárenskú. A áno, nikdy nechodila do Prievozu, ale na ŽST Nové Mesto. Keď bola skrátená (asi v apríli 1994, keď nastala prvá veľká redukcia autobusov) po Trhovisko na Miletičke, tak nahradená myslím, že nebola ničím, v tej istej trase šla 38.
Reakcia na: Mhr1 #28:
L55 bola v trase Stn. N.Mesto - Ružinovská - Prístavný most - Technopol a myslím že až k Matadorke istý čas chodila. Cez víkend s úžasným 40 min.int.
Prievoz - Ružinov mal roky spomínanú L34 cez Račianske mýto odtiaľ vo dvojici s veľmi využívanou L37 cez Kramáre do Dúbravky.