Ďalšia súprava T3G v červenom kabáte

Prelakovanie starších električiek do červenej farby pokračuje.

Po vyše roku sa do premávky opäť vráti súprava električiek T3G #7839+7840. Súprava sa v uplynulých mesiacoch podrobila pravidelnej prehliadke v ústredných dielňach dopravného podniku. Ako tretia súprava tohto typu v poradí dostala po prehliadke celočervený náter. V súčasnosti sú tak červené vozne T3G čísiel 7839 až 7844. Nasledovať by mala pravdepodobne súprava #7845+7846.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mhr1 #25:
Pri T3 som vychádzal z K2S, aby bočnica bola podobná. Pri K2S definuje hrúbku čierneho pásu bočné okienko na čelách vozidla. Pri T6A5 ju definuje lom na karosérii. Pri T3 nie je nič, čo by ju definovalo, ale chcel som ju zjednotiť aby bočnice vyzerali ako K2S. Navyše v čiernom páse som navrhol umiestniť logo DPB ako aj logo bratislavy, čo vyžaduje istú hrúbku, aby bolo dostatočne veľké a čisteľné.
Reakcia na: upravovač fotiek #13:
Podľa obrázkov by čierna okolo okien mohla vyzerať dobre. Komu je veľa čiernej, pripomínam, že na T3 som predpokladal, že pod oknom bude len úzky čierny pruh a hrubý len na čele - tak ako je to v klasickej červeno-krémovej schéme. Nerozumiem, prečo to nechcú vyskúšať, podľa mňa by to bolo elegantné a krajšie, ako súčasný "celomáčaný" dizajn.
Reakcia na: N/A #23:
Ani nie, len som si spomenul na tu diskusiu lebo odpoved na tuto otazku som tiez hladal dlhsiu dobu 🙂
Reakcia na: Andrej #21:
Ďakujem, vidím že to tu máš zmáknuté. 🙂
Reakcia na: Andrej #21:
Dodám iba, že na T3G sa dá zberač otočiť aj kĺbom dopredu. Za cenu posunutia lišty, teda líšt, viac medzi podvozky. Čo nie až taký problém, problémom by bolo keby sa lišty zberača posúvali viac k čelu.
Teraz trocha odveci otázka, ale vie mi niekto z vodičov alebo skúsených vysvetliť, prečo sa niektoré zberače dávajú v smere jazdy a niektoré (ako vyššie na fotke) proti smeru jazdy? Má to nejaký význam, alebo v čom je to lepšie/horšie? Logiku mi dáva opačná montáž (nie to čo je na fotke), takto mi príde, že ľahšie strhne vedenie, ale to sú len moje domnienky.
Čistá kolotočarina.
4 farby na jednom vozidle. Už tam chýbajú len plamene a spojlery a dedinský tuning je hotový. 🤕
Reakcia na: Andrej #15:
Tak trocha súhlasím. Dalo by sa ešte uvažovať nad fóliami, ale potom by to ozaj bola dôchodkyňa v tangáčoch. Tie vozidlá sú dizajnovo staré a preto by nemali maskovať svoj vek, lebo im to nesvedčí.

Tým nechcem spochybňovať prácu okolo toho.
Reakcia na: upravovač fotiek #16:
Ja tento variant Ikarusov 435 moc nemusim, skor sa mi paci 18B a 18F.

Na 283 to vyzeralo lepsie, ale na tejto scheme ukazali zdrzanlivost, ten pas konci hned pod oknami. Jedine vozidla ktore ma teraz napadaju kde maju tu tmavu farbu okolo okien podla sposobu tychto elektriciek, a vyzeraju dobre, su Skody 14/15 Tr(M) v Bratislavskom natere.
Podla mna by sa cierna okolo okien vobec nehodila. Nemam nic proti modernizacii vzhladu starych elektriciek, myslim si ze T3 alebo T6 s polzberacom vyzera minimalne 20 rokov mladsie nez s povodnym zberacom, a aj ovela krajsie, ale na mna je cierna okolo okien privela. Na modernejsich strojoch sa to hodi len vdaka lepenym oknam.
Reakcia na: upravovač fotiek #13:
Nemozem si pomoct, ale tie farebne schemy by omladili vozidlo minimalne o 10 rokov. Obrovska skoda a jedna velka premarnena prilezitost. Tie navrhy sa mi fakt pacia.
pokračovanie. Všetko to vzniklo pred pár rokmi. Okrem toho čo som tu nahral bolo ešte pár rôznych kombinácií, zapracoval som pripomienky ktoré som dostal, vypracoval variantné riešenia. Bol som sklamaný že som nemal možnosť to odprezentovať (prezentoval to niekto iný). Riešilo sa to bez mojej účasti, čo ma trošku naštvalo, lebo neboli sme vopred dohodnutí že to mám iba nakresliť, iba zapracovať pripomienky a že nebudem prítomný v "komisii", ani ako hosť. Potom sa mi ťažko hľadá motivácia...
Vznikli aj variácie, tu je pár obrázkov:
Reakcia na: keks #3:
Súhlasím, mohli dať čiernu okolo okien, tak, ako to je pri nových vozidlách s lepenými sklami. Netvrdím, že by to bolo super, ale aspoň jednu K2S, súpravu T3 a T6 by tak mohli urobiť. No a potom, podľa toho, či by to vyzeralo dobre alebo zle, by sa pokračovalo, či nepokračovalo. Takto nevieme, ako by to vyzeralo. Ale design T3, nech už je v akejkoľvek farebnej kombinácii, počítal s inou farbou okolo okien ako na zvyšku skrine. A pod čelným oknom širší pás - to vyzerá lepšie, ako keď je krémovej (alebo inej) farby na čele rovnako, ako na boku.
Reakcia na: N/A #7:
Ale no tak. Zas nebuďme pesimistickí.
Reakcia na: N/A #7:
Zial, pravdu mas 🙁
Reakcia na: Andrej #6:
Aká doba, také farby. 🙂
Reakcia na: N/A #5:
Ja osobne nic proti cervenej na T3 nemam, ale suhlasim ze zberace mali zostat zlte. Nechapem co je toto za trend ze vsetko v dnesnej dobe musi byt tmave, temne, bezutesne.
Pre mňa budú T3 navždy v pamäti s krémovo-červeným náterom tak, ako to bolo celé desaťročia. Mne sa tá červená osobne nepáči, aspoň zberač mohol zostať žltý.
Okrem spominanej 7845 by tam mala byt aj 7925. Len doplnam.
Reakcia na: rosomak44 #2:
Je pravda že tieto celečervené nevyzerajú na foto nejako úžasne, ale zase za mňa musím povedať, že naživo vyzerajú oveľa lepšie. Napriek tomu si myslím, že mohli pridať ešte trochu čiernej niekam, aby boli naozaj všetky naše vozidlá červeno-čierne.
Pristane im to 🙂
I keď sa nebudem tajiť tým, že ostravský alebo brniansky jednotný náter sa mi páčia viac, než náš. Podľa mňa sú fotogenickejšie.
Ale tak to je vec názoru.
Super, tesim sa 🙂

takze posledne T3 v beznej premavke s cervenokremovym naterom su 7733+34 a 7837+7838. Bolo by super keby aj 7835+36 stratila reklamu, ale podla predoslych skusenosti s Podravkou skor ocakavam ze dojazdi s tou reklamou.