Dopravný podnik podpísal zmluvu na nákup 11 trolejbusov SOR

Do konca roka 2023 budú dodané nové hybridné trolejbusy SOR TNS 12.

Bratislavský dopravný podnik podpísal v závere mája 2022 zmluvu na dodanie 11 nízkopodlažných hybridných 12-metrových trolejbusov s víťazom verejného obstarávania, ktorým sa stala spoločnosť SOR Libchavy. Uvedená spoločnosť v súťaži ponúkla trolejbus SOR TNS 12 s trakčnou batériou za jednotkovú cenu 464 600 €. Trolejbusy by mali byť dodané do 18 mesiacov, teda do konca roka 2023. Dopravný podnik využije na nákup trolejbusov nenávratný finančný prostriedok z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Nové trolejbusy plánuje DPB využívať na linke z Hlavnej stanice na Kolibu, ktorá by mala vzniknúť spojením autobusovej linky 41 s trolejbusovou linkou 44. Trolejbus by mal byť schopný odjazdiť denne aspoň 75 km mimo trolejového vedenia pri využití priebežného nabíjania batérie počas jazdy alebo státia pod trolejovým vedením.

O dodanie 12-metrových trolejbusov pre DPB mali záujem aj ďalšie dve spoločnosti. Česká spoločnosť Škoda Electric ponúkla trolejbus za cenu 488 640 € a poľsko-ukrajinsko-bieloruské konzorcium OPF + BKM-Ukraina + Belkommunmaš ponúkalo trolejbus za jednotkovú cenu 374 147 €, ktorá bola síce najnižšia, ale uchádzač bol zo súťaže vylúčený pre nesplnenie požiadaviek na predmet zákazky. Uchádzač bol opakovane požiadaný o vysvetlenie svojej ponuky, avšak ani potom nepreukázal splnenie požadovaných technických parametrov trolejbusu. Konzorcium sa po vylúčení zo súťaže neodvolalo.

Po nedávnom podpísaní zmluvy na dodávku 23 kĺbových a 16 dvojkĺbových trolejbusov tak už dopravný podnik zabezpečil nákup všetkých 50 hybridných batériových trolejbusov, na ktoré získal finančný príspevok z eurofondov.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SolarisSK #14:
Sak na 44 bude jazdit tento novy hybrid.
Škoda že nebude jazdiť iba na trolejoch lebo mne sa už prestali páčiť Škoda Sor 30Tr nech bude jazdiť aspoň na 60 a 44
Reakcia na: Petto #6:
Čisto už len z hľadiska cenovej konkurencie. Model 26 Tr postavený na karosérii Solaris je drahší ako ten v karosérii Temsa a tým pádom by nevedel cenovo konkurovať TNS 12 a iným výrobcom z východnej Európy. Škodovka stráca trhové postavenie a musí sa tomu prispôsobiť.

K prvému bodu: Škodovka ukončila spoluprácu so SOR a pre tunajší trh ponúka modely s karosériou Solaris, ale pravdepodobne začne postupne tlačiť aj cenovo lacnejšiu Temsu. To sa však zrejme na Slovensku neprejaví, ale v blízkom zahraničí áno.
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
Tak zas Cegelec nie je EVPÚ a trolejbusov už v minulosti vyzbrojili niekoľko desiatok, ak nie stovák. Nezachytil som, že by napríklad v Ostrave s nimi boli nejaké problémy, hoc v prvopočiatkoch to bola de facto električková výzbroj... Alebo sa pre tento projekt v Cegelecu kreslilo niečo špeciálne low-cost nové?
Reakcia na: Ondrej17 #10:
to su vady, ktore snad za rok stihli fixnut.
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
V Jihlave s nimi boli problémy, akurát to neboli TNS 12 ale 32Tr SOR. Praskala v nich podlahová krytina, zatekalo do nich a v zime "zamrzli".
Všetko čo som napísal mám z tohto videa:
https://youtu.be/aEBeCOMyOYI
Reakcia na: Sor23 #1:
Sú tie NS12-ky až také zlé? Design majú celkom dobrý a brnenské NS-ky mi prišli celkom tiché a dobré. Sú oproti NB12 kvalitnejšie, alebo sa zmenil len design. Ďalšia vec je, ako to bude s elektrickou výzbrojou, keďže budeme mať v podstate prototypy.
Reakcia na: Trammat #7:
Co potrebuju referencie ?
Reakcia na: Petto #6:
Temsa karoséria je v Česku z úplne iného dôvodu, pre tento trh nie je určená.
Reakcia na: Solider #5:
Odnikoho to nemam priamo. Ale si zoberme tu Ostravu. Naco tam sla Skodovka s Temsou do tendra, ked v meste jazdia same skelety Solarisu. Su len dve moznosti, hoc mozu platit aj sucasne.
1. Skodovka ukoncuje spolupracu s Poliakmi a SOR si chce riesit svoju tbus sekciu uz s len Cegelecom.
2. Skodovka chce rozbehnut viac "temsoidne" vozidla, preto ponukla Ostrave ten nepodarok turecky. Hodnotim len na zaklade Praha ebusu kde zlyhava hlavne mech.cast z turecka a nie ta elektricka z Plzne.

Svojim sposobom aj nase SOR TNS12 s Cegelecom budu prototypom, kedze Sor este vela tbusov nevyrobil, az na par ks SOR TNB12 v ČR a tie 3 ks v BB.
Reakcia na: Petto #2:
Odkiaľ máš informáciu o tom, že pre náš trh sa bude Škodovka hlásiť s karosériou Temsa?
Reakcia na: Sor23 #3:
Vyzera to tak. Uvidime ako sa presadi ich novy medzimestksky ICN12 . Ale mesto uz viacmenej stratili prichodom Turkov ci uz do Skodovky alebo kooperaciou s Iveco.
V Cechach vsak vyhral uz Otokar nejaku mensiu zakazku na medzimestke vozy roznych dlzok.
Reakcia na: Petto #2:
Dobre, takze pomaly ale isto hori SORu pod zadkom, hej?
Reakcia na: Sor23 #1:
To by som netvrdil.
V autobusovej sfere uz cenovo to nedavaju. Iveco sa spojilo s Otokarom cim podliezol cenu aj v Prahe cim SORu vyfukol mega kseft .
Bratislavu vyhral NS12 abus len pre nedodanie formalit od Otokaru cenovo vsak prave vyhral solo 12m Otokar Kent.
Suma sumarum SOR bude zbierat uz len pravdepodobne zbytky co iveco alebo Otokar nebude chciet. Alebo ak dostane priame objednavky vid NR ci TN od Transdev.

V trolejbusovej sfere
Skodovka pomaly ukoncila spolupracu s Poliakmi (klbak este budu ponukat Solarisoidny kym nebude klbova temsa karoseria) a siahla tiez po lacnejsich Turkoch - vysledok su zmatky ebusy pre Prahu ci planovane prve Skoda 36 Tr Temsa pre Ostravu. Tam tiez skoncil SOR cenou druhy.
My sa toho libchavského neduhu asi nikdy nezbavíme, že?