Mesto podpísalo zmluvy na modernizáciu dvoch trolejbusových tratí

Modernizácie trolejbusových tratí na Miletičovej a Karadžičovej sa môžu začať.

Magistrát hlavného mesta podpísal koncom apríla tohto roka zmluvy so zhotoviteľom na modernizáciu trolejbusových tratí Miletičova - Jelačičova a Karadžičova - Záhradnícka. Víťazom verejnej súťaže na tieto modernizácie sa stala spoločnosť ELZA - Elektromontážny závod Bratislava. Cieľom modernizácií je okrem zlepšenia stavu tratí aj ich príprava na prevádzku nových trolejbusov, ktoré budú dodané v budúcom roku.

Modernizácia trate Miletičova - Jelačičova bude pozostávať z výmeny trolejového vedenia v dĺžke 990 m jednostopovo, výmeny štyroch trolejových výhybiek (z toho jednej elektrickej) na križovatke Miletičova - Žellova a na Jelačičovej ulici, uloženia 220 metrov nového napájacieho kábla a nového náteru 50 trakčných stožiarov. Výjazd z obratiska na Žellovej ulici bude prispôsobený aj pre prevádzku 24-metrových trolejbusov. Zmluvná cena za modernizáciu tejto trate je vo výške 312 404 € bez DPH. Podľa harmonogramu by modernizácia trate mala trvať dva mesiace.

Pri modernizácii trate na Karadžičovej (od Páričkovej po Krížnu) a priľahlého úseku na Záhradníckej ulici bude vymenených 2640 metrov trolejového vedenia jednostopovo, inštalované budú štyri elektrické a dve mechanické trolejové výhybky, osadené budú nové traťové rozvádzače a 94 trakčných stožiarov dostane nový náter. Cena tejto modernizácie bude 640 630 € bez DPH a predpokladané trvanie prác sú 4 mesiace.

Obe modernizácie budú spolufinancované príspevkom z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Doplnené: Modernizácia trate na Miletičovej začala 17. mája 2022 prácami v obratisku Jelačičova.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tr3mp #25:
"Lenže problém je v tom, že pre autá sa ani náhodou nenavrhujú také šialenosti ako pre cyklistov."

Zhrniem to jednou vetou, ktorú zainteresovaní pochopia:

Lebo to pre autá nenavrhujú šialenci odtrhnutí od reality.

Reakcia na: tr3mp #25:
Keď som nad tou križovatkou zamyslel, tak vlastne mi tam vôbec nie je jasné, kto má komu dávať prednosť. Cyklista má značku Daj prednosť v jazde, čiže je povinný dať prednosť vozidlám idúcim po hlavnej ceste. Dodatková tabuľka tam nie je, čiže cyklista predpokladá, že hlavná cesta je kolmá na jeho smer. Čo ale nie je pravda. Čiže musí najprv skontrolovať značky na všetkých vjazdoch a následne uvažovať o tom, komu dáva prednosť sprava a podobne. Treba myslieť aj na to, že vodiči sú povinní pri odbočovaní doľava povinní dať prednosť cyklistom idúcim súbežne s cestou, taktiež pri jazde z vedľajšej cesty sú povinní dať prednosť cyklistom idúcim súbežne s hlavnou cestou. Pri väčšej kreativite môžeme dokonca dôjsť k záveru, že tá značka Daj prednosť v jazde platí aj pre autá na Trenčianskej (keďže vyhláška umožňuje umiestnenie značiek aj iba na ľavej strane a dodatková tabuľka platí iba pre značku umiestnenú bezprostredne nad ňou - v tomto prípade Prikázaný smer jazdy) a až tu sa končí sranda...

Pritom ak by tam cyklisti nemali žiadnu značku, tak situácia je oveľa jednoduchšia, keďže v takomto prípade by mali automaticky prednosť pred všetkými vozidlami, ktoré im križujú dráhu
Reakcia na: tr3mp #25:
triezvy a realisticky komentar 👍
Reakcia na: Arrivaderci #19:
Cyklotrasy (a dopravné stavby všeobecne) majú byť čo najbezpečnejšie. Teda treba akceptovať, že ľudia robia chyby a vhodným návrhom tieto chyby čo najviac eliminovať a ak už nastanú, zabezpečiť, aby ich následky boli čo najmenšie. A nie ísť s opačnou filozofiou, že budeme spokojní s neprehľadným riešením, veď však cyklisti "sú rovnakými účastníkmi ako autá" (asi si chcel napísať vodiči motorových vozidiel, nie autá) a jazdu na bicykli budeme brať ako vyraďovaciu súťaž. Kto nebude zvládať stopercentne bezchybnú jazdu, bude zrazený, prejdený, zranený.

Mimochodom, ak máš vodičský preukaz, tak vieš, že cyklisti nemajú rovnaké postavenie ako vodiči motorových vozidiel, ani z hľadiska povinností (nepotrebujú vodičský preukaz), ani z hľadiska práv (nemôžu ísť napríklad na diaľnicu). Na bicyklovanie, podobne ako na chodenie pešo nepotrebuješ skúšku v autoškole, takže ťa z nej ani nemôžu vysmiať a vyhodiť 🙂

Ber to tak, že obzvlášť segregované cyklotrasy by mali byť natoľko bezpečné, že po nich budú vedieť samostatne jazdiť 10 ročné deti do školy. Chceme takýmto deťom robiť zámerne zložitejšie podmienky, než je nutné? A vysmievať sa im, že nevedia prejsť zložitú a nebezpečnú križovatku?

"nie, cez tuto krizovatku nemozem ist lebo musim sledovat 4 rozne smery aby ma nikto nenabural" - Lenže problém je v tom, že pre autá sa ani náhodou nenavrhujú také šialenosti ako pre cyklistov. Alebo mi vieš uviesť príklad, kde vodič motorového vozidla musí dávať prednosť rovnako ako na križovatke Ružovej doliny a Trenčianskej? Teda kde je splnené súčasne:
1. dávanie prednosti vozidlám idúci sprava a zľava
2. dávanie prenosti protiidúcim odbočujúcim vozidlám (čiže naopak, ako je to normálne, keď prednosť dáva odbočujúce vozidlo)
3. dávanie prednosti vozidlám idúcim spoza tvojho chrbta
4. a do toho všetkého ešte križujúce autá, ktorým dávaš prednosť, blokujú tvoj priamy smer, keď dávajú prednosť autám, ktoré idú súbežne s tebou (a majú prednosť, ale ty ju nemáš)

Máš teda sledovať 270° uhol.

Fakt ma zaujíma, či niečo podobné nájdeš. Pre autá by bol problém takéto dávanie prednosti vôbec vyznačiť. Ak by existovala, nechcel by som vidieť tie nehody, keďže by bola zúfalo neprehľadná a neštandardná.
Reakcia na: Dadino #12:
Kto vlastne vymyslel to nešťastné riešenie s cyklotrasou v strede cesty?
Reakcia na: Arrivaderci #19:
V prvom rade sa treba opýtať, prečo tam cyklisti majú značku Daj prednosť v jazde, keď autá idúce po ich pravici rovnakým smerom sú na hlavnej ceste. A na normálnej križovatke by nemala nastať situácia, aby som musel dávať prednosť zo štyroch smerov (maximálne troch)
Reakcia na: Solider #18:
Priestor otáčania trolejbusov by mal byť taký, aby trolejbus pri otáčaní žiadnou svojou časťou nepresiahol okraj vozovky. Ak to tak je, problém nie je v stĺpe, ale v tvare obratiska resp. križovatky a/alebo vo vozidle, ktoré sa na danom mieste otáča - resp. v kombinácii týchto dvoch.
Reakcia na: Arrivaderci #19:
Akurat ze na vedenie bicykla nepotrebujes ani VP ani 18 rokov ani skusku z pravidiel cestnej premavky ani psychotesty vo vyssom veku.
Reakcia na: Arrivaderci #19:
Aj by sa dalo súhlasiť, keby polovica polovodičov nemala pocit že cyklisti nemajú prednosť ani keď sú na hlavnej.
Reakcia na: Dadino #12:
"Ak ideš cez križovatku musíš si sledovať auto zo 4ch smerov či náhodou nejde. To je úplna brutalita pre cyklistu"

Ako sorry ale ak chcu byt rovnakymi ucastnikmi ako auta a jazdit na cestach spolu s nimi, tak toto by im rovnako ako vodicom nemalo robit problem. Ak by som v autoskole ci na skuske povedal "nie, cez tuto krizovatku nemozem ist lebo musim sledovat 4 rozne smery aby ma nikto nenabural" tak ma vysmeju a vyhodia 🙂
Reakcia na: trolejbus6207 #17:
No áno, ak ideš od výstupišťa popri obrubníku, aby si nechytil vnútorný stĺp, tak by si vlečkou ožehlil ten pravý stĺp. A keď ideš ako keby klasicky, tak musíš dávať pozor aby si sa neoprel do toho stredného stĺpu a zároveň neoprel zrkadlo do stĺpu na strane Lidla.

Ale keďže sa tam už kĺbaky vôbec neotáčajú (pri výlukách sa na celý deň nahradia vozy za autobusy), tak to už je aj tak jedno... 😛
Reakcia na: Solider #16:
Takto som to videl po spustení predĺženia aj ja, ale pri jednom skrátení L201 mi dispečer JH (bývalý trolejbusár, potom učiteľ v beúsácej autoškole) vravel, že je problém ten pravý stĺp... Ja som naposledy sedel za volantom v Sanose v roku 1989, ten by to podľa mňa dal bez problémov, ale má inak rozložené nápravy a tým pádom iný jazdný profil ako 31Tr. V každom prípade by som si to potreboval vyskúšať, aby som sa vedel zodpovedne vyjadriť, nech sa vyjadrí niekto z vodičov, čo to má vyjazdené 🙂
Reakcia na: trolejbus6207 #14:
Problém je ten stĺp v stredovom ostrovčeku a ten na strane Lidla, vozidlo sa tam "oprie". Ak budú na iných miestach, tak si pohodlne voz nadbehne nad obrubník a vytočí to.
https://imhd.sk/ba/media/gn/00154830/Zlo%C5%BEit%C3%A9-ot%C3%A1%C4%8Danie-k%C4%BAbov%C3%A9ho-trolejbusu.jpg?488518177
Reakcia na: IBBI #13:
Neviem, kade jazdievaš, ale teda ja dávam pozor na každej jednej odbočke. Nemalé riziko je úplne všade. Nikdy nevieš, kde aký pako ťuká do telefónu, zabudne dať prednosť, povie si že veď on zabrzdí... Účastník cestnej premávky je jednoducho povinný predvídať. Benefit ponúkaného riešenia je prave v tom, že nemusíš zastaviť a budeš riešiť jednoduchšie situácie, nikdy nikde sa nebude dať ísť úplne bez rizika.
Reakcia na: Dadino #10:
Pri Lidl otočke nie je problém v jej šírke, problém je ten stĺp v chodníku na pravej strane, je príliš blízko vozovky a preto si kĺbové troloSORy musia nechať odstup 30-40cm od obrubníka, aby ho nezachytili vlekom -https://www.google.sk/maps/@48.1536161,17.1449087,3a,75y,85.7h,89.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPE4hMLF6uUw74ljA1I07Cw!2e0!7i13312!8i6656?hl=sk
Reakcia na: Dadino #12:
Jazdim tadial na bajku aj ja. Mne ta krizovatka pride prehladna, ale tak samozrejme vzdy zastavim. Teraz zastavit nebudem musiet, ale pozor dat budem musiet, cize nemale riziko bude. Kopec vodicov sa zle pozera/nepozera (vid obdobne nehody s elektrickami a ze ich je!).
Reakcia na: IBBI #11:
Ako pravidelný užívateľ tento cyklo ti možem so 100% určitosťou povedať, že to čo tam je teraz nie je absolútne prehladná križovatka. Ak ideš cez križovatku musíš si sledovať auto zo 4ch smerov či náhodou nejde. To je úplna brutalita pre cyklistu. Po novom si budeš sledovať jeden, max dva v prípade výjazdu nakladných aut z Mraziarní. Dokonca ten kde sa bude točiť od Rúžovej Doliny smer Bajkalská bude ešte aj vyvýšený čiže tam ti auto tak rýchlo ani nenabehne a musí pribrzdiť či chce alebo nie. Takže za mna je to pre cyklistu 100x lepšie a bezpečnejšie.
Reakcia na: Dadino #10:
Neviem, ci toto riesenie nie je pre cyklistov kritickejsie. Kym pri jednej krizovatke s Ruzovou dolinou musel sice cyklista davat prednost autam v krizovatke (prehladnej), teraz bude mat sice prednost na tych prejazdoch, ale pozor bude musiet davat rovnako. Pretoze podobne ako pri elektrickach, bude mnoho magorov co sa nepozru do spatneho zrkadla ci odzadu nieco nejde a pojdu. A to elektricka je ovela lepsie viditelnejsia ako bajk!
Reakcia na: Solider #5:
Ak sa bavíte o otočke pri Lidli tak tá sa bude upravovať zrejme ešte tento rok. Mesto ide rekonštruovať cyklocestu v stredovom páse od Miletičovej až po Bajkalsku. Úprava bude spočívať aj v zrušení križovatky Trenčianská/Ružová dolina a ostane otáčanie iba pred križovatkou jednosmerné a za križovatkou jednosmerné. Čiže ostane zachovaný prejazd ale nie v jednej križovatke ako je tomu teraz. Plus by sa otočka tbusov mala rozšíriť. Z 7,3m šírky na 8,5m. Pre lepšie pochopenie prikladám aj screen z podkladov pre vypracovanie PD. Čiže podľa mňa keď sa im posunie aj vedenie v otočke, nebudú už mať problém otočiť sa tam kvôli stožiarom lebo to vyjde akurát medzi ne.
Reakcia na: Solider #5:
Waaau, otočka trolejbusov, na ktorej bude možné otáčať trolejbusy? To snáď ani nebude Bratislava už... 😂