DPB testuje nový autobus Iveco Streetway

Na linkách 20 29 65 bude možné stretnúť minuloročnú novinku z produkcie Iveco Bus.

Dopravný podnik Bratislava bude od 4. mája 2022 na linkách bratislavskej MHD testovať nový nízkopodlažný 12-metrový autobus Iveco Streetway, ktorý dopravcovi zapožičal výrobca.  Autobus budú môcť cestujúci stretnúť na linkách 20 29 a 65, pričom cestovanie v ňom bude bezplatné, keďže nebude vybavený bratislavským tarifným systémom. Skúšobné jazdy dopravný podnik predpokladá do polovice mája.

Aktuálne nasadenie na linku je možné nájsť v sekcii Výprava vozidiel pod číslom 2987. Odchody z jednotlivých zastávok je potom možné nájsť cez vyhľadanie konkrétnej služby v hornom vyhľadávacom okne (po prihlásení), napr. služba 2906 pre linku 29/6, resp. cez vyhľadávanie služieb.

Výrobca Iveco Bus predstavil nový rad nízkopodlažných autobusov Streetway v minulom roku. Ide o ekonomickejšiu alternatívu k nízkopodlažným autobusom radu Iveco Urbanway. Autobus vznikol vďaka spolupráci s tureckým výrobcom Otokar a jeho konštrukcia vychádza z osvedčených autobusov Otokar Kent C, ktoré sú už v kĺbovej verzii známe aj v Bratislave. Iveco ponúka model Streetway s naftovým aj plynovým motorom Iveco Cursor 9 (testované vozidlo je v dieselovej verzii).

Rad Streetway je ponúkaný v dĺžkach 12 a 18,75 m a vyrábaný je v Turecku výrobnými kapacitami Otokaru. Výrobca sa ním chce presadiť najmä vo východnej a južnej Európe, v Afrike, Ázii či na Blízkom východe. Hlavnou prednosťou tohto modelu majú byť podľa výrobcu nízke prevádzkové náklady, jednoduchá údržba a podpora servisnej siete Iveco Bus.

Interiér vozidla (Foto: Tomáš Mihalik)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: milanko79 #11:
Urban zrejme nekončí, ale potrebujú mať k dispozícii aj lacnejší model, s ktorým budú môcť ísť do konkurencie so Sorom NB na Slovensku a v Česku, či s inými zahraničnými alebo non-EU výrobcami na Balkáne alebo Ukrajine. Z tohto pohľadu dáva biznisové partnerstvo medzi Ivecom a Otokarom určitý zmysel, pretože Iveco si udrží trhový podiel alebo ho dokonca môže aj zväčšiť, a Otokar bude mať stabilné zákazky v tvrdej mene.

Čo sa týka Scanií pre Zvolen, tie obstaráva mesto a nie sadka, takže tam je podstatné, aby si to mesto dostatočne zmluvne nastavilo, aby im to sadka nesabotovala.
Reakcia na: Viko #10:
Iveco má takýto problém nielen v autobusoch. Všetky ich vozidlá sú preslávené nekvalitným interiérom. Iveco a SOR to bolo vždy ako z dažďa pod odkvap. V tej NS vidno aspoň nejaký posun dopredu no u Urbana z hola nič....síce keď tak rozmýšlam tak viac dozadu ako u NB a BN sa ísť ani nedalo.
Však o kvalite hovorí aj počet porúch v záruke. Streetway (otokar) je iste na vyššej úrovni ako Urban. A z hľadiska biznisu veľmi dobrý krok od Otokaru-Iveco má pokrytie servisu a "meno" , Otokar zas výrobok. Urban už asi aj končí, nikde sa s ním už ani nehlásia do súťaží. Pred pár minútami som skoro odpadol keď som sa dočítal že do Iveco mordoru vo Zvolene sa ide kupovať Scania.
Reakcia na: Petto #6:
Neviem, aký zázrak sa podaril v 1068, ale keď sa pritrafil Urbanway na 94 alebo 95, prestával som vidieť rozdiel voči rozpadnutým Citelisom. A rozhodne to nie je len bratislavský problém - napríklad vo francúzskom Saint-Etienne, doslova za kopcom od ich výroby v Annonay, má 18M Urbanway rovnakú zvukovú kulisu fúrika s haraburdím.
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Je to predvádzacie vozidlo, a asi vo väčšine menších miest netreba toľko miesta na kočiare/bicykle. V BA podľa mňa treba špecificky zadávať požiadavku na interiér, a myslím, že to vedia usporiadať podľa potreby. Len sedadlá ktoré sú dostupné nízkopodlažne, tak člvoek je tam utopený a ledva vidí z okna von, to mi kus vadilo.

Ale oproti UrbanWay-u sa to nehrká toľko a interiér je priestranný a namontovaná klíma, klímovala slušne. Bol som milo prekvapený z toho vozidla. 🙂 Oproti NS12tke mi to príde viac také, vhodné do mesta.
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Takmer rovnake usporiadanie v interieri jak Tedom a to bolo tiez tragedia ked mali byt 2 kociky. Bicykel som tam ledva napchal ked to este jazdilo na L32.
Reakcia na: johnnyjanko #5:
Mne príde ten interiér v Streetwayi trochu stiesnený oproti NB12 a Urbanwayom. Najmä ulička medzi 2. a 3. dverami je podľa mňa trochu úzka a miesto pre vozík je trochu malé (tam to ale môže byť aj vyšším počtom sedadiel, ako v našich vozoch).
Reakcia na: johnnyjanko #5:
Nejdem ohbhajovat Iveco. Ak odhliadnem socka interier vcera, tak 1068 nehrkala vcera skoro vobec na L29. Takze sa to da poriesit nejako utesnenim plastov. Avsak tie zvuky motora boli opat take typicke ivecovske 👽. Zvedavy som ako dopadnu motory DAF po par rokoch v SU18 a Otokaroch u nas.
Zatiaľ aspoň podľa fotiek táto "ekonomickejšia alternatíva" vyzerá byť kvalitnejšia než bratislavský Urbanway. Tie sú úplný fail, rozhrkané, roztrasené, hlúpo riešený dopytový systém dverí, hlúpo riešené miesto pre kočík s vytŕčajúcou tyčou, atď. Takže Iveco zrejme pochopilo a necháva si skrine vyrobiť od Turkov. Za mňa palec hore, dal by som tomu šancu. Budem zvedavý, čo na to poviete, pretože pre mňa sú všetky vymenované linky dosť od ruky.

Reakcia na: organista #3:
Ano 🙂 . Mal by mat mat silnejsi motor 228 kW Iveco Cursor, ktory myslim nemame v DPB. My mame len slabsi Tector 210 kW v NB12, UWAY10, UWAY 12. Aj planovane NS12 by mali mat Tector.
Reakcia na: Petto #2:
No to sú ale dosť podstatné zmeny....
Reakcia na: Maremi #1:
Skelet Otokar no motor Iveco a nie Cummins, ktory dava Otokar do Kent 12m vozu. Klbak Otokar ma DAF motor.
A ake su teda rozdiely oproti otakaru ? Len nalepka iveco a ich podpora ?