V súťaži na krátke hybridné trolejbusy uspel SOR

Dopravný podnik zverejnil už aj výsledok posledného trolejbusového tendra.

Po minuloročných vyhodnoteniach verejných súťaží na dodávku nových hybridných trolejbusov dĺžok 18 a 24 metrov zverejnil Dopravný podnik Bratislava aj víťaza súťaže na 12-metrové trolejbusy. O dodávku tohto typu trolejbusu sa uchádzali traja uchádzači, z ktorých sa úspešným stala spoločnosť SOR Libchavy s trolejbusom SOR TNS 12.

Víťaz súťaže by mal v prípade podpisu zmluvy dodať dopravnému podniku 11 hybridných trolejbusov vybavených trakčnými batériami spolu za 5 110 600 € bez DPH. Objednanie vozidiel bude závisieť od poskytnutia nenávratného príspevku z eurofondov dopravnému podniku. Dodacia lehota nových trolejbusov bude do 18 mesiacov.

"Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená vo výške 7 205 000 € bez DPH s tým, že DPB plánuje nákup trolejbusov spolufinancovať z Európskych štrukturálnych investičných fondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Oproti predchádzajúcemu nákupu vozidiel tejto kategórie, ktorý bol realizovaný v roku 2013, dosiahol DPB pri porovnateľnom trolejbuse vybavenom doplnkovým naftovým pohonom úsporu takmer 37 000,- EUR bez DPH na jednom kuse," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec.

Na druhom mieste v súťaži skončila spoločnosť Škoda Electric z Plzne s ponukovou cenou 5 375 040 €. Tretí uchádzač bol zo súťaže vylúčený.

V prípade tendrov na 18- a 24-metrové trolejbusy v súčasnosti prebieha kontrola súťaže pred podpisom zmlúv na Úrade pre verejné obstarávanie.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #38:
Asi úplne nerozumiem, v čom je tu teda podľa teba problém? Ja som myslel, že problémom je nástupište v oblúku, čo by sa v mojom návrhu vyriešilo a navyše by sa dalo na hrane prestúpiť z 144 a 145 na 44 v smere do centra a s malým peším presunom na normálne nástupište aj z 44 na 144 a 145 v smere na Kamzík/Kramáre. Takéto riešenie mi nepríde nejaké zmätočné, len pri ceste do centra by ľudia museli navyše prejsť cez cestu, ale tak teraz zase idú cez obratisko.
Mensie nastupiste pre mikrobus 145 prip aj 144 vikendovu.
Vacsie nastupiste pre 12m voz L44 prip aj klbovu vikendovu posilnenu L44.
Ak by potencialne bola predlzena L44 az na Kamzik cez vikend na baterku, tak by na ceste z Kamzika by mohla vojst do terminalu, kde by boli aj natrolejovacie striesky. Cestou na Kamzik na baterkovy pohon by stala predlzena L44 na dnesnom vystupisti L44,ktora by sa trochu rozsirila a dalej pokracovala na baterku na konecnu Kamzik.
Reakcia na: Solider #36:
To je uz kapitola sama o sebe. Kolibu "terminal" doverne poznam.
Nedalo by sa rozsirit obratisko o ten kopec nad obratiskom ? Trochu zobrat "pôdy", par stromov a miesta bude hned. Inzinierske siete asi v tom lesiku nie su.
Reakcia na: Urbanway 2423 #37:
Tým sa nevyrieši to, že tam cestujúci budú stále náhodne nastupovať ako niekde pred stanicou v Žarnovici. To obratisko nie je dimenzované na taký počet vozidiel a samozrejme, že sa nedá urobiť vyvýšené nástupište v oblúku, keďže sa k nemu nedá pristaviť voz.

Najideálnejšie by bolo postaviť nové obratisko niekde vyššie, keďže v areáli ateliérov sa v budúcnosti chystá bytová výstavba.
Reakcia na: Solider #36:
Nešlo by trochu rozšíriť chodník pred Slamenou búdou, aby tam mohlo byť nástupište 44 a výstupište 144 a 145? Oproti by sa v mieste prechodu pre chodcov, v strede obratiska mohlo zriadiť nástupište pre 144 a 145, výstupište 44 by zostalo tam, kde teraz.
Reakcia na: Petto #30:
Skôr ako upravovať obratisko na Kamzíku sa treba konečne pozrieť, ako vyzerá obratisko na Kolibe. Bordel, cestujúci vystupujúci/nastupujúci na nezvýšených nástupištiach, žiadne prístupové chodníky, do toho parkujúce a blokujúce autá. Navyše ani jedna zastávka od Koliby smerom na Karpatskú nemá zvýšené nástupište - zastávka Čremchová je úplný bizár.
Reakcia na: Dadino #33:
Naco 2 zastavky? Vystup nastup je aj dnes na 1 stanovisti. Ta spodna by stačila.
Reakcia na: Dadino #33:
Vzhľadom na predpisy, ale aj prúdy peších, by to bolo zabezpečené ako? Vybraný dispečer by miesto svojej roboty robil každý víkend na Kamzíku osobu náležite poučenú?
Reakcia na: Urbanway 2423 #32:
Priznám sa, že ja som nad týmto ani len neuvažoval. Trošku som si teraz asi uletel ale bola by moc veľká záťaž myslíte na tie tbusy, keby mali výstupnú vpravo (viď foto) zatočili doľava a následne cúvli do priestoru hore kde by bola zároveň aj nástupná zastávka? 😅
Reakcia na: Dadino #31:
Už dávnejšie sme to tu riešili a pokiaľ by sa nerúbali stromy, tak by sa tam muselo obmedziť parkovanie. Podľa mňa by sa dalo autobus otáčať po tejto ceste vpravo: https://goo.gl/maps/RU7WJSDLLqPX9MYn6 pretože vtedy by sa nemuselo tak veľmi obmedziť parkovanie.
Reakcia na: Petto #30:
A ako by si to chcel upraviť? V prvom rade by si musel ten priestor rozšíriť na 12m voz a to ti nikto nedovolí v tom lese. Musel by si rúbať stromy.
Ako to bude s vypravou vsetkych hybridnych vozidiel ? Budu viazane len na urcene linky ? Ci mozu byt vypravene aj inde na tbus linky ? Najma cez vikend. Ak by sa upravilo vystupiste 144 tak hybridna 41(44) moze chodit az hore na Kamzik
Reakcia na: Urbanway 2423 #27:
Pokiaľ viem, stále sa čaká na to, či sa uvoľnia nejaké financie z iných projektov čo nestihnú vyčerpať pridelené financie. Aj keď sa už možno nejaké našli. Lebo DPB mi na fb napísal v komentároch, že sa budem čudovať. 😃 Takže možno už sa nejaké uvoľnili a nejakú časť objednajú.
Reakcia na: Urbanway 2423 #27:
Suciastky tomu budu branit 💀.
Reakcia na: TeBeCe #26:
Znamená to, že v blízkej dobe sa už konečne objednajú tie trolejbusy, alebo ešte tomu niečo bráni?
Reakcia na: TomJ #3:
https://mhd86.cz/2021/12/14/provoz-trolejbusove-linky-58-zustava-zastaven-i-po-zprovozneni-prosecke-ulice-2/

Linka 58 nepremáva, ale neznamená to koniec trolejbusov v Prahe. Od januára má začať elektrifikácia linky 140.
Reakcia na: N/A #23:
21Tr. To bolo potom vyberanie z trolejbusovej kasne 😂
Je ešte niečo čisto škodovácky trolejbus, ako bola napr. Škoda 14/15Tr, alebo už je všetko vkladanie do autobusovej kasne?
Reakcia na: S499.1023 #21:
Už som sa zľakol, že chceš len slovenské vozidlá.
Reakcia na: Cancer #20:
Tak.
Reakcia na: si #19:
Ja myslím, že nenarážal na to, skôr aby sme nakupovali z Európskej únie.
Reakcia na: S499.1023 #18:
predpokladam ale ze tiez to nemaju obmedzene len na ten svoj "state" (ktore tiez casto nie su zrovna male)
Reakcia na: afeno #17:
Nemám nič proti vozidlám BKM (však sú to licenčé Neoplany). Ale nechápem, že keď majú Američania zákon "Buy American", prečo my musíme nakupovať od Lukašenkov a Erdoğanov.
Reakcia na: Petto #13:
Tak práve BKM by som nezatracoval, podobné predsudky ako voči Otokarom.
Reakcia na: Petto #13:
a vieme aj dôvod vylúčenia ?
Reakcia na: trolejbus6207 #14:
Solaris sa ani neprihlasil ako samotny vyrobca teraz a ani na 18m vozidla. Ale naco aj ked maju zrejme tichu dohodu na SK CZ trh so Skodovkou. Ostrava vsak skoncila s prekvapenim - Skodovka s Temsou. Tiež asi kazdy cakal Skodovku s SU karoseriou. Dohoda uz asi zostane len na klbove trofle Skodosolaris. Temsa kĺbova karoseria asi este ani neexistuje.
Reakcia na: Petto #13:
Radšej by som tu videl Trollino 🙄
Reakcia na: trolejbus6207 #10:
Vylucili Belkomunmas. Ešte stale nechceš SOR pred Bielorusmi? 😁
Reakcia na: N/A #11:
Sor TNS12 ešte nema nikto tusim, schytame asi prototyp alebo Jihlava, kde tiez vyhral Cegelec s Bohdanom, no nakoniec to bude karoseria SOR.
Reakcia na: Petto #4:
Vybavené, zatiaľ si musíme vystačiť s maskou od Škodovky. 🙂
Na jednej strane som rád, že padol monopol Škodovky na Slovensku (tie tri bystrické baterkáče nerátam), na druhej strane to nemusel byť zrovna SOR...
Nechám sa prekvapiť, snáď to bude k lepšiemu
Reakcia na: piggee #2:
čoby, ja by som bol rád keby po 24 a 18 metrových hybridných Solarisoch, bolo aj do tretice víťazné kombo Solaris Škoda, keďže ako spomína Petto tak skoro všetka výzbrov v BA je od Škody
Chcelo by to uviest zivotnost baterie a jej cenu.
Reakcia na: Bmpeer #6:
Super, atypicky Cegelec u nas, ked tu mame 99% skodovky vyzbroj. Aj v Čechách uz bude Cegelec, ci kde to vyhral sor ze nahradili Bohdan karoseriu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #5:
32 Tr majú aj Pardubice a Jihlava. TNS 12 zamieria asi až k vám.
Inak, toto budú prvé TNS 12, alebo už jazdia aj niekde inde, lebo ja viem iba o 32Tr v Opave?
Admini, nie je lepšie dat realnejsiu foto? Skodu 32tr (rovnaka vzhladom ako Sor TNS12) hadam mate niekde nafotenu. Tento sor ebus s pantografom je dost od veci.
Ako je to teraz s trolejbusmi v Prahe? Linka 58 už takmer rok nejazdí...
Reakcia na: Petto #1:
A teraz ta ukamenuju vsetci sotousi, co by chceli mat najradsej kazdy spoj iny model a inu znacku.
Asi aj dobre ze vyhral Sor.. Karoseriu NS12 uz tu mame aj ako ebus, planovany abus a teraz hybrid.