Súprava #7931+7932 po oprave

V posledný deň roka 2021 sa do premávky s cestujúcimi opäť zaradila súprava električiek T6A5 #7931+7932. Súprava sa v uplynulých mesiacoch podrobovala v ústredných dielňach oprave po nehode s električkou #7418, ktorú mala dňa 24. mája 2021 na Botanickej ulici. Obom vozňom bol ponechaný červený náter, zmenou prešla len farba zberačov, ktoré sú už štandardne antracitovo sivé. Druhá touto nehodou poškodená električka #7418 bola opravená už v priebehu leta.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #54:
Lenže tie trate boli postavené súkromnými spoločnosťami a v prípade akéhokoľvek neprospievania odovzdané štátu. Alebo chceš, aby medzi Čadcou a Košicami premávala výhradne spoločnosť KBD?
Reakcia na: S499.1023 #53:
s tou vacsinou by som si uplne isty nebol, pretoze vacsina zeleznicnej siete ktora sa tu pouziva bola uz vybudovana okolo roku 1900, posledne trate relativne kratko po druhej svetovej... a tie trate za monarchie stavali pokial viem prevazne sukromne spolocnosti, akurat pokial naslednu prevadzku z nejakych (obvykle financnych) dovodov nezvladali tak ich pohltil "stat".... (a KBZ ako cast aj sucasnej hlavnej kostry trati zhltla az medzivojnova CSR zo strategickych dovodov...)

neskor sa realizovali uz len prelozky a na niektorych usekoch zdvojkolajnenia....
Reakcia na: si #52:
Väčšinu železníc, rovnako ako ciest, postavil štát. A rozhodne takmer žiadne nepostavili ŽSR. Veď ŽSR ani nie sú vlastníkom tratí, len ich správcom pre štát. Súčasný stav určite nie je horší z dôvodu liberalizácie.
Reakcia na: S499.1023 #51:
tie ktore si postavia nevidim problem aby im aj patrili.... (a zeleznicne trate obvykle stavali zeleznicne spolocnosti ktore na nich aj prevadzkovali dopravu, sucasny stav na tratiach je urcite horsi ako ked ten co jazdil a ten co staval a udrziaval boli +- pod jednou strechou....)
nakoniec ved aj mnohe obratiska autobusov a trolejbusov patria DPB (pricom by sme sa mohli tvarit ze ved to je cesta a o tu sa musi starat dakto iny)
Reakcia na: si #50:
Mali by cesty patriť ČSAD?
Reakcia na: Minko #47:
s tym si dovolim nesuhlasit - jednak miesto troch generalnych by bol iba jeden (to je to co je inac najviac na ociach a realne to je len politicka nominacia); co sa "normalnej" administrativy tyka, tam by to asi naozaj velky rozdiel nerobilo, ale kusok menej by ich predsalen bolo....
Reakcia na: upravovač fotiek #44:
Nie, miesto päťdielnych sa kúpili práve tie 3+2.
Reakcia na: upravovač fotiek #44:
Okrem toho nakúpili aj vleky za autobusy.
Reakcia na: si #41:
Manazment by bol mozno jeden ale poctami tak isto velky ako sucet tych troch dnesnych.
Reakcia na: Solider #45:
Moment, ja neobhajujem spájanie kratších (cca 25 metrových) vozov do súprav. Na linku 3 by som videl 3xT a cca. 50 metrové nové vozy. Ostatné linky 2xT alebo 32,5 metrové vozy. Bratislava s električkami o kapacite K2 do budúcnosti uvažovať nemusí.
Reakcia na: upravovač fotiek #44:
V Mníchove je ďaleko väčšia sieť a teda aj väčší rozdiel medzi linkami na to, aby sa to oplatilo. V Bratislave všetky linky premávajú radiálne a v rovnakom celosieťovom intervale. Štandardná dĺžka vozidla kapacitne potrebného do špičky je 30-32 metrov.

Jediná linka, ktorá vo výhľade bude potrebovať kapacitne posilniť, je linka 3 z Rače do Petržalky, ktorá patrí a bude patriť medzi najvyťaženejšie v meste. Prečo by sa to ale malo realizovať vo forme dvoch spojených kratších električiek, čo je jednak drahšie a navyše poskytuje menšiu kapacitu, než jedno ucelené vozidlo porovnateľnej dĺžky?
Reakcia na: Solider #43:
Nakúpili tam štvor-, troj- aj dvojdielne Avenia. 9ks dvojdielnych a 9 ks trojdielnych spájajú do súprav dvojdielne+trojdielne (dĺžka 48m), ktoré jazdia (jazdili? - neviem ako počas pandémie) počas pracovných dní na linke 20/21. Mimo pracovných dní jazdia sólo. V Mníchove sa uvažovalo aj o kúpe päťdielnych tramvají Avenio, ale neviem nakoľko je to ešte platné.
Reakcia na: S499.1023 #40:
A čo sa má diať v Mníchove?
Reakcia na: si #41:
Nemali by cesty patriť jednotnej štátnej ČSAD?
Reakcia na: S499.1023 #39:
myslis ako ze je efektivnejsie a lacnejsie zivit 3 managementy (ZSR, ZSSK, ZSSK-Cargo) miesto jedneho (povodne ZSR) ? 😃
Reakcia na: Solider #38:
Čo Mníchov? Robia to blbo, nepoznajú trendy?
Reakcia na: si #37:
To nie je žiaden paskvil, nekecaj do vecí, ktorým nerozumieš.
Reakcia na: birch #36:
Tejto argumentácii nerozumiem. Na železnici je predsa rovnaký trend a v regionálnej doprave v Európe a postupne aj na Slovensku sa preferujú ucelené jednotky, ktoré sa počas dňa a týždňa nerozpájajú, ale mení sa len interval ich prevádzky. Preto ide rovnaká jednotka o 15:16 hod. plne obsadená a o 22:16 hod. obsadená tak na 10%.

Aká úspora sa teda dosiahne tým, že sa má nakúpiť viac drahších vozidiel, aby potom cez víkendy jazdili podľa tvojho názoru vizuálne uspokojivejšie obsadené? A vieš aj takú vec, že napríklad v sobotu je dopyt na dlhšie vozidlo a v nedeľu na kratšie, ale cestovný poriadok je rovnaký?

Mimo špičky a cez víkend je štandard sediaci cestujúci, takže si nemyslím, že kvôli tomu, že v Karlovej Vsi je luxusný interval 3,75 min. (oproti iným radiálam, kde je 7,5 minútový) a električky sú logicky menej obsadené, by sa tu malo pristupovať k nejakej redukcii.
Reakcia na: birch #36:
ja by som este k tomu dodal, ze poplatok za dopravnu cestu DPB netrapi, kedze nastastie aspon tu ten paskvil z EU ze trat nema patrit tomu kto po nej jazdi (zatial) nepresiel, a teda DPB sice opotrebenie trate trapi, ale to nesuvisi ani tak s dlzkou vozidla ako skor s usporiadanim jeho pojazdu, pocte osi a jeho hmotnostou...
a dovolim si tvrdit, ze v tomto pripade "nikdy sa to tak nerobilo" (rozpriahanie suprav v case nizsich dopravnych narokov) trosku zmysel ma...
Reakcia na: Viko #32:
Má to dve strany: O jednej píšeš Ty (rozloženie cestujúcich, pocit kontroly nad dianím vo vozidle) a druhá sú prevádzkové náklady. Nemálo súprav metra aj prímestskej železnice je koncipovaných ako sada dvoch alebo troch kratších vozidiel. Ak to má automatické spriahadlo, je spájanie a rozpájanie viac organizačný ako technický problém. Znížený poplatok za dopravnú cestu, spotrebu energie a amortizáciu vozidla môže byť v prospech konceptu skracovania súprav v určitých časoch, ak sa výrazne líši dopyt. Zároveň je ale cena dvoch vozidiel vyššia ako jedného s dvojnásobnou dĺžkou.

Myslím, že u nás by sa cez víkendy zišli aj kratšie ako 30m nízkopodlažné vozidlá. Ak by sme kúpili povedzme 24m vozidlá, vedel by som si predstaviť dvojičky počas pracovnej doby na L3 a sóla napr. na L4+L9 cez víkendy, prípadne aj večer. A vysokopodlažné vozy by cez víkendy boli vo vozovni. 24m je už dosť na to, aby sa cestujúci rozložili rovnomerne a bolo kam podísť ak sa niekto necíti bezpečne.

Zároveň sa ale domnievam, že tie peniaze navyše, ktoré by stáli dve 24m vozidlá oproti jednému 48m, nám nikto nedá...