Bývalá náhradná autobusová stanica ustupuje budúcej výstavbe

Premena Mlynských nív pokračuje odstraňovaním dočasnej autobusovej stanice.

V týchto dňoch sa začalo s odstraňovaním náhradnej autobusovej stanice na Chalupkovej ulici, ktorá svoju činnosť ukončila na konci septembra tohto roka po otvorení novej stanice Nivy. Náhradná autobusová stanica slúžila cestujúcim od 1. októbra 2017, kedy prevzala štafetu od pôvodnej autobusovej stanice na Mlynských nivách. Po ukončení činnosti náhradná stanica v posledných mesiacoch ešte slúžila ako odstavná plocha pre autobusy dopravcu Slovak Lines, ktorý má svoje zázemie v jej susedstve. Likvidácia stanice začala odstraňovaním prestrešení nástupíšť a odstraňovaním zámkovej dlažby.

Na mieste náhradnej autobusovej stanice je v budúcnosti plánovaná ďalšia výstavba v súlade s okolitou zástavbou.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Podľa mňa vyspelú spoločnosť nemôžeme posudzovať v absolútnej mierke, ale vždy len relatívne a najlepšie v rovnakom bode na časovej osi. Lebo inak sa dostávame do paradoxných záverov, ako napríklad to, že Štúr bol antisemita a xenofób, čo dnes nie je charakteristickým znakom vyspelej spoločnosti a mohli by sme povedať, že on bol predstaviteľ práve nevyspelej spoločnosti, no na druhej strane vo vtedajšej dobe rozhodne patril k tomu najlepšiemu a najvyspelejšiemu, čo naša spoločnosť ponúkala a bezpochyby uľahčil našu cestu k vyspelej spoločnosti. Rovnako sa dnes cítime vyspelí, ale možno v porovnaní s rokom 2100 budeme nevyspelí, to však neznamená, že sme teraz nejakí barbari.
Reakcia na: shaggy #65:
tak to si veľmi rád nechám vysvetliť. Nespozoroval som, že by sa tu na každú osobu robil kádrový posudok na vstup do ktoréhokoľvek zamestnania, školy, že by boli upierané tvoje náboženské práva, že by sa tu pravidelne vo veľkom odpočúvalo, že by tu fungovala ŠtB či skutočnosť, že by sa tu zatvárali kňazi do väzenia 😉
Reakcia na: 810zssk #62:
Áno, má. Bývam blízko pri nej a preto rád chodím vybavovať veci do centrály (sú tam neschopní a pomalí ľudia).
Reakcia na: Minko #61:
Vieš, že tou ČSSR si opísal súčasnú "vyspelú" spoločnosť v našej krajine? A je super sa oháňať verejným záujmom, ktorý nikto nevie definovať. Inak povedané, verejný záujem je to, čo povie gejza a Minko (v tomto prípade) 🙂
Reakcia na: si #63:
Ked mas objednavku v shope v Senci, mozes si ist po nu tam. To je vo vynimkach. V najhorsom povies, ze ides do prirody okolo Senca. 🙂 Ale uprimne - uz ta niekedy niekto kontroloval v tomto pseudolkdaune? 😃
Reakcia na: 810zssk #62:
vyzera ze ma... aj ked to sa mi uz odo mna mozno oplati ist skor na tu senecku (len teda zas otazne je ci to sucasne panikarske vyhlasky umoznuju, pravdupovediac uz ma to nebavi sledovat...)
Reakcia na: si #60:
Nemá Alza aj pobočku v Petržalke? Ja som rád chodieval veci vybavovať tam.
Reakcia na: shaggy #59:
hovorí to slovník to som si nevymyslel. Faktom je že vyspelosť spoločnosti sa nemeria len jej bohatosťou a technologickou vyspelosťou ale aj spoločenskou vyspelosťou.
verejný záujem je tak široký pojem nesúrodých požiadaviek, že je praktický nemožné definovať ho na úrovni ako si ho predstavuješ. Preto sa vždy posudzuje ad hoc a to takým spôsobom aby uplatňovanie potrieb verejného záujmu nebolo v "neprimeranej výhode" voči právu jednotlivca. Aj práve vďaka tomu bolo posledné rozhodnutie ÚS SR (ohľadom karantény) aké bolo a riešilo práve túto otázku. ČSSR som neriešil, lebo mi to označenie nacistického Nemecka udrelo do očí. No ani ČSSR by som za civilizovanú spoločnosť nepovažoval- od civilizovanej spoločnosti by som očakával, že človek môže verejne prezentovať svoj nesúhlas, tak ako to môže napríklad dnes, ak je v nejakom zákonom stavenom rámci, ktorý to umožňuje (a tým nemyslím rámec v štýle ČSSR kde to označovali ako protištátnu činnosť a posielali do Jáchymova). A nie že sú istej skupine obyvateľstva (prípadne celému obyvateľstvu) upierané základné ľudské práva. (stanovené napr. Všeobecnou deklaráciou ľudských práv, ktorá bola práve na popud nacistických pogromov prijatá)
Reakcia na: shaggy #56:
bol som tam nuteny ist vybavovat nejake tie veci (reklamacia); druha vec je ze aj ked realizujem nakup cez internet tak peniaze im asi nejak dotecu....
Reakcia na: Minko #58:
Chápem, ľudia si definujú pojmy tak, ako sa im hodí. Už to nie je civilizovaná, ale kultivovaná spoločnosť. Lenže to sa potom bije ten gejzov verejný záujem s tvojou kultivovanou spoločnosťou.
Aj by som sa ťa opýtal, prečo to Nemecko nebola kultivovaná spoločnosť a čo je to ten verejný záujem, ale to by som už veľmi zachádzal mimo tému. A už vôbec nespomeniem, že si socialistické Československo úplne vynechal (teda beriem, že to bola kultivovaná spoločnosť).
Reakcia na: shaggy #57:
no o nacistickom Nemecku ako civilizovanej spoločnosti by som pomlčal. tento pojem sa používa (a najčastejšie) vo vzťahu k nie vývojovej vyspelosti ale skôr k stavu spoločnosti, kde je to synonymum ku "kultivovaná" spoločnosť. A teda nacistické Nemecko bolo všetko, len rozhodne nie kultivovaná spoločnosť.
Reakcia na: gejza #54:
Aj nacistické Nemecko bola civilizovaná spoločnosť, ktorá riešila verejný záujem. To isté socialistické Československo. Preto stále radšej používam pojem slobodná spoločnosť. Lebo verejný záujem je ako Columbova žena - všetci o ňom hovoria, ale nikto ho nevie definovať. Ani ty 🙂
Reakcia na: si #55:
Áno, tak to aj má fungovať - ak im tam ľudia nebudú chodiť, zavrú to. Lenže chodíš minimálne do tej alzy. Alebo ani v tej si nebol? 😉
Reakcia na: shaggy #50:
ja peniazmi hlasujem.... zatial som tam neminul ani cent a snad sa mi tento stav podari udrzat dostatocne dlho... jediny lokacny pruser odtial je alza....
Reakcia na: shaggy #50:
Úplne by postačilo, ak by v danej lokalite bola autobusová stanica. Už sa tam zbúrali dve - jedna stará a druhá pomerne nová - no nepostavila sa žiadna. Namiesto toho je verejný priestor zničený a znehodnotený úplne zbytočným nákupným centrom.

Developkári v Meste neustále preukazujú svoj absolútny amaterizmus, nenažranosť, ignoráciu verejného záujmu a malosť.

Neustále používaš slovné spojenie "slobodná spoločnosť". Ja osobne preferujem pojem "civilizovaná spoločnosť". V nej ide prioritne o verejný záujem, pričom masívne rozkrádanie verejných zdrojov, pranie nelegálne nadobudnutých aktív ako aj korupcia sú tvrdo postihované trestom smrti a zhabaním podozrivých aktív v prospech štátneho rozpočtu. Zákony sa striktne dodržiavajú, vymožiteľnosť práva je na úrovni 100 % a nakoľko je v maximálnej možnej miere potláčaná ekonomická kriminalita, je dostatok zdrojov na všetky potrebné verejné výdavky. Chcem veriť, že raz sa dožijem toho, že niekde takáto "civilizovaná spoločnosť" bude existovať.
Reakcia na: shaggy #50:
Podľa mňa problém nie je v rovine "mal tam byť miesto stavby park". Jasné, stavať sa musí, keď sa stavba vydarí tak vie pozdvihnúť celé okolie atď... A Bratislava sama osebe má vegetácie plno tak v intraviláne ako extraviláne, stačilo by sa o ňu lepšie starať.
Problém je v tom, že sme sa odnaučili stavať udržateľným spôsobom. 95% pozemku zaplníme stavbou, od fasády po fasádu vybetónujeme ulicu, dážď zvedieme do kanála. A potom ústne bijeme na poplach, že pôda sa mení na mŕtvu hmotu a hladiny podzemných vôd klesajú ako divé, miesto čo by sme upravili našu každodennú prax. Lebo zelené strechy sú super, ale keby samotná stavba bola ohľaduplnejšia k okolitému prostrediu, z eko hľadiska by sme takéto kompenzačné opatrenie až tak nepotrebovali.
Reakcia na: shaggy #50:
A kto platí ten ekoterorizmus?
Reakcia na: shaggy #50:
Hlavne Bratislava je jedno z mála miest, do ktorých geografického stredu zasahuje zalesnené pohorie. A to treba chrániť ako oko v hlave, lebo funguje ako obrovský park. Tie Malé Karpaty nám naozaj môžu aj Newyorkčania závidieť. Nemyslím si, že relatívne civilizovaná stavba, ktorá tam je namiesto hnusného kontaminovaného brownfieldu (tá stanica nebola pre vtáčiky tiež úplne friendly) by bola zrovna tŕňom v oku. A nahraté vtáčiky sú ťažký gýč na úrovni simultánneho smiechu v amerických situačných komédiách na sklonku 20. storočia. Nič menej, nič viac.
Reakcia na: gejza #49:
Len u teba je to skôr mentálna porucha/spomienkový optimizmus. U Radoslava Augustína ide o peniaze, keďže ho teraz najlepšie platí ekoterorizmus. To nákupné centrum nie je dobré (hovorím ako človek, ktorý proti nákupným centrám nič nemá). Je odfláknuté, zbytočné (keď zoberieš blízkosť iných). Ale tá strecha je asi to posledné, čo by si tej stavbe mohol vyčítať. Tá sa im naozaj podarila a ani tie lepšie nákupné centrá nemajú nič obdobné.
Myslieť si, že by v centre mesta, na malom pozemku, vyrástol park namiesto stavby, ktorá zarába, je veľmi naivné.
Ale teda, ak je o to taký záujem, čudujem sa, prečo neprišiel gejza, Radoslav Augustín a všetci, čo tam ten park chcú, nezaplatili HB Reavis cenu, ktorá by im vykryla príjmy z tohto nákupného centra na 7 rokov a nepostavili si tam park.
Lebo v slobodnej spoločnosti sa hlasuje peniazmi. Ak je niečo pre teba skutočne dôležité, tak si to zaplatíš.
Ak to pre teba dôležité nie je, tak len o tom tliachaš na imhd a píšeš blogy.
https://dennikn.sk/blog/2648785/des-na-streche-stanice-nivy/

.... ako pozerám, tak nie som so svojimi názormi jediný ...
Reakcia na: Cancer #47:
Údržba nie, investície áno.
Reakcia na: ceres #45:
Myslím, že ani údržba by ten model s čakárňami na poschodí z ktorých vedú na nástupištia schody z biedy nevytrhla.
Reakcia na: ceres #45:
s týmto s tebou totálne súhlasím, ale zároveň je to krásnym dôkazom toho, že novú autobusku netreba porovnávať s tou starou, ale presne s projektami ako je Florenc a p. a v tomto ťahá za kratší koniec. Dnes som tam bol zasa kvôli objednávky z alzy. Tam akútne chýba nejaká "dekorácia toho priestoru, hoci len pár kvetináčov s kvetinami. Teraz vo vianočnom obodobí sa to snažia ratovať nejakými svetielkami okolo stĺpa ale aj to mi príde také že jáj máme ešte stanicu dajme aj tam dačo keď už sme celé nákupné centrum prezdobili. pokojne tam v tom koridore mohol byť napríklad vianočný stromček.
Reakcia na: Minko #44:
No ale prečo tým požiadavkám nezodpovedala? Lebo sa na nej roky rokúce robila minimálna až žiadna údržba, nieto ešte nejaké rozumné investície, a celý priestor sa nechal totálne zbalkanizovať. Ale to je pre Slovensko typické, v drvivej väčšine prípadov sa to (v prípadne súkromného vlastníka často zámerne) nechá dospieť do stavu, že "ľudia sú radi", že nejaká "smradľavá opacha" ide preč...
Reakcia na: IBBI #43:
ad absurdum aj vyjazdená 30 ročná karosa ak je servisovaná svoju úlohu splní, ale dnes sa tým voziť asi nechceš. alebo porovnanie č. 2: Aj stará autobusová stanica v podstate svoju funkciu plnila aj keď požiadavkám 21. storočia nezodpovedala.
Autobusko uz je ake je, ine za vacsinu nasich zivotov v BA uz asi nebude. Ci je na stastnom mieste sa da diskutovat, ale svoju ulohu plni.
Reakcia na: kohut2012 #39:
naopak ja tam vidím moderný skelet s čo najväčším využitím skla. Naproti tomu Nivy majú síce peknú vonkajšiu fasádu ale pôsobia v priestore ako ucapený betónový kolos. Trebalo sa s tým viac pohrať a vpustiť do priestoru viac denného svetla, využiť presvetlenie ako dobrý marketingový priestor pre výklady, ktoré by lákali okoloidúceho vstúpiť do priestorua stráviť tam čas. Detto samotná autobuska, nevľúdny betónový priestor, Predstav si že po celom dni v práci ideš na stanicu, najprv vojdeš do pekného "načančaného priestoru" nákupného centra a následne vstúpiš do takéhoto "pochmúrneho priestoru". Aké pocity to v tebe asi navodí? 😉
Reakcia na: si #40:
Myslím, že kohút svojou ironickou etudou o atómovke na autobusovú hnusobu len vystihuje ducha doby a svetových, unikátnych miestnych riešení...
Reakcia na: kohut2012 #39:
to je vecou kazdeho individualneho nazoru
nivam v sucasnej podobe sa osobne radsej vyhnem a jediny problem mi robi ze sa tam presunula centrala alzy (a niektore veci sa predsalen tazko vybavuju bez toho dotrepat sa tam osobne...)
Reakcia na: N/A #38:
Ten clanok som uz cital a nesuhlasim s nim. Je to presne opacne ako sa tam pise. Nieje co zavidiet, aj ked sa to postavi, tak to v ziadnom pripade nemoze konkurovat nasej stanici Nivy a jej okoliu.
Mame najlepsiu a najmodernejsiu stanicu. To ze je kompletne vnutri a aj pri nastupovani do autobusu je clovek v teple, chraneny pred nepriaznivym pocasim a v prijemnej klime nema konkurenciu. Co este viac by ste chceli? A porovnavat ju so zaostalym Florencom alebo s tou docasnou co sme mali je smiesne. Ak nase Nivy niesu idealnou stanicou, tak potom uz neviem.
Reakcia na: Trammat #35:
Medzi "aspoň to nie je horšie, než Florenc" a "najlepšia najmodernejšia stanica" cítim značnú vzdialenosť a nie som si istý, či sa ju podarilo prekonať. Ale fajn, ak nám ide len o to, mať minimálne ambície a maximálne PR, tak vlastne je táto stanica kolosálnym úspechom pre naše mesto 😃
Úprimne, tiež si nemyslím, že je tá stanica ideálna, ale myslím si, že v porovnaní s okolitými mestami sa vôbec nemáme za čo hanbiť. Stačí sa pozrieť na Erdberg vo Viedni, Népliget v Budapešti, Florenc v Prahe alebo Dw. Zachodni vo Varšave (ok, ten je teraz v kompletnej rekonštrukcii, ťažko povedať, ako bude vyzerať po jej dokončení), tieto všetky mi prídu výrazne horšie ako Nivy. Dočasná AS síce nebola zlá, ale mala veľmi malú čakáreň a ešte k tomu spojenú s Alzou, takže ak som sa nechcel tlačiť na malom priestore spolu s ľuďmi čakajúcimi na vyzdvihnutie objednávky, nemal som inú možnosť ako stáť na nástupišti, ktoré nemalo takmer žiadnu ochranu voči nepriaznivému počasiu. A na nonstop totálne zafajčený priestor pri oboch vstupoch do čakárne tiež spomínam veľmi nerád.
Reakcia na: gejza #28:
investori po tom, ako im gejza povedal...
Reakcia na: 810zssk #19:
Špeciálne je podľa mňa to, že z podzemnej autobusovej stanice sa dá za niekoľko sekúnd vyviezť výťahom až na modernú Zelenú strechu.
Reakcia na: Viko #26:
Ale aspoň Yeme od Páričkovej ul. je presklené, dokonca tam má aj vchod z ulice.
Ako moze niekto napisat, ze tu stanicu postavil investor za vlastne peniaze? Ved to bolo od zaciatku sucastou zmluvy, kde investor kupil pozemok s tym, ze tu stanicu musi postavit. Teda ten zavazok bol sucastou ceny za pozemok. Nikto tu zo svojho vrecka nefinancoval ziadny verejnoprospesny projekt.

O to viac, ked citam, ake sumy pytaju za vjazd. Osobne mam skor pocit, ze by sa nasiel investor, ktory by tie pozmeky chcel aj keby sucastou zmluvy bolo, ze mesto ma zadarmo plnu kontrolu nad prevadzkou tohto parkoviska.
Reakcia na: Ike #29:
nikdy som nemal ambície porovnávať svoje a ich informácie ... prezentoval som svoj názor 🤔
Reakcia na: gejza #28:
Gejza má viac informácií ako investor?
Reakcia na: shaggy #8:
gejza by im odpovedal, že ide o obchodné centrum, ktoré je v danej oblasti nadbytočné ... súčasne by povedal, že v danej lokalite by mohla stáť autobusová stanica ... nič viac a nič menej
Reakcia na: keks #24:
Musí byť veľmi zle umiestnený, lebo ešte aj jeden z nočných upratovačov vravel, že najbližšie je otvorená pumpa na Prístavnej. 😁
Reakcia na: keks #22:
Tak ale v Eurovei minimálne máš pocit, že trocha komunikuje s okolím - sú tam výklady, vidíš lobby hotela, od vody reštaurácie, pri zastávke trafika... Proste snaha o klasické živé prízemie štandardného mestského domu.
Naproti tomu Nivy sú sarkofág. Nevstúpil si dnu, smola, okoloidúcim nič neposkytujú.

Druhá vec je, že obchoďáky bez okien vychádzali z premisy, že ak nevidíš plynúť čas, zdržíš sa dlhšie = minieš viac. Lenže pri stanici je potreba registrovať plynutie času absolútne esenciálna, zdržať sa dlhšie zrovna nechceš. (Mimochodom, koľko hodín visí v uličkách?)
Reakcia na: ufo #20:
Ja tú stanicu volám jadrový reaktor 😉
Reakcia na: Valec #23:
Ja som tam asi mesiac dozadu videl atomat na bagety, dáfam, že ho neodstránili. Bol strašne zle umiestnený (že ho bolo podľa mňa ledva vidieť), ale bol tam
Reakcia na: keks #17:
Tých miest na sedenie by tam mohlo byť o čosi viac, najmä na nástupišti. Čo ale považujem za oveľa dôležitejší problém je zbytočne veľké množstvo (24) regio nástupíšť (pre linky IDS BK by ich stačilo aj s rezervou 10), pričom polovica z nich s nástupnou hranou len pri predných dverách a bezbariérový prístup je problém aj na tých s dlhšou nástupnom hranou (po vyklopení plošiny je tam minimálny manipulačný priestor).

Z ponuky služieb chýba napr. možnosť nákupu akéhokoľvek občerstvenia v nočných hodinách, kedy cez AS prejde niekoľko medzinárodných liniek. A nie je tam ani žiaden automat (okrem toho robotického s ponukou kávy a čaju), v ktorom by boli k dispozícii aspoň minerálky a bagety. Jediná možnosť je napiť sa vody z fontánky (alebo na WC).
Reakcia na: ufo #20:
S tými eskalátormi súhlasím, sám to beriem ako najväčší problém.
Čo sa týka okien von - ak si dobre pamätám práve staršie nakupne centrá - Prior na Kamennom, nebohy OD Ružinov, menšie "OC" ako Kocka, Budúcnosť a podobne práveže mali okná smerom von. A až neskôr, určite už po roku 2000 sa okná začali strácať. A aj na tých pár miestach kde sú (ako eurovea) moc dnu nevidíš. Je to škoda, ale rozhodne sa nedá povedať, že by dnes kdekoľvek boli okná bežné a ich absencia je nemoderná.
Som rád, že sa všetci máme tak dobre, že sa môžeme donekonečna hádať okolo autobusovej stanice, a jediným problémom je, či je to viac AS alebo OC. 🙂
Reakcia na: keks #17:
Stavba, ktorá nie je len nákupné centrum, ale aj AS by nemala ľudí nútiť premýšľať, kde je správny eskalátor, keď potrebujú rýchlo prístup k nástupištiam. Všetky by mali byť intuitívne a dva veľa seba pre každý smer. Toto už pochopila aj Eurovea pod JT a dorobila chýbajúce eskalátory zo strany od MV SR. Vzhľadovo je to uzavretý betónový kolos, žiadne priebežné okná z obchodov. Pri pohľade z ulice sa ide len okolo stien. V tomto sú Nivy nemoderné. Celé to pôsobí ako naprojektované v 90. rokoch v časoch podnikateľského baroku.
Reakcia na: shaggy #8:
Je pravda že som na tej stanici ešte nebol, ale týmto ódam na zázračnú stanicu akosi neviem uveriť. Zo všetkého čo som videl je to veľmi základná podzemná autobusová stanica - nič hrozné, ale ani nič nad čím by ľudia mali jasať ako nejakým "veľkým komfortom" a "najmodernejšiou autobusovou stanicou". Čo presne je tam ten úžasný moderný element ktorý robí AS Nivy tak výnimočnou a špeciálnou?

Ja osobne budem veľmi nasrdený ak bude BSK platiť 1,5 milióna za vjazd na AS, keď sa tvári že nemá peniaze objednať poriadny rozsah regiobusov v regióne a na mnohých linkách je stále zlý interval, alebo rozsah premávky.
Mne sa nová stanica prevažne páči, je to krok vpred a postavil to súkromník za svoje peniaze, tak čo by sme nechceli. Ale už roky hovorím, že tam prímestské autobusy nemajú čo hľadať. Keby bolo na mne, linky PAD by som ukončil na Patrónke, v Rači, na Zlatých pieskoch a pri Cintoríne Vrakuňa. Možno jedna linka z každého smeru by mohla pokračovať aj na AS.
Niekoľko postrehov na zamyslenie:
Ak bol poplatok za vjazd do dočasnej stanice dlhodobo prinízky, je to validný argument, prečo sa zrazu nemôže zmeniť na trhovú cenu? Keby sa doteraz platilo napr. 6€, nikto by so zvýšením o 2€ nemal problém.
Čím je stanica nemoderná? Ja ako cestujúci tam mám všetko, čo mi treba. A že nie je práve prívetivá? Otázka je o čom je prívetivosť? Ja som nejakú extra zeleň či drevo nevidel ani na nástupišťach dočasnej stanice, ani na stanici vo Viedni a ani na letiskách v BA či vo Viedni. Neobstojí ani argument, že drevo bolo v interéri dočasnej stanice - lebo inertiér OC je pomerne prívetivý.
K absencii sedačiek - mne neprišlo, že je ich tam nejako málo. Zároveň mám na tejto stanici čo robiť. Ak prídem hodinu pred príchodom autobusu, nemusím sedieť na stoličke a celý čas čumeť do mobilu alebo sa nudiť. Môžem pobehať po obchodoch, najesť sa, alebo prejsť sa po streche, ktorá sa vcelku vydarila.
Naopak by som identifikoval 2 závažnejšie problémy - informovanosť o umiestnení stanice (trebalo by väčšie nápisy, kopu smerových šípok a podobne) a samotný prístup do stanice - jeden eskalátor a výťahy sú podľa mňa málo. Hlavne eskalátor len prechádzajúci stanicou na parkovisko je zbytočne zmätočný.
Takže áno, má to svoje muchy, ale skúsme možno poukazovať na reálne problémy, nie ich hľadať všade možne len preto, aby sme mohli kritizovať.
Reakcia na: ceres #14:
Toto podľa mňa nie je možné dohodnúť, keďže sa dohadovala Arriva so SL a tá nemá vplyv na to, kam budú tie autobusy jazdiť (to je na rozhodnutí BSK). Ale samozrejme, aj keby BSK nechal všetky autobusy jazdiť na parkovisko k Danubii, tak môže Arriva vždy ešte zájsť na Nivy, aby splnila ich časť dohody (ak taká je). Ale myslím, že SL z nich vytiahla dosť peňazí iným spôsobom.
Reakcia na: shaggy #11:
bol som si tú stanicu obzrieť predvčerom naživo. A Maremi to napísal úplne presne. Je to nevľúdne betónové monštrum nič viac. Je to brutálne spackaná príležitosť na ukážku toho, čo dokážeme vyťažiť v 21. storočí z takého betónového kolosu. Presnejšie by som to nazval: Nápad hodný 21. storočia s riešeniami 20. storočia.
Reakcia na: Valec #12:
Ja už len dúfam, že zotrvanie IDS BK ako verného zákazníka podzemného autobusového parkoviska Nivy nebolo v zákulisí použité na zvýšenie ochoty SL dosiahnuť dohodu o subdodávke pre Arrivu... Ale ak tam tie busy budú jazdiť aj o rok či dva aj pri linkách a spojoch, kde to dopravne nedáva zmysel, budeme vedieť, koľká bije...
Reakcia na: shaggy #11:
Tá stanica sama o sebe moderná nie je. Je to parkovisko s málo miestami na sedenie, nevľúdne betónové monštrum(neviem prečo tie stĺpy nemohli obložiť drevom/machom etc) so zápachom prevádzkových kvapalín a výfukových plynov. Dočasná autobuska bola perfektná, keby tak ostala nastálo, nikto by sa nesťažoval. To, že mám nákupné centrum pri čakaní na autobus je fakt úžasné, bežný cestujúci si potrebuje niekde sadnúť, kúpiť kávu/niečo pod zub a mať WC, nie tralágať sa po centre, to má možno význam na letisku kde si uväznený aj hodiny a tieto potreby dočasná stanica pokryla na 100% a nepotrebovali sme k tomu tento kolos.
Reakcia na: TeBeCe #7:
„Napríklad vstup na stanicu prímestskej dopravy v Bardejove stojí takmer 6 eur a v Prahe takmer 11 eur,“ porovnáva situáciu hovorca Slovak Lines Bako.

Hovorca by ešte mohol povedať, koľko spojov prímestskej dopravy platí uvedené ceny v Bardejove a v Prahe.
Reakcia na: ceres #10:
Ale ja neriešim, či to má nejakú pridanú hodnotu.
Ja riešim, že tá stanica je moderná. Je.
Vieš mi povedať, prečo by toto mala zabezpečovať župa? Myslím reálny argument a nie, že sa to tak vždy robilo. V čom sa líši doprava v kraji od inej komerčnej služby?

Písať tu niečo o vydieraní môžu len ekonomicky negramotní ľudia (to nie je reakcia na teba, iba som to spojil). Kraj nie je odkázaný na tú stanicu. Má plno možností, kam môže tie busy poslať. Či sa HBR oplatí zvyšovať cenu tak, že tam nikto nebude chodiť, musia vedieť oni. Myslím si, že prázdne poschodie im je zbytočné + cestujúci im generujú návštevnosť nákupného centra. Takže by boli hlupáci, keby donekonečna zvyšovali cenu za vjazd.
Reakcia na: shaggy #8:
A ja by som napríklad rád počul, v čom spočíva tá pridaná hodnota komfortu a modernosti, pokiaľ sa bavíme o regionálnej doprave. V tom, že tam na človeka neprší ako na Bajkalskej či Patrónke? To je skôr vizitka toho, ako župa k svojej úlohe zabezpečovať regionálnu dopravu pristupuje.

Mať tú možnosť, nepremáva tam z regionálnych autobusov pri týchto cenách ani spoj a ušetrených 1,6 mega radšej použijem na skultúrnenie Patrónky, Bajkalskej a prípadne po dohode s mestom vybudovanie nejakej menšej regiobusovej stanice niekde v centre a nech si HB Reavis nechá ten komfort a modernosť pre diaľkové linky...
Reakcia na: shaggy #8:
V com spociva ta modernost, ktora by sa nedala realizovat na povrchu? Nevravim, ze je to autobusko zle, ale ten clanok co TBC poslal je zrejme skrt cez rozpocet. Doslova. Oplati sa mat autobusko u nejakeho investora a potom sa nechat vydierat cenami? Dnes platia za bus 8e, o pol roka to moze byt 16e. Podmienky si stanovuje majitel objektu. Toto asi osetrene v zmluve nemali, ci? Inak by sa asi Droba nedivil zdvihnutiu ceny.
Reakcia na: TeBeCe #7:
"Aj napriek týmto nadštandardne vysokým cenám BSK s využívaním novej stanice stále počíta. „Pre cestujúcich totiž predstavuje veľký komfort a ide o najmodernejšiu autobusovú stanicu svojho druhu v širokom okolí,“ vysvetľuje pre Pravdu Michal Feik z tlačového oddelenia BSK."
Škoda, že sa neopýtali gejzu. Ten by im vysvetlil, že je to vlastne podpriemerná stavba, na úrovni búdky niekde uprostred prašného pola v Hornej-Dolnej.
Reakcia na: gejza #4:
Nechápem, prečo tu CPčkari, ako ty, rozširujú hoaxy o neexistencii autobusovej stanice.
Reakcia na: gejza #4:
Takéto komplexy patria do Offtopicu. Už ti tu bolo povedané, že tá stanica je 3,6. Mohla byť aj lepšia, ale určite nie je horšia ako pôvodne Nivy.
Plánuje sa v Bratislave výstavba nejakej autobusovej stanice alebo budeme trpieť to provizórium v garáži obchodného centra ?
Reakcia na: IBBI #2:
Ja si to viem predstaviť kľudne aj na Bajkalskej.
Nepomozem si, ale nebolo to skarede. V nejakom inom meste si to kludne viem predstavit ako oficialnu stanicu.
A predali to nakoniec niekam ?