DPB podpísal zmluvy na projekty nových trolejbusových tratí

Prípravy výstavby a modernizácií trolejbusových tratí napredujú.

Bratislavský dopravný podnik koncom novembra 2021 podpisom zmluv uzavrel verejnú súťaž na projektantov pripravovaných, resp. modernizáciu existujúcich trolejbusových tratí. O projekčné práce (dokumentácia pre územné rozhodnutie, dokumentácia stavebného zámeru, dokumentácia pre stavebné povolenie, dokumentácia pre realizáciu stavby, autorský dozor) mali záujem tri spoločnosti, ktoré v jednotlivých častiach zákazky uspeli nasledovne:

  • Projekt novej trolejbusovej trate Patrónka - Riviéra: Víťazom sa stala spoločnosť Dopravoprojekt, a.s., s cenou 946 680 € bez DPH, ktorá má spracovať jednotlivé stupne projektovej dokumentácie do 12 mesiacov od objednávky (mimo lehôt potrebných na prerokovávanie PD).
  • Projekt novej trolejbusovej trate Trenčianska - Hraničná: Víťazom sa stala spoločnosť Reming Consult, a.s., s cenou 580 000 € bez DPH, ktorá má spracovať jednotlivé stupne projektovej dokumentácie do 12 mesiacov od objednávky (mimo lehôt potrebných na prerokovávanie PD).
  • Projekt novej trolejbusovej trate Bulharská - Galvaniho: Víťazom sa stala spoločnosť Reming Consult, a.s., s cenou 398 000 € bez DPH, ktorá má spracovať jednotlivé stupne projektovej dokumentácie do 8 mesiacov od objednávky (mimo lehôt potrebných na prerokovávanie PD).
  • Projekt novej trolejbusovej trate Autobusová stanica - Nové SND: Víťazom sa stala spoločnosť Valbek&Prodex, s.r.o., s cenou 159 000 € bez DPH, ktorá má spracovať jednotlivé stupne projektovej dokumentácie do 8 mesiacov od objednávky (mimo lehôt potrebných na prerokovávanie PD).
  • Projekt modernizácie trolejbusovej trate Patrónka - Kramáre - Hlavná stanica: Víťazom sa stala spoločnosť Valbek&Prodex, s.r.o., s cenou 964 000 € bez DPH, ktorá má spracovať jednotlivé stupne projektovej dokumentácie do 12 mesiacov od objednávky (mimo lehôt potrebných na prerokovávanie PD).

Celková vysúťažená cena projektov je o približne 280-tisíc € nižšia ako bola predpokladaná hodnota zákazky. Projektové práce a následná realizácia prác by mali byť spolufinancované prostredníctvom príspevkov z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Pre tieto projekty už bola otvorená výzva na predloženie žiadostí o nenávratný finančný príspevok.

Pre ďalšie dve pripravované modernizácie trolejbusových tratí (Miletičova - Jelačičova a Záhradnícka - Karadžičova) je tesne pred ukončením súťaž magistrátu hlavného mesta na výber zhotoviteľov prác. Podľa zverejnených výsledkov vyhodnotenia ponúk sa víťazom oboch súťaží stala spoločnosť ELZA - Elektromontážny závod Bratislava, a.s., ktorá ponúkla najnižšie ceny (Záhradnícka - Karadžičova: 768 755 € s DPH a Miletičova - Jelačičova: 374 885 € s DPH). V oboch prípadoch bola vysúťažená vyššia cena oproti odhadovanej hodnote zákazky. O zákazku sa uchádzala ešte spoločnosť Elektrizace železnic Praha, a.s. Požadovaná lehota na realizáciu prác je do štyroch mesiacov.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ufo #16:
Prapôvodná t-11 jazdila v podstate rovnakej trase, lenže nie po nábreží, ale po Grösslingovej a na Hviezdoslavovo nám. Ale smerovo je to v podstate to isté ako plánovaná t-40. A jazdila veľmi husto - asi 5 min. interval v Pdš - a ako bola preplnená! Aby sme sa do nej vôbec dostali, chodili sme až na konečnú, hoci bližšie to bolo na Štúrovu.
Reakcia na: ufo #16:
Zas porovnávať linku 53 z pred 30 rokov so súčasnosťou je dosť od veci. V tom čase bolo:
a) iné linkové vedenie,
b) iná urbanizácia okolia Malej scény a Nív,
c) iné prúdy dochádzajúcich, ktorí využívajú VHD.
Reakcia na: ufo #16:
Lenže 70 jazdí len každých 15 minút (okrem rannej špičky), čo je v danej relácii dosť málo. Napríklad dostať sa z Ružinova na Šafárikovo nám. ak zrovna vypadnú električky je ako za trest, lebo 50 odbáča doľava na Landererovu, 70 v pracovné dni často mešká (možno sa to teraz po otvorení R7 zlepšilo, nemám to ešte odskúšané) a ešte aj 78 zmenili výstupište a nástupište Nové SND, že je v tomto smere nepoužiteľná.
Reakcia na: ufo #16:
Áno, tá zastávka by túto situáciu vyriešila, ale jej realizácia je zatiaľ v nedohľadne, aj potom by ale predĺženie 40 pod Most SNP nebolo zbytočné, keďže okrem Hl. st. ide úplne inou trasou. Minimálne to posilní spojenie Nív a Eurovey s Mostom SNP a celkovo to lepšie prepojí centrum.
Reakcia na: Dispecer #15:
Maximálny dojazd by mal byť 10km/kolo.
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
Z Niv ide 70.
Linka hl.st. - Most SNP existovala a bola zrušená (53). Všetky tieto nápady tu už boli v lacnejšej forme a neudržali sa. Keď niekto nevie, čo s peniazmi, nech radšej vybuduje zastávku aj na Moste SNP, z ktorej by sa dalo zísť dolu pod most a ku električkám a vznikol by normálny prestupný uzol.
Reakcia na: Urbanway 2423 #12:
Tých 7,6 km je minimálny dojazd alebo maximálny? Je reálny napríklad, keď prídu mrazy?
Reakcia na: ufo #10:
neriešim čo sa ide kupovať teraz, otázka skôr je, či parciály v dlhodobom horizonte majú zmysel, to chce hlavne prepočítať, postaviť troleje je ise investične nákladnejšie ale môže sa to vrátiť na životnosti, tbusy ani parciály asi nebude DPB prevádzkovať (podľa IDS štandardov) 30 rokov. vstupuje tam veľa premenných ale odpinkať to ako "šotoušský nápad" je príliš krátkozraké.
Reakcia na: ufo #10:
Predĺženie 40 má zmysel, keďže 40 vďaka predĺženiu pod Most SNP v podstate prepojí celé centrum, vďaka čomu nebudú všetci musieť ísť cez centrum a taksisto sa aj zlepší spojenie z R. mýta, príp. posilní spojenie z AS k Mostu SNP V budúcnosti by dávalo zmysel aj keby sa 40-ka stala okružnou linkou okolo centra, čím by sa vyriešilo hlavne spojenie Mosta SNP s Hl. st.
Reakcia na: Petto #3:
Parciály by mali mať dojazd na baterku 7,6km, takže by mali zvládnuť tých 6,3km z Bulharskej na Letisko tam aj späť by mali podľa mňa zvládnuť. Neviem, či s týmto práveže DPB nerátal, keďže 7,6km je to presne zo Slovinskej na Letsiko a späť.
Reakcia na: Minko #9:
Ešte je 4. možnosť. Vybudovať vozovňu a mať ostrovnú premávku.
Reakcia na: Minko #9:
Keď sa môžu parciály kupovať na linku hl.st.-Most SNP, kde sa ide zadrotovať súčasná trasa ale zase pridať úsek Eurovea-Most SNP (načo???), len aby tam zase nemohli jazdiť klasické trolejbusy, tak DD s parciálmi sú ďaleko výhodnejšie, už len preto, že sa tam môžu nabíjať aj počas státia na konečnej a nevymýšľa sa nová linka zbytočne.
Reakcia na: ufo #8:
v podstate máš len 3 možnosti:
1. zadrôtovať trasu k ostrovnej trati aby ti tam tbusy vedeli ísť vlastnou silou po vlastnej osi
2. nákup parciálov ktoré túto vzdialenosť iným zdrojom energie dokážu prekonať
3.navážať tam tbusy inou technikou.

Vzhľadom na snahu o ekologické smerovanie hromadnej prepravy si mesto musí spočítať čo je pre nich najvýhodnejšie. Či sú tbusy budúcnosť verejnej dopravy neviem, ja to vnímam tak, že za mňa jednoznačne. Preto by malo byť trolejovanie uprednostňované pred možnosťami 2 a 3. nepredpokladám, že výstavba+údržba trolejovej trate zhltne o toľko viac počas svojej životnosti, že by vychádzali parciály výhodnejšie.
Reakcia na: Mhr1 #6:
Šotonázor. Keby 32 mala 5 min interval, možno, ale takto čisté šotovyhadzovanie peňazí.
Reakcia na: FFF13 #4:
Ako písal jeden v diskusii na Facebooku, trolejbusová trať je náročnejšia, pretože máš dva vodiče na jednu stopu, kým pri električke iba jeden. 😁 😁 😁 😁
Reakcia na: ufo #2:
Ale treba. Je rozdiel, ak nie sú drôty na koncovom úseku alebo ako tu na dôležitej spojnici s ostrovnou traťou. A čo s prebytočnými 31Tr z t-71, z t-64, kde budú jazdiť? Ani 25 Tr tu nebudú do nekonečna, takže klasické t-busy sa uplatnia aj na t-33. Takže aj preto treba MD zadrôtovať!
Reakcia na: FFF13 #4:
Bubaky z EU fondov neboli alokovane tusim. A par mesiacov sa to flakalo pred Vallom na tom, ze neviem ci mesto ci DPB chceli aj odbocku k CSU - tusim sa tam planovala predlzit povodna L64 z Lovinskeho tj s trasou Jelacicka - Lovinskeho - CSU, teraz uz bude len L32 Jelacicka - HS - Kramare - Dlhace (a dojazdy L33). Osobne vsak neverim tej verzii ze L32 bude naozaj zachadzat k HS.
Reakcia na: Petto #3:
ja stále nechápem v čom je taký veľký problém postaviť jednu sprostú trať v Mlynskej doline pre 32, pritom sa to plánuje už dlho a ani Vallo nevyzerá že by to nejak urýchlil oproti predchádzajúcim vedeniam..
Reakcia na: ufo #2:
A nie je nakup fixovany na prevadzku len danych liniek 40,61 ? L40 to este asi da na baterku pod Most SNP ale L61 od Trnavky na letisko a spat sotva.
Testovanie a homologizacia je asi jasna na L32, vsak aj 30TrDg tam musel behat kvoli tomu, aby mal najazdene v obojakom rezime.
Reakcia na: Petto #1:
Môžu ísť na 32, 33. Možno si stihnú uvedomiť, že cez Mlynskú dolinu žiadny trolej netreba.