Zmeny cestovných poriadkov regionálnej dopravy IDS BK (od 12.12.2021)

Od budúcej nedele budú platiť nové cestovné poriadky regionálnych vlakov a autobusov.

V nedeľu 12. decembra 2021 vstupuje do platnosti nový grafikon vlakovej dopravy pre obdobie 2021/2022. Na väčšine S-liniek prichádza najmä k úpravám časových polôh spojov. Výraznejšia úprava časových polôh sa týka linky S20 na trati Bratislava - Kúty, kde sa spúšťa veľká modernizácia železničnej trate. Vlaky kategórie REx na linke S20 budú po novom vedené ako osobné vlaky, čím sa rozšíri obsluha viacerých železničných staníc. Väčšina vlakov linky S20 bude z Bratislavy hlavnej stanice pokračovať na linke S50 smer Trnava a naopak.

Od 12. decembra 2021 budú platiť aj nové cestovné poriadky regionálnych autobusov v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, ktoré spracovala spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava. Zmeny sa budú týkať najmä prispôsobenia spojov novým časovým polohám vlakov, pričom najvýraznejšie úpravy spojov budú v oblasti Malaciek kvôli zmenám na linke S20. Linka 250 bude rozdelená na dve linky - linku 240 "Malacky - Suchohrad - Záhorská Ves" a linku 250 "Záhorská Ves - Bratislava". Linka 289 už nebude premávať do obce Prievaly.

V regiónoch Pezinok, Senec a Šamorín okrem prispôsobenia autobusových spojov vlakovej doprave príde k zlepšeniu večerných spojov na trase Bratislava - Modra, pribudne nový školský spoj na linke 545 z Pezinka do Vištuku a mierne budú časovo upravené aj ďalšie školské spoje.

Cestujúcim pripomíname aj premenovanie veľkej časti autobusových zastávok v regionálnej doprave.

Bratislavský samosprávny kraj v piatok 3. decembra informoval, že problémy v autobusovej doprave by mali byť v krátkom čase vyriešené vďaka zabezpečeniu potrebných kapacít Arrivy prostredníctvom dopravcu Slovak Lines. Arriva zatiaľ o termíne plného obnovenia premávky autobusov oficiálne neinformovala. BSK informoval, že cestujúci budú za nepríjemnosti spôsobené kolapsom dopravy odškodnení z pokút, ktoré firme Arrive udelí.

Doplnenie k cestovným poriadkom regionálnych autobusov: "Zverejnené cestovné poriadky platia pre plný režim. Vybrané linky v regionálnej autobusovej doprave jazdia v obmedzenom režime. Situácia sa postupne zlepšuje, aktuálna vypravenosť spojov sa pohybuje na úrovni okolo 75 % oproti normálnemu stavu. Odporúčame preto cestujúcim naďalej sledovať webstránku dopravcu: https://arriva.sk/bratislava/cestovne-poriadky/, kde v cestovných poriadkoch nájdu denne aktualizované informácie o vypravovaných spojoch," uviedla Bratislavská integrovaná doprava na svojej stránke.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #141:
Ak pred celú súpravu RailJetu vrátane loko v smere jazdy pripriahneme laminátku, bez ohľadu na otočenie súpravy, sa len celý RailJet dá "na ťahanie".
Jediné komplikácie sú:
1) V Petržalke RailJet umŕtviť/oživiť.
2) Na hlavnom nádraží s laminátkou obiehať.
Reakcia na: S499.1023 #140:
Nie je to potrebné, ale... 🤔
#137: "V smere z Rakúska chodí railjet otočený riadiacim vozňom vpred."
#136: "Ale to by ani nebolo treba, súprava Railjetu, pokiaľ je ťahaná a nie tlačená, dokáže fungovať ako obyčajné vozne."
Reakcia na: Dispecer #134:
Ako Ti už bolo povedané, nie je to potrebné.
Reakcia na: barack40 #135:
Ach, také patálie... Ja som iba tretieho ráno videl prísť bagetu, nečakal som, že to bude zas iný typ príhody, sorry 😃
Reakcia na: barack40 #137:
Možno aj pre mozgovú náročnosť týchto úkonov.
Reakcia na: S499.1023 #133:
Čo ja viem, v obidvoch nedávnych prípadoch, o ktorých viem, sa o neshopnosti jazdy railjetu ďalej za Petržalku vedelo minimálne dve hodiny pred príchodom z Rakúska. Takže času na zabezpečenie príprahu bolo dosť, prečo sa v ZSSK rozhodli tak, ako sa rozhodli, veru netuším.

Inak čo všetko je treba vykonať pri takom príprahu? V smere z Rakúska chodí railjet otočený riadiacim vozňom vpred. Takže na konci súpravy zhodiť rušeň "na studeno", ďalej predpokladám, že by bolo treba poprepínať aj dvere do automatického režimu (aby sa automaticky odblokovali po znížení rýchlosti pod 5 km/h). V riadiacom vozni by asi ešte bolo treba vypnúť zabezpečovač. Ešte niečo?

Možno práve pre časovú náročnosť týchto úkonov, ak ich má robiť rušňovodič sám, sa ZSSK radšej rozhodne pre NAD/náhradnú súpravu/odrieknutie bez náhrady....
Reakcia na: Dispecer #134:
S Railjetom určite žiadny slovenský rušeň komunikovať nedokáže, možno tak Vectrony. Ale to by ani nebolo treba, súprava Railjetu, pokiaľ je ťahaná a nie tlačená, dokáže fungovať ako obyčajné vozne.
Reakcia na: Viko #132:
Z nedele na pondelok, ak myslíš z 2. na 3. januára, bol zas iný problém 😃

Vtedy tam bol rušeň schválený v SR, ale pre poruchu mal funkčné len tri trakčné motory. A s tromi trakčnými motormi v SR jazdiť nemôže, lebo by tiež mohol ovplyvňovať zabezpečovacie zariadenie. Vtedy v smere na Hl. st. žiadna náhrada nebola, cestujúci boli odkázaní na L93. Z čoho boli "nadšení", lebo vo vlaku ich informovali o NAD, tak sa presunuli s ťažkými kuframi pred stanicu na zastávku L80/99, a potom museli ísť naspäť do podchodu na 93. 😕
Ráno v smere do Petržalky išla náhradná súprava, opäť v podobe Bagety.
Reakcia na: S499.1023 #133:
Bola by Laminátka (alebo ktorýkoľvek slovenský rušeň) schopná komunikovať so súpravou z Railjetu?
Reakcia na: barack40 #131:
Pripriahnuť na toho bujaka laminátku by bolo príliš zložité?
Reakcia na: barack40 #131:
Okej, takže nie administratívna ale priamo technická prekážka... ďakujem za vysvetlenie.
Potom im ale nejako nedobre vychádzajú obehy tých upravených rušňov, nie? 😃 Lebo popisovaná zaujímavosť sa odohrala aj z nedele na pondelok.
Reakcia na: Viko #126:
Ospravedlňujem sa za neskorú reakciu, až teraz som si všimol tento príspevok.

Je fakt, že k nám môžu iba vybrané súpravy. Resp. súpravy k nám môžu (asi) všetky, ale rušne k tým súpravám ku nám môžu iba niektoré. Je ich asi 15 kusov, ktoré sú u nás schválené (mali robenú aj nejakú úpravu SW kvôli kompatiblite so starými zabezpečovacími zariadeniami). Ostatné môžu iba po Petržalku.

Každopádne v tomto nami spomínanom prípade sa pravdepodobne nejednalo o nasadenie neschváleného rušňa, nakoľko vo vlakovej dokumentácii figuroval schválený. Preto by som aj oficiálnemu dôvodu, teda uplynutie km do prehliadky, veril. Konieckoncov takto to nebolo komunikované verejnosti (tam sa uviedli len technické príčiny), ale v internej komunikácii medzi ÖBB a ZSSK.

Inak pre zaujímavosť - v noci zo včera na dnes zostal Railjet v Petržalke, práve z dôvodu, že tam bol rušeň neschválený v SR 🙂 ZSSK na úsek Petržalka - Hl. st. a späť vypravila náhradnú súpravu v podobe "Bagety" 813/913.
Inak celkom fail je prvý ranný spoj na linke 640 do Báhoňa, ktorý prichádza na stanicu 3 minúty po odchode vlaku do Bratislavy.
Reakcia na: ceres #128:
Tak ale toto je veľmi mylná špekulácia 😃
Nehovorím, že to chodí natrieskané, ale určite tam majú na každý spoj viac než jeden predaný lístok až do BA, celkom ten vlak využívajú rôzni zahraniční pracovníci. Obzvlášť v mnou spomínaný dátum už išli Slováci na sviatky domov.

A teda ÖBB nešetrila a nespoľahla sa na REX, ale regulérne vo Viedni pristavili rovnakú súpravu na vedľajšiu koľaj...
Reakcia na: Viko #126:
Nebude to skôr o tom, že na tie spoje býva predaných presne 0 lístkov a povedali si, že pravdepodobnosť, že by si niekto kúpil lístok na poslednú chvíľu alebo chcel cestovať s bežným lístkom za plnú medzinárodnú tarifu je natoľko malá, že sa im oplatí risknúť to a spoje pod zámienkou skrečovať? A ľudí s traťovými lístkami nasmerujú do REXov. (Nemám žiadne info, len špekulujem.)
Reakcia na: Joyki #123:
Od včera už pre istotu nefunguje vôbec.
Reakcia na: barack40 #117:
Nemôžem si pomôcť, ale začínam Rakúšanov podozrievať.
Dnej opäť Railjet z Zurichu skrátený, "due to technical problems on a train"... Isto si len tak zle vypočítali nábehy súprav do prehliadok? Nemohla skôr vzniknúť nejaká administratívna prekážka, pre ktorú k nám posielajú iba vybrané súpravy?
Reakcia na: Miro #124:
Bratislavský región za chvíľu dosiahne európske prvenstvo ako jediný región bez verejnej dopravy.
Priatelia, a toto ste už videli?

Vlaky zrušené od 19.12.2021 (pozrite aj ďalšie strany):
https://www.facebook.com/obmedzenieprevadzkyZSR/photos/pcb.4954614841228050/4954611867895014
Reakcia na: vegrar #120:
Z druhej strany je táto tabuľa z tretiny vypalena.
Reakcia na: Dispecer #121:
Existujú, ale sú dlhodobo nefunkčné a už ani nikdy funkčné nebudú.
Reakcia na: vegrar #120:
Tá tabuľa je do veľkej miery aj atyp. 🙂 Je otázka, či ekonomicky efektívnejšie nebude kúpiť novú, než robiť zásahy do pôvodnej.

To mi pripomína - tie LCD displeje, čo boli pri autobusových zastávkach vedľa ešte existujú? Už v 2015 viaceré vyzerali, že sú po exituse alebo tesne pred ním. 😂
Zdá sa, že nie všetky zmeny sa premietli všade. Vlaky na tabuli v Senci sú uvedené podľa starého cp.
Mimochodom, to, že tabuľa má aj iné svoje nedostatky, už ani nekomentujem.
Reakcia na: Joyki #118:
Áno, zle som sa vyjadril. Dôležité je, že tam sú aktuálne cp. Síce to na tom skle nevyzerá esteticky najlepšie, no posun vpred tu je.

Uvidím v ďalších dňoch či zastavia správne.
Reakcia na: vegrar #116:
Tie CP sú nalepené NA vitríny, nie do vitrin.

Ja som na 640 čakal v prístrešku, a zastavil mi na novom č. 3, nie na 4. 658 tiež na správnom.
Reakcia na: 810zssk #113:
Vo Viedni náhradný railjet určite majú, konieckoncov toto sa vedelo už cca na obed. Zrejme to v ten deň slúžiaci dispečeri OBB nepovažovali za potrebné riešiť a cestujúcich odkázali na najbližšie REXy.

Inak dôvod nebola porucha na súprave, ale súpravu museli stiahnuť kvôli ubehnutiu maximálneho množstva km do najbližšej revízie. Aspoň také info prišlo od OBB. Preto sa to aj vedelo tak dlho dopredu, takže keby bola snaha vypraviť náhradnú súpravu, bola by vypravená.
Reakcia na: Valec #84:
Konečne do vitrín na seneckej žel. stanici nalepili aktuálne cp a aj oznamy o zmene nástupíšť. Dokonca aj centrálna tabuľa pred budovou stanice ukazuje správne nástupištia. No i tak autobusy zastavujú po starom. Pretože aj ľudia stoja po starom. Kým budú na jednotlivých označníkoch ciele vypísané po starom, tak je irelevantné sa baviť o tom, či busy zastavujú správne. Pretože každý sa prvoplánovo pozerá na jednotlivé označníky a riadi sa podľa toho, čo je na nich napísané. A to nehovorím len o cestujúcich, ale aj o vodičoch.
Reakcia na: Valec #114:
Ja úplne nerozumiem, prečo sa ten oznam pripáskoval o označník, keď sa mohol v pohode nalepiť vedľa toho oznamu o premiestnení CP, aby boli tieto oznamy vedľa seba. Na tej Bajkalskej (ale aj pri iných zmenách a výlukách) sa podľa mňa mali nasadiť hlavne informátori, ktorí sa u nás stále veľmi nepoužívajú, aj keď je to asi jeden najefektívnejších spôsobov informovania, spolu s tými veľkými červenými tabuľami.
Reakcia na: Arrivaderci #111:
Ten oznam o zmene nástupíšť bol zalaminovaný a pripáskovaný na stĺpiku KAŽDÉHO JEDNÉHO označníka, takže na ňom plápolal a bol dostatočne viditeľný aj pre tých ľudí, čo okolo označníka prechádzali (bol som tam, videl som, nehodnotím to len z fotky na internete).
Navyše, k 15.11. bola veľká zmena cestovných poriadkov. 99% ľudí, ktorí nechodia s klapkami na očiach (tým sú akékoľvek veľké tabule zbytočné), si chcelo pozrieť kedy im autobus ide, a tí sa k miestu s cestovnými poriadkami vybrali. Tie boli pôvodne na označníku a tam si oznam o zmene nástupíšť nemohli nevšimnúť. Navyše CP boli premiestnené do vitríny a v prípade, že tam CP svojej linky nenašli, tak v nej našli (a stále nájdu) hneď oznam, z ktorého nástupišťa ich linka odchádza.

Doteraz na Bajkalskej žiadne oznamy neboli, spoje odchádzali z náhodne rozhádzaných nástupíšť (napr. do Ivanky sa dalo dostať z nástupíšť 1, 2, 6 a 7) a dozvedel si sa to len tak, že si si všetky prešiel. Dnes to máš pekne zosystematizované - každá linka odchádza len z jedného nástupišťa, rovnaký smer z max. dvoch susedných. Naviac gro odchodov je z toho istého, alebo zo susedného nástupišťa ako doteraz.
Reakcia na: Trammat #110:
Dosť ma prekvapuje že vo Viedni nemajú o ôsmej večer (či kedy to ide) aspoň jeden voľný railjet ako zálohu. Kedysi som zažil že bol proste prestup do náhradnej súpravy.
Reakcia na: Arrivaderci #111:
poviem ti otvorene, na tom liste nie je žiadny výrazný nápis ktorý by upútal moju pozornosť že pozor ide o nejakú významnú vec (a nie len štandardnú mapku na zastávke). Výpovedná hodnota v kvalite zobrazenia (nie v kvalite podaných informácií) rovná A4.
Reakcia na: Minko #109:
Henta A4 je A3, su 2x a su mimo beznej zastavky a polozene tak, aby boli vyrazne a ludi trklo, ze tam nieco dolezite je.

Podla fotky tu nizsie je henten oznam na A4 na mieste pre cestovne poriadky a nevyrazne dany. Cize ten, kto nepojde presne k tej zastavke nema sancu vediet ze tam je nieco dolezite a kam ist ak to nie je vylepene na kazdej zastavke.
Reakcia na: FFF13 #105:
Porucha HKV vo všetkých prípadoch, railjet včera ani neprišiel na Slovensko.
Reakcia na: Arrivaderci #103:
lenže tí nečítači je otázne či by prečítali aspoň to. Keď dnes nikto nesleduje informačné kanály a nie je schopný sa kuknúť ani an označník zastávky či je všetko s kostolným poriadkom, dopravca môže za jeho zásadu že nečíta oznamy? Lebo napríklad to čo si pridal od DPB, tak je presne na úrovni tej A4 čo sa spôsobu informovania týka akurát že obsahuje viac informácií. Panely od meste sú ale cenovo niekde inde. Je otázke či IDS na to vôbec má prostriedky.
Reakcia na: si #98:
A akým spôsobom prosím ťa chceš informovať cestujúceho ktorý podľa vášho opisu chodí s klapkami na očiach a nič nečíta?
Reakcia na: si #96:
Nie je. Rovnako ako nie je jeho povinnosťou pozerať si oznamy na zastávkach, informačný systém autobusu, ani nič ďalšie. Takže nám zostáva len ten doporučený list. Ale ani ten si nemusí prevziať.
Reakcia na: FFF13 #105:
To už netuším
Reakcia na: 3pa3ck3 #104:
A Rakúšania majú tiež nedostatok personálu, či je za tým nejaký iný dôvod?
Reakcia na: Viko #101:
ZSSK na Twitteri píše, že ho odriekli Rakúšania, podobne ako teraz pár REX-ov cez Marchegg
Reakcia na: Minko #95:
Takze informacie o covide, ruskach a zle nahratych hlasoch celebrit moze byt nahrate v systeme ako hlasenie zastavok, ale jednoduchy oznam stylu "Od 15.11. nastali zmeny v cestovnych poriadkoch. Pre viac informacii chodte na www.idsbk.sk/zmena" z reprakov a na displejoch trebars aj pocas stania na zastavke nemoze byt?

Ako hovori Si: par dni alebo zopar tyzdnov, fajn moze sa stat. Ale takmer mesiac je zlyhanie IDS BK ako organizatora dopravy. Preco to zrazu DPB vie robit spravne ale IDS BK ako keby sa zaseklo v 2003?

EDIT: To fakt nevie IDS BK spravit nieco taketo na tych par velkych zastavok? https://imhd.sk/ba/galeria-media/5475/4-etapa-Tunel-Jurigovo-nám/239840/Informácie-o-výluke-na-náhradnej-zastávke

Pripadne este idealnejsie v podobne velkom, kriklavo-cervenom formate aby to udrelo do oci https://imhd.sk/ba/galeria-media/259493/Oznam-magistrátu-pre-cestujúcich-na-nástupnej-zastávke-linky-29
Reakcia na: Viko #99:
aha čiže keď mi vlak chodil do školy 10 rokov o 7:00 a teraz ho posunú o 7:05 tak to je vina dopravcu že som si to raz za čas neskontroloval a nestihnem ten vlak? 😁
Reakcia na: FFF13 #100:
Tomu inak vôbec nerozumiem, čo to je za opatrenie. Veď tam jazdí normálna rakúska súprava a myslel som, že sa personál keď tak strieda v Petržalke... To Slováci na tom pendlujú až do Viedne, že sa to nedalo nechať aspoň po Petržku?
Reakcia na: birch #94:
u ÖBB sa im to normálne prepečie že zrušia diaľkový rjx, navyše jediný z BA?
Reakcia na: Minko #95:
Lenže tu nejde o to, ako dokonale sa správaš ty, ale ako sa správa cestujúca väčšina - a tomu majú potom zodpovedať opatrenia.
Reakcia na: 3pa3ck3 #97:
kraj ako objednavatel a firma zabezpecujuca dopravu vo verejnom zaujme by mali mat zaujem aj o tych potencialnych cestujucich, ktori nemozu alebo nechcu mat nejaky pripojenie na internet, ci pozerat nejake stranky poskytovatelov tychto sluzieb.... ci pre tych co nemozu si povedali ze vsak nemozu asi preto lebo na to nemaju a tak im do auta neutecu, a ti co to nechcu z nejakych inych dovodov im nestoja za to a nech potom radsej cestuju autami ? (aj ked mozno by prave rovnako z principialnych dovodov pouzili radsej tu dopravu verejnu ?)
Reakcia na: si #96:
Ja ako prepravca sám seba som zodpovedný za to, aby som si zvolil spoj, s ktorým dosiahnem to, čo od dopravy očakávam
Reakcia na: Minko #95:
prepac, ale odkedy je v povinnostiach cestujuceho vobec pozerat na nejaky web ?
Reakcia na: spejsikx #93:
nesnažím sa byť vtipný len som trochu sarkasticky nutkavo reagoval na tvoj príspevok a perly ako vyvesené oznamy na nástupištiach nestačia. Neviem ako ty, ja ak idem busom (nemyslím teraz MHD ale PAD) takmer vždy po príchode na zastávku som si minimálne odkontroloval či je v odchodoch ten bus ktorým chcem ísť. Lebo nestačí ti že to vycapia na označníky + je to na dvoch weboch, tak to asi fakt potrebuješ dostať až pod nos. A zvlášť v tejto dobe problémov s Arrivou ak si niekto nechodí kontrolovať aspoň odchody autobusov na web, tak to o niečom svedčí. Áno môžeme sa baviť o tom, že označníky sú nehodné 21. storočia ale to mali špeciálne na túto príležitosť nakúpiť nové?
Nový grafikon, no staré 'zvyky':

ZSSK upozorňuje cestujúcich, že z prevádzkových dôvodov budú v aktuálnom týždni odrieknuté nasledovné vlaky:

Platí dňa 13. decembra 2021 – Aktuálna situácia počas dňa sa môže zmeniť

Vlak číslo: RJX 160 (Bratislava hl.st. 06:08 – Wien Hbf 07:30 – Zürich HB 15:20)
• Odrieknutý v úseku: Bratislava hl.st. – Wien hbf.

Vlak číslo: Os 3041 (Bratislava hl. st. 05:00 – Pezinok 05:21)
• Odrieknutý v úseku: Bratislava hl. st. – Pezinok

Vlak číslo: Os 2044 (Pezinok 05:41 – Malacky 06:56)
• Odrieknutý v úseku: Pezinok – Malacky

Vlak číslo: Os 2041 (Malacky 07:04 – Bratislava hl. st. 07:42)
• Odrieknutý v úseku: Malacky – Bratislava hl. st.

Vlak číslo: Os 4655 (Bratislava hl. st. 10:09 – Sala 11:07)
• Odrieknutý v úseku: Bratislava hl. st. – Sala

Vlak číslo: Os 4654 (Sala 12:53 – Bratislava hl. st. 13:52)
• Odrieknutý v úseku: Sala – Bratislava hl. st.

Vlak číslo: Os 4621 (Bratislava hl.st.14:09 – Nové Zámky 15:38)
• Odrieknutý v úseku: Bratislava hl.st.– Nové Zámky

Vlak číslo: Os 4624 (Nové Zámky 16:22 – Bratislava hl. st 17:52)
• Odrieknutý v úseku: Nové Zámky – Bratislava hl. st

Vlak číslo: Os 3821 (Bratislava Nové Mesto 13:48 – Trnava 14:35)
• Odrieknutý v úseku: Bratislava Nové Mesto – Trnava

Vlak číslo: Os 2024 (Trnava 14:55 – Kúty 16:58)
• Odrieknutý v úseku: Trnava – Kúty

Vlak číslo: Os 3031 (Kúty 18:07 – Trnava 20:12)
• Odrieknutý v úseku: Kúty – Trnava.

Vlak číslo: Os 2012 (Trnava 08:55 – Kúty 10:58)
• Odrieknutý v úseku: Bratislava hl. st. – Kúty

Vlak číslo: Os 3019 (Kúty 12:07 – Trnava 14:05)
• Odrieknutý v úseku: Kúty – Trnava

Vlak číslo: Os 3820 (Trnava 14:25 – Bratislava Nové Mesto 15:12)
• Odrieknutý v úseku: Trnava – Bratislava Nové Mesto

Vlak číslo: Os 3825 (Bratislava Nové Mesto 15:39 – Trnava 16:24)
• Odrieknutý v úseku: Bratislava Nové Mesto – Trnava

Vlak číslo: Os 2028 (Trnava 16:55 – Kúty 18:58)
• Odrieknutý v úseku:Trnava – Kúty
Reakcia na: Minko #92:
Ale nie vtipálek môj. Skús si to prečítať ešte raz a niekde v tom texte, ktorý surfuje na upvotoch ako Arriva na dotáciách, odšifruješ aj reálne riešenia, aby som bol aspoň trochu konštruktívny.

Je to jedna z najväčších zmien v regio - pre ľudí omnoho väčšia než každoročná zmena CP, keďže tie väčšinou ostávali rovnaké/podobné už roky. Dokelu ešte pred 7-8 rokmi, ked som chodil na strednú, mi spoj chodil z dvojky a do 15.11. tak bolo - skrátka nemenný axióm, čokoľvek sa mení, Bajkalská zostava rovnaká. Ak si niekto mysli že je ok vybaviť to A4-kou, tak by radšej mal informovanie prenechať niekomu inému.

Pozrite, pre mňa to hasne tým, že cieľ misie bol informovať ľudí a výsledok misie je, že skoro mesiac po o tom veľa ľudí nevie a autobusy stoja radšej všade. To je bottom line - veľa ľudí o tom nevie a pri informovaní sa teda zlyhalo.

Ak toto naozaj aj ďalej potrebuje argumentáciu, tak to už nie je pre mňa, pekný deň:)

Mám pocit že regio sa v BID rieši tak, ako v komentároch na imhd. Každý k tomu má čo povedať, ale 90% ľudí ňou za posledné roky nešlo ani raz. Nepoznajú ani správanie ľudí, ani lokálne nuansy
Reakcia na: spejsikx #89:
a nemali tak náhodou každému zákazníkovu poslať domov doporučenú zásielku o tom? 😁
Reakcia na: spejsikx #89:
K poslednému odstavcu:
Ale vieš, že máme dočinenia s Arrivou, že? Že? 😂 Ale fakt by ma zaujímalo, aké firmy to robia.
Reakcia na: spejsikx #89:
Takže je to na všetkých oficiálnych weboch, na sociálnych sieťach, na zastávkach a stále to nie je dosť?
Reakcia na: Valec #77:
To je dúfam vtip ten argument že boli na webe IDS, webe Arrivy a na zastávkách. Tak si to poďme rozobrať.

- web IDS: väčšina ľudí netuší že existuje alebo ho vôbec nepoužíva, sorry
- web Arrivy: Arriva má tak rozbitý a na niektorých zariadeniach neoptimalizovaný web, že vôbec nájsť tie dočasné CP je na 6 klikov a aj tak si to človek musí doublechecknúť, či pozerá správne
- nápisy na zastávke: Nikto to nečíta. Keď mi 10 rokov ide spoj z toho istého nástupišťa, tak nemám dôvod vyhľadávať oznamy.

Práveže tie oznamy by mali aktívne vyhľadávať ľudí a v tom IDS/Arriva zlyhali. To si skutočne myslíte že štandardný človek z regiónu si každý deň pozerá x rôznych stránok, či náhodou sa nemenia nástupištia, ktoré sú x rokov rovnaké?

Keď je to taká veľká zmena po X dlhých rokoch, tak ja nechápem, prečo toto neni na digitálnych tabuliach v MHD, prečo to neni vylepené v regiobusoch, prečo na Bajkalskej sú takéto A4ky, ktoré v sekunde zapršia alebo sa strhnú, a nie tie poriadne ValloTabule na stojanoch. Prečo tam neboli informátori v teréne?

Ty tu argumentuješ tým, že ale šak tam bola A4 a bolo to na dvoch mŕtvych weboch, ale výsledkom je, že chodím tade denne a ľudia stoja stále na zlých nástupištiach, aj po skoro mesiaci (!), čiže skôr si priznajme chybu, že ďalšie zlyhanie a zasa a zasa sú ľudia zmätení, lebo toto je jeden chorý banánový kraj s Drobom a BIDkou na čele a tieto argumenty to skvele podtrhávajú. Jasné že sa veľakrát často čosi podarí, ale tieto stredoveké úradnícke argumenty okamžite jedným šmahom zabijú akýkoľvek úspech a nádej

Toto je mindset ako z roku 2012. Že vyvesíme A4-ky a potom je to ich chyba, keď si to nevšimnú. Už je konečne načase snažiť sa pracovať s tými ľuďmi tak, ako si to dnešná doba vyžaduje. A nielen očakávať, že ľudia budú sami vyhľadávať informácie. Toto proste nebolo zvládnuté a potvrdzuje to fakt, že keď zajtra pôjdem domov, zas budeme brať ľudí aj z 2-ky, aj zo 7-ky.

@Ike: K tým koncesiam netuším, nejdem sa vyjadrovať lebo úprimne netuším ako tento biznis funguje – ale ako človek čo robí so značkami ti môžem povedať, že 95 % korporátov by sa v živote neohrozilo tým, že má ilegálnych contractorov, ktorí na to nemajú licenciu alebo nejaké papiere
Reakcia na: Viko #86:
Videl už niekto nový označník s regionálnymi linkami (myslím taký, kde stoja iba regionálne linky, nie kombinovaný s MHD, taký je už aj Pod stanicou), pretože ja som zatiaľ všade videl iba tie staré označníky?

Prečo vlastne tie označníky a CP musí zabezpečovať dopravca? Nedávalo by väčší zmysel, ak by mal IDS BK nejakú vlastnú zastávkovú službu, ako má napr. PID?
Reakcia na: Ike #78:
pripájam sa k otázkam - ak majú legálnu firmu a dokonca robia prepravy do Nemecka či Rakúska, tak musia mať príslušné povolenia aj v tých krajinách .... v Nemecku tamojšie orgány pravidelne kontrolujú ukrajinské, rumunské, moldavské a v ostatnom čase aj slovenské "taxíky", je mnoho prípadov, keď bola osádka donútená vystúpiť na najbližšej železničnej stanici (sú natoľko korektní, že ich nevysadia kdesi na ceste), vozidlo bolo zaistené a šofér šiel domov na vlastné náklady s problémom na krku 👍 👍 👍
Reakcia na: Valec #83:
Nové označníky s číslami liniek (a ideálne aj cieľmi) pribudnú kedy?
Reakcia na: Jak44 #80:
Nemám takú info. Ale pristavenie na zlé nástupište dispečing ani nezistí nakoľko to GPS má nejakú toleranciu (obvod zastávky je v mnohých prípadoch väčší, ako vzdialenosť nástupíšť) a ani tie zastávky neboli nikdy zamerané úplne presne (bude sa to riešiť znova pri osádzaní označníkov).
Reakcia na: vegrar #79:
Nie všade sa správne zhrali dáta o nástupištiach do palubákov, čo sa zistilo až v praxi. V dátach platných od dnes by to ale malo byť správne (pokiaľ viem, malo sa to špeciálne kontrolovať). Viacerí vodiči navyše zastavovali podľa zvyku.
Daj mi prípadne vedieť, či sa to po dnešku stále opakuje.
Reakcia na: Joyki #81:
Nástupištia boli na tom zalaminovanom pripáskovanom ozname. A dodnes sú v suchu vitríny zastávkového prístrešku.
Obyčajný papier bol o tom, že CP sú v prístrešku, čo bolo veľmi operatívne riešenie (na moje počudovanie ale na niektorých vydržalo dodnes).
Reakcia na: Jak44 #80:
Nedodrzuje sa ani nadväznosť.
Na 640 konečne prišiel spoj po 10 hodinách na senecku žst v čase príchodu REXu z BA, a akonáhle došiel vlak, autobus vyrazil. Ďalší spoj ďalší deň ráno.
Reakcia na: Valec #77:
Vylepit lepiacou páskou obyčajný A4 papier na plech a čakať, že to vydrží niekoľko týždňov, mesiace je dosť divne. Véd tam prší, sneží, fúka. Strhne sa to aj vetrom, keď je sú úplne premočené.
Reakcia na: vegrar #79:
Ja by som sa rád spýtal, Valec možno bude vedieť, dispečing IDS už niečo riešil tohto štýlu (Upozornenie na zlé nástupište, upozornenie na jazdu v náskoku...)? Alebo to je proste (zatiaľ) len na monitoring nadväzností?
Reakcia na: Valec #77:
No minimálne v Senci na železničnej stanici autobusy nestoja tam, kde to má arriva vypísané. Dokonca tie nástupištia, čo má na webe, ani nesúhlasia s tými, ktoré sú vypísané na elektronickej tabuli pred budovou stanice. Ako som už prednedávnom spomínal, linka 640 smer Veľký Grob má na tabuli vypísané nástupište 1, na stránke dopravcu nástupište 3, ale busy reálne zastavujú na nástupišti 4. A napr. linka 645 smer Čataj chodí z nástupišťa 2, 3 aj 4, podľa toho, ako sa ktorý šofér rozhodne.
Reakcia na: spejsikx #76:
Práveže je to podozrivé. Kto podniká v osobnej doprave do 3,5 t, tak má koncesiu a nemá problém dodržať ustanovenia v zákone (prepravný poriadok, tarifa, označenie taxi, označenie obchodným menom). Naopak, na Slovensku je dosť veľký problém s taxíkmi na čierno pri prevoze opatrovateliek - nehovorím len o obchádzaní daňovej povinnosti, ale aj regulácií v osobnej doprave (sám si vravel, že ti hovorili, že nespali). Ja keď niekomu cudziemu nastupujem do auta, rád by som vedel, pre koho pracuje.

Ja by som si napr. rád pozrel, čo je to za firmy. Ako sa dozviem ich názov?
Reakcia na: spejsikx #72:
Neviem, o tom, že by sa zmena nástupíšť (či už na Bajkalskej, ale aj inde) nejak tajila. Že k zmene dochádza je uvedené v zmenách k 15.11. https://www.idsbk.sk/zmeny-region/, detailne to má dopravca na svojej stránke https://arriva.sk/bratislava/doprava/ a čo považujem za najdôležitejšie, konkrétne na Bajkalskej boli tie isté oznamy zavesené na každom označníku (dnes je to už žiaľ postŕhané) a dodnes visia vo vitríne každého prístrešku.
Reakcia na: Ike #75:
Čo ja viem kamo, možno majú normálnu legálnu firmu. Keď majú dodávky, asi majú aj koncesiu. Možno robia taxíky, možno tranzity do Nemecka, neviem, ale neskákal by som hneď k najhoršiemu... A Arriva nech je aká je, je to hlavne korporát a určite chráni najmä seba tým, že preveril, že tí ľudia môžu voziť iných ľudí
Reakcia na: spejsikx #72:
Fascinuje ma, že robia presne to, proti čomu má ochraňovať zákon. A nikomu to ale vôbec nevadí. 🙄
a to vlastné podnikanie by ma zaujímalo, akože majú v predmete podnikania osobnú dopravu a sú bez koncesie? Dedukujem, že ak by koncesiu mali, tak majú aj prepravný poriadok a iné taxi náležitosti. To sa ako dá robiť osobná doprava bez koncesie?
Reakcia na: spejsikx #73:
Neuveriteľné.
A ešte dodám že hovorili na konci novembra že majú s Arrivou 3mesačnú zmluvu –– čiže Droba aj Arriva sú totálni bullshitéri ktorí klamali už odvtedy, že vyriešenie situácie rátame na dni až týždne
Dodám ešte, že vodiči spolu komunikujú cez vysielačky, Keď chceš vystúpiť tak zakričíš. ŠPZky som videl Prešov, Stropkov, Ilava... Nie sú to technicky dodávky, sú to minivany – niečo ako VW Caravella, kam sa zmestí 6 ľuďoch (2 rady po 3), vedľa vodiča sa nesedí. Vodiča od ľudí oddeľuje provizórna plastová stena ako v Bolt/Uber taxíkoch niektorých.

Najväčšia panika je vždy na Bajkalskej lebo nielenže netušia kde stáť, ale od 15.11. sa menili aj nástupištia. 610 a 620 boli 2ka, trz sú 7čka – a o tom sa nikde neinformovalo, úplne stealth zmena, možno @Valec by mohol povedať, prečo ľuďom taja, kde nastúpiť. Čiže dnes to vyzerá tak, že ľudia nevedia kde, vodič nevie kde, tak dodávky idú s otvoreným oknom skrz celé nástupištia a kričia po ľuďoch, že Ivankaaaa, Seneeeec, Zálesiieeee, Veľký Bieeeel a tak si nájdu svoje stratené ovečky

Najhoršia vec: Keď tu boli prvý deň, Arriva im nedala nič, len odchody, ale už nepovedala kam ísť. Nulový support. Že došli z východu po 6 hodín šoférovania mali 5 hodín spánok a výjazdy na ranné služby – ale tých 5 hodín zisťovali, kam majú ísť. Vodiči si tak vraj počas tej noci sami na Google Mapách zakreslili trasy aj so zastávkami a potom zdieľajú ten súbor ďalším. Prvé jazdy tak stáli vždy keď videli zastávku, keby niečo – aj zastávky ako Zátišie, Magnetová, kde stáť nemajú. Proste vidíš zastávku? Panicky dupnem na brzdu lebo som 1x v Bratislave a Arriva im nedala žiadny technický support. Čo je inak choré podľa mňa

Akože predstavte si že ste vodič a zrazu o 4 ráno vám niekto povie, že okej, choď do Čataju. Kokos nevieš kde to je, v živote si tú obec nepočul, nevieš ty kde si, kam máš ísť, ako dlho to potrvá, kde máš stáť, no mal by som pekne nervózne ráno.

Ale už sú zabehnutí, minimálne do mojich končín už vedia kam majú ísť, cca s časom vedia a aj vedia, kde nikto nenastupuje (také tie random na znamenie zastávky v strede ničoho) a nezastavujú apod. – vlastne je to celkom pohodlné a navyše zadarmo. Trošku pomalší pohodlný taxík

Vodiči zatiaľ všetci pohoďáci a zlatí a vysvetľujú a vtipkujú, aj keď by to mala robiť Arriva. Ľudia nechápu, divné výrazy, ale sú radi že sa nejak dostanú

Bez problemov by sa tu uplatnili, ale hovorili že nemajú D, aj keď im Arriva ponúkala že sa s vodičákom nejak dohodnú, ale že nechcú, že to sú súkromné dodávkové firmy z východu a severu a majú vlastné podnikanie takto – neviem, možno vozia stred a východ Slovenska do Rakúska/Nemecka alebo také niečo by som tipoval
Reakcia na: Miro #70:
Jo presne tak, idú za sebou a čakajú sa

Čo musí byť pre Arrivu extrémne drahé, predpokladám že asi nemajú 7,37€/h ako vodiči, ale sú traja + majú súkromné vozidlá
Reakcia na: spejsikx #67:
Takže namiesto jedného vodiča autobusu idú traja s dodávkami?
Reakcia na: M@trixX #68:
Úprimne, neveril by som, že by boli funkčné aj za pomoci Slovak Lines...
Arriva sa nedohodla so Slovak Lines na pomoci s dopravou, potvrdil Bratislavský kraj. https://dennikn.sk/minuta/2644591/

Takze regiobusy tak skoro funkcne nebudu...
Reakcia na: hroch #51:
Linku 610 už 2 týždne vybavujú jedna SORka a 2 konvoje po troch dodávkach, nič nové pod slnkom

Je to uplny bizar, prvu jazdu som musel navigovat, druhu ked som sa pytal ze jak vedia čas, keďže nemaju palubny pocitac, tak mi panko z Presova oznamil s kamennym vyrazom na tvari, že prvý v konvoji naviguje, druhý sa vezie a tretí počíta čas
Reakcia na: irizar #65:
Ono je to ale zaujimave vidiet v kontexte kriku o tom, ako by sa mali okamzite vratit Slovak Lines. Lebo existuje moznost, ze by vlastne predviedli to iste. Mozno nie, ale ten clanok ukazuje, ze mozno aj ano. Lebo predchadzajuci dopravca ma vzdy vyhodu zabehnutej prevadzky, ktoru nemusi budovat od zakladu.

Disclaimer: Tym ale samozrejme nechcem povedat, ze to Arriva nezbabrala (snazim sa vyjadrovat slusne 🙂 ) na celej ciare. To, ze taka moznost je, neznamena, ze musela nastat a ze sa jej lepsou pripravou nedalo predist.
Reakcia na: henko151 #63:
Spolahliva Arriva City tam v januari 2015 predviedla presne to iste.
Zabudli napísať: Náhodný dopravca (ZSSK) odriekne niektoré vlaky 🤣🤣🤣🤣🤣
Reakcia na: TeBeCe #61:
Paradoxne tentokrát v opačnom garde. Spolahlivú Arriva City nahradil ČSAD Slaný. 😀
60 spojov neznie ako veľa, ale vzhľadom na to, že majú iba teplicko, tak je to vcelku dosť.
Reakcia na: TeBeCe #61:
“ Ještě než nový dopravce vyjel do ostrého provozu, ubezpečoval nás, že je vše perfektně připraveno”
https://www.busportal.cz/clanky/na-teplicku-jsou-problemy-se-zpozdenim-nebo-nevyjetim-spoju-17933
Podobnu situaciu riesia aj v CR na Teplicku, kde novy dopravca Csad Slany pre nedostatok vodicov nevypravuje regiobusy. Dnes nevypravili na nase pomery smiesnych 60 spojov. Aj tam bude kraj udelovat pokuty, ked sa situacia zlepsi, pocitaju ze buduci rok.
Reakcia na: hroch #57:
ARRIVA je dcérou DB, takže môžeme byť optimisti 😁 😁 😁
Reakcia na: hroch #57:
Ten je momentálne zaneprázdnený plánnmi o infraštruktúre😂
Reakcia na: hroch #57:
A preto existuje presne nula plánov na rozvoj koľajovej dopravy v BSK mimo Bratislavy.
Inac, vedeli ste, ze buducnost dopravy v BSK je na kolajach? https://bratislavskykraj.sk/buducnost-dopravy-v-bratislavskom-kraji-je-postavena-na-kolajach/
Povedal to niekto nahodnemu zeleznicnemu dopravcovi? 😃
Reakcia na: Joyki #55:
Absolutny suhlas. Arriva je v principe "iba" zodpovedna za to, aby autobusy jazdili podla CP a splnali pritom standardy IDSBK. Pre mna za mna, nech to ako subdodavka jazdia aj vozidla SAD Michalovce, ak budu tie dve podmienky splnene...
Reakcia na: All1111 #52:
A prečo je to problém?
Reakcia na: 810zssk #24:
ešte býva tradičná zmena v nedeľu na prelome februára a marca, často v zmysle "cez zimné mesiace sme zistili, že takto to nevyjazdíme" a svojho času bývala aj v septembri, ale okrem žilinských výluk som už niekoľko rokov nepočul o septembrovej zmene CP.
Arriva hlasi, ze od dnes na Zahori rusi zachadzky spojov mimo cestovnych poriadkov. Ale iba na Zahori.
Reakcia na: TeBeCe #45:
Ja som dnes videl dva taketo ale biele vyliezat z Niv. Linky 605 a 610 tusim…
Reakcia na: TeBeCe #49:
Mňa by zaujímalo, ako v takomto bordeli potom spočítajú odjazdené a neodjazdené spoje.
Reakcia na: Ike #48:
Asi ti ho vodic porozprava pocas jazdy. Inak to islo namiesto vyskrtnuteho spoja, takze vlastne ani nikto nemohol vediet, ze to pojde. Arriva dodnes asi nikde o tomto neinformuje...
Reakcia na: TeBeCe #45:
Kde môžem nájsť prepravný poriadok?

Toto spĺňajú?

d)
označiť každé prevádzkované vozidlo na predných ľavých a predných pravých dverách obchodným menom prevádzkovateľa taxislužby,
f)
označiť každé vozidlo pevným alebo odnímateľným strešným svietidlom s nápisom TAXI akejkoľvek farby okrem modrej, červenej alebo oranžovej,
g)
zabezpečiť, aby v každom prevádzkovanom vozidle bola kópia koncesie,
h)
zabezpečiť, aby v každom prevádzkovanom vozidle bolo osvedčenie vozidla taxislužby,
Reakcia na: Dispecer #46:
iba druhy vozen supravy🙂
Reakcia na: TeBeCe #45:
No, aspoň červené to je! 🙃
Reakcia na: hroch #42:
Cim viac precislovani, tym viac integrovany dopravny system.
Len tak pre zaujímavosť porovnanie CP linky 207416 Trnava-Borová-Budmerice-Bratislava
CP do 11.12.2021: https://arriva.sk/files/tt/cp/primesto/trnava/2021/207416.pdf
CP od 12.12.2021: https://arriva.sk/files/tt/cp/primesto/trnava/2022/207416.pdf
Reakcia na: 810zssk #8:
Ja som sa teraz pozrel do mapy a sklapla mi sanka. Nerusili oni linku 240 k 15.11. s tym, ze sa zlucuje do jednej linky 250? https://www.idsbk.sk/zmeny-region/
To preco po mesiaci zas rozdeluju na dve? Toto je otazka do plena, tusi niekto?
Ah, a vidim, ze iMHD je ako stranka optimisticke, lebo sa vratili CP pre regiobusy. Tipneme si, ci bude doprava od nedele naozaj fungovat? 😃
Reakcia na: Kubo03 #39:
no, 3...ako kedy
ráno ide najprv REX a hneď po ňom osobák a tiež zvykli jeden z nich zrušiť
potom kdejaký geroj od kompu napíše, že načo sú autobusové linky súbežné s vlakovými
no práve preto že vlaky nechodia (žiaľ do nesúbehu sa pridala už aj Arriva)
Zaujímavá bude aj ranná špička, kedy z Malaciek išli 3 vlaky za hodinu, teraz 2 do Bratislavy. Som zvedavý ako sa všetci tí ľudia zmestia do 2x 3 vozňov.
Reakcia na: johnnyjanko #37:
to sa ani nedá pochopiť 🙂
áno keď capnú na twitter, že Os (pol-vlak, po Malacky) sa ruší a následný REX (do Kútov) bude v úseku medzi BA-MA zastavovať ako Os, každý normálny človek pochopí, že potom ide tento vlak až do Kútov
ee
mne sa to podarilo zahliadnuť iba z busu a potom mi to aj potvrdili viacerí vlakári, proste ich z toho rexoosobáku vyhodia v Malackách a musia si prešliapať do iného vlaku, čo tam čaká do Kútov
náhodný dopravca nestíha obraty súprav, potom to takto lepí a nejakým korektným informovaním substrátu sa nezaoberá

a pikoška: polroka rušia dva tie isté osobáky každý boží pracovný deň a z následného REXu spravia osobák
známy, veľmi zriedka cestujúci vlakom, šiel z BA do Malaciek, vychytal práve taký rexoosobák a omylom vystúpil už v Zohore, lebo od Devínskej v kuse hlásili vo vlaku, že už nasledujú Malacky (a aj by nasledovali, keby nemusel nahrádzať Os a stáť ešte v troch dedinách)
oni za toho polroka neboli schopní ani vymeniť tú pásku vo vlaku (alebo radšej nehlásiť nič)
Reakcia na: integrácia #34:
Len nerozumiem, prečo by v prípade zrušeného pol-vlaku musel niekto prestupovať v Malackách. Však na celom úseku BA - Kúty ide len jeden vlak, nikto nemusí prestupovať. Alebo som niečo nepochopil? S ostatným súhlasím.
Reakcia na: Martin Fundárek #21:
to budú tie REXy, ktoré pendlovali medzi Záhorím a Pezinkom
na 120tke je oproti Záhoriu stále kopec spojov, v poobednej špičke má Pezinčan tri vlaky za hodinu, o tom môže Záhorák s doterajším prakticky jedným spojom za hodinu iba snívať
Reakcia na: johnnyjanko #30:
však to nikto nerozporuje, problém je v tom, že ŽSSK náhodný dopravca to nedodržuje, osobák "pol-vlak" zruší, z následneho REXu spraví osobák a cestujúci z horného Záhoria, ktorí by domov pohodlne dofrčali REXom, sa aj tak musia vykýbliť v Malackách a prestúpiť na osobák, ktorý tam čaká zo zrušeného spoja MA-BA alebo bohvie odkiaľ
nehovoriac o tom, že rexoosobák príde do MA logicky zmeškaný, pričom na jeho normálny príchod sú naviazané odchody busov do dedín a tie busy nie vždy čakali (neskôr sa to zlepšilo, keďže toto železnice stvárajú už pol roka každý pracovný deň u dvoch spojov, niekedy aj troch a už sa aj hecli a zrušili štyri spoje v poobednej špičke)

ja hodinový takt v poobednej špičke na Záhorie proste považujem za nedostatočný, každopádne už je to pasé, bude polhodinový aspoň po Malacky, žiaľ, horné Záhorie bude mať do/z BA k dispozícii už iba jeden osobný vlak za hodinu, čo považujem za škandál
a netvári sa to, že to tak bude iba počas rekonštrukcie
Reakcia na: Jak44 #27:
Po skúsenostiach z minulých rokov nemá ŽSR problém vydať mimoriadnu zmenu v podstate kedykoľvek
Reakcia na: johnnyjanko #31:
Rekordne vysoky alebo rekordne nizky?
Trochu ma desí, že štát si na rok 2022 objednal od Náhodného dopravcu rekordný počet vlkm, aký tu dávno nebol. Do toho početné výluky a ďalšie diely nekonečného seriálu "Nedostatok personálu". Keby som bol odkázaný na vlaky pri ceste do práce alebo detí do školy, asi by mi dosť stískalo zadnú časť tela...
Reakcia na: integrácia #5:
Čisto teoreticky nevidím nič zlé na tom, že jeden vlak ide z BA len po MA, stojí všade, a druhý ide do MA bez zastavenia (s výnimkou DNV) a potom do Kútov zastavuje všade. Dá sa tým pekne zatraktívniť vlaková doprava pre obyvateľov horného Záhoria, samozrejme za cenu viac vlkm a potreby väčšieho počtu personálu. Na západe to takto v mnohých systémoch typu s-bahn funguje, ale pochopiteľne slovenská podoba tohto riešenia mala mnoho zásadných nedostatkov...
Reakcia na: 810zssk #26:
To je pravda, ale aj ZSSK už teraz informovala, že nejaké zmeny budú aj k 27.2.2022 (napr. pri vlakoch IC).

P. S.: Nákladná doprava má podľa toho dokumentu, ktorý som označil ako zdroj, tých termínov o trošku viac.
Reakcia na: kataruna #23:
Ja len dodávam, že pravidelná decembrová veľká zmena CP železníc nie je slovenským výmyslom, je to celoeurópska záležitosť.
Reakcia na: Dispecer #25:
A s už tradičným termínom oznámenia letných vlakov - posledného piatku pred letnými prázdninami (tento raz 24.6.2022) sa prečo nepočíta? 😂
Reakcia na: Dispecer #25:
Áno, ale február a september sú len taká lokálna slovenská záležitosť a týkajú sa väčšinou len nákladnej dopravy.
Reakcia na: 810zssk #24:
To sú dva tradičné termíny, avšak GVD ráta až so štyrmi - najbližší rok to budú:
12.12.2021
27.02.2022
12.06.2022
05.09.2022

Zdroj:
https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/zeleznicna-infrastruktura/podmienky-pouzivania-zel-infrastruktury/podmienky-pouzivania-zel-siete-2022/priloha4_5_a-harmonogram_zmien_v_gvd_2021-2022.pdf
Reakcia na: kataruna #23:
Keďže železnica je komplexný systém kde posun jedného vlaku môže ovplyvniť X ďalších vlakov, je potrebné aby sa zmeny diali v jednotnom termíne. Tým je druhá decembrová nedeľa (so sekundárnou zmenou v druhú júnovú nedeľu).

Vlaky potom ovplyvňujú aj nadväzné autobusy.
Aky je vlastne dovod tychto pravidelnych decembrovych zmien grafikonov? ci len "vzdy sa to tak robilo"?
Reakcia na: FFF13 #20:
Myslím si, že v roku 2130 máš preklep.
Reakcia na: integrácia #5:
REXy výrazne zredukovali aj na 120-ke. A odchody osobákov z BANM randomizovali.
Reakcia na: Urbanway 2423 #19:
má, podľa ŽSR výhľadovo v 2030tom😂
Reakcia na: M@trixX #18:
A má sa ztrojkoľajňovať 110 aspoň po DNV?
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
Slovenska cast sa nateraz zdvojkolajnovat nema, V Rakusku sa ma zdvojkolajnit cela dlzka do roku 2025.
Reakcia na: M@trixX #16:
Trať z Marcheggu sa už rekonštruuje, takže snáď sa aj tá slovenská časť stihne urobiť do 2023, keďže je relatívne krátka. Plánuje sa aj zdvojkoľajnenie tejto trate?
Reakcia na: Urbanway 2423 #14:
Z Viedne do Marcheggu trat este neni elektrifikovana. V Marcheggu je zatial elektrika len z Gaenserndorfu. Slovenska cast sa ma elektrifikovat tak, aby bolo hotovo do decembra 2023, zaciatkom tohoto roka vysutazili projekt.
Prestup medzi 130 a 110 okrem špičiek tiež celé zle.
:43 odchody smer Kúty a príchod zo Zámkov :52.
Veľké + za obnovenie večerného vlaku na 130 smer BA po cca. 25 rokoch.
Príchod posledného o 22:52.
Reakcia na: Kubo03 #11:
To je inak super, že kvôli 2km trate, ktoré nie sú elektrifikované (alebo nebodaj aj zvdojkoľajnené) musia do Viedne jazdiť dieselové vlaky... Nebola elektrifikácia tejto trate dokonca jedným z menej prioritných projektov?
Reakcia na: Andy #12:
ničkoľajka je výluka oboch traťových koľají
Reakcia na: Kubo03 #11:
Páči sa mi ten výraz ničkoľajka v tom zozname. 😂 Vie niekto čo to znamená? Akože nebude v prevádzke žiadna koľaj?
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
Malo by sa kompletne všetko rekonštruovať:
Kúty-štátna hranica + Malacky-Zohor
Trať do Viedne v tejto rekonštrukcii zaradená nie je.

https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/vyluky/rocny-plan-vyluk-2022-o430.xls
To ze bude tohtorocny (a asi aj par dalsich rokov) grafikon na 110 hrozny, je jasne uz pol roka, novinkou je, ze sa naozaj upravia autobusy, tak to bude aspon v regione o chlp mensia tragedia ako sme cakali (hoci v niektorych pripadoch si nie som isty ci to naozaj bude fungovat).
Aky mozu mat ZSSK zaujem na utlmeni osobnej dopravy na jednej z najvytazenejsich trati na Slovensku, ako tu viaceri naznacujete? Mne to pripada ako totalna neschopnost, a mozno nielen z ich strany, nie zakernost.
Je niekde dostupný nejaký zoznam, čo všetko sa ide na 110 rekonštruovať (nové lávky, podchody a pod.) Je do tej rekonštrukcie zaradená aj trať do Viedne?
Mimochodom, 250 bude rozdelená na 240 a 250, aj keď väčšina spojov bude medzi týmito dvomi linkami prejazdovať 🤷🏻‍♂️ Takže napr. cestujúci zo Suchohradu do BA pôjde ráno 240kou a večer spať 250kou, lebo prečo to trochu neskomplikovať.
Reakcia na: ratataj #6:
Jediným pozitívom je jedine to, že tie vlaky sú rozložené v približne 30-min intervaloch v špičkách, čo doteraz poobede nebolo.
To, že väčšina vlakov príde na hl. st. po odchode všetkých diaľkových vlakov je dosť veľká chyba.
A 30-min interval v rannej špičke ani nemá zmysel komentovať.
Reakcia na: integrácia #5:
o NAD sa zatiaľ hovorí len pre vlaky končiace v Malackách, pretože tam počas prerábky stanice nebude kde otáčať súpravy a bude problém ich aj obehnúť, predsa len Zohor je väčšia stanica. Priame vlaky do Kútov by mali jazdiť bez NAD. Inak ale súhlasím, že ten CP je katastrofa.
Reakcia na: petoo #4:
jasne že je to výhovorka
zrušiť REXy na Záhorí bol odjakživa mokrý sen železníc
zaviedli ich ako náplasť, keď zrušili rýchliky a po roku aj tie chceli zrušiť, že budú pendlovať iba medzi BA a Devínskou, ale vzbúrili sa ľudia aj samosprávy
krajný Západ je pre ŽSSK náhodného dopravcu očividne osina v zad.ku, nedokážu ho absolútne obslúžiť a asi by boli najradšej, aby sa tam ICčkam nemotali žiadne iné vlaky
od zavedenia vlakov "zadarmo" nepridali žiadny normálny spoj, ťahajú tam súpravy skadetade, už zmeškané a ten takt je tragédia, poobede v špičke v princípe 1,5 vlaku raz za hodinu (REX tesne po osobáku, do Malaciek prídu naraz(!) a osobák tam aj skončí, a keď už tak pekne idú naraz, náhodný dopravca s obľubou rád jeden z nich zruší, niektoré ruší pravidelne každý boží deň už skoro pol roka a nemá ani toľko cti, aby ich vyhodil z grafikonu, radšej to čápe každý deň na twitter
dolné Záhorie bude mať po novom dva osobáky za hodinu, horné len jeden a ak bude počas rekonštrukcie naozaj chodiť medzi Malackami a Zohorom NAD, to si ľudia pocestujú 😞
toľko k "modernej" vlakovej doprave tretieho tisícročia na Slovensku

Na tej S20 sa teda celkom vvyriadili a podla zmien ktoré nastali mi rekonštrukcia koridoru príde len ako "vyhovorka" a zmeny boli robene hlavne na ušetrenie personaáu a vozidiel. Dovolím si vypichnut len par "lahôdok"

(1) Prejazd z S20 na S50 a naopak s vyrovnávacím časom až dve minuty teda akékolvek meškanie sa bude prenášať aj na druhú z liniek. A teda ked sa bude úsek Malacky - DNV pol roka jazdit po jednej kolaji je dost velká pravdepodobnost ze tam meškania vznikať budú.

(2) Ked už nevznikne meskanie kvoli výluke tak každý druhy OS bude križovat EC v Levároch to pokial bude meskat viac ako 7 minut prenáša meskanie na osobak

(3) Príchod vlakov linky S20 na BA hl. cca 10 minut po odchode všetkých rýchlikov čo bude užasne hlavne cez víkend kedy si počkate skoro 2 hodiny ...
Reakcia na: hroch #2:
Aj tak tie vlaky budú jazdiť úplne náhodne .
A sanca na zladenie 250 a S20 v Zohore tiez nevyuzita. Ale teda na tom Zahori neostal kamen na kameni, tam sa pomenilo snad uplne vsetko...
Zas cítiť istú nekonzistentnosť v organizácii dopravy medzi jednotlivými regiónmi BSK. 269 to schytala a posledný odchod do Rohožníka bude mať už o 22:37 (to je ešte skôr ako tie niekdajšie lajnistické rozjazdy o 22:45, čo už je čo povedať). Aspoň po Lozorno je síce aj spoj 23:37, ale ten zas z nejakého dôvodu (obeh?) nechodí cez víkend, hoci ten dopyt nie je počas víkendov menší.

Rozhodne si myslím že 23:37 by mal ísť denne a až do Rohožníka. Predsalen to je nosná linka pre celý východ Záhoria. Ak môže ísť 23:45 spoj do Modry s príchodom 0:46, tak nevidím dôvod aby nešla aj tá 269 do Rohožníka s príchodom 0:52.

Na druhej strane sú aj linky kde došlo k zlepšeniu večernej obsluhy, napr. 219. Ale to vyzerá byť viac o tom ako vyšiel takt než o nejakej cielenej snahe.

Dokonca sa dočkáme aj takej nevídanej veci že po 22:00 sa bude dať cestovať zo Stupavy do 5 km vzdialenej Bratislavy 😂 Pokrok!

Tiež v CP nevidím vianočné obmedzenia, takže normálna premávka? Na druhej strane nočáky majú poznámku "6,7" namiesto "6,+", takže to vyzerá že pôjdu len cez víkendy a nie cez iné sviatky. Dúfam že to je len chyba.