Zmeny v cestovných poriadkoch liniek MHD (od 12.12.2021)

Dopravný podnik vyhovie ďalším požiadavkám cestujúcich na vylepšenie premávky MHD.

Od 12. decembra 2021 príde k niekoľkým zlepšeniam premávky a úprave cestovných poriadov na linkách 35 52 56 65 a 90, čím dopravný podnik vyhovie viacerým požiadavkám cestujúcich.

  • Linka 35 bude obsluhovať novú zastávku Kútiky zriadenú na zrekonštruovanom moste ponad Karloveskú ulicu.
    • Nová zastávka uľahčí prestup medzi autobusom a električkami, keďže odpadne potreba prechádzať cez dva priechody pre chodcov a k električkovým nástupištiam sa cestujúci môžu pohodlne odviezť výťahmi.
  • Linka 52 bude mať upravené odchody najmä v špičkách pracovných dní z dôvodu zabezpečenia nadväzností na vlaky na Stanici Vajnory.
    • Zároveň príde k doplneniu niekoľkých spojov počas špičiek ráno i popoludní, čím sa rozšíri premávka v 20-minútovom intervale.
  • Linka 56 bude mať upravený cestovný poriadok pre zabezpečenie pravidelného prekladu s linkou 52.
    • Taktiež príde k predĺženiu rannej i popoludňajšej špičky.
  • Linka 65 bude mať posilnenú premávku v rannej špičke v intervale 10 minút v čase približne medzi 6:00 a 8:30 z Rače aj z Dolných honov.
  • Linka 90 bude mať v pracovných dňoch popoludní doplnené ďalšie spoje, čím sa zabezpečí vo väčšom rozsahu pravidelný 30-minútový interval.
    • Naopak, zrušený bude menej využívaný posledný večerný pár spojov.

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: guest #33:
No asi tam byt nemusia, preto tam nie su.
Reakcia na: shaggy #32:
Áno, pohľadom, keď vysekávali zaliaty profil v rímse, bol pozdĺž celej dĺžky mosta + keď rezali joklovinu. Teraz to zábradlie "drží" na pár desiatok skrutiek.
Ak majú byť na moste zvodidlá, tak nech ta sú.
Reakcia na: guest #31:
A k tomuto záveru si ako dospel? Pohľadom? Na zachytenie áut slúžia zvodidlá, nie zábradlia. Tie sú, ako píše Cancer, pre chodcov.
To, že sa ti staré zábradlie zdalo masívnejšie neznamená, že by nejaké auto zachytilo. Môže to znamenať iba to, že by s tým autom padalo viac železa z mosta.
Reakcia na: Cancer #30:
Staré malo aj po 50 rokoch malo šancu zachytiť auto, nové už nemá. Kedysi sa na bezpečnosť tak nedbalo, ale teraz sa dbá ešte menej.
Reakcia na: guest #29:
A je hocaké zábradlie inštalované na to aby zachytávalo autá?

Nieje tam kvôli chodcom? Tak ako všetky zábradlia? Pre udržanie vozidiel na ceste sú predsa určené zvodidlá.
To nové zábradlie na moste ponad Karloveskú ul. nemá šancu zachytiť auto, nieto NA, pred náhodným prerazením a pádom z mosta.
50 ročné zábradlie, ktoré teraz odstránili, plnilo lepšie funkciu zachytenia vozidla.
Reakcia na: ptyca #26:
Tie 63 a 37 zas také expresy nie sú. Pre 37 by sa okrem posilnenia intervalu hodilo aj presmerovanie cez D2 medzi Krematóriom a Patrónkou.
Reakcia na: ptyca #26:
expresná linka by sa hodila, akurát nemá kadiaľ (rýchlo) jazdiť ... na ceste od Slovnaftu po Prístavný most sú permanentné zápchy a nie je tam ani priestor na BUS-pruhy ... áno, hodila by sa obdoba linky 108 či 115, ale kadiaľ ju povedieš ? Cez Lužný most ???
Reakcia na: david1 #16:
Ta L71 by sa hodila nahodou. Vo vychodnej casti BA ziadna expresna linka neexistuje. Na opacnom konci mesta zavidim ludom linky ako 63, 21, 37 co nestoja pri kazdej vrbe a da sa pomerne rychlo dostat z/do centra. Jediny ako taky expres L75 postupne zacal zastavovat na vsetkych zastavkach na trase a z L70 sa ide spravit vymetak. Nielen ze sa mota ako opita po tom novom obchvate este sa zevraj planuje zachadzka k novemu Ruzinovu a ine kraviny.
Reakcia na: 810zssk #24:
Máš pravdu, v takom prípade by asi dával najväčší zmysel Tvoj návrh, kedy by na každý spoj 91 nadväzovala na Jasovskej 90-ka. Aby sa nahradila chýbajúca kapacita 90 v JR, tak by mohla 91-ka premávať v 15-minútovom intervale, čo sa ale malo spraviť už dávno aj kvôli nadväznostiam na iné linky, aj kvôli kapacite. Mne išlo o len to, aby sa dalo dostať z JRČ po Dolnozemskej do centra v normálnom intervale.

Spoje do Danubiany by mohla aj naďalej robiť 90 s tým, že by vynechala Jarovce, keďže by na Jasovskej/Žltej (iba spoje v smere do Danubiany) nadväzovala na 91.
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
To by platilo keby si na oboch linkách vedel zabezpečovať preklad vo veľmi dobrom intervale. To ale nie je situácia JRČ. Platí nižšie spomínaný princíp že je lepšie mať jednu pravidelnú linku, než systém odvšadiaľ všade raz za týždeň.
Reakcia na: 810zssk #21:
Aký zmysel by ale mal takýto prípoj, keď by si potom aj tak musel posilniť 91 do Rusoviec a ešte nejakú linku potiahnuť aj k Danubiane, keď sa tam namiesto toho môže predĺžiť 90? Práve preto podľa mňa dáva zmysel, keď ide 90 až do Rusoviec, keďže tu trasu by si aj tak musel posilniť a takto aspoň ľudia nemusia prestupovať.
Reakcia na: 810zssk #21:
Nebolo by lepšie 90 zlúčiť do 91? Most SNP --> Danubiana v 20min. intervale a do Čunova v 10min. intervale, prípadne 191 spraviť expresnú, ktorá by spájala SND z Čunovom? Dopredu za palčeky sa budem 😈😈😈, takže nelajkovať 🤣🤣🤣🤣
Reakcia na: Urbanway 2423 #20:
Imho to nie je o tom že JRČ nevyhnutne potrebujú priamu linku. Bolo by v pohode keby 90 začínala na Jasovskej a fungovala ako prípoj k 91/191 (akurát by sa muselo doriešiť čo s Danubianou). Dôležité je ale aby existovalo rýchle spojenie južnej Bratislavy po Dolnozenskej, lebo alternatívy neúmerne naťahujú cestovný čas do východnej časti mesta.
Reakcia na: david1 #19:
Niektoré okrajové oblasti ale potrebujú spojenie aj s dvomi časťami mesta. Napríklad z Východného by mohla jazdiť iba 56 v lepšom intervale, ale aj tak tam jazdí aj 52, pretože spojenie s prestupom by bolo nepraktické (ak by jazdila k ŽST Vajnory nejaká iná linka). Z okrajových štvrtí je niekedy lepšie mať 2 spoje s horším intervalom, ako jeden spoj s lepším intervalom. Ak by sme potrebovali do Rusoviec 10-minútový interval mimo špičky, tak by podľa mňa bolo logickejšie, aby jazdili 90 a 91 v 20-minútovom intervale a nie 91 v 10-minútovom intervale, pretože by sme tým obslúžili 2 smery a ľudia smerujúci do Petržalky by mohli z oboch liniek prestúpiť na 98.
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
Kopec liniek sa rušilo aj využívaných a osvedčených.
Razíme trend minimum liniek a husté intervaly predsa.
Reakcia na: Urbanway 2423 #15:
Veď 90 je expres do Jaroviec. Nehovorím o obsluhe Dolnozenskej, ale jej využití pre MHD keďže ide o významnú skratku oproti iným alternatívam.
Reakcia na: david1 #16:
Nechápem, prečo by si chcel rušiť niečo, čo sa osvedčilo, veď MHD je tu pre ľudí a ak ľuďom takéto spojenie vyhovuje tak, prečo im ho zrušiť? Aby presadli naspäť do áut? 90 je jeden z mála spojov, ktorý je porovnateľný s jazdou autom a aj preto je podľa mňa využívaný a má zmysel. Taký expres z Biskupíc by zase nebol až o toľko rýchlejší, ako 71, a takisto by nešiel úplne inou trasou, takže by som to s 90 neporovnával.

Expresné linky (ktorou ale 90 úplne nie je, keďže je to v podstate obslužná linka pre Jarovce a Rusovce) nie sú vo všeobecnosti zlé, len sa teda nemôžu zavádzať na úkor klasických liniek, ale len ako rôzne doplnkové spoje.
Reakcia na: Urbanway 2423 #14:
Je to účelovka no vďaka lobingu sa postupne zahusťovala intervalovo.
Tak spravme linku po obchvate zo Záhorskej k SND tiež by sa uživila ak by sa nemotala v Lamači ci nešla cez Patrónku.. alebo expres Petržalka -Avion -letisko a nie moták v podobe L96 či obnovme Ex. L71 z Biskupíc do centra..

Reakcia na: 810zssk #13:
Dolnozemská je síce významná výpadovka, ale po väčšinu trasy sú v jej okolí iba lesy a preto by bolo zbytočné ťahať nejakú linku vyslovene po nej. Dolnozemská je vhodná len pre nejaký expres do Jaroviec a ďalej.
Reakcia na: david1 #12:
Jedna vec je, že 90 bola zavedená, ako doplnková linka pre Areál vodných športov, ale keďže sa osvedčila a býva aj dosť vyťažená, tak prečo by sa nemohla posilniť (ako napr. 123, 147, 151,...). O tom, že to nie je iba doplnková linka, svedčí aj nemalý počet spojov končiacich už v Rusovciach. Súhlasím s 810zssk, že 90 by mala mať lepší interval a premávať až do 23-ej, ako ostatné linky, ale dovtedy je v podstate jedno, či sa zruší posledný, ešte k tomu aj skrátený, spoj.

90 treba brať ako druhú 91 a nie ako petržalský expres, keďže 90 má v Petržalke koniec-koncov len 2/3 zastávky a preto slúži primárne pre obyvateľov Jaroviec a Rusoviec, ktorým sa neoplatí ísť k Mostu SNP. Je však otázne, čo spraví s 90 električka do Petržalky, ktorá ide podobným smerom, ako 90 a narozdiel od nej je lepšie napojená na ostatné linky a preto si myslím, že pokým sa nedokončí električka, s 90 sa nebude robiť nič.
Reakcia na: david1 #12:
Mne teda Dolnozemská príde ako dosť významná spojka na to aby tam jazdila normálna MHD.
Reakcia na: 810zssk #10:
L90 je doplnková a vznikla primárne pre Danubianu a Areál vodných športov.
Nosná je tam 91 a 191.
To môžme zaviesť X ďalších liniek po obchvate Petržalky či iných. Tiež by sa potešili.
Reakcia na: 810zssk #10:
Však aj Dzurinda povedal svojho času, že v noci pracujú len zlodeji.
Všetci normálni ľudia po desiatej hodine spia.
Reakcia na: johnnyjanko #9:
Ďakujem za demonštráciu mojej pointy, práve táto mentalita "večer sa chodí len do krčmy" je presne to čo mi vadí. Ako hovorím, malomeštiaci.

90 zabezpečuje jedno z kľúčových spojení pre južnú Bratislavu a už dávno mala mať normálny interval a normálny rozsah premávky. Nie ten rozsah premávky ešte okresávať, lebo "menej využívaný spoj". To môžeme zrušiť polovicu MHD po 19:00.
Reakcia na: 810zssk #3:
IMHO zbytočne hysterická reakcia na takúto drobnú zmenu jednej doplnkovej linky. Evidentne je doprava do a z krčiem tvojou srdcovkou. 🙃
Reakcia na: 810zssk #7:
Okrem 4 poslancov, ktorí nehlasovali, to prešlo jednohlasne. 🤔
Reakcia na: david1 #6:
Viem že to nenavrhol Vallo, nie je to v jeho kompetencii, ale pokiaľ viem išlo o členov Teamu Vallo. Aspoň tak som čítal.
Reakcia na: 810zssk #3:
To skrátenie prevádyky barov , reštaurácií nenavrhol Vallo , ale staromestský poslanci na čele ich starostkou.. pre Staré mesto.
Iných častí mesta sa to netýka.
Hold blížia sa zase voľby.
Reakcia na: 810zssk #3:
Tak toto nie je nosná linka pre dediny za Petržalkou. Kopec iných končí aj skôr.
Reakcia na: 810zssk #3:
Myslím si, že zrušenie toho jedného páru spojov stojí za pridanie poobedných spojov a vyplnenie chýbajúcich odchodov, keďže tá 90 má mimo špičky aj tak mizerný interval. 90 by na atraktivite pridalo posilnenie na celodenný 30-minútový a špičkový 20-minútový interval po Rusovce, príp. predĺženie na AS, čo by ju spravilo dosť atraktívnou linkou. Nejaké pridanie/zrušenie jedného spoja jej podľa mňa veľmi na atraktivite nepridá/neuberie...
Tak nie je divu že Team Vallo ktorý navrhuje zatváranie podnikov v centre mesta o 22:00 považuje posledný spoj o 21:18 za primeraný. Asi majú tréning od ZSSK kde vlaky o 20:00 nazývajú nočnými vlakmi.

Neskutočná sedlačina a obrovské sklamanie. Len spoplatnime parkovanie, ľudia sa predsa môžu teleportovať.
Reakcia na: suqo1 #1:
Posledný pár spojov = posledný spoj tam a posledný spoj späť.
Naopak, zrušený bude menej využívaný posledný večerný pár spojov. môžete mi to vysvetliť,to bude zrušený posledný spoj?