Zmena trás regionálnych autobusov (od 22.11.2021)

Arriva neplánovane mení trasy regionálnych liniek, aby obslúžili viac zastávok.

Z dôvodu výpadku spojov sa Arriva rozhodla od 22. novembra 2021 zmeniť trasy regionálnych liniek tak, aby obslúžili čo najviac zastávok. Cestujúci dostanú cestovné lístky z najbližšej zastávky na pôvodných trasách zmenených liniek. Nie je jasné, či zmenenými trasami pôjdu všetky spoje, alebo iba vybrané spoje v časoch vypadnutých spojov.

Aktulizácia: Zmenenými trasami premávajú len niektoré spoje. Odporúčame o presnej trase sa informovať u svojho vodiča, prípadne na infolinke Arrivy.

  • Expresné linky 205 a 209 nebudú premávať po diaľnici, ale spoje pôjdu cez Stupavu s obsluhou všetkých zastávok s cieľom posilnenia smeru Stupava - Bratislava.
  • Spoje linky 250 do a z Malaciek budú premávať cez Gajary.
  • Spoje liniek 219 a 245 budú premávať cez Marianku čím nahradia nepremávajúce spoje linky 215.
  • Spoje linky 275 budú premávať cez Malé Leváre, čím nahradia nepremávajúce spoje linky 265.
  • Expresná linka 506 bude zastavovať na všetkých zastávkach na trase, čím sa posilní smer Bratislava - Pezinok - Modra.
  • Expresná linka 605 nebude premávať po diaľnici, ale pôjde cez Ivanku pri Dunaji a Bernolákovo s obsluhou všetkých zastávok na trase.
  • Expresná linka 609 nebude premávať po diaľnici, ale pôjde cez Senec a Bernolákovo s obsluhou všetkých zastávok na trase.
  • Linka 727 bude premávať cez Kalinkovo a Hamuliakovo, čím nahradí nepremávajúce spoje linky 737.
  • Linka 740 bude premávať cez Vlky, čím nahradia nepremávajúce spoje linky 720.

Upozorňujeme, že cestovné poriadky uvedených liniek týmito zmenami strácajú platnosť a sú neaktuálne. Rovnako nebude preto dočasne aktuálny ani plánovač cesty pre regionálnu dopravu.

Viac informácií o premávke autobusov poskytne dopravca na tel. čísle +421 915 733 733.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: hroch #62:
Veru tak, pred pár rokmi som sa viezol z Malaciek do Plaveckého Podhradia busom. Tam Arriva, späť SL. Bol to veľký rozdiel. Arriva: vypnutá klíma v strašnej horúčave, nepríjemný šofér, vliekol sa straaašne pomaly. SL: klíma zapnutá, šofér v pohode, normálna rýchlosť. Keď už SL vychádza z porovnania ako dobrý dopravca, musí to byť s Arrivou fakt zlé. 😂 Vtedy som ešte netušil, že Arriva má svoje dno omnoho hlbšie.
Reakcia na: gejza #63:
Slovenské školstvo má tisícky problémov, ale toto je niečo iné. Už pár rokov sa môže na pozíciu rušňovodiča hlásiť hocikto s maturitou alebo dokonca len s výučným listom, netreba SŠ elektrotechnického zamerania. Každému vhodnému uchádzačovi ZSSK zabezpečí výcvik, zrejme výmenou za nejaké odpracované roky.

Hlavnou príčinou nedostatku kandidátov je to, že ponúkaný plat nezodpovedá náročnosti povolania. Nástupný plat je 794e, po ukončení výcviku priemerne 1546e (https://www.zssk.sk/praca/prihlas-sa-do-kurzu-a-stan-sa-rusnovodicom-pre-lokalitu-bratislava/). Neviem koľko hodín treba mesačne odpracovať na takýto plat, ale celkom určite je v tom aj množstvo nočnej a víkendovej práce. To je zúfalo málo na to, čo všetko sa od rušňovodiča vyžaduje a v akých podmienkach musí pracovať (ZSSK asi nevyhráva ankety o najlepšieho zamestnávateľa). Problém to je hlavne v Bratislave preto, lebo sú tu vyššie náklady na život a zároveň veľa iných pracovných ponúk. V DPB vodič autobusu zarobí viac, IMHO s menšou námahou a hlavne s väčšou flexibilitou. V Lidli si hocikto, kto má ruky a nohy, môže zarobiť 1000e za 38,75 h/týždeň a to bez nutnosti nočnej práce (https://kariera.lidl.sk/jobs/predavac-ka-pokladnik-cka-dunajska-bratislava-sk-022843). Takže tak. Myslím, že nikde v okolitých krajinách nie je železnica taká popoluška ako u nás. V mnohých krajinách je práca rušňovodiča prestížnym povolaním a zamestnávatelia si môžu uchádzačov vyberať.
Existuje nejaká nadväznosť medzi potrebami trhu a vzdelávaním ? Je niekde definovaná spoločenská požiadavka na počet rušňovodičov, ktorí by mali byť ročne "vyprodukovaní" príslušnými vzdelávacími inštanciami ? Existuje podobný mechanizmus aj v segmente vodičov vozidiel hromadnej dopravy ?

Vopred ďakujem za fundované reakcie.
Reakcia na: johnnyjanko #60:
Pod toto sa ti podpisem kedykolvek. Az na to, ze oni tu PAD prevadzkuju hore dole po Slovensku. Zacinam si mysliet, ze mi je uz jasne, preco to teda tak vyzera...
Reakcia na: Trammat #59:
Darmo, keď inzerovaný plat rušňovodiča je len o pár stoviek vyšší, než nástupná mzda v Lidli... Režinka je jediný konkurencieschopný benefit, a ten to z biedy nevytrhne. 🤪
Jedna vec je nedostatok vodičov, pričom za niektoré jeho príčiny Arriva naozaj nemôže, druhá vec je totálna absencia akejkoľvek organizácie. To je taký problém vytvoriť a zverejniť obmedzený CP a toho sa držať? V najhoršom prípade aj každý deň nový, aj to by bolo lepšie ako vôbec nič. Zo začiatku som Arrive fandil, nemali to ľahké, mnohé okolnosti boli proti nim. Ale po tom, čo teraz predvádzajú, som zmenil názor. Nezaslúžia si toľko peňazí z verejných zdrojov, nemajú na to, aby prevádzkovali PAD v BSK. Dosť pochybujem, či by vôbec zvládli dostatočne kvalitne prevádzkovať MHD v Handlovej...
ZSSK dnes vyplakáva, že okrem nedostatku rušňovodičov a rušňov má už aj nedostatok vlakvedúcich v Bratislavskom kraji. Doteraz to zachraňovali vlakvedúci zo stredísk v rôznych kútoch Slovenska, ale zrejme sa už minuli aj oni.
Reakcia na: Petto #53:
nôž pod krkom má hlavne Droba a silno pochybujem, že ním v piatok potiahne
Reakcia na: hroch #54:
no nevypravuje, ale do inkriminovaného minulého pondelka dispečing IDS BK aspoň akotak zabezpečoval, aby autobusové prípoje na vlaky čakali, ak meškali
10 dní však už na tie vlaky nemá moc čo čakať, buď je bus zrušený (hoci Arriva v tom ich šalátovom CP uvádza, že ísť má) alebo ešte dakde krúži a zberá pocestných
toto nezintegruje ani Harry Potter
Reakcia na: Sor23 #55:
Ešte majú niečo v ponuke? Lebo som zachytil, že keďže firmy nemôžu pre prázdny trh kupovať nové autá, tak sa ani nezbavujú starších, ktoré potom končili v bazároch.
Reakcia na: hroch #54:
Autobazary idu v tomto obdobi bomby. 😃
Reakcia na: integrácia #52:
Ono to bolo mierne komicke uz predtym, lebo ved ZSSK nevypravuje cast S-kovych vlakov uz mesiace a tento chaos v autobusovej doprave to zaklincoval...
Reakcia na: integrácia #52:
Uvidime, ci pouzije piatok Droba spominany noz pod krkom.
Reakcia na: hroch #51:
No ona sa zdezintegrovala hneď prvý deň a stále to trvá, dokonca zhoršuje. Všetko po starom, busy, ktoré majú ísť, nejdú, časť z nich možno aj áno, ale blúdia na okružných jazdách, kde tí, čo sú na posledných zastávkach, nemajú šancu, bo sa dnu nevocpú. A, samozrejme, tou okružnou jazdou nestíhajú prestup na vlak, napríklad.

Okresné mestá vybavili aspoň MHD u SL, aktívni starostovia zmluvnú prepravu. Cestovať dlhšiu trasu s Arrivou je brutálne riziko, že sa zmešká príchod do práce či školy - dokonca väčšie ako u ŽSSK náhodného dopravcu, to je teda fakt raketový nástup.

Je streda, župou očakávané "citeľné" zlepšenie v piatok v nedohľadne. Droba mlčí, Ivan mlčí. Však čo, plat ide.
Inac, pozeram, ze snahu o informovanie cestujucich uz vzdali uplne vsetci. Ta integrovana doprava nam zasluhou oboch nahodnych dopravcov dezintegrovala za necele dva tyzdne... 😞
Reakcia na: Viko #48:
Bolo by vtipné, keby Arrivu 😁
Reakcia na: Viko #48:
Ono by to malo byť na CP. Nezdá sa to, ale je to zmluva vo verejnom záujme.
Reakcia na: Joyki #46:
Čisto zo zaujímavosti, nevieme, akého dopravcu oslovili?

(Malé Leváre pravdepodobne zastrešuje Ferri Tours, ale tiež som to musel vydedukovať z fotiek na fb. Neviem, prečo to neuvádzajú priamo, keď sa meno aj tak nakoniec musí objaviť v povinnom zverejňovaní.)
Sťažnosť posielaju aj senecke ZŠ na BSK. Napríklad z Turne dnes neprišiel ani jeden spoj do Senca.
Ivanka pri Dunaji oslovila súkromného prepravcu a zriadila si dve linky
Reakcia na: Sor23 #39:
Na Senecku ma železničnú stanicu len 5 miest a obcí. Musíš sa k nim dostat autami, a okrem Ivanky je nedostatok P miest. A väčšinou ti, ktorí sú odkázaní na autobusy nemajú auta. Tak sledujem, že v každej skupine obcí ponúkajú šoféri odvozy väčšinou zadarmo, alebo visiaci cestujúci prosikaju verejnosť, aby ich aspoň hodili na najbližšiu železničnú stanicu.
Reakcia na: integrácia #42:
Inak povedané, doprava v kraji je integrovaná po všetkých stránkach 🙂
Reakcia na: integrácia #41:
Župa prehľad má, keďže dispečing samozrejme vidí čo išlo a čo nie.
Reakcia na: Sor23 #39:
však aj vlaky rušia, podľa mňa sa obaja náhodní dopravcovia rozhodli, že sa budú pretekať v neschopnosti
Reakcia na: TeBeCe #40:
to, čo oni deklarujú na papieri, neznamená, že aj pôjde, deje sa to každý deň, že nejdú busy, ktoré uvádzajú, že pôjdu + ak menia ešte aj trasy, ani srnka netuší, komu-kedy-aký bus pôjde a či vôbec
ja teda dúfam, že župa si aj zistí, ktoré spoje skutočne aj išli, ale skôr sa obávam, že nie, lebo má fest maslo na hlave a je v tom s Arrivou spolu
Reakcia na: Petto #37:
Pridanymi 40 spojmi to vytiahli na 38 % nevypravenych. Ale prezentovane je to pomaly ako keby uz jazdilo uplne vsetko.
Reakcia na: Joyki #38:
Nespoliehajú sa oni na železničnú dopravu?
Reakcia na: Petto #37:
Kým na Záhorie a Pezinsko pridali dokopy 40 spojov nad rámec zrušených, v okolí Senca nejazdí 80% spojov. Ranná premávka už prakticky zanikla, nedá sa jednoducho čakať na zastávke, lebo každý deň sú vynechané iné a iné spoje, dokonca vždy iné, čo je v rozpise.
Reakcia na: integrácia #34:
Aj na 640 podľa odozvy cestujúcich sa jazdilo včera akoby podľa deklarovanej stredy, teda nad rámec 50%-ného výpadku vypadli ďalšie ranné, a presne tie, ktoré nemajú jazdiť v stredu. Miera výpadku dosiahla 75% spojov.
Reakcia na: daposSK #25:
"Informácia pre Slovak Lines, a.s." 💗 Svoje evidenčné know how ďalej zhromažďujú aj v spojoch Arrivy?
Tak aj dnes podvečer k nám úplne zrušené dva expresné spoje po sebe, ktoré boli deklarované, že pôjdu, i keď len po starej ceste
Pobehovali sme na Nivách medzi nástupišťami a číhali, čo tak asi pôjde, smutná groteska
Arriva proste tie expresné spoje zrušila bez toho aby sa k tomu priznala

Vtip je, že ako pozerám zajtrajšok, máme zrušené zas iné spoje, ale ten poriadok vyzerá, že podľa neho sa jazdilo dnes
Normálne mám zajtra chuť cestovať podľa dnešného grafikonu 😃

Vrchný Arrivák dnes už nebol taký bohorovný, ako chce dosiahnuť do piatku "citeľné" zlepšenie, ktoré župa očakáva, keď je to zo dňa na deň horšie, na hulváta klamú v cestovných poriadkoch, každý deň, každú hodinu je to inak, to je vo hviezdach
Reakcia na: tomas.ryan #32:
alebo sprisahanie cyklistov, kolobežkárov a peších ???
Celé je to sprisahanie petrollobby! Zámerne sabotujú náhodného dopravcu na koľajniciach a teraz zaútočili aj na občasného dopravcu na kolesách. Zámer je jasný - podpora IAD a väčší predaj drahšieho benzínu.
Nech žije IAD! IAD! IAD! 😍
Reakcia na: daposSK #28:
Chýbajúce zóny som nepozeral, systém zjavne eviduje na danú cestu iba 5 zón.

Ale čo sa týka času, cestovný lístok na 5 zón platí 90 minút. Ak si nastúpil o 16:06, platí do 17:36, čo je na lístku uvedené správne.
Zároveň ti je započítaná existencia iného cestovného dokladu na tri zóny (100+101), takže ti systém dopočítal JCL na 2 zóny. Pri JCL na 2 zóny je automaticky uvádzaná platnosť 30 minút podľa tarify, čo môže byť mätúce, ale ako som napísal, takto isto to funovalo a aj sa to zobrazovalo už aj predtým za čias Slovak Lines.
Reakcia na: daposSK #28:
To čo píšeš s chýbajúcimi zónami je spôsobené tým že Arriva očividne v dátach nemá nahodené tranzitné zóny, takže to účtuje len tie kde autobus (plánovane) zastavuje. Ďalší nepodarok z ich dielne.

Čo sa časovej platnosti týka, tá je správna. Podľa systému si išiel cez zóny 100 (počíta sa dvakrát), 101, 649 a 659. Časová platnosť lístka na 5 zón je 90 minut a keďže si si ho kupoval o 16:06, platil do 17:36. Naúčtovaný ti bol 30-minútový lístok, pretože zóny 100 a 101 si už mal zaplatené, teda si platil len lístok na 2 zóny.
Reakcia na: Petto #22:
Plán B zdá sa nie je.
Reakcia na: birch #27:
Sa ti asi pletú veci dokopy. Áno je pravda mal som lístok celodenný na 100+101 ciže za to som platiť nikdy nemusel, ale ja som dostal lístok na zóny 649; 659, ale spoj prechádza aj cez zóny 610; 620 a 630 na ktoré som lístok nedostal. (podľa vyhľadávača tu na IMHD dokonca prechádza aj cez 525). A o tej časovej platnosti to isté ja som nastúpil 16:06, 16:09 by mal odchádzať z poslednej zastávky v zóne 101, vystúpil som 17:02 (reálne). Lístok bol polhodinový, s tým že podľa papiera končil 17:36, čiže mal začínať 17:06 ale to som sa už v buse ani nenachádzal.
Reakcia na: daposSK #25:
Časová platnosť lístka (17:36) je podľa celkového počtu zón, v tomto prípade 5. Cena je ale iba za dve zóny, pretože na 100+101 máš električenku. Takto to bolo aj predtým za čias Slovak Lines.
Máme nejakú informáciu o nasadení dodávok, či ešte nie sú?
Reakcia na: Joyki #8:
Ale to je v pohode že to bude 3 źony vzad, im to v tých expresoch tak či tak zle vydáva lístky, čiže dostanú iba na zóny 649; 101 a prípadne 100. Teda ak sa niečo od štvrtku nezmenilo. V prílohe posielam kuriozitu ako som dostal polhodinový lístok ktorý končí 17:36, čiže začína 17:06, ale ja som už o 17:00 vystupoval.
Reakcia na: 3pa3ck3 #23:
Ak k tomu dojde, nech cela banda BSK odide. Nie je normalne ze ani v nudzovom rezime nevedia najat docasne SL.
Reakcia na: Petto #22:
Momentálne už asi naozaj iba úplné vypnutie dopravy, aby cestujúci ani nemuseli zbytočne dúfať, že im niečo príde...
Toto je nonsens 😏. Som zvedavy aky je ten plan B.
u nás včera poobede deklarovaný bus, že ráno pôjde, večer zapdejtovaný že sa z neho stane zberačka - NEŠIEL, prípojný vlak sme stihli len preto, že meškal (dnes chvalabohu) a zberačku nám spravil čerstvo zobudený sused autom
a bus nebolo vidno ani na ubian mape, reku kuknem, či a kde práve zberá a či to vyzerá, že aspoň príde, i keď zmeškaný
neviem si predstaviť, ako môže napríklad šofér z Ukrajiny (minulý týždeň ma taký viezol), čo nepozná trasu, ešte krúžiť po regióne, zachádzať do dedín a naspäť sa z nich vracať, navyše takto natiahne čas a zas nestíha prípojný vlak - asi začnú teraz čakať vlaky na autobusy
ŽSSK náhodný dopravca dostal dvojičku, Arrivu náhodného dopravcu
a to teda v rekordnom čase, vlastne od prvého dňa, kým železnice sa k tomu prepracovávali desiatky rokov a povedzme, že tam sú aspoň objektívne okolnosti, Arrivu (a hlavne kraj/Drobu) neospravedlní NIČ
Okolie Senca hlási množstvo nevypravenych spojov, ktoré mali vyjsť. Ani tých 40% neplatí.
Reakcia na: Cancer #6:
Toto. Nie je dost facepalmov na svete na tuto situaciu...
Reakcia na: TeBeCe #17:
Ale vlastne to je v poriadku, podla CP mal ist z Ivanky do BA autobus o 5:27 a potom az 7:57.
O 7:17 v okoli Ivanky, Bernolakova ziadny autobus v dohlade. Az jeden expres 609 s meskanim 22 minut sa nachadza pri Senci.
V Arrive pochopili, že CP je prežitok. Maršrutky nič také nepotrebujú.
Nakoniec s Drobom predstupia pred verejnost a prehlasia, ze ludia to takto preferuju viac, a dalsi vodici nie su treba...
Nová úroveň dezintegrácie - trasy nemení objednávateľ, ale dopravca 😕
Reakcia na: M@trixX #7:
K zátvorke: To by teraz bolo najlogickejšie možné riešenie. Len zas nejaké spoje do centra chodiť musia kvôli tankovaniu, atď.
Reakcia na: Joyki #8:
Tie náhodne jazdiace regiobusy hlavne už aspoň od utorka mali byť zadarmo. Že ešte majú odvahu za tieto služby vyberať cestovné...
Reakcia na: Ike #5:
Paternoster nespomínaj, lebo to Arriva nainštaluje na Pezinskú Babu namiesto 249 😂
Reakcia na: Joyki #8:
A nedostali by skôr lístok od Zlatých Pieskov, čiže by 1 zónu ušetrili?
A tá 740 pôjde cez Vlky tak, že každý spoj tade pôjde. Či len náhrada odrieknutych spojov? Ono podobne by sa mohli "vybaviť" aj spoje jazdiace ku mne na osadu. V úseku Tomášov, pri kríži až Tomášov, osada spravidla vystupuje/nastupije pár cestujúcich. Ušetrených vodičov z linky 720 by mohli "použiť" na iných linkách... Napr celý minulý týždeň spoj idúci o 5.17 z osady šiel (ne)obsadený tak, že neboli obsadené ani všetky miesta na sedenie...
Reakcia na: Cancer #6:
Čiže na 609 v Ivanke pri Dunaji dostanú lístok z Královej pri Senci, Krmesa, o tri zóny dozadu. 😂 Evidencia nadovšetko, čo si do zavedenia tap in/out aj BID ospevuje. A cena bude aká? Trojnásobná z Královej? A vodiči to ako budú vedieť, či cestujúci musí alebo nemusí vystúpiť. Totálny bordel už aj v tarife, informovanie nula bodov, CP zdrap papiera, ľudia ani netušia kedy čo dôjde, po akej trase, na ktorej zastávka, atď. Toto vyzerá už fakt, akoby z posledného a potom koniec.
Ked ani ta polovica nejazdiacich spojov neni taky pruser, ako taketo vecerne ohlasovanie uplne chaotickych zmien. Ako sa ma ktokolvek pripravit na akekolvek cestovanie? Co robia cely cas, ked o vsetkom informuju vecer predtym ako sa to stane? Cakaju na zazrak?
(A to este stale nerozhodli vsetko koncit na zaciatku Bratislavy a tak otocit viacej spojov v regione)
Reakcia na: 810zssk #1:
Ale potom by predsa neboli také problémy s tým kedy to vlastne pôjde a rovnako ani s tým, že z akej zastávky bude vydaný cestujúcim lístok.

Potom ak niekto budete mať tú smolu musieť tým ísť povedzte ako vyzeralo to „Cestujúci dostanú cestovné lístky z najbližšej zastávky na pôvodných trasách zmenených liniek.“ čo sa spomína v článku.

S každým ďalším dňom mám väčší pocit, že práve zo strany Arrivy je to celé sabotáž.
Reakcia na: TomJ #3:
***vložte Roll safe meme***
Nebudeš tipovať keď budeš mať paternoster maršrutiek. 😂
Reakcia na: TomJ #3:
Nehovoriac o potenciálnom prenášaní meškaní na obratové spoje.

Jedno hlúpe riešenie za druhým.
"Upozorňujeme, že cestovné poriadky uvedených liniek týmito zmenami strácajú platnosť a sú neaktuálne."
Čiže môžeme len tipovať, kedy a či vlastne pôjdu. Teda niekto z Ivanky aj tak môže len dúfať, že snáď nejaká tá 605 príde a čas odchodu si môže tipnúť podľa toho, kedy mala mať podľa pôvodného CP odchod zo Senca.
Reakcia na: 810zssk #1:
To je lepšie zrušiť expresy, no snažia sa robiť čo môžu keďže plno sťažností, ty nemáš také starosti keď si mimo 🤣🤣🤣🤣
Konečne nejaký náznak flexibility, ale... Nebolo by rozumnejšie namiesto presmerovania expresov tieto spoje proste zrušiť a viesť namiesto nich bežné linky?