Prehľad náhradných dopravných projektov z OPII čakajúcich na financovanie

Dopravné projekty, ktoré by sa mohli realizovať aj z nevyčerpaných prostriedkov pre petržalskú električku.

Magistrát mesta Bratislava zverejnil zoznam bratislavských dopravných projektov, ktoré majú schválené projektové zámery v rámci Operačného programu integrovaná infraštruktúra (OPII), ale zatiaľ pre ne neboli alokované finančné prostriedky. V prípade pridelenia nenávratného finančného príspevku z OPII by bolo potrebné tieto projekty zrealizovať do konca roka 2023. Podľa magistrátu sa finančné krytie na tieto projekty dopĺňa postupne z iných zazmluvnených projektov, ktoré nečerpajú pridelené prostriedky. Ide teda o tzv. náhradné projekty, ktoré by mohli získať financie aj na úkor projektu druhej časti petržalskej električky, ak by ho nebolo možné celý dokončiť v plánovanom termíne. Prideľovanie nevyčerpaných prostriedkov na náhradné projekty riadi riadiaci orgán Ministerstva dopravy a výstavby SR.

Zoznam náhradných projektov (stav k 2.11.2021) magistrát rozdelil na tie, ktoré je možné realizovať bez časového rizika a tie, pri ktorých existuje časové riziko realizácie (t. j. nemuseli by sa stihnúť realizovať do konca roka 2023).

Projekty bez rizika realizácie:

Projekt Potrebná suma Zastrešuje Stav projektu
Nákup 10 obojsmerných električiek 26 900 000 € DPB kontrola obstarávania na ÚVO
Nákup 11 sólo trolejbusov 7 205 000 € DPB vyhodnocovanie ponúk
Nákup 23 kĺbových trolejbusov 18 783 333 € DPB kontrola obstarávania na ÚVO
Nákup 16 dvojkĺbových trolejbusov 19 413 333 € DPB kontrola obstarávania na ÚVO

Projekty s časovým rizikom realizácie:

Projekt Potrebná suma Zastrešuje Stav projektu
Modernizácia depa Jurajov dvor 53 244 326 € DPB príprava podkladov pre verejnú súťaž
Modernizácia depa Krasňany 28 046 197 € DPB príprava podkladov pre verejnú súťaž
TT Patrónka - Riviéra 5 500 000 € Mesto BA príprava projektovej dokumentácie
TT Patrónka - HLST (modernizácia) 11 000 000 € Mesto BA príprava projektovej dokumentácie
TT Trenčianska - Hraničná 6 000 000 € Mesto BA príprava projektovej dokumentácie
TT Bulharská - Galvaniho* 3 600 000 € Mesto BA príprava projektovej dokumentácie
TT Aut. stanica - Nové SND* 1 800 000 € Mesto BA príprava projektovej dokumentácie

*) pri týchto projektoch je len malé časové riziko realizácie

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lostrail #12:
Tam, aj späť to je tých 6,3, resp. 7,6km.
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
Akoze blba otazka, ale naspat pojdu ako? Ci inak si to myslel?
Reakcia na: FFF13 #6:
Asi to bude preto, aby nemuseli tie trolejbusy jazdiť na baterky taký dlhý úsek, príp. aby sa dala pri Avione ukončiť nejaká iná linka (205, alebo aj časť spojov 61) bez nutnosti nasadenia hybridov. Táto trať podľa mňa zlepší aj obsluhu nových bytoviek na Galvaniho, keďže sa tam budú môcť predĺžiť linky z Trnávky.
Reakcia na: TramLover #1:
Očividne nerozumieš tomu čo sa ne(stalo). Nikoho zodpovedného nie je za čo trestať.
Reakcia na: Petto #8:
Tento projekt by z hladiska rizika zaradili asi do kategorie "Projekty s velmi vysokym rizikom oneskorenia, ba az pravdepodobnostou hraniciacou s istotou, ze sa nezrealizuju". Najma, ked vidim, ze taka TT Trencianska - Hranicna je uvedena ako s rizikom oneskorenia bez hviezdicky. to iste TT Patronka - Riviera.
Reakcia na: Qwertzuiop #7:
Elektricka na letisko ? 😅 😅 😅
Reakcia na: FFF13 #6:
Najmä kvôli obsluhe Aviou. Na letisko má ísť električka, takže by tam zbytočne ťahali troleje, ale kedy, tak to vieme všetci 😃 Čiže len po Avion a potom sa uvidí.
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
A prečo sa potom tá trať stavia?
Časové riziko spočíva len v rýchlosti výberu zhotoviteľa a výstavby? Alebo stavby nemajú ani potrebné povolenia?
Reakcia na: FFF13 #2:
Z Bulharskej je to na Letisko 6,3km a 27Tr by mali mať dojazd 7,6km (DPB požadoval dojazd, ktorý by stačil na úsek Slovinská - Letisko), takže by to mali zvládnuť aj bez TT.
Reakcia na: FFF13 #2:
Nevadi, budu pre L32 😁 a 40.
Tak s TT Bulharská - Galvaniho sa hádam ráta bez ohľadu na to ako dopadne ET v Petržalke, neviem či to baterkové 27Tr zvládnu otočiť už z Bulharskej na letisko a späť
Presne som vedel, že toto sa stane. Dúfam, že za toto budú kompetentní zodpovední a spravodlivo potrestaní.