Nový regionálny autobusový dopravca hľadá vodičov autobusov

Arriva potrebuje za 1,5 mesiaca získať 400 vodičov autobusov na zabezpečenie regionálnej dopravy v Bratislavskom kraji.

Od 15. novembra 2021 by mala v Bratislavskom kraji začať zabezpečovať regionálnu autobusovú dopravu spoločnosť Arriva Mobility Solutions, ktorá sa stala víťazom verejnej súťaže. Zmluva medzi Bratislavským samosprávnym krajom a novým dopravcom je však ešte len pred podpisom, keďže verejná súťaž bola kvôli námietkam a odvolaniam ukončená až v priebehu septembra tohto roka. „Doterajší poskytovateľ služieb i príslušné inštitúcie však využili na maximum všetky možné lehoty na podávanie námietok a na ich posudzovanie. To skrátilo dobu prípravy na zabezpečenie verejnej autobusovej dopravy v kraji na minimum. ARRIVA dostala výzvu na uzavretie novej zmluvy na poskytovanie prímestskej dopravy v Bratislavskom kraji 21. septembra 2021," uvádza Arriva vo svojej tlačovej správe.

Spoločnosť Arriva začala už v predstihu pred podpisom zmluvy zabezpečovať nové autobusy, ktorými bude dopravu zabezpečovať. Keďže počas prvého 268942platiť prechodné obdobie, úplne nové vozidlá, ktoré budú spĺňať požadované štandardy, budú tvoriť spočiatku len niečo vyše polovicu vozidlového parku. Zvyšok dopravca doplní jazdenými vozidlami. Nové autobusy budú typu SOR CN 12/12.3. Ide o tzv. low-entry autobusy s nízkopodlažnou časťou v prednej polovici vozidla, spočiatku by ich malo byť vyše 120.

Okrem autobusov však musí nový dopravca zabezpečiť aj vodičov autobusov a ďalší personál pre zabezpečenie prevádzky regionálnej dopravy. Potrebovať bude 400 vodičov autobusov. Dopravca preto v septembri spustil nábor vodičov autobusov. Náborom chce Arriva získať najmä vodičov doterajšieho regionálneho dopravcu Slovak Lines, apeluje preto na jeho spoločenskú zodpovednosť. Prijme však aj ostatných skúsených a zodpovedných vodičov.

Výpovedná lehota na Slovensku je dva mesiace. Aj keď sme s náborovou kampaňou na pracovníkov začali v septembri, je pravdepodobné, že časť záujemcov nebude vedieť kvôli dvojmesačnej výpovednej dobe nastúpiť skôr, ako od 1. decembra. Samozrejme – najprijateľnejšie by bolo, keby mohla väčšina súčasných vodičov pokračovať a jazdiť na tých istých linkách v Bratislavskom samosprávnom kraji. Bude to záležať najmä od spoločenskej zodpovednosti súčasného poskytovateľa služieb voči obyvateľom Bratislavského kraja, objednávateľovi a aj voči svojim súčasným zamestnancom. Stručne povedané – dnes súperíme s časom, nie so Slovak Lines. V záujme cestujúcich verím, že zodpovedný prístup zvíťazí a objednávateľ, cestujúci aj vodiči budú spokojní,“ uviedol László Ivan, generálny riaditeľ spoločností ARRIVA na Slovensku.

Spoločnosť Arriva Mobility Solutions, s.r.o., ponúka záujemcom prácu na trvalý pracovný pomer so základnou hodinovou mzdou vo výške 6,10 €/h brutto. K nej ponúka aj pohyblivú zložku a príplatky. Ako dopravca uvádza, priemerný mesačný plat vodičov by mal dosiahnuť 1500 €. Prijatým vodičom zabezpečí aj ubytovanie. Ponúkané benefity a požiadavky na uchádzačov je možné nájsť na náborovej stránke dopravcu.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trammat #119:
Dobré vedieť, ďakujem. Potom mi to naozaj vychádza na nejakú kultúrnu zmenu vo firme, najmä vzhľadom k riešeniu pochybení u vodičov.
Reakcia na: Urbanway 2423 #120:
Nie je to pravidlom.
Reakcia na: Trammat #119:
Inak, ten 5-minútový predstih sa deje v určitých úsekoch a obdobiach dňa pravidelne, alebo to bolo spôsobené rýchlou jazdou vodiča? Ak je to to prvé, tak potom by bolo dobré upraviť chronometráže, nech nemusia regiobusy v BA vyrovnávať čas.
Reakcia na: 810zssk #118:
Musím súhlasiť, prišlo mi, že posledné roky to bolo už dosť v pohode oproti stavu z cca 2012 - 2015, ale zhruba od začiatku tohoto roku sa toto a aj iné balkánske zvyklosti (napríklad viac ako 5 minút v predstihu po Bratislave idúce spoje smerujúce do Bratislavy na AS) opäť začali v dosť veľkej miere vyskytovať. A ako už bolo spomenuté nižšie, takmer vždy som to zažil u starších vodičov, aj keď aj tí už nejaký čas fungovali bez problémov.
Reakcia na: lostrail #116:
No je to zaujímavé, lebo keď som ešte bol v BA a používal VHD (teda do polovice marca 2020) tak som tieto problémy už vôbec nemával (a boli trasy kde takto cestovalo dosť veľa ľudí), ale v poslednej dobe čoraz viac čítam takéto sťažnosti. Napadlo mi či to nemôže mať nejaký súvis so zmenou vedenia v SL, že by na tieto veci už tlačili menej?
Reakcia na: lostrail #116:
Čím starší vodič (ideálne odchovaný ešte na SAD Bratislava, ideálne ČSAD Bratislava), tým menšia tolerancia voziť cestujúcich v rámci mesta. Mladí vodiči sú v pohode, ono to ešte podľa mňa plynie z čias, kedy sa cestovné vypočítavalo podľa kilometrov.
Reakcia na: Trammat #113:
Ach, a to som dufal, ze tieto SADisticke maniere skoncili v nultych rokoch, kedy som urobil kriz nad linkovymi autobusmi (az na vynimky).
Reakcia na: Trammat #113:
To chce zjednotiť odbavovací systém v rámci mesta, t.j. nástup všetkými dverami a rovnaké (ne)označovanie CL u všetkých dopravcov.
Reakcia na: 810zssk #106:
v tabuľke máš uvedený vždy základný plat a zvyšok vieš hýbať "príplatkami". Inak štandardne to funguje tak, že personálne oddelenie rieši tvoj plat výlučne iba administratívne. Potom máš finančné oddelenie ktoré musí dať súhlas či je možné zvýšenie platu vzhľadom k rozpočtu organizácie. A zvýšenie platu navrhuje tvoj priamy nadriadený- musí to potom schváliť jeho nadriadený a tiež šéf celej organizácie. Samozrejme musí to mať zdôvodnenie a šéfovi organizácie to musí odsúhlasiť práve to finančné že to "môže podpísať" lebo si to môžeme dovoliť. 🙂
Reakcia na: 810zssk #112:
A niektorým to aj prajem, včera som po dlhej dobe opäť dostal kázeň o tom, čo to má byť, že si s nimi dovoľujem cestovať z Vinohradov na Nivy...
Reakcia na: irizar #111:
K tomu udržiavaniu zamestnancov sa ešte hodí poznamenať že nová zmluva kladie oveľa vyššie nároky na plnenie štandardov, čo bude tiež znamenať vyšší tlak na to ako si vodiči robia svoju prácu, s čím sa budú niektorí jedinci zo SL ťažko vyrovnávať. Ktokoľvek pravidelne cestuje regionálkou v BA určite má skúsenosť s tým aké balkánske typy tam pracujú.
Reakcia na: Viko #109:
Myslim, ze to nie je o loajalite voci SL, ale o mizernej povesti Arrivy, ktoru si velmi dlhe roky aktivne budovala sama. Po tom pruseri v Nitre si vraj hlavu zo zadku vytiahli, ale ked predtym vedeli vodicov akurat buzerovat a penalizovat pri kazdej prilezitosti, nemozu sa cudovat, ze sa to s nimi vlecie. Plus, v SL pracuju desiatky vodicov, ktory predtym z roznych Arriv zdrhli, a urcite sa svojimi skusenostami netaja. Verim tomu, ze keby to vyhrala akakolvek ina firma, veci by sa az takto nehrotili. A objektivne zhorsenie pracovnych podmienok (z Crosswaya do libcgavskej maringotky, oddychove priestory kdesi v prdeli na Prievoze, uzasne riesenie novej stanice) tiez nepomahaju. Mat viac casu, vasne by ochladli...ale casu niet. A to este nie je iste, ci Arriva chape, ze zamestnanca nestaci len prilakat, ale treba si ho aj udrzat...
A teda neviem, v ktorom paralelnom vesmire zijes, ale v tomto profesionalny vodic s praxou a hotovymi papiermi naozaj neostane "tvrdohlavo bez roboty".
Reakcia na: Viko #109:
Tým vodičom je predpokladám jasné že u SL nezostanú (až na pár exotov ktorí majú pocit že sa ešte dá "bojovať" za SL). Ale vodičov je všade nedostatok, takže si nemyslím že sú odkázaní na Arrivu. Časť pôjde do DPB, časť do nákladnej dopravy, časť na taxíky, časť do kurierských firiem, atď. Možností je milión.

Nemyslím si že je to o nejakej lojalite voči SL, ale o podmienkach aké tí ľudia dostanú. Nie len finančne.
Reakcia na: 810zssk #100:
Ešteže tu takmer nikdy nerobíme priekopnícke veci - prináša nám to luxus početných precedensov, na ktorých si môžeme otestovať naše kroky.

Vodičom navrhujem pozrieť sa napríklad na Moravu. Tak ako "oddaným" nie veľmi naplnila svoje sľuby spol. TQM Opava, keď sa snažila aby po nej obsluhu nepreberalo ČSAD Vsetín, takisto si budú môcť ísť oni pískať, ak zostanú tvrdohlavo sedieť bez roboty v SL. (Lebo na rovinu, komu sa predstava prestupu pod Arrivu nepáči, mal dosť času sa s touto skutočnosťou oboznámiť a zariadiť si prijatie u iného dopravcu.)
Reakcia na: 810zssk #100:
Ja som ten posledny co by Arrivu akokolvek chvalil alebo jej veril co i len nos medzi ocami, ale toto panovi Csomorovi ozaj nezeriem.
Reakcia na: 810zssk #106:
Tu máš k tomu legislatívu:
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2003/553/
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2004/341/
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2018/388/

Funguje to tak, že existuje katalóg pracovných činností, v ňom sú pre každú platovú triedu definované rámce činností podľa ktorých sa prideľuje platová trieda (napr. samospráva je časť č. 16). Potom podľa rokov praxe sa určuje platový stupeň a na základe toho (https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2018/388/20200101_4940364-2.pdf ) sa ti určí platová tarifa.

A k tomu sa už pripočítavajú ďalšie veci (osobný plat, príplatky, odmeny,...).
Reakcia na: Dispecer #105:
Moja pointa je v tom že o plate by ani zďaleka nemala rozhodovať len náplň práce.

Čiže funguje to tak že v tabuľke je nejaký rozsah v rámci ktorého sa mzda môže pohybovať?
Reakcia na: 810zssk #103:
Zadelenie do tabuľky robí personálne (na základe náplne práce, ktorý pripravuje nadriadený), ale návrh na zmenu platu dáva nadriadený.

Ono, aj by som rád bližšie popísal celý ten problém a všetky nuansy okolo, ale už by som musel byť príliš konkrétny. 🙂
Reakcia na: 810zssk #103:
Úplne to tak nie je. Moc má aj nadriadený. Ja som sa skôr stretol s tým, že sa nezvyšovalo z dôvodu solidarity k ostatným.
Reakcia na: Dispecer #101:
Ale to je práve ten problém, že finančné ohodnotenie rieši nejaké personálne oddelenie, ktoré logicky o tom zamestnancovi nemôže nič vedieť. V súkromných firmách tvoj plat spravidla rieši nejaký priamy nadriadený - samozrejme v rámci nejakých mantinelov a s tým že to musí byť schválené vyššie. Nemôže len tak rozdávať miliónové platy, ale prvotný impulz na zmenu platu (a argumenty prečo ju realizovať) prichádza od neho. Druhý model je potom že každé oddelenie má svoj rozpočet na osobné náklady a jeho riaditeľ to alokuje medzi svojich podriadených podľa svojho uváženia (a opäť, ak je to nutné, môže požiadať aby mu na ďalší rok ten budget navýšili, ale musí si to vedieť zdôvodniť a obhájiť).

Predstava že niekde nejaká úradníčka, ktorá zamestnanca v živote nevidela a netuší nič o jeho práci / odbore, rozhoduje o jeho mzde je proste absurdná.
Reakcia na: 810zssk #100:
"„(...) Máme podpisy dvoch tretín ľudí, ktorí nemienia ísť do Arrivy,“ hovorí Csomor."
To dokonca nemusí byť ani jedno, kľudne to môžu byť 2/3 oslovených podpísať papier... 😂
Reakcia na: Minko #99:
Veľmi podobne to vnímam v samospráve, kde pracujem ja (400+ zamestnancov).

Navyše sa stretávam s problémom, že personálne oddelenie (vraj vzhľadom na legislatívu) nevie rozlišovať medzi pozíciami s podobnou kvalifikáciou (aj oblasťou pôsobenia), ale rozdielnou zodpovednosťou (stále referent, ale z povahy kompetencií orgánu samosprávy z rôzne ďalekosiahlými dôsledkami rozhodnutí), takže tí s väčšou zodpovednosťou sú podhodnotení a je nutné to kompenzovať osobnými príplatkami - čím sa stráca pointa osobných príplatkov.
Je to Nový čas, ale šéf odborov tam tvrdí že dve tretiny vodičov nechcú ísť pracovať pre Arrivu: https://www.cas.sk/clanok/2598533/fiasko-pri-rokovaniach-na-zupe-preco-sa-arriva-stale-nedohodla-s-vodicmi/

Neviem do akej miery je dôveryhodný a či ide o dve tretiny všetkých vodičov alebo len členov odborov.
Reakcia na: 810zssk #98:
Organ kde pracujem zamestnava takmer 700 zamestnancov. (Nejdem sa babit o tom ci vela alebo malo). Navyse aj poznas zlozenie funkcneho platu? To nie je len tabulka a dost. Mas tam zvysenie za prax, osobny priplatok, priplatok za riadenie atd... takze s platom a motivaviou lepsich zamestnancov pracovat vies. Pri sucasnych mizernych tabulkach vsak osobny priplatok sluzi skor ako zachranne lano na tie mizerne zakladne platy a teda vo vyrazne nizsej miere nez by mal zohladnuje vykonnost zamestnanca.
Reakcia na: Minko #96:
Ako bežné sú tabuľkové platy inde v Európe? Je to štandard alebo skôr postkomunistické špecifikum?

Mne to príde všeobecne nešťastné riešenie, lebo nevieš zohľadňovať výkon zamestnanca, prípadne jeho schopnosti a kompetenciu. Buď dáš všetkým vyššiu mzdu (a skrachuješ), alebo všetkým nižšiu (a skončíš s ľuďmi ktorých nezobrali inde).

Samozrejme nehovorím o pozíciách kde máš stovky zamestnancov, tam to ide asi jedine tarifnými platmi, ale napr. o administratívnych pozíciách.
Reakcia na: lostrail #95:
a pritom to ma jednoduché priam až primitívne riešenie. Naviazať platové tabuľky na priemernú mzdu v národnom hospodárstve, ktorá je akýmsi ukazovateľom výkonnosti hospodárstva. Ako u sudcov, prokurátorov, poslancov.... a pritom by zobrali ešte vietor z plachiet aj odborárom 🙂
Reakcia na: Minko #94:
Zas, aby som to doplnil, asi by nikto nezostal v stalej sluzbe, ak by mu po docaske klesol plat na polovicu. Ma to pravdaze aj zadrhel - Plat ma naozaj blbu strukturu, kde v podstate polovica je osobny priplatok, co ma potom vplyv na take veci, ako odvody, vyska dochodku a podobne. Videl by som to vsak ako cestu pre najblizsiu buducnost. A potom by sa potichu upgradli tabulky. Aby bolo jasne - bol by som rad, keby sa platy zamestnancov v statnej a verejnej sprave dotiahli na take urovne, aby sa konecne do exekutivy dostali sikovni a schopni ludia. Stare struktury odchadzaju, uz pred 15 rokmi bol najvyssi cas toto riesit.
Reakcia na: lostrail #93:
tak to si trafil niečo lukratívne, tu sa pohybujú platy dlhoročných pracovníkov na úrovni cca 65% tvojho platu. Na iných ústredných orgánoch podľa info čo mám tak je to o niečo lepšie, ale stále sa bavíme asi o úrovni tak 80% toho čo si uviedol. Všetko nad, sú tie nelukratívnejšie pozície/ministerstvá. samozrejme stála šs, nie dočaska.
Reakcia na: Minko #92:
Urcite nie. Ked tak, tocim minimalne o dvojnasobku. V docaske. Tak teraz neviem, kde udelali soudruzi chybu.
Reakcia na: lostrail #91:
nástupný plat v druhej najvyššej platovej skupine na úrovni 1178 € v hrubom ti príde v pohode? (Indície naznačujú, že priemerná mzda v roku 2022 bude už nad touto hodnotou)
Reakcia na: Minko #84:
Asi by si mal napisat, co je pre teba almuzna a co uz zaujimavy plat, aby sme sa niekam posunuli. Bud toto vnimame inak alebo sa platy lisia aj v zavislosti od rezortu (napriklad viem, ze take hospodarstvo nie je stale nic moc a nechapem, preco je to tak). Tiez totiz posobim na jednom z ustrednych organov a aspon mne sa to ako almuzna nevidi. Ale ktovie, mozno ty mas tu deliacu ciaru inde, ako ja.
Reakcia na: S499.1023 #86:
nie narážam na to, že táto vláda ešte pred zrušením daňovo odvodového zvýhodnenia 13. a 14. platov za stanovených podmienok (zavedených predchádzajúcou vládou) doslova schválne nevyplatila tzv. 13. platy v júni, a o to väčšie odmeny vyplatila na konci roka. Keďže ale nedodržali základnú podmienku (vyplatenie 13. platov v júni) daňovo odvodová úľava sa odmien netýkala. Medzitým ale aby to zakryli, stihli ešte túto výhodu zrušiť vo všeobecnosti. Uznávam že som to vtedy nerozpísal nedostatočne.
Reakcia na: S499.1023 #88:
Však rozumiem, len som chcel vedieť, ako si to Minko predstavuje, či keď dostane ročné odmeny vo februári, tak sa vyhne dani. Skôr to bola básnická otázka.
Reakcia na: Ike #87:
Nie, zdania sa takisto. Pretože zdaňuje sa ročný príjem.
Reakcia na: S499.1023 #86:
Ale v ostatnom má pravdu. Pracoval som aj vo vysokom školstve aj v štátnej správe.

Inak k tomu zdaneniu, to akože kebyźe dostanem odmeny rozdelené do 12 platov tak sa nezdania? 😃
Reakcia na: Minko #82:
Odmeny sa davaju iba na konci roka (nech sa pekne zdania) - tento blud Ti ostal ešte od boľševika? Zdaňuje sa ročný príjem ,je od toho inštitúcia daňového vyrovnania - "ročné zúčtovanie" u zamestnancov, ktorí nepodajú daňové priznanie.
Dokonano jest, zmluvu podpisali obe strany. https://bratislavskykraj.sk/bratislavsky-kraj-bude-mat-noveho-autobusoveho-dopravcu-bude-nim-arrriva/

Mam trochu flashbacky do tej knihy Ako som vozil Norov. Idem si pripravit pukance.
Reakcia na: lostrail #83:
ako radový štátny zamestnanec (a nie v prvom úrade) veľmi dobre poznám platové pomery- teraz som na ústrednom orgáne štátnej správy, kedysi som pracoval na regionálnom. takže mám veľmi dobrý prehľad o platových pomeroch v štátnej správe. Nikdy žiadnu prax zo súkromného sektora ti nezapočítajú. iba prax navzájom medzi štátnou správou bez ohľadu na príbuznosť či nepríbuznosť odbornosti. Viem aké mi chodia výplaty a aké sú odmeny. Áno tá odmena na konci roka sa môže zdať na prvý pohľad celkom príjemná avšak ak si rozrátaš to, že celý rok robíš prakticky za almužnu, a na konci roka dostaneš odmenu, čo by pri mesačnom rozrátaní tvoj plat nezachránila, je potom namieste, ako si zamestnávateľ váži tvoju prácu. Áno viem o štátnych orgánoch kde cez osobné ohodnotenie sú tie platy solídne. Lenže osobné ohodnotenie nemá byť nástroj na zachraňovanie platov. Navyše zajtra ráno sa zobudíš a už ho mať nemusíš. Lebo príde nejaký "šašo" a povie že treba aby zamestnanci štátnej správy znášali dôsledky pandémie a zníži rozpočet organizácie. Ďalej, ako chceš motivovať mladých šikovných ľudí aby nastúpili do štátneho orgánu ak prvých pár mesiacov dostanú toľko čo predavačka v lidli a náročnosť práce (odbornostne) je úplne niekde inde? A potom sa musí spoliehať na milosť nadriadených, ktorí by ho zasa síce aj motivovali viac, ale rozpočet organizácie ich nepustí? Myslíš si, že je veľkou náhodou že štátna správa trpí na fluktuáciu ľudí- inak spomalila ju aspoň kríza. Inak ak by mi niekto chcel oponovať že nech si skúsim súkromnú sféru tak nie ďakujem, skúsil som svoj "sektor" a nepotrebujem chodiť domov iba spať.
Reakcia na: Minko #82:
Celkom pekne sa to cita, obzvlast, ked viem, kde pracujem. Takze bud sa vo velkom porusuje zakon alebo by si si ho mal naopak pozriet ty. Dokonca ani s tymi odmenami to nie je take zle, ako pises.
Reakcia na: lostrail #80:
Tak tu ta musim vyviest z omylu. Ziadne zapocitavanie praxe zo sukromneho sektora (mozno vo velmi individualnych pripadoch tj. znamostiach). A ak si mysli ze statna sluzba je na tom dobre tak si este raz pozri tabulky a prirataj tak max 20 az 30% v osobnom ohodnoteni aj to len vo vyssich organoch statnej spravy. Potom si pozri zakon o statnej sluzbe aka zodpovednost sa na danu platovu triedu vyzaduje. Akby sme mali znamkovanie platov ako v skold tak platy verejnasprava cista 5 astatna sprava tak za 4. Inak na nejake vykonnostne bonusy zabudni. Odmeny sa davaju iba na konci roka (nech sa pekne zdania) a v zasade len kvoli tomu aby zamestnancom na rok zase zalepili usta alebo aspon do septembra kedy sa zacina rokovat o platoch na dalsi rok. Pisem to ako insider ktory pracoval aj v sukromnom sektore.
Reakcia na: TeBeCe #77:
Ohlásili tlačovku na pondelok.
https://e.dennikn.sk/minuta/2566819
Len si dovolim reagovat na zovseobecnovanie, ktore sa casto vyskytuje vo vztahu k hodnoteniu platov v statnej sprave. Statna sprava ma viacero druhov sluzieb. Zakladnymi typmi su statna a verejna sluzba.

Vo vseobecnosti je to tak, ze vo verejnej sluzbe su platy skutocne mizerne a uz pred 20 rokmi bolo neskoro zvysit ich na konkurencieschopnu uroven. Preto v najblizsich rokoch a desatrociach (ak sa nic neudeje) budeme svedkami coraz vacsich preslapov a lapsusov v instituciach a procesoch, ktore sme povazovali za samozrejme (napr. vyucovaci proces, chod nemocnice, sprava obce a podobne), pretoze posledne silne generacie v tomto obdobi odchadzaju do dochodku, mladi za ponukanych podmienok robit nebudu a ti, ktori ano, maju v hlave frei a nikde inde sa nezamestnaju.
Vo verejnej sluzbe sa platova trieda vypocitava okrem vzdelania aj na zaklade praxe, lenze tu je hacik v tom, ze prax sa moze zapocitat jedine z verejnej alebo statnej sluzby, co znamena, ze prax v sukromnom sektore je pripadnemu zaujemcovi na dve veci.

Naproti tomu statna sluzba, ta uz nie je na tom tak zle. Zamestnanci tohto druhu vacsinou posobia v organoch verejnej moci, no hlavnym rozdielom oproti verejnej sluzbe je, ze tu uz je mozne zapocitat prax aj zo sukromneho sektora, ak sa z hladiska odbornosti aspon ciastocne kryje s obsadzovanou poziciou. Aj platy su tu na podstatne vyssej urovni. Zostava spomenut si na kolegov vo verejnej sluzbe a dotiahnut ju aspon na tu statnu a bude sa nam tu podstatne lepsie zit. Zaroven to nepriamo vytvori tlak aj na sukromny sektor, v ktorom su tiez obrovske rozdiely, najma od kvalifikacie, ale bohuzial stale aj od regionu, ci jednoducho zorientovanosti majitelov / riaditelov konkretnej firmy.
Reakcia na: Solider #30:
No a v sucasnej situacii uz podla mna nemusi vediet ani ceknut, pricom podla mna uz zvazuju aj to, ci vobec bude musiet mat vodicak ;-PPP.
Reakcia na: TeBeCe #77:
To vám musia denne dať hodinovú aktualizáciu?
Reakcia na: hroch #76:
"Spoločnosť Arriva doručila BSK finálne vyhotovenie zmluvnej dokumentácie s príslušnými podkladmi so žiadosťou o určenie termínu jej podpisu zo strany BSK. Po vykonaní finálnej kontroly doručenej dokumentácie predpokladáme podpis zmluvy v piatok," uviedol Feik.

Este maju par hodin, ale zatial je okolo toho az prilis ticho.
Oukej, ma tu teda niekto zarucenu informaciu o tom, ci to v Arrive podpisali a kedy to ma podpisat BSK? Lebo bavit sa o kvalite novinarciny na Slovensku je tu asi off topic...
Reakcia na: 810zssk #72:
s týmto s tebou plne súhlasím. A to som od nich čakal ďaleko viac po tej "vzbure" a odchode zo sme. Ale tragédia. Rovnaký tragédi ako .týždeň, ktorý nám raz na neverejné pracovné stretnutie pod zámienkou splnomocneného zástupcu jedného subjektu prepašoval redaktora, aby o tom napísal superbombastický článok (samozrejme tendenčne skreslený nakoľko nemal ani poňatia čo všetko tomu stretnutiu predchádzalo) 😂
Reakcia na: S499.1023 #70:
Ostatné prívlastky ma nezaujímajú. Tu riešime konkrétne to, že reportér Denníka N vydal článok s názvom "Autobusová rošáda sa v Bratislave zasekla. Nevie sa, kto bude od 15. novembra jazdiť na prímestských spojoch", pritom sa odvolával na "ľudí, ktorí majú blízko k autobusovej doprave" a šíril, že zahraničná Arriva má tlačiť slovenskú Arrivu, aby zmluvu nepodpísala, čo je čistá konšpirácia a takéto úvahy v zmysle Etického kódexu novinára nepatria do objektívneho článku. Pretože iné "zdroje blízke autobusovej doprave" už ukazovali nové červené Sorky CN a vedeli o tom, že sa na podpise zmluvy pracuje.
Reakcia na: viperman #69:
To už dávno neplatí, že konšpirácie šíria len tí najväčší tragédi. Konšpirácií je už plný mainstream. Toto je postfaktuálna doba a ľudia si nedokážu preverovať základné fakty.
Reakcia na: Ike #71:
Garantujem ti že nemajú. Nko je mimoriadne tragické médium.
Reakcia na: S499.1023 #70:
Ale je pravda, že v roku 2015 odborne rozobral nákup električiek Škodoviek s nepriestrelnými argumentami ako "majú vysoký strop" a "v historickom centre pôsobia príliš futuristicky" a to odhliadam od dopravnej odbornosti, ktorá je na úrovni priemeru ľudí zozbieraných v rannej špičke na račku. Dúfam že v iných témach majú lepších odborníkov.😅
Reakcia na: viperman #69:
Ono je to teraz moderné, ešte by mohol dodať progresívny a slniečkársky, aby to mal pokope.
Reakcia na: Solider #59:
dennik N ma daleko od konspiracneho, na to je tu zjem a vlek a tv slovan a podobne kremacie.
Reakcia na: Joyki #67:
Ano, toto tiez 🙂 Ale nemyslim si, ze by mali akykolvek dovod sirit informaciu, ze Arriva podpisala, ak by to tak nebolo. V tom nie je pre nich ziadna vyhoda. Takze nemam dovod tomu neverit.

Deadline bol do utorka polnoci, ak sa nemylim, BSK ma podpisat do zajtrajsej polnoci. Tak som zvedaf.
Reakcia na: hroch #65:
Moje zdroje od SL zas šíria bludy, že celá súťaž bola zbytočnosť, ide im len o peniaze, Arriva nemá zabezpečené nič a stroskotajú, BSK bol spokojný so SL, tak načo vôbec robil súťaž, a celé je to fraška, ako všetko na Slovensku a toto je možné len tu. 😂
Reakcia na: hroch #65:
Tak SL na toto z podstaty veci nie je dôveryhodný zdroj. Ako už bolo vysvetlené, tá informácia je úplný nezmysel. Slovenská Arriva nie je samostatné kráľovstvo, ale je priamo podriadená svojim akcionárom.
Reakcia na: Solider #59:
Hovori moj zdroj v Slovak Lines.
Reakcia na: Tom_BB #63:
Určite sú tam aj také, keďže to z povahy obsluhy (ráno silný prúd cestujúcich do BA, popoludní späť).
Ale pozor, to sú obehy vozidiel, nie vodičov. Naviac si ich dopravca môže celé prerobiť a poskladať v turnusoch do vhodných celkov.
Reakcia na: Solider #44:
IDS zverejnil aj obehy ktoré sú pri troche šťastia ešte na internete a oproti terajším obehom Slovak Lines to nie je takmer žiadna zmena s výnimkou pridaných nočných spojov. Vzorák kde šofér ráno urobí jeden spoj do BA a do 16:00 má prestoj aby potom ťahal v kuse až do polnoci nie je žiadna výnimka...takže v nejaké zlepšenie obehov by som nedúfal.
Reakcia na: hroch #57:
Ak by to tak bolo, tak spoločník (Arriva) okamžite odvoláva konateľov a menuje takých, ktorý konajú v menej spoločnosti, teda nie v rozpore so spoločníkom.
Reakcia na: Solider #60:
Sad Zvolen 3.85 od hodiny, už nie 3.25 tak výrazný posun pardon
Reakcia na: milanko79 #54:
To by ma vážne zaujímalo, kde majú v roku 2021 iba 3,25 na hodinu v hrubom. Veď to je menej ako minimálna mzda.
Reakcia na: hroch #57:
Napísal konšpiračný Denník N na základe "ľudí, ktorí majú blízko k autobusovej doprave".
Reakcia na: hroch #57:
Neviem si predstaviť schému v ktorej štatutár Arriva Mobility Services podpíše zmluvu v rozpore s pokynmi svojho nadriadeného. Prečo by to robil? Takto korporát naozaj nefunguje a keby si niekedy videl procesy schvaľovania veci v týchto veľkých firmách tak by si pochopil že šanca na takýto postup je prakticky nulová.
Reakcia na: 810zssk #56:
Ono vraj skor centrala Arrivy tlacila na to, aby to nepodpisovali, lebo ta zmluva neumoznuje generovat skoro ziadny zisk. Ale tak asi sa to slovenskej Arrive stale oplati.
Reakcia na: hroch #55:
Neviem si predstaviť že by to podpísali bez súhlasu majiteľa. Jednoducho im asi vyšlo že to stihnú sprevádzkovať.
Tak vyzera, ze to nakoniec napriek udajnemu nesuhlasu od materskej firmy nakoniec podpisali. Na poslednu chvilu. Este BSK to musi podpisat tusim do piatka a bude dokonano.
Nuž oproti zvyšku Slovenska kde vodič zarobí 3.25 na hodinu v hrubom, odrobi 300 hodín, strhnu mu nadspotrebu a skončí so 600e je 6.1 na hodinu v čistom fajn aj keď uznávam, že v tejto časti Slovenska budú náklady na život drahšie.
Reakcia na: Viko #50:
Tot pokladám za podstatne závažnejší problém, ako to, či je 6,10 v základe málo alebo veľa.
Reakcia na: Oliver91 #48:
Ty zjavne nemáš poňatia o štruktúre mzdy. Asi člen Hitkových odborov?
Reakcia na: Minko #47:
V súčasnom stave trhu práce sa nebojuje o vyššie platy, ale o zamestnancov. Môžeme si povedať že je to super plat, len je otázne koľko ľudí zaň bude robiť ak im inde dajú viac.
Reakcia na: Oliver91 #48:
A 180 hodín su hodiny výkonu? Alebo nebude bratislavská Arriva rozdielnou hodinovkou rozlišovať jazdu a prestoj?
Reakcia na: Oliver91 #48:
Zle počítaš 180 hodín x 6,10€, lebo zabúdaš na príplatky za sviatky, soboty, nedele, nočnú prácu, pohyblivú zložku mzdy, stravné, rekreačné poukazy a neviem na ešte akých milión socialistických vychytávok zákonníka práce.
Reakcia na: Minko #47:
Presne tak, za vyssie platy treba bojovat a nebrat napriklad ponuku od Arrivy. Ked spriemerujem nejakych 180hod * 6,1€ a horeuvadzanych "by mal dosiahnut 1500€" tak nech sme na zhruba 1350€ brutto, co je cca 950€ netto. Ked sa drzitel C+D zijuci v BSK s tymto uspokoji, tak prosim, ale inak je to rozhodne nieje adekvatny plat na prevazanie ludi vo dne, v noci, v piatok-sviatok.
Reakcia na: 810zssk #46:
s týmto s tebou súhlasím, len som chcel poukázať na to, že netreba si teraz myslieť, že 6 €/hodina je nejaký supermizerný podhodnotený plat a všetci ostatní sa majú lepšie, ako bolo naznačené niektorými diskutujúcimi. Áno platové ohodnotenie vzhľadom na náročnosť a zodpovednosť práce pri dnešnej premávke by malo byť vyššie, ale nie je to až tak tragické. A keď si niektorí vodiči myslia že sú superpodhodnotení platovo, nech si to skúsia ako rušňovodiči na železnici (a.k.a rušíme spoje z prevádzkových dôvodov) no offence, za vyššie platy treba stále bojovať, len to uvádzam ako príklad 🙂
Reakcia na: Minko #41:
Štátna správa je samostatný vesmír kde sa zarába úplne mizerne a tak to aj vyzerá. Väčšina vodičov je v súkromnom sektore.
Reakcia na: Oliver91 #42:
Ponúkaná výška miezd Arrivy ale kopíruje úroveň miezd v SL (vychádzam verejne dostupných info, keďže detaily nepoznám) a v zásade sa ani nevymyká mzdovým triedam v DPB (ten ma kolektívnu zmluvu zverejnenú).
Reakcia na: Minko #35:
Je to úplne mizerné, hlavne ak si zoberieme tie ich 16-hodinové služby, z ktorých je možno polovica buď slabo platený alebo neplatený prestoj. Aj keď s novým systémom by mohli prísť aj lepšie obehy a normálnejšie služby.
Reakcia na: Oliver91 #42:
ja by som to povedal tak možno to lepšie pochopíš: ten plat síce nie je žiadne terno, ale zasa ani žiadna tragédia. Zvyšok vodičov prímestskej dopravy na SR by tieto platy bral hneď 🙂 Veľmi od platov SL nevybočuje pokiaľ ma pamäť neklame.
Reakcia na: Minko #41:
Tomuto rozumiem, aj ked vlastne nerozumiem, ale to je jedno. Chcem poukazat na to, ze vodic s C+D je dnes vysoko cenený a Arriva to nejak nezohladnuje. Stara skola, ktory ma vodičaky z vojny odchadza do penzie a mladych soferov je malo.
Reakcia na: Oliver91 #39:
myslím to úplne vážne, to sú inzerované platy v právnickej sfére (koncipienti- notársky, advokátsky...).

Druhá vec je štátna správa prikladám link na aktuálne platové tabuľky. príloha č. 2 https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2018/389/20200101

od 4. platovej triedy je nevyhnutnosťou VŠ vzdelanie I. stupňa, od 7. VŠ II. stupňa. Toto je základný plat, ktorý sa ti za každý rok praxe navyšuje o 1%. k tomu ešte môže byť napr. osobný príplatok, no ten dnes máš zajtra nemáš (len preto že štát zaplače že nemá peniaze). Štandardná úradníčka na úrade práce, ku ktorej sa chodia hlásiť nezamestnaní má 3. platovú triedu. Platové triedy 1 a 2 ani nedosahujú minimálnu mzdu- štát musí každému takému zamestnancovi doplácať dorovnávku do minimálnej mzdy- t.j. akoby tieto triedy ani neexistovali. a vynechať bájky o tom, že štátni zamestnanci nemajú čo robiť. Takých miest je dnes už výrazná menšina a väčšina z nich je obsadená tými správnymi ľuďmi ktorí sú pre svoje známosti neodstrániteľní 🙂 .

na druhej strane máme inú situáciu odsledovanú dnes v BA- inzerovaný nástupný plat na predavača/predavačku v Lidli 1010 €. A znova môžeme porovnávať o tom bez debaty. btw. nemôžeš porovnávať diéty so štandardným platom.
Reakcia na: si #38:
niečo mi hovor, mám len o niečo málo vyšší plat od toho čo som tu písal a všetko (platíme hypo + prerábame) okrem výdavkov okolo detí + mám ženu v práci za tiež o niečo málo viac ako to čo som uviedol a musíme sa teda riadne obracať aby nám to vychádzalo.
Reakcia na: Minko #37:
Tomu neverim, alebo len prezeras divne ponuky. Na 850€ brutto s VŠ v Bratislave nemoze nikto ani len reagovat. Tolko som snad mal v roku 2010 ako 19ročný nastup po maturite. A ano, ide o podpriemerny plat vodiča s v.o. sk. D v Bratislavskom kraji. Ja sa divim, že im na to vobec niekto skoci, dnes dokazes na MKD (potrebujes samozrejme v.o. sk. C) v klude urobit 2400€ čiste, prípadne vnutorštátky alebo obdenne turnusy do susednych krajin 2000€ (kamionove firmy sa uz lepsia, dnes uz nemas na papieri minimalku a zbytok diety). Ale chapem, ze vodiči chcu mat pravidelny režim, to je pochopitelne, ale aj s pravidelnym časovym režimom dokazes zarobit o dost viac a nebudes mat dozivotnu traume ked sa ti niekde utrhne krajnica.
Reakcia na: Minko #37:
skus z toho vyzit v regione, so zenou ktora je s malymi detmi doma alebo musi platit skolku + nezabudni na nejaku tu hypoteku na to lacne byvanie co tu je alebo (komercny) najom
som si takmer isty ze to nedas a je dobre ze pri tom nevedia zohnat dost ludi, aspon je sanca ze z dovodu ich nedostatku budu prinuteni dvihnut odmenovanie za pracu.....
Reakcia na: Oliver91 #36:
na vysokoškolské pozície (nevyhnutnosťou VŠ) sa v BA inzeruje nástupný plat 850 €, rovnako ide o dosť zodpovednú prácu aj zodpovednosť za životy ľudí, nezriedka pracovná doba denne 12 hodín.... nie žeby som im nedoprial (vodičom) ale na súčasné pomery nejde vôbec o podpriemerný plat.
Reakcia na: Minko #35:
Podla mna nic moc... zodpovednost za zdravie a zivoty ludi, dodrziavat grafikon, vstavat o 3:30 rano, inokedy koncit o polnoci.. za tie peniaze bude asi lepsie vozit štrk...
Reakcia na: Spacer1 #25:
6,10 na hodinu v hrubom sa len pri bežnom 8 h pravidelnom pracovnom čase pohybuje okolo 1000 € mesačného platu. po započítaní rôznych príplatkov a ohodnotení ten plat nemusí byť na zahodenie.
Reakcia na: 810zssk #31:
Veď práve. B1 z jazyka stačí na mnohých zahraničnych univerzitách na prijatie študenta na Erasmus. Ale veď ok, možno je predaj lístka a hlásenie poruchy dispečingu odbornejšia téma 😃
Reakcia na: 810zssk #31:
a niekde v SR už predávajú lístky aj rušňovodiči, i keď len núdzovo.
Reakcia na: S499.1023 #28:
Možno aby nenamietali SL vodiči, že ich chcú nahradiť Ukrajincami.
Reakcia na: 3pa3ck3 #29:
Ja ti neviem, ak rušňovodič ktorého schopnosť porozumieť rozkazom v danom jazyku je kľúčová pre zabezpečenie bezpečnosti na dráhe to zvládne s B1, tak na predaj lístkov asi C1 potrebná nebude.
Reakcia na: 3pa3ck3 #29:
Ale C1 je už takmer profi úroveň, na obyčajnú prácu vodiča autobusu v Londýne postačuje B1.
Reakcia na: S499.1023 #28:
Lenže rušnovodič a kamionista nie sú povolania, pri ktorých prichádzaš do styku s cestujúcimi
Reakcia na: Spacer1 #25:
6,10 na hodinu V ZÁKLADE nie je zasa tak málo, otázka je, koľko to bude v skutočnosti.
Zaujala ma požiadavka na slovenský jazyk C1 - rušňovodičovi stačí B1, kamiónistovi netreba nič. Načo je potrebné, aby vodič autobusu vedel spraviť básnický rozbor Sládkovičovej Maríny?
Imho vôbec netreba ísť cestou zákonných požiadaviek. Objednávateľ môže pri súťaži dať dopravcovi podmienku že ponúkne prácu existujúcim vodičom a tiež stanoviť minimálne podmienky (plat, benefity, atď).

Mimochodom, viete niekto porovnať ponuku Arrivy s tým čo doteraz ponúkal SL?
Reakcia na: N/A #23:
Podľa znenia zákona ani prevod majetku nestačí.
Za 6,10/hod. asi už išli robiť nábor na Ukrajinu. 😖
Reakcia na: Martin Fundárek #22:
Reagujem na #21 a #22.
To je dobre, že to v zámere zákona o verejnej doprave bolo/je - dúfam, že to raz vojde aj do samotného zákona.
V podstate základný problém je v tom, ako je u nás verejná doprava organizovaná. Keď sa pozerám na iné mestá, tak verajná doprava existuje ako právny subjekt - napr. TfL v Londýne, STIFF v Paríži a pod. Oni vlastnia infraštruktúru, často aj vozidlá. Nakoniec tie vozidlá jazdia za verejné peniaze a vo verejnom záujme - mali by ich (sprostredkovane) vlastniť daňoví poplatníci a mali by sa nakupovať pod verejnou kontrolou (ospravedlňujem sa - to u nás moc nerieši pri (ne)funkčnom verejnom obstarávaní). Ale problém vidím v tom, že každá zmena dopravcu je horšia ako pôrod cisárskym rezom. Vyzerá to tak, že všetko zanikne a začne sa budovať odznova - cestujúca verejnosť ťahá za krátky koniec a má pochopiť všetky problémy spojené so zmenou. Pritom pre cestujúcich by zmena mala byť neviditeľná a až po časi by si mali uvedomiť, že sa niečo zlepšilo (dúfam, že zmena nebude k horšiemu).
No ak samozrejme, môj predchádzajúci príspevok bol o tom, že aj vodiči sú ľudia, pracujúci v čase i nečase vo dne i v noci, zaslúžia si aby nežili v neistote a obavách o svoju budúcnosť. Inak sa nemôžeme čudovať, ak nebude o tú prácu záujem.
Reakcia na: Martin Fundárek #22:
Iste, netvrdil som, že je a veď som písal, že by muselo dôjsť k prevodu majetku. Treba dočítať 😉
Reakcia na: N/A #14:
Toto nie je na prípad Arriva aplikovateľné.
§ 27 Ak zanikne zamestnávateľ, ktorý má právneho nástupcu - SL nezaniká.
§ 28
(1) Ak sa prevádza hospodárska jednotka, ktorou je na účely tohto zákona, zamestnávateľ alebo časť zamestnávateľa alebo ak sa prevádza úloha alebo činnosť zamestnávateľa alebo ich časť k inému zamestnávateľovi...
(2) Prevod podľa odseku 1 je prevod hospodárskej jednotky, ktorá si zachováva svoju totožnosť ako organizované zoskupenie zdrojov ...
- toto tiež neplatí
§ 31 (1) Ak sa predáva zamestnávateľ alebo jeho časť, práva a povinnosti z pracovnoprávnych vzťahov prechádzajú z predávajúceho zamestnávateľa na kupujúceho zamestnávateľa. - taktiež od veci.
Reakcia na: BA2301 #13:
V zámere zákona o verejnej doprave bolo uvedené, že zákon by mal riešiť možnosti a podmienky prechodu zamestnancov na nového dopravcu.
Reakcia na: 810zssk #17:
To sa vždy môže stať. Ale pre veľkú väčšinu, pokiaľ chcú ostať vodičmi autobusov, mať aký-taký režim a byť doma, je na výber v regióne len Arriva a DPB. Vždycky sa môže stať, že sa niekto rozhodne, že Kaufland je pre jeho duševnú pohodu lepšia voľba. Práca vodiča nie je pre každého.
Reakcia na: 810zssk #17:
A cast z nich sa moze zbalit po prvej vyplate...
Reakcia na: BA2301 #13:
Ja mam pocit, ze aj londynske autobusy patria mestu a dopravca ich iba prevadzkuje. Ale mozno sa mylim…
Reakcia na: Valec #16:
Nemyslím si že by chceli zostať u SL, ale nie je vylúčené že časť z nich sa môže rozhodnúť ísť inde.
Reakcia na: 810zssk #15:
Prečo si myslíš, že by vodiči (teda aspoň väčšina z nich) chceli zostať u zamestnávateľa, ktorý pre nich nebude mať prácu a bude ich musieť prepustiť?
Reakcia na: BA2301 #13:
"Vtedy som sa dočítal, že podľa rakúskych zákonov bol nový prevádzkovateľ povinný prevziať zamestnancov predchádzajúceho prevádzkovateľa. To by vyriešilo zháňanie vodičov v našom prípade."
Nie, nevyriešilo. Tu problém nie je že Arriva nechce vodičov Slovak Linesu, ale že nie je isté či vodiči Slovak Linesu budú chcieť ísť k Arrive.
Reakcia na: BA2301 #13:
Ošetrené to je aj u nás, Zákon č. 311/2001 Z. z. (Zákonník práce) § 27-31 Prechod práv a povinností z pracovnoprávnych vzťahov, avšak má sa za to, že by práve tak ako v tebou spomenutých prípadoch muselo dôjsť aj k prevodu majetku (teda najmä vozidiel či údržby) aby sa to dalo považovať za nástupníctvo.
Spomínam si, ako v Rakúsku menili prevádzkovateľa jedálenských vozňov. Vtedy som sa dočítal, že podľa rakúskych zákonov bol nový prevádzkovateľ povinný prevziať zamestnancov predchádzajúceho prevádzkovateľa. To by vyriešilo zháňanie vodičov v našom prípade.

Kuriozitou bolo to, že zamestnanci nového prevádzkovateľa jedálenských vozňov okamžite štrajkovali, pretože im ponúkli podmienky oveľa horšie ako mali u toho predchádzajúceho. Takže istý čas tie vozne boli neobsluhované.

A zažil som to aj u svojho zamestnávateľa, ktorý si najal novú upratovaciu firmu. Tá prevzala upratovačky / upratovačov tej predchádzajúcej. Vtedy môj zamestnávateľ trval na tom, že platové podmienky ostanú zachované. Pracujem v zahraničí a môj zamestnávateľ má štatút verejnej služby.

A kuriozitu som zažil vo Francúzsku, keď nový prevádzkovateľ autobusovej dopravy prevzal nielen vodičov, ale aj autobusy - tie boli majetkom samosprávy v danom departmente. Dopravca slúžil na to, aby dopravu manažoval.

Električková doprave v Canberre takisto mení prevádzkovateľov ale nie električky, trate / infraštrujtúru a vodičov.

Takže si myslím, že aj u nás by to bolo treba nejak ošetriť zákonom. Potom by súťaže prebiehali realističkejšie, skončilo by podliezanie nereálnymi cenami a navyšovanie ceny v priebehu zmluvy. A previdelná súťaž by zas zaručila, že sa jedna firma nepricucne na verejné financie a diktuje si ceny.
Reakcia na: si #3:
Za zamestnancom môžem prísť a spýtať sa ho "hej, ak od 15.11. nebudeš mať prácu a ja ti ju budem vedieť ponúknuť, máš záujem za takýchto podmienok aké to chcem dať?"

Keď ti povie áno, zapíšeš si ho na papier a oslovíš znova keď si si už istý že môžete podpísať zmluvu. Ak nie, vieš že musíš hľadať ďalej (alebo zmeniť tie podmienky).

Na konci dňa SL asi vodičov pustí, má to preň viacero výhod:
1. Nebude platiť vodičov v čase keď už pre nich nemá výkony.
2. Nemusí platiť odstupné.
Ale nemá to nič so spoločenskou zodpovednosťou a apelovať na ňu Arrivou je absolútne choré.
Reakcia na: Ike #10:
A ja som ti odpovedal. A o tom vyslednom produkte sa mozeme porozpravat o sest tyzdnov.
Ver mi, nebudem citit ziadne extra zadostucinenie, ak budem mat pravdu. Videl som, ake skody dokaze neschopny dopravca napachat na roky budovanom a piplanom systeme, a aka dlha a nakladna je ich naprava. Nijako ma netesi, ze prave na toto ma BID nasliapnute, a budem len rad, ak sa budem mylit. Ale nemyslim, ze sa mylim.
Reakcia na: irizar #9:
Torta je výsledný produkt. Zabezpečenie dopravy je výsledný produkt. Ako spotrebiteľ viem subjektívne posúdiť, či je zabezpečenie dopravy vo verejnom záujme dobré alebo nie. Rovnako chuť torty.

Ale prečo kuchár použil konkrétny stôl, konkrétny hrniec, konkrétny postup a konkrétne ingrediencie posúdiť neviem. A vydedukovať z toho budúcu chuť torty je odvážne, najmä ak kuchárom nie som. Ale ty, keďže si trúfaš, zjavne máš kvalifikáciu na toho kuchára. Tak sa pýtam, prečo ním nie si.
Reakcia na: Ike #7:
Jeej, moj oblubeny pseudoargument. Pretoze si viem zarobit ovela viac za menej prace. A protiotazka, ty potrebujes byt vyuceny pekar, aby si vedel posudit, ze torta je hnusna? Nie, ochutnas a vies. A tak nejako je to s Arrivou. Pozriem sa, co za posledne roky predvadzali, a vidim.
Podla podmienok IDS BK maju byt aj nejake 15metraky. Tam vieme co zakupila/zakupi Arriva ? Jedine Crossway LE sa vyraba vo verzii 14.5m . SOR, Solaris nic nemaju v ponuke. Uz len potom nejake nemecke znacky
Reakcia na: irizar #6:
Počuj, prečo ešte nie si v predstavenstve nejakej korporky so zahraničným kapitálom?
Reakcia na: hroch #5:
Realne mohli ludi zacat zhanat v momente, ked UVO definitivne rozhodol, co bolo tusim deviateho. To by sa dokonca zmestili do tej dvojmesacnej lehoty. Ale este zaciatkom minuleho tyzdba nevedeli chlapi zo SL ani makke f. Nikto ich neoslovil, nikto sa s nimi nebavil. Az v priebehu minuleho tyzdna ich zacali oslovovat. Arriva si zjavne mysli, ze ich ma istych, piskne a pribehnu.

A autobusy za 150k kus zo specifickou vybavou pre BA kraj objednavat pol roka dopredu problem nebol?
Reakcia na: irizar #4:
A aj v plzenskom kraji sa podpisovala zmluva s objednavatelom 6 tyzdnov pred jej zaciatkom? Ono je fajn mat pol roka dopredu vyhliadnutych zamestnancov, ale ti sa za toho pol roka mozu trikrat zamestnat niekde inde, najma ked im nedokazes garantovat, ze ten job naozaj bude (lebo nemas podpisanu zmluvu s objednavatelom a predchadzajuci dopravca robi vsetko preto, aby vyber zvratil). Takze realne, naozaj realne, mozu podla mna zacat ludi zhanat naozaj az teraz.
Reakcia na: si #3:
Nikto ta nenuti zamestnat ich pred datumom prevzatia prevadzky. Ale robit priebezny nabor a oslovovat tych sucasnych ti tiez nikto nebrani. Ked preberali plzensky kraj, viseli na nete inzeraty uz pol roka dopredu.
Reakcia na: irizar #1:
novy autobus vies bez problemov par mesiacov niekde uskladnit bez toho aby "pytal jest", mozes ho posunut na inu prevadzku alebo aj predat ak ti bude navyse (aj ked v takom pripade budes asi stratovy), so zamestnancami to az take jednoduche nie je....
2000 v čistom a na papieri a idem do toho
Cize nove autobusy si sice objednat vedeli uz pred mesiacmi, ale ohladne personalu si az doteraz skrabali gule, a zrazu apeluju na "spolocensku zodpovednost" SL? To je take... karpatske.