Mesto vyznačí ďalšie trvalé buspruhy

Viaceré dočasné buspruhy na hlavných mestských ťahoch budú zmenené na trvalé.

Magistrát hlavného mesta plánuje v najbližšom období realizáciu ďalších trvalých vyhradených pruhov pre vozidlá verejnej hromadnej dopravy. Pôjde najmä o premenu dočasných buspruhov, resp. vyhradených pruhov, ktoré boli v uplynulých rokoch zriadené počas veľkých stavebných prác v meste (cesta R7, Mlynské nivy). V súčasnosti hľadá zhotoviteľa, ktorý nové dopravné značenie zrealizuje. Okrem vyznačenia buspruhov sa v rámci tejto zákazky na realizáciu dopravného značenia zriadi aj nová zastávka pre linku 35 na moste nad električkovou zastávkou Kútiky, kde bude s využitím nových výťahov jednoduchší prestup medzi autobusom a električkami.

Trvalé buspruhy budú vyznačené na týchto komunikáciách:

  • Dolnozemská cesta - pôjde o vyznačenie buspruhu od zastávky Ekonomická univerzita na nájazdovú rampu na Prístavný most až po pripojenie cesty od Einsteinovej.
  • Most Apollo - buspruh bude vyznačený v smere do centra mesta od Dolnozemskej cesty až po zastávku Most Apollo.
  • Bajkalská - buspruh bude vyznačený v smere k Prístavnému mostu v úsekoch Vajnorská - Prešovská, v okolí križovatky Trenčianska a v podjazde pod Prievozskou. V opačnom smere bude buspruh vyznačený v podjazde pod Prievozskou, okolo križovatky Trenčianska a od Prešovskej po Teslovu.
  • Gagarinova - pôjde tu o premenu súčasných vyhradených pruhov, v ktorých je zakázaná jazda osobných vozidiel na bežné buspruhy. Buspruhy budú obojsmerne v úsekoch Mierová/Hraničná - Cintorín Vrakuňa s niekoľkými prerušeniami na križovatkách. V niektorých úsekoch príde aj k reorganizácii jazdných pruhov, kde z doterajších troch zostanú dva pruhy. K zvýšeniu bezpečnosti chodcov príde na priechode pri zastávke Ríbezľová, kde bude uprostred vozovky vytvorený ochranný ostrovček a zároveň sa zníži počet jazdných pruhov.

Jednotlivé projekty organizácie dopravy sú k dispozícii na profile VO (3. a 4. časť zákazky).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: IBBI #91:
v tomto pripade plne s tebou suhlasim.
Tusim tu sme sa bavili o taxikaroch, nie? Tak dnes cca 15:27 stal presne na tomto mieste taxik, za nim tusim 61, ktora sa nevedela dostat na zastavku. Trubil nanho, nic. Trubil, taxikar mu odtrubil, neuhol. 61 nemohla prejst. Ak tam je nejaky kamerovy zaznam a cita toto niekde z dispecingu (najlepsie PP), nech toho taxikara riesia!

https://goo.gl/maps/ibTGSqdAVVRVtNPz8
Reakcia na: Viko #89:
Už sme sa dostali inam, než čo som chcel pôvodne povedať:
Nedá sa všetko ošetriť zákonmi. V ulici, ktorú som uviedol ako príklad, parkujú autá v rozpore so zákonom, pretože nezostáva pruh najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Ale pretože tam prejde naozaj niekoľko áut za deň, nikomu to nevadí.
Druhý príklad bol s tým pekárom vo Viedni, ktorý mal na dodávke ospravedlňujúci nápis, že občas musí zastať v druhom pruhu. Tiež tým asi porušuje zákon, ale treba ho za to sankcionovať?
Reakcia na: Miro #87:
Darmo máme dobré zákony, keď niet toho, čo by ich vymáhal.
Reakcia na: titomi #83:
Pri zastavení pre oba, pri státí pre každý.
Reakcia na: titomi #83:
§23, ods.1 zákona 8/2009:

"Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy."

Čiže spolu 6m, pretože je to obojsmerná ulica.

Opäť sa mýliš. Nemáš začo.
Reakcia na: eMDi #84:
no a aj ukrajinca dobehne ak zacne byt statie na miestach kde sa to nema promptne sankcionovane.... predpokladam (pokial to nebude mat vyslovene nariadene od zamestnavatela) ze pokuta pojde za nim, a ked sa mu to zacne stavat casto, tiez si rozmysli ci sa mu oplati predpisy porusovat a platit....
PS: taxik znutra vidim len velmi raritne, avsak co sa inych doprav tyka (kurieri a pod.) tak to sa u nas vyskytne o kus castejsie a pokial sa mi nechce ist vyzdvihavat dorucovanu vec pesi o ~100m od domu dalej (a hodny kus nizsie), tak dopredu upozornujem uz tam kde objednavam na miestne dopravne podmienky a to ako sa da k domu dostat...
Reakcia na: eMDi #81:
V čom si odporujem? Neviem, ako jazdíš, ani netvrdím, že jazdíš tak alebo onak. Len si sa priznal, že stojíš na vo vyhradenom pruhu, čím porušuješ zákon.
Ak je pre teba možnosť voľby ako základný atribút slobody sprostosť, tak fakt neviem...
Nie je nič alibistické na tom, že nechcem robiť robotu, ktorú robiť nechcem. Napísal som aj to, že ľudia nikdy nebudú spokojní.

Aká taxislužba ma zoberie za 2,4€? Hádam nie je problém napísať jej názov.
Reakcia na: si #82:
ale ja stale hovorim, ze chapem aj rozhorcenie na jednej strane a sam som svedkom obcas do neba volajuceho hulvatizmu, na druhej strane je to niekedy fakt sofiina volba, co v tej chvili spravit. vezmi si, ze kopa ludi casto uprednostni predrazeny bolt, lebo im pride za akoze tri minuty a nejdu o polovicu lacnejsim uberom, lebo pride za 5-6 minut ... a co odmietnes ty, ukrajinec vezme s radostou ...
Reakcia na: S499.1023 #80:
Nemal som v úmysle nikoho zavádzať a manipulovať. A nemám ani problém povedať, že som sa mýlil - ako teraz. Aj keď jazdný pruh nie je označený, stále môže existovať a pri státí a zastavení je potrebné nechať jazdný pruh široký 3 metre pre oba smery jazdy. Ďakujem 👍
Reakcia na: eMDi #81:
na druhej strane, pokial by vas ktori jazdite bolo vela takych ktori by sli radsej do tej drahsej taxisluzby a tych v tej lacnej ostalo malo, tak by sa predlzili cakacie doby na tu lacnu a cast zakaznikov by kvoli tomu sla do tej drahsej a druha vec ze ked by v dosledku nedostatku vodicov ti lacni museli dat vodicom viacej, tak by mozno tiez aj dvihli ceny....
jasne ze sam toho dosiahnes malo
a necuduj sa snaham o vynutenie spolocensky nastaveneho poriadku, kedze inac sa asi zmena dosiahnut neda....
Reakcia na: titomi #78:
no a v tomto prispevku si pekne odporujes oproti tomu, ze ma nazves neslusnym. ale nevadi. nerobim len taxikara, robim aj inu robotu z domu. nevadi. to, ze to nechces robit smrdi alibizmom. pretoze som povedal, ze si to vyskusaj na mesiac a potom komentuj. a navrhni riesenia tak, aby boli vsetci spokojni. alebo aspon vacsina. potom by si tu nepotil sprostosti typu "odič si vybral, že bude pre takú taxislužbu jazdiť. Má možnosť voľby, či nie?"
tu dojde k tomu, ze moze ist do drahsej taxisluzby, ktora ale nebude mat takmer zakaznikov. cize vodic pojde do roboty, za 5 hodin spravi dve jazdy za 7 eur a jednu jazdu za 5 eur ... vyborne. cize takmer nezarobil. a minul este aj 5 hodin svojho casu. ked uz vymyslis nejaku volovinu, tak sa skus zamysliet nad dosledkami. rozmyslat out of the box. pisal som to aj nizsie. Ike alebo niekto tam presne opisal aj dalsie navaznosti typu ekologia a podobne. a ano, za 2,40 ta odvezie jedna kvantitativna taxisluzba, kde jazdi kopa ukrajincov, rusov, arabov, atd. ... a potom sa cudujeme, ze mali za 3-4 mesiace cez 60 nehod ti vodici ...
Reakcia na: titomi #78:
Asi by si si mal ten zákon naštudovať lepšie. Alebo si úmyselne a manipulatívne vynechal "jazdný pruh široký najmenej tri metre"?
Tak neviem, čo tu voláš po dodržiavaní zákonov, ak ich sám porušuješ - a je jedno, či z neznalosti.
Reakcia na: eMDi #76:
Vodič si vybral, že bude pre takú taxislužbu jazdiť. Má možnosť voľby, či nie?

Ľudia nikdy nebudú spokojní 😃 Nech urobí ktokoľvek čokoľvek - máme to skrátka v génoch. Presne ako píšeš - "ľudia chcu mat dobry taxik hned a idealne za 2,40 , hoci preslopu v podniku 50 eur" < toto je stav našej kultúry. Nevieme/nechceme oceniť prácu iných ľudí - hlavne aby tá naša bola ohodnotená dobre. Osobne som taxíkom za 2,4€ ešte nikdy nešiel. A to som išiel aj celkom krátku trasu z hl. stanice na Kramáre. Celkom by ma zaujímalo, aká taxislužba a na akú vzdialenosť za takúto sumu vozí zákazníkov v Bratislave.

Ak chceš riešenie - treba zmeniť zákony, ktoré sú u nás veľmi vágne a často aj zastaralé. Ako sa to robí asi písať nemusím. O boji (uprednostňovaní) IAD v zastúpení KDI vs (M)HD tu bolo veľa popísaného. Taxikára som nikdy robiť nechcel, a ani nebudem. Zvolil som si niečo iné. Ak Ty chceš, tak ho rob - ale kým sa nezmenia zákony, tak ich dodržuj.
Reakcia na: Miro #74:
Chceš porovnávať Štefánikovú uprostred mesta zo zapadlou uličkou niekde na periférii? Môžme. Sú tam označené pruhy? Nie sú. V takom prípade sa "jazdným pruhom sa rozumie časť vozovky dovoľujúca jazdu vozidiel s troma a viacerými kolesami v jazdnom prúde za sebou". (zdroj: Zákon č. 8/2009 Z. z, druhá hlava §10, bod 12). Takže to, čo si poslal, nie je porušením zákona.

Tolerancia v zmysle premávky pre mňa znamená: jazdiť povolenou rýchlosťou (ak nie je nevyhnutné pre účely vyhnutia sa zrážke rýchlosť zvýšiť), byť ohľaduplný (keď niekto dáva znamenie o zmene smeru z jedného do druhého, tak ho pustím), pustiť autobusy do pruhu zo zastávky aj keď kvôli tomu musím trocha prudšie zabrzdiť, atp. Neviem, kam sa na Slovensku tak ponáhľame, že musíme po meste jazdiť ako zbesnetí. Áno, takých vodičov je menšina, ale sú a znepríjemňujú život ostatným.

To, že sa u nás nedodržiavajú zákony, je smutné. Smutnejšie ale je, že to ľudia tolerujú - a ešte sa im to zdá aj správne! (nikoho konkrétneho nemám na mysli)
Reakcia na: Ike #71:
by si sa cudoval ... hlavne na SNP zvyknu byt velmi akcni aj v hnusnom pocasi (co je najvacsi problem, lebo vtedy nejazdi takmer ziaden skutrista a cyklista), hoc napriklad wolt sa snazi objednavky s pickupom v danej lokalite davat prioritne im ... ale skus napriklad vylozit jedlo pre zakaznika v nivy tower. kde zastavis? panorama offices ma az dve miesta pre zasobovanie, tri veze nic ...
Reakcia na: titomi #73:
tak si zisti, ako funguje sluzba elektronickeho dispecingu, ktorou bolt, uber aj hopin su .... cena stanovena vopred digitalnou platformou. cize vodic tu cenu nevie ovplyvnit. a za tri eura vozia aj velmi slusne auta ... ale z tvojho to nejde, cize ty nemusis riesit prejazdy. na jednej strane hovoris, ze nie je kupyschopnost obyvatelstva, na druhej strane sa cudujes, ze taxikari casto nahanaju kazde euro. aktualne je liter benzinu tesne pod 1,50, nafta cez 1,30, pritom v januari som tankoval za euro ... narast o 30 percent vyse ... takze ludia chcu mat dobry taxik hned a idealne za 2,40 , hoci preslopu v podniku 50 eur ... fakt by ma zaujimalo, ake riesenie navrhujes, aby bola vacsina ludi spokojna. cakam. ked uz tvrdis, ze nie som slusny. skus to robit mesiac a budem velmi zvedavy na tvoje navrhy a poznatky. lebo ja sa snazim rozmyslat, ako sa to da a hladat riesenia. ty len stale tvrdis, ze preco sa to nema.
Reakcia na: Miro #74:
heh, a keby sa to robilo len v celkom zapadlych ulickach, ale co tak napriklad aj tu:
https://www.google.com/maps/@48.2111883,17.1467977,3a,75y,71.72h,97.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1swkSqmA5DGEwz-bvo8PoVuw!2e0!7i13312!8i6656
(a kvoli tomuto sa aj "zjednosmernila" premavka spojov mhd cez tuto ulicu aby nemali problem 2 protiiduce autobusy v ulici kde je casto zabava vyhnut sa aj s osobnymi autami....)
Reakcia na: titomi #73:
Tú toleranciu si nejako nerozvinul, len tvrdo presadzuješ dodržiavanie zákonov.
Naozaj si nikdy nič neporušil? Neparkoval si napríklad v zapadlej uličke, kde prejde za deň niekoľko áut, tak, že neostal voľný pruh 3m pre každý smer jazdy? Napríklad takto? https://goo.gl/maps/xU2M3zVCB4rvfbK48 Aj to je porušenie zákona.
Ja si spomínam, ako som raz vo Viedni videl pekársku dodávku s nápisom "Kto dvakrát denne rozváža čerstvé pečivo, musí niekedy zastaviť v druhom pruhu". Celkom zaujímavá výzva k tolerancii.
Okrem rešpektovania zákonov je potrebná aj tolerancia, ktorá na Slovensku dostáva poriadne na hubu. Každý by mal dodržiavať zákon - lebo na to sú. Ak sa na Štefánikovej nedá zastaviť, tak tam taxík jednoducho zastaviť nesmie. Ak musí ísť kvôli tomu o 3 km viac (ročne koľko.. 720km?), tak to je potrebné zahrnúť do ceny. A keď to budú robiť všetky taxislužby, tak bude po probléme.
Tu ale narážame na problém - cena. Slovenská kúpyschopnosť obyvateľstva je žiaľ nie optimálna. Preto nie sú ľudia ochotní platiť viac - hoc dostanú kvalitnejšiu službu. Preto idú smradľavým, vŕzgajúcim taxíkom za 3€. Lebo keď môžem ísť za toľko, a dostanem sa, kam potrebujem, tak prečo dávať 5€ za auto, ktoré je čisté, vodič slušný a dodržiavajúci predpisy.
Ešte sme nedorástli na takúto kultúru - ale (veľmi) pomaly sa k tomu blížime.

Zákazník je náš pán, ale nie nad rámec zákona. Ak sa "iMDe" vyhlasuje za slušného človeka, a porušuje pri tom zákon, tak slušný nie je. A nepomôžu žiadne snahy o zmenu na úradoch apod. Porušuješ zákon - nie si slušný človek.

Žiaľ taxikári si nesú zlú povesť od 90-tych rokov. A nielen povesť, ale niektorí žiaľ aj tie zvyky. Preto bol UBER/BOLT/HOPIN vítanou zmenou a možno trocha pomohli v tom, aby sa také veci už nediali.