O dodávku 18-metrových hybridných trolejbusov sa uchádzali dvaja výrobcovia

Kĺbové hybridné trolejbusy dodá do Bratislavy pravdepodobne česká Škoda Electric. Pôjde o typ Škoda 27 Tr Solaris.

Dopravný podnik Bratislava zverejnil výsledok vyhodnotenia ponúk vo verejnej súťaži na dodávateľa nových 18-metrových hybridných trolejbusov. Do súťaže predložili ponuky dvaja uchádzači, české spoločnosti SOR Libchavy a Škoda Electric. Na základe ponúknutej ceny sa úspešným uchádzačom stala plzenská Škoda Electric, ktorá ponúkla trolejbusy za cenu 12,4 mil. € bez DPH. Druhý uchádzač ponúkol vozidlá za cenu 13,34 mil. €. Odhadovaná cena zákazky bola pritom až 18,78 mil. €. Podpis zmluvy s víťazom súťaže bude závisieť od úspešného ukončenia súťaže a jej následnej kontrole.

Zaujímavosťou je, že cena jedného kĺbového hybridného trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris vybaveného trakčnými batériami (538 950 €) bude o takmer 23 tisíc € nižšia než cena klasického kĺbového trolejbusu Škoda 31 Tr SOR zakúpeného v roku 2014 (561 826 €).

V rámci zákazky plánuje DPB nakúpiť 23 hybridných vozidiel, ktoré by mali byť nasadené na linku 61 (Hlavná stanica - Letisko) a linku 40 (Hlavná stanica - Most SNP). Nové trolejbusy budú dodané najneskôr do 18 mesiacov od ich objednania. V roku 2020 DPB otestoval v Bratislave zapožičaný hybridný kĺbový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris z Českých Budějovíc. Rovnaký typ ponúkla Škoda Electric aj v tomto bratislavskom tendri.

„V Bratislave sa pripravujeme na trolejbusovú revolúciu. Trolejbusovú sieť plánujeme modernizovať, rozširovať a zrýchľovať. S tým súvisí aj nákup nových vozidiel. Nové kĺbové trolejbusy zvýšia prepravnú kapacitu a nahradia premávku dieselových autobusov na vybraných linkách. Vo výbave budú mať všetky komfortné prvky,“ povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s., pri príležitosti oznámenia výsledkov súťaže.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #52:
Pri 24m tbusoch je/bude cca rovnaká rezerva, skor som narazal na to, ze ci tie vozy budú spolahlive a pojazdne. Kupujeme vlastne prototypy, hoc asi to nema daleko od Skody 27tr no motory tusim zhodne s 26tr. Skor sa bojím ci nedostanu tieto vozy prvé dni "po papuli" od IAD a i.
Reakcia na: Petto #41:
Veď aj na 61 potrebujeme 9 vozov a kúpilo sa 11, takže rezerva 2-3 vozy sú (s prihliadnutím na to, že 201/14 je len ranné poradie, takže tam môže byť aj 31Tr) akurát.
Reakcia na: Mhr1 #45:
Most Apollo má na TV prípravu, Most SNP by sa na to musel nejako upraviť a na ostatné mosty by ani TV nebolo treba. Z tohto dôvodu je asi najreálnejšie prehodenie 68 a 88 na trolejbusy, ale keď človek vidí, aký problém je výstavba TT v Mlynskej doline, tak by som s trolejbusmi v Petržalke, tak skoro nepočítal...
Reakcia na: Mhr1 #45:
Len si treba aj uvedomiť, že sieť má aj svoje limity, kedy sa na ňu len tak nedá zavesiť (skoro) všetko čo pod ňou jazdí. Dupľom nie ako na aktuálnu spotrebu, tak na nabíjanie.
Reakcia na: Mhr1 #45:
kosicky most pokial viem by mal mat aj nejaku tu pripravu na uchytenie trolejov pre ttrolejbusy.....
Reakcia na: Trammat #42:
Čo má dĺžka vozidla spoločné s dopravnou situáciou na cestách? Pred desiatimi rokmi bolo ráno na 201 tých vozov 13, pred dvomi rokmi 15 a vďaka buspruhom sa to číslo znížilo na 14.
Reakcia na: Trammat #44:
Neušetríš žiadne vozy, pretože ten čas na Dolných honoch nie je len prestávka, ale aj čas na vyrovnanie meškania. To isté platí aj o vyrovnávacom čase na Hlavnej stanici. Takýmito škrtmi by si akurát dosiahol to, že cestovný poriadok by bol fiktívny s nevykonateľnými odchodmi.
Reakcia na: ufo #31:
Tento týždeň som cestoval a-61 a týpek s kufrom vzadu na "štvorke" blokoval priestor pre nohy, zmestili sme sa horko ťažko traja. Keď som ho upozornil, že vpredu sú police na kufre, povedal, že ide prvýkrát, ale nepresunul sa. Tu by mohli pomôcť upozornenia, že v "tomto priestore je zakázané prepravovať batožinu". Ostatní by tak mohli mať argument, aby mohli vyžadovať presun na patričné miesto. Inak sa hovorilo aj o presune policových autobusov na a-93.
Reakcia na: Petto #7:
Aj a-63 je vhodná na parciály, len tam treba dobudovať vedenie po Ivanskej (využila by to aj t-207, ktorá by na Súhvezdnú nahradila a-39), od Hroboňovej na Patrónku a k Tescu Lamač. A ak by to nestačilo, tak ešte kus v Lamači na sídlisku. Alebo ak sa postavia Rázsochy, tak by boli drôty potrebné až tam a potom by už možno nebolo treba v Lamači. Na parciálne trolejbusy je vhodná aj Petržalka, t-busy by po dobudovaní robili nadväznosť na električky. A cez mosty by išli na baterky.
Reakcia na: Petto #43:
Stačí ubrať pauzy na DH (namiesto toho by boli striedači) a hneď pri rovnakom intervale ako dnes ušetríš dva vozy do výpravy. Nemá cenu o tom špekulovať pokiaľ nie sú postavené obehy na tie vozy, možností je veľa. Pokojne môžu byť poradia jazdiace iba v rannej špičke obsluhované 31Tr.
Reakcia na: Trammat #42:
Sudim z dnesho cp. Nasobkovy interval na 201+202 prip aj 209 a 212 ( a doplnkove linky s 2nasobnym int.) asi nerozhadzu len kvoli 24M
Reakcia na: Petto #41:
A už sa vie, aký bude interval a obehy 201 po zaradení tých vozov, keď vieš, že ich bude treba 14?
Reakcia na: si #34:
Na linku 201 bude potreba 14 a kupujeme 16, tam je velmi velka sanca ze pojdu aj ine vozy kedze rezerva 2ks je dost na hrane.
Reakcia na: STABRAKO #37:
Cez eu fondy to nie je take lahke.
Reakcia na: N/A #35:
40/61 vzhladom na zapchy prejadovanie... To nem dopadne dobre 😁
Reakcia na: ufo #31:
Presne tak, tie police som si aj ja osobne predstavoval trochu ináč. Ľudia sa radšej tlačia s kuframi medzi nohami. Nikto si tam nechce položiť kufor a potom si sadnúť na opačnú stranu autobusu, aby mu kufor nečmajzol nejaký sockár.

Buď teda vybrať, alebo prerobiť na dve menšie police pred druhými a tretími dverami.
Keď je taká dobrá cena, nemôžeme ich objednať viac? Tak ako sa objednalo viac Autobusov Solaris New Urbino 18m
Reakcia na: Petto #32:
Okrem zachovania nejakej zálohy, si ja osobne myslím, že ich budú vypravovať na normálne linky. Neni nutnosť dávať ich len na baterkove linky. Cez víkend budú podľa mňa viac roztrúsené po všetkých linkách.
Reakcia na: Petto #32:
Budú sa asi prečíslovávať (striedať) linky ako 67/78 na Astronomickej. 40/61 na Hl. St.
Reakcia na: Petto #32:
a nejaka rezerva pre udrzbu, pripadne opravy po nehodach, poruchach a pod ? + ak tam nechces poslat ako zalohu autobus, tak aj zalozne vozidlo musis mat takeho typu aby si ho mohol poslat na trasu tychto liniek....