ÚVO odobril hlavnému mestu proces verejného obstarávania zhotoviteľa električkovej trate v Petržalke.
Už čoskoro by hlavné mesto mohlo podpísať zmluvu so zhotoviteľom druhej časti tzv. Petržalskej električky, ktorý vzišiel z verejnej súťaže. Magistrát v závere júla zverejnil výsledky vyhodnotenia ponúk, pričom víťazným uchádzačom sa stalo Združenie MHD Petržalka (hlavný člen Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o., ďalej Aldesa Construcciones S.A., CEDIS a HANT BA), ktoré chce petržalskú trať postaviť za 89 503 193 € s DPH. Súťaže sa zúčastnilo osem uchádzačov, pričom najdrahšia ponuka bola za 119 mil. € s DPH.
Voči výsledkom vyhodnotenia ponúk nikto nepodal námietky, magistrát hlavného mesta preto mohol dať skontrolovať proces verejného obstarávania na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) a tiež na riadiaci orgán Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (RO OPII), z ktorého by malo mesto dostať nenávratný príspevok na realizáciu stavby. Úrad pre verejné obstarávanie už kontrolu ukončil, pričom nezistil porušenie zákona o verejnom obstarávaní. Ak rovnako pozitívne dopadne aj kontrola na RO OPII, mestu už nebude nič brániť podpísať zmluvu. Následne sa bude môcť začať s výstavbou. Ukončenie výstavby trate je naplánované na koniec roka 2023.
Magistrát hlavného mesta plánuje počas výstavby električkovej trate informovať verejnosť o priebehu projektu, trasovaní a vzhľade trate aj prostredníctvom verejných podujatí (diskusie, prezentácie a pod.). Na tento účel obstaráva špeciálne upravený lodný kontajner, v ktorom sa budú podujatia konať a ktorý bude umiestený podľa potreby vo vybraných lokalitách popri budovanej trati.
lostrail
V starych cenach vysiel usek na Sturovej, s kompletne novym mostom a dvoma estakadami, v dualnom rozchode, na 70 mega a nejake drobne (OK, asi o stvrtinu kratsi), takze ked sa pozeram, ako sa pozeram, ta cena mi nepride nizka ani pri tom, co materialy stoja v sucasnosti. Navyse, jedna vec je material a druha cena prace, pricom to druhe slo hore vyrazne lenivejsie.
Na druhej strane, je tam Hant a CEDIS, takze to este bude srandy kopec. Mozno budeme radi, ked po dokonceni Visnoveho aj tuto rozostavanu hruzu preberie a dostavia Skanska a v roku 2030 sa bude slavnostne otvarat. Mozno.