Karosy B 741 CNG opäť zasiahli do pravidelnej premávky

Kĺbové Karosy spievajú svoju labutiu pieseň.

Po zvýšení výpravy autobusov v súvislosti so začiatkom zimného semestra na vysokých školách sa do pravidelnej premávky po takmer roku vrátili opäť aj staré kĺbové autobusy Karosa B 741 CNG. Aj keď má dopravný podnik v evidenčnom stave ešte necelé dve desiatky týchto autobusov, do premávky by už malo zasiahnuť nanajvýš niekoľko kusov a aj to len počas špičiek pracovných dní na linkách 31 a 75. S veľkou pravdepodobnosťou ide o ich posledné uplatnenie v pravidelnej premávke, keďže už čoskoro (približne na prelome rokov) budú dodané nové kĺbové nízkopodlažné autobusy Otokar Kent. Po dodaní nových autobusov budú ako prvé vyradené práve staré vysokopodlažné Karosy.

Koniec éry hranatých autobusov Karosa radu 700 tak prichádza 40 rokov po dodaní prvých zástupcov tohto radu, ktorým boli linkové autobusy Karosa C 734 v novembri 1981, a 30 rokov od začiatku dodávok prvých kĺbových vozidiel Karosa B 741, z ktorých prvé boli do Bratislavy dodané v novembri roku 1991 a posledné začali jazdiť pred štvrťstoročím, v januári 1996. V súčasnosti sú v pravidelnej premávke v Bratislave už len kĺbové Karosy B 741 prestavané na plynový pohon, príležitostne je možné odviezť sa cabrio Karosou B 732 a niekoľko vozidiel tohto radu (B 732, C 734) slúži v dopravnom podniku na špeciálne účely (technologické vozidlá, výcvikové vozidlo).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marek0106 #1:
Ráno bolo 10 stupňov, tak by to bola celkom sranda, ak by sa aj v takýchto podmienkach prehriali
Staré ale dobré hlavne sa neprehrejvali