Zmeny v cestovných poriadkoch (od 31.5.2021)

Električky a linka 95 budú vo večených hodinách opäť premávať častejšie.

Od pondelka 31. mája 2021 vstupujú do platnosti nové cestovné poriadky električkových liniek 1 3 4 9 a autobusovej linky 95.

Po ukončení opravy trate na Americkom námestí bude linka 3 opäť premávať priamo cez Americké námestie, dočasná trasa cez Vazovovu ulicu sa ruší. Rovnako sa ruší zastavovanie linky 9 na zastávke Vazovova, prestup medzi linkami 3 a 9 bude opäť možný v uzle Blumentál.

V súvislosti s postupným uvoľňovaním opatrení proti šíreniu koronavírusu budú električkové linky a tiež autobusová linka 95 premávať vo večerných hodinách častejšie. Doterajší 15-minútový interval sa skracuje na 10-minútový.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: johnnyjanko #32:
Okrem toho, čo píše david1, napríklad:
Všetky trolejbusy
Farského na Ovsište: busy X 7/8, SN 15, električka 10
Dúbravka smer Žatevná/Štepná X 83 15, električka 10 (naopak v SN večer budú obe po 10)
Detvianska smer východné: busy 15, električka 10.
Astronomická smer Vrakuňa: busy SN 14/16, električka 10.

Zasa sa skoordinoval prestup 4-20 v Dúbravke a 9-78 v X na Astronomickej a možno aj niečo iné.

Ale ako píšeš, treba šetriť peniaze. Iste by bolo pekné, keby sme mali všade intervaly 6 a menej, 7/8 alebo 15 po celý deň (okrem hlbokej noci 0-4), ale na to asi nebudú prachy nikdy a zvlášť nie teraz.
Reakcia na: johnnyjanko #32:
Reklamný ťah - treba začať nalievať a čapovať pivo v MHD. 😀
Reakcia na: johnnyjanko #32:
Tak na Zlatých 56,65,53 int 30 min. a v Jurajovom dvore ti prestup víde raz za hodinu na L57.
L4 sa tam ešte viac zredukovala na 20 min.
Reakcia na: Pe67 #26:
4-ka naberá v rannej špičke cestujúcich o to viac, keď nevyštartuje z Pri kríži presne, ale s 30/60 sekundovým zdržaním z dôvodu čakania na bežiacich cestujúcich. Potom sa nechytí na zelenú vlnu a po nabratí meškania už za ňou ide ďalšia, prázdna 4-ka a tá pred ňou zbiera jej cestujúcich a potom to tak vyzerá, že 4-ka s meškaním je preplnená, zatiaľ čo 4-ka za ňou je takmer prázdna. To isté je aj počas špičky naspäť do KV/DÚ len je v električke trochu menej cestujúcich.
Reakcia na: david1 #31:
Ja tomu rozumiem, ale ten pôvodný interval bol prispôsobený vtedajšej situácii a dopytu. Stále necestuje toľko ľudí, ako predtým. Ja by som tiež radšej videl posilnené intervaly a to aj víkend na niektorých linkách, ale realita je realita.
Môžete prosím niekto uviesť konkrétny príklad rozbitej prestupnej väzby pri 10min intervale vo večerných hodinách? Vážne ma to zaujíma, lebo podľa mňa je to zanedbateľný rozdiel. Dokonca niekomu sa tým môže teoreticky prestup aj zlepšiť.

A čo sa týka dlhších intervalov električiek v nepracovné dni ráno, nevidím v tom problém. Podľa mňa je to elegantné riešenie, nie preto, aby nahnevali šotoušov, ale aby šetrili peniaze. Vo večerných hodinách sú isto tieto výkony potrebné viac ako cez víkendové rána. Neviem kde vy žijete, ale tam kde žijem ja (Ružinov) je cez nepracovné dni do cca 9:00 na uliciach aj cestách mŕtvo. Keď kedysi Brno pokusne zaviedlo nočnú dopravu až do 7:00 ráno, to bol extrém, ale predĺženie (inak dosť štedrého) intervalu je IMHO v pohode.

Fakt si treba uvedomiť, že DPB toto nerobí zo srandy, ale naozaj musí dvakrát obracať každé euro. Aj keď Slovensko sa už do veľkej miery vrátilo k normálu, predsa len MHD je o dosť menej využívaná ako predtým. Totiž MHD sama o sebe je pre málokoho lákadlom, narozdiel od krčiem, divadiel, fitnesscentier a podobne. MHD je pre 99% ľudí nutné zlo, ktorému sa radi vyhnú ak sa dá. Aj tuto v ankete medzi fanúšikmi MHD štvrtina uviedla, že ešte nevyužíva MHD tak, ako predtým. V špičkách sú už vozidlá slušne vyťažené (pri prázdninovom CP), keď ľudia cestujú do práce a do školy, ale inokedy ani veľmi nie. V nepracovné dni o 7 ráno nie je problém vidieť električku, v ktorej sedí do 5 ľudí.
Reakcia na: Solider #22:
Tie linky nepremávajú iba v centre. Dopyt si zbierajú postupne. L3 od Račianskeho mýta už viezla riadne balíky.
Týmto neštandartným intervalom rozbili prestupné väzby.
Ešte sa v správe chvália ako prispôsobili interval L95. Zvyšok liniek nechali po starom..
Takto nikdy ľudí nenaučia na prestupný systém..

Doteraz si pamätám, ako som bol raz v Budapešti pozitívne šokovaný, keď bol kvôli jednej víkendovej výluke na HÉVe (linka H5 smer Szentendre) kompletne prepracovaný CP všetkých autobusových liniek v uzle Békásmegyer. To aby boli zachované prípoje, nakoľko H5 mala síce nezmenený 10 min. interval, ale časy odchodov boli kvôli NAD iné.

A v Bratislave si tu každú chvíľu šachujeme s intervalmi električiek, ale nadväzné autobusy okrem L95 už nerieši nikto. Osobne by mi ten 10 min. interval ráno cez víkend a večer ani nevadil, ale prečo sa tu nikdy nič nerieši koncepčne a neupravia sa aj CP autobusov?
Reakcia na: Mhr1 #28:
Pokiaľ by 5ka v smere do Dúbravky chodila pred linkou 4 a NIE naopak, tak v tom nevidím žiaden problém.
Reakcia na: Trammat #8:
Bolo by naprosto dosť vozov, ale to by musel byť klasický 2-linkový variant s intervalom 8 min. Veď sa tak jazdilo pri rovnakom počte električiek, ako máme dnes. Alebo ešte lepšie 7/8 min. Samozrejme, vždy musí byť celosieťovo rovnaký interval, tie nápady, že niektoré linky hustejšie, iné redšie, rozbíjajú preklady a sú k ničomu. Proti e-5 hovorí podľa mňa len jeden argument, a to, že pri dvojlinkovom variante sa matematicky nedá striedať zároveň tunel/nábrežie i Dúbravka/Karlova Ves. Ak striedame tunel/nábrežie, logicky potom vychádza DU/DU/KV/KV. Matematika nepustí. Ale pri intervale 7/8 min. by to zasa tak hrozné nebolo, intervaly by boli trochu nepravidelnejšie v spoločnom úseku, ale v Dúbravke by nemuselo byť striedanie 2-6 ale napr. 3-5 resp. 3-4 pri tej 7 min. medzere.
Reakcia na: Qwertzuiop #23:
V SO,NE ráno a po 21:30h to je úplne dostačujúce. Čudujem sa že ich to aj napadlo. Skôr mali posilniť rannú špičku na 4 min.a poobednú na 5 min (aspoň linky 3,4,9). Sedlo kľudne môže ostať tak ako je - 6 min.int.
Reakcia na: Solider #21:
Presne tak. Ešte doplním že linka 5 viezla do Dúbravky (v poobednej špičke napr.) tak max.do päť ľudí. Tá linka bola od Molecovej ďalej do Dúbravky úplne nevyužitá. Samozrejme zato mohli aj tvorcovia el.grafikonov, keďže 5ka išla viac-menej za 4kou. Keby išla pred 4kou, tak by aspoň pobrala tých 15-30 ľudí čo sa nakopia na zastávkach za 6-10 min.v relácii KV-Dúbravka.

Vidieť to aj teraz že je linka 9 výrazne prázdnejšia oproti linke 4ke, konkrétne mám na mysli úsek KV-centrum.
Reakcia na: Petto #20:
Dobrý postreh, tieto "latentné zmeny". 😃
Páči sa mi konštatovanie "vo večerných hodinách častejšie. Doterajší 15-minútový interval sa skracuje na 10-minútový" - myslené tak, že sa zlepšuje interval, zabúdajúc na to, že je to vlastne zhoršenie oproti stavu s ešte pár týždňov. 😬
Reakcia na: Petto #20:
Kde sú tie časy, keď hovorili, že električky jazdia častejšie ako metro v zahraničí
Reakcia na: Petto #20:
Fuuu to čo dali chlapci z dpb. Toto je snáď vtip. Už sa aj jedným časom snívalo o nočných elinach a teraz mame cez víkend 10 minút ráno. Jak na dedine prisaham
Reakcia na: david1 #1:
Vzhľadom na prázdne mesto napriek tomu, že už žiaden zákaz výchádzania nie je, je podľa mňa vrátenie sa na 7,5 min. len ťažko obhájiteľné, najmä v tejto ekonomickej situácii.
Reakcia na: 810zssk #10:
Linka 4 bola najvyťaženejšou električkovou linkou pokiaľ ide o počet prepravených cestujúcich.
A si tu aj dakto vsimol ten nanapadny vikendovy ranny 10min interval do 7.hodiny ? 😃
Reakcia na: TomJ #16:
a #17
To je pravda, ten nepravidelný interval mi nenapadol. V takom prípade by to nebolo dobré riešenie.

V prípade toho kombinovaného variantu si viem v pohode predstaviť nahradiť cez PD linku 7 linkou 5 v preklade s 3. Inde by zatiaľ podľa mňa druhú linku nebolo treba.
Reakcia na: TomJ #16:
Najlepšie by bolo, keby sa vrátil systém, aký bol pred rekonštrukciou DK radiály, prípadne by zostal tento.
Reakcia na: Urbanway 2423 #14:
To máš pravdu, na to som nemyslel (dobrý postreh).
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Toto napadlo aj mňa, že by do Dúbravky jazdila každá druhá 4 a tiež každá druhá 9, no myslím, že by to opäť viedlo k tomu, že by sme mali v Dúbravke nepravidelný preklad 4-8-4-8 (cez víkend 5-10-5-10) ako za čias dvojlinkového variantu. Možno by skôr stálo za zváženie poslať do Dúbravky každý spoj linky 9 a každý druhý spoj linky 4, čo by síce znamenalo zvýšenie kapacity, ale možno aj viac spokojných cestujúcich. Lebo ak by sme preoste vymenili 4 za 9, tak by zasa frflali tí, ktorým vyhovuje v Dúbravke linka 4.
Zavádzať linku 5 bez zmeny ostatných liniek sa nedá. Ja som stále zástancom toho, že v po-pi od 6 do 19 by mohol fungovať dvojlinkový variant a v ostatných časoch jednolinkový.
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
To by nebol najlepší nápad, keďže by sa linky 4 a 9 striedali. Poviem ti to v praxi:
Stojíš o 17:00 na zastávke Nad lúčkami. Čakáš kedy ti príde električka do D´úbravky. Prichádza linka 9 v smere Kútiky o 17:03. O 17:05 prichádza linka 4, tiež smer Kútiky. Až o 17:08 prichádza linka 9 do Dúbravky, lebo ak by sa mali striedať električky smer Kútiky, Dúbravka, Kútiky, Dúbravka, Kútiky..., tak by jedna z liniek 4 alebo 9 musela premávať len do Dúbravky a tá zostávajúca linka len po Kútiky.
Reakcia na: HORVI #12:
Ja by som skôr povedal, že práve v centre sa so zavedením jednolinkového variantu situácia s priamymi spojmi veľmi nezhoršila.

#13
V takomto prípade by si ale musel obnoviť dvojlinkový variant (t.j. linky 6 a 8 ), pretože v tvojom návrhu (obnovenie iba 5) by mali Hlavná stanica, Ružinov a nábrežie o polovicu horší interval.
Reakcia na: Trammat #8:
Alebo by mohli dať dlhšie intervaly pre linky 1,4,7,9 a tým by sa uvoľnili električky pre linku 5.
Dlhšie intervaly = viac voľných električiek.
Stačilo by, keby linky 1,4,7 a 9 jazdili počas pracovného dňa v 8 minútovom intervale a pre linku 5 by sa uvoľnilo pár Škodoviek a Tatroviek. Síce by nám zostali nazvyš K2, ale tie môžeme použiť počas víkendu na linke 9 a na spojoch linky 4 k Stn. N. Mesto.
Reakcia na: Mhr1 #7:
Dnes majú síce cestujúci menej e-liniek, ale o to viac intervalov. Je to nanič, pretože majú v centre zmenšené možnosti, kam majú ísť priamym spojom bez prestupu.
Reakcia na: 810zssk #10:
Nemôže to byť tým, že zo severnej časti centra sa dá do Dúbravky využiť aj 83/84, zatiaľ čo z nábrežia do Dúbravky žiaden autobus nejde?
Možno by sa mohol viesť do Dúbravky každý druhý spoj L4 a L9, aby sa dalo do Dúbravky dostať električkou aj z nábrežia, aj z Obchodnej.
Reakcia na: Mhr1 #7:
Presne tak. Problém nie je absencia L5 z Dúbravky do Rače, problém je absencia niečoho z Dúbravky cez tunel na Obchodnú (a ideálne tak aby sa dalo prestúpiť na L3). V tomto smere sa prirodzene ponúka predĺženie L9 do Dúbravky, či už na úkor L4, alebo ako doplnok k nej.

Aký je vlastne argument prečo sa do Dúbravky zvolila L4 a nie L9? Vždy som to vnímal tak že trasa cez tunel je tá významnejšia vďaka podstatne vyššej rýchlosti.
Reakcia na: keks #5:
Pri hromadnej doprave (a mnohých iných produktoch) nemôžeš personalizovať produkt každému jednotlivému užívateľovi lebo to napokon pre väčšinu bude absolútne nepoužiteľné. Krásnym príkladom sú regiobusy ktoré 30 rokov fungovali spôsobom že keď niekto dostatočne hlasno kričal že potrebuje autobus práve z Jablonového práve do Lábu práve na deviatu, tak sa ten autobus pridal "lebo vtedy ľudia cestujú" a tí čo cestovali inokedy mali smolu 🙂

Že DPB tie zmeny komunikuje veľmi nešťastne a na sociálnych sieťach sa vysmieva zákazníkom je druhá vec. Ale tu sme na imhd a diskutujeme o podstate 🙂
Reakcia na: Mhr1 #7:
Tak pri aktuálnom linkovom vedení a využití vozidiel ani nemáme dostatok vozov pre L5, jedine, že by došlo k zrušeniu L7 a na L5 by jazdili výhradne K2S. Prípadne pri skrátení L3 z Petržalky okruhom cez Jesenského, tunel a Nám. SNP by možno vydalo na každé druhé poradie nízkopodlažné.
Reakcia na: keks #5:
Táto linka e-5 má význam, že je to jediný spoj, ktorý môže ako tak konkurovať autobusom z Dúbravky do hornej časti centra. e-4 je dobrá pre spojenie do oblasti nábrežia, ale na Obchodnú to znamená prestup na e-9, čo už je o ničom a aj preto ľudia uprednostňujú autobusy. Električky do Dúbravky sú tak využité menej, než by mohli byť.
Keď som si prečítal názov článku, tajne som dúfal, že už tu bude režim školský rok. Žiaľ, čakám ďalej...
Reakcia na: N/A #4:
Osobne nechápem aký je v tom problém. V bežnom svete, kde firmy aj musia generovať zisk a súťažiť s konkurenciou je pomerne bežné, že sa tieto firmy starajú o svojich zákazníkov a poskytujú služby, po ktorých je dopyt.
Na zrušenie 5ky brble dosť veľa ľudí, aspoň podľa toho, čo som si ja všimol, čo je teda z pohľadu starostlivosti o zákazníka pomerne zlý krok.
A hej, tá linka síce nie je nejako extra potrebná, ale napríklad si mohol dať DPB aspoň nejakú lepšiu robotu s vysvetlením zrušenia a "reklamou" pre výhody, ktoré to prinieslo. Lebo mne to prišlo, že "rušíme linku 5, lebo je nepotrebná" čo logicky ľudí, ktorí ju využívali, naštve.
Reakcia na: lubica.ticha #3:
Čakal som, kedy sa niekto ozve s mantrou "linka číslo 5". 😛
Najlepšie by bolo obnoviť linku č. 5 priamo z Dúbravky do Rače.
To uvoľňovanie opatrení sa na električke č. 3 ukázalo ako škodlivé, keďže tam ste interval predlžili miesto skrátenia a to nie len vo večerných hodinách!!!👎 👎 👎
Absulútne nie je dôvod na tento medzi krok.
Rovno sa mal vrátiť pôvodný 7,5 min.int.
Zbytočne sa iba rozbili prestupné väzby v Novom Meste , Rači , Ružinove..