Dopravný podnik môže nakúpiť 70 nových kĺbových autobusov

Na konci roka by mali byť dodané prvé z nových kĺbových autobusov tureckého výrobcu Otokar.

Dopravný podnik Bratislava v závere mája 2021 podpísal rámcovú zmluvu na nákup najviac 70 nových nízkopodlažných kĺbových autobusov tureckej značky Otokar. Dodávateľa nových autobusov dopravný podnik vysúťažil ešte v závere roka 2019, ale pre podané námietky sa uzavretie súťaže oneskorilo a podpis zmluvy s víťazom nakoniec v roku 2020 prekazila pandémia koronavírusu, kvôli ktorej hlavné mesto v rozpočte škrtlo financie na nákup nových autobusov. Teraz ich nákup bude financovaný prostredníctvom úveru. Dňa 28. mája 2021 DPB objednal u výrobcu prvých 40 vozidiel.

Turecký výrobca Otokar Otomotiv dodá do Bratislavy kĺbové autobusy Otokar Kent C s naftovým pohonom, pričom cena jedného autobusu bude 254 950 € bez DPH. Spolu tak za sedemdesiat autobusov DPB zaplatí takmer 17,9 mil. €. Výrobca sa zaviazal dodať autobusy do 12 mesiacov od zadania objednávky, pričom DPB môže objednávky zadávať aj postupne v období dvoch rokov. Podľa DPB by prvé autobusy mohli prísť do Bratislavy už na prelome rokov 2021 a 2022. Nové autobusy z ulíc mesta definitívne vytlačia staré vysokopodlažné Karosy.

Vozidlový park autobusov starne aj napriek pandémii Covid-19 a je potrebné okrem trolejbusov a električiek zmodernizovať aj autobusovú základňu. O niekoľko mesiacov bude bratislavský vozidlový park autobusov posilnený, kompletne nízkopodlažný a z prevažnej časti tiež klimatizovaný. Moderné autobusy prinesú našim cestujúcim vyššiu mieru komfortu a bezpečnosti, keďže nahradia staré vysokopodlažné autobusy a zároveň splnia najprísnejšie emisné normy a limity. Výsledná cena jedného autobusu potvrdzuje úmysel nového vedenia DPB správať sa ekonomicky efektívne a hospodárne aj pri nákupoch vozidiel DPB,“ povedal predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský pri príležitosti podpisu zmluvy.

Klimatizované nízkopodlažné kĺbové autobusy Otokar Kent C budú moderne vybavené, pričom budú spĺňať vysoké štandardy, ktoré nastavili už naposledy zakúpené kĺbové autobusy Solaris New Urbino 18. V interiéri budú mať cestujúci k dispozícii sedadlá s koženkovým poťahom, nerezové prídržné tyče, chýbať nebude ani vyhradený priestor pre umiestnenie kočíka, invalidného vozíka a bicykla. Vozidlá budú vybavené modernými technológiami - WiFi pripojením k internetu, kvalitným kamerovým systémom, systémom automatického počítania cestujúcich, nabíjacími USB zásuvkami a optickým i akustickým informačným systémom s plnofarebnými vonkajšími LED tabuľami a vnútornými LCD displejmi.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #58:
Ono by ich hlavne za rovnaké peniaze nebolo 70 ale napríklad 50 a potom by ten istý Kakas Kétezertízenketõ papuľoval, prečo sa radšej nekúpilo 70 osemnásťmetrákov.
Reakcia na: kohut2012 #56:
Z akeho dovodu? Mozno par liniek by bolo ešte vhodnych pre 21m voz. Okrem 68,83,84 taka 21,93 príp 98 ale 70 takých XL vozov netreba. Ak začneme vyraďovat raz Capacity tak mame aspon lacnu o niečo vacsiu nahradu.
Reakcia na: kohut2012 #56:
A prečo?
Reakcia na: S499.1023 #54:
odpoved na prispevok #39, ak mame plasty vdaka ruskej rope, tak aj indulona existuje vdaka ruskej rope. Ale zbytocne to tu SPamujem, ospravedlnujem sa.
Reakcia na: hanzija #48:
Čo je na Indulone ruského?
Reakcia na: tr3mp #47:
No, s ohľadom na ideovú výbavu Ľubice Trubice...
Reakcia na: ufo #51:
a v zime ked 3 dni v kuse len snezi (a ono staci aj ked je len patricne zatiahnuta obloha, sneh ktory ti pokryje panely je len taky bonus navyse 😃 ) slapes na stacionarnom bicykli aby si si vyrobil aspon nejaku trochu stavy a tepla 😃
Reakcia na: kecho #50:
Tak asi už vedeli v 90. rokoch, že si cez deň nabiješ comp zo solárneho panelu na streche záhradnej chatky, ktorý ti napája zásuvku a v noci sedíš pri compe a pozeráš. Dnes úplne normálna vec.
Reakcia na: S499.1023 #43:
Nejaka relacia na ORF v 1990-91 tusim, ale urcite to nahanat nebudem.
Reakcia na: tr3mp #47:
Prave ze je taka absurdna, ze ju tazko vymysliet, ale treba ju zazit. 😃
Reakcia na: kecho #38:
Sranda 😃 ,takze vy DOMA skladujete benzin/naftu, autobus alebo zasobavciu dodavku? Ak som spravne cital, tak tam bolo ze co ma kto doma z Ruska. Vymyslim si terez hypotezu, ze vacsina plastu pochadza z Ciny, len 16% ich importovanej ropy je z Ruska. Ale napadlo mi este nieco, co bude asi vo vasich ociach urcite rusky produkt, de facto aspon, Indulona 😃
Reakcia na: S499.1023 #46:
Inak to je tak absurdná hláška, že sa až čudujem, ako niekto môže veriť jej autentickosti 😁
Reakcia na: gejza #45:
Taktiež urban legend.
Reakcia na: Urbanway 2423 #2:
V Bukurešti majú klasickú jednu rovnú tyč na krídle.
Reakcia na: kecho #38:
Mohol by si odkaz na tých zelených aktivistov? Aby to nebola mestská legenda.
Reakcia na: Ike #37:
A ja mám od Lukašenka. Ale už dávno.
Reakcia na: hanzija #36:
a napriklad take plasty co myslis, z coho sa vyrabaju ? zeby z tej ruskej ropy ?
Reakcia na: hanzija #36:
Pomysli na to vzdy, ked budes tankovat a ked si doma pustis plyn, ked pojdes busom alebo uvidis nejake zasobovanie iduce do obchodu. A za to sa plati pravidelne a podstatne viac ako jednorazovych 20 milionov. 🙂

Si mi pripomenul tych rakuskych zelenych aktivistov z 1990s, “my nechceme elektrarne, nam staci elektricka zasuvka”. 🙂
Reakcia na: hanzija #36:
Ja mam pneumatiky na aute made in Russia 🤣
Reakcia na: kecho #34:
Okrem fosilnych paliv a poharov Ikea neviem o nicom z Ruska co mozem mat doma,
Reakcia na: Mirtschi #26:
Keby si nebol napísal tú poslednú vetu, dalo by sa s tebou súhlasiť. Tou si sa ale krásne odkopal.
Reakcia na: Mirtschi #26:
Esteze nemas doma nic kupene z Ciny, z Ruska… 🙂
Zapisnice z vyhodnocovania ponuk:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/3146535

Mercedes z letiskovych busov vyletel, lebo nedodal certifikat pre E6d, inak by vyhral...
Reakcia na: Mirtschi #26:
Podľa tejto rétoriky by sme ale tež mali zakázať cestovným kanceláriám ponúkať zájazdy k moru do Turecka, lebo tým podporujeme ekonomiku "diktátorskej krajiny".
Reakcia na: Mirtschi #26:
Okej, tak by vyhral napríklad Mercedes s modelom Conecto kompletne vyrobeným v Turecku, v čom by to pomohlo?
Reakcia na: Jak44 #27:
Turecko má blbého prezidenta, ale majú kvalitné autobusy.
Reakcia na: Mirtschi #26:
Nie žeby to s tým Otokarom nebola pravda (nezabúdajme, že je to v prvom rade výrobca vojenskej techniky a jeho majitelia majú k Erdoganovi veľmi blízko), no absolútne nerozumiem tvojej logike - my by sme podporovať tureckú ekonomiku nemali, no v prípade Ukrajiny a iných krajín východnej Európy to už akože neplatí?

Inak odporúčam si zistiť kde všade sa vyrábajú autobusy od Mercedesu alebo vlaky od Stadleru.
Reakcia na: Mirtschi #26:
Keď budú voči Turecku zavedené nejake sankcie, tak sa odtiaľ dovážať nebude. O tom rozhodujú vlády členských štátov, nie DPB.

Prečo by tí vyrobcovia "boli pre" Ukrajinu a krajiny východnej Európy?
Reakcia na: Mirtschi #26:
Myslíš, že by vo VO obstála podmienka "Neakceptujeme výrobcov, ktorí sídlia v krajinách, kde pôsobia diktátori"?
Nech sa nikdo nehnevá, ale naozaj sa musí podporovať ekonomika problémových krajín ? Erdoganov režim závažne prenasleduje menšiny a slobodu slova. A to dodávky od Otokaru nám hrozia aj u nás v Ústeckom Kraji. A to tu vyhrala nejaká spoločnost NMN s bieloruským vozidlom MAZ. Pre zmenu podpora Lukašenka, tú nakoniec ale vylúčili. Výrobcovia zo všetkých problémových krajín by sa mali vylučovať zo všetkých súťaží v Európe. MAN, Mercedes, Solaris, Scania..., ešte aj to Iveco - to sú značky pre dopravné podniky v ČR a SR, to si zasa dovolit môžu. Nejaký MAZ a Otokar sú tak akorát pre Ukrajinu a iné krajiny východnej Európy.
Reakcia na: Mbc3245 #24:
To ano. To som si vsimol . Ale ci je to realne.
Reakcia na: Petto #22:
Podla ilustracie sa jedna o model dlhy 18.75m.
Reakcia na: Maremi #18:
Čiže ja. 😅
Reakcia na: juraj76 #21:
Ano, aj.
Reakcia na: Petto #20:
OTOKAR vyrába 18,75m.
Dojde k nam 18 ci 18,75m verzia ? Nikde som nenasiel info o tom. Ilustracny obrazok je 18,75m
Zaujimave, necakal som az taku odozvu 🙂

Dolezite zrejme bude aj umiestnenie, ako spominal MLXO #13.
Reakcia na: jozin #10:
Polobezdomovci a fetky to využívajú napr. na 61.
Reakcia na: jozin #10:
Ja to používam denne, je to v skutku užitočné.
Vyšší záujem by bol, keby aspoň tie nabíjačky fungovali. Vo väčšine sú buď strhnuté porty alebo majú poruchu.
Reakcia na: jozin #10:
Aj ja som skúšal, no pri tých 0,5 A ci koľko to nie je nejaké atraktívne na to, aby som so sebou nosil kábel navyše
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Výrez kolesa je cca vo výške 80 cm od zeme. Spodná tyč má svoj stred vo výške asi asi 90 cm, teda vo výške hrudníka asi 130 cm vysokého človeka, čo je v priemere dieťa do 7 rokov.
Reakcia na: N/A #13:
Vieš, ja som bol len raz v New Urbine a len raz v novom Rošere, tak som to zatiaľ u nikoho nevidel.
Reakcia na: jozin #10:
Ono veľmi záleží aj na tom, kde sú tie nabíjačky umiestnené. Zrovna tie v madle sú tak akurát dobré na státie pri tom a tzv. núdzové nabíjanie. Keď sa človek potrebuje niekomu odstúpiť tak to je obmedzujúce a každý si to radšej rozmyslí ak nemá pár zostatkových percent. Ale keď sú po strane v obložení alebo zozadu v sedadlách, tak to osobne (a nielen ja) zvyknem využívať skoro stále.
Reakcia na: HORVI #9:
Práveže 4xx prišli len s rozvetvenou spodnou, vrchná jednoduchá sa pridávala neskôr po nejakom tom vysklení dverí v miestnej premávke. Zato budapeštianske ani prešovské tú druhú nemali.
Reakcia na: jozin #10:
Ak ti mám povedať úprimne, ja som videl, že si to niekto nabíja v tých USB nabíjačkách len raz. A to bolo okolo roku 2017/2018. 🙂
Tie USB nabijacky vobec niekto pouziva ?
Na zaciatku, ked s tym prisiel tusim SOR, bolo okolo toho velke halo a obcas som aj videl, ze niekto si nabijal telefon v autobuse. Ale vacsinou to boli pubertajuci, ktori skusali novinku.
Teraz si vsak uz veru nespomeniem, kedy som naposledy niekoho videl ...
Reakcia na: TomoSK #5:
Nehovorím, že je to zlá vlastnosť, len doteraz to tu nebolo ak nerátam Ikarusy 4xx a iné.
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Veľa autobusov vo východnej Európe má takto viac tyčí, je to taký zvyk. Je to vraj kvôli tomu, aby pri plnom autobuse nepraskla výplň dverí, alebo sa zjednodušil nástup pre rôzne výškové kategórie cestujúcich, aby mohol cestovať aj škriatok. 😃
Reakcia na: TomoSK #5:
Tie štyri tyče sa ešte dajú pochopiť (aj keď podľa mňa bohato stačia aj dve), ale pre koho sú na tom rižskom trolejbuse tie dve spodné tyče? 😃
Vcelku vtipne citanie "Periodickej tabulky udrzby" v prilohe zmluvy 😁
Reakcia na: HORVI #4:
To sú starosti 😃 v Rige by si asi zinfarktoval.
Autobus so štyrmi tyčami na dverách...
malo dveri na moj vkus 😈 😈 ale vyzera celkom fajn 🙂
Celkom dosť sa podobajú na nové Solarisy, snáď tomu bude zodpovedať aj ich kvalita.

Dúfam, že tie dve tyče na jedných dverách zostanú iba na vizualizácii, pretože takto tie dvere vyzerajú dosť zle (snáď budú aspoň nerezové a nie takéto žlté).
Pekný autobus, pekný, krajší ako NB 18, ale Mercedesom sa nevyrovná.