V meste pribudnú ďalšie vyhradené pruhy pre verejnú dopravu a cyklistov

Nové buspruhy vzniknú prevažne úpravou existujúceho dopravného značenia.

V najbližšom čase by malo v Bratislave vzniknúť niekoľko nových vyhradených jazdných pruhov pre pravidelnú verejnú dopravu a cyklistov. Magistrát hlavného mesta totiž obstaráva zhotoviteľa, ktorý na komunikáciách vyznačí vyhradené pruhy v súlade s odsúhlasenými projektami organizácie dopravy. Zákazka v odhadovanej hodnote cca 22-tisíc € bez DPH sa týka úpravy dopravného značenia na uliciach Hodonínska, Lamačská cesta, Karadžičova, Legionárska a Košická.

Na Hodonínskej ulici bude zriadený vyhradený pruh pre verejnú dopravu a cyklistov v smere do centra v úseku od vyústenia ulice Podháj až po križovatku s ulicou Pod násypom. Zo súčasných dvoch jazdných pruhov (jeden pre každý smer jazdy) vzniknú úpravou vodorovného dopravného značenia tri pruhy, z ktorých bude jeden (smerom do centra) určený pre vozidlá verejnej dopravy a cyklistov. Výhody tohto buspruhu využijú linky 23 25 30 37 63 92 215 219 245 250 a 269.

Na Lamačskej ceste pribudne vyhradený pruh taktiež v smere do centra mesta a to v úseku od napojenia cesty od Dúbravky na Lamačskú cestu po križovatku Patrónka s krátkym prerušením pri križovatke s Dúbravkou cestou. Zo súčasných troch jazdných pruhov tak po novom bude pravý pruh vyhradený pre verejnú dopravu a cyklistov. Z buspruhu budú profitovať linky 21 25 30 37 43 63 83 84 92 192 207 211 212 a linky regionálnych autobusov. Na križovatke Patrónka vznikne úpravou priamych jazdných pruhov nový krátky vyhradený pruh pre odbočenie smerom na Kramáre (pre trolejbusy liniek 211 212). Existujúci priamy vyhradený pruh (smerom na Brniansku) bude zachovaný, ale bude o niečo skrátený.

V centre mesta na Karadžičovej ulici je projektovaný vyhradený pruh v smere ku Krížnej ulici v úseku od zastávky Malý trh po vyústenie Bazovej ulice. Vyhradený pruh bude riešený na úkor existujúceho jedného jazdného pruhu, takže pre individuálnu dopravu zostane v tomto úseku jeden jazdný pruh. Taktiež bude zriadený buspruh aj na križovatke s ulicou Mlynské nivy v priamom smere od vyústenia Grösslingovej ulice. Tieto vyhradené pruhy budú využívať linky 21 25 78 88 210 a regionálne autobusy.

Na Legionárskej ulici vznikne reorganizáciou jazdných pruhov vyhradený pruh pre verejnú dopravu a cyklistov za križovatkou s Krížnou ulicou v smere k Račianskemu mýtu po vyústenie Jiskrovej ulice. Pre individuálnu dopravu budú v tomto smere zriadené dva jazdné pruhy, pričom jeden z nich vznikne na úkor jedného jazdného pruhu v opačnom smere (Račianske mýto - Krížna), kde bude k dispozícii iba jeden jazdný pruh. Tento buspruh bude slúžiť pre linky 21 25 39 210 a regionálne autobusy.

Na Košickej ulici bol počas prestavby Mlynských nív zriadený dočasný buspruh v oboch smeroch medzi Prístavnou a Mlynskými nivami. Tieto dočasné vyhradené buspruhy budú upravené na trvalé s miernymi úpravami. V smere k mostu Apollo bude vyhradený pruh pre verejnú dopravu a cyklistov začínať pred križovatkou s Mlynskými nivami/Prievozskou v smere od Dulovho námestia a končiť bude pred odbočkou k dočasnej autobusovej stanici (doteraz končil až za touto odbočkou). V smere opačnom bude vyhradený pruh vyznačený v úseku od zastávky Prístavná po križovatku s Mlynskými nivami/Prievozskou. Tieto buspruhy využijú okrem regionálnych autobusov aj linky 50 a 68.

V uplynulých dňoch sa tiež začalo s rozširovaním Landererovej ulice o ďalší jazdný pruh v smere do centra v úseku medzi Košickou a Čulenovou v súvislosti s výstavbou obytného súboru Čulenova. Výstavbou tretieho pruhu si dal magistrát hlavného mesta ako podmienku pri povoľovaní uvedeného obytného súboru. Nový jazdný pruh by mal prioritne slúžiť ako vyhradený pruh pre vozidlá verejnej hromadnej dopravy. V súčasnosti týmto úsekom prechádzajú autobusové linky 88 a 90. V rámci rozšírenia komunikácie bude upravená aj poloha zastávky Prístavná.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: NOKS #81:
"však nikto nerieši ani to že na petržalskej hrádzi by cyklisti mali chodiť spodkom a nie po vrchnej korune hrádze kde sú pomalší korčuliari a bežci..."

myslim, ze kazdy cyklista da za pravdu, ze sa uz nevie dockat otvorenia spodku, lebo zmiesany pohyb po hornej korune v casti, kde je zavrety spodok, je horor 😃
uprimne, jazdim tam niekolkokrat do tyzdna a z toho, co vidim, su viac disciplinovanejsi prave cyklisti nez korculiari ci chodci, to by clovek neveril akych extremov su schopni, dvaja korculiari vedla seba v oboch pruhoch, pani na korculiach jazdiaca v strede a odrazajuca sa palicami do oboch pruhov, korculiar krizujuci zo strany na stranu po celej sirke spodnej cesty, cize vystihnut mmt, kedy ho obehnut, posledny extrem bolo 5 bezcov roztiahnutych vedla seba po celej sirke cesty, casto idu rodicia chodci s malym dietatom, pricom rodic ide vonkajsou stranou a dieta vnutornou, kde ho moze hocikto nabrat, chodec so psom na voditku pricom sa rozhodol prebehnut cez cestu, a oproti akurat rozbehnuti cyklisti do kopca a z kopca, s cyklistami taketo kolizne situacie vobec, uz nech otvoria spodok, myslim, ze vsetci na to cakaju ako vyslobodenie
Reakcia na: NOKS #96:
Presne, už od nepamäti platí, že to čo nevidíš na vlastné oči sa nedeje.
Priority policajného zboru sa neurčujú podľa toho, čo si myslí vševed na diskusnom fóre.
Reakcia na: N/A #95:
To ty tu blúzniš o nejakých 100% faktoch a reáliach na základe stats a neviem čoho a pritom si akurát zavretý vo svojej karanténe...skús tráviť viac času vonku a mať oči otvorené a možno uvidíš aký je okolo teba svet..
Reakcia na: NOKS #94:
To by sa najprv tie argumenty museli objaviť, dojmológia ani whataboutizmus to nie sú.
O pravidlách sa nikto neháda a za to, že si na posmech si môžeš sám.
Ale opäť ti nerobí zaťažko vkladať sem veci, ktoré nezazneli a odmietnuť čísla, pretože znova presne vieš, aký je pomer áut a cyklistov na vozovke ako keby to malo byť vo výsledku podstatné.
Reakcia na: N/A #91:
Ty si už dakedy aj pochopil nejaký cudzí príspevok alebo si len tak plávaš vo svojej galaxii najskvelejších názorov? Prijal si ty dakedy iný argument len svoj vlastný? 🤦
O akom ubližovaní táraš tvl...berieš drogy alebo to ide z teba prirodzene? Pointa diskusie nebola dakoho očierňovať ale o pravidlách a rizikách nič viac..
A o to že cyklista za chybu zaplatí ovela viac ako šofér auta...
Inak fajn štatistika ....ktorá isto nevyznieva ako pekný bulshit v porovnaní áut a cyklistov na vozovke 😂😂
Reakcia na: shaggy #86:
Kým sa môže stať, že bicyklu nedá prednosť ani polícia bez majáku - ako mne minule na stopke z Jesenského do Štúrovej -, tak je ťažké dúfať v skutočnú výchovnú činnosť v ich podaní.
Tak o teoretickom koncepte davat znamenie o zmene smeru jazdy nas ucili v autoskole, ale v praxi na cestach je to neobvykly jav co si vsimam. Bez ohladu prostriedok, ktory ucastnik pouziva.
Si az pridem divny ked to pouzivam.
Reakcia na: NOKS #89:
Mali by všetkých tých cyklistov zavrieť, lebo nebyť tých kamier, určite by všetci skúsili vyhnúť sa zodpovednosti. Všetci mi strašne stále ubližujú a keď mi už nemôžu ublížiť, tak by mi ublížili, keby mohli!
Reakcia na: NOKS #81:
Ja by som povedal, že závažné porušenia pravidiel riešia úplne rovnako. Už si písal na tú adresu aby si získal konkrétne čísla alebo si myslíš, že tvoje pozorovania majú akýsi hlbší zmysel? Čo mi to pripomína - rovnako tebou odpozorované nenosenie respirátorov v nemocnici doktormi bez sebemenšej kontroly platných nariadení. To isté veni, vidi, všetko viem "minimálne" riešenie cyklistov bez toho aby si vedel koľko pokút rozdali alebo aspoň prihliadol na fakt, že cyklisti v minulom roku zavinili 386 dopravných nehôd z 11 875 celkových, teda oveľa menej oproti 6441 zavinenými vodičmi osobných vozidiel, čomu zodpovedá to, že sa polícia oveľa viac sústerďuje na nich. Len pre teba to je vrchol nespravodlivosti.
Reakcia na: S499.1023 #88:
Tak minimálne chytený pravý bok auta by mohol ten cyklista skúšať uhrať na to už na tej hlavnej bol a skalica ho vytlačil s autom s cesty ...ludia skúšajú kadečo aby sa vyhli zodpovednosti...aj tí za volantom samozrejme..
Reakcia na: si #87:
Z čoho si vyvodil, že by policajti popoťahovali hlavne teba?
Reakcia na: shaggy #86:
ano, len je rozdiel ze keby ten hnup mi aj nabural do tych zadnych dveri, tak policajti by popotahovali hlavne mna (a to este mam nastasie aj kamerovy zaznam)...
PS: za mojich mladsich cias ma iduc na bycikli jeden so skodivkou (12x) aj nabral (siel odoproti, odbocoval vlavo a akosi si neuvedomil ze aj cycykel je protiiduce vozidlo ktoremu treba dat prednost), takze neboj, poznam to z oboch stran.... len aspon z laickeho pohladu to vyzera tak, ze tu cast tych co robia bordel na bycikloch neriesia vobec a tych v autach buzeruju akurat za rychlost (a mozno obcas niekde za zakaz vjazdu alebo odbocenia)
Reakcia na: si #83:
A môjmu známemu na bicykli zase minule nedal prednosť šofér vchádzajúci do kruhového objazdu... hneď som si pri tom spomenul na tie plamenné obhajoby šoférov tu...
Vidíš, aký je to hlúpy argument? Čo majú jedinci spoločné s celou skupinou? Prečo by nemala byť obhajoba cyklistov/šoférov legitímna? Oni nemôžu za to, že jednotlivci porušujú pravidlá.
Reakcia na: si #83:
Aké plamenné obhajoby? Nejaký príklad?
Reakcia na: Ike #82:
Nebol úmysel vytvárať hranice...ide len o to aby tie pravidlá boli rovnaké a rovnako sankcionované pre vsetkých ,nič viac nič menej....
Samozrejme že za každý priestupok neni hneď istota pokuty to je jasné ale vieme že akýkolvek autopriestupok ktorý si všimne hociktorá hliadka (vôbec to nemusia byť doraváci) je takmer isté odstavenie na krajnicu a pokuta...ja tiež jazdím na bike,a keď idem po ceste tak sa podla toho aj správam ...cyklista si musí v prvom rade uvedomiť že ak robí dačo čo môže spôsobiť kolíziu s autom ,tak je tam hrozba fatálneho úrazu aj pri relatívne nízkej rýchlosti kdežto auto vs auto vo väčšine prípadov znamená len pokrčenie plechov....
Reakcia na: Ike #82:
no mne zrovna dnes rano skoro skoncil v zadnych dverach auta cyklista ktoremu sa nechcelo davat prednost pri tom ako vychadzal z vedlajsej cesty.... hned som si pri tom spomenul na tie plamenne obhajoby cyklistov tu...
Reakcia na: NOKS #81:
Zbytočne vytváraš hranice. Policajti aj motorovú individuálku kontrolujú tam, kde to nemá úplne opodstatnenie. Koľkokrát si videl policajta kontrolovať dodržiavanie rýchlosti v zóne 30? Keby som nemal morálku, tak by som bez problémov mohol ísť po nábreží 90 kmh, pretože ak by som náhodou nestretol presúvajúcich sa policajtov, nikto by ma nikdy nenameral. Minule ma dokonca napadol šialený nápad spraviť mystery shopping a jazdiť cez bus pruhy s cieľom zistiť, ako dlho by sa mi to prepieklo kým by ma pokutovali policajti. Potom si vravím, že by ma nepokutovali asi nikdy.

Mňa inak žiadny cyklista vážnejšie neohrozil. To sa o autách povedať ale nedá.
Reakcia na: N/A #80:
Nebola to ani buzerácia,bolo to riešenie reálnych vecí keďže aj pre jednostopové nemotorové vozidlo platia v premávke rovnaké pravidlá a tak isto ako ti policajt dáva vyhrážky odobratí papierov a následne uloženej pokuty za prejazd na červenú,tak isto si tu pokutu zaslúži aj cyklista..Trávim na cestách dosť času aby som si vytvoril dostatočný obraz o tom že pomer tých dementných je síce možno rovnaký ale fízli riešia cyklistov minimálne...tvl však nikto nerieši ani to že na petržalskej hrádzi by cyklisti mali chodiť spodkom a nie po vrchnej korune hrádze kde sú pomalší korčuliari a bežci...asi sa čaká na ďalší smrťák ako pár rokov dozadu...
Reakcia na: NOKS #79:
info@minv.sk je tá správna adresa pre tvoje otázky.
K 10 si ešte pridaj číslo 50 aby si ten obraz mal kompletný. Všetci cyklisti chodili týždeň autami a MHD a rozbíjali policajné autá? Či ako sa prejavila taká "vzbura" cyklokoalície? A nebola to diskriminácia ale buzerácia a ďalšie už bolo v ich reakcii vecne vysvetlené a keď to nie si schopný stráviť tak si aspoň z toho nevyberaj len to, čo sa ti hodí.
Ja by som po chodníku nejazdil, ale cyklistov na chodníku viem pochopiť a aj sa im bez vzkypenia žlče uhnúť keď treba. Sprosté je +/- to isté percento ako u ľudí za volantom.
Všade vo svete sa polícia logicky sústreďuje viac na to, čo spôsobuje väčšie škody či ujmy, takže cyklisti budú oproti vodičom ešte dlho oveľa menej pod drobnohľadom. Takže snažiť sa tu z porovnávania prístupu polície vytvoriť akýsi argument môžete vzhľadom na nižšiu závažnosť či následky porušovania pravidiel cyklistami akurát tak medzi sebou v hejterskom klube.
Reakcia na: N/A #76:
A ako často sú za to riešení a pokutovaní ? Kolkokrát si videl na krajnici blikajúce policajné auto a vedla nich cyklistu ktorého riešia? Vlani mali akciu na nedisciplinovaných cyklistov kde natvrdo dávali pokuty (10eur) za také šmakulády ako striedanie halabala chodníku s cestou,jazdy v protismeroch,ohrozovanie chodcov,telefonovanie a smskovanie za jazdy...fízli to dávali na svoj FB ..a priama reakcia bola vzbura cyklokoalície aká to bola diskriminácia...a to bolo raz v roku..

Reakcia na: MatejBA #74:
To ale nie je otázka na mňa.
Ja som sám cyklista, ale minule som hodnú chvíľu trúbil (ako šofér auta) na iného cyklistu, ktorý zabudol, ako má jazdiť po ceste. Hlupákov nájdeš v každej skupine a majú s nimi problém aj členovia tej skupiny. Ja ako cyklista mám problém s hlupákmi-cyklistami. Jeden ma skoro zrazil na prechode pri SAVke. Ale nebudem hovoriť, že to tak robia všetci, lebo ich je menšina.
Reakcia na: perets #58:
krkolomenjšie v čom? že celý čas kopíruješ hlavnú cestu, a máš tam jedno pohodlné odbočenie doprava a potom ideš súbežne s vozidlami na Hubeného? lebo to je určite bezpečnejšie ako to napáliť do protismeru. Nie vždy je priamy smer aj ten najbezpečnejší.
Reakcia na: MatejBA #74:
To aj na základe tej vsugerovanej buzerácie si dospel k presvedčeniu, že sú neriešení? To bude v povahe a rovno na konzultáciu u psychológa, snáď aspoň trochu vysvetlí, pomôže.
Reakcia na: Ike #73:
a naco zle parkuju to auto na zeleznej studnicke, ked sa k nemu musia na tom bicykli prebojovat cez mesto pomedzi auta, ked sa potom vracaju rovnakym smerom aj s tym autom ? lebo na zeleznej minimalne polovicu z v prispevku #67 menovaneho spravit ani nemozu ani keby sa neviem ako snazili.....
Reakcia na: shaggy #72:
A kedy ich začnú pokutovať a riešiť? Pretože nemôžu len vodiči aút byt obmedzovaní a nútení byť “ohľaduplní” a chrániť ich zdravie. Minule som skoro zrazil cyklistu práve preto že som mu išiel dať 1,5 metra v druhom pruhu na Karloveskej a je-nasáčkoval to do môjho pruhu bez varovania 🙂 nie je to len o buzeracii vodičov aút - rovnakým dielom by sa totiž malo pozerať/správať ku cyklistovi a nútiť ich podľa zákona dodržiavať stanovené pravidla.

#68 neboj aj ty vo mne občas utvrdzujež názor na niektorých “starých mrzutých ujov” ale nič si z toho nerobím. Kedysi dávno by mi z teba išla pena od úst a písal by som inak ale úprimne “who cares” - nech napíšem čokolvek už aj tak máš predsudky tak načo sa mám hrať na "yntelygenta"? 😉
Reakcia na: MatejBA #67:
Tak Ti poviem. Väčšina cyklistov, ktorí robia tieto skutky, nasadne na Železnej studničke do zle (v rozpore so všetkými možnými predpismi) zaparkovaného auta a s nohou na plynovom pedále na podlahe sa stratí v uliciach mesta.
Reakcia na: MatejBA #67:
Na toto len poviem, že cyklisti v týchto veciach už dávno zákonom obmedzení sú 🙂 Takže teraz môžeme obmedziť vodičov, hej?
Reakcia na: si #70:
a este schvalne priklad (podobnej) ulice:
https://www.google.com/maps/@48.2182725,17.1462473,3a,75y,306.96h,93.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLzA1uL3_TUSBQVsMMwts3w!2e0!7i13312!8i6656
(tato nie je tam kde byvam, ale je rovnako tak slepa pokial nechces jazdit po lese a podobnych sirkovych a sklonovych parametrov....)
Reakcia na: tr3mp #69:
nuz len tam prave vidis zas rozdiel v rozmyslani vodica auta a cyklistu.... vacsina normalnych vodicov aut ked ma moznost sa snazi uhnut a pustit toho protiiduceho, cyklistu take nieco obvykle ani nenapadne....
PS: tamto je este malina, u nas na ulici je sirka na jeden jazdny pruh standard na prevaznej dlzke, obcas sa najde miesto popri ceste kam sa da vyhnut (obvykle ale niekomu aj patri a mozno tam aj parkuje) a k tomu aby to bolo este zabavnejsie to je v sklone (priemerne 10%) a so zakrutami (takze dohladnost a moznost predvidat v niektorych usekoch mizerna a teda treba mat aj dobre reflexy)
Na tréning vyhýbania sa odporúčam Fajnorovo nábrežie (https://goo.gl/maps/DqfQfNaDecNKh62h6). Tiež cca šesť metrov s jednostranným pozdĺžným parkovaním, ale okrem cyklistov sa treba vyhýbať aj s protiidúcimi autami. 😉 Nejaké Krasňany budú potom malina.
Reakcia na: MatejBA #67:
To nenavrhuje Ike ale ja. A ty neargumentuj v štýle "a vy zasa bijete černochov". Snažím sa byť objektívny ale ty vo mne sústavne posilňuješ predsudky proti genderu " Dlhodielčan".
Reakcia na: Ike #65:
Keď teda chceš tak vehementne obmedzovať vodičov aút zákonom a nútiť ich dodržovať 1,5 metra pre bezpečnosť cyklistov, kedy sa začnú obmedzovať cyklisti v protismere, jazdiaci na červenú, cez prechod pre chodcov, nejazdiaci pri pravom okraji vozovky, nejazdiaci po paralelnej cykloceste, nedávajúci znamenie o zmene smeru jazdy, idúc cesta-chodník-cesta cez červenú pomedzi ľudí bez spomalenia, porušujúci rýchlostne limity, jazdiacich rýchlo po chodníku, cyklistov ožratých na mol, atď? 🙂
Reakcia na: Ike #65:
Naštartovaný? To by vyzeralo inak. Tvoja schopnosť nestranne diskutovať vo chvíli, keď si niekto dovolí s Tebou nesúhlasiť, tiež nie je práve hypertrofovaná. Áno, predpisy podľa nemeckého vzoru by sa mi páčili viac ale to bude chcieť ďalších 20 rokov vývoja. A o rodičoch drahých SUV, čo nič nerešpektujú, si písal Ty, nie ja.
Mimochodom, tie farby svetiel SAMOZREJME definované sú, len nie práve v PCP. Skús si vygoogliť kolorimetrický trojuholník.
Reakcia na: S499.1023 #64:
Jednu vec mi prezraď, takýto naštartovaný si hneď zrána, alebo ten level získaš v priebehu dňa? Tvoje auto je možno vybavené HUD a vie merať vzdialenosť do strán, ale moje a ďalších tucet, ktoré som šoféroval takúto fíčurku nemali, takže to posudzuje vodič. A keď vidím, ako posudzujú napr. parkovanie od priechodu pre chodcov, alebo rýchlosti, tak mám (a myslím si celkom oprávnené) pochybnosti.

Inak pred nejakými desiatimi rokmi si tu mával príspevkami s tým, že Straßenverkehrsordnung má zlomok strán oproti našej (vtedajšej) kombinácii 8/2009 a 9/2009 a že naši zákonodarcovia by tam najradšej dali aj výklad slova výklad a zrazu chceš dávať samoúčelné ustanovenia. Zmenilo sa odvtedy niečo? Ako mne je jedno, môžeme tam definovať aj ustanovenia určujúce farbu svetiel, definíciu slova priamo/vpravo/vľavo a pod. Inak neviem, či si tú Čekiu troška neidealizuješ. Vodiči s českými RZ tiež nie sú etalón disciplinovanosti.
Reakcia na: Ike #62:
Kde čo nechávam na posúdení vodičom?
A k tomu zvyšku:
1) Takže zrušíme pravidlá cestnej premávky (alebo rovno aj všetky zákony), lebo vodiči drahých SUV to aj tak nedodržiavajú?
2) Nie, takých dobrých 15 rokov už tu v ČR takéto skúsenosti nemám. Predsa len už doba niekam pokročila, veksláci a obchodníci s drogami si peniaze oprali a chcú sa zaradiť do normálnej spoločnosti, kde je takéto správanie neakceptovateľné. Takže v buspruhu už jazdia len sedláci a osemdesiatkou po pešej zóne hrdí majitelia audín zo štvrtej ruky po treťom tuzingu! druhom načipovaní a prvom zvarení z dvoch totálok. A neboj, dorazí to aj na Slovensko.
Reakcia na: Ike #62:
Najhoršie utretie sopľa, čo som osobne zažil, predviedla nejaká staršia pani na nejakej malej káre typu Pizzanto alebo Matiz.

V zákrute pri starom štadióne Slovana v smere na juh.

A nespomínam si osobne na žiadny prípad vozidla s zostatkovou cenou viac než 10 litrov...

Reakcia na: S499.1023 #50:
Ale v konečnom dôsledku to nechávaš na posúdení vodičom. A vodič SUV v cene trojizbáku, ktorý práve ide z ružinovskej nemocnice, kde parkoval na nároží križovatky na priechode pre chodcov, lebo platiť za parkovné odmieta, prešiel 3x na oranžovú, v zóne 30 predbehol ženu na Kii ****nto 80 km/h, nedal prednosť chodcom, predbehol sa cez buspruh, ostriekal chodcov na zastávke MHD si tú mierku určite prispôsobí "utretiu sopľa". Určite s tým máš skúsenosti, to sú úspešní ľudia a úspešní sú preto, lebo nedodržiavajú pravidlá. Žiaľ, bývam relatívne blízko pri Yeme na Búdkovej a títo ľudia žijú úplne iní život. Pokiaľ ide o mňa, cyklistu vnímam ako vozidlo, takže ak to priestorové pomery dovoľujú, predbieham ho ľavým kolesom po stredovej čiare (napr. na ceste typy I/61, ktorá má prakticky plnohodnotnú krajnicu) a ak nie, tak spomalím na jeho rýchlosť a aby som mu neznepríjemňoval jazdu, nelepím sa na neho. A ak sa dá, tak vyštartujem celým vozidlom v protismere so smerovkami doľava a potom doprava.
Reakcia na: si #57:
Nie je to tak, že v Novom Meste sa rozhodli úplne všetky jednosmerky pre cyklistov zobojsmerniť, bez ohľadu na miestne pomery?
Reakcia na: si #57:
Tak tu konkrétne stačí vyhubiť autá na chodníku a cyklista s autom normálneho rozmeru sa v pohode vyhnú.
Reakcia na: perets #58:
je mi luto ze ta tam nemozem v sucasnom stave poslat (na ulici prebieha rekonstrukcia kanalizacie a je rozkopana), ale tvoje teoreticke 4 m medzi zaparkovanymi autami by si tam nasiel len tazko.... a ked sa nasla kombinacia dobre parkujucich dobrakov oproti sebe, tak si mohol o nich pomaly aj spatne zrkadla osuchat....
Reakcia na: si #57:
Vďaka za odkaz. Čiže cesta medzi obrubníkmi 6 až 6,2m, a jeden rad zaparkovaných vozidiel -2m, na jazdný pruh ostávajú aspoň 4 metre, dostatočný priestor na vyhnutie sa s cyklistom. Verím, že toto každý vodič aj držiteľ vodičského oprávnenia zvládne.

Minko, práve vedenie po Hubeného je krkolomné, takto je cyklotrasa navrhnutá priamo.
Reakcia na: si #56:
a este pre neznalych, jedna sa o tuto ulicu:
https://www.google.com/maps/@48.2004783,17.142969,3a,75y,35.55h,82.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgl18q9-Ee7S7gu6PK9Ozfw!2e0!7i13312!8i6656
a podla slnka (tienov) sa jedna o dopoludnia, cez weekendy a v popracovnom case to tam vyzeralo omnoho divokejsie.....
Reakcia na: zakaznik #54:
len to by musel zastat, zliezt z bycikla a najst medzeru medzi autami do ktorej sa aspon kolmo k ceste zmesti....
tak ako pise Minko #55 . omnoho rozumnejsie by bolo nechat aj cyklistov dodrziavat jednosmerky a tahat ich paralelnou ulickou, len to by (nielen) tie cyklotrasy nesmel kreslit niekto od stola....
Reakcia na: S499.1023 #50:
zažil som kopu všelijakých cyklistov, preto viem čo píšem. Ak vytváram cestičku pre cyklistu musím uvažovať aj o tom najslabšom cyklistovi nevychádzať z nejakého bežného priemeru. Cyklista je jeden z najohrozenejších účastníkov cestnej premávky, zvýšená ochrana je tam na mieste. Inak akože nepoviem, keby nebolo kadiaľ tých cyklistov ťahať, ale pokojne cyklotrasa v tom "protismere" kadnárky mohla viesť po Hubeného bez takýchto krkolomných riešení.
Reakcia na: si #52:
Cyklista by sa mohol prinajhoršom dočasne schovať medzi autá. Lepšie je samozrejme široké ulice ako napr. Viedeň.
Videl som na vlastné oči, ako bol vodič schopný pri obchadzaní trafiť stojace MB Capacity (na zastávke Kukučínova).

Zostreliť idúceho cyklistu je pre takého majstra hračka.

Odvtedy mi je jasné, že ľuďom nemožno veriť, že poznajú rozmery vlastného vozidla. 😁
Reakcia na: S499.1023 #50:
ale co spravis ked sa do tej ulice nemas ako s tym cyklistom vyhnut ? ty s autom zastanes, ale ked ta protiiduci cyklista oskrie (lebo tam naozaj nie je priestor na vyhnutie), tak co ti pomoze ak aj policajti daju vinu cyklistovi, ked ten tam s tebou takmer na istotu do prichodu policajtov neostane ? (nehovoriac o tej radosti vo vozidlach za tebou ktore tam ostanu zaseknute kym pridu zabky)
Reakcia na: Ike #46:
Preferujem univerzálne pravidlo "1,5 metra" pred súčasnou praxou "síce som mu utrel sopel z nosa, ale som ho nezostrelil, tak je všetko OK".

Problém cestnej premávky je ten, že ak 999 vodičov "obchádza cyklistov bezpečne už dnes" a jeden ťa zostrelí, tak tá bezpečná jazda 999 vodičov je ti nič platná.
Reakcia na: Ike #46:
Práve preto, že nie sú všetci tolerantní, tak to nebolo možné nechať na posúdení vodičom. V Prešove ma trolejbus pri výjazde z Clementisovej na Volgogradskú trolejbus, čže vozidlo, vedeé profesionálom, ktorý by mal jazdiť defenzívne, natlačil na obrubník tak, že keby som nezoskočil, bol by ma rozdlávil medzi obrubníkom a dvojmontážou tretej nápravy. Ja nemám s odstupom 1,5 matra žiaden problém. Ak nebudem môcť obehnúť, tak neobehnem. A to máme v Prahe kopu úzkych jednosmeriek s parkovaním po oboch stranách a jazdou cyklistov v protismere - Miňko by sa zbláznil, ja tam jazdím takmer denne bez pocitu ohrozenia.
Reakcia na: danlo #42:
kadnarova v stave pred rekonstrukciou bola v stave, ze ak si trafil sirsie alebo trosku blbsie zaparkovane auta po stranach (a nejazdil si zrovna s trabantom) tak si sa pomedzi ne pchal vcelku natesno (bicykel by si cez medzeru ani na jednej strane nevopchal ani keby si zastavil), takze protiiduci cyklista bola celkom slusna komplikacia, hlavne v kombinacii s tym, ze ten nezastane v mieste kde je miesto ked vidi ze od oproti ide niekto kto sa nema kam vopchat tak ako to robia vodici "vacsich" (motorovych) vozidiel (ako napriklad na alstrovej)

ako to bude vyzerat po rekonstrukcii zatial sice netusim, ale pevne verim ze jednosmerky na uliciach Hubeneho a Cyprichovej vratia do povodneho stavu, pretoze sucasny stav je hlavne na vyjazde z Hubeneho do Cernockeho cista samovrazda (a ten co to navrhoval to robil asi len od stola bez toho ze by poznal miestne realie), auta prichadzajuce po Cernockeho zlava je skrz tie zaparkovane vidno az tesne pred koliziou (pricom v tom opacnom garde tychto ulic to bolo uplne bezproblemove, kedze sa na Cernockeho medzi Hubeneho a Cyprichovou neparkuje a teda tam lavemu vyhladu nic neprekaza)
Reakcia na: Ike #46:
s tymi zonami 30 s tebou samozrejme absolutne suhlasim, ale tych 1,5m v zakone nie je podla mna populizmus - vodici ktori nikdy nesli na bicykli v premavke netusia ze obchadzat cyklistu 0,5m od riaditok je pre cyklistu velmi nebezpecne, takze tym, ze to bude v zakone budu aspon vediet co sa uz da povazovat za minimalnu bezpecnu vzdialenost (vediet to budu aj vdaka rozsiahlemu hejtu voci tomuto a tym aj medializacii 😃 ) Samozrejme, ze sa tym neprilakaju novi cyklisti - ti sa prilakaju jedine bezpecnou a dobrou infrastrukturou. Ale myslim si, ze sa aspon mierne postupne znizi pocet umrti cyklistov na cestach, ktori su tam uz dnes.
Reakcia na: perets #44:
aha takže mám pravdu. upokojená zóna leda tak na papieri. Teraz neriešim rýchlosť jazdy, kvôli cyklistom, deťom, stavu vozovky atď. tam ísť 40 km/h je už hazard. Ale Kadnárova je čiastočne tranzitná ulica (mnohí obchádzajú Hečkovu, resp. nemožnosť ľavého odbočenia na Černockého), je to ulica kde je množstvo bodov záujmu aj neobyvateľov, je to dosť rušná zóna. btw. som zvedavý čo tam narobia s parkovaním, lebo ak osekajú ten nedostatok čo tam bol už teraz, len aby pridali napr. cyklistom, to bude pekné parkovacie porno. Treba si uvedomiť, že drvivá väčšina zástavby v okolí pochádza z 50-60. rokov a napr. v okolí Kadnárovej ulice má parkovanie v bytovke snáď len obytný blok J. Hagaru 2-6.
Reakcia na: S499.1023 #36:
1,5 m pre obchádzanie cyklistov je síce pekná vec, ale radím to do kategórie dopravného populizmu. Kto je na cestách tolerantný a dodržiava pravidlá cestnej premávky, tak obchádza cyklistov bezpečne už dnes a pre koho dnes neplatia dopravné značky, pretože si ich nedodržiavanie zaplatil vo výbave auta, je tých 1,5 m prdom vo vesmíre a možno ani nezaregistruje túto zmenu predpisov a o tom, že policajti sa budú hrnúť do vymáhania tohto predpisu (neviem ako v ČR, ale na Slovensku na to nemáme zariadenia), pochybujem.

Niečo podobné sa chystá aj u nás a síce budú všetci jasať a tešiť sa, bude to len splnená quick-win (to win je zanedbateľné) ✔️, pretože rodiny s deťmi na okreskách a nejaká postrehnuteľná zmena v celkovej deľbe prepravnej práce kvôli tomu nehrozí. Som toho názoru, že úsilie, financie a ľudské zdroje by sa mali investovať do dopravného upokojovania a takých zón 30 km/h, kde naozaj auto pôjde 30 km/h (lebo viac nebude môcť vzhľadom na úpravy premávky - napr. šikany, psychologické brzdy a pod.) a nie ako je zóna 30 vyznačená napr. na Americkom, že tú značku si všimne 0 zo 100 vodičov.
Zaujimavy projekt. Minimalne Lamacska je cista vyhra, pri ktorej to uz malo stat nejaky ten piatok a k tomu velmi pozitivne vnimam aj Hodoninsku. Legionarska je celkom vtipny napad, uvidime, ako sa osvedci, ale vyzera, ze by to mohlo fungovat.

K Patronke:
Uz ked vyznacili krizom pruh pre trolejbusy odbocujuce na Kramare, vznikali tam pomerne chaoticke situacie. Ked teraz vytvoria takyto ostrovcek medzi odbocovacim a lavym priamym pruhom, nechcem vediet, co sa tam zacne diat. Chapem tu myslienku, ale tiez si myslim, ze toto je riesenie niekde do civilizacie a nie na Slovensko. Ved uvidime.
Mimochodom, nemaju tam byt niekde k tym BUS ostrovcekom prerusovane ciary?

Karadzicova:
Rozumiem, ze ma ist o quick win, no zaroven tu je priestor na rozsirenie ulice ako takej. Plnohodnotna alternativa bude existovat po otvoreni D4 aj R7, len zostava otazkou, ake dlhe obdobie tam bude mordor a ako daleko sa bude niest (napr. az na nabrezie, kde bude naopak problem so zablokovanim liniek ako 70).

Sancova:
Za cenu zuzenia lavych pruhov (a vyhradenia pre OA) by sa tato ulica dala v pohode rozsirit na 3+3 na vacsine dlzky (krajne pruhy ako BUS pruhy, zrusenie tych "divokych" parkovacich miest za Zilinskou v smere k Racku). Ked uz Fico odpalkoval severnu tangentu, toto by mohlo byt ako tak pouzitelne riesenie. Samozrejme, na segregovane cyklotrasy tu mozeme asi zabudnut (max. zdielany pruh BUS/cyklo). Raz je velka, velka skoda, ze sa ST nerealizovala a kazdym dalsim dnom sa pravdepodobnost jej vystavby rapidne znizuje.
Reakcia na: Minko #43:
Je tam znížená rýchlosť, sú tam aj zaparkované autá, pohyb chodcov a cyklistov, celkom definícia upokojenej zóny. Ešte čakám kedy tam poprehadzujú pozdĺžne parkovacie státia vpravo, vľavo, vpravo... ako na Pluhovej.
Jazdím tadiaľ tak 2x mesačne. Presne preto, že neviem dňa ani minúty kedy mi tam môže vyjsť do jazdenej dráhy/otvoriť dvere, a netlačím pedál na podlahu, ani keby tak bola povolená 70. Tá ulica má zo 6m šírku kľude môže byť obojsmerná, alebo ul. Jozefa Hagaru jednosmerná v opačnom smere a navigovať cyklistov tam.
Reakcia na: danlo #42:
Kadnárová a upokojená lokalita? leda tak na papieri.

#41 perets: koľkokrát si išiel kadnárovou ulicou? Miesta je tam tak na 1 auto max, Je to obývaná lokalita, nevieš dňa miesta hodiny ani minúty kedy ti tam vyskočí nejaké dieťa spoza auta, a preto je potrebné situáciu v lokalite ešte zhoršiť pridaním obojsmerných cyklistov, na ktorých tam už nie je miesto? Tá ulica je čiastočne tranzitná, na sídlisko dosť frekventovaná s viacerými bodmi záujmu v jej okolí aj pre neobyvateľov. Fakt je vhodné tam viesť cyklistov obojsmerne?
Reakcia na: si #34:
Kadnarova je absolutne nieco ine - jedna sa o upokojenu lokalitu a cyklista sa s vodicom auta vidi kedze idu oproti sebe. Ak ide cyklista pred tebou v rovnakom smere ako ty, tak ano samozrejme musis ist za nim pretoze ho nemas kadial bezpecne obist - rovnako ako by islo pred tebou pomalsie iduce auto. (mimochodom si v zone 30 takze az o tolko pomalsi ten cyklista nie je)
Reakcia na: Minko #40:
Aká je minimálna šírka jednosmernej ulice, aby tam podľa vás mohli byť v protismere pustený cyklisti?
Keď sa stretnú dva normálny vodiči, tak sa obídu bez problémov, dvaja egoisti budú mať konflikt aj na stavebne oddelenej vozovke.
btw. na STU je na katedre dopravy presadzovaný autocentrický prístup 1970.
Reakcia na: si #34:
👍 👍 👍 presne dokonalý príklad. keď som tak svojho času prebýval, nadával som na toto ako pohan. To je akoby sme cyklistom na štandarndnej ceste umožnili jazdiť po kraji proti autám. Nechcem hovoriť aké rizikové situácie tam vznikajú. Výsledkom je, že cyklisti hromžia na vodičov a tí hromžia na cyklistov a iba sa zbytočne podporuje znepriatelenie oboch táborov. Poslal by som naspäť do školy tých dopravných inžinierov čo s tým súhlasili.
Reakcia na: zakaznik #38:
Ako vzorový projekt od steny k stene sa mala robiť Krížna. Uvidíme, čo stihnú do volieb...
Reakcia na: danlo #29:
Dočasné, iste.

Navrhujem, čo takto poriešiť dopravu komplexne, vrátane tej cyklistickej, aspoň na jednej ulici v meste v rámci volebnej štvorročnice.* Tak by mohla byť Bratislava na tom celkom dobre už niekedy okolo roku 2250.

*Otvorenie ulice so zmenou vyvolanou súkromnou investíciou sa nepočíta.

Reakcia na: zakaznik #35:
Myslím, že ŽSR už majú pripravenú prefabrikovanú odpoveď, že to absolútne nepripadá v úvahu, pretože hneď zajtra tam začnú stavať trojúrovňový mutimodálny dopravný terminál "Preßburg Engerauer Bahnhof" .
Reakcia na: 3pa3ck3 #33:
Keby si videl, aký rev robia teraz v ČR, že povinnosť obiehať cyklistu s 1,5 m odstupom spôsobí kolóny a paralyzuje cestnú dopravu v celej republike 😃.
Reakcia na: lupask #31:
V Unitase sú plány na stavbu garáže. Miestni obyvatelia uvažovali odpovedať petíciou, lebo zjavne parkovať medzi domami a pri ceste sa im zdá lepšie. 😁

Ja by som bol prípadne za dohodu so ŽSR na zarovnaní Filiálky a použití územia na dočasné riešenie parkovania aspoň spodnej časti Šancovej.
Reakcia na: 3pa3ck3 #33:
a ako by si sa vyhybal o jeden jazdny pruh napriklad na takej kadnarovej (pred sucasnou uzavierkou, ale takychto pripadov v mesta sa myslim najde viacej), kde do jednosmerky so sirkou pre jedno auto pustili cyklistov oboma smermi ? pokial pojde v tvojom smere, tak sa beztak musis za nim trepat pokial ten cyklista nenajde miesto (ak chce) a nepusti ta, ale co s tym iducim v protismere ?
Reakcia na: danlo #29:
Nebol by to až taký problém, ak sa vodiči naučili, že v cyklisti sa predbiehajú rovnako ako autá, teda cez vedľajší pruh. V tom prípade by ho mohol bezpečne mínať aj autobus sprava vo svojom pruhu.
Reakcia na: lupask #31:
Svätá pravda, tá Šancová je môj dlhoročný nesplnený sen.
ta Sancova je taka zvlastna, vo velkej vacsine svojej dlzky ma v skutocnosti 5 pruhov no my z nejakeho dovodu nechceme rusit ludske pravo parkovat 30 ton plechu na ulici v prospech toho aby tisice ludi mohli zrychlit svoje cestovanie bus pruhom napriklad v smere na stanicu
Reakcia na: fanatikmhd #26:
hlavne by ma zaujimalo ako by si to chcel kontrolovat.... napriklad ze ci na sedadle spolujazdca a zadnych sedadlach neveziem nafukovacie panny, co by si vobec videl pri zatmavenych oknach (hlavne v zadnej casti) vozidla a tak.....
kazdu takuto vynimku osobne povazujem za zlu
Reakcia na: zakaznik #25:
Cyklisti v buspruhoch boli v týchto projektoch plánovaní ako dočasná záležitosť, kým nebudú dobudované oddelené bezpečné cyklotrasy. Išlo vlastne len o legalizáciu problému, keď by cyklisti išli aj tak v buspruhu ale nelegálne. (Zároveň to hodnotím ako bezpečnejšie keď cyklista ide v pravom pruhu, než v ľavom/strednom...)
Nakoniec však väčšina týchto buspruhov bude bez cyklistov.
Reakcia na: fanatikmhd #26:
U nás HOV lanes nemajú zmysel, keďže máš dobrú alternatívu v podobe MHD, ktorá až taká dobrá nie je v krajinách, kde sa HOV používa, resp. kde tento koncept vznikol. To isté platí aj pre jazdu elektrických vozidiel v BUS pruhu. Každá takáto jazda zhoršuje MHD, čo (predpokladám) nechceme.
Reakcia na: fanatikmhd #26:
Lenže taxíky majú menší vplyv na statickú dopravu, aj to sa zohľadňuje
Reakcia na: zakaznik #24:
Veru, tam to používam aj v smere z diaľnice pri odbáčaní dole (nj, "tankujlacno"), ale aj nazad (na tom stúpaní od Vajnorskej a doprava na diaľnicu). Tiež defacto celý čas jazda v BUSpruhu. A teraz bábo raď.
Najvtipnejšie bolo (chvála bohu sa to už zmenilo že "okrem MHD".... na "okrem VHD") keď som kecal s MestaPo ohľadom takejto jazdy, čo vlastne znamená to MHD, či to neznamená "Moja Hlavná Doprava"....že podľa ktorého zákona teda tvrdia že ide o vozidlá DPB 😃

Inak ale by bolo možno zaujímavé v rámci nenásilného znižovania počtu áut v meste bez obmedzenia IAD zvýhodňovať tých, čo idú viacerí v aute (3+ napríklad), kedy môžu niektoré BUSpruhy využiť. Chápem že kontrola by bola komplikovanejšia, ale keď môže taxík ísť buspruhom sám, či s jedinou osobou, je to defacto povedané "Chceš ísť svojím autom? stoj. Ak máš 5€ na šoféra (taxík), môžeš prednostne využívať. Zato trebárs plné auto (4+ osôb) musí stáť pred jedinou osobou v taxíku. Tým by veľa ľudí hľadalo najmä zo satelitov spolujazdy, a je veľká šanca žeby sa znížila IAD sama o sebe. Akurát by sa určité % áut presunulo do BusPruhu, čo by malo nežiadúci účinok - takže by museli byť takéto pruhy naozaj vhodné, napríklad výpadovky z BA typu Prievozská, či Košická smer Apollo.....
Reakcia na: zakaznik #22:
Ešte sa vrátim k tej Karadžičovej...

Je to široká ulica, na Palarikovej nová cestička pre cyklistov, na druhej strane pri križovatke so Záhradníckou sa rok dozadu minuli peniaze na rekonštrukciu parku.

Nepochopil som pointu toho, že medzi týmito dvoma bodmi je nutné trepať cyklistov do buspruhu, keď je k dispozícii taký široký priestor. Aj keď zjavne celý priestor po voľbách na magistráte riešili (evidentne nekoncepčne a hurásystémom).
Reakcia na: fanatikmhd #23:
Podobne vajnorský nadjazd pri Zlatých pieskoch. Ak sa od Zlatých pieskov potrebuješ vrátiť smer centrum, tak máš na výber stáť na nadjazde v zápche smer Rača, alebo použiť buspruh a odbočiť vľavo za nájazdom. 😁
Reakcia na: birch #14:
A to sú pripájajúci sa. Potom sú tú ďalší (aj ja som v tej skupine) čo budú na križovatke odbáčať vpravo. Príklad, jazda z Dolných honov po Prievozskej, A odbočenie na Tomášikovu. Od posledného semaforu s Lidlom či čo to tam je, šup do prázdneho pruhu keď nejde voz VHD, a šupito plnou poľnou cez buspruh. Môj smer je prázdny, odbočenie voľné, skracujem zápchy ale.....aj tak idem hodný kus cesty buspruhom. Teoreticky je práve skrz toto kreslená tá čiara aby bolo určené ak chcem tu vybočiť na križovatke, odkiaľ vlastne smiem. Reálne je ale ako Ike napísal, zbytočné - práve vďaka tomu porušujem defacto predpisy, aj keď výsledný efekt je "zlepšenie" dopravy (neobmedzenie VHD, rýchlejší prejazd, a uvoľnenie zápchy).
Na Karadžičovej bol naposledy, keď som tam išiel, zmiešaný chodník pre chodcov + cyklo (biednej kvality) . Teraz zrazu sa majú cyklisti presunúť na cestu?

Na Legionárskej smer Karadžičova jeden pruh pre autá aj bicykle?

Keď toto je maximum, čo dokázali na magistráte vyprodukovať od volieb v oblasti cestnej dopravy, tak ďakujem pekne... 🤦‍♂️
ono to tie buspruhy no najmä cyklopruhy robili nejakí mentálni atléti lebo keď som videl čo vytvorili na križovaní ulíc Svätoplukova x Páričkova stačilo mi pár prejazdov autom, aby som videl že je to celé zle. 👎
Reakcia na: Ike #17:
Pokiaľ viem, tak práve tá "čiara navyše" oddeľuje bus pruh od pripájacieho pruhu:
- Bus pruh je v križovatke prerušený (pred hranou križovatky často býva resp. by mala byť šikmá čiara ukončujúca vyhradený pruh),
- Za križovatkou pokračuje krátky pruh slúžiaci najmä na pripájanie a zaradenie sa do stredného / ľavého priebežného pruhu
- A potom zase šikmá čiara vyznačuje začiatok vyhradeného bus pruhu. Do takéhoto vyhradeného pruhu vodič, pre ktorý pruh nie je vyhradený, vojsť už nesmie - nejde už o pripájanie.

Keďže dĺžka pripájacieho pruhu na vnútromestských komunikáciách nie je stanovená vyhláškou a navyše ani nejde o pripájací pruh v pravom zmysle, môže byť takýto pruh skutočne krátky.

Ak by pripájací pruh vyznačený nebol a pripájanie by bolo priamo do bus pruhu, platilo by to, čo píšeš. Niekde sa to robí aj tak.
Veľmi sa teším že nám pomaly ale isto začínajú pribúdať v Blave buspruhy👍. Mňa osobne najviac poteší nový buspruh na Hodonínskej. A cestujúci na 36/37 + regio 2xx sa môžu tešiť aj na buspruh medzi ZB a Lamačom, ktorý vznikne po rozšírení Hodonínskej v tomto úseku - začať sa to má robiť v Q4/2021 😎
Reakcia na: S499.1023 #15:
Mňa vždy fascinuje, že na niektorých miestach sa BUS pruh totálne ignoruje (napr. pri Klientskom centre) a inde si vodiči netrúfnu cez BUS pruh obehnúť ani odbočujúce vozidlo (napr. Štefánikova) a stojí ich za ním asi 15, kým BUS pruh je prázdny a ani bus nie je na okolí. Ako keby im auto vzbĺklo v plameňoch, keby len trocha vošli do BUS pruhu. Pritom je to legálne.
Reakcia na: birch #14:
Nič netreba legalizovať. Je to takto legálne. Len mesto si robí starosti navyše s čiarami, ktoré z hľadiska pravidiel cestnej premávky nemajú žiadny zmysel. A kto chce zneužívať BUS pruh, tak ho zneužije.
Reakcia na: birch #14:
Nepoctivý vodič to robí tak aj teraz, takže horšie by to nebolo.
Reakcia na: birch #14:
Presne tak. Ikeov postup môže fungovať niekde v civilizácii, rozhodne nie v SR alebo v ČR.
Reakcia na: Ike #13:
Lenže sú vodiči, ktorí ak je priebežný pruh plný, tak idú v bus pruhu 'ako-že-sa-pripájajú' až kým sa dá, t.j. po jeho koniec. Zlegalizovanie takéhoto prostupu by znamenalo de facto zánik mnohých bus pruhov.
Inak načo je dobré v meste vyznačovanie pripájacích subpruhov v rámci buspruhu? Veď zákon sám o sebe umožňuje využiť BUS pruh ako pripájací pruh v nevyhnutnom rozsahu, takže tie čiary nemajú vôbec žiadny zmysel okrem toho, že sa nájdu vodiči, ktorí ich budú striktne dodržiavať a tým BUS pruh zablokujú. Stále si myslím, že plynulá jazda IAD cez buspruh s plynulým zaradením do priebežného pruhu pri pripájaní je lepšie ako státie v BUS pruhu, bez ohľadu na to, či pred križovatkou, alebo pri zaraďovaní.

Krásne je to vidieť na pripojení Kramárov na Pražskú. Ak sa nájde zmeska vodičov, ktorá ide rovno dole, tak plynule sublimujú v priebežnom pruhu (občas idú až dole), ale nijakým spôsobom neobmedzujú 21/41/63/83/84. Naopak, ak sa nájdu "poctivci", ktorí sa do priebežného pruhu radia hneď po výjazde z podjazdu, tak efektívne zablokujú celý BUS pruh. Už sa mi veľakrát stalo, že som išiel v 83 z Hroboňovej a špecialista z Kramárov sa pichol rovno pred nás so smerovkou a zmyslel si, že sa zaradí hneď pri ústí. Brzdili sme ušami a myslel som, že ruky nechám na madle. Naopak, dole funguje celkom slušný zips.
Reakcia na: 3pa3ck3 #11:
Problém by bol podľa mňa hlavne v tom, že by sa ešte viac znížila priepustnosť Karadžičovej a navyše by sa medzi križovatkou Karadžičova x Krížna a TrMy zlievali autá z Račka a Karadžičovej, takže by tam dva (asi ani 3) pruhy určite nestačili.

#9
Súhlasím, že robiť BUS pruh v tomto úseku Šancovej je nereálne a preto by som radšej Šancovú v tomto úseku nechal tak, ako je. Pravidelne po tomto úseku Šancovej chodím a aj keď sa kolóna medzi TrMy a R. mýtom zdá dlhá, nakoniec to človek za nejaké 3-4 minúty prejde aj v špičke. MHD ešte dosť napomáha aj predĺžené voľno, vďaka čomu obslúžia zastávku, keď majú autá na Šancovej červenú a potom sa MHD zaradí pred kolónu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #8:
Ak sa nemýlim, tak Karadžičova a Legionárska v súčasnosti nemajú spoločnú zelenú. Čiže nejaký tragický dopad na tú križovatku by to nemuselo mať.

Signálny plán si predstavujem asi takto:
1. Priamy smer po Krížnej (vrátane električiek)
2. Krížna <-> Karadžičova
3. Krátka zelená z Karadžičovej rovno a doľava
4. Iba Legionárska všetky smery

Akurát by to vyžadovalo zrušenie miest na prechádzanie pre chodcov cez Krížnu bližšie k Trnavskému mýtu
Reakcia na: MatejBA #7:
Ešte treba vyriešiť odbočenie doľava z Krížnej na Šancovú na Trnavskom mýte (keďže obchádzka by bola až po Bajkalskej)
Reakcia na: Urbanway 2423 #8:
Urcite je to lepsie riesenie ako upchat cele Trnavske myto tymto navrhom a zahltit nasledne Legionarsku, ktora tam ma uzke hrdlo vdaka zastavke.
Reakcia na: MatejBA #7:
Dá sa aj tak, ale neviem, či je zrovna najlepšie posielať tranzit cez ďalšiu križovatku a spomaľovať tam tak ostatné smery.
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Jedine, co by bolo potrebne upravit, by bola krizovatka Krizna-Legionarska (dva pruhy na Kriznu dolava + upravit signal), zrusit parkovanie aut na Kriznej smer Trnavske myto aby sa pomestil aj tranzit a dat dvojpruh na odbocenie z Kriznej na Trnavsku cestu.

Zaroven by si tym aj ulahcil/zrychli cestu cez Racianske myto, kedze by si nemusel riesit kolizne smery od Legionarskej so Sancovou (teda kym by mala zelenu Sancova, mohli by bezkolizne ist auta na Legionarsku) resp. by stacilo menej casu pre zvysne kolizne smery ako momentalne.

Zaroven ak by si to chcel mat s ceresnickou na torte, vedel by si spravit obe ulice bus+2 pruhy pre auta jednym smerom+bus protismer. Urcite to je lepsie riesenie ako "skludnit" ulicu na 1+bus a nechat krizovatku v sucasnom rezime.
Reakcia na: MatejBA #1:
Na Šancovej by stačilo zakázať parkovanie (alebo aspoň presunúť parkovanie na chodník, ak by bol nedostatok parkovacích miest) v pravom pruhu a hneď by sa tam dal urobiť plynulý BUS pruh od Karpatskej až po Račko. Pri tom jednosmernom systéme by podľa mňa dostali zabrať aj priľahlé križovatky, ktoré by asi nezvládli toľký nápor áut zo Šancovej.
Veľmi dobré správy, len teda u tej Karadžičovej mám menšie obavy, či nebudú vznikať kolízne situácie skrz autá idúce z Karadžičovej na Záhradnícku, keď je tam to ukončenie BUS pruhu plánované na za mňa pomerne nešťastnom mieste.
Paráda, takýchto správ by mohlo byť čo najviac. Ďakujem pekne minimálne za seba, tie bus pruhy sú potrebné ako soľ. 🙂
Super! 🙂 Už len nezabudnúť na čerešničku: vymožiteľnosť pokutovania zneužívania bus pruhov.
Plynulosti dopravy (vrátane MHD) na Košickej smerom na Most Apollo by pomohla aj zmena jazdných pruhov tak, že oba priebežné, by pokračovali rovno na Most Apollo a z nich by sa pred križovatkou odpájali odbočovacie pruhy doľava na Prístavnú. Nie že jeden pruh pokračuje ako odbočovací doľava na Prístavnú a všetci smerujúci na most sa tak tlačia do druhého (stredného) pruhu, čo spôsobuje zápachy.
Az na tu Karadzicovu katastrofu to nie su zle plany - len teda ked obmedzia Legionarsku z Racianskeho tak Sancovej sa nebudu moct velmi chytat (jedine, zeby z nich spravili jednosmerny system na styl Prazskej magistraly napr. Legionarska smer centrum a Sancova smer Stanica)