Električky K2S spestrili odkazy vodičov

Kde je najlepší relax? Odpoveď pozná vodič Ivan.

V uplynulých dňoch sa na viacerých kĺbových električkách K2S objavili na bočnici pri predných dverách nalepené texty s výrokmi vodičov električiek. Cestujúci si tak na zastávkach môžu prečítať myšlienky vodičov, ktorí ich každý deň vozia.

Táto netradičná forma propagácie cestovania električkami bola zatiaľ pozorovaná na električkách K2S:

  • #7104: "Ťažký deň? Poď sa so mnou zviezť." - vodič Patrik
  • #7105: "Váš úsmev vidím aj pod rúškom." - vodič Milan
  • #7106: "Človek je spoločenský tvor, sám v aute však nie." - vodič Roman
  • #7110: "Vozím vás, teda som." - vodič Tomáš
  • #7117: "Odveziem vás všetkých a planéta si oddýchne." - vodič František
  • #7118: "Najlepší relax je na mojich sedadlách." - vodič Ivan
  • #7131: "Sadni si dnes inde ako zvykneš." - vodič Ondrej
  • #7134: "Včera mi sem nastupovali super ľudia, ale dnes je to ešte lepšie!" - vodič Kamil

Ak uvidíte na električkách aj výroky ďalších vodičov, môžete nám ich uviesť do diskusie pod touto správou.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Prosím, pridajte aj fotky z príspevkov #37 a #1, i keď #7733 nie je K2, premenujte ten článok na: "Odkazy vodičov spestrili električky."

Ďakujem 🙂
Reakcia na: N/A #44:
ja len do 50 km denne ale plne s tebou súhlasím 🙂
Reakcia na: Minko #43:
No ja denne robím 150-200 kilometrov po meste a vozidlo dostáva skutočne bomby na týchto našich cestách.
Reakcia na: N/A #42:
áno presne to je jeden aspekt (materiálna škoda) druhý aspekt je ten, že tá diera ťa môže napr. rozbalansovať, môže to skončiť šmykom či nárazom nedajbože ešte do druhého auta alebo ešte horšie do autobusu. A presne napríklad tá trasa ktorú si uviedol je živým príkaldom toho, že zlý stav cesty- a na SK ich nie je málo) odťahuje pozornosť vodiča od celej cestnej premávky, nakoľko ochrana vlastného majetku (auta) je predsa logickým krokom každého, kto si doma s eurobankovkami neutiera zadok 🙂
Reakcia na: Minko #41:
Musím ti dať za pravdu v tom, že napr. keď idem po Račianskej od cca Vinohradov až po Patrónku cez Jaskáč, tak je to dosť na nič s tými výtlkmi a je pravda, že vodič sa musí dosť venovať sledovaniu vozovky, keďže na niektorých miestach sú extrémne jamy. Takto som raz išiel, pršalo a na Fabii II som až skryvil plecháč, lebo bola voda v jame, ktorú ani nebolo vidno. Nehovoriac o geometrii. V každom prípade sa ale treba venovať v prvom rade ostatným účastníkom cestnej premávky, keďže radšej prídem o všetky kolesá, ako o niekoho iného ľudský život. Samozrejme je to náročnejšie, keď treba sledovať aj jamy v ceste..
Reakcia na: S499.1023 #40:
iba prekrúcaš moje slová. Ja tvrdím to, že tak pre KDI ako aj správcu cesty má byť bezpečnosť alfou a omegou. Preto napr. je jednoduché sa vyhovoriť že vodič neprispôsobil svoju jazdu stavu a povahe vozovky. Ale napr. ak sa tam objavil veľký výtlk, si na ceste 1. triedy ideš si to štandardnou 90 km/h a v jeho dôsledku havaruješ, len ťažko dokážeš vinu správcovi cesty. A prečo správca cesty neopravuje výtlky? prečo sa celú jar, leto a polovicu jesene trt robí a potom keď už je chladno sa to narýchlo pláta? a nikto nenesie zodpovednosť.
Reakcia na: Minko #39:
Hlavne, že sa máš na čo vyhovoriť "zrazil som chodca, pretože na ceste sú výtlky" 😅 .
Reakcia na: S499.1023 #38:
áno pretože nehoda je takmer vždy vinou niektorého z jej účastníkov. Lenže nikto sa nepozerá na to, že ako sú cesty ne/urobené, koľko výtlkov je vždy všade neudržiavané okraje ciest, neprehľadné riešenia križovatiek atď atď. Namiesto toho aby sa riešilo toto, tak sa tu ide obmedzovať natvrdo MPR vo vozidlách. Čo na tom, že niekedy môže byť bezpečnejšie ju prekročiť. Čo na tom, že DI dokážu vytvárať absurdistany nahrubšieho zrna. Vždy je na vine vodič, účastník atĎ lebo neprispôsobil bla bla bla... veď to poznáme.
Reakcia na: Minko #36:
Chyba jednoznačne na tvojej strane.
Reakcia na: 810zssk #35:
nie nechápeš to správne. Nejde o to aby som mohol vystreliť 100 z križovatky, ale rizikovosť takéhoto riešenia signálov sa práve dnes ukázala naplno na mnou zmieňovanej križovatke som takmer zrazil chodca ktorý zhodou okolností svojím príchodom na prechod kopíroval môj A-stĺpik pri spolujazdcovi(odbočenie doprava). samozrejme neodpustil si nie práve najvľúdnejšie gestá- inak ostatných chodcov som na prechode videl a plynulým prejazdom ich krásne pustil až kým sa mi spoza A-stĺpika nevynoril tento. 😠 A samozrejme je to bombastický signálny plán, kedy počas celého odbočovacieho signálu (doplnková šípka a následne aj "zelená guľa") majú chodci zelenú na tomto prechode. Proste "parádne domyslené".
Reakcia na: Minko #31:
Veď regulujú, zastavujú nejake smery aby tie ostatné mohli prejsť. To je ich účel, nie aby vodič mohol dať pedál na podlahu, rozbehnúť sa na 100ku a prestať vnímať svet okolo seba.
Reakcia na: Viko #17:
Keď som ako maloletý brigádoval na cestnej svetelnej signalizácii, tak tam sme práve riešili problém bratislavských špacifík - napr. v časoch, keď nebolo také dopravné zaťaženie, bývalo zvykom, že na novovybudovaných CSS boli na plný zelený signál všetky smery, vrátane odbočenia doľava, bezkolízne. Keď sa to s rastúcou intenzitou dopravy už nedalo udržať a začali sa križovatky programovať normálne, boli hromady zrážok s argumentom odbočujúceho doľava "na zelenú mi nemá čo ísť niečo oproti, máte to zle nastavené".
Reakcia na: Andy #11:
Tá farba sa volá žlť signálna. Bodka.
Reakcia na: kecho #25:
Samozrejme, je to tak, na doplnkovú zelenú šípku treba pustiť všetko ostatné, s čím by som mohol byť v kolízii. Lenže podľa mojich osobných skúseností (a opakovane som písal, že sa na to nespolieham, ani z toho neodvodzujem nijaké pravidlá) často netreba púšťať chodcov, pretože tí majú červenú, nakoľko tam zrovna vchádzajú autá aj z iného smeru, ktorý má plnohodnotný (nie doplnkový) zelený signál.

Na križovatke Trenčianska-Bajkalská sú splnené práve tie podmienky, o ktorých som písal v príspevku #23.
Reakcia na: 3pa3ck3 #30:
ok beriem, na toto ustanovenie som trochu zabudol... ale aj tak dávanie prednosti chodcom pri odbočení vľavo považujem za zvrátené. Veď na to máme semafory, aby križovatku regulovali, nie aby to muselo byť doregulované nejakým dodatočným dávaním prednosti, to potom zrušme aj šípky na semaforoch veď načo, stačia plné gule.🙂
Reakcia na: Minko #29:
"Vodič nesmie vojsť na križovatku, ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde, takže by bol nútený zastaviť vozidlo na križovatke; to neplatí, ak vodič musí zastaviť vozidlo v križovatke z dôvodu dávania prednosti chodcom prechádzajúcim cez vozovku alebo pri odbočovaní doľava podľa § 19 ods. 4."

Takže áno, chodec má právo zablokovať križovatku 🙂
Reakcia na: johnnyjanko #23:
upravujem príspevok prehliadol som príspevok #26 od Tolda. Presne toto miesto som chcel ukázať.

poslednú dobu jazdím tadeto na dennej báze, a zelená šípka doprava sa rozsvieti vždy 2 s po tom, ako chodcom na Bajkalskej padla zelená. najlepšie na tom celom je, že chodí majú dlhší signál zelenej ako je signál zelenej šípky+zelenej gule na tomto semafóre a v špičke tam býva celkom dosť chodcov a tým že teda chodci pre svoj počet využívajú zelený signál v plnej miere, neraz sa musia auta ukladať ako harmonika do križovatky pred prechod, aby doprava aspoň niekto odbočil.

Ak sme už ale pri tých odbočeniach, zelená pre chodcov pri odbočení doprava je bežným dlhoročným štandardom. to ale že je zelená pre chodcov na protiľahlej strane križovatky počas odbočenia doľava vzhľadom na dopravné predpisy považujem za zvrátené (vodič by nemal vchádzať do križovatky ak mu dopravná situácia za križovatkou neumožňuje ňou prejsť plynulo).
Reakcia na: toldo #26:
Ďakujem za príklad, sedí vec. 🙂 Ale už by sme sa s touto témou mohli presunúť do všeobecnej diskusie alebo off-topicu 🙂
Reakcia na: kecho #25:
Pri akomkoľvek odbočovaní na semafore musíš počítať s tým, že chodci môžu mať zelenú
Reakcia na: johnnyjanko #23:
Hned mi napadla krizovatka Trencianska x Bajkalska a aha, krasne vidno, ze chodci maju zelenu --> https://goo.gl/maps/8Sa53Wxc2WyPufGK7
V svojom poslednom odstavci si v podstate vystihol, kedy to tak je. Ono vynimka je skor to, ze na doplnkovu sipku prakticky nikomu prednost nedavas.
Reakcia na: johnnyjanko #10:
Fuha, no nechcel by som byt na tom priechode so zelenou pre chodcov, ktorych zramujes…
Doplnkova nie je doplnkova prave preto, ze “pusti vsetko, co mozes zrazit a chod az potom”?
Reakcia na: 3pa3ck3 #8:
Vdaka za clanok. Cize tym padom moze ist aj cyklista na “gulove” (busove) signaly, ak ma znackou umoznenu jazdu v buspruhu.
Pre zaujímavosť: https://www.google.com/maps/@48.1589141,17.1353999,3a,25.1y,25.86h,89.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9K3BrEthe-v6EkJKuFXnvw!2e0!7i13312!8i6656!5m1!1e1?hl=sk

Na tomto zábere z Google Street View vidno, že svieti doplnková zelená šípka pre pravé odbočenie z Jégého na Trnavskú a chodcom na prechode cez Trnavskú svieti červená (vidno to zle, ale vidno). Chodci majú červenú preto, lebo zároveň majú zelenú autá, ktoré robia na Trnavskej otočku o 180 stupňov. Keby tam nebolo dovolené toto otáčanie sa o 180, tak by zrejme počas fázy ľavého odbočovania z Trnavskej na Jégeho (kedy zároveň svieti zelená šípka doprava z Jégého na Trnavskú) chodci mali na dotyčnom priechode zelenú, pretože tam nie je iný kolízny smer.

Táto fotka nie je plnohodnotný dôkaz, pretože ešte stále je možné, že zelená chodcom svietila krátko predtým alebo potom, ale nie je to pravdepodobné.

Čiže naďalej som toho názoru, že v praxi na zelenú šípku vpravo chodci nezvyknú mať zelenú. Ale za určitých podmienok (cesta, na ktorú sa odbočuje, musí mať oddelené smery alebo ostrovček, nesmie tam byť iný kolízny smer, t.j. musí to byť T-križovatka alebo zakázané ľavé odbočenie z protiľahlej strany, musí byť zakázané otáčanie sa o 180 stupňov...) je to možné.
Reakcia na: samkoh #20:
No možno sa mýlim, skúsim si to schválne všímať v najbližšom čase. 🙂
Reakcia na: samkoh #20:
Ja to vidím úplne rovnako...
Reakcia na: Andy #14:
pri zelenej doplnkovej šípke z prievozskej na miletičovu určite zelená pre chodcov cez Miletičku nie je, lebo vtedy vychádzajú autá z Miletičky na plný signál a nie je tam stredový ostrovček. vajnorská vs. riazanská detto-vtedy vychádza riazanská a tiež na riazanskej nie je stredový ostrovček. Jégého ->Trnavská možno, tadiaľ pešo veľmi nechodím. Trnávske semafory nepoznám skoro vôbec, takže to nevyvraciam.
Reakcia na: Viko #17:
Ja som nič netvrdil o existencii ani neexistencii nejakého pravidla. A neboj sa, pri odbočovaní zvyknem pozerať na chodcov. Zajtra budem mať cestu okolo jednej zo spomenutých križovatiek, tak si to budem detailne všímať.
Reakcia na: 810zssk #6:
Súhlasím, ale početnosť potenciálne rizikových situácií by značne eliminovalo, keby tam neboli vzdialené nástupištia, oddelené poddimenzovanými ostrovčekmi na priechodoch so signálnym plánom, ktorý svojím nastavením chodcom často sabotuje prestupovanie. Upokojenie celkovej dopravnej situácie by imho prospelo aj pozornosti tam prechádzajúcich šoférov.
Reakcia na: johnnyjanko #13:
To, že sa nejaké pravidlo nevyužíva na všetkých križovatkách, predsa ešte neznamená, že neexistuje! Lebo menovať sa dá ďalej: Mamateyova - Šustekova, Kollárko - Nám. slobody a mnohé iné... A aj keď tam, kde to poznám, sa radšej vždy najprv pozerám, či odbočujúci vodiči "evidujú" svoju povinnosť, tak po tomto tvojom priznaní sa začínam báť prechádzať cez cestu.
Reakcia na: johnnyjanko #10:
Osobne by som na takéto veci radšej nemyslel a riadil sa vyhláškou - teda jediné, čo mi semafor hovorí, je, že môžem prejsť cez križovatku (v danom smere), ale všetko ostatné platí, ako keby tam ten semafor nebol.
Reakcia na: Andy #11:
Neviem nájsť Viedenský dohovor, ale na anglickej Wiki je tá farba označená ako "amber", čiže jantárová - medzi žltou a oranžovou
Reakcia na: johnnyjanko #13:
Ok, sorry za osočenie, napadá mi napríklad z Prievozskej na Miletičovu, z Vajnorskej na Riazanskú, z Jégeho na Trnavskú, od Istanbul Kebabu na Rožňavskú, z Ivanskej na Galvaniho, od Tesca Zlaté piesky na Studenú atď...
Reakcia na: Andy #12:
Ak to, čo som napísal, je trolling, tak potom už neviem, čo je slušná diskusia. 🙂 Myslím to vážne a ak máš opačné skúsenosti, daj príklad. Ja mám skúsenosti, ako popisujem v predošlom príspevku. Počas odbočovania na doplnkovú šípku práve chodci zelenú nemajú. Ďalší príklad: odbočovanie z Karadžičovej doprava na Krížnu. EDIT: týmto si teraz nie som istý, už som tadiaľ dávnejšie nešiel... 😃
Reakcia na: johnnyjanko #10:
Teraz neviem, či troluješ, alebo som niečo zle pochopil, pohybujem sa po celej BA autom na dennej báze, a snáď všetky križovatky s doplnkovou šípkou, na ktoré si spomieniem, to majú tak, že na prechode je nejaký čas zelená pre chodcov.
Reakcia na: 3pa3ck3 #8:
Inak nechápem ten fetiš pre pomenovávanie oranžovej farby žltou u ľudí, čo sa zaoberajú semaformi. 😃
Reakcia na: 810zssk #9:
V praxi je to ale väčšinou takto:

Ak svieti zelená "guľa" a chcem odbočiť doprava, musím dávať pozor, lebo chodci majú tiež zelenú. Ak svieti červená "guľa" a k tomu doplnková zelená šípka doprava, vtedy netreba dávať prednosť chodcom, lebo chodci s veľkou pravdepodobnosťou majú červenú (lebo vtedy má zelenú iný smer a chodci by boli v kolízii s ním). Príklad: odbočovanie z Bajkalskej doprava na Drieňovú.

Vyhláška nič takéto samozrejme negarantuje a nedá sa na to spoliehať (vždy sa v neznámej križovatke pozerám, či nejdú chodci), ale prax je takáto. Ono to vychádza zo zdravého rozumu a logiky, inak sa to ani moc nedá.
Reakcia na: samkoh #7:
Rozhodne áno. Takých križovatiek je veľa.
Reakcia na: samkoh #7:
Odporúčam doštudovať (aj preto, že v novej vyhláške zmizli určité československé špecifiká):

http://ocestnejpremavke.sk/svetelne-signaly/
Reakcia na: 810zssk #6:
možno zase budem za blbého, ale aj pri svietení doplnkovej šípky vpravo? Nepamätám si križovatku(netvrdím, že neexistuje!), kde naraz svieti doplnková šípka vpravo pre odbočenie z cesty A na cestu B a zelená pre chodcov cez odjazdovú časť cesty B
Reakcia na: Viko #5:
Sorryjako, ale to že vodič niekde prejde chodca idúceho na zelenú naozaj nie je chyba "uzla". Dávanie prednosti chodcom pri odbočovaní vpravo je úplne štandardná dopravná situácia.
Reakcia na: IBBI #4:
Tam sa dá zažiť všeličo - aj Citelis ktorý sa pretláčal nie s jedným chodcom, ale so súvislým davom peších v špičke... Obávam sa, že ani toto nebude pre kompetentných "dostatočné nešťastie" na to, aby ten mizerný uzol urýchlene prebudovali.
mohlo by byť aj "dávaj pozor keď ideš cez koľajnice, možno ťa nestihnem zachrániť, nezstavím na mieste"
Odkazy vodičov spestrili električky K2S. Ide o tie odkazy!
Na 7733 je nejaky odkaz od nejakeho Huga