Pripravuje sa rozšírenie nástupíšť zastávky električiek v uzle Račianske mýto s doplnením mobiliára.
Dopravný podnik Bratislava pripravuje zlepšenie podmienok pre cestujúcich na električkovej zastávke na Račianskom mýte. V súčasnosti je táto mimoriadne vyťažená zastávka v nevyhovujúcom stave bez prístreškov a s úzkymi nástupišťami. Rovnako sú kapacitne nevyhovujúce aj ostrovčeky pre peších na križovatke. Po minuloročnom rokovaní zástupcov magistrátu, dopravného podniku, okresného úradu a dopravného inšpektorátu bolo dohodnuté v prvej etape zlepšenie podmienok pre cestujúcich na Račianskom mýte zväčšním šírky nástupných ostrovčekov električkovej zastávky. Následne si dal DPB vypracovať štúdiu pre realizáciu týchto zmien. Štúdiu vo februári tohto roka spracovala spoločnosť Prokos, s.r.o. z Bratislavy.
Na základe vypracovanej štúdie rozšírenia nástupíšť električkovej zastávky dopravný podnik vyberá projektanta pre stavbu. Projekt bude koordinovaný aj s ďalšími projektami, ktoré sa majú v uzle Račianske mýto realizovať, konkrétne revitalizácia nárožia Šancová – Račianska, revitalizácia parku na rohu Radlinského a Legionárskej a projekt cyklotrasy Radlinského – Račianske mýto. Projektovú dokumentáciu požaduje dopravný podnik vypracovať do 30 dní.
Rozšírenie nástupných ostrovčekov bude realizované na úkor jedného jazdného pruhu v oboch smeroch. Električková zastávka v smere do Rače bude realizovaná ako združená s autobusovou zastávkou, t.j. na rovnakom nástupišti budú zastavovať aj autobusové linky smerujúce do Rače (59, N55, prípadne náhradná doprava). Autobusy budú mať vyhradený jazdný pruh na električkovej trati už na Radlinského pred križovatkou na Račianskom mýte. Uvedené zmeny si vyžiadajú aj čiastočné úpravy ostrovčekov pre peších na križovatke.
Na električkovej zastávke je uvažované osadenie veľkých prístreškov, trojica 12-metrových v smere do Rače a dvojica 12-metrových smerom do centra. Pribudnú tiež automaty na cestovné lístky a elektronické informačné tabule. Zastávka bude riešená ako bezbariérová s dĺžkou nástupných ostrovčekov 66 metrov a šírkou 4,7 m (smer centrum), resp. 3,9 metra (smer Rača).
Keďže celkovou rekonštrukciou prejde aj samotná električková trať v priestore zastávky, počas stavebných prác sa počíta s obmedzenou premávkou električiek, pričom sa uvažuje buď so zachovaním prevádzky vždy po jednej koľaji, alebo s rozdelením linky 3 na dve časti s dočasnými úvraťovými konečnými na konci Radlinského a na Račianskej za terajšou zastávkou (medzi týmito dočasnými obratiskami by bol nutný peší presun cez križovatku na Račianskom mýte. Odhadovaná dĺžka trvania všetkých stavebných prác je 3 mesiace.
Podobný návrh na revitalizáciu uzla Račianske mýto spracovala v minulosti aj Občianska iniciatíva Lepšia doprava už v roku 2011. Návrh však zostal bez odozvy.
lostrail
"ja neviem, ale keď sa niečo robí, nech sa robí poriadne a nie len plátať oči. a ak sa už plátajú oči tak ticho čučím v kúte a netvárim sa ako najlepší primátor ever "
OK, tak teda neviem, ci sa sirsimi nastupistami, velkokapacitnymi pristreskami a vyriesenim zlej situacie na Radlinskeho len plataju oci. To skor taky RJ platal oci premalovanim voznov a rekonstrukciou interieru bez zasadneho zlepsenia ich servisneho stavu. Tu sa nieco naozaj zvacsi a do urcitej miery skulturni. Okrem toho, na Racku sa ostatne veci stale budu dat neskor prisposobit do urcitej miery tej zastavke. Jeden pruh v smere von z mesta nie je problem a zvysok je mozne (ked aj casom) doriesit aj inak. Takze bud ti vadi presne to s tym jednym pruhom a hanbis sa priznat, ze sa vlastnym autom radis pred elektricku medzi prvymi alebo places nad nespravnym hrobom.
"ja neviem či som v nejakom paralelnom vesmíre, ale napríklad na TM sú podchody využívané úplne normálne a vidieť prebiehajúcich cez cestu/koľaje už nie je také bežné ako bývalo. A potom fakt nechápem logiku bežných ľudí, radšej stepovať 2 minúty na semafóre a potom sa ešte modliť aby všetci vodiči si všimli že majú červenú než si pohodlne plynulo bezpečne prejsť nadchodom/podchodom? to sme ako spoločnosť až tak zdementneli? "
Tak co teda? Vyuziva sa podchod, ci ludia stepuju na semafore? Zaroven by ma zaujimalo, ako to asi tak maju robit vozickari, ktori aj na tom uzasnom TM maju svoje trasy vyrazne dlhsie, kedze sa vytahy nedali umiestnit vsade. Spytaj sa ich na to, co si myslia o podchodoch a nadchodoch, ktore nemaju aj urovnovu alternativu. Este raz sa preto pytam - kde a ako presne by si umiestnil na Racku vychod z podchodu na zastavku autobusov v smere k Trnavskemu Mytu? Kde by bol vytah? Kde presne by si umiestnil vychody k elektrickovym nastupistiam? Kde by si tam umiestnil vytahy? Zabrat tretinu parku, aby sa tam voslo nieco take ako na TM? Ale ani take nieco by stale nepomohlo spominanej zastavke autobusov. Takze nie, riesenia zo 60. rokov nie su odpovedou na vsetko. Ciastocne mozu pomoct, ale v prvom rade musi byt priestor ich realizovat a aj potom stale budu musiet existovat alternativy pre znevyhodnene skupiny. Potom sa treba spytat, ci to stoji za tie peniaze.
"uznávam, že to priestorové riešenie tam nie je ideálne na nejaké nadchody/podchody ale pýtam sa, aký prínos prinesie táro prestavba zastávky?"
Pod pojem "nie je idealne" si schoval napr. potrebu zburania narozneho domu na Sancovej smerom k Legionarskej. Keby si mi to povedal ako obyvatelovi toho domu, zrejme by si mal cerstvy monokel. Uz znies ako politik. Najskor zlahcis nejaky problem a potom okamzite zmenis temu. Taka zdokonalena forma Dzurindovho: "Mate pravdu pan redaktor, ale otazka ma zniet inak!" Skvela manipulacna taktika. Ibaze tu neplati. Ak navrhujes nieco ako podchod, predpokladom je, ze poznas miestne pomery a mas vyriesene, ako ho tam zmestit. Inak je to mlatenie prazdnej slamy.
No a teda, aj ked by som nemal, na tvoju otazku odpoviem: Prinos bude pre cestujucich MHD v tom, ze sa nebudu musiet vrhat vo velkych poctoch do cesty autam kvoli uzuckym nastupistiam, kedze su vyrazne poddimenzovane vo vztahu k vyznamu tej zastavky. Este aj Lafranconi ma nastupistia znacne sirsie a vyznam tejto zastavky je o nieco mensi. Mozno keby si tu MHD vyuzival a na tejto zastavke aj realne vystupoval, tak by si taku hlupu otazku nepolozil.
"uberie z 2 pruhov, buchnú tam supermoderné prístrešky pre 2 osoby aby sa nepovedalo dajú tam 2 kusy, pretopí sa na tom veľa peňazí a ideme ďalej? nie ďakujem, to ešte prežijem so súčasným stavom. prežili sme s takým stavom xy rokov, prežijeme ďalších 10 "
Aha, takze buchnutim pristreskov a rozsirenim nastupist sa minie vela penazi, ale kompletnym rozbombardovanim celeho priestoru, zabratim parku a budovanim podchodu sa uz vela penazi neminie, lebo to zrazu bude mat nejaky zvlastny novy zmysel? Neviem, v ktorom vesmire su 12m pristresky pre dve osoby, obzvlast, ked nejde o jeden pristresok (pricom mam info, ze by tam malo ist nieco podobne, ako na Zahumenice), cize odporucam dat si dokopy matiku. Cakal si niekedy na zastavke s takym pristreskom? A ano, ked pises, ze prezijes so sucasnym stavom, druhy raz dokazujes, ze pomery cestujuceho MHD na tej zastavke nepoznas. Este viac si ma utvrdil v nazore, ze to tvoje "prezitie" vlastne znamena, ze tadial prejdes autom, bez ohladu na potreby vsetkych ostatnych. Nereagoval si na to, cize si to vlastne nevyvratil. Jasne, podchod je pre vodicov idealny, lebo nemusia davat pozor na chodcov alebo im nedajboze davat prednost. Ostatne dovody, preco podchod su vlastne podruzne.
Cize ano, z pohladu vodica, ktory sa za ziadnu cenu nevzda privilegia ist do mesta autom davaju vsetky tvoje "argumenty" dokonaly zmysel. Akurat neberu ohlad na nikoho ineho.