Rozšírenie obmedzení regionálnych vlakov v IDS BK (od 7.3.2021)

Od 7. marca sa doterajšie obmedzenia v regionálnej vlakovej doprave IDS BK rozširujú aj o linku S70.

Od januára 2021 je dočasne zrušená vlaková linka S65 a na linke S55 nepremáva väčšina vlakov s výnimkou niekoľkých ranných vlakov (uvedených v cestovnom poriadku). Premávka osobných vlakov medzi bratislavskými stanicami Petržalka a Nové Mesto je dočasne úplne prerušená. Obmedzenia na linkách S55 a S65 by mali trvať do 1. septembra 2021.

Od 7. marca do 1. septembra 2021 nebudú na vlakovej linke S70 premávať tri vlaky:

  • Os 4316 - odchod z Dunajskej Stredy o 8:13 smer Bratislava hlavná stanica
  • Os 4345 - odchod z Hlavnej stanice o 18:35 smer Dunajská Streda
  • REX 17770 - odchod z Komárna o 18:22 smer Bratislava hlavná stanica

V čase letných prázdnin od 1. júla do 5. septemra 2021 nebude premávať vlaková linka S8 medzi Petržalkou a Rajkou.

Uvedené zníženie dopravných výkonov realizuje Železničná spoločnosť Slovensko po dohode s Ministerstvom dopravy a výstavby SR z dôvodu pretrvávajúcej pandémie COVID-19, prijatých opatrení na zamedzenie jej šírenia a s tým spojenej zníženej mobility cestujúcich. Za prvé dva mesiace roka 2021 klesol počet prepravených cestujúcich vo vlakoch ZSSK o 8 024 341 oproti rovnakému obdobiu roka 2020, čo je pokles o cca 66 %.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #43:
Nečítal si pozorne. Zvratky to neboli, ibaže nevieš o čom je reč a nevieš ako sa prznia taktové polohy kvôli komerčným volovinám nielen súkromných ale aj štátnych dopravcov. Prečítaj si ten príspevok znova a zistíš, že je rozdiel KOMERČNÝ a SÚKROMNÝ. Kritizujem komerčné a nie súkromné spoje. Nevidím navyše nikde legislatívne imperatívum o príkaze prideliť polohu komerčnému vlaku, keď je tam vo verejnom záujme nakreslený vlak Os, REx, RR alebo R ktorý jazdí aspoň 1x za hodinu či dve. Neviem prečo si neschopnosť zamestnancov MD obhájiť potrebu držania taktu odnáša GVD a následne aj to, že nie je možné ani urobiť nadväznú taktovú autobusovú dopravu.
Reakcia na: S499.1023 #43:
Prekopírujem vetu zo svojho príspevku :"A to, že tu vpúšťame do pravidelnej taktovej GVD dopravy nejaké IC, Pendolina, RegioJety a LE je vizitka blbosti. Proste objednávateľ raz nakreslí taktový GVD vo verejnom záujme a nebude ho žiadna komerčná prkotina przniť, keď tá si jazdí v lukratívnom čase, resp. ako si dopravca zadá." IC prevádzkuje ZSSK, Pendolino ZSSK s ČD a zvyšok viete. Kritika padla na všetkých prevádzkovateľov nekončepných nezmyslov premávajúcich 2-3 za deň a nie s7 to žiadne zvratky, to je tak vyjadrovanie na úrovni staničného pajzlu. Zabudol som ešte na mizerné EC KE-Budapešť 2 páry denne a trapas zo Žiliny do Gdyne 1 pár denne, oboje v podaní ZSSK. Neviem prečo sa prideľujú polohy komerčným (nie súkromníckym) vlakom v časoch, kedy to przní taktové polohy Os, REx a R/RR vlakov. Štátom objednané vlaky z peňazí daňových poplatníkov ako výkon vo verejnom záujme by mali mať prioritu a ak tam nejde nakresliť komerčný vlak (aj vlak ZSSK), tak tam proste nedostane polohu alebo nech si ho dopravca posunie alebo nechá postáť. Keď niekto robí z GVD trhací kalendár, tak má ísť od toho preč keď nevie obhájiť to, čo GVD musí mať aby bol aspoň ako tak pevný 5-7 rokov a nemenil sa pokaždé keď sa nejaké komerčné vlaky porušia alebo zavedú. Neviem, že či aj rakúšania alebo nemci majú taký holubník v GVD, že si krivia taktové polohy GVD. Ale doteraz nikto neuviedol nejaký príkazný legislatívny prvok, ktorý prikazuje prideľovať komerčným nezmyslom polohy ako si dopravca zadá, keď tam je nakreslený už iný vlak vo VZ, ktorý je aj súčasťou IDS a potom to nabúrava aj nadväzné autobusové spojenia.
Reakcia na: Matej M #35:
Práve preto by bolo treba využiť, kým je ten vlak ako-tak konkurencieschopný a ľudí naň naučiť.
Reakcia na: pomaranc #41:
Ja som reagoval na tvoje zvratky o ZLÝCH ZLÝCH nesystémových súkromníkoch. Viem veľmi presne, čo sa deje na železnici nielen v SR a viem celkom presne, že za to nemôžu žiadne regiojety ani leoexpresy.
Reakcia na: Urbanway 2423 #40:
No Hlubocký je v prvom rade právnik z Carga, ktorý o železnici vie iba to, čo mu pripravia ale tak ako ostaní GR a členovia predstavenstva, úsekov, odborov a sekcií len kryjú biznis dohodnutý po politickej linke. V tejto situácií kedy sú obmedzenia pre Covid nemajú na výber a fungujú podľa objednávky od MD, tam si nemôžu rozkázať ak MD dá iný pokyn. Bolo by ale férové keby tie spojenia po ukončení opatrení boli obnovené, prípadne výkony zo zbytočností ako Šahy - Dudince a Bánovce n. Ondavou - V. Kapušany smerované tam, kde je to treba (143, 151, 152).

Pri infraštruktúre je možné čerpať eurofondy aj na iné ako hlavné trate, keby sa nad tým niekto zamyslel ako to odôvodniť. Možno by to mohlo prejsť s odôvodnením, že napr. v zaostalejších regiónoch je to v rámci podpory mobility za prácou a obč. vybavenosťou a zároveň aj skvalitnenie infraštruktúry pre moderné vozidlá. Ďalej by ako dôvody mohli byť zvýšenie bezpečnosti a spoľahlivosti riadenia dopravy, ako aj hospodárnosť vďaka zníženiu potreby personálu. Keď napríklad bude možné stavať DC zo Strážskeho na celej štreke až po Medzilaborce, št.hr., plus na 196 po Stakčín, na 193 kdesi do polovice po Čierne n. Topľou, na juh po Bánovce n. Ondavou + Sečovce po 192, tak to bude OK stav, keď z nejakej stanice bude možné obslúžiť 201km. Zníži to náklady na prevádzku minimálne skrz zníženie mzdových nákladov a aj servis zastaralej techniky, či chátrajúcich častí zvršku, ktoré sa len látajú dočasnými opatreniami ako sú rôzne zvary vložiek, či vkladanie spojok, alebo prebrusovaním.
Reakcia na: S499.1023 #39:
Nerozumiem otázke o modrej gume. Ale ak sledujete čo sa deje na železnici v SR a poznáte stav tratí, tak viete o čom je reč, že aké opatrenia chýbajú infraštruktúre a aj to, že sa ŽKV nenakupujú koncepčne aby sa dosiahol nejaký jednotný cieľový stav v jednotlivých kategóriách vlakov ale robí sa to podľa lobbingu ŽOSiek. Viď. 50ks Bmz a 28ks Bmpz pokryje zas iba nejaké percento kapacity/výpravy ale nepokryjú komplet 4 hlavné rýchlikové linky pre poskytnutie jednotného štandardu, pričom pri Bmpz ide o novostavbu a Bmz sú recyklované Bmeer. Detto platí pre nákupy 861, 951, 671 a Bd(g)teer - počty mali byť vyššie a vzhľadom ku kvalite 861 najlepšie žiadne ale mali byť kritériá také, aby mali šancu aj iní.
Reakcia na: pomaranc #37:
Je vôbec možné, že by túto situáciu dokázal nejaký schopnejší manažment vyriešiť, alebo by to musel byť kúzelník, aby sa niečo v železniciach pohlo?

Čerpajú/Mohli by čerpať železnice eurofondy aj na zlepšenie infraštruktúry a vozového parku (nie iba obnova, ale zlepšenie ako píše pomaranc), alebo sa za peniaze z EÚ vymieňajú iba staré vozne a rekonštruujú hlavné trate?
Reakcia na: pomaranc #37:
Modrogum par excellence?
Reakcia na: 810zssk #36:
Bol by problém riešiť autobus tak, že by to fyzicky boli dva spoje s dvomi vodičmi, ktoré by sa stretávali na prestup na štátnej hranici? Je to síce komplikácia, ale vyjde to podľa mňa lacnejšie než vlak a je to stále lepšie než žiadne spojenie (aplikujú to aj na západ od nás - prvýkrát som to videl na belgicko-francúzskej hranici, keď dva roky riešili administratívny problém viesť linku Mons - Maubeuge).
Bohužiaľ sú tieto obmedzenia logické, pretože voziť vzduch je ozaj luxus. Jedine, žeby skrátili rýchliky o pár vozňov. Ale padlo tu zopár dobrých pripomienok ohľadom RR 7xx BA-ZA, žeby bolo fajn ich potiahnúť až do KE, prípadne PO. Je to fajn nápad z dôvodu, žeby sa rozložila záťaž rovnomerne zo 7 párov rýchlikov na 14 a tak by sa nestávalo, že by na súpravách BA - ZA klesala vyťaženosť už pri ZA, resp. by tam pri východzích vlakoch bola nižšia ale súprava by viezla už ľudí od KE, prípadne PP. Chcelo by to ale 14 súprav na úrovni, nie sardinkárne ako sú Bmpz, ktoré sú síce pekné ale kur*vítka od Budamaru z maštale ŽOS Vrútky či druhá reinkarnácia kupákov v podobe Bmz. O "drevákoch" typu Bmpeer a Bdmpeer nejdem písať nič okrem toho, že je to hnoj tváriaci sa ako rýchlikový vozeň poskytujúci kvalitu možno ešte horšiu od Os či REx súpravy (seriózne Bdteer alebo Bdgteer má viac miesta na nohy a aj pohodlnejšie sedadlá) a tiež od ŽOS Vrútky. Je veľká škoda no ale aj vizitka každého jedného manažmentu ZSSK za posledné štvrťstoročie, že neexistovala žiadna trvale udržateľná stratégia obnovy vozového parku, že sa nenakúpil presne stanovený počet rýchlikových vozňov na R BA-ZA-KE, BA-ZV+ZV-KE+ZV-ZA, BA-PD = 173x II.tr., 30x "catering"/služ., 30x I.tr. + počet potrebný na prevádzkovú zálohu (2 súpravy v BA, 1 súprava vo Zvolene, 1 súprava v Žiline, 2 súpravy v Košiciach) a pre mimoriadnosti. Nemuseli to byť zrovna RailJety (aj keď by mohli aspoň na severnú trasu) ale riešením by boli aj samostatné vozne v prevedení RailJet. Škodovka a Siemens zbúchali dokopy projekt pre ČD na vozne podobné tým z RailJet ak sa nemýlim. Ak sa mýlim tak ma opravte. Čo sa týka regionálnej dopravy tak na Os linkách z BA, KE, ZA a ZV/BB mal byť nastavený 30 min takt. Kde to nejde tak investovať do infraštruktúry aby to išlo a nie kresliť taktový GVD na 1h takt na trati, kde je možné taktovo vyjazdiť max. 2h takt (viď. trate ako 174, 172, atď.) lebo je zaťažko investovať do diaľkového stavania dopr. cesty. Ak nie je niekto schopný na dvojkoľajke zabezpečiť 30 min takt Os, tak by mal zvážiť svoje pôsobenie vo funkcií. A to, že tu vpúšťame do pravidelnej taktovej GVD dopravy nejaké IC, Pendolina, RegioJety a LE je vizitka blbosti. Proste objednávateľ raz nakreslí taktový GVD vo verejnom záujme a nebude ho žiadna komerčná prkotina przniť, keď tá si jazdí v lukratívnom čase, resp. ako si dopravca zadá. Nenašiel som dodnes jedno nariadenie, či legislatívny prvok, ktorý by prikazoval prideliť nejakej komerčnej "bláhovine" premávajúcej 1-3x za deň prideliť polohu v čase regionálneho taktového vlaku a rozbíjať takt a nadväznosti potrebné pre IDS pre denné dochádzanie do práce/školy. Ak niečo nejazdí aspoň každé 2h, tak je to o ničom. 4h by som vedel pochopiť kdesi na trase BB - BR - GL - Margecany ale už ani na južnej trase, ak chceme podporiť mobilitu na Gemeri nie je možné poskytovať ten 4-hodinový ementál. Práce tam nieto a ľudia odtiaľ potrebujú rýchly a pravidelný presun do Košíc, príp. aspoň Lučenca. Pred koronou to tam nejazdilo zrovna narvaté, ale zas kedysi čo všetko nejazdilo, aké spojenia kde neexistovali a argumentovalo sa zcestne, že :"V súčastnosti na danom počte spojov je vyťaženosť na takej úrovni, že nie je potrebné pridávať ďalšie spoje." a zväčša sa jednalo ozaj o "kvalifikované" stanovisko ohľadom stavu na 4-6 pároch spojov, kde keby sa išlo na 8-10, tak by ten záujem verejnosti o spoje vzrástol, ibaže na Slovensku je populárne čakať so založenými rukami, že cestujúci sa pohrnú do rovnakého počtu spojov. A toto je prístup, ktorý nazývam: BEZ INVESTÍCIÍ DO PONUKY SPOJOV. Čiže len sa zmodernizujú vlaky, či autobusy, alebo sa kúpia nové, avšak pre aktuálny CP, čiže ani to nové vozidlo nezíska klientelu ak jazdí podľa starej osnovy. Darmo by prišiel nejaký Stadler, Alstom, Pesa, či Newag na trať ako 129, 143, 150, 151, 152, 154 pri tejto ponuke spojov. Bez základu 2h taktu a v špičke 1h a v okolí BA, ZA, BB, KE na polovicu + ak infraštruktúra dovolí zahustiť REx-om 1x za hodinu nie je o čom, ak toto nevieme splniť. A nemám ani pocit, že sa preto niečo robí aby infraštruktúra takú kapacitu poskytla.
Reakcia na: S499.1023 #32:
Tak ale oni sa tam mnohí sťahovali keď tam VHD jazdila. Len tie autobusy im teraz Maďari zrušili (údajne, mne stále nie je jasné na základe akého predpisu je ok aby tam išiel rušňovodič, ale už nie vodič autobusu), tak zostali len tie vlaky.

Ak je právny stav skutočne taký že vlak môže a autobus nie, potom by v civilizovanom svete bolo riešením dočasne nahradiť autobusy tými vlakmi v obdobnom rozsahu (t.j. aspoň raz za hodinu od rána do večera, kľudne len po Rusovce). Len to stojí peniaze a keďže sa nikto stále nedohodol kto má takú dopravu financovať a beztak teraz nikto peniaze nemá, tak zostalo 5 vlakov denne. Do dediny priamo susediacej s Bratislavou.

Ale áno, parkovacia politika nás spasí.
Reakcia na: S499.1023 #34:
Lenže s tým rozdielom, že medzi Ovou a Phou je to vlakom o 10-15% rýchlejšie než autom, zatiaľ čo medzi Blavou a Vraňarmi o 20% rýchlejšie autom. A to radšej ani nepočítam s tým, čo to urobí po dokončenej D1.

A v neposlednom rade, hybnosť obyvateľstva sa na takýchto reláciách zvýšila.
Reakcia na: Dispecer #20:
Aspoň vo štvrtok, piatok, nedeľu a pondelok, keď už tu máme ten severný Balkán. Ale tak ono to sem raz dorazí, pred dvadsiatimi rokmi aj Praha - Ostrava mala dvojhodinovku R, tri IC a jeden nesystémový IC Manažer a dnes to tam jazdí ako metro.
Reakcia na: 810zssk #11:
To ale šovinistovi Gejzovi "hranice nie je žiadne korzo" nevysvetlíš.
Reakcia na: Trammat #8:
To si ale občania, kupujúci nehnuteľnosti v Rajke, mali jednak najprv overiť (keď som kupoval dom pri Prahe, bola obslužnosť VHD okrem okolitej prírody a samotnej náročnosti a nehnuteľnosti hlavným kritériom), jednak majú (ak platia vôbec v Rajke dane) tlačiť na svoje miestne zastupiteľstvo. Vzhľadom na súčasnú zostavu na meste a na BID-ke verím, že za príslušný príspevok by im radi vyšli v ústrety.
Reakcia na: Dispecer #20:
To dokonca nahráva môjmu dávno skonštruovanému návrhu na pásmovú obsluhu R 6xx, s tým, že v Žiline by bol garantovaný prípoj z/na R7xx.

Keďže veľká časť ľudí východne od Žiliny pokračuje ďalej do Bratislavy, vyplatilo by sa viesť dané rýchliky do Bratislavy so zastavovaním len v Púchove a Trnave, čím by aspoň ako tak sa stali konkurencieschopné oproti D1.

Obrovskou škodou je ale naše zabezpečenie, ktoré dovoľuje len veľmi obmedzenú priepustnosť napr. oproti českým tratiam, keďže pásmové provozy sú zároveň aj pomerne veľkým žráčom kilometrov.

Pásmové obsluhy môžu byť prevádzkované len v tom prípade, že hustota spojov je dostatočne vysoká. V tomto prípade na oboch R linkách (aspoň) po hodine.
Reakcia na: Martin Fundárek #29:
Alebo zmeniť mantru ŽSR o tom že vlaky by sa ideálne nemali obiehať. Ten problém ktorý opisuješ dnes vyplýva z toho že IC a R idú tesne po sebe. Keby sa za prioritu určila priepustnosť BA-TT, šlo by to spraviť tak že IC a R by boli v tom úseku v preklade a IC by R obiehalo niekde inde na trati. Čo je ostatne beztak nevyhnutné ak by R išli do 60'.

Príklad:
IC odíde z BA hlavnej x:00, v TT je x:24
Os odíde z BA hlavnej x:05, v TT je x:52
R odíde z BA hlavnej x:30, v TT je x:58
Ďalší Os potom x:35, alebo v tej polohe môže ísť S55. Prievidzské REXy môžu ísť v polohe IC ktorá by bola voľná každé dve hodiny.

Náklady by sa holt osobnej doprave uhýbali tak ako by to v GVD už vyšlo.
Reakcia na: 810zssk #18:
Lenže IC-čka dosť výrazne komplikujú situáciu pre osobné vlaky medzi BA a TT. Ak chceme posilňovať frekvenciu expresov, treba zvýšiť kapacitu trate (alebo postaviť do TT novú pre R a Ex a súčasnú ponechať regiodoprave).
Reakcia na: Urbanway 2423 #27:
V bežnej premávke samostatne. Na niektorých rakúskych railjetoch jazdí ale ešte ako posila na územi Česka pripojený klasický vozeň, ale myslím, že jazdí v celej trase, akurát v rakúskej časti trate je uzamknutý.
Reakcia na: SGP135 #26:
Rozpájajú sa railjety/pendolína aj v ČR, alebo tam jazdia vždy iba samostatne?