Posilnenie dopravy na Kolibu, Kamzík a Železnú studničku (linky 43 144 203)

Rekreantov na Kolibu a do Lesoparku odvezú kĺbové vozidlá.

Z dôvodu priaznivých podmienok pre zimné športy a očakávaných zvýšených prepravných nárokov bude počas víkendu 13. a 14. feburára 2021 kapacitne posilnená linka 203 na Kolibu. Na linku budú nasadené kĺbové vozidlá. Väčším vozidlom bude posilnená aj linka 144 premávajúca na Kamzík, ktorá nadväzuje na Kolibe na linku 203.

Rovnako budú kĺbové vozidlá nasadené na linku 43 premávajúcu z Patrónky na Železnú studničku a do Lesoparku.

Nasadením väčších vozidiel chce dopravný podniku umožniť cestujúcim dodržiavať potrebné odstupy pri preprave.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #50:
V pohode. Ja mám zase minimálne skúsenosti, takže pokojne si myslím, že na trolejbusoch si 10x násobne nacúval viac, ako ja išiel dopredu 🙂 SORka ten indikátor má a je dosť citlivý. Na druhej strane, ak máš miernejšie oblúky, tak zadná náprava drží takmer 100 % stopu strednej. Ale nový Solaris 18ka zase dokáže čary. S tým som zabáčal pri Figare a úplne bez problémov, neviem či by to bez indikátora SORka dala. Ale zadná náprava si na Solarise dosť skracuje cestu. Má to asi dočinenia so vzdialenosťou medzi strednou nápravou a kĺbom.
Reakcia na: hroch #46:
Tá informácia je úplne zbytočná preto palec dole. Jednoducho to opísal z výpravy ktorú si môže pozrieť každý. Kto chce vidieť aké vozidlo tam nakoniec jazdí tak si tú výpravu pozrie a nie je potrebné tu mať bezvýznamné HORVIho príspevky .
K jeho dalším príspevkom sa radšej nevyjadrujem.
Reakcia na: Ike #48:
Musíš brať do úvah,y že ja som jazdil naposledy na 15Tr a tam pri plnom rEjde žiadne indikátory nevrieskali, preto bol vonkajší polomer otáčania rovnaký ale kĺbák ťahal pri plnom zatočení vlečku dovnútra oblúka, takže vnútorný priemer bol menší.
Reakcia na: Dispecer #42:
Keď už spomínaš tú Rossveltovu nemocnicu, je to podľa Teba dobre vyriešené obratisko (nebolo by problém aj na Kamzíku) alebo je to katastrofa (odhliadnuc teraz od stavu cesty) a nemalo by sa už nikde podobné obratisko stavať?
Reakcia na: S499.1023 #32:
Iba úplne laicky.

Ak s 12m SORkou otočím volant na plný rajd, polomer najväčšej kružnice (ktorú kreslí roh nárazníka protilahly k smeru otáčania) je najmenší možný. Zároveň zadná náprava kresli kruznicu, ktora je takmer točením sa na mieste.

Ak s 18m SORkou otočím volant na plný rajd, prejdem tak maximálne pol metra a začne vrieskat indikátor zalomenia tocne, takže musím volant povoliť. Tým je ale polomer vonkajšej kružnice, ktorú kreslí roh nárazníka protilahly k smeru otáčania väčší, nie?
Reakcia na: hroch #46:
Niektorí ma doslova nenávidia, neprečítajú si to, čo som napísal a hodia tam ten palec dole.
Reakcia na: HORVI #36:
Inac, ocividne sem davas nepopularne informacie, lebo si dostal 5 nepacikov a uz mi prispevok ukazuje ako schovany. Mozno by si citatelia mohli uvedomit, ze ten palec dole nie je dislike na informaciu ale na autora...? 🤔
Reakcia na: Petto #44:
L43 v pohode, okolo 11:00 polovica sedadiel obsadená, cestou späť okolo 16:00 boli obsadené takmer všetky sedadlá. Osobne som očakával väčší nápor. Cesta mládeže bola ako klzisko, hlavne v úseku Železná studnička - Lesopark. V premávke boli #1826 a #1856, okolo 13:00 vystriedal #1826 - ku #1868. 🙂
Ako to dnes zvladali tieto 3 linky kapacitne ?
Reakcia na: Dispecer #42:
To som síce nemal na mysli, ale tvar by sedel (len by bolo kratšie a výstup/nástup by bol tam, kde sú na Roosveltovej nemocnici odstavené autobusy).
Reakcia na: Urbanway 2423 #38:
To na prvé počutie znie ako obratisko Rooseveltova nemocnica v BB, či?
Reakcia na: Urbanway 2423 #40:
Veď som písal že prestavať to parkovisko na obratisko s dostatočnou odstavnou plochou, normálnym civilizovaným nástupiskom, potenciálne aj sociálkou. Ak na kraji zostane miesto na pár áut tak nech tam tie parkovacie miesta sú, ale nemiešal by som to.

Inak za úplne ideálne by som považoval mať konečnú až pri televíznej veži, ale tam nie je miesto.
Reakcia na: 810zssk #39:
Tak povedz, ako by si to navrhol ty? 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #38:
Stále mi to príde veľmi provizórne. Neviem kde by sa odstavovali vozy a navyše obrat MHD cez parkovisko málokedy v BA funguje dobre. Obzvlášť v lokalitách/časoch kde tie parkoviská bývajú preplnené.
Reakcia na: 810zssk #31:
To obratisko by sa dalo vyriešiť tak, že trolejbus by prešiel medzi zaparkovanými autami v pravej uličke na koniec parkoviska, tam by sa otočil do ľavej "uličky" a zastavil na zastávke, ktorá by bola v celej dĺžke parkoviska (tým pádom by autá neparkovali len na konci, kde by sa tbusy otáčali a v mieste zastávky, čo by bolo akceptovateľné). Vjazd do obratiska by som presunul sem: https://goo.gl/maps/smQr75KGmqEk9yTk6 a prejazd cez parkovisko/obratisko zjednosmernil.
Reakcia na: S499.1023 #32:
Tak som to aj myslel, že by sa musel ostrovček upraviť, aby ho obišiel aj 18-metrový voz.
Reakcia na: HORVI #34:
Teraz vo výprave vymazali BN-ku a nasadili Urbanway.
Reakcia na: 810zssk #31:
Sociálka na Kamzíku už je, v takej drevenej novostavbe medzi súčasnou konečnou 144 a bufetmi (2 min chodze). Stačilo by sa dohodnúť s Mestskými lesmi, aby tam mali vodiči voľný prístup, prípadne nejaké malé zázemie. Useknúť parciálovú 203 vo Vozovni Hroboňova kvoli sociálke a prestávkovaniu by bol nezmysel, keďže by sa tým opať rozbilo spojenie hradného kopca a Drotárskej smerom do východnej časti mesta a na stanicu.
Tak nakoniec, na L144 nasadili 10,5 metrovú BN.
Reakcia na: 810zssk #29:
A dal by som úplne zrekonštruovať parkovisko aj s obratiskom na Kamzíku, aby sa tam vedeli točiť väčšie vozidlá, prípadne tebou spomínaná L203.
Reakcia na: Urbanway 2423 #27:
Ten vnútorný priemer je MENŠÍ. Takže akurát musí byť menší stredový ostrovček, prípadne by tam mohlo stáť menej áut.
Reakcia na: Urbanway 2423 #30:
Veď súčasná konečná a parkovisko sú vzdialené asi 10 krokov. To naozaj nie je problém, najmä pri klientele čo cestuje na Kamzík (asi to nebudú invalidi).

Vychádzam z toho že:
a) Chceme tam nejake civilizované riešenie s riadnym nástupišťom, prístreškom, odstavnou plochou, atď.
b) Nechceme sekať stromy.
c) Už súčasné obratisko na Kolibe je kapacitne na hrane, takže potrebujeme miesta viac, nie menej.

Plus ak by tam mala jazdiť 203, potrebujeme tam aj sociálku. Úvahy o presune prestávkovania na Hlavnú stanicu sa zdajú úplne nereálne vzhľadom na to že tamojšie obratisko je preťažené. Iné by to bolo ak by 203 končila na Voz. Hroboňova, potom by sa sociálka riešiť nemusela a stačila by menšia odstavná plocha.

Tam kde sa vozy točia dnes ide podľa mňa spraviť len rôzne úrovne provizória. A voziť tam 18 metrové vozy mi príde scifi nie ani tak kvôli vytočeniu, ale preto že by počas prestoja trčali do cesty.

Priestor parkoviska sa mi zdá byť ideálny aj polohovo, aj svojou veľkosťou. Len by to teda bolo na úkor parkovacích miest, čo mi v lese nepríde až taký problém, ale verejnosť by to mohla vnímať inak.
Reakcia na: 810zssk #29:
Nemyslím si, že presunutie zastávky na parkovisko by pomohlo, pretože súčasná konečná je podľa mňa v lepšej polohe (je bližšie a netreba ísť cez cestu). Nevýhoda súčasnej konečnej je jej kapacita, keďže sa tam zmestí iba jeden 18-metrový bus, ale to by sa možno dalo vyriešiť prestávkami na Hl. st..
Obratisko namiesto toho priľahlého parkoviska by bolo na Autoslavu priveľmi progresívne riešenie? 🙂

Ja by som tam výhľadovo rád videl predĺženú 203. Keďže už dlhšie zastávam názor že by po zakúpení parciálov mala jazdiť po Drotárskej, tak by sa logicky ponúkalo aj predĺženie na Kamzík. Normálne celodenne celotýždenne.
Reakcia na: Petto #25:
Mohli by tam aspoň urobiť nejaké nástupište s chodníkom.
Reakcia na: S499.1023 #26:
A nemusí byť práve kvôli tomu väčšiemu vnútornému priemeru otáčania tá otočka širšia? Okrem toho by bol podľa mňa na Kamzíku problém aj so samotnou dĺžkou nástupišťa, ktorá by pri 18-metrovom voze asi nebola dostatočná (nehovoriac o zastavovaní kĺbového vozu v oblúku). Najvhodnejšie by podľa mňa bolo urobiť zastávku tu: https://goo.gl/maps/Tb7dWFMxq69CmuUq6 Otočka by sa síce stále musela upraviť (slúžila by len na otáčanie), ale výhodou by bolo, že trolejbusy by nemuseli stáť v oblúku, vďaka čomu by bolo aj samotné nastupovanie jednoduchšie, pohodlnejšie a bezpečnejšie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #22:
Však na 18 m vozy a 12 m vozy potrebuješ rovnako veľkú otočku, rozdiel je vo VNÚTORNOM priemere otáčania.
Reakcia na: HORVI #24:
Ta otocka na Kamziku ak ma byt dlhodobo prevadzkovana,tak sa musi urobit zastavka a nie ten balkan aky tam je. Vystupujes do vydupanej travy alebo do blata ako ti zastane.
Reakcia na: Petto #23:
Čiže najpravdepodobnejší scenár bude, keď na L144 budú premávať Urbanway 10,5M.
Reakcia na: Urbanway 2423 #22:
Mozno zvacsit ten obluk,kde sa dnes toci 144 by aj stacilo.
Reakcia na: Petto #21:
Samozrejme, len som myslel, že úprava pre 12m vozy by bola jednoduchšia.
Reakcia na: Urbanway 2423 #20:
Ak sa urobia terenne upravy na Kamziku pre nove obratisko 12metroveho vozu,tak uz rovno nech to je aj pre 18m. 12M voz na L203 nemusi stacit vzdy pocas zvysenych prepravnych narokov.
Reakcia na: HORVI #17:
12-metrový autobus sa, bohužiaľ, na Kamzíku neotočí. Podľa mňa by sa s tým ale malo niečo spraviť (aké rozsiahle úpravy by boli treba?), lebo po príchode parciálov na 203 by bola škoda, keby sa nemohli potiahnuť až na Kamzík.
Pamätám si z pred 6tich rokov počas zimnej sezóny napraskanú 14 Tr.🙂
No, tentokrát sa celkom hecli 🙂 Palec hore!
Výrokom "Väčším vozidlom bude posilnená aj linka 144" myslia to, že na L144 bude premávať Urbanway 10,5M, nebodaj 12 metrový autobus?
Reakcia na: HORVI #14:
Ano, aj americki vedci to tvrdia.🤓
Reakcia na: HORVI #14:
Je to extrémne zložitá téma, ale celkom tomu verím. Elektrovozidlá síce vyrobia menej CO2, ale za to škodia inými spôsobmi, ktoré môže byť ešte ťažšie napraviť...
Podľa Oxfordksej univerzity sú elektrické vozidlá ešte škodlivejšie, ako benzínové alebo naftové.
Príklad: Výroba jednej batérie škodí životnému prostrediu viac, ako všetok benzín/nafta, čo spáli vozidlo počas svojho "života".
Reakcia na: johnnyjanko #11:
Tak keď už ich IvoN nakúpil, tak je škoda aby stáli. A predsa len, aj premávka iba v pracovné dni je lepšia ako nič (z hľadiska lokálnej tvorby emisii) 🙂
Reakcia na: johnnyjanko #11:
Nie je to úplne pravda, lebo NS 12 cez zimné víkendy vozí niekedy aj dosť ľudí.😕
Inak krásne je, ako ten elektrobus na L43 vlastne jazdí len vtedy, keď mnoho ľudí nevozí. Akonáhle je vhodné počasie a treba odviezť veľa ľudí, vymení ho kĺbový nafťák. Elektrobus je vlastne vhodný iba na vozenie vzduchu, napríklad počas upršaného novembrového pracovného dňa. A to sa oplatí! 😎
Reakcia na: HORVI #9:
Imhd neupdatlo este
Reakcia na: Petto #8:
Ale to na imhd.sk neoznamujú. 🙂
Reakcia na: HORVI #7:
Budu klbove 43...z FB DPB
Mohli by posilniť aj L43. Nehnevali by sme sa.
Reakcia na: FFF13 #4:
dúfam, že Mestapo a "zelení" sa nebudú len nečinne pozerať, ale budú v súčinnosti s odťahovkami dôkladne "čistiť" príjazdové komunikácie od protiprávne zaparkovaných IGK
Reakcia na: si #3:
Je mi jasné, že problémom sú peniaze, ale posilové spoje by stačilo viesť po Hodžovo nám. (ako chodila 213) v preklade s 203. Na to by mohli stačiť 2-3 vodiči (213 by premávala iba medzi cca 09:00 - 17:00, čo by vyjazdil aj jeden vodič), čo by hádam nemusel byť až taký problém.
Dúfam že sa posilní aj 144, buď 10,5 vozom alebo dvomi EBN 8
Reakcia na: Urbanway 2423 #1:
na druhej strane, budme radi... v pripade elektrickej trakcie toto stoji viac-menej iba dobru volu vypravit dlhe vozidla (ak su k dispozicii), kdezto na zahustenie intervalu by si potreboval uz aj viac vodicov....
Reakcia na: Urbanway 2423 #1:
Iste, len to by stálo viac peňazí (ktorých nikdy nie je nazvyš)...
Skôr by podľa mňa pomohlo zlepšenie intervalu, pretože čakať na Hodžovom nám. alebo Karpatskej 10-15 minút na trolejbus vie byť najmä v zime (príp. ešte so sánkami, lyžami, a pod.) dosť náročné.