DPB ide obstarať 10 obojsmerných nízkopodlažných električiek

Malo by ísť o podobné vozidlá akými sú súčasné obojsmerné električky, ktoré DPB prevádzkuje.

Krátko pred ukončením verejnej súťaže na dodanie 30 veľkokapacitných jednosmerných električiek vyhlásil Dopravný podnik Bratislava aj súťaž na 10 nových obojsmerných električiek. Opäť pôjde o nízkopodlažné veľkokapacitné vozidlá s dĺžkou do 32,5 metra s minimálnou prepravnou kapacitou 230 cestujúcich. Požadovaná je nízkopodlažnosť aspoň pre 85 % stojacich a 50 % sediacich cestujúcich. V rámci konštrukcie vozidla požaduje DPB aspoň 2 zo 4 podvozkov riešené ako plne otočné.

Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 10. 17. marca tohto roka. Pri vyhodnocovaní ponúk sa bude prihliadať na cenu električiek (80 bodov) a tiež na technicko-kvalitatívne parametre vozidiel (20 bodov). V rámci technických parametrov budú vyššie hodnotené vozidlá ponúkajúce napríklad vyššiu obsaditelnosť, širšiu vnútornú uličku, väčší počet dverí, alebo väčší počet otočných podvozkov. 

Odhadovaná cena zákazky je 26,9 mil. € bez DPH. Financovanie by malo byť zabezpečené prostredníctvom eurofondov. Dodanie vozidiel požaduje DPB do dvoch rokov od ich objednania.

V súťaži na 30 jednosmerných elektičiek mohli záujemcovia predkladať ponuky do 18. januára 2021. Výsledok súťaže zatiaľ nebol zverejnený.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lostrail #96:
Metrovy rozchod by nemal byt problem pre kabinkove dvere u nas.
Nase 29T aj Lodzska Modertrans su takmer identicke vozidla. Obe na 1000mm. Nase 29T len nemaju kabinkove dvere. Interier samozrejme nehodnotim ani hnane/nehnane podvozky.
Reakcia na: Petto #94:
Ja len tolko, ze clovek si kladie otazku, kde udelali soudruzi ze Schadefabrik chybu a ci sa to v pripade lepsieho navrhu dalo riesit tak, ako u MT, alebo teda ci by to na metrovy rozchod bol problem tak vseobecne (bez ohladu na vyrobcu). Pravda je, ze si vybavujem napr. Bombardier, ktory mal standardnejsie rozlozenie dveri, bezne v zahranici, a veselo si tu jazdil.
Reakcia na: Petto #94:
To nie je prototyp, to je Gamma pre Poznaň (multigelenk), prototyp práve zodpovedá Gamme pre Lodž.
Reakcia na: lostrail #93:
Porovnavas ine tech.riesenie Modertransu s 29T.
Treba porovnavat Lodz Modertrans verziu s nasimi 29T. Ty si hodil link na prototyp Modertransu.
To co si poslal ma podvozok dalej od cela. Nase 29T maju podvozky hned vpredu. Prazska 15T ma podvozok tiez vpredu, tj samostatne dvere by sli isto vyrobit aj na nase 29T.

link na polsky variant 29T:
https://www.nakolei.pl/lodzianie-zadecyduja-o-wygladzie-moderusow-gamma-wizualizacja/
Reakcia na: Petto #92:
Ja neviem, nakolko su ich vozy kvalitnejsie, ci tiez hovorime o nizkopodlaznych klimatizovanych vozidlach alebo nie, ale zaujalo ma rozlozenie dveri na tomto vyrobku. V com je rozdiel oproti skodovke, ze sem vosli tie jednokridlove dvere?
https://www.modertrans.pl/product/moderus-gamma/
Len tak medzi rečou.
Polsky Lodz podpisal s Modertransom zmluvu na 30ks jednosmernych 5clankovych 32m elektriciek . Rovnake tech.riesenie ako nase 29T (krajne otocne podvozky, 5 dveri, 5 clankov) a dokonca aj rozchod maju tiez v Lodzi 1000mm rovnaky ako my. Cena je takisto nizsia ako nase vozy v roku 2014.
Reakcia na: guest #90:
To cudzie slovo na U v tomto meste nikto kompetentny nepozna. A mozno ani to na K.
Reakcia na: Viko #15:
Nové obratisko v KV už teraz slušne škrípe... akosi nám nejde jeho udržiavanie v tichom stave 🙁
Reakcia na: HORVI #85:
Každý sme nejak začínali a v mladšom veku sme boli rôzni, takže ti budem veriť že to všetko myslíš vážne a nie si troll a budem vecný: Takéto príspevky sú proste spam. Všetci vieme že "možno aj oboje". Moja otázka smerovala k tomu aké zámery má DPB a očakávanou odpoveďou bolo niečo čo bude zazdrojované, resp. príde od osoby ktorá je sama pri zdroji. Samozrejme reagovať môžeš aj inak ako odpoveďou na tú otázku, ale malo by to mať nejaky prínos do debaty.

Vždy je super keď tu ľudia píšu otázky, nápady, podnety, pozorovania, alebo občas bárs aj nejaku tú vtipnú poznámku. Ale vždy by to malo mať nejaky prínos pre debatu.

Takže ti dám jednu krátku radu: Nabudúce sa skús pred odoslaním príspevku spýtať sám seba, či je to niečo čo by teba obohatilo/zaujalo/pobavilo keby si čítal túto debatu. Lebo zatiaľ sem dávaš pomerne náhodne bezobsažné veci a potom ťa tu komunita má za spamera, hoci v skutočnosti si možno niekto koho tá doprava naozaj zaujíma, má pre ňu nadšenie a možno potenciál v nej jedného dňa robiť a posunúť ju vpred.
Reakcia na: Urbanway 2423 #86:
Vydrž kým otvoria prvý stupeň
Reakcia na: Urbanway 2423 #86:
Možno, že polovica nových vozov nahradí niektoré staré, a ďalšia polovica nových vozov bude použitá na rozšírenie vozového parku.
Reakcia na: HORVI #85:
Ako prosím Ťa? Pod obnovou vozového parku sa myslí vyradenie starých vozov a ich nahradenie novými, zatiaľ čo rozšírenie vozového parku znamená, že staré vozy budú naďalej jazdiť, len sa k nim doplní viac nových vozov. 🙂
Reakcia na: 810zssk #84:
Možno aj oboje.
Tie tohtoročné nákupy sú zamýšlané na obnovu existujúceho vozového parku, alebo už na jeho rozšírenie kvôli Petržalke?
Reakcia na: hroch #81:
To by sa mohlo čiastočne upraviť aj počas rekonštrukcie (Chlumeckého z centra presunúť oproti zastávke do centra), ale žiaľ sa to asi neupraví. Nemohla by byť po výstavbe TIOPu zastávka Astronomická pre električky vedľa/pri súčasnej zastávky 67 a 87 na Astronomickej ul.?
Reakcia na: HORVI #80:
Problém je že Chlumeckého má výrazne lepšiu polohu, ale zas je nezmysel aby ten posledný kúsok išli električky naprázdno + na Astro sú prestupy. Na konci trate to zas až tak nevadí.
Reakcia na: HORVI #80:
Jasne, ze su. Ja som tam kusok byval nejaku dobu a nedavaju zmysel v takejto polohe. Ale snad by sa to napravilo, ked sa bude robit TIOP.
Reakcia na: Urbanway 2423 #79:
Nemyslíte si, že zastávky Chlumeckého a Astronomická sú akosi blízko? Ale to aj preto, lebo je tam Lidl.
Reakcia na: Viko #78:
Ako nie som odborník, ale na prvý pohľad vyzerá strašne (samotný oblúk v zadnej časti pri sociálke ani nie, ale hlavne tie príjazdové koľaje od zastávky). Už aj obmedzenie rýchlosti na 10km/h podľa mňa o niečom svedčí.
Reakcia na: Urbanway 2423 #73:
Nebolo obratisko pred pár rokmi (aspoň čiastočne) opravované? To už je zasa na rozpadnutie?