Dopravný podnik bude mať nového ekonomického riaditeľa

Nového riaditeľa čakajú náročné výzvy spôsobené pandémiou koronavírusu.

Hlavné mesto ukončilo v týchto dňoch výberové konanie na pozíciu člena predstavenstva Dopravného podniku Bratislava zodpovedného za ekonomický úsek podniku (CFO). Miesto ekonomického riaditeľa sa uvoľnilo po odchode Ivana Bošňáka, ktorý bol na tejto pozícii od jesene 2019. Výberové konanie bolo realizované z dôvodu pandémie online, pričom prenos z verejného vypočutia kandidátov bol k dispozícii na sociálnej sieti. Do výberového konania na pozíciu CFO bolo podaných 15 prihlášok, z ktorých výberová komisia a personalisti vybrali štyroch uchádzačov do ďalšieho kola.

"Na základe všetkých zhromaždených materiálov, vystúpení uchádzačov, hodnotenia a následného hlasovania komisia odporúča primátorovi na pozíciu CFO DPB, a. s., za člena predstavenstva zodpovedného za finančnú oblasť Dopravného podniku Bratislava, pána Andreja Zigmunda," uviedlo hlavné mesto. Výsledok výberového konania ešte musia schváliť poslanci mestského zastupiteľstva. Andrej Zigmund v súčasnosti pracuje v Dopravnom podniku Bratislava ako riaditeľ divízie električky a trolejbusy, zároveň bol poverený dočasným vedením ekonomického úseku. Na stoličke riaditeľa ekonomického úseku DPB bol už aj v roku 2019.

Nového ekonomického riaditeľa čaká náročné obdobie spôsobené negatívnymi dopadmi pandémie koronavírusu na hospodárenie dopravného podniku. Podľa odprezentovanej finančnej stratégie novozvoleného riaditeľa ani vyhliadky v oblasti tržieb na rok 2021 nie sú veľmi optimistické, no zároveň mesto požaduje zachovanie aspoň zachovanie súčasného rozsahu dopravy s výhľadovým rozšírením dopravných výkonov na úkor individuálnej dopravy. Keďže výpadky tržieb už nie je DPB schopný pokryť vlastnými zdrojmi, medzi navrhovanými opatreniami nového riaditeľa sú nástroje na zvýšenie tržieb a úsporu vlastných nákladov.

Rast tržieb navrhuje napríklad úpravou cien cestovného, prehodnotením poskytovania zvýhodneného cestovného pre niektoré organizácie, odpustením časti pokuty pre čiernych pasažierov, ak by si zakúpili ročnú električenku, ale tiež aj spustením platieb za cestovné lístky platobnými kartami vo vozidlách MHD. Úsporu nákladov by chcel dosiahnuť napríklad personálnou optimalizáciou, zabezpečením lepšej preferencie vozidiel MHD (z toho vyplývajúcou úsporou vozidiel a vodičov), elektronizáciou predaja cestovných lístkov, alebo aj odstúpením činností, ktoré DPB vykonáva pre hlavné mesto mimo dopravných služieb.

Medzi investičnými projektami má byť naďalej prioritou výstavba a modernizácia električkových a trolejbusových tratí (TT: Mlynská dolina, Bulharská - Avion Shop. Park, Autobusová stanica - Nové SND, ET: Jungmannova - Janíkov dvor, Pribinova - Košická, modernizácia radiál). Taktiež za dôležitú prioritu považuje obnovu vozidlového parku, pričom do roku 2023 by s prihladnutím na súčasné možnosti financovania malo byť reálne obstaranie 40 električiek, 50 trolejbusov a 150 autobusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: samkoh #100:
Cez Krahulciu bez sance.
Reakcia na: Solider #95:
Áno, plne s tebou súhlasím, preto som tú tému začal s tým, že zrejme chýba vôľa, keď sa o tom už nehovorí.
(Ale na utíchnutie ohľadom Ovsišťa neviem, aké ospravedlnenie nájdeme.)
Reakcia na: Viko #63:
rozšírenie Krahulčej by bolo také zložité(samozrejme s výnimkou úseku hneď za Sliačskou)? Prípadne zrušiť prejazd zakázaný na Krahulčej a nehať ju len ako jednosmerku nahor s tým, že nadol by bola alternatívna po ceste na kamzík?
Reakcia na: IBBI #97:
velmi neslo ani ked by si ten bazen tam preskocil, opat kvantum pozemkov v sukromnom vlastnictve.... a nik pricetny ti nepreda svoj pozemok ktory ma meter od okna, duplom nie za cenu co by za to dalo mesto....
z pohladu mesta fakt najjednouchsia, najschodnejsia, najlacnejsia (a s velkou pravdepodobnostou aj najrychlejsia) cesta bude dohodnut sa s vlastnikom pozemku 19243/2 - Panorama byty, a.s. ktory tam na 99% bude chciet stavat, ze ako podmienenu investiciu vybuduje pristupovu cestu cez svoju parcelu + parcelu 19243/38 vo vlastnictve mesta tak ako to nakreslil Urbanway 2423 v #92
Reakcia na: IBBI #97:
Podľa katastra je ten heliport na rovnakom pozemku ako celé atéliéry, ale podľa Google maps to tak nevyzerá, tak teraz neviem. Nevie niekto na čo/pre koho tam ten heliport je, resp. videl tam niekto niekedy pristávať vrtuľník?
Teoreticky by to slo aj takto, ale bola by tam ta spominana prudka zakruta. Ale co je horsie hore je nejake mafianske rekreacne stredisko s bazenom a heliportom, takze tam by to nepreslo urcite. 💀
Reakcia na: si #93:
Preto som to nakreslil v pravom uhle, aby sa nemusel veľmi upravovať nadjazd, pretože v opačnom prípade by ho asi bolo nutné úplne prerobiť, čo sú ďalšie náklady navyše.
Reakcia na: Viko #88:
Pozri sa do Dúbravky, kde mali roky problém vysporiadať pozemky pod cestou na Harmincovej a pre jej rozšírenie, musel to za mesto robiť i súkromný investor a ťahá sa to dlhé roky. A teraz si predstav, že v prípade predĺženia Vlárskej by sa im niečo podarilo vykúpiť a niečo nie, muselo by mesto podať návrh na okresný úrad na vyvlastňovacie konanie, tam by sa roky naťahovali o primeranú náhradu a mesto by muselo kvôli tomu škrtnúť x svojich iných aktivít.

Nie je to nereálne, ale ak to nemá prioritu, tak sa to nikdy nepohne.
Reakcia na: Urbanway 2423 #92:
Toto je ešte menej pravdepodobné.
Reakcia na: Urbanway 2423 #92:
ano, akurat zaustenie do vlarskej by som sa snazil "zaoblit" (otazka znie ako k tomu vyuzit jestvujuci nadjazd)
(pozemky severne od nadjazdu patria taktiez mestu, tam by problem byt nemal)
Reakcia na: si #91:
Myslíš nejako takto?
Reakcia na: Urbanway 2423 #90:
pokial sa zvazuje zastavba uzemia kde boli filmove ateliery a kde dnes je napriklad TV JOJ, tak asi najrozumnejsie by bolo dohodnut sa s developerom tohto uzemia, novu cestu tahat tade + cez (lesnu) parcelu 19243/38 ktora je vo vlastnictve mesta
pokial mesto chce/potrebuje ist trasou ktoru ma v planoch, tak aj ked hned zacne s vyvlastnovanim bude to proces este na dlho a znepriatelia si obyvatelov danej lokality (a ano, v tom pripade vyvlastnenie bude asi jedinou schodnou cestou)
Reakcia na: si #86:
Ja im rozumiem (ani ja by som neuvoľnil za pár eur svoj pozemok na stavbu hlavnej cesty), ale aké iné riešenie potom navrhuješ, aby sa zlepšila cestná sieť na Kolibe (ktorá sa raz aj tak bude musieť vylepšiť)? Podľa mňa pri každom inom riešení by sa takisto našiel niekto, kto by nesúhlasil a keďže tu je tá cesta zakreslená aj v ÚP, tak by mohlo byť vyvlastnenie v tomto prípade ľahšie.
Reakcia na: Viko #88:
obcan Slavik vlastnil pozemky kadial mal viest ten naplanovany nosny system ?
Reakcia na: 810zssk #80:
Veď to je pochopiteľné, akurát podľa mňa nie sú celkom v práve.
Občan Slávik chudáčisko tiež len nechcel dávno naplánovaný nosný systém pod oknami, lebo tam bol zvyknutý venčiť psíkov - a bol na smiech.
Prečo občania, ktorí rovnako nechcú dávno naplánovanú cestu (s trolejbusom) majú byť braní vážne až do tej miery, že sa kvôli nim rezignuje zlepšiť dopravnú obsluhu značnej časti kopcovitej štvrte?
Reakcia na: Urbanway 2423 #85:
No neupokojila. Tam vystavvba pokracuje dalej skoro vsade. Obavam sa, ze ateliery za par rokov tiez padnu za vlast a budu tam luxusne bytovky. Ako s poklesom dopravy by som neratal, len na cas sa mozno nebude na Podkolibskej zahustovat tym, ze vznikne Vlarska.
Ale to sa tu bavime fakt uz v Sci-Fi oblasti. Tu nie su schopni prepojit Rivieru s Mlynskou, predlzit elektricku o par km rovnej trate na pripravenom pozemku. Vlarska je fakt Vesmirna odysea.
Reakcia na: Urbanway 2423 #85:
skus sa na to pozriet z pohladu dotknuteho vlasnika (obvzlast vo "vnutrobloku") - tomu by sa zhorsilo aj keby tam presiel len jeden cyklista za den, nieto ked mu tam pribudne polka dopravy dnes smerujucej na podkolibsku....
Reakcia na: si #84:
Aká hustota dopravy by podľa vás na tej novej Vlárskej bola? Vyššia/nižšia ako teraz na Podkolibskej, nerozdelili by sa autá na dve časti a tým pádom sa upokojila doprava na oboch cestách?
Reakcia na: Urbanway 2423 #79:
uprimne... keby mi chceli stavat takuto cestu niekde pobliz domu a chceli by po mne nejaky ten meter, co by pre mna ale znamenalo ze miesto sucasneho zeleho okolia tam budem musiet asi postavit betonovy mur (od cesty nevies nic ine rozumne na este k tomu zmensenej ploche spravit), tak by za ten meter museli zaplatit sakra vela na to aby som s tym dobrovolne suhlasil (a to by zas okamzite na to startovali novinari, politicka opozicia a pod., ze preco boli ochotni platit za parcelu tak vela)
Reakcia na: 810zssk #80:
To by sa dalo pochopiť, aj keď by tá cesta možno pomohla aj im (nemuseli by jazdiť po úzkej Bárdošovej, aj kvalita cesty na Vlárskej by bola vyššia ako teraz).