Výluka liniek MHD na Prístavnom moste (od 21.12.2020)

Linky 96, 98 a 196 pôjdu aj v smere do Petržalky cez Most Apollo.

Od pondelka 21. decembra 2020 približne do polovice roka 2021 bude uzatvorený výjazd z Bajkalskej na Prístavný most smerom do Petržalky. Autobusové linky 96 98 a 196 budú preto premávať smerom do Petržalky cez Prístavnú a Most Apollo.

  • Linky 96 a 196 nebudú obsluhovať v smere na Prokofievovu zastávku Bosákova.
    • Namiesto toho obslúžia zastávku Šustekova na Mamateyovej ulici (v smere k zastávke Lachova).
  • Na linke 98 sa obsluha zastávok nemení.

Na Prístavnej ulici ani na Moste Apollo uvedené linky zastavovať nebudú.

V smere z Petržalky zostávajú v platnosti doterajšie výlukové trasy cez Most Apollo a Prievozskú.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #100:
Kamióny tam sú, len je otázka koľko z nich je tranzit.
Reakcia na: 810zssk #99:
No neviem, na Einsteinovej je to jeden kamión za druhým, ale je pravda, že viac ich ide po D1 do Rakúska (tu by mohol pomôcť nový obchvat, keď bude dokončená Triblavina), ale tranzitu z VW (ktorého zas nie je úplne najmenej) by to pomohlo a ak by sa to spojilo s Rakúskom, tak by sa podľa mňa časť kamiónov idúcich cez Jarovce radšej vybrala cez navrhovanú S8.
Reakcia na: johnnyjanko #97:
Podľa mňa sa dosť preceňuje množstvo transitu v BA. Nie každý kamión je tranzit.

Ak sa pozrieme na úseky ktoré majú byť nahradené (napr. rampa medzi D1 a D2), tak nie sú nejak obzvlášť vyťažené kamiónmi.
Reakcia na: johnnyjanko #97:
Ja počítam aj s tým, že po dostavbe D4 sa zakáže prejazd kamiónov po mestských diaľniciach, takže tak či tak je potrebný. A zase stavať dve diaľnice blízko seba by asi nebolo veľmi racionálne.

Ťah cez Senicu by som tiež riešil iba cestou prvej triedy s obchvatmi a asi aj tunelom cez Bielu horu. Len rozmýšľam, či by sa za Senicou malo ísť údolím Myjavy na Kúty a D2, alebo pokračovať na Hodonín a českú D55.
Reakcia na: S499.1023 #80:
To by sa dalo vyriešiť postavením cesty prvej triedy s lepšími parametrami (hlavne obchvaty obcí). Ale samozrejme, keby tam postavili diaľnicu alebo rýchlostnú cestu, využívalo by ju ešte viac ľudí a áut.

Ja však tvrdím, že tunel Karpaty (ktorý síce nebude konečným riešením na bratislavské zápchy) bude mať omnoho väčšie využitie, pretože ním bude jazdiť jednak relácia R1-D2 z/do ČR, ale tiež početná lokálna frekvencia, doprava medzi VW a čímkoľvek východne od BA, a časom, až bude D4 potiahnutá až do Rakúska, tak aj doprava smerujúca tam. Keby na úkor tunelu Karpaty niekto uprednostil rýchlostnú cestu cez Senicu, vyriešil by omnoho menej problémov.
Reakcia na: Dispecer #91:
Poplatok za DC je zložený z viacerých sadzieb. Niektoré závisia od hmotnosti vlaku, niektoré nie.

Pre zaujímavosť prikladám výnos DÚ, ktorým sa určujú ceny za DC, je to tam celkom prehľadne uvedené:
http://nsat.sk/wp-content/uploads/2014/07/Opatrenie-2_2018.pdf
Reakcia na: Dispecer #91:
Aj.
Reakcia na: martinah #89:
U vlakov sú pokuty za prekročenie nápravového tlaku, resp. sa môže suprava aj odstaviť do vyriešenia, ak je prekročenie veľké.
Reakcia na: martinah #87:
V podstate je to tak, ako napísal 810zssk. Výpravcovia (=dispečing) susedných staníc (v tomto prípade Petržalka a ÚNS) vedia, aký ťažký je každý jeden vlak. Pokiaľ sú oba vlaky ťažšie ako spomínaných 1200 t a vyšlo by to tak, že by sa mohli stretnúť na moste, tak jeden z vlakov bude musieť počkať v stanici (teda nebude mu dovolený odchod na trať = nedostane "zelenú"). Výpravcovia vtedy postupujú podľa predpisu (=uprednostnia dôležitejší vlak, napr. NEx pred Pn), alebo sa proste dohodnú podľa aktuálnej situácie.

Keď už je isté, že 1. vlak je z mosta dole, môže sa zo stanice dovoliť odchod druhému vlaku.
🙂
Reakcia na: Dispecer #91:
to ti povedat veru neviem, az tak daleko moj "prehlad z rychlika" nesiaha...
Reakcia na: si #90:
A nevyplýva z toho aj poplatok za použitie železničnej cesty, či ako sa to volá (t. j. zjednodušene niečo ako železničné mýto)?
Reakcia na: martinah #89:
u vlaku to musis vediet velmi presne, pretoze z toho ti potom vyplyvaju veci ako brzdne percenta, potreba trakcneho vykonu, postrky na stupaniach, ....
Reakcia na: 810zssk #88:
a este zvedava otazka, ako je to s hmotnostou nakladu u vlakov? u nakladnych aut su vysoke pokuty za prekrocenie, v pripade vlakov sa riesi vobec nieco podobne?
Reakcia na: martinah #87:
Takéto veci rieši dispečing, ktorý vlaku nepostaví cestu ak nie sú splnené podmienky. Laicky povedané, vlak nedostane zelenú ak už na daný úsek zelenú dostal iný vlak 🙂
Reakcia na: barack40 #77:
znie to zaujimavo, a vies prosim napisat ako to funguje v praxi? vedia o sebe oba vlaky vopred a jeden pocka, kym prejde druhy, lebo su oba tazsie? v zmysle, ci si dopredu pozeraju trebars ktory vlak prejde prave vtedy
Reakcia na: S499.1023 #84:
Mne počas jednej cesty nedal prednosť blbec ktorý obiehal na serpentíne a LTT sme sa vyhli čelovke + potom stretávka so sadkárom na nejakom úzkom moste nad potokom kde ani neviem ako sme sa vpratali 😳
Odvtedy som vymenil kochanie za kludnejšiu cestu a takticky obe cesty cez Vrbové 😬

Na kochačky ideál cesta do PP cez Smokovce atď alebo od Zvolena do Štiavnice (nie cez zimu 😁) ...
Prípadne do Štiavnice od hliníka nad hronom cez Sklenné Teplice 😇
Reakcia na: S499.1023 #83:
Väčšina vlakov sú NEx-y, odhadom tak 80 - 90% z celkového počtu vlakov ND. Ale napriek tomu sa väčšina vlakov, aj ucelených, zmestí do 1200 t.

Veľa jazdí kontajnerov (tam to často vychádza tesne pod 1200), ucelených autovlakov je tiež dosť (VW, Kia, Peugeot aj Jaguár - tie sú dlhé a ľahké)... Nad 1200 t zvyknú mať vlaky zo Slovnaftu (cca 1600), uhlie/koks (2000+), hnojivá z Dusla (1600 - 1800), cisterny do Žiaru (cca 1700), pelety z US. Steel do Linzu (cca 2000), a podobne...

Takže tu máme vysoký podiel kontajnerových vlakov a autovlakov, ktoré sú ľahšie aj ložené. Do toho vyrovnávky z vyššie uvedených ťažších prepráv, do toho nejaký ten Pn väčšinou do 1200 t... Proste väčšina vlakov má do 1200 t, tak to zmiernenie obmedzenia dosť pomohlo
🙂
Reakcia na: NOKS #82:
Ja som z kochacích dôvodov chodil na mohylu jednou cestou a späť druhou.
Reakcia na: barack40 #81:
Tak to je pozoruhodné, na moste som čakal skôr NEx-y. Ale je pravda, že ja som deformovaný kombinovanou dopravou, kde nepoznáme Vn a jazdíme vyťažení v oboch smeroch.
Reakcia na: S499.1023 #80:
A hlavne polka tých ciest v Senickom okrese je na zabitie a vozovka v biednom stave...
Už len taká varianta že ísť zo Štefánikovej mohyly v Brezovej do Ba cez Malacky alebo cez PN je neporovnateľna 🙈
Reakcia na: S499.1023 #79:
Dovolím si oponovať. Väčšina vlakov ND má pod 1200 t, a keď už nejaký ťažší vlak ide a stretne sa s iným vlakom ND, je ten druhý vlak väčšinou ľahší.

Kým pred zmenou tohto opatrenia sa bežne aj 5x za 12 hodinovú zmenu stávalo, že musel nejaký vlak ND počkať, dnes sa to stane tak 1 - 2x a odhadom tak polovici prípadov ani raz. Toľko moja osobná skúsenosť 🙂
Reakcia na: johnnyjanko #73:
Tieto cesty kapacitne vyhovujú preto, že sú neatraktívne. Od Trnavy do Trstína je to samá obec, nasleduje horský úsek až za Jablonicu, prakticky až do Senice. Časovo sa v relácii R1 - D2 vyplatí ísť po daľnici cez Bratislavu. Ja som tú trasu často využíval ale to bolo preto, lebo som sa chcel kochať. Robotník s okrúhlou lopatou si to asi nevychutná.
Reakcia na: barack40 #77:
No, to je len symbolické zlepšenie, väčšian vlakov ND v tejto relácii má nad 1200 t.
Reakcia na: barack40 #77:
Dik za upresnenie. Do detailov som to nesledoval, ci sa to neskor nejako menilo.
Reakcia na: kecho #59:
Dva vlaky sa na moste stretnúť môžu. Keď sa toto opatrenie zavádzalo (ak si dobre pamätám, niekedy na jar tohto roku), tak sa na moste nesmeli stretnúť dva vlaky nákladnej dopravy.

Neskôr (v lete) sa to zmiernilo. Dnes sa na moste nesmú stretnúť dva vlaky nákladnej dopravy, pokiaľ obidva majú celkovú hmotnosť 1200 t a viac. Jeden z vlakov môže mať aj nad 1200 t, ale ten druhý už musí mať menej.
Reakcia na: johnnyjanko #75:
Bude 🙂
Ak som spravne zaregistroval, jedna lavka maju byt cyklisti a druha pesi (bez zaruky).
Uz robia aj rampy v Petrzalke.
Ale zial, len po hradzu a na Jarovce “uz nevyslo”...
Na lavom brehu bude zjazd tusim az niekde za hradzou, ale robili tam mostik z hradze.

Trochu starsia fotka, ale v decembri uz boli na oboch stranach betonove rampy skoro hotove
https://mapa.cyklokoalicia.sk/bratislava/public/storage/uploads/rYVa4pFi33nSqdlPggF4WnIE66oKGLjOwkK2V6Mo.jpeg
Reakcia na: kecho #72:
Každý, kto pôjde zo Žitného ostrova autom kamkoľvek do Petržalky, použije D4 namiesto Prístavného mosta. A hlavne skoro všetok tranzit z/do Reichu.

Mňa zaujíma iné. Vie niekto, či nový diaľničný dunajský most bude mať lávku pre peších a cyklistov? Prosím, povedzte mi, že áno! 😬
Reakcia na: 810zssk #71:
R1 na trase Sered - Most je v planoch, ale kedy to bude realne...
Ale o ceste “vrchom” poza Trnavu sa asi ani neuvazuje.
Reakcia na: 810zssk #71:
Ja nie som presvedčený o tom, že takáto trasa by mala opodstatnenie. Však v súčasnej dobe tam cestné spojenie existuje, väčšinou s dobrými parametrami. Kto chce, môže to využiť. Neviem o tom, že by tieto cesty kapacitne nevyhovovali. Možno zopár úsekov by sa hodilo vylepšiť, ako napr. obchvat Senice alebo Kútov. To by bolo oveľa jednoduchšie ako plnohodnotná rýchlostná cesta.

Tunel na D4 pod Karpatami tiež nebude žiadne spásonosné riešenie bratislavskej dopravy, ale bude oveľa viac využívaný. Jeho blízkosť k Bratislave mu prinesie omnoho intenzívnejšiu dopravu.
Reakcia na: Viko #69:
Ti sa asi nebudu tlacit na Pristavnom, ale kolko takych vozidiel je? (na trase Dunajska-Jarovce-Petrzalka) Obavam sa, ze to nebude prilis vysoke cislo.
Reakcia na: S499.1023 #70:
Ja to vnïmam tak že predĺženie R1 ku D2 by bolo alternatívou k tunelu Karpaty (podľa môjho názoru podstatne lepšou). Ten bude stáť peniaze tiež a nie som presvedčený že menej.
Reakcia na: Ike #68:
Nie, daromne to ironizuješ. Stálo by to len peniaze.
Reakcia na: kecho #62:
Myslel som to skôr tak, že doprava medzi Petržalkou, JV časťami mesta a Žitným ostrovom sa nebude musieť tlačiť cez Prístavný most ale dostane alternatívnu spojnicu.
Reakcia na: S499.1023 #67:
Rozumiem, že rozhranie Chvojnickej pahorkatiny a Malých Karpát je terén, ktorý v Európe (predovšetkým v Rakúsku, Švajčiarsku a Taliansku) nemá obdobu, ale, bolo by to naozaj až taky problém? 😅
Reakcia na: Ike #65:
Skús mapu s vrstevnicami.
Aj keď sa stavalo Apollo tak sa jásalo že ako to odlahčí prístavný most a pritom bolo jasné že to je bullshit keď tranzit ho nepoužije a po zavretí kolíznej odbočky na bosakovu stratil ešte viac...a prenechávať nejakú dopravu na lafra je tiež útopia keďže aj ten má už roky prívlastok "preťažený"...
Ono tie plány tých obchvatov sú na papieri pekné ale v čase zrealizovania sú už dávno poddimenzované a nepostačujúce...
Tak isto dopadne aj D4R7 v kontexte rovinky,lužnej atď...
Odhliadnuc od toho že ešte poriadne ani nevedia ako prepoja D4 s D1 a aj keby vedeli tak kým to dorobia tak bude v danej oblasti ešte hustejšie zastavanie takže po kolaudácii to dopadne tak že to bude 50na50 že či bude menej bolestné po obchvate alebo po starej ceste a ničení spojky na Gagarine...
Reakcia na: IBBI #63:
Inak diaľnice a rýchlostné cesty plánujeme na Slovensku každou kotlinou, ale prečo sa neucazovalo o predĺžením R1 po D2 cez Senicou nerozumiem. Zrejme to nevyšlo pri modelovani, ale potom je mi otázne ako mohli mať dobré výsledky R8 alebo R9. Bol by to efektívny obchvat ba bez dopravnej indukcie v suburbannom okolí BA.
Reakcia na: Viko #61:
To je problém celého plánovania nielen v SR ale aj napríklad v ČR - diaľnice sa stavajú 2+2 aby sa potom hyperkomplikovane rozširovali, kde na železnici bude perspektívne jednoznačne potrebná štvorkoľajka, sa slávnostne robia štúdie na trojkoľajku etc.
Reakcia na: Viko #61:
6 most odvedie kamiony mimo pristavneho, ale to odlahci dopravu mozno na rok. Potom zas bude taky narast osobnych aut, ze to bude tam, kde teraz. Kazdy kamion nahradi 5 osobnych aut.
Reakcia na: Viko #61:
Myslis tak, ze by to pred BA stocili pred BA z D1 cez D4/most/D2/lafranconi? Teoreticky by to scasti mohlo uvolnit Pristavny most, ale mozno D4 vygeneruje zase aj novu dopravu z R7 a Luznej a okolia... Ale ak jazdia kamiony na vzkm (ako nasa MHD) a nie na spotrebu (plynula jazda), tak D4 bude asi dlhsia trasa...
Reakcia na: kecho #60:
Pred paralelami sa uvažovalo aj o dvoch lanových pylónoch na štýl Považskej ako posilnenie súčasnej konštrukcie...

Ale neviem, myslíš, že mu dostatočne neuľaví šiesty most? Pred desiatimi rokmi bol celý obchvat v nedohľadne, tak to mohli vnímať inak.
Reakcia na: NOKS #57:
To “prilepenie” planovali uz v roku 2010 (ak nie skor) a stale nic...
https://bratislava.sme.sk/c/5566134/bratislavsky-pristavny-most-dostane-dvojca.html
Reakcia na: Viko #58:
Je mozna aj takato alternativa, ze by tym riesili otrasy na cestnej casti.
To o tych vlakoch (1 kus a dost) som niekde pocul/cital, len si uz nepamatam, v akej suvisloti to bolo.
Reakcia na: kecho #56:
Že projektanti nerátali s dnešnými intenzitami IAD, teda most je dnes nadmerne namáhaný a nedá sa ešte viac exponovať rušením odstavného pruhu, tomu celkom dobre rozumiem.
Ale že v dobách intenzívnejšej nákladnej žel. dopravy by navrhli síce dvojkoľajný, ale vlastne jednosmerný most, tomu naozaj nerozumiem.

Aj keby sme sa bavili v zjednodušenej forme, že sú to horná a dolná pásnica nosníka, stále sa to nedá chápať úplne oddelene a spolupôsobí to ako jeden celok. Nie je preto prípadné železničné opatrenie skôr snahou, ako vyvážiť nadmerné priťaženie "zhora"?
Reakcia na: kecho #56:
3+3 si reálne ani neviem predstaviť keďže je o pár čísel užší ako lafra na ktorom to urobili....
To rozšírenie som myslel tak že nabúchať tam ďalšie piliere a dostavať akokeby "ďalší most" ....toto poddimenzovanie je úplne na hrane ...projekt kde dakto ide od TT smer CZ a za SC prejde za PK kde vleze do tunela a výjde za Bratislavou ktorú prakticky obíde je super....ale zrealizovatelnosť je v našich podmienkach pomaly scifi...
Tunel Višňové by vedel rozprávať....
Reakcia na: NOKS #55:
Neviem, v ktorej casti je asi problem so statikou (ci cestna alebo zeleznicna), ale vraj ani 2 vlaky naraz po nom nemozu ist oproti sebe.
Podobne sa tusim zamietlo premalovanie na 3+3 pruhy na moste.
Presnejsie snad budu vediet ini.
Reakcia na: kecho #54:
Ten most je už zvláštny asi 20 rokov...jemu by pomohlo keby ho rozšírili minimálne o 2 pruhy lebo je choré že keď sa na ňom ťuknú dvaja blbci v jednom pruhu tak sú kolóny pomaly až po Senec alebo Stupavu 🙄
Reakcia na: NOKS #50:
Ono to hlavne za Mostom hrdinov Dukly malo vraj povodne vyzerat uplne inak. Len potom pocas vystavby z toho spravili x krizovatiek. Neviem, ci im dosli pocas vystavby rozpoctovane peniaze alebo museli stihat nejaky zavazkovy termin odovzdania...
Reakcia na: johnnyjanko #46:
nie je podobne zložitá, ak nie zložitejšia Prešovská/sečovská v KE? Toť pohľad laika...
Reakcia na: r4rfda #51:
ešte im na Borskú chodila 35 🙂
Reakcia na: Ike #48:
Po precitani tohto prispevku som si aj zalozil ucet.
"Fakt by sa MHD na upchatej Karloveskej ulici otáčaním autobusov na Borskej tak radikálne a citeľne zlepšila, že by za to stálo utopiť Dúbravku?"
Ano, ano, ano.
Dlhsia odpoved. Uz v roku 2016 bolo jasne, ze v pripade rozkopania KV radialy bude potrebne vyrazne posilnit MHD aj z Dubravky a Lamaca. Lebo sa stane to co sa stalo, a to bol Covid o ktorom sme nevedeli vtedy. Uradnici o tom vedeli a nespravili nic.
Urcite vies, ze do Dubravky jazdia aj dalsie linky MHD. Zatial co na Borsku isla iba ta x5. Ak nesla, ludia mohli ist iba autom alebo pesi na Molecovu alebo do Dubravky. Kym tam ale prisli tak na cestach uz boli ti co cakali na x5, nedockali sa, vratili sa domov a vyrazili autom. Po par dnoch uz isli autom rovno. Cize ano, otacanie na Borskej od prveho dna by radikalne a citelne zlepsilo dopravu na celom useku. Tiez by dost pomohlo keby dopravne znacenie zodpovedalo realite. Je to sice staznost na mesto, ale mimo MHD.
Reakcia na: kecho #47:
Pred 17 rokmi bol ten kruháč tak chaotický že značná časť ludí sa mu vyhýbala...keďže som mal vodičák ešte "teplý" tak som patril medzi nich...
Bol fakt divne značený ,na pár metroch človek aj 3x zmenil pobyt na hlavnej a vedlajšiej ceste proste chaos...

Po pár rokoch prešiel upgradeami a v podstate aj v čase keď ho zavreli tak už bol v stave normálneho zrozumiteľného stavu ....to že dakto priletel do kruháča z niektorého zajzdu/výjazdu a napálil to do vozidla ktoré bolo v kruháči (ako tá fábia čo drbla do L70 ktorá sa potom zgúlala dolu svahom) no hold....pre každého slnko svieti...
Reakcia na: johnnyjanko #46:
Nie,niesom inžinier ale myslím že diplom nieje potrebný na to aby človek videl že to je paródia...to esíčko budiž (tam priiestor moc nepustil) ale tá pravotočivá ako sorry a to že je to jeden pruh do ktorého sa vlieva cesta od obi ani nehovorím...tam je placu na mraky...aj s tou roky chátrajúcou búdou z ktorej vraj budú dakedy byty alebo kancelarske priestory ...

Opravujú rampu z petržky lebo bola v zufalom stave-chápeme,treba...ale so zjazdom z opačného smeru (ktorý zavreli o mesiac skôr) sa zlievajú až v mieste odbočenia na mlynské nivy...takže nevidím dôvod prečo zjazd od smeru na prístavný most nemohol ostať zatial otvorený...odkedy ho zavreli tak asi týždeň sa tam motali roboši a potom tam skapal pes..

Aj tak celá tá "križovatka" dopadne ako všetky takéto projekty v Bratislave - poddimenzovane tak ako samotný obchvat ktorý je pol dňa nepoužiteľný ...lebo čokolvek tam vznikne tak bude zavisieť od Prístavného mostu ktorý je poddimenzovaný už asi 15 rokov a nezvláda aktuálnu premavku...
Reakcia na: Viko #44:
Nie, šetrenie v súvislosti s otáčaním na Borskej začali spomínať iní, ktorí do toho zamontovali komerčnú dopravu. Len som reagoval.

apropos
"ktorým by sa zabezpečilo *o niečo lepšie* plnenie cestovných poriadkov a teda kvalitnejšia obsluha"

je to "o niečo lepšie" hodné:
- zníženia kapacity v špičke (na polovicu? každý druhý? neviem aké má Matej predstavy) v Dúbravke,
- zhoršenia intervalu a garancie spojov v Dúbravke?
- nahnevania cestujúcich idúcich v bezproblémovom smere, ktorý s problémom nemali nič spoločné?

Fakt by sa MHD na upchatej Karloveskej ulici otáčaním autobusov na Borskej tak radikálne a citeľne zlepšila, že by za to stálo utopiť Dúbravku?

Už tu nemá zmysel ďalej diskutovať. Ja som sa dozvedel dosť a to mi stačilo. Pekný večer.
Reakcia na: NOKS #45:
Na starom kruhaci skoncil Dibarbora, takze namiesto neho vzniklo dalsie miesto kandidujuce na problemy?
Reakcia na: NOKS #37:
Ja nie som stavebný inžinier a neviem či ty si. Ale pochop, že toto je pravdepodobne najzložitejšia križovatka na Slovensku. Pozná niekto zložitejšiu? Bohužiaľ bola naprojektovaná s množstvom úrovňových krížení, už dávno to kapacitne nezvládala. Jej prestavba je zložitá, pretože to nemôžu celé zbúrať a na dlhé roky uzavrieť. Aj tvar zjazdu z D1 na Prístavnú je veľmi pravdepodobne daný tým, že ho limitujú okolité cesty a iné objekty, ktorým sa treba nejako vyhnúť. Fakt si nemyslím, že by sa to dalo nakresliť výrazne lepšie. Ak si to myslíš, môžeš skúsiť.

Čo sa týka samotného harmonogramu, je to určite kompromis medzi tým, čo by bolo dobré pre dopravu a čo by bolo dobré pre stavbu. Práve preto, že zjazdy z D1 (oboch smerov) na Bajkalskú sa stretávajú, sú oba súčasne uzavreté. Jednoducho v tej oblasti teraz kopú. Mne sa to zdá dosť logické. Teoreticky mohli nájazd v opačnom smere začať robiť až potom, ako hentie dokončia, ale zase teraz sa dá využiť menšia hustota dopravy. Nech len pekne stavajú čo najviac teraz.
Reakcia na: hroch #38:
Podla mňa toje normálne chorý produkt a nechápem ako to mohol dakto v takomto tvare schváliť 🙄
To zakončenie 90st zákrutou ...keby tam nebolo miesto tak akože dobre ale prašiny tam je na hektáre...
Môžme byť radi že v Prešporku je posledné roky zima taká aká je lebo pri poriadnej nadielke alebo poladovici to bude originál nepoužitelné 🙄
Reakcia na: Ike #42:
Potom je ale nezhoda v uhle pohľadu.

Kým ty si podľa napísaného myslíš, že otočenie na Borskej je šetriace opatrenie a teda pri z princípu stratovom verejnom subjekte nemá zmysel, zišlo sa nás tu viacero takých, ktorí by sme to otočenie pokladali za vhodný krok nie kvôli nákladom, ale kvôli atraktivite ponúkanej služby, ktorým by sa zabezpečilo o niečo lepšie plnenie cestovných poriadkov a teda kvalitnejšia obsluha, čo by viac lákalo potenciálnych užívateľov. Záujmom DPB totiž nemá byť iba snaha o naplnenie ročnej objednávky mesta, ale hlavne snaha, aby spôsobom jej plnenia oslovil čo najviac možných cestujúcich, pretože iba tak sa dajú napĺňať ciele, kvôli ktorým je doprava vo verejnom záujme v našom meste zriadená.

Diskusia v smere užívateľ = zákazník, zákazník = zárobok a následné otázky o pomere rastu príjmov a nákladov ako nástroj na rozširovanie/škrtanie obsluhy sú úplne iná téma a nerád by som ju jem miešal.
Reakcia na: Ike #40:
Mýliš sa. Ak malo byť na Borskej za deň 157 odchodov a autobusy v Dúbravke nabrali také meškanie, že minimálne jedno kolo vynechali, tak počet odchodov sa znížil (trebárs na 140). Ak by si aspoň časť autobusov točil na Borskej, bolo by ich určite viac. Áno, v Dúbravke by ich potom bolo menej, ale pokiaľ stáli v takej zápche, že ľudia šli radšej pešo, tak by to asi veľkú rolu nehralo.

Alebo inak: Ak by som použil paralelu s električkami, vlastne obhajuješ postup, aby sa v prípade povedzme nehody všetky poslali do vylúčeného úseku a netočili aspoň po prejazdnej časti trasy, lebo #cestujuciByToNepochopili a #najdolezitejsieJeZachovatObehyVozidiel. Argument o tom, že nebolo možné vopred poznať rozsah zdržania v tomto prípade neobstojí - bolo zjavné, že pri tých dopravných obmedzeniach sa zápcha uprostred rannej špičky nerozplynie sama od seba. Zložitosť obsluhy vysielačiek je už 'chytanie sa slamky', rovnako ako to, že cestujúci by nevedeli, kam ich spoj dovezie (vodič na obsluhu palubného počítača hádam zaškolený je).

Čo sa týka toho, že DPB pristupuje ku každej výluke individuálne: Sú už aj svetlé okamihy, ako napr. zastavovanie L87 na zast. Prístavný most aj Prievozská smerom od Slovnaftu pri dlhodobej výluke.
Ale potom je tu podobný prípad na tej istej linke kde to zrazu nejde: Je dlhodobá výluka L96/196/98, ktoré idú z Petržalky mimo zastávku Prístavný most a zároveň je iná dlhodobá výluka L87 ktorá ide z Petržalky zase navyše okolo tejto zastávky, ale za živý svet ju tam nenecháme zastaviť, lebo #cestujuciByToZneuzili, #radsejNechSaPrejdu. Aký argument je na túto konkrétnu situáciu? V sklade nebol prenosný označník a zo dva panely?

Potom sa nemôžeš diviť, že panuje názor, že pre DPB je hlavnou prioritou za každú cenu dostať vozidlo čo najrýchlejšie cez vylúčený úsek bez ohľadu na potreby a dopyt cestujúcich.
Reakcia na: S499.1023 #41:
Nie, to som nechcel povedať. ale nepozerá sa primárne na zisk. Samotná definícia v zákone hovorí

"Zmluvu o dopravných službách vo verejnom záujme uzatvára objednávateľ dopravných služieb s dráhovým podnikom na dopravné výkony, ktoré by ako podnikateľ z hľadiska svojich obchodných záujmov, najmä pre ekonomickú nevýhodnosť, vôbec neposkytoval, alebo neposkytoval v požadovanom rozsahu alebo kvalite, alebo neposkytoval za regulované cestovné, ale ktoré sú potrebné z hľadiska zabezpečenia dopravnej obslužnosti územia."

Je teda pochopiteľné, že DPB nepozerá na zisk, lebo by to bolo na úkor obsluhy. Samozrejme, je potrebné aby podnik poskytoval služby hospodárne. Preto operatívne skracovanie linky, ktorého výsledkom je zníženie voľnej kapacity napriek neklesajúcemu dopytu nepovažujem za "šetrenie" a ani by takéto šetrenie nemalo byť cieľom. Plne komerčný subjekt by porušil väčšinu liniek a jazdil asi len v špičke.
Reakcia na: Ike #40:
Celkove by sa s Tebou aj dalo súhlasiť, najmä ak sa jedná o legendárneho "všetkorobítezle" užívateľa ale tá posledná veta ma zaujala - to akože služba vo verejnom záujme má byť automaticky horšia?
Reakcia na: Viko #39:
Ešte raz a posledný krát. X5 mala v pracovný deň 157 odchodov denne z Borskej. Ak by si autobus do Dúbravky otočil na Borskej predčasne, koľko odchodov bude na Borskej? 157!

Predpokladám, že Matejovi vadilo, že boli medzi nimi nepravidelné rozostupy, prípadne, že v extrémnych dňoch zostali visieť všetky autobusy v súvislej kolóne od Mosta SNP až po Františka.

Ale to operatívne skracovanie vybraných spojov na Borskej by toto odstránilo? Vždy by prišiel autobus z mesta na Borskú tak, že by v opačnom smere trafil presne do stredu medzi meškajúce X5ky?

Ak táto rošáda nejakú pridanú hodnotu má, tak stále je otázne, či je hodná poklesu kapacity 1092 miestokilometrov na jeden autobus pre Dúbravku. Nehovoriac o tom, že v Dúbravke by vznikla diera 15 minút a viac.

Čiže riešením bolo kúpiť si auto, ktoré stav priamo zhoršilo len pre to, lebo sa Dúbravčanom (zbytočne) nezobrala kapacita. Ultra odborný prístup, to sa musí uznať. A to, že užívateľ, ktorého príspevky registrujem na imhd tak povediac odjakživa nevie rozdiel medzi komerčnými službami a službami vo verejnom záujme nie je ani hodné komentára.
Reakcia na: Ike #36:
Tie vysielačky sú čo za strawmana? Na šťukanie pár gombíkmi neviete zaškoliť človeka v rádoch hodín?
A k editu, keď nahrádzame #castejsieakometro pri ktorom je jedno, kedy presne to ide, to by tie operatívne obrátené čakali v špičkovom galimatiáši na svoj plánovaný odjazd pp? Či prečo si presvedčený, že bus ktorý ušetrí osem kilometrov trasy, nedokáže ísť skôr? Porovnávať to s ideálnym CP podľa mňa tak trocha nemá zmysel, ak sa z Dúbravky aj tak odchody museli kvôli zápcham kadejako látať a opačný smer bol už úplne o lotérii.
Reakcia na: NOKS #37:
Na tom zjazde na Pristavnu sa vzdy bojim, ze sa vyklopim v niektorej z tych zakrut. Americke krizovatky suvix.
Reakcia na: johnnyjanko #28:
Nedá ako nedá...istí konzumenti ryže by ukázali ako sa to dá s prstom v riti 😬
Dobre zas nehrajme sa na to že sa im môžme rovnať...
Ale zas nič nám nebrani mať rozumnejší harmonogram a nie ísť štýlom že rozdrbeme 4 vetvy a potom aj piatu keď je prt dokončené...
Nepochopil som napríklad že zrušili zjazd na Bajkalskú od zlatých keď vedeli že zavrú aj rampu od petržky ktorá sa s ním stretáva...a to nehovorím o tom zúfalom pokrútenom zjazde na Prístavnú za ktorý sa môžu akurát tak hanbiť 🤮
Reakcia na: MatejBA #35:
Ok, skúsim zhrnúť:
- DPB nasadí pre zmiernenie meškania v bezproblémovom smere záložné vozidlá, z ktorých v strede trasy vyhodí cestujúcich, pre ktorých sú určené ✔️
- štruktúra vozidiel, ktoré nepôjdu do deklarovaného cieľa je náhodná, takže cestujúci nikdy nebude vedieť, či je v správnom autobuse; dozvedia sa to až po trase ✔️
- informovať budú brigádnici po trase, ktorí nie sú vyškolení na obsluhu vysielačky a teda ich budú kontaktovať dispečeri na telefonicky, jedného za druhým - bude to profesionálne zvládnuté ✔️
- ak to nezvládnu brigádnici, vystávať na zastávkach budú dispečeri, akú inú užitočnejšiu činnosť, by v tom čase mohli mať na práci?
- namiesto toho, aby linka bezproblémovo obslúžila jeden smer, bude problém v oboch smeroch, ale stojí to zato, lebo Karlovešťania nekupujú autá ✔️
- Dúbravčania sú šťastní, pretože garancia odchodu niektorých spojov načas sa znižuje na minimum - ale tých pošleme na 83/84, veď sme modelová stavebnica ✔️
- Zaklincuješ to tým, že ako riešnie spomínaš, že si celá tvoja rodina kúpila kvôli rekonštrukcii autá, ktoré v tej kolóne zázračne nestoja.
- Celé toto riešenie považuješ za flexibilnejšie, efektívnejšie, prozákazníckejšie a ešte aj kolóny v Karlovke by záhadne zmizli. ✔️

Do toho píšeš, že si si auto kúpil a zároveň, že si ho už mal.

Už chýbal len nápad operatívne presmerovať X5 cez Agátovú, samozrejme zo zastavovaním na všetkých zastávkach.

Ďakujem, nemám viac otázok.

EDIT: skús si nakresliť na papier obeh vozidiel X5 cez Dúbravku a skratkou cez Borskú a zistíš, že pre cestujúceho to nie je rozdiel, pretože či sa točia vozidlá cez Borskú, alebo Pri kríži, počet vozidiel obsluhúcich Borskú je rovnaký 😉 Akurát si oslabil kapacitu Dúbravčanom a nahneval cestujúcich v opačnom smere.
Reakcia na: Ike #34:
O akej objektivnosti hovoris? Co nechces/nevies pochopit? Ze pre "objektivnost" pre sto ludi jednym smerom odstavime MHD pre tisice opacnym lebo DPB nie je ochotny a schopny jednat proaktivne? Ze obmedzenie sto ludi je objektivne mensie zlo ako obmedzenie radovo viac cestujucich? To akoze vsetci co zacnu robit pre mestske podniky/institucie zgumovatia?

A sorry ale ked mas planovanu vyluku a vies ze tam bude nejaky problem a nastane este vacsi pruser, preco sa to neriesi? Tak preco miesto dispecerov nezamestnaju brigadnikov? Preco tam nechali uviaznut vsetky vozidla? V kazdej normalnej sukromnej firme ktorej ide o zisk a nema istotu dotacii od mesta by sa snazili tak, ze este aj ten posahany taxik by ti preplatili ako odskodnenie.

Vidim, ze ani pod novym vedenim sa v DPB nic nemeni. Jedine co sa zmenilo je PR a fasada. Ale prosim, vsetko je fajn, slniecko svieti, psy stekaju a karavana ide dalej. Ale nebudem sa rozculovat. Zbytocne, auto mam, rodicia auto maju, tak minimalne usetrime skoro 800 eur na elektricenkach, kedze este tento rok sme ich kupili aj napriek tomu, ze mame auta. A potom nech sa nedivia v DPB, ked nebudeme len jedini traja co tak urobia 🙂

PS: Ja som auto kupil LEN kvoli tej rekonstrukcii, lebo som vedel aky pruser to bude pocas nej (zo zaciatku som planoval sa vratit do MHD, to uz nehrozi). A rodicia to kupili po nezvladnuti dopravy pocas prvej fazy - a detto sa uz nevratia. To len FYI.
Reakcia na: MatejBA #33:
Hovoril by si to isté, keby cestovala mama v opačnom smere? Prosím, skús objektívne. Prípadne si predstav iného člena rodiny, ktorý má povedzme pohybové ťažkosti.

Inak taxík a auto v tej kolóne nestáli rovnako ako ten autobus?

K tým dispečerom: uvedomuješ si, že Karlova Ves nie je Bratislava, že napriek obrovskému focusu na túto objektívne problémovú situáciu sa stále stávali mimoriadne situácie aj v iných častiach mesta? A teraz nemyslím len nehody, ale aj napríklad odpadnutie cestujúceho. Ľudské zdroje sú obmedzené a dispečer nemôže stáť na každej zastávke.
Reakcia na: Ike #32:
Tak by sa to dozvedeli na dalsej zastavke vo vozidle od Dispecera - 5 minutove nepohodlie a nutnosti ist 1 zastavku navyse vs cakat vyse hodiny aby si vobec mohol ist do prace a aj tak ti nic nepride. Co je horsie?

A to ti hovorim presne z "vlastnej" (rodinnej) skusenosti, ze po tom probleme, ked mojej mame nesiel autobus hodinu, zacala chodit taxikom a neskor kupila auto. Pretoze je to pre nu lacnejsie ako dostat zglba od sefa v praci preco meska.
Reakcia na: MatejBA #31:
A keď išli zo Segnerky?
Reakcia na: Ike #30:
#NedaSaTo?

Co branilo tych ludi na Lafranconi informovat, ze musia ist na Patronku a na 83/84? Bolo skutocne lepsie riesenie odstavit celu Karlovku od MHD lebo par ludi islou X5 do Dubravky namiesto posilnenych inych liniek? A co branilo nechat dispecerov na Borskej, Nad Luckami a Molecovej, aby informovali ludi o zmene kvoli doprave?

Ale ak je naozaj podla DPB dolezitejsie odstavit (minimalne cast) sidlisko od MHD aby nepomerne menej ludi mohlo ist v protismere, tak nech sa podnik a PRimator nedivia, ze aut pribudlo a pribuda.
Reakcia na: MatejBA #29:
Čiže cestujúci, ktorí išli v X5 v protismere špičky do Dúbravky, kde v ich smere nebola žiadna prekážka a semafory sa prechádzali na prvýkrát, mali na Borskej na žiadosť vodiča vystúpiť, aby sa otočil a začal obsluhovať zastávky v opačnom smere? Myslím si, že #tobycestujucinepochopili

Neviem si predstaviť, aký by bol cirkus, keby v takom autobuse išiel povedzme kecho. Ale páči sa mi, že sa pomaly dostávame k tomu, že vyhovieť sa nedá všetkým, čo je to, čo sa tu celý čas snažím povedať napriek hashtagom, ktoré som nikdy nevyslovil.

Reakcia na: Ike #27:
Cize DPB nemohol ani operativne skratit X5 po Borsku aby sa nezasekli vsetky vozidla v Dubravke, ked bolo jasne, ze su tam zapchy? Alebo aspon nakazat to 1-2 vozidlam nech nieco vtedy jazdilo v KV?

Ja netvrdim, ze sa tam mal postavit hyperloop na jednotku docasnosti jeden furt, ale dost problemov by sa dalo riesit pocas reko KV operativne (ako kedysi ked zastavovala elektricka v obluku do tunela a ludia prestupovali priamo do nahradneho autobusu, co stal hned vedla miesto toho aby vystupili na zastavke Chatam Sofer a prebehli na zastavku az za tunelom - tak si predstavujem operativne riadenie MHD).

EDIT: ale to uz odbacame od temy. Stale si stojim za tym, ze na pol roka mal DPB spravit novy CP a #CestujuciByToPochopili - a tvrdenie o casovej uspore tiez nie je uplna pravda - ci sme zabudli, v akych zapchach chodila 96/98/196 na Pristavnom a kolko meskavali?
Reakcia na: NOKS #21:
Na Slovensku idú administratívne prípravy dopravných projektov šialene pomaly, ale samotná výstavba má normálnu rýchlosť. Áno, tu sa bavíme o zložitej mimoúrovňovej križovatke, ktorá sa navyše prerába za plnej prevádzky. Všetky tieto zjazdové a nájazdové rampy sú vlastne mosty. To sa nedá prerobiť za pár dní ani týždňov.
Reakcia na: MatejBA #26:
Nič z toho, čo píšeš, som nikde neuviedol. V tejto diskusii som nedal jedno totálne tvrdenie, skôr som polemizoval a priznal, že vždy je to dilema. Prečítaj si tie príspevky ešte raz.

Ku Karlovej Vsi a neschopnej operatívy: zo strany DPB sa urobilo čo sa dalo, DPB nemôže zobrať zamestnancov do terénu posúvať značky a vyhradiť si pruh. Každodenne sa komunikoval stav a jediné, čo sa dalo zo strany DPB garantovať, bolo tucet (kĺbových) záložákov, ktoré slúžili na to, aby eliminovali meškania v opačnom smere (keď X5ka mala v smere do Dúbravky také meškanie, že by nestíhala opačný smer, pustil sa včas z Dúbravky záložák). Nestačilo to, lebo obsah rozmedzení bol enormný, ale eliminovali sa ešte väčšie meškania.
Reakcia na: Ike #25:
Skoda, ze podla vsetkeho vsetci co zacnu robit v DPB zistia caro #NedaSaTo #NikdySaToTakNerobilo #CestujuciByToZneuzili a #CestujuciByToNepochopili

Asi by fakt bolo vhodne pouzit ikonicku (a mierne) upravenu frazu: Prevadzkovali MHD ale jazdili im nou ludia

A tvrdenie, ze DPB ide o to aby neobmedzili cestujucich na presmerovanej linke si strc za klobuk. Viem ako sa DPB staral pocas vyluky v KV a to teda na uprimnost nevyzeralo 🙂 Ci uz sme zabudli ako napriklad pocas prvej fazy reko jazdila X5 Molecova - Borska - Molecova - Dubravka a pre neschopnost konat operativne vsetky X5 uviazli v Dubravke a v Karlovke nejazdila MHD hodinu-dve?
Reakcia na: yellowcaptcha #24:
Škoda, že si neprišiel na vyberko. 😅 Ja som nič také ako "takto to bude a hotovo" nepovedal. Už druhykrat prekrucas, takže toto je posledný príspevok, ktorý ti venujem. Čau.
Reakcia na: Ike #23:
Aha, už rozumiem. Ono to nieje #nedasa, ale #mytotaktonechcemetaktotaknebude.

Cestujúcim bude trvať cesta o zanedbateľne menej ako keby vozidlá zastavovali na všetkých zastávkach na trase.

A navyše si môžu pokaždé zahrať hru kde na výlukovej trase to tento krát bude stáť a cibriť si tie svoje neurónové siete, lebo páni to pokaždé prehodnocujú aby im to vyšlo tak ako sa im to páči v modelovom koľajisku (aby im ani náhodou nepribudli žiadne ďalšie možnosti cesty navyše a nahradené boli nanajvýš neobsluhované zastávky v pomere 1:1).

Miesto toho aby jednoducho pokaždé boli obslúžené všetky zastávky na výlukovej trase.

#najlepsievedenievhistorii
Reakcia na: Viko #22:
Všetci máme neurónovú sieť 😉
Reakcia na: Ike #18:
A to, že nezastavovanie na Apolle je prospešné, je ako kvantifikovateľné? Máte nejakú neurónovú sieť, ktorá overila, že pre signifikantnú väčšinu aktuálnych i potenciálnych cestujúcich je trasa cez Prístavný most dramaticky výhodnejšia, než keby sa overila možnosť odklonu trasy cez "prestupný uzol" Most Apollo s (teoretickým) benefitom redšej premávky?
Tento pavúk výjazdov,zjazdov a kruháču okolo prístavného mosta je už normálna paródia 🤮
Zjazd na Prístavnú na zabitie, zjazd na Bajkalskú pred mostom zavretý do buhvikedy,zjazd na Bajkalskú z petržky zavretý na 8 mesiacov (možno) a teraz idú zavrieť aj výjazd na most? 😳
Na pol roka 👏,to čo budú robiť z dlaždičiek ako cestu na Železnú Studničku ? 😂
Toto je normálne inžinierske dielo storočia ...
Reakcia na: martinah #19:
Jednoducheho cestujuceho akurat tak nastve, ked ide v buse a “prejde” okolo zastavky, na ktorej mohol pokojne zastavovat a prestupit. Prikladom bola 80/88 pri Auparku po zmene linkovania 9/2005, ktore tam spociatku nelogicky nezastavovali, alebo 91/191 na Rusovskej ceste...
Reakcia na: Ike #18:
preto ber ako otazku jednoducheho cestujuceho z terenu, ktory sa tu moze dozvediet zaujimave veci
na druhej strane, elektricky su tiez krasnym prikladom, ako dpb cast cestujucich v petrzalke vratila z elektriciek naspat do autobusov
skoda, ze je akurat virus, chyba moznost porovnat pocet cestujucich pred a po zavedeni jednolinkoveho variantu
ale aj tak otazka, da sa aj v sucasnej situacii vypozorovat z cisiel cestujucich ozivenie po zavedeni jednolinkoveho variantu? pritiahli lepsie intervaly dalsiu cast cestujucich?
Reakcia na: martinah #16:
Abstraktná, subjektívna a nekvantifikovateľná otázka. Vznik linky nie je zárukou zlepšenia obsluhy (ak teda na to narážaš). Krásny príklad sú električky, kde z pomaly 20 liniek máme 5 a na jednolinkový variant prevládajú pozitívne názory (zopakujem to ešte raz, nehovoria to všetci). Na druhej strane je príklad 21ka, kde (síce pred viac ako 5 rokmi) vznikli nové zastávky a prepojenia, ale zase sa linke predĺžila jazdná doba. Čiže časť cestujúcich to vníma ako negatívum, časť ako pozitívum.

Ak je cieľom poukázať na kvalitu MHD, potom je jediným objektívnym ukazovateľom modal split, ktorý ale nezáleží len od kvality MHD, ale aj politiky mesta, kraja a štátu. Je to komplexná a nie vždy kvantifikovateľná záležitosť.
Reakcia na: Andy #15:
Je to vždy sofiina voľba. Preto som napísal, že sa to vyhodnocuje od prípadu k prípadu a že väčšinou zastavovanie znamená, že znevýhodneným cestujúcim naložíme ešte ďalšiu nevýhodu v podobe jazdného času. Termín "od prípadu k prípadu" znamená, že neexistuje univerzálna šablóna a "väčšina" sú aj 6 cestujúci z 10. Problém je, že vždy nejaké rozhodnutie spraviť musíš a vždy zostane časť cestujúcich nespokojných. Jednoznačné čierno-biele videnie som tu nikde nepropagoval, pretože s výnimkou ojedinelých prípadov (výluka vo Vajnoroch a presmerovanie cez Rendez) je vždy na výber zlé a horšie riešenie.
Reakcia na: si #14:
co ma privadza k inej otazke
kolko novych liniek, resp. novych prepojeni, tras vzniklo dajme tomu za poslednych pat rokov v tomto meste?
Reakcia na: Ike #5:
A to je nejaká vnútropodniková domnienka, alebo bol robený nejaký prieskum? Neverím, že nejakej významnej časti cestujúcich vadí, že na obchádzkovej trase spoj niekde zastaví. Mňa teda veľa obchádzkových trás na rôznych výlukách štvalo, ale keď na tej trase bola obsluhovaná zastávka navyše, tak som to vždy bral ako fajn výhodu.
Reakcia na: martinah #13:
problem je, ze toto by viedlo k systemu odvsadial-vsade (lebo kazda trasa si najde svoju klientelu) a nasledne dopyt a ekonomicke a technicke moznosti mesta a DPB budu mat za nasledok nejaky "atraktivny" 20-30 minutovy interval v spicke na vsetkych linkach.....
prave, jedna z veci, ktora mi chyba v tej nasej mhd je skusanie novych tras, napriklad vylukove obchadzky mi pridu na toto idealne, v danej chvili tak ci tak musia byt vytvorene, je skoda citat argumenty typu, ze by to vacsinu cestujucich poskodilo, nezvykajme ich na nove trasy, lebo budu bliakat (lebo nedajboze sa vytvoria efektivne prepojenia pre dalsie skupiny cestujucich) a podobne
pre koho je potom ta mhd vobec urcena?
toto je celkom zabava, ako sa tu vzdy pri podobnej sprave o presmerovani liniek stretnu ti isti odporcovia a obhajcovia nezastavovania na obchadzkovych trasach a rozvinu tu nicneriesiacu nekonecnu debatu... idem si pre pukance...
Reakcia na: MatejBA #8:
Asi nechcu miast cestujucucich a nie je to ani k 13. decembru... 😃 Tusim to su hlavne zdovodnenia (ne)zmien...
Povedal som niekde že sa niečo nedá?
Celkom ma pobavili tie zdovodnenia, preco “to nejde”. Pol roka je dost dlha doba, aby sa upravili chrono a minimalne na Apolle kvoli prestupom zastavovat mohli.
Ale je jasne, ze MHD je tu pre DPB a nie pre cestujucich, ktorym by nebodaj mohli vzniknut alternativne prestupne body... Tak snad sa o 2 roky najde niekto, kto to zmeni.
Reakcia na: Ike #5:
Este raz sa pytam - co je minimalna doba vyluky, aby DPB rozmyslal a pripravil novu chronometraz/upraveny cestovny poriadok pre linku? Mesiac? Polrok? Rok? Dekada? Storocie?
Reakcia na: Ike #5:
Tak hlavne, že máte jasno v tom prečo a že #satoneda.

V prípade každej výluky si cestujúci bežne hľadajú nové spojenia ak im výluková trasa vyhovuje menej ako pôvodná. Aj keď tam dané linky nebudú zastavovať tak sa nájdu cestujúci, ktorým výluková trasa negatívne ovplyvní cestovanie.

Miesto toho aby sa priniesli nové spojenia pre tých ktorým by výluková trasa (s riadnou obsluhou zastávok na trase) viacej vyhovovala ako už existujúce spojenia radšej naseriete všetkých.

Tých čo nastupujú a vystupujú pred/za výlukovou trasou lebo aj bez obsluhy zastávok sa zmenia cestovné časy.

A rovnako tých čo sa prevezú okolo svojho cieľa iba aby sa vracali späť, respektíve budú musieť prestupovať navyše hoci by mohli ísť bez prestupu. Ktorým sa takto cesta predĺži viac ako by sa predĺžila pôvodným cestujúcim obsluhou zastávok.

Tlieskam vám páni.

#najlepsievedenievhistorii
Reakcia na: Ike #5:
V okolí zast. Most Apollo sa nachádza viacero významných objektov (Tower 115, Eurovea, ale napr. aj autobusová stanica). Cestujúci do týchto cieľov budú nezmyselne prestupovať a čakať pri EUBA, resp. na Prístavnom moste z autobusu ktorý ide okolo ich cieľa na nejakú inú linku ktorá tam aj zastavuje. To je úplná blbosť kvôli úspore pol minúty staničenia. 96 ani 196 nie sú expresné linky a mali by normálne obsluhovať všetko po svojej trase (a 98 aspoň ten Most Apollo).
Reakcia na: fanatikmhd #2:
Je to od prípadu k prípadu, ale väčšinou sa väčšiemu množstvu ľudí uškodí, ako pomôže. Tí na moste Apollo svoju obsluhu majú a nie je dôvod pridávať im ďalšie spojenie na úkor cestovného času tých, ktorí už aj tak musia znášať obchádzkovú trasu. Samozrejme to nepopiera existenciu ľudí v doktnutých linkách a na zastávke Apollo, ktorým by takéto zastavovanie vyhovovalo. Väčšinou je ich však menej ako tých, ktorých by to negatívne ovplyvnilo. Treba si predstaviť všetky use cases pred tým, ako začneme s #cestujucibytozneuzili.
Reakcia na: fanatikmhd #2:
A to je problem? V Karlovke menili MHD posledne 2,5 roka snad aj kazde 3 mesiace a nikomu to nevadilo. Tak preco sa nemoze na polroka spravit nove chrono? Ci to nie je dostatocne dlha doba?
Kokos, ale pol roka chcu robit ten zjazd???🙄
Reakcia na: kecho #1:
Tak ten dovod je prosty - co najviac urychlit tie spoje aby nabehli takmer bez straty na svoje stabilne trasy. Tym ze v obchadzkovom smere je siroka paleta moznosti cestovania, rychlo by si dakto zvykol ze mu ide trrbars 96 ci 98 na apollo a po pol roku by zase bliakali ze im toto vyhovuje viac.
Osobne som vzdy za, ak prichadza k takymto obklukam, aby sa nikde nestalo.
Pamatam ked 92 raz nemohla ist cez Lanfranconi most, tak sla po nabrezi, a po novom moste na dvory. A ano, stala az na dvoroch. A bomba, vdaka enstaniu nikde dosla takmer nacas....
“na Moste Apollo uvedené linky zastavovať nebudú.”
Esteze tak, lebo by to cestujuci urcite zneuzili na cestovanie alebo prestup (rovnako ako aj v opacnom smere)... 🙂