DPB obstaráva 30 nových veľkokapacitných električiek

Využitím eurofondov sa opäť skvalitní a zmodernizuje vozidlový park bratislavských električiek.

Ako sme už informovali, Dopravný podnik Bratislava pripravil niekoľko zámerov eurofondových projektov, v rámci ktorých plánuje nakúpiť spolu 40 nových električiek a 50 nových trolejbusov. V týchto dňoch z nich začína obstarávať prvých 30 veľkokapacitných električiek s cieľom výrazne skvalitniť cestovanie bratislavskou MHD. Pôjde o jednosmerné, nízkopodlažné a plne klimatizované električky s dĺžkou do 32,5 metra.

Vysoká úroveň cestovania hromadnou dopravou je jedinou cestou, ako pomôcť Bratislave s jej kritickou dopravnou situáciou. Bez zvýšenia podielu cestujúcich v prostriedkoch MHD nie je možné zlepšiť kvalitu života v našej metropole. Obnova vozidlového parku je nevyhnutnou súčasťou našich snáh o prilákanie väčšieho množstva ľudí do verejnej dopravy, a na to sa snažíme v čo najväčšej možnej miere využiť dostupné prostriedky z eurofondov,“ uviedol k obstarávaniu nových vozidiel Ing. Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.

Nové električky by mali nahradiť časť starších vozidiel, čím sa nielen zvýši prepravná kapacita, ale aj komfort cestovania. Nákupom 30 nových električiek by malo byť v roku 2023 už 75 % električiek v Bratislave moderných nízkopodlažných. Okrem nákupu jednosmerných električiek DPB v súčasnosti finalizuje aj podklady pre obstaranie 10 obojsmerných veľkokapacitných električiek a začal pripravovať aj projekt pre nákup dlhších električiek pre budúce predĺženie električkovej trate v Petržalke, ktoré by mali mať prepravnú kapacitu väčšiu o 50 % v porovnaní s 32,5-metrovými električkami.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #216:
Prejsť prejde, dojazd býva pár desiatok kilometrov a je to skôr otázka zadania - aká kapacita sa požaduje. Vcelku obšírne info tu https://doi.org/10.1016/j.trpro.2019.07.035

https://mostwiedzy.pl/pl/publication/download/1/autonomous-battery-drive-in-trolleybuses-an-overview-of-practical-examples_23190.pdf

Čiže ak to je 10 km hore - dole, tak trolejbus s 30 kWh článkom/20 km dojazdom by aj pri zvýšenej spotrebe pri kúrení alebo klimatizácii mohol byť v danej trase dostatočný. Kapacita za posledné roky dodávaných parciálov býva vyššia, okolo 45 - 60 kWh.
Vedel by mi niekto znalý povedať, či existuje parciál, ktorý by dokázal prejsť po trase 83/84 na baterky úsek Mokrohájska - Pri kríži a späť, ak by bola celá trasa Mokrohájska - Technopol/Ovsište zatrolejovaná, alebo by ich bolo nutné Pri kríži dobíjať?
Reakcia na: Solider #213:
Ak by mali na 93 jazdiť trolejbusy, tak by podľa mňa bolo vhodné postaviť TT Vyšehradská - Voz. Petržalka a takisto aj zatrolejovať časť Vozovne Petržalka, aby sme nemuseli všetky trolejbusy ťahať z Trnávky (na Hroboňovej by na celú 24-metrovú výpravu 93 nebolo miesto).
Reakcia na: Solider #213:
ja by som radsej videl vsade natiahnuty drot a nejaku baterku/hybryd v trolejbuse mal len pre pripad nudzoveho prejazdu useku s poruchou (strhnute trakcne vedenie a pod.)
Reakcia na: lostrail #208:
V prípade, že už budeme mať akú takú flotilu hybridných trolejbusov a verím, že v budúcnosti už budú všetky nové trolejbusy len hybridné, už takáto "ostrovná" trať vôbec nebude problémom. Zvlášť ak zvážime, že na Moste Apollo trolejbusy môžu byť a raz aj budú.
Reakcia na: lostrail #211:
Ide skôr o vibrácie a následné kmitanie. Existujú síce zavesené mosty s trolejbusovým vedením, napríklad v Ústí nad Labem alebo Rige, ale tie majú dva pylóny namiesto jedného (zdvojeného).
Reakcia na: N/A #209:
Zaujimavy postreh. Chapem, ze most ako taky pracuje, len nebolo by to v takom pripade v tandeme? Myslim tym, ze ked by sa most posunul vlavo, aj vedenie by sa posunulo vlavo? Ci to prilis zjednodusujem?
Reakcia na: IBBI #204:
Koľko máš rokov? Zajazdil si si tam ešte pri tom postrannom osvetlení? Možno to bolo architektonicky hodnotné ale svetlotechnicky úplne na hovno. To trolejové vedenie by mostu esteticky nijako neuškodilo, ešte stále je to v mase mosta úplne zanedbateľné.
Reakcia na: IBBI #204:
A ako príjemne oslepovalo to postranné osvetlenie.
Okrem toho, na Nový najstarší most vedenie pre troleje nikto nikdy pre jeho konštrukciu inštalovať nebude, pretože by zberače na vedení dlho nezostávali.
Reakcia na: Petto #203:
Toto patri aj k #204.

Okrem toho uzasneho asfaltu hrdzavie priruba, ktora drzi lana a celkovo sa septa, ze ten most je na tom dost zle. Udajne mu ale sekunduje Pristavny most. Mna by zaujimalo, ci uz mesto ma nejakeho odbornika na toto, lebo posledna info, ktoru si pamatam bola, ze ten posledny odisiel a na jeho mieste nebol nikto.
Takze aby sa nam este nestalo, ze tento architektonicky skvost doplati na hadzanie bobkov.

V sucasnom stave by som urcite ziadne droty na ten most netahal. Najskor by bolo treba celu statiku prepocitat, dat do poriadku nosne prvky a potom rozmyslat nad tym, ci je mozne dalsie zatazenie (a ake).

Ono, ved troleje by sa mohli potiahnut po Zochovu, tam dat v smere do mesta natrolejovaciu striesku, do Petrzalky by spoj isiel na baterku a uz pri Auparku by sa mohol znova natrolejit (predpokladam, ze nadjazd je na tom lepsie ako samotny most). Suhlasim s tym, ze toto moze ist aj bez celej procesie okolo Mosta SNP, aj ked tym vznikne dalsia ostrovna trat.
Reakcia na: Urbanway 2423 #206:
Stalo by to asi majlant, ale ak by sa uz take nieco malo robit, nech sa tomu povenuju sikovni architekti, aby to nedopadlo ako Sturova a stlpy VO.
V kazdom pripade je pravda, ze sa da vsetko, ked sa chce.
Reakcia na: IBBI #204:
Stožiare by si síce zmenili vzhľad mosta, ale viem si predstaviť aj taký design stožiarov, ktorý by ho nemusel špatiť.
Reakcia na: si #202:
Otázka je aj to, ako hlboko do mosta by sme ich mohli vôbec zapustiť...
Chapem ze ste tu fanuskovia MHD, ale treba sa na to pozriet aj z architektonickeho hladiska. Ten most nie je obycajny most cez rieku, ale je to svojim sposobom umelecke dielo, architektonicky skvost a v neposlednej rade ziskal cenu Stavba storocia na Slovensku. Tie stlpy s vedenim by tomu nepomohli. Uz tie kandelabre co tam drbli tomu nepomohli. Nie nahodou tam bolo postranne osvetlenie vo zvodidlach.
Reakcia na: Urbanway 2423 #201:
Myslime na to,ze most je tu uz 40 rokov a Neschopnal tam udajne nakladol tazky nevhodny asfalt,t.j. akekolvek zatazenie dalsimi tazkymi sltpmi statik uz nemusi povolit. Ak by sa planovala rekonstrukcia Mostu SNP co je aj v plane 10rokov tak by som zvazil tuto moznost ci to tam "instalovat". Preto som pisal o hybridnej L93 ktora by sla kusok trasy aj na baterky - to sa da realizovat skor ako cakat na zatroleovanie Mostu SNP v kto vie akom stave.
Reakcia na: Urbanway 2423 #201:
neviem, technicke vykresy noveho mosta doma nemam, ale ked si pozries tak stlpy nesuce trakcne vedenie maju robustnejsiu "konstrukciu" kvoli silam ktore musia prenasat, nie su tak "subtilne" ako vacsina cisto osvetlovaich stoziarov.... a predpokladam ze rovnako tak budu mat vyssie poziadavky aj na kotvenie do podkladu.....
Reakcia na: Petto #200:
V čom konkrétne by mohol byť s TT na Moste SNP? Nešlo by do stredu mosta osadiť namiesto stĺpov VO, kombinované stĺpy a TV zavesiť na výložníky, alebo by to bol príliš veľký zásah do mostu?

Zatrolejovaním 93 by sme ale mohli zabiť 2 (možno aj 3) muchy jednou ranou. 94 by tiež mohla byť prevádzkovaná parciálmi a ak by sa dobudovalo TV pre 88 po Einsteinovej a Rusovskej ceste aj 80.
Reakcia na: lostrail #199:
Tiez som za 3clankove 93tky,kludne aj hybridne tbusy rovnake ake su v pláne na 201. Usek Zochova - Rusovska cesta by mohli ist na baterku. Most SNP tiez si myslim ako pisal FFF13 ze nie je stavany na trolej.trat.
Reakcia na: FFF13 #196:
No tak 93 by bol naozaj velmi pekny projekt. Dlha linka, v podstate nosna pre centralnu Petrzalku, moznost nasadenia trojclankov...
Reakcia na: Urbanway 2423 #197:
zíde sa určite, ale pri predĺžení 210 sa podľa mňa nespraví keďže pre samotnú 210 nebude potrebná a riešiť sa to bude až neskôr pri prípadnej elektrifikácii ďalšich liniek