Dopravný podnik otestuje veľkokapacitný 24-metrový trolejbus

Skúšobné jazdy Solarisu Trollino 24 budú prebiehať bez cestujúcich.

Po októbrových testoch hybridného trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris bude bratislavský dopravný podnik (DPB) v najbližších dňoch testovať aj jeden z najdlhších trolejbusov s prepravnou kapacitou cez 200 cestujúcich. Pôjde o trojčlánkový, 24-metrov dlhý trolejbus Solaris Trollino 24, ktorý do Bratislavy zapožičia na testovanie výrobca. O jeho príchode do Bratislavy informoval predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.

Cieľom testovania je overiť možnosť prevádzky trojčlánkových trolejbusov v uliciach hlavného mesta. "Skúmať sa budú rôzne parametre vozidla. V prvom rade to bude prejazdnosť ulíc, odbočení a dĺžka zastávok. Dôležitá je tiež spotreba veľkokapacitného, trojčlánkového hybridu v bežnej premávke, pri nabíjaní počas jazdy aj počas státia. Zaujímavé bude aj porovnanie s 18-metrovým hybridom, ktorý DPB testoval koncom októbra. DPB preverí napríklad aj vlastnosti pri jazde na trakčné batérie. V uliciach hlavného mesta ho otestuje na celej trolejbusovej sieti, no najmä na trase linky 201, kde sa bude hodnotiť aj dĺžka jazdného času v porovnaní so súčasnosťou. Testy sa uskutočnia výlučne bez cestujúcich," priblížila priebeh testovania hovorkyňa DPB Ľubica Melcerová. Trolejbus bude mať DPB zapožičaný do 2. decembra 2020.

Mesto i dopravný podnik už v minulosti informovali, že majú záujem o nákup takýchto veľkokapacitných trolejbusov, ktoré by mohli byť nasadené na nosnú trolejbusovú linku 201 na Dolné hony. Výsledky testov napomôžu stanoviť špecifikáciu pre plánovaný nákup 24-metrových trolejbusov.

V priebehu tohto roka dopravný podnik zároveň pripravil aj zámer eurofondového projektu na nákup nových trolejbusov, v rámci ktorého by chcel nakúpiť aj 16 takýchto veľkokapacitných 24-metrových trolejbusov s prídavným batériovým pohonom.

Trojčlánkové trolejbusy majú v ponuke napríklad výrobcovia Hess, Van Hool a Solaris. V premávke ich môžeme stretnúť napríklad vo Švajčiarsku alebo v Rakúsku.

 

 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #115:
Vďaka, dobre vedieť. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #114:
Predĺžilo sa to, zapožičaný je do 2. decembra.
Reakcia na: hroch #112:
Ešte jazdí, nemali ho už včera odviezť?
A su uz nejake priebezne vysledky, ci je vhodny? Prejazdy, dojazdy,...? Vyskytli sa nejake problemy?
Tak som ho videl nazivo v uliciach. Vyzera... normalne 🤷😀
Reakcia na: Ike #109:
A ako je aspoň medzi insidermi známe, vzniklo ako reakcia na nedostatočnú kvalitu automobilov Ferrari a Ferrariho sprosté reči, že sa má Lamborghini venovať svojím traktorom. A kedysi vyrábal traktory aj Porsche - vyhral som dosť veľkú stávku, keď jeden premúdrelý pokrikoval, že Cayenne je "prvý diesel od Porsche".
Reakcia na: Valec #108:
Hlavne nikdy nebola etapa, že by autobusy boli pridruženou výtobou poľnohospodárskej techniky, to je len taký oslí mostík.
Reakcia na: Valec #108:
Ja len doplním, že poľnohospodárska technika a autobus zase tak ďaleko od seba nemajú. Rozhodne nie tak ako:
- kozmetika a elektronika (LG),
- sviečky a zubná pasta (Colgate),
- tkacie stroje a motorky, resp. automobily (Suzuki),
- obchod s rybami, potom core business v textilnom priemysle a napokon elektronika (Samsung),
- lov mušiel a predaj a distribúcia ropných produktov + ďalšie služby (Shell),

a pod.

A to najdôležitejšie, z traktorov vzniklo aj Lamborghini 🙂
Reakcia na: gejza #106:
Nie som žiadnym fanúšikom SORu, ale to prirovnávanie k výrobkom poľnohospodárskej techniky, len kvôli tomu že sa tým kedysi dávno v minulosti firma naozaj zaoberala, je tak trápne, ako je to staré.

Pred 10+ rokmi bola najpopulárnejším výrobcom mobilných telefónov Nokia. A tie mobily zväčša každý obdivoval (a často aj závidel) a nikdy som nepočul o tom, že by ich niekto prirovnával k toaletnému papieru.
Reakcia na: gejza #106:
To vyznieva tak, ako keby tu nikto okrem českého trojpísmenkového výrobcu a krvavého Erdogana nevyrábal autobusy 😅
Reakcia na: Solider #99:
"Ja by som napríklad nekupoval ani busy z tureckej fabriky na vojenské vozidlá, ktorá má ako pridruženú výrobu autobusy."

.... od toho je už len jedna horšia možnosť - fabrika na poľnohospodárske stroje, ktorá má ako pridruženú výrobu autobusy 😁 😁 😁 😁 😁
Reakcia na: shaggy #103:
Predsa na veci dovážené z Číny (mimo EU/EHP) sa platí DPH a clo, od 1.6.2021 dokonca nebude platiť výnimka do 22€
Reakcia na: shaggy #103:
A kde vzniká najväčšia časť pridanej hodnoty?
Inak ja by som samozrejme rád Čínu takto diskriminoval ale už je neskoro, keď už si Európa niektoré veci ani nevie vyrobiť.
Reakcia na: Valec #102:
Ale nech táto hlúposť platí aj na súčiastky. Máš súčiastky z číny? Si ako dodávateľ mimo EÚ.
Reakcia na: S499.1023 #100:
To by bolo možno riešenie na úrovni Európskej komisie. Že pri spolufinancovaných projektoch bude mať bonus dodávateľ z EÚ a malus dodávateľ z krajín mimo EÚ. Meral by som to výškou podielu ekonomického prínosu z celej ceny pre krajiny EÚ, teda nie že si MAZ zriadi s.r.o.-čku s dvoma zamestnancami, ktorí tu budú len predkladať ponuky.
Ak sa nejaký výrobok nevyrába v EÚ, budú mať všetci veľmi porovnateľnú nevýhodu.
Reakcia na: Petto #94:
Len či vyjde projekt, keď DPB verejne vyhlasuje, že počet cestujúcich kvôli Covidu prudko klesol (a je otázne, či sa niekedy na pôvodné hodnoty vráti).
Reakcia na: Solider #99:
Presne tak. Krajinám ako Turecko alebo Bielorusko či Rusko by som priradil diskriminačný faktor.
Reakcia na: Viko #97:
To platí všeobecne pre tendre z verejných zdrojov a najmä tie, kde ide o eurofondy. Aj politika tam bude vždy. Ja by som napríklad nekupoval ani busy z tureckej fabriky na vojenské vozidlá, ktorá má ako pridruženú výrobu autobusy.
Reakcia na: Petto #96:
No, pokiaľ viem, výzbroj Vossloh Kiepe Knorr Bremse mala len prvá dodávka, opcia už mala poľskú výzbroj Medcom. A ja by som to nechcel, nech to dodávajú do Baku.
Reakcia na: Solider #91:
Netreba zabúdať, že ceny pri nákupe cez Škodovku sú dosť prifúknuté... Krásne sa to teraz ukazuje v Brne, kde sa tendre naťahujú, lebo je politicky neprípustné, aby Škodovka obišla s dlhým nosom ako najdrahšia 😀
Reakcia na: Urbanway 2423 #95:
Tazko povedat. Ale uz seriovo vyrobili par ks pre Malatya a Şanliurfa v TR , trakcne motory su od Vossloh Kiepe, co nemusi byt zle. Solaris Trollino 24M je len v plienkach a ci chceme byt 1. mozno po Prahe druhy kde to vyhra ? Interierovo sa mi zda aj ta Bozankaya lepsia, Trollino 24 ma "nechutne" velke krabice pre trakcny motor v interieri.

https://www.cs-dopravak.cz/2019-7-27-do-evropsk-unie-si-raz-cestu-i-stovka-tureckch-trolejbus/
Reakcia na: Petto #93:
Nechcel som písať to s tou Bazankayou, ale keby nám tu náhodou vyhrala (čo dúfam, že nie, ale je to celkom pravdepodobné), ako je na tom kvalitatívne?
Reakcia na: trolejbus6207 #90:
AK´k to kupime cez ojro tak mesto len 37500 EUR (5%) 😁
Reakcia na: Urbanway 2423 #92:
Pri objednavke 16ks cena pojde dole logicky. Aby nam tu este nevyhrala Bozankaya 😃. Na druhu stranu, v Berne uz behaju 2klbove cervene HESSY ,takze staci urobit dodatok k ich zmluve. 😃
Reakcia na: TeBeCe #88:
Počkať Solaris je druhý najdrahší (drahší než VanHool)? Tak ten tu asi bohužiaľ mať nebudeme (aj keď za túto cenu by sme už pomaly mohli kúpiť aj Hess, ktorý by som tu videl najradšej). 😃
Reakcia na: trolejbus6207 #90:
Plus mínus, rozdiel medzi sólo a kĺbovým vozom je cca 150 tisíc eur. Žilina nakúpila 26TrA za cenu 598 tisíc eur. Čiže cena za 27TrA je niekde na úrovni okolo 750 tisíc eur.
Reakcia na: Solider #89:
To fakt stojí baterková 27Tr 750t ojro?
Reakcia na: TeBeCe #88:
Čiže približne o 450-tisíc eur viac, než stojí hybridná 27 Tr.
Reakcia na: Miro #84:
Tu by sa skor hodila husenica už. 😃
Reakcia na: Miro #84:
Tie asi lepí výrobca iba na cudzie vozä ktoré si už objednal a zaplatil kupujúci. Na prezentačný si ho radšej nelepili aby im ho nešpatil. 😝
Reakcia na: lostrail #33:
však preto som sa pýtal na odbočenie z Prievozskej(od bajkalskej) na miletičovu. Opačným smerom je priestoru dosť.
Kde má jazvečíka?
Kde ma tento dlhan baterky na dojazd 5km ? Budejovicka 27tr to mala vzadu namiesto zadnych sedadiel.
Reakcia na: Petto #79:
Jednokĺbový SOR má tiež 5 dverí 😉
Reakcia na: danlo #78:
Cize ked uvidis na ulici 5-metrovy mercedes a povies, ze sa budes takymto vozit, ked dopadne dobre test, tak si kupis alebo prenajmes 5-metrovy trabant, lebo si myslel dlzku vozidla. 😃
Reakcia na: lostrail #67:
Nadbiehanie (vľavo a potom vpravo) dobre nie je, pretože sa ľavým kolesom blížiš k lavemu okraju pruhu v momente pokročilého vytocenia volantu vpravo a teda zadný previs berie ľavým zadným okrajom všetko, čo mu stojí v ceste. Do križovatky treba ísť s vyrovnaným volantom riadený co najviac vľavo, vyťahovať do križovatky a postupne začať točiť až do plna a následne postupne uvoľňovať, aby si využil priestor a neposlal zadnú nápravu na chodník. Zadok ti tak vyboci v priemere 20 cm.

S klbakom je to podobné, pričom záleží od vzdialenosti strednej nápravy od kĺbu. Ak je ďalej, správa sa ako previs na sole a pošle kĺb do nábehu, kde ti ale môže uletiet zadok. To sú sorky. Žiaľ majú malý uhol do indikácie zalomenia, hoci tretia náprava pekne kopíruje druhú. Solarisy majú strednu nápravu blízko kĺbu a zadná náprava ma tendenciu skracovať si cestu,nie však radikálne. Dvojklbak bude mať podľa mňa +- rovnakú stopu.

S vedením nemá byť aký problém v oblúku, len bude musieť vodič rozmýšľať o ďalších pár sekúnd oneskorene. V oblúku sa nemá prudko akcelerovat, takže kým so sólo trolejbusom začne jazda zotrvacnostou pred oblúkom, dvojklbak môže íst do oblúku s jazdou a jazdu zotrvacnostou začať až keď bude kabína vodiča už za oblúkom.
Kľúčové je, ak dvojklbak zastaví v zastávke alebo na križovatke, aby nebol zberac v bode bez prúdu.
Reakcia na: kecho #77:
Solaris nie je jediný,čo vyrába takéto VOZIDLO aspoň podľa počtu dverí. Hess a bozankaya majú tiež 5dverove vozidlo, z toho 1. Dvere jednokrídlové.
Reakcia na: kecho #77:
myslim si, ze je kazdemu jasne, ze sa tym mysli dlzka a nie znacka vozidla
Oni sa nepoucili z toho slavneho Zahradnikovho “niekolko takychto autobusov by sme chceli vysutazit”?

Lebo “v buducnosti sa takymi budeme vozit” je rovnaky preslap pri pripadnom obstaravani...

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3380388432030694&id=173597539376482&refid=52&ref=page_internal&__tn__=-R

Reakcia na: SuchSoft #64:
Nemyslím si, že to bude problém.
Reakcia na: lostrail #67:
A v čom je tam problém s trolejom?
Reakcia na: Urbanway 2423 #73:
DPB chce zabrániť zhromažďovaniu šotoušov popri trase 😉
Reakcia na: kecho #71:
A nebodaj by sa ešte prišli aj na daný trolejbus pozrieť! 😃
Reakcia na: Urbanway 2423 #70:
"Inak, toto bude prvý dvojkĺbový auto/trolejbus na Slovensku?"
Nebude. Je.
Reakcia na: Urbanway 2423 #70:
Lenze potom by takuto strategicku informaciu cestujuci mohli zneuzit. 😃
Neplánujú ho aspoň niekde vystaviť, resp. zverejniť kadiaľ bude chodiť?

Inak, toto bude prvý dvojkĺbový auto/trolejbus na Slovensku? Ak áno, tak nebudú ešte potrebné nejaké špeciálne povolenia a iné vybavovačky?
Táto téma sa nedávno dostala na chvíľku aj do LIVE podcastu Silné reči:
https://fb.watch/1DQOeq3vjV/
Reakcia na: SuchSoft #64:
Pretože vodiči áut idúci oproti režú zákrutu v protismere.
Reakcia na: Solider #63:
Pokial sa pytas, ci viem, ze dlhe vozidlo si musi nadbehnut smerom von z obluka, aby nerezalo chodnik a zadna cast skoncila v stope, v ktorej skoncit ma, tolko este viem.
Ale pytal som sa, ako je to s kombinaciou zberac / trolej v pripade tak dlheho vozu. V kazdom pripade testy ukazu.
Reakcia na: S499.1023 #62:
Vidis, aky si bol stastny clovek? V kazdom pripade cakam, co ukazu testy. Toto odbocenie urcite bude ich sucastou.
Reakcia na: samkoh #15:
Ja by som skôr mal obavu pri odbočení z Vrakunskej na Popradskú, už teraz niektorí vodiči čakajú, kým nejde nič oproti. 😮
Reakcia na: lostrail #58:
Jazdil si niekedy s dlhším vozidlom, než je osobné auto?
Reakcia na: lostrail #58:
A že som roky, čo som tam jazdil, nevedel, že odbočujem len tak tak.
Reakcia na: Urbanway 2423 #59:
V prípade lineckých trolejbusov tam je aj priestor na sedenie:
http://www.exquicity.be/media/8752/leafletExquiCityLinzENGmail.pdf (str. 2)
Reakcia na: Urbanway 2423 #59:
Nie sú tam náhodou baterky?
Reakcia na: N/A #57:
Na tom výkrese ma zaráža, aký obrovský voľný priestor je za poslednou nápravou (tam by sa hádam zmestila aj ďalšia kabína). Okrem toho celý interiér mi príde dosť zle vyriešený. Hess a celkom aj Solaris (ten NewUrbino, nie MetroStyle) majú podľa mňa interiér vyriešený lepšie.
Reakcia na: S499.1023 #43:
Podla toho, co som videl, len tak tak.
Reakcia na: S499.1023 #56:
Pri danom rozmiestnení náprav o tom veľmi silno pochybujem: http://www.exquicity.be/assets/content/vehicle.png
Jedine, že by oprášili koncept AGG300.
Reakcia na: N/A #55:
Si si istý, že ExquiCity (ktorý ma teda vôbec neoslovuje) sa nedá vyrobiť s jednými dverami navyše?
Reakcia na: Petto #54:
Nemajú to špecifikované, resp. platí to čo je v štandardoch kvality PID:
"Min. šířka dveří: 750 mm, na městských linkách všechny 1200 mm kromě prvních, na příměstských linkách alespoň jedny 1200 mm (výjimka pro minibus, kdy postačují dveře o šířce min. 900 mm)."
https://rozza.cz/zakazka/630296

Majú ale požiadavku na 5 nástupných dverí, čo teoreticky vylučuje možnosť dodania Exqui.City.
Neviete ako ma Praha specifikovane pozadovane vozidlo v sutazi ? CI 1.dvere 1kridlove alebo 2krídlove ?
Reakcia na: ratataj #51:
takže tvoje riešenie? vrátiť tie život ohrozujúce vraky späť do premávky? 🙂
Reakcia na: ratataj #51:
Skôr chcel naznačiť, že ak použiješ takú istú metodiku výpočtu ako na Ikarus 283, tak sa ich tam zmestí možno aj 260.
Reakcia na: S499.1023 #49:
no keď sme pri tom "niečo tresneš", nože mi vysvetli ktoré fyzikálne zákony sa zmenili že už neplatia ? okrem toho je všeobecne známa vec, že 18m VP voz odvezie viac ľudí, a keď si odmyslíme schody aj pohodlnejšie, ako 18m NP vozidlo. áno, NP je pohodlnejší na nastupovanie, je to teraz moderné a do mesta vhodné a že ten zázrak môže u nás osvedčiť. ale to nemení nič na tom, že kapacitu 200+ sme tu už mali. a mimochodom, tak ako sa neverí že sa 204 ľudí pohodlne vošlo do 283,tak neverím, že sa ich pohodlne skrz podesty vojde do toho solarisu.
Nemá to nejak málo dverí?
Reakcia na: ratataj #46:
Vtedy platili iné fyzikálne zákony. Však sa zamysli, kým niečo tresneš.
Reakcia na: MatejBA #47:
8 ludi na stvorec je z hladiska prevadzky uplne uleteny udaj. Ten sluzi na vypocet maximalnej pripustnej hmotnosti vozidla (aby bola rezerva), ale nie na urcenie kapacity. 5 ludi je maximum, ale stale sardinkaren. 3 su prijatelne maximum a 2,5 komfortne maximum.
Reakcia na: ratataj #46:
Mam pocit, ze vtedy sa ratalo s 8+ ludmi na meter stvorcovy, teraz tusim s 5 🙂
asi najvačšia haluz je, že sa tu vytešujeme nad dvojklbákom ktorý odvezie cca 200ľudí, , pričom pre dobou nízkopodlažnou sme tu mali štandardné kĺbové autobusy čo odviezli 204 ľudí. volali sa Ikarus 283
Reakcia na: Urbanway 2423 #44:
Tie uvedené ceny sú samozrejme všetky v prepočte na jedno vozidlo, veľkosti zákaziek som tam písal iba na doplnenie kontextu. Taktiež je potrebné brať to s rezervou vzhľadom na obdobie - pred 7 rokmi boli ceny niekde úplne inde a dnes by sa zrejme aj tá Bozankaya pohybovala omnoho vyššie.
Reakcia na: N/A #41:
Aha, beriem späť v #45 mi to už bolo vysvetlené. Nejako som si neuvedomil, aké nízke ceny za vozidlo mi vyšli. 🙂
Reakcia na: lostrail #33:
Dnes tam 18 m vozidlo normálne odbočí?
Reakcia na: Urbanway 2423 #40:
Solaris 24M tbus nema este seriovu vyrobu. 1 lastovicka bude asi naozaj ta Praha.
Reakcia na: Urbanway 2423 #40:
Cena Solarisu ešte nie je známa, no pri ostatných výrobcoch to vychádzalo približne takto:

Hess - 1,28 milióna € (12 ks, Lausanne, 2019)
Bozankaya - 973 tisíc € (10 ks, Malatya, 2013)
VanHool - 1 milión € (20 ks, Linz, 2015)

O čosi viac možno budeme vedieť po vyhodnotení pražského tendra (za predpokladu, že sa to nebude veľmi naťahovať).

Reakcia na: Petto #38:
Vedel by si povedať ceny Solarisu, Hessu a VanHoolu? Nejako sa mi ich nedarí nájsť.
Reakcia na: Petto #37:
Je dost pravdepodobne, ze bude treba urobit nejake drobne stavebne upravy na trase L201. Ale prave na tamtej krizovatke sa mi nezda, ze by sa ten trolejbus nedokazal "ohnut" tak, ze by nezasahoval do dalsieho pruhu. V smere do Vrakune si moze smelo nadbehnut do krizovatky (blizsie k bocnym cestam). V smere do mesta sa este uvidi, ale prinajhorsom by sa zabralo z priestoru pred pumpou a posunul by sa naprotivny pruh, aby vznikol priestor v strede cesty, kam moze zajst. Synergicky efekt by bol, ze ten posunuty pruh by umoznil lepsie manevrovat aj v smere do Vrakune.
Najminimalistickejsia verzia by bola jednoducho taka, ze by si tam vsetci zvykli na to, ze tie trolejbusy potrebuju viac miesta. Ale to by chcelo vec v Autoslave nevidanu - toleranciu vodicov.
Reakcia na: N/A #36:
Na tie si moc chute narob. Cena je tam enormne vyssia. Na druhu stranu v Salzburgu necakane vyhral Hess baterkove klbove 18 tbusy len preto ze Solaris nestihal 2018-2019 vyrabat.
Reakcia na: lostrail #32:
Na mape to mozno vyzera rovnako, len porovnavame znacne odlisne krizovatky co sa tyka vytazenia/sirky cesty. Aby nam ten 24m tbus nevyliezal na chodnik v smere do mesta a opacnym smerom nechytal auta iduce do mesta 3,4 napravou. NLS krizovatka mi pride ostra ale tie auta iduce do Carltonu sa tam maju kde uhnut aspon ak ide elektricka z NLS smer Most SNP
Reakcia na: FFF13 #34:
Ak by k nám mali prísť Hessy, tie úzke prvé dvere by som osobne kľudne oželel.
Reakcia na: itsmajkoshake #31:
Ide o jeden a ten istý voz - pôvodné bielo-červené Trollino 24 bolo v lete 2019 upravené do súčasnej metrostyle podoby.
1.dvere by mohli byť klasické dvojkrídle
Na Mileticke mozno nebude ani tak problem s vytocenim od Mileticky smerom na Prievozsku, ale v opacnom smere. Trolejbus bude urcite musiet zajst do protismeru, aby to vybral. Potom zostava otazka, ci dokaze vozidlo pristavit rovnobezne s hranou zastavky za rohom. Okrem toho vobec netusim, ako je to v takom pripade s trolejovou stopou (ako ma byt vedena). Tipujem, ze ju budu musiet minimalne upravit.
Reakcia na: Petto #22:
Nemyslim si. Ten obluk je prejazdy pomerne plynule. Elektricky v meste zvladaju taketo iste, este aj ostrejsie obluky. Porovnaj si (zapni si pritom satelitny pohlad) napr.:

Toto:
https://www.google.com/maps/@48.1400898,17.1095467,103m/data=!3m1!1e3

S tou krizovatkou:
https://www.google.com/maps/@48.1371671,17.1946573,51m/data=!3m1!1e3
ale on má príst IVčkový videl som to na instagrame
Reakcia na: FiFo #29:
SOR-y a Škodovky ich tiež majú päť, takže viac netreba 😉
Nemá to malo dverí na Bratislavské podmienky? 😁
Reakcia na: samkoh #15:
Vytoci v pohode. Napravy idu +- v 1 stope, podobne ako u bezneho klbaku.
Reakcia na: MartanSK #26:
To je ako taký SOR CN/BN. 😃
Ja neviem, ale ten metro dizajn sa mi moc nepáči, vyzerá to ako nejaká električka, radšej ,,obyčajný" IV facelift
Reakcia na: MatejBA #23:
Buď Bratská, alebo ešte druhá voľba Jungmanova-Rusovská-Kopčianska čím by sa dalo pomaličky pracovať na zrušení vysoko obľúbenej linky kde si schopný stretnúť autobus idúci rovnakým smerom na rovnakej linke 😃
Prakticky to sú jediné dve trasy kade je vôbec k debate ťahať električku, z linkového hľadiska však má najväčší význam Bratská - dve linky do Petržalky, obslúžia takmer celú radiálu, a pri Technopole sa rozdelia a jedna do Kopčian, druhá do Janíkovho dvora.... takež na koncoch postačujúca kapacita, a od Technopolu striedavý interval ktorý bude stačiť pre polovicu petržalky...
Reakcia na: Urbanway 2423 #1:
202?
Reakcia na: kecho #21:
Tam je viacero problemov:
1.) Zastavka elektricky
2.) Ak by si nechcel rubat stromy musel by si komplet zabrat Viedensku cestu a tazko by si tam mohol mat cyklocestu
3.) Musel by si to tahat relativne vysokou estakadou ponad dialnicu, aby si sa vyhol napajacom na/z Einsteinky

Ak si odmyslime hlavne okolie (Pecna/Matador/Nesto), tak medzi Rusovskou cestou a Sadom J. Krala by si elektricku tahal zbytocne a priniesla by viac uzitku za minute peniaze na Bratskej/Pajstunskej.
Reakcia na: samkoh #15:
Krizovatka Popradska Vrakunska bude este vacsi pruser.
Reakcia na: MatejBA #17:
A starou trasou od most doprava po Viedenskej ceste a nadjazde by to neslo?
Reakcia na: MatejBA #16:
Pochybujem, že by bolo reálne viesť električkovú trať pozdĺžne so železnicou (zo severnej strany) - pre celú východnú časť Slnečníc už existuje projekt a priestor je tam veľmi limitovaný. Jedinou možnosťou by bolo rozšíriť železničný násyp a ťahať električku po ňom, no dá sa predpokladať že by tam bol silný odpor obyvateľov zatiaľ čo prínos takéhoto riešenia by bol minimálne otázny.
Reakcia na: Urbanway 2423 #18:
Ono vzdy sa moze urobit este to co je na MileticovaXTrencianska a to posunut miesto, kde maju zastavit vozidla o kusok hlbsie do ulice 🙂

EDIT: Kebyze sa posunie niekde ako je to biele auto https://www.google.com/maps/@48.1475913,17.141401,3a,75y,156.31h,76.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sz5KpecrLoJ137Mg8k7_ofw!2e0!7i13312!8i6656
Reakcia na: samkoh #15:
Aj preto sa to bude testovať, ale myslím si, že sa to bude dať vytočiť, keďže sú za križovatkou dva pruhy a navyše posledná náprava je riadená.
Reakcia na: N/A #14:
Nemoze sa elektricka tahat od Technopolu cez Bratsku do okolia Matadorky/Nesta a okolia? Cesta/okolie cesty vypada dost siroke/priestranne.
Reakcia na: N/A #13:
Tak ono vzdy viest spravit odbocku/upravit trat, je to len otazka vole a minimalne dohody s developerom aby nechal tych 5 rokov priestor, kym sa bude moct trat menit 🙂

A ako pozeram plan, tak mozno ani nebude treba toho vela menit. Ak zoberieme do uvahy, ze trat sa ma predlzit popod vlakovu trat a predlzila by sa aj na vychod, tak 1 kolaj na obratisko postaci 🙂
mňa napadla otázka: vytočí ten dvojkĺbový trolejbus odbočenie z prievozskej na miletičovu? osobne mám pocit, že je to tam celkom na hrane.
Inak ak bude niekde potrebné výrazne posilniť autobusy (aj keď netvrdím že hneď trojčlánkovými vozidlami), bude to západ Petržalky. Postupne sa začína transformovať areál bývalého Matadoru, stavia sa Nesto, objavili sa prvé návrhy na urbanizáciu Kapitulského dvora. To bude znamenať tisíce nových obyvateľov a zamestnancov (po dokončení všetkých zámerov by to malo byť viac než 20 tisíc), ktorí sa budú potrebovať nejak dostať do centra a keďže električková trať do tejto oblasti je zatiaľ totálna utópia, mesto bude musieť nájsť iný spôsob ako tam zabezpečiť adekvátnu obsluhu MHD.
Reakcia na: MatejBA #12:
V mieste toho "výrastku" by mala električková trať výhľadovo vojsť do podjazdu popod železnicu a následne pokračovať smerom na juh. Teraz sa síce javí ako logické ťahať električku od obratiska na východ k zónam Slnečnice-Kopec a Slnečnice-Viladomy, no z dlhodobého hľadiska bude potrebné riešiť skôr územie Janíkovského poľa - už teraz sa tam chystá nová zástavba ( https://reality.trend.sk/byvanie/juhu-petrzalky-pripravuju-novu-obytnu-stvrt-prinesie-stovky-bytov ), pričom ešte mnohé ďalšie projekty budú predstavené v najbližšom desaťročí.
Reakcia na: Petto #11:
Neostane ziadne miesto ani popri zeleznici? A Pokial viem, ma byt v strede aj vyrastok pre obojsmerne elektricky, tak sa to moze pri najhorsom potiahnut odtial 🙂 (plus som si isty, kebyze mesto proaktivne riesi s developerom koridor, ten bude viac nez rad ak mu tam mesto potiahne elektricku, co moze zahrnut do reklamy na "10 minut elektrickou do centra mesta")
Reakcia na: MatejBA #7:
Ta myslienka je uz v keli. Developeri si tam odkupili/zastavaju cele polia a uzemna rezerva nikde pre elektricku. ADD2 projekt elektricky je uz schvaleny s koncovym obratiskom. Ale vidim tam potencial na krpate autonomne mikrobusy (tie by zvazali ku elektricke) ako jazdia vo Viedni-Seestadt tusim k metru. 😁
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Kolko je cez den 201 ? Jedna je len ranna tusim
Reakcia na: kecho #5:
Z mojej skúsenosti ale najviac ľudí cestuje L201 medzi Hl. st.,TrMy a Miletičovou, kadiaľ by električka aj tak nešla. Električka by podľa mňa skôr viac uľavila 202 ako 201.
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Tak neviem, zas musi byt 100% garantovana doprava 24m? Ak sa nahodou pokazia? Jasne, ze treba posilnit 201 ale zas ak pride nahradny 18m trolejbus tak to nebude pri intervale a dostupnosti 202 a na casti trasy 212 katastrofalne, ci?
Reakcia na: Petto #4:
Tam skor potiahnut elektricku dalej od Janikovho dvora cez Juzne mesto ako zase riesit "docasne" MHD autobusmi.
Reakcia na: Petto #3:
Rezerva 2 tbusy mi ale aj tak príde málo, takých 18ks by asi bolo optimálnych, leda že by nevadilo, keby sa na niektoré poradia vypravili (v prípade nedostastku 24-metrových tbusov) 31Tr. To by hádam nemusel byť problém.
Nebolo by lepsie konecne realne pripravit elektrickou trat, ked je tam potrebna taka kapacita?
Reakcia na: Urbanway 2423 #1:
Ked tak skor 24m autobus do buducna na L93 ak ju potiahnu do novej stvrte Juzne mesto.
Reakcia na: Urbanway 2423 #1:
Nie, neuzivi sa uz nikde. 20ks je potom zbytocne
Reakcia na: Urbanway 2423 #1:
Mozno 1 poradie na 33? Ale inak nie su moc linky, kde by trebalo 2 clankove trolejbusy.
Bude 16ks stačiť, veď na 201 je cez školský rok až 14 poradí? Nebolo by lepšie kúpiť 20 ks s tým, že by mohli (ak by vedeli prejsť) jazdiť aj na iných linkách. Sú ešte nejaký iní adepti, kde by sa 24-metrový trolejbus uživil?