Dopravný podnik otestuje veľkokapacitný 24-metrový trolejbus

Skúšobné jazdy Solarisu Trollino 24 budú prebiehať bez cestujúcich.

Po októbrových testoch hybridného trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris bude bratislavský dopravný podnik (DPB) v najbližších dňoch testovať aj jeden z najdlhších trolejbusov s prepravnou kapacitou cez 200 cestujúcich. Pôjde o trojčlánkový, 24-metrov dlhý trolejbus Solaris Trollino 24, ktorý do Bratislavy zapožičia na testovanie výrobca. O jeho príchode do Bratislavy informoval predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.

Cieľom testovania je overiť možnosť prevádzky trojčlánkových trolejbusov v uliciach hlavného mesta. "Skúmať sa budú rôzne parametre vozidla. V prvom rade to bude prejazdnosť ulíc, odbočení a dĺžka zastávok. Dôležitá je tiež spotreba veľkokapacitného, trojčlánkového hybridu v bežnej premávke, pri nabíjaní počas jazdy aj počas státia. Zaujímavé bude aj porovnanie s 18-metrovým hybridom, ktorý DPB testoval koncom októbra. DPB preverí napríklad aj vlastnosti pri jazde na trakčné batérie. V uliciach hlavného mesta ho otestuje na celej trolejbusovej sieti, no najmä na trase linky 201, kde sa bude hodnotiť aj dĺžka jazdného času v porovnaní so súčasnosťou. Testy sa uskutočnia výlučne bez cestujúcich," priblížila priebeh testovania hovorkyňa DPB Ľubica Melcerová. Trolejbus bude mať DPB zapožičaný do 2. decembra 2020.

Mesto i dopravný podnik už v minulosti informovali, že majú záujem o nákup takýchto veľkokapacitných trolejbusov, ktoré by mohli byť nasadené na nosnú trolejbusovú linku 201 na Dolné hony. Výsledky testov napomôžu stanoviť špecifikáciu pre plánovaný nákup 24-metrových trolejbusov.

V priebehu tohto roka dopravný podnik zároveň pripravil aj zámer eurofondového projektu na nákup nových trolejbusov, v rámci ktorého by chcel nakúpiť aj 16 takýchto veľkokapacitných 24-metrových trolejbusov s prídavným batériovým pohonom.

Trojčlánkové trolejbusy majú v ponuke napríklad výrobcovia Hess, Van Hool a Solaris. V premávke ich môžeme stretnúť napríklad vo Švajčiarsku alebo v Rakúsku.

 

 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #115:
Vďaka, dobre vedieť. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #114:
Predĺžilo sa to, zapožičaný je do 2. decembra.
Reakcia na: hroch #112:
Ešte jazdí, nemali ho už včera odviezť?
A su uz nejake priebezne vysledky, ci je vhodny? Prejazdy, dojazdy,...? Vyskytli sa nejake problemy?
Tak som ho videl nazivo v uliciach. Vyzera... normalne 🤷😀
Reakcia na: Ike #109:
A ako je aspoň medzi insidermi známe, vzniklo ako reakcia na nedostatočnú kvalitu automobilov Ferrari a Ferrariho sprosté reči, že sa má Lamborghini venovať svojím traktorom. A kedysi vyrábal traktory aj Porsche - vyhral som dosť veľkú stávku, keď jeden premúdrelý pokrikoval, že Cayenne je "prvý diesel od Porsche".
Reakcia na: Valec #108:
Hlavne nikdy nebola etapa, že by autobusy boli pridruženou výtobou poľnohospodárskej techniky, to je len taký oslí mostík.
Reakcia na: Valec #108:
Ja len doplním, že poľnohospodárska technika a autobus zase tak ďaleko od seba nemajú. Rozhodne nie tak ako:
- kozmetika a elektronika (LG),
- sviečky a zubná pasta (Colgate),
- tkacie stroje a motorky, resp. automobily (Suzuki),
- obchod s rybami, potom core business v textilnom priemysle a napokon elektronika (Samsung),
- lov mušiel a predaj a distribúcia ropných produktov + ďalšie služby (Shell),

a pod.

A to najdôležitejšie, z traktorov vzniklo aj Lamborghini 🙂
Reakcia na: gejza #106:
Nie som žiadnym fanúšikom SORu, ale to prirovnávanie k výrobkom poľnohospodárskej techniky, len kvôli tomu že sa tým kedysi dávno v minulosti firma naozaj zaoberala, je tak trápne, ako je to staré.

Pred 10+ rokmi bola najpopulárnejším výrobcom mobilných telefónov Nokia. A tie mobily zväčša každý obdivoval (a často aj závidel) a nikdy som nepočul o tom, že by ich niekto prirovnával k toaletnému papieru.
Reakcia na: gejza #106:
To vyznieva tak, ako keby tu nikto okrem českého trojpísmenkového výrobcu a krvavého Erdogana nevyrábal autobusy 😅
Reakcia na: Solider #99:
"Ja by som napríklad nekupoval ani busy z tureckej fabriky na vojenské vozidlá, ktorá má ako pridruženú výrobu autobusy."

.... od toho je už len jedna horšia možnosť - fabrika na poľnohospodárske stroje, ktorá má ako pridruženú výrobu autobusy 😁 😁 😁 😁 😁
Reakcia na: shaggy #103:
Predsa na veci dovážené z Číny (mimo EU/EHP) sa platí DPH a clo, od 1.6.2021 dokonca nebude platiť výnimka do 22€
Reakcia na: shaggy #103:
A kde vzniká najväčšia časť pridanej hodnoty?
Inak ja by som samozrejme rád Čínu takto diskriminoval ale už je neskoro, keď už si Európa niektoré veci ani nevie vyrobiť.
Reakcia na: Valec #102:
Ale nech táto hlúposť platí aj na súčiastky. Máš súčiastky z číny? Si ako dodávateľ mimo EÚ.
Reakcia na: S499.1023 #100:
To by bolo možno riešenie na úrovni Európskej komisie. Že pri spolufinancovaných projektoch bude mať bonus dodávateľ z EÚ a malus dodávateľ z krajín mimo EÚ. Meral by som to výškou podielu ekonomického prínosu z celej ceny pre krajiny EÚ, teda nie že si MAZ zriadi s.r.o.-čku s dvoma zamestnancami, ktorí tu budú len predkladať ponuky.
Ak sa nejaký výrobok nevyrába v EÚ, budú mať všetci veľmi porovnateľnú nevýhodu.
Reakcia na: Petto #94:
Len či vyjde projekt, keď DPB verejne vyhlasuje, že počet cestujúcich kvôli Covidu prudko klesol (a je otázne, či sa niekedy na pôvodné hodnoty vráti).
Reakcia na: Solider #99:
Presne tak. Krajinám ako Turecko alebo Bielorusko či Rusko by som priradil diskriminačný faktor.
Reakcia na: Viko #97:
To platí všeobecne pre tendre z verejných zdrojov a najmä tie, kde ide o eurofondy. Aj politika tam bude vždy. Ja by som napríklad nekupoval ani busy z tureckej fabriky na vojenské vozidlá, ktorá má ako pridruženú výrobu autobusy.
Reakcia na: Petto #96:
No, pokiaľ viem, výzbroj Vossloh Kiepe Knorr Bremse mala len prvá dodávka, opcia už mala poľskú výzbroj Medcom. A ja by som to nechcel, nech to dodávajú do Baku.
Reakcia na: Solider #91:
Netreba zabúdať, že ceny pri nákupe cez Škodovku sú dosť prifúknuté... Krásne sa to teraz ukazuje v Brne, kde sa tendre naťahujú, lebo je politicky neprípustné, aby Škodovka obišla s dlhým nosom ako najdrahšia 😀