Októbrové vozidlové novinky

Viacero vozidiel sa po dlhšom čase vrátilo do premávky po opravách.

Od 27. októbra 2020 je do premávky opäť vypravovaná atypická súprava električiek T3AS #7303 + T3Mod #7304. Dopravný podnik sa tieto dlhodobo odstavené električky snažil sprevádzkovať už na jar 2019, ale po niekoľkých dňoch bola vtedy súprava opäť odstavená. Zatiaľ by mala byť súprava nasadzovaná v rannej špičke na linke 1. Vozeň #7303 dostal v rámci najnovších úprav novú klimatizáciu pre vodiča a vozeň #7304 dostal späť svoju pôvodnú klimatizáciu, ktorú mal istý čas vozeň #7303.

Z výrobného závodu v Plzni sa do Bratislavy koncom októbra vrátila električka Škoda 30T ForCity Plus #7510, ktorá tam bola na oprave a kontrole po minuloročnom vykoľajení na úvraťovej konečnej Molecova. Do premávky by sa mala vrátiť v najbližšom čase po kompletizácii a skúškach.

Od októbra je v premávke opäť aj opravená súprava električiek T6A5 #7929+7930, ktorá bola ešte v júni 2019 ťažko poškodená po náraze do električky Škoda 30T #7527. Po ročnej prestávke sa v polovici októbra do premávky vrátila aj električka K2S #7129.

Po takmer 1,5 roku sa do premávky vrátil aj autobus Irisbus Citelis 12M #4003, ktorý bol v máji 2019 poškodený požiarom. Na jeho opravu sa využili časti z ďalšieho dlhodobo nepojazdného vozidla #4002, ktoré by sa už do premávky vrátiť nemalo.

Po oprave sa v októbri do premávky opäť zaradil aj autobus SOR NB 18 City #4272, ktorý bol v apríli tohto roka poškodený nárazom do zvodidiel a protihlukovej steny na moste Apollo.

Po znížení výpravy autobusov v súvislosti s ukončením náhradnej dopravy do Karlovej Vsi a Dúbravky sa z premávky vytratili staré kĺbové Karosy B 741 CNG. Ak nepríde k ďalšiemu mimoriadnemu zvýšeniu výpravy, prípadne k nedostatku prevádzkyschopných nízkopodlažných autobusov, do pravidelnej premávky vo väčšom počte už tieto vysokopodlažné autobusy pravdepodobne nezasiahnu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #12:
Kludne to tak moze byt. Vzdy je rozdiel, ci je nieco pre teba praca alebo konicek. K praci si casom takmer vzdy vytvoris urcitu formu averzie, lebo to "musis". Neviem, kolko skutocnych fanusikov takychto rekonstrukcii este v DPB zostalo, ale ich priemerny vek je az nebezpecne vysoky a pri mladsich rocnikoch tento entuziazmus zatial nepozorujem.
Reakcia na: lostrail #11:
Človek si pri tých historičákoch povie, či len DPB nečaká, kým sa na ne zabudne (doba státia vo vozovni min. 10 rokov) a potom už budú pre cestujúcich vzácnejšie a skutočne historické. 😂
Reakcia na: Urbanway 2423 #10:
Ja som v tomto believer ;-P. Ved ked nic nezostane, ako keby sa ta historia vymazala.
Reakcia na: lostrail #9:
Podľa mňa by bolo dobré ponechať jednu plynovú a jednu naftovú Karosu, ale budeme môcť byť radi, ak ponechajú aspoň jednu prevádzkyschopnú Karosu. Dúfam, že to nedopadne ako s Ikarusmi a inými nádejnými historičákmi...
Reakcia na: N/A #8:
A ja k tomu doplnim, ze DPB zrejme ponecha jeden-dva vozy ako historicke.
Reakcia na: KUBO9292 #7:
Musíš sa s tým zmieriť, nič iné ti nezostáva. Generácia 90's autobusov už skončila tak v roku 2013-2015 vyradením drvivej väčšiny Ikarusov radu 4xx, ako aj kinderiek, predtým tambusov a B 732, boli to dobré autobusy na svoju dobu, ale je to niečo, ako keby si chcel od 80 - ročného dôchodcu, aby robil atletiku, proste to už nedá a nie je cesty späť... a ani športovételevízie nemajú záujem sa očami kamery pozerať na starých ľudí, ktorí sa ledva hýbu a majú právo na oddych...ani cestujúci sa nechcú pozerať na starý autobus, ktorý sa pokazí počas jazdy, trápi sa, prehrieva sa.. Pevne však verím, že po ukončení ich premávky príde k veľkej rozlúčkovej akcii, pretože tak ako aj Ikarus, aj značka Karosa sa v Bratislave postarala o prepravu más cestujúcich už od čias budovania sídlisk, každý zažil cestu Karosou do školy, do zamestnania. Spomienky mám aj ja, aj na iné, legendárnejšie autobusy u nás, no život ide ďalej a nič tu nie je večne..😏
Ja chápem že už musia omladiť vozový park ale je mi ľúto tých Karos
Reakcia na: johnnyjanko #4:
Nikomu to neuškodilo (u Karos to už bolo podľa mňa jedno, že ich zhovadili), zakrylo to hrdzu a streetartisti sú spokojní. 😃
Reakcia na: johnnyjanko #4:
Lebo sa chceli streetartisti este vyburit.
Budem rád, keď Karosy už v pravidelnej premávke neuvidíme, ale nechápem, na čo bolo teda dobré ich v lete sprejovať. To nemohli ešte pár týždňov dožiť so starým lakom?
Reakcia na: KUBO9292 #1:
Preto, lebo uz dozivaju moralne aj technicky? Lebo su vysokopodlazne? Lebo v lete maju zapnute kurenie a v zime klimu bez moznosti ineho nastavenia? To mi napadlo bez nejakeho hlbsieho zamyslenia.

Tym samozrejme neobhajujem SOR, ale to je asi ako by ZSSK nevyradila vozne a supravy v havarijnom stave, lebo ich nahradili Vrutocke pomsty. Ano, tie su tiez kazive a nekvalitne, ale len preto prevadzkovat skanzen, ktory zateka, hori, odpaja sa a podobne?

Ked je servis uz neunosny financne, casovo, ci z hladiska vytazenia ludi, pomaly ale isto dochadzaju nahradne diely a coraz viac busov stoji v polorozobratom stave kdesi vo vozovni, ako zdroj dielov, pricom coraz menej ich je vo vyprave, asi je nacase zamysliet sa nad zasluzenym dochodkom.
Reakcia na: KUBO9292 #1:
Tipujem, že hlavným dôvodom je ich vek, ale vysoká podlaha, hrdza a chýbajúca klimatizácia takisto neprajú ich ďalšiemu jazdeniu. Majú skrátka veľmi veľa nevýhod, ktoré ale súvisia s ich vekom.
Prečo musia odstaviť Karosy veď stále jazdia lepšie než ZHORY a aj sedadlá majú pohodlnejšie