Vozidlový park čoskoro doplnia nové midibusy

Nové midibusy sa momentálne vyrábajú.

Cestujúci v bratislavskej MHD by sa už čoskoro mali dočkať nových midibusov, ktoré nahradia súčasné minibusy premávajúce na linkách 44 a 147 v oblasti Kramárov a Slavína. Pôjde o midibusy Rošero First FCLEI na podvozkoch Iveco Daily od slovenského výrobcu Rošero-P zo Spišskej Novej Vsi. Na jar tohto roku Dopravný podnik Bratislava vysúťažil celkovo 8 nových midibusov, z ktorých prvé štyri sa v týchto dňoch už vyrábajú. Za fotografie z výroby ďakujeme predsedovi predstavenstva DPB Ing. Martinovi Rybanskému.

Nové midibusy prinesú na spomínané linky vyšší komfort cestovania, keďže okrem vyššej prepravnej kapacity budú vybavené aj modernými technológiami a celovozidlovou klimatizáciou.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #62:
To je asi jedná možnosť, ak nechceme odstrihnúť spojenie k OD Centrum, tak určite nejaká senior klientela tejto linky cestuje (keď už pre nič iné, tak na poštu).
Reakcia na: Ma178rek #61:
Tak pokiaľ neurobíme novú zastávku (ako navrhuje Melange v #56) niekde na úrovni Kútikov (pod podjazdom a L35 by sa otáčala na priecestí pred Borskou), tak tu vždy bude nejaké točenie sa po KV. Myslím si však, že trasa po Púpavovej je najlepšia, lebo je o viac než polovicu kratšia než tá cez Fadruszovu a nevynechali by sa žiadne zastávky.
Reakcia na: Urbanway 2423 #60:
Neviem či na nadjazde môže byť zastávka ale hádam hej, jedine čo sa mi nepáči cesta smerom na DD keďze by sa to točilo zas všeliako..
Reakcia na: Ma178rek #59:
Tak by podľa mňa mohla chodiť aj nastálo, len by som ešte pridal zastávku Kútiky na nadjazde, aby sa dalo prestúpiť na električku a opravil tú presunutú Borskú.
Reakcia na: Melange #56:
trasa počas prerábky cez Púpavovu so zastávkou Borská posunutou o 50m za stálu polohu tiež nebola zlá !
Reakcia na: Melange #56:
To sa fakt teraz točí až na Fadruszovej? Už to nechodí cez Púpavovú? Asi by potom bolo treba upraviť aj CP, lebo v ňom je len jedna zastávka Borská.
Reakcia na: Melange #56:
Priznám sa neviem, aká veľká je teraz v tom úseku presne zachádzka, lebo 35ku som dlhšiu dobu nepoužil. Ale áno, optimalizovať by sa to dalo aj v tej časti. Potom by to bol prekvapivo rýchly a užitočný spoj, keby sa ušetrí ďalších pár minút. Z Kuklovskej na Patrónku by sa (ak dobre počítam) skrátil čas cesty na cca polovicu.

Úprava: napadlo mi, že zachádzka by sa dala úplne zrušiť a prestúpiť na električku na zastávke Kútiky by bolo možné z posunutej zastávky Šaštínska (peší presun do 1-2 min).
Reakcia na: paaa #55:
Aký význam má zachádzka od Kútikov až po Fadruszovu a potom zase naspäť? Prestup na električku na Borskej? To sa predsa musí dať vyriešiť nejako jednoduchšie, nie? Stačilo by, keby sa spravila autobusová zastávka aj s priechodom tu a potom by stačilo robiť omnoho menšiu zachádzku, nie?
https://www.google.com/maps/@48.1648206,17.0465152,3a,75y,167.14h,86.78t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVvaD2TO8bmVJWKFsesdOZg!2e0!7i13312!8i6656
Reakcia na: TomJ #13:
Návrh, aby nastalo predĺženie a zatraktívnenie linky 35 som v lete písal do DPB. Pravidelne vidím, aký je to prázdny spoj a pravidelne ho na niektorých úsekoch pešo predbieham.

Môj návrh bol konkrétne takýto: 
1. Odstránenie pomalosti by sa docielilo zrušením zastávky Sološnická a presunutím zastávky Šaštínska niekam na hlavnú cestu. Časom pribudne zrýchlenie na Harmincovej / odstránenie meškania po rozšírení cesty.

2. Zvýšenie atraktivity by docielila postupnosť zastávok z Lipského po Patrónku ako 83 / 84, potom otočka a následne postupnosť Dúbravská cesta, Polianky a štandardná trasa späť do KV. Čo som si to tak rýchlo v hlave prebehol, takýto spoj by v porovnaní s inými možnosťami citeľne rýchlejšie spojil Kuklovskú/Borskú a Patrónku, Račianske mýto, SAV, Hodžovo námestie, ŽST Lamač...
Reakcia na: Melange #52:
Vodič by tu mal mať uzavretú kabínu (podobne ako v Sprinteroch), takže to hádam nebude problém, v najhoršom budeme využívať núdzové dvere. 😂
Reakcia na: S499.1023 #51:
Trvalý pobyt môžeš mať v akomkoľvek pre bývanie určenom priestore, hoc aj v hoteli.
Inak už vieme, ako sa budú vlastne využívať tieto vozidlá, kým platí, že prvé dvere sa nepoužívajú? Budú mať výnimku, alebo sa počká na koniec opatrení?
Reakcia na: 810zssk #48:
Papierovo všetko "apartmány", takže na trvalý pobyt neprihlásiteľné. Ale na to sa u nás (aj v CZ) serie.
Reakcia na: 810zssk #48:
A hlavne vsetko oznacuju ako apartmany, cize normy/urovne na hluk, prach, smrad, svetlo, atd. budu super v tych "bytoch" 😃
Reakcia na: N/A #32:
ty pre mladych, ja si pod linkou 38 predstavim dnesnu 50....
Reakcia na: N/A #36:
Kokos. Tú výstavbu som videl, ale že by to boli bytovky mi teda nenapadlo ani v najdivokejšom sne. Skvelá lokalita.
Reakcia na: MatejBA #44:
Uz to počujem:
-blízkosť lesa,
-dobrá občianska vybavenosť,
-dobre napojenie na d2.

Nekup to.
Reakcia na: N/A #43:
Si asi v živote nebol vo Francúzsku, Belgicku, Holandsku?
Reakcia na: MatejBA #44:
Akože ale toto je extrém. 😃 Takto sa mimochodom krásne podporuje automobilita, keď si človek vždy môže natankovať priamo pred domom. Miesto tej pumpy by som im tam dal minimálne niečo ako ZOB v germánskych krajinách. 😆
Reakcia na: N/A #43:
24/7 mini potraviny, restauracia a kaviaren pod oknom ako vyhoda nie? 😂
Reakcia na: N/A #36:
Tak toto ma odj*balo, vždy som túžil otvoriť okno a nasať vôňu fosílnych palív.😂 😂 Developeri už nevedia čo so sebou...
Reakcia na: MatejBA #37:
Dá, po ceste. Len ísť po kraji dvojprúdovky kde sa jazdí 80 až 100, bez možnosti sa kamkoľvek uhnúť lebo stromy, nie je úplne ideálne.
Reakcia na: Ike #40:
Dostatočne široký v zmysle, že človek sa má ako vyhnúť autám, nie že sa tam vojde plnohodnotný chodník
Reakcia na: 3pa3ck3 #38:
Nie je dostatočne široký. Má tak 60 cm a v strede je VO. Nepochybujem však o tom, že to bude úspešný projekt a že potom miestni budú žiadať zachádzku MHD na čerpačku 😂
Reakcia na: N/A #36:
A akú to má súvislosť s TT? Že im do telesa predpokladaného chodníka nastokajú stĺpy?
Reakcia na: MatejBA #37:
Zákazová značka pre chodcov tam nie je, takže na vlastné riziko sa to dá 🙂 A na Streetview vyzerá byť zelený pás medzi cestou a oporným múrom dostatočne široký 😉
Reakcia na: 810zssk #34:
Tam sa vlastne oficialne ani neda dostat peso nie? 🤔
Reakcia na: 810zssk #34:
A teraz si predstav, že za tou OMVkou vznikajú nové bytovky 😃 Vraj k nim ale chcú od Habánskeho potiahnuť chodník (čo si úplne neviem predstaviť, keďže pri výstavbe TT sa s ničím takým neráta): http://www.schondorf.sk/text-56/Apartmanove-domy-Green-House,-Machnac-PRIPRAVUJEME
Reakcia na: 810zssk #34:
To je tá bývalá Transpetrolka?
Reakcia na: Ike #30:
Ja som sa svojho času potreboval dostať pešo zo zast. Pri Habánskom mlyne na tú OMVku čo je poblíž. To ešte len bola chuťovka 🙂
Reakcia na: Petto #27:
Nuž ak chceš, aby ľudia chodili autami, tak naozaj nemusia byť *markety obsluhované MHD.
Reakcia na: perets #29:
Dovolím si tvrdiť, že v Bratislave je obrovská nechuť, resp. nevôľa k preferovaniu MHD k novopostaveným kanceláriám, obchodom, službám a pod. Zoberme si také Bory Mall, ktoré svojho času pri otváraní ponúkali veľmi využívanú, naozaj až preťaženú linku Slovak Lines, ktorá vozila ľudí do Stupavy zo zastávky, ktorá dnes nemá žiadne využitie, priamo pred vchodom do budovy. Linka skončila a rovnako s ňou aj obsluha predtým využívanej zastávky, ktorá by mohla byť kľudne obsluhovaná nejakým "vymetákom". Linka 130 do Kauflandu - OK, ALE. Linka príde ku Kauflandu a bežný nákup trvá do 20-30 min aj s platbou, no tu dochádza k problému, že autobus má príchod ku Kauflandu o xx:20 a odchod xx:28, čiže čas na nákup aj s peším presunom je 8 min., čo je pochopiteľne neatraktívne, inak zostáva pri bežnom nákupe čakanie 30-40 min., čo je pre mňa absolútne neatraktívne, nehovoriac o hodinovej pauze počas sedla po 10. hod. Pamätám si, keď linka 130 končila pri Lidli v Lamači a točila sa na parkovisku, dnes z dôvodu preplnenosti parkoviska nereálne, ale využívané to bolo, cestujúci vystúpil pred "dverami obchodu". Po nákupe sa dalo elegantne sadnúť na 37, 92, 123 a pokračovať ďalej smer Lamač zo zastávky 50 m od vchodu a nebolo treba čakať na 130. Aktuálne je prístup do Kauflandu neprimeraný, dlhá trasa od Patrónky, Habánsky mlyn s nebezpečným prechodom a keby sa už aj tak prikloním ku Patrónke, tak je to riadna túra pre menej zdatného chodca, nehovoriac o podchode v prípade pravdepodobnej jazdy smerom späť do Lamača - tu už stojí za zváženie čakanie 30 min. pri Kauflande. Svojho času bola fajn linka 38, ešte keď nebol pri Baumaxe ani kruháč a pamätám si, že bývala dosť plná (pre mladých trasa: Patrónka- Tesco- Segnáre - Hodonínska - Krematórium), no obsluha tejto trasy je celkom pokrytá aj dnes, hoci linka 37 by stála už za posilnenie, nakoľko o dosť narástla populácia v ZB, no v každom prípade ohľadom linky 130, 69 a pod, určite by nebolo správne sa vrátiť k linku typu Tesco Shuttle Bus, alebo Aupark Bus, Carrefour bus, to už je za nami a treba integrovať jednotlivé obchody a prevádzky do siete MHD. Okrem toho by som presunul Habánsky mlyn na úroveň križovatky Kaufland x Mlynská dolina, pretože dnešná poloha zodpovedá starému vchodu do ZOO, ktorý už ale neexistuje a zastávka je totálne odveci.
Reakcia na: Ike #30:
Áno, ulica bez chodníka, a tá križovatka bez fungujúcej CSS kde treba prechádzať cez 4-5 pruhov bez stredového ostrovčeka je tragédia, najmä v kontexte doby výstavby tej cesty.
Reakcia na: perets #29:
Ja tam bývam a je to tragické. Ulica habansky mlyn je bez chodníka a priechod v oblúku cez 5 pruhov cesty 1. triedy kde si 90 % vodičov myslí, že je mpr 70kmh. Kúsok ďalej je CSS priechod, ktorý ale nefunguje 100% času. Do toho kauflandu nechodíme alebo chodíme autom. S kočíkom si manželka netrúfa.

Inak poloha zastávky je ok. Je to krásny príklad toho, že podpora VOD nekončí na zastávke.
Reakcia na: Petto #27:
Možno je presýtená možno nie je, je mi to fuk. Je to služba ktorú v využíva v podstate každý. Faktom je že každý jeden obchod, supermarket či obchodný dom, majú priamo pred dverami parkovisko pre autá, určite tie postavené za posledných 30 rokov. A táto služba by mala mať zabezpečenú aj primeranú dopravnú obslužnosť verejnou dopravou, a rovnako aj pešou a cyklistickou. Pretože aj jediná možnosť je použiť auto, tak si môžeme tipnúť čo budeme používať. Čo je však primerané: 500m, 300m, 100m pred vchod? Osobne si myslím že 200-300m vzdialená zastávka od vchodu po bezbariérovom chodníku je primeraná. Ideálne by to bolo do 100m, ale to by autobusy stáli pri každej vŕbe... Ak je možnosť pri takomto väčšom supermarkete vhodne ukončiť minibusovú linku 130, z nejakej riedko obývanej oblasti, namiesto jej ukončenia napr. na Patrónke, a je tu ten dopyt pre cestujúcich tak prečo nie ?

#23
Určite to nie je tragické. Osobne som tam nebol inak ako autom, ale to len preto že sa v tej časti Bratislavy bežne nepohybujem.
Reakcia na: Petto #27:
Co mame centralne planovanie, aby sme urcovali, kde ma a kde nema byt supermarket? 😃

Ak tam raz je, tak treba co najviac zlepsit jeho obsluhu, lebo ak nie, tak vacsina ludi zvoli auto. A ak si dobre pamatam auto sa tu povazuje za svetove zlo u niektorych 🙂
Reakcia na: perets #21:
Opakujem. BA uz je tak presytena supermarketmi ze naozaj kazdy uz nemusi byt obsluzeny MHD az "ku dveram". Kaufland Patronka ma stale k Habanskemu mlynu pristup peso bezbarierovo hoc aj je to 200-300m.
Reakcia na: MatejBA #24:
Uznávam, stratil som v debate a zameral som sa iba na Kaufland
Reakcia na: Solider #14:
Na väčsine zastávok je aspoň niečo nasypané (asfaltová drť?), takže lepšie ako nič. Ale celá ulica (aj úsek medzi Mladosťou a Riviérou) by si zaslúžila chodník a osvetlenie (aj keď to by narušilo nočný výhľad 🙂 )
Reakcia na: 3pa3ck3 #23:
Lenze tu sa bavime o tom, ked sa 130 zrusi/spoji s 35 🙂 Plus ak mas niest tyzdnovy nakup a napriklad karton mineraliek, tak aj tych 300m je zahul, ak si sam.

Petto: Tak ked uz tam je, preco nezlepsit obsluhu? Ci ideme sa drzat dogmy ze MHD je len na cestu do prace a z prace?

Urbanway: v smere ZOO by si vedel spravit zaliv tu https://www.google.com/maps/@48.165515,17.0765176,3a,83.2y,272.02h,77.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1st320FW1n7tsWl54lOUhpsQ!2e0!7i13312!8i6656 (kedze je blizko Habanskemu, tak preto som navrhoval na znamenie)

V smere Kramare by to bolo horsie, tam jedine v tejto oblasti spravit zastavku, co ale uz nie je idealne/zacina byt tak daleko ako Habansky https://www.google.com/maps/@48.1662176,17.0771909,3a,75y,111.26h,80.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUQ1fKuhLCA6DyeIiEEC3NQ!2e0!7i13312!8i6656

EDIT: Alebo kebyze sa spravi "lavka" nad parkovacimi miestami pre chodcov tak na sucasnom chodniku moze byt zaliv 🙂 https://www.google.com/maps/@48.1656542,17.0760432,35a,58.4y,90h,42.49t/data=!3m1!1e3
Reakcia na: perets #21:
Tá obsluha podľa mňa nie tragická. Zastávka Pri habánskom mlyne je do 300 metrov od vchodu a vedie k nej samostatný chodník pod cestou po rovine (ak by bola zastávka bližšie, bolo by potrebné ísť po schodoch hore). Jediný problém je ten nešťastný priechod.

Nejakých 220 metrov je to na Valašskú (aj keď tu uznávam, že do kopca s nákupom veľmi nie je príjemné ísť). A potom tu máme ešte "dôchodcovskú" linku 130 idúcu priamo z parkoviska.
Reakcia na: MatejBA #17:
V smere k ZOO by sa to možno aj dalo (aj keď neviem, či je dobré dať zastávku bez zálivu na tak frekventovanú cestu), ale v smere na Partónku by si ju asi musel dať za križovatku, čo mi nepríde celkom vhodné.
Reakcia na: Petto #18:
Nie nemusí, ak tu chceme mať autocentrickú dopravu. Alebo, ako inak sa tam majú ľudia dostať ?
Reakcia na: 3pa3ck3 #19:
K tomu sa uz dakto vyjadroval, ze zapnu to az po sprevadzkovani TT Mlynska dolina pre 32ku. Nechapem logiku, ale nemusi mat vsetko logiku asi. Alebo po 1. smrtaku chodca.
Reakcia na: MatejBA #17:
Na úvod by stačilo zapnúť semafor na zastávke Pri habánskom mlyne, keďže je tam priechod cez 5 pruhov
Reakcia na: MatejBA #17:
Tak hadam kazdy supermarket nemusi mat zastavku v okoli, hlavne ked ich je tu ako hub po dazdi.
Reakcia na: Petto #15:
Osobne si nemyslim, zeby zastavky boli od toho Kauflandu nejak daleko 🙂 To skor ten Patronsky ma mizernu obsluhu a zasluzil by si zastavku na znamenie v okoli krizovatky/vjazdu.
Reakcia na: N/A #11:
Spojenie 27 a 36/123 by mozno vyslo trasou, ale vozidlami nie. Pred koronou vozili 36/123 slusne baliky ludi z Bory Mall smer Dubravka tj tam vozidlo pod 10M je nevhodne kapacitne. No 10M voz zase ulickami trasy L27 nevojde.
Reakcia na: MatejBA #10:
Ta 35 s 130 sa mi pozdava,ta zachadzka ku Kauflandu Mlynska dolina je viacmenej zbytocna - ak neratam to, ze je tam blizsie ta zastavka ako na Lipskeho Kaufland. Samozrejme zachadzky k Dubr.ceste kde to chodi slusne vytazene rano.
Reakcia na: N/A #9:
Tam si to hlavne zaslúži spevnené nástupištia, keďže sa tam na väčšine zastávok po trase nastupuje z blata alebo trávnika.
Reakcia na: N/A #11:
Spájanie 27 s 36 alebo 123 je otázne, lebo 36/123 obsluhujú Bory a minibus by tam asi nestačil (v 123 som párkrát videl dosť ľudí). Na dnešnej trase 27 síce prejde aj 10m bus, ale ak by sa jej trasa v starej Dúbravke pomenila, už by mohol byť problém.

Pri linke 35 by som skôr uvítal povoliť prejazd cez Dúbravskú cestu, aby mohla ísť až na Patrónku (ku Kauflandu).
27 by mala viac vymetať Dúbravku a nemusela by sa s ničím spájať.
123 by som spojil so 130 do trasy Žatevná - Bory - Lamač - Pod Zečákom - Tesco.
snaď sa v Ivecu polepšili s tými podvozkami lebo to čo produkovali na dodávkach posledné roky nebolo bohviečo...ale buštek vyzerá pekne 👍
Reakcia na: MatejBA #10:
Toho času bola dobrá linka 36 z Karlovky k Tescu Lamač, to boli ešte B 732, aktuálne riešenie týchto "doplnkových" liniek je nekoncepčné a postupne nabaľované podľa potreby. Minimálne 36/123 by sa mohli zlúčiť s linkou 27, kde by ale bolo fajn zmeniť polohu zastávky Agátová, ktorá je v smere do mesta nezmyselne umiestnená. Linka 35 po Tesco Lamač a tam prestup na 130, lebo aktuálne je jej linkové vedenie nezmyselné.
Reakcia na: Petto #7:
Tak ono mozno este spojit L35 a L130 a pripadne L27 s L36/L123? Urcite by sa mali niektore mini linky spojit aby obsluzili vacsie uzemie s mozno lepsim intervalom (a napriklad ludom z Lamaca moze byt jedno, ci idu do Kauflandu na Patronke alebo v Dubravke 🙂 )
Reakcia na: Solider #8:
Presne, 139 si zaslúži aspoň BN 10.5
Reakcia na: Ma178rek #5:
139 bola v predkoronových časoch v špičke dosť plná, to by ten minibus nepobral.
Reakcia na: MatejBA #4:
Na 27 hlavne treba zmenit trasu, suverenne najnezmyselnejsia trasa minibus linky. Neviem ci ma zmysel mikrobus v trase Dubravska cesta - Alexyho - OC Dubrawa tesco. Skor by som dal vacsi vymetavac novej Dubravky pri tom tescu kde uz nastavali kopu bytoviek a MHD siroko daleko nikde a Agatova je daleko. No 35 by sa uzivila aj sedle hoc s 60min int.
Reakcia na: Ma178rek #5:
V takom prípade by ale nebol možný prestup E->A na Riviére v smere na Grunty (jedine, že by L139 jednosmerne jazdila po Devínskej ceste a Matejkovej).
Reakcia na: MatejBA #4:
ja si viem predstaviť 35 zo 139 spojenú 😃 😃 to by bol dobrý vymeták 🙂
Reakcia na: Petto #2:
Ono by sa nedalo nejak spojit dokopy 35 a 27, zeby prejazdovali? Napriklad L35 by isla Kuklovska - Dubravska cesta, spat by isla ako L27 a po otoceni naopak? Tym padom by mohli byt na tej linke 2 autobusy bez nutnosti pridat dalsi, pripadne v spicke pridat jeden 🙂
Reakcia na: Petto #2:
Ja tajne dúfam aj v novú minibusovú linku. 😊
Reakcia na: Urbanway 2423 #1:
Ocakavam silnu reorganizaciu v minibus linkach. Horuci adepti na 2 vozy su L35,44,147 ( na 35,44 by stacil spickovy 2.voz, 147 asi 2. voz celodenne aby mohol byt 30min int)
Neplánuje sa aj posilnenie 147 na 30-minútový interval?