DPB otvoril nové predajné miesto cestovných lístkov

Cestovné lístky je možné zakúpiť si už aj priamo v centre mesta.

Dopravný podnik Bratislava otvoril nové predajné miesto cestovných lístkov, ktoré sa nachádza v budove Novej radnice na Primaciálnom námestí. Nové predajné miesto je prístupné bezbariérovo na prízemí magistrátu v priestoroch oddelenia vzťahov s verejnosťou.

Nové predajné miesto bude otvorené od pondelka do piatka od 8. do 16. hodiny, pričom v pondelok bude otváracia doba predĺžená do 17. hodiny a v piatok skrátená do 15. hodiny. Obedná prestávka bude každý deň od 12:00 do 12:30.

Cestujúci tu nájdu široké spektrum služieb ponúkaných dopravným podnikom:

  • predaj predplatných cestovných lístkov IDS BK,
  • predaj jednorazových cestovných lístkov IDS BK,
  • plnenie kreditu elektronickej peňaženky,
  • vystavovanie bezkontaktných čipových kariet,
  • aktivovanie dopravnej funkcionality Bratislavských mestských kariet,
  • schvaľovanie zliav a predaj predplatných cestovných lístkov na bezkontaktné platobné karty,
  • výmenu jednorazových cestovných lístkov v prípade chybne vytlačeného lístka z automatu,
  • preberanie reklamácií na elektronickú peňaženku alebo bezkontaktnú čipovú kartu,
  • preberanie reklamácií na nefunkčný automat.

„Sme veľmi radi, že máme nové predajné miesto a cestujúci majú možnosť využívať naše služby v ďalšej predajni. Navyše je v krásnom prostredí na Primaciálnom námestí. Veríme, že si do nej nájde cestu množstvo ľudí, ktorí pravidelne využívajú mestskú hromadnú dopravu,“ povedal predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský pri príležitosti otvorenia novej predajne.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #79:
Vidis, to mi nenapadlo, ze namiesto 3 minut cesty do predajne pojdem radsej pol hodinku na ZST. 😃

Takze oznacovace mame staticke a dynamicke. 🙂
Reakcia na: kecho #77:
Ešte sú statické na staniciach 🙂
Reakcia na: johnnyjanko #5:
len taká technická, v 90-tych asi veru nie...😉
Reakcia na: Urbanway 2423 #76:
Mas namysli niektory konkretny? Lebo oznacovace pobehuju hore-dolu iba v busoch/tram/tbus a do busu mozem predsa iba s platnym pcl, cize pokial si nie som isty, ci mi este plati pcl, tak do busu nepoleziem.
Reakcia na: kecho #75:
Aj označovač CL máš ďalej ako predajňu? 🙂
Reakcia na: Valec #66:
“budeš zbytočne čakať a zdržovať tých, ktorí na tú predajňu musia z iných dôvodov”
To je preboha co za dovod?
Napriklad ja mam predajnu blizsie ako nejaky automat, tak naco sa mam trepat niekde do automatu?
To uz aj v pobockach pochytili sofersku “oranzovu A4 a pasku”, aby ich vlcaci neotravovali?
Reakcia na: 3pa3ck3 #73:
Je, ale PCL sa dá kúpiť len 30 dní vopred.
Reakcia na: yellowcaptcha #71:
Nie je možné mať kúpené dva prekrývajúce sa PCL?
Reakcia na: yellowcaptcha #71:
"PREDAJ PCL AŽ PO NAHLÁSENÍ KONCA PLATNOSTI SÚČASNÉHO PCL!!!!"
Reakcia na: 810zssk #70:
Úuu, mám lepšiu modelovú situáciu:

„Dobrý deň, chcel by som si kúpiť električenku“

[zákazník podáva dopravnú kartu, pracovníčka ju prikladá k čítaciemu zariadeniu]

[pracovníčka sa zarazí, na chvíľu odmlčí a po chvíli hovorí:]

> „Ja Vám nemôžem električenku predať.“

„Prečo?“

[pracovníčka zase mlčí a po chvíli zaváhania a rozhliadnutí sa po predajni bez slova ukazuje na A4-ku v euroobale na ktorej je napísané „INFORMÁCIE K BONUSOVEJ PLATNOSTI NEPOSKYTUJEME!!!“]

Zákazník následne odchádza z predajne a nemá ani poňatia, že má v platnosti bonusový PCL, kvôli ktorému si nemohol zakúpiť električenku [kvôli obmedzeniu počtu dní pred skončením platnosti PCL kedy je možné kúpiť ďalší], a takisto netuší kedy si bude môcť kúpiť ten PCL, ktorý si chcel kúpiť teraz. 😁
Reakcia na: yellowcaptcha #67:
Ak to dobre chápem, tak cestujúcemu ktorý si príde na predajňu overiť či má zapísanú bonusovú platnosť bude povedané že mu to nepovedia, pričom povedať mu že mu to nepovedia bude trvať približne rovnako dlho ako by trvalo mu to proste povedať, akurát zákazník odíde nasrdený.

A aký je manuál pre alternatívnu otázku "Dobrý deň, prosím vás dokedy mi platí električenka" bez spomenutia bonusovej platnosti? 😁
Reakcia na: Valec #65:
Ten jav je pomerne bežný aj v Španielsku (mimo turistických oblastí). Milujem Madrid, ale jazykovo je to tam peklíčko. Nie preto že by nevedeli, alebo by boli neochotní, ale preto že sa hanbia / si neveria. Keď už toho človeka nejak dotlačíš do toho že to inak nepôjde, tak väčšinou dá angličtinu ktorá možno nie je vzorová, ale je rozhodne použiteľná na komunikáciu.
Reakcia na: lostrail #63:
"Absolutne ziadna snaha, ani sanca hovorit inym jazykom."

rovnaká skúsenosť v Belgicku a Francúzsku 😕
Reakcia na: Valec #66:
Tejto argumentácii rozumiem, no nerozumiem prečo aj tá správa smerovaná zákazníkom nemohla byť takto písaná, bez potreby znemožnenia zisťovania na predajni.

Teda povedzme že by sa uviedli iba tie preferované spôsoby overenia platnosti a potom ak by sa niekto spýtal na overenie na predajni normálne by sa mu odpovedalo že to je aj tam možné, ale že je pre neho oveľa jednoduchšie zistiť si to jedným zo spomenutých spôsobov bez čakania a potreby trepať sa do nejakej predajne.

Prípadne ako posledná možnosť so žiadosťou smerovanou zákazníkom s tým, že hoci toto je možné vykonať aj na predajni môže tým dôjsť ku zdržaniu ostatných zákazníkov/zbytočnému čakaniu tohoto samotného zákazníka a prosbou aby uprednostnili práve jeden z predchádzajúcich spôsobov.

Tá citovaná veta je taká internetová obdoba A4-ky v požutom euroobale s textom „INFORMÁCIE NEPOSKYTUJEME!!!“ trikrát obkresleným zvýrazňovačom.

Práve preto je to problém. Zákazníci si zaslúžia aby ku nim bolo pristupované ako k rovnocenným partnerom, ktorí sami vedia posúdiť situáciu a vybrať si tú správnu možnosť, ak už nie ako ku niekomu dôležitejšiemu.

[Mimochodom, neviem ako ostatní, ale ja tam vidím tri prvé body a v hlavičke čítam arkajv oznamov, miesto archív oznamov.]
Reakcia na: lostrail #64:
Tak konkrétne od zajtra, pri limitovanom množstve zakazníkov na predajni (1 os/ 10m2) budeš zbytočne čakať a zdržovať tých, ktorí na tú predajňu musia z iných dôvodov. A za rovnakých podmienok si pritom môžeš* lístok načítať v označovači vo vozidle, ktorým sa na tú predajňu dovezieš.

* tento lístok (tak ako všetky internetové predaje) navyše vôbec načítavať nie je potrebné, zapíše sa aj pri kontrole revízorom, prípadne sa nezapíše vôbec, čo ale ničomu nevadí
Reakcia na: lostrail #63:
V Bielorusku aj na Ukrajine som sa ohľadom angličtiny (u tej generácie, ktorá zažila ZSSR max. v predškolskom veku) stretol s takým javom, že aj anglicky rozumie, ale hovoriť sa strašne hanbí (aj keď častokrát je tá angličtina na lepšej úrovni, ako dáme celá partia dohromady).
Väčšinou to preto kombinujeme tak, že my ukážeme, že tiež po rusky nevieme skoro nič ale snažíme sa a potom aj druhá strana lepšie rozumie anglicky. Následne každý komunikuje tým jazykom, ktorý ovláda lepšie a nie je žiaden problém sa dohovoriť.

Pri staršej generácii s angličtinou veľmi nepochodíš, ale mnohokrát stačí povedať odkiaľ sme a potom komunikovať pomalou slovenčinou a jazyková bariéra sa minimalizuje. Na západnej Ukrajine (na zakarpatí obzvlášť) je výrazne lepšie použiť slovenčinu ako nejakú pseudoruštinu.
Reakcia na: kecho #62:
Zasa raz logika hodna Hurvinka. Lebo ked do predajne vojdes s nahubkom a nacitas si listok (nicoho sa nechytis), nakazis vsetkych jedneho zamestnanca. Ktovie, ci taka pokladnicka niekde v Bille sniva o tom, ze by sa raz vypracovala az do predajne DPB...
Reakcia na: shaggy #57:
Mne sa toto stalo vo Viedni na letisku. Aspon z toho, co som vyrozumel, typek, co sa nam rozhodol namatkovo skontrolovat kufre po prilete, zahlasil nieco na sposob "Ved sme v Rakusku, tak po nemecky" (the irony). Mal som sa ho sto chuti opytat, ci je nacista, ale to by sa mi mohlo vypomstit, tak som na neho zacal len velmi skaredo zazerat a pokracoval som po anglicky, nech si mysli, co chce.

Ono, ked si raz nacek, to sa da liecit len jednym sposobom a ten sposob ta urobi rovnako zlym clovekom.
Na Slovensku to znamena (kedze "liecenie" neprichadza do uvahy), ze vsetky tie tety minulych rezimov pojdu na dochodok a na ich miesto si sadnu ti, ktori uz mali anglictinu povinnu. Samozrejme, ani to nezarucuje, ze z toho jazyka nemali trebars stvorky, ale tych 5 viet, co realne budu potrebovat, zmaknu. Ked aj gramaticky nespravne. No a ked tam niekto bude riesit nejaku reklamaciu, zavolaju veduceho/veducu, co mali aspon trojky.

Este som toto zazil v Bielorusku. Jednak pri sedeni s papalasmi, ktori nam natvrdo naznacili, ze sme byvala gubernia tak isto ako oni (az na to, ze oni su sucasna) a teda sa nebudu okolkovat s nejakymi cudzimi jazykmi (este, ze spolupracovnik bol starsieho vydania a vacsinu rozumel, ja viem akurat citat azbuku a rozumiet podobnosti, ale z hovorenej reci nic moc, ale aspon nasi priami spolupracovnici hovorili po anglicky), po druhe v podstate hocikde na ulici. Absolutne ziadna snaha, ani sanca hovorit inym jazykom. Tak som lamal rustinu, ale nastastie slo len o kupu niekolkych suvenirov, nic vazne. Este letisko v Minsku pohoda.
Tipujem, ze vsetky tie tety maju tento postoj pekne natvrdo nakablovany v hlave. Dodnes mame problem s tym, co nas minuly rezim naucil (kradnut a podvadzat). Toto k tomu radim.
Genialne, esteze su tie predajne na PCL so snimacmi...

“ Vzhľadom na zhoršujúcu sa epidemiologickú situáciu nie je a nebude možné overiť si pridanie bonusovej platnosti PCL priamo na predajni. ”
https://www.idsbk.sk/oznamy/7g7v001hn41d/
Reakcia na: johnnyjanko #59:
potvrdzujem, starsia generacia
rodina odcestovana, hranice zavrete a nezaplatene faktury, toto ist zaplatit na tamtu pobocku, toto zas na inu pobocku
to akoze vazne vsetko platis osobne a v hotovosti? jj, a este aj fakturu za net osobne k providerovi
takze hej, starsia generacia nedoverujuca ib, uplne bezne, nasa generacia uz bude v tomto ina a ked budu male pismenka na monitore, len si zvacsime font 😃
Reakcia na: N/A #52:
Odkedy som minulý rok vracal PCL kvôli novej zľave, už si to nikdy nechcem zopakovať! 😅

Kupovať si lístky cez internet alebo v automate je podľa mňa neporovnateľne pohodlnejšie.
Reakcia na: Melange #24:
Možno by sa niektorí čudovali, ale sú takí ľudia (a nie je ich málo), ktorí chodia platiť faktúry za mobil osobne do nejakej predajne mobilného operátora. Takže áno, takéto služby sú využívané, ale je to skôr na hanbu a rozhodne to žiadna firma extra nepropaguje. Naopak, firmy sú rady, keď si ľudia čím viac vybavia online.

Aj DPB je isto rád, keď ľudia niečo vybavia online, ale tu sa naskytla príležitosť využiť voľné priestory na "reprezentatívnu" predajňu, bez ohľadu na to, či je potrebná alebo nie. Ale ak to pomôže zmierniť šóry na Hodžku, tak to asi nejaký účel splnilo.
Reakcia na: N/A #52:
A pre autentický zážitok odporúčam ísť tesne po obedňajšej prestávke (čiže 12:35, keď ešte budú riešiť kávičku), alebo tesne pred záverečnou.
Reakcia na: lostrail #53:
Hej a teta mu zahlási (ako minule jednej cudzinke v inej inštitúcii): "No, vidím, že viete trochu po slovensky, tak budeme komunikovať po slovensky. Na Slovensku po slovensky."
Reakcia na: Valec #46:
Ale ved to je jasne, ze tie hodiny vychadzaju z uradnych hodin klientskeho centra. A aj to je samo o sebe na plac, ze tzv. "klientske centrum" je vacsinu casu akurat zatvorene centrum.

Ale ako uz napisal Kecho, to by nemal byt dovod.
Reakcia na: 3pa3ck3 #35:
???
A ako by si definoval bezneho turistu? Ti totiz fotia najviac ;-P. Lebo teda mam nieco pocestovane, kupoval som si listky z automatov v Taipei, Londyne, Hong Kongu, Porte, Viedni, Parizi, Macau, Bordeaux, Budapesti a Krakowe, a nemal som problem. Sam MHD nejako extra fotit nechodim.

Ale pravda napriklad je, ze co sa tyka tej Oyster karty, tu som si neskor radsej vybavil osobne na Liverpool Street Station, kedze mi nebol uplne jasny ten proces (kedy co stlacit, kedy vlozit prachy a tak). Kontaktne miesta na staniciach preto rozhodne kvitujem. Mnohym nie su jasne instrukcie na automatoch, niekde byvaju postrhavane a podobne. Ked som Oyster kartu vracal nazad, zavolal som toho kontrolora, co postava pri turniketoch, nech mi ukaze, co mam robit a zmakol som to.
Reakcia na: Melange #24:
"Tieto teórie, že sa všetko dá riešiť elektronicky, sú síce super, ale realita je taká, že v predajni na Hodžku sú často hrozivé šory. Čiže ľudia tieto služby využívajú."

To nie je teoria, ale prax. Manzelka si kupuje elektricenku zasadne online. Ja si zas kupujem listky v automatoch. Ked zasa spustia v KV elektricky, rovno na mojej zastavke je automat s platobnym terminalom, takze si listky mozem na mieste zaplatit kartou. Takze ziadne teorie. To, ze niekde caka "hroziva sora" je skor obraz o inteligencii obyvatelstva, nie o tom, ci sa nieco da alebo neda elektronicky. Kupa elektricenky online nie je ziadna hrozna veda. Ale to je tak, ked drviva vacsina substratu si zamiena pojmy internetovy prehliadac a facebook.

"Najbližšia zastávka je vzdialená hrozivé takmer dve minúty peši (Nám. SNP)."

OK, ale ked prave necestujes cez Nam. SNP, vsetko ostatne je od ruky. Some transit point this.

"Neviem, ako často chodíš do centra, ale keď je vonku pekne, tak je narvané ľuďmi. Hneď vedľa je Laurinská, kde sa zdržiavajú haldy ľudí, ale platí to aj o novom "Námestí Nežnej revolúcie" a o ďalších miestach. A to nehovorím o turistoch ale normálne domáci."

Hned vedla moze byt fajn, ale mnohi ani len cez to Primacialne namestie neprejdu, kedze tam nie je dohromady nic a o predajni nemusia ani tusit. Nauceni su, ze listky sa kupuju tam, kde "to aj chodi". To je taka normalna logika v kazdom funkcnom meste.

"...Ale to sa dá ľahko zmeniť."

Aby ta nejaky zamestnanec magoriatu razom nevyviedol z omylu.

K tym priestorom - ano, mam pocit, ze to presne vzniklo tak, ako som napisal v mojej predchadzajucej reakcii. Bolo treba vyuzit priestor, sluzba je az na druhom mieste.
Reakcia na: yellowcaptcha #23:
Tak zas, turista moze taku predajnu na namesti ocenit, ked zisti, ze mu dosli listky alebo zmenil program na dany den. Ale tiez to vidim tak, ze ide o samoucelnu zalezitost. "Vincko, co s tym volnym priestorom pod radnicou?" "Neviem Jozi. Ked nic, dajme tam aspon predajnu listkov na bus."
Nemôžem si pomôcť, ale po tejto diskusii si nepôjdem kúpiť lístok do automatu, ale pôjdem k tete do okienka v trafike pri zastávke, už len z toho nostalgického pocitu. 💗
Reakcia na: Valec #50:
Vsetko v najmoch byva o dohode dvoch zmluvnych stran. Ak nie je poziadavka, preco by si mal prenajimatel robit zbytocne starosti.
Reakcia na: kecho #49:
Možno si si to nevšimol preto, že kino má zväčša iné otváracie hodiny, ako zvyšok predajní v OC. Navyše, tie otváracie hodiny nie sú časy, kedy sa odomyká a zamyká OC, ale kedy sú obchody otvorené.
V tomto prípade však ide o administratívnu budovu, ktorá má svoje prevádzkové hodiny a ktorá sa po určitej dobe zamyká.
Reakcia na: Valec #46:
Nevsimol som si, ze by napriklad kina v obchodnych centrach zatvarali o 21:00, aby “vychadzali z otvaracich hodin OC”...
Reakcia na: martinah #47:
Ziaci, studenti, dochodci, vodici dpb. To su predsa najviac platiaci zakaznici...
tie casy, kto to vtedy stiha? pracujuci nema sancu
pripomenulo, ked bolo treba prevziat cenu z jednej sutaze, pcl na olejkarskej v administrativnej budove, nechapali, ze jednoducho nemozem len tak odist z prace, doteraz mam niekde odlozene tie maily a dohadovanie sa, nakoniec som to aj tak vybavovala pocas "lekara", ktory nastastie je nedaleko, inak sa nedalo
prvy a posledny omyl zucastnit sa nejake sutaze v dpb, bohuzial toto dopredu nikde nenapisu, a zjavne sa v tomto nezmenilo nic
Napadlo niekoho ohľadom tých otváracích hodín, že vychádzajú z otváracích hodín toho "klientskeho" centra magistrátu? Keďže to miesto nie je nijak špeciálne označené, tak tam žiaden turista nezablúdi, iba že by ho tam poslali z TIC oproti cez námestie (kde by bolo lepšie miesto na predaj lístkov na verejnú dopravu, hoc len papierových).

Inak, ako vidím na fotke, jediné do čoho DPB investoval sú tie nálepky na skle, celé ostatné zariadenie je magistrátne a bolo tam aj predtým. A ešte aj na tých nálepkách je najdôležitejším logo DPB, ako keby tam lístky predávali aj iné mestské organizácie (DPOH, ZOO, OLO..?).
Podľa mňa nie je nová predajňa na Primaciálnom námestí veľkým prínosom pre miestnych ani pre cudzincov a nebolo by to lepšie ani ak by bola otvorená do 20h. Iba že by sa tam presunili špeciálne služby, ktoré sú aktuálne zašité na Olejkárskej, to by význam malo.

Základné informácie a cestovné lístky pre turistov (domácich aj zahraničných), ktorí sa už nejako dostali do centra, by mali predávať v infocentre na Klobučníckej. Vedia tam po anglicky a majú otvorené aj cez víkend.

Pre bratislavčanov je predaj na Hodžovom námestí úplne dostatočný. Radšej iba pár predajní, ale otvorených dlhšie.
Reakcia na: 3pa3ck3 #41:
Oprávnene očakávať sa to možno dá, ale prax je iná.
Reakcia na: 3pa3ck3 #41:
Neviem, či som príliš mladý, alebo čo... Ale osobne sa mi najviac osvedčilo si pred príchodom do nového mesta v kľude prezistiť cez web, aké sú možnosti - vidím prehľad cien, typy tarify, môžem to v kľude vyhodnotiť, porovnať s mapou zón atď. bez toho, že by som bol odkázaný na rýchle áno-nie nejakému cudzincovi s odlišnou (oboma smermi) znalosťou jazykov než ja...
Reakcia na: 3pa3ck3 #41:
No u mňa je to presne naopak, keď v zahraničí niekam prídem, tak radšej idem do automatu a pozriem si v kľude aké sú možnosti, ako sa s niekým v strese radiť osobne. 🙂
Reakcia na: 810zssk #36:
U turistu, ktorý je v danom meste po prvýkrát, sa dá oprávnene očakávať, že nemá prehľad o tarifnom systéme a kompletnom sortimente lístkov a teda môže byť rád, že sa bude môcť osobne poradiť s predajcom, čo je pre neho najvýhodnejšie
Reakcia na: MatejBA #39:
Nahrad si teda Londyn napr. Berlinom, Lisabonom, Hamburgom, Madridom, Varsavou, alebo niektorym z baziliona dalsich miest kde nemaju magicke karticky a napriek tomu si davy turistov bez problemov zvladaju kupit listky z automatu. Je to uplne standardny postup po celej Europe.

Napokon aj na Hlavnej stanici vacsina zamieri k nim a nie do predajne DPB. Detto BTS letisko. Imho vacsinu ludi ani nenapadne hladat nejake okienko.
Reakcia na: 810zssk #38:
To suvisi tak, ze v takom Londyne to neriesis, ci to kupis z automatu alebo od tety za okienkom - kupis kartu, dobijes kredit a ficis s dennym/zonovym limitom (alebo rovno pouzijes bezkontaktnu kartu co uz podla mna u nas malo byt davno, ale §nikdysatotaknerobilo). Preto nemaju problem postupne rusit takmer vsetky predajne a nahradzat ich automatmi.

U nas ale musis zistit/kupit presny casovy listok (alebo turisticky, ktory sa nie vzdy oplati ak chces velku cast mesta prejst peso), davat si pozor na zonovu platnost listka (ak niekto nejde len do Bratislavy) a sledovat si kolko trva cesta (nehovoriac ze velka cast automatov je stale len na mince - ak to tak nie je, tak to bude pre mna prijemnym prekvapenim) - v nasom systeme ta teta za okienkom zatial opodstatnenie ma. Druha vec je kvalita komunikacie DPB a otvaracie hodiny voci zahranicnym turistom...
Reakcia na: MatejBA #37:
A to prosím súvisí ako? Turista u nás spravidla využije papierový CL a nepotrebuje sa zaoberať nejakou kartou. Nemyslím že priemerný návštevník BA si po príchode ide vybavovať BČK...
Reakcia na: 810zssk #36:
Lenze taky automat v Londyne ti vypluje Oyster kartu, co u nas sa ti moze nechat zdat o predplatenej karte s kreditom za 1 minutu z automatu 🙂
Reakcia na: 3pa3ck3 #35:
Ale no, choď sa pozrieť na hociaké veľké letisko a pozoruj koľko ľudí používa automat a koľko niečo iné. Taký Heathrow, Gatwick alebo bárs aj VIE by skolabovali keby si tam signifikantná skupina ľudí kupovala lístky od obsluhy. O tom malom kumbále Wiener Linien schovanom v podchode na Hauptbahnhof ani nehovorím.

Automaty sú najbežnejší predajný kanál v drvivej väčšine Európy. Neviem kde sa stále berie premisa že turista je automaticky úplný idiot neschopný použiť totie moderné technológie.
Reakcia na: 810zssk #34:
Lenže šotouš sa nemôže považovať za bežného turistu...
Reakcia na: gejza #28:
No neviem, nacestované mám dosť a v 95% prípadov mám lístky z automatu, nie od tety za okienkom.
Reakcia na: shaggy #32:
Koľkokrát mám napísať, že tie otváračky sú idiotské, aby si to pochopil? Dvakrát nestačí?

Celú dobu píšem, že miesto je dobré, ale otváračky sú zlé.
Reakcia na: Melange #21:
Áno, centrum je zároveň centrum spoločenské diania pre domácich. Preto tam s kamošmi vybehneme na pivko cez týždeň o 15tej a stihnem si do 16tej aj kúpiť električenku 🙄
Reakcia na: Jajboli #30:
Áno, kúpa CL bezkontaktne je user-friendly. Preto Ti radím stlačiť tlačidlo s domčekom. Zistil by si, že ten systém je už v testovacej prevádzke. 🙂
Reakcia na: Jak44 #26:
Prepáč, ale prečo by mal zákazník používať nabitú PK? User friendy riešenie je platba za CL bezkontaktnou platobnou kartou cez označovač ktorý by fungoval ako plat. terminál. Je to existujúce riešenie, ak by mali menežéri v DPB rozum, dávno sme to mať cez kúpenú licenciu spustené a vysoko pravdepodobne by to bolo aj cenovo výhodnejšie ako doteraz nevyvinutý SW.
Reakcia na: 810zssk #27:
Osobne si myslím, že samotní dopravcovia pôsobiaci v IDS by už predajne prevádzkovať nemali (teda, za predpokladu, že nemajú aj iné služby mimo IDS, ktoré by si vyžadovali ich existenciu), ale mal by ich prevádzkovať priamo organizátor IDS.
Reakcia na: 810zssk #27:
Dovolím si oponovať - minimálne na vstupných bodoch do Mesta (letisko, autobusová stanica a železničná stanica) je takáto predajňa prvým miestom, kam turista ide, aby si zakúpil cestovný lístok a získal základné informácie.

Typickými príkladmi môže byť letisko CDG v Paríži, spoločná hala letiska a železničnej stanice v Amsterdame, letisko Fiumucino v Ríme alebo stanica Den Haag Centraal. Naproti tomu na letisku Zaventem v Bruseli máš dole na železničnej stanici predajňu, ale o poschodie vyššie je busový terminál obslúžený len niekoľkými multifunkčnými automatmi. Samozrejmosťou týchto predajní sú dlhé otváracie hodiny počas 7 dní v týždni.
Ja to vnímam tak že hlavným účelom predajní by už nemal byť predaj lístkov, keďže toto vieme oveľa efektívnejšie robiť elektronicky. Nejde len o online predaj (ktorý niekomu nemusí vyhovovať), ale napr. aj multifunkčné automaty, pokiaľ by sa ich sieť masívne rozšírila. Plus rozsah toho čo všetko ide vybaviť elektronicky by sa dal a mal zlepšiť (napr. to predlžovanie zliav).

"Predajne" v roku 2020 teda vnímam skôr ako akési servisné centrá kde sa riešia zložitejšie úlohy ako napr. operácie nad kartami, reklamácie, informácie a tak podobne. Nechodím si tam kupovať kupón každý mesiac, ale len raz za čas niečo vybaviť - ideálne len keď je nejaky problém. Celkovo dúfam že po spustení nového tarifného systému BID v 2022 už zostane dôvodov chodiť na predajňu veľmi málo, ak sa podarí výraznejšie presunúť k odbavovaniu platobnými kartami (pre JCL aj PCL).

Z tohto pohľadu už nemá zmysel prebujnelá sieť s predajňou na každom sídlisku akú mal DPB kedysi (a už ju aj primerane zredukoval), ale viac zaváži jej dobrá časová dostupnosť.
Reakcia na: Jajboli #25:
Skús niekedy kliknúť na tlačidlo domčeka v žlto-čiernom označovači s predĺženou prednou stenou smerom dole od štrbiny. 😉
Reakcia na: Melange #24:
A pritom by stačilo KONEČNE zaviesť platbu za CL bezkontaktnou platbnou kartou cez terminál vo vozidlách DPB. Kriste, kde to viazne? Veď ak majú neschopného dodávateľa softvéru, tak snáď má DPB v zmluve klauzulu o odstúpení od zmluvy!!! Kedy to plánujú nasadiť, keď budeme mať teleporting?
Reakcia na: lostrail #22:
Tieto teórie, že sa všetko dá riešiť elektronicky, sú síce super, ale realita je taká, že v predajni na Hodžku sú často hrozivé šory. Čiže ľudia tieto služby využívajú.

Najbližšia zastávka je vzdialená hrozivé takmer dve minúty peši (Nám. SNP).

Neviem, ako často chodíš do centra, ale keď je vonku pekne, tak je narvané ľuďmi. Hneď vedľa je Laurinská, kde sa zdržiavajú haldy ľudí, ale platí to aj o novom "Námestí Nežnej revolúcie" a o ďalších miestach. A to nehovorím o turistoch ale normálne domáci.

Blbé otváračky som už kritizoval. Samozrejme, že by to malo byť otvorené aj v sobotu a cez pracovné dni do povedzme 20:00. Ale to sa dá ľahko zmeniť.

Ostatné lokality, ktoré navrhuješ - áno, asi by predajňa mohla byť aj tam, avšak problém bude asi aj v priestoroch. Tuto bude predajňa v priestoroch patriacich mestu, takže si nemusí nič prenajímať a ušetria sa peniaze.
Reakcia na: lostrail #22:
Ja by som nadviazal: tiež mi nieje jasné pre koho má byť táto predajňa určená a preto by som bol rád ak by nám to páni z DPB mohli ozrejmiť.

Pretože zatiaľ mi to vychádza iba tak, že magistrát poskytol priestory prakticky zadarmo, niekto si povedal prečo nie ale už nebol nikto kto by sa spýtal prečo áno.

Prečo je vhodné vložiť kapitál (zamestnanec, prístroje, úprava priestorov a prípadný nájom za priestor) do rozdrobovania služieb medzi osem predajní z ktorých zrejme všetky okrem predajní na Hodžovom námestí, Hlavnej stanici a Olejkárskej majú iba po jednom pracovníkovi.

A ešte aj z tých troch menovaných pracujú bez uzatvorenia prevádzok v čase prestávky iba v jednej (teda vyzerá, že v dvoch pracujú dvaja pracovníci v každej – jeden na každej zmene a iba na Hodžovom je viacej ako jeden pracovník na každej zmene).

Ako už začal 810zssk – naozaj je DPB presvedčený, že zákazníci viacej ocenia ak majú prevádzku bližšie ale musia sa trafiť do pomerne malého okna v pracovné dni doobeda ako keby šli kúsok ďalej a vybavili by si čo potrebujú kedykoľvek v čase od 6:00 do 20:00 a aj v sobotu v rovnakom režime. Alebo prípadne aj dlhšie alebo a aj v nedeľu (neviem ako by vychádzali ušetrené hodiny z tých piatich malých prevádzok)?

Predajňou na Hlavnej stanici DPB pokrýva turistov (na AS im poskytuje rovnaké služby Slovak Lines), ktorí sa iba tak zrejme nezhmotnia v historickom centre a tými zvyšnými dvoma (na Hodžovom a Olejkárskej) by pokrýval zvyšných obyvateľov, ktorí by nešli okolo staníc a tých turistov, ktorí by potrebovali v centre navštíviť predajňu.
Reakcia na: Melange #21:
Ja teda neviem, ci potrebujes ziveho cloveka, ked si kupujes obycajny listok, pretoze ja teda urcite nie.
Ergo, taketo miesto by som vyuzil mozno vtedy, keby som chcel vybavovat nieco horsie (a na dlhsie). Napr. nejaku reklamaciu, odvolanie voci pokute alebo inu "chutovku". Dokonca uz aj elektricenka sa da kupit online. Okrem toho, vybavovat veci vacsinou chodim inokedy ako v case, ked sa chcem ist spolocensky vyzit. Povazujem to za povinnost a nie zabavu. A preco si kazit zabavu?

Cela ta kombinacia miesto / otvaracie hodiny / jazyk je divna. Na jednej strane to umiestnenie v centre ma najvacsi zmysel pre turistov (neviem, kedy si bol naposledy v centre a ci si aj trochu pocuval, ale slovencina tam mava pomerne skromne zastupenie), no zaroven rozhodnutie nepouzit ziaden svetovy jazyk a nastavit z tohto hladiska totalne nemozne otvaracie hodiny, je prinajmensom bizarne.

Ak takuto predajnu smerujeme na domacich, aka je dostupnost od najblizsej zastavky MHD? Pochopim podchod na Trnavskom myte, pochopim Hodzovo namestie, hlavnu stanicu, gastanovy hajik, este aj oil street, ale toto je pre domaceho uplne od ruky. Okrem toho, prave Primacialne namestie je cele take zvlastne. Predovsetkym tam dohromady nic nie je (ziadne podniky, ci prevadzky, nanajvys galeria), co z neho robi v podstate pesie tranzitne miesto. Ak sa ides ako domaci spolocensky vyzit, je vysoka pravdepodobnost hraniciaca s istotou, ze neskoncis tu. Ak ides do mesta nieco vybavit, tiez je velmi pravdepodobne, ze o toto miesto nezakopnes - nemas tu ziadnu instituciu, kde ako smrtelnik mozes nieco riesit, pokial samozrejme nejdes dat nejaky podnet na radnicu osobne, co je sice obdivuhodne, ale hlavne zbytocne, kedze sa to da elektronicky. Aj keby, ako casto mas vo zvyku sa takto aktivizovat?
No a samozrejme - ak sa cez den niekam presuvas MHD, uvitas skor zakaznicke centra blizko tvojich tras. Nebudes kvoli tomu stradovat cez pol centra (iba, ak by si bol z tych, co su posadnuti krokomermi a tou kacicou, ze aby si bol zdravy, mas denne urobit 10 000 krokov - ale naco potom chodit MHD?).

Jasne, potom tu mame este kolobezkarov a cyklistov, ale oni uz do urcitej miery dopravny prostriedok maju, takze percentualne to asi nebude ziadne terno. S autom tam tiez nezaparkujem.

Cize ano, suhlasim, ze taka predajna by mala byt tam, kde su ludia, preto zaroven absolutne nechapem, preco Primacialne namestie. A ak hovorime o turistoch, ktori su tam casto jedini ludia, preco take nemozne otvaracky a chybajuca anglictina.

Skor to vyzera tak, ze zamestnanci radnice, ktori este nechodia do prace autami, si chceli zriadit miesto, kde si mozu kupit listky kusok blizsie.

A pritom je tolko vhodnejsich miest: Blumental, Kamenne namestie, Americke namestie, Racianske myto, SAV, Saleziani, blizko zastavky Mileticova, Bajkalska, Patronka, Molecova ("Riviera"), Zaluhy, Astronomicka (neskor TIOP Ruzinov), Farskeho...

Niektore sice nie su uplne najvonavejsimi kandidatmi, ale stale porazaju Primacialne namestie o dve konske dlzky.
Reakcia na: shaggy #16:
Historické centrum je zároveň centrum spoločenského diania a trávi v ňom veľa času aj veľa Bratislavčanov, preto má zmysel, keď takáto predajňa je tam, kde sú ľudia.
Reakcia na: Jajboli #19:
Hlavne treba všetko podriadiť upratovačke, aby mohla ísť skoro domov k deťom... zákazníci sú už len nutné zlo.

To je niečo ako turistické informačné kancelárie po väčšine Slovenska, pondelok až štvrtok do 16:00 a piatok do 15:00 lebo veď víkend sa blíži.

A sobota a nedeľa, keď sú turisti, zatvorené 🙂
😁
Tá pracovná doba, to si robia prdel? Je mi síce jasné že Vallo je progresívny komunista, ale mohol by si uvedomiť že normálni ľudia trčia do nejakej 16,30 v práci, otv. doba mala byť denne do 18.h.!!!! KOMUNISTI!
Reakcia na: 810zssk #7:
Keby to aspoň utorok a štvrtok bolo 12:00-20:00, už by to vyzeralo trochu prozákaznícky. Takto to vyzerá, že niekto chcel cez Koronu urobiť biznis s nábytkom a zariadením predajne.

Ale presne, treba držať trend ako Slovaklines na Nivách. Po 18:30 si môžte akurát... viete čo. Ľudia predsa cestujú len do práce a z práce. Verejná doprava nie je na iné aktivity, tobôž na rozmary či zábavky.
Reakcia na: johnnyjanko #4:
Hm, chcel by som vidieť, ako sa tarifne vybavuješ v automate v Darmstadte. Tam sme dvaja tarifní šotouši potupne skončili v infocentre a ani tam nám nedokázali bezchyne splniť naše želanie. O tomto tarifnom zväze sa mi snívajú zlé sny, keď som chorý.
Reakcia na: Melange #15:
Ale veď sa nižšie písalo, že tieto predajne sú hlavne pre domácich, ktorí kupujú električenku (preto tam ani nemusia byť nápisy v angličtine). Aký má teda zmysel umiestniť to do turistického centra? Domáci ide nakupovať skôr tam, kde býva/pracuje.
Reakcia na: Maremi #13:
Je to hneď oproti turistickému centru a v podstate jediná predajňa DPB v historickom centre. Predajne na Hodžku a pod Novým mostom neberiem ako predajne v centre, ale ako na kraji centra. Plus je to blízko frekventovaného uzla Nám. SNP/Kamenné nám.

Blbé otváracie hodiny sú iná vec. Samozrejme, že by to malo byť otvorené aj soboty a možno aj nedele.
Reakcia na: Maremi #13:
Asi schválne spravili také, aby tam nechodilo moc ľudí.. 🙂
Prečo práve v primaciálnom paláci ? To bude zívať prázdnotou okrem zač. škol. roka
Reakcia na: Solider #11:
Alebo ako banka - predajna a z vonka predajne "listkomat" 😃
Reakcia na: 810zssk #7:
Toto by vôbec nemusel byť zlý nápad a navyše tuto mohol byť pokojne len multifunkčný automat na vrátnici pod dohľadom, prístupný 24/7.
Reakcia na: johnnyjanko #5:
tento typ "závanu 90.-ych rokov" je úplne bežný v Paríži, Ríme, Bruseli či Haagu
Reakcia na: Viko #8:
„reprezentatívna budova v centre má trocha iné nároky na celkový vzhľad“ – škoda, že im to nikto nepovedal skôr ako oblepili okienka všetkými tými nálepkami… 😉
Reakcia na: N/A #6:
Predpokladám, že reprezentatívna budova v centre má trocha iné nároky na celkový vzhľad, ako čisto úžitkový kamrlík v podchode, a tomu sa prispôsobil i DPB. Nevidím v tom problém.
Pozerajúc tak na tie typické verejnosprávové otváracie hodiny (nie len na tejto predajni), nebolo by zmysluplnejšie škrtnuť cca štvrtinu predajní, s tým že by sa neprepúšťalo, ale personál by sa skonsolidoval do tých zostávajúcich predajní s tým že by boli otvorené dlhšie (a bez rôznych obedových prestávok) a aj cez víkendy?
Skôr ma zaráža, prečo tam musí byť na skle obrovská nálepka so škrtnutým mobilným telefónom. Pripadá mi to ako taký závan z 90. rokov.
Reakcia na: N/A #1:
Síce angličtina nie je na škodu, ale zase by som to toľko nepreceňoval. Takéto predajne sú určené hlavne pre domácich, ktorí riešia PCL. Turista oveľa viac ocení poriadny automat, ktorý vie komunikovať po anglicky a dá sa v ňom platiť kartou. Navyše si nepotrebuje kupovať lístky v strede mesta, ale skôr na stanici, na letisku a podobne.

Kedykoľvek som bol v nejakom cudzom meste a potreboval kúpiť lístky na pár minút alebo dní, vždy som to vybavil bez čakania v automate rovno na stanici alebo letisku.
Reakcia na: N/A #1:
Ale veď písmo už je v súlade s novým dizajnom, je to Roboto. Tam na skle veľa vody nenamútiš. S tou angličtinou sa ale dá súhlasiť, toho je škoda.
Na korporátny dizajn, ktorý bol prezentovaný pred pár rokmi, sa už zabudlo? Okrem toho by bolo zrejme naivné očakávať, aby na predajnom mieste v centre mesta boli základné nápisy typu "Predaj CL" uvádzané aj po anglicky...