Náhradnú dopravu do Karlovej Vsi možno zrýchlia buspruhy

Ich realizácia bude závisieť od schválenia príslušným orgánom.

Začiatok nového školského roka nepríjemne prekvapil cestujúcich, ktorí sa rozhodli využiť MHD popri rekonštruovanej Karlovesko-dúbravskej električkovej radiále. Autobusy náhradnej dopravy uviazli v rozsiahlych dopravných zápchach spolu s individuálnou dopravou a počas špičiek postupne naberali meškanie hodinu i viac. Ešte väčším zdržaniam sa predišlo aspoň otvorením priecestí z Mlynskej doliny k Lafranconi a z Botanickej na Devínsku cestu k 2. septembru. Dopravu však brzdí najmä meškajúca prestavba križovatky Molecova s nejasným termínom dokončenia.

Pred začiatkom poslednej etapy modernizácie radiály mesto informovalo, že projekt organizácie dopravy zahŕňal aj vytvorenie vyhradených buspruhov, ktoré však krajský dopravný inšpektorát schváli, až keď si to dopravná situácia vyžiada. A hoci sa počas uplynulých mesiacov pravidelne tvorili zápchy popri rekonštruovanom úseku električkovej trate, k realizácii buspruhov dodnes neprišlo. Magistrátu sme sa preto opýtali, či dopravnú situáciu vyhodnocovalo a či má pripravené riešenie súčasnej katastrofálnej situácie v Karlovej Vsi, vzhľadom na to, že práce na trati potrvajú ešte minimálne vyše mesiaca.

"So zriadením BUS pruhov popri modernizovanej Karloveskej radiále naďalej uvažujeme. Momentálne čakáme na vydanie rozhodnutia príslušného správneho orgánu, kým pristúpime k ich samotnej realizácii," uviedla hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Katarína Rajčanová. Bližšie informácie o buspruhoch magistrát opäť neposkytol. Nie je ani jasné, prečo neboli buspruhy pripravené už k začiatku školského roka. Ak totiž takýmto prístupom mesto vyženie ďalších cestujúcich z MHD, je otázne, či sa tam ešte vrátia, najmä v súčasnej ťažkej dobe, kedy už MHD pre obavy z koronavírusu opustilo nemálo cestujúcich.

Pripomeňme ešte, že buspruhy na Botanickej a nábreží boli vyznačené už začiatkom marca pred prvou tohtoročnou etapou modernizácie, ale ešte pred tým, než sa vôbec využili, ich mesto zrušilo s odôvodnením, že boli realizované omylom. Ich zrušenie vtedy na plynulosť dopravy nemalo, keďže začiatok modernizácie pripadol na začiatok pandémie, kedy doprava v meste takmer úplne ustala.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #197:
Z jednotky na trojku sa radilo jedine ak sa vysypali na dvojke synchróny. Inak sa rozbiehalo na dvojke a radilo sa normálne 2-3-4-5.
Reakcia na: ufo #196:
Prvých veľa sérií Kádárovej pomsty nemalo do salónu žiadne iné kúrenie ako bufík a ten veru nikto v mestskej doprave nezapínal, pretože to šlo do spotreby. Až keď sa niekedy okolo 198x objavili Ikáče s teplovodným kúrením aspoň v prednom článku, tak sa dalo ako tak vydržať.
Reakcia na: TeBeCe #203:
Od Janotovej po Molecovu to velmi nepomoze, ked potom bude stat v zpache s autami medzi Janotovou az po Tomankovu 😃
Reakcia na: TeBeCe #202:
Tak. A na molecovej od janotovej.
Reakcia na: MatejBA #201:
Od nadluciek asi po jurigovo, idem este pozriet.
Reakcia na: TeBeCe #200:
Kde presne?
Na karloveskej z nicoho nic pribudol buspruh do mesta.
Reakcia na: 810zssk #156:
Teraz bola reč o primátorovi alebo o vedúcich pozíciách na magistráte? Pretože primátor môže byť zaplatený akokoľvek, môže byť nekorupčný akokoľvek, jeho mandát však vzniká na základe zvolenia v priamej voľbe obyvateľmi, preto vyhrá najpopulárnejší, nie zákonite najlepší. Čiže opäť nejaká paralela so súkromnou sférou je nemožná.
Reakcia na: 810zssk #140:
To skôr súvisí s tým, že mzdy v súkromnom sektore sa väčšinou nezverejňujú, preto ľudia nemajú prehľad o tom, koľko je primeraná výška odmeny za výkon na manažérskej pozícii.

Či efektivita alebo neefektivita, zásadný rozdiel medzi súkromným sektorom a verejnou správou je v tom, že verejná správa tu bude fungovať bez ohľadu na efektivitu a inovácie, súkromná spoločnosť musí prežiť na trhu, organizácia vo verejnej správe nie. Od toho sa odvíja aj mzdové ohodnotenie zamestnancov a vlastne tak sa definuje aj význam zamestnanca pre organizáciu.
Reakcia na: NOKS #194:
Toto je nostalgia. Ja som chodil na gympel kombom 21+81 a pri prestupe na Savke som sa vonku vlastne zohrial. Radenie z 1ky na trojku. Keď vodič hodil neutral dole pražskou, motor hrozivo stichol ale každý srob sa klepal.
Reakcia na: NOKS #194:
Keď vodič zapol kúrenie, tak kúrili. Nebolo to nič nezvyčajné.
Reakcia na: NOKS #194:
A hlavne zvnútra zamrznuté okná - kto sa chcel pozerať von, musel si to sám zoškrabať 🙂
Reakcia na: tr3mp #193:
ikarusy 28x nekúrili vôbec a ako sme pekne prežili 90te roky 😬 si pamätám ranné L122 z dnv čo prišli rovno z vozovne na prvé kolo tak boli ako z mrazáku a riť ma oziabala ešte na patrónke ... pekný fail boli aj tie kovové madlá ktoré boli sakra studené ale keď si si vyčíhal človeka ktorý vystupoval a chytil si sa tam kde držal on predtým tak si ju mal zohriatu 😁
Reakcia na: Viko #189:
Ja nemám nič proti vykúreným vozidlám v zime, ale podľa mňa sú dostočne vykúrené. Problém nie je ani tak v samotnej teplote pri jazde ale v tom, že keď idem večerným spojom v zime, tak býva najväčší chlad pri čakaní 15 minút na zastávke. Nie každý má možnosť prezliecť sa špeciálne na čakanie na autobus 😉 Po nastúpení do vozidla sa v zime nastupuje do prostredia aj o 20-30 stupňov teplejšieho ako je vonku.

Pri MHD som hádam ešte ani nešiel nekúriacim vozidlom. Vlakom raz áno, dlhšiu trasu osobákom (tak pred 20 rokmi) a ešte aj okná boli zamrznuté zvnútra 😉
Reakcia na: Dispecer #191:
Svoj podiel na tom určite má aj údržba, predovšetkým ale treba pozrieť, po akých cestách to jazdí.
Reakcia na: Urbanway 2423 #190:
Tipnem si: Údržba level Petržalka. 🙃
Reakcia na: 810zssk #170:
U Citelisov (okrem #1031 - #1036) mi nepríde zlé len kúrenie, celkovo sú to podľa mňa jedny z najhorších autobusov (neviem, či to je len údržbou, alebo aj niečím iným), strašne sa trasú, nekúria, klímu majú iba pre vodiča (neviem, ale či je funkčná), hrdza sa prediera lakom a celkovo mi prídu, akoby sa rozpadali za jazdy. Podľa mňa je na tom väčšina oveľa horšie, ako napr. BN 10,5 s podobným vekom, ale tak snáď sa čoskoro obstarajú aj nové krátke autobusy, ktoré nahradia Citelisy.
Reakcia na: tr3mp #183:
Prezradím ti, že v zime kabát vrátane šálu a podobných vecí, čudujsasvete, nosím. Akurát pod ním nemám dva svetre a na nohách pletené ponožky+snehule, aby som bol pripravený vysedávať vo vychladenom vozidle, ale bežné oblečenie primerané destinácii a tomu, koľko sa dokážem pri presune po vonku pohybom zahriať. Áno, keď máš svoj kancel, kde sa môžeš prezliekať a prezúvať do nemlátom, môžeš mať špeciálny outfit na cestovanie, ale nie každý má tú možnosť.
"od stredy 9. septembra spustíme na niektorých úsekoch na Karloveskej a Molecovej v smere do centra bus pruhy"
https://www.facebook.com/vallo.primator/videos/vb.891749924316341/336521820878215/
Všimol si niekto že na zástavke Kráľovské údolie dali na nástupište električiek zopár atracitových stĺpov a dva čio tri svetlosivých stĺpov? Rovnako na zástavke Lafranconi sú umiestnené svetlé stĺpy na nástupišti zástavky, hoci majú byť tmavé. Čistý Pat a Mat v akcii.