Dopravný podnik predstavil nové "letiskové" autobusy

Nové Solarisy Urbino 18 prinášajú viacero noviniek a vylepšení.

Dopravný podnik Bratislava predstavil nové kĺbové autobusy Solaris New Urbino 18 pre linky s vyššou frekvenciou prepravy cestovnej batožiny. Jedenásť nových kĺbových autobusov bude do premávky nasadených od začiatku septembra a premávať budú na linkách 61 a 96 k bratislavskému letisku.

Verejnosť sa môže s novými autobusmi detailne oboznámiť ešte pred ich zaradením do premávky na Námestí Nežnej revolúcie pred Starou tržnicou dnes (27.8.2020) do 18. hodiny v rámci osláv 125. výročia bratislavskej MHD.

Nové autobusy so sebou priniesli do Bratislavy viaceré vylepšenia a novinky, ktoré boli inšpirované nielen inými mestami západnej Európy, ale sú aj poučením z chýb z minulosti.

„Príchodom nových vozidiel Solaris New Urbino do Bratislavy sa začala napĺňať vízia mesta i Dopravného podniku Bratislava o kvalitatívnom skoku pri cestovaní hromadnou dopravou pri dodržaní princípov hospodárnosti a efektivity vynaložených finančných zdrojov. Je pred nami ešte dlhá cesta, avšak iba prostredníctvom nej dokážeme verejnosti ponúknuť atraktívny spôsob prepravy po meste ktorý je ekologický, časovo úsporný, ekonomický, no najmä komfortný,“ uviedol predseda predstavenstva DPB, Ing. Martin Rybanský, pri príležitosti predstavenia nových autobusov.

Veľký priestor pre batožinu

Autobusy majú po prvý raz vo vnútri vyčlenený osobitný priestor pre bezpečné uloženie väčšej cestovnej batožiny. Tento priestor sa nachádza medzi prvými a druhými dverami a tvorí ho kovová konštrukcia s policami. Priestor na uloženie batožiny sa nachádza aj oproti tretím dverám, avšak už bez regálov.

Oproti druhým dverám je vyčlenený veľký priestor pre detský kočík, invalidný vozík či bicykel. Novinkou sú tu popruhy pre bezpečné upevnenie bicykla, ktoré doteraz v bratislavských vozidlách chýbali. Nástupné dvere pre cestujúcich s kočíkmi či na invalidnom vozíku sú zreteľne označené veľkými piktogramami priamo na sklách dverí.

Komfortnejší interiér pre cestujúcich

V interiéri nových vozidiel čakajú na cestujúcich sedadlá s hygienickejším koženkovým poťahom v červenej farbe s príjemnou štruktúrou. Sedadlá vyhradené pre určité skupiny cestujúcich sú farebne odlíšené (modré) a zároveň sú označené piktogramami priamo v čalúnení. Prídržné tyče v interiéri sú zhotovené z nerezu, ako je to pri vozidlách Solaris bežné. Farba podlahy je tiež farebne zladená s vozidlom. Už bežným štandardom sú nabíjacie USB zásuvky pri sedadlách, Wi-Fi konektivita a kamerový dohľad.

Komfortnejšie cestovanie v letných dňoch zabezpečí výkonnejšia klimatizácia a zatmavené bočné okná. Prehrievanie interiéru v letnom období zníži aj biela strecha vozidiel, ktorá lepšie odráža slnečné lúče. V období, kedy nie je potrebné používať klimatizáciu, zabezpečia dobré vetranie interiéru veľké posuvné otvárateľné bočné okná.

Pre jednoduchšiu orientáciu sú zjednotené tlačidlá na otváranie dverí a signalizáciu výstupu na zastávke na znamenie. Cestujúci tak nemusí premýšľať, ktoré tlačidlo treba pred vystupovaním stlačiť. Nové vozidlá sú vybavené aj zatváraním dverí pomocou fotobunky - v prípade dlhšieho pobytu vozidla na zastávke si cestujúci môže fotobunkou zatvorené dvere opätovne tlačidlom otvoriť.

Vylepšený informačný systém

Vozidlový informačný systém prináša do Bratislavy viacero noviniek. Po prvý raz sú na nových vozidlách použité vonkajšie plnofarebné LED displeje s vyšším rozlíšením oproti doteraz používaným displejom. Farby liniek zobrazovaných na displejoch budú korešpondovať s ich farbami v cestovných poriadkoch a v schéme liniek. Vnútorné informačné panely majú dvojnásobnú šírku, rovnako ako to cestujúci už poznajú z nových nízkopodlažných električiek.

Okrem doterajších informácií o priebehu trasy sa budú na vnútorných paneloch cestujúcim zobrazovať aj aktuálne informácie z dopravného dispečingu a tiež aj informácie o možnostiach prestupu na ďalšie linky a aktuálne odchody liniek z najbližšej zastávky.

Výkonnejšie motory a nižšia cena

Nové autobusy sú vybavené výkonnými naftovými motormi DAF Paccar s výkonom 270 kW (doteraz najvýkonnejšie bratislavské autobusy), ktoré spĺňajú najnovšiu emisnú normu Euro 6d.

Vďaka vysúťaženej cene za vozidlo vo výške 312 500 € bez DPH bolo možné z pridelených finančných prostriedkov zakúpiť 11 vozidiel, namiesto pôvodne plánovaných desiatich. Posledné nové kĺbové autobusy (značky SOR) zakúpil DPB v roku 2017 za 327 855 € bez DPH (v tomto prípade však boli v cene zahrnuté aj náhradné diely na tri roky).

Nová generácia autobusov symbolicky začína aj s novou kombináciou BT na tabuľkách so štátnymi evidenčnými číslami. Aj keď sa táto kombinácia už nejaký čas vydáva, doteraz na autobusoch DPB ešte použitá nebola.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jezo #80:
A to tie zhoralisy nemajú len tak hocijaké sedadlá na podestách – oni ich majú ešte vyššie ako SORy aj medvede... Hlavne teda tie sedadlá v prednom článku.
Napadla mi taka uvaha, ze ako by vyzerali miestne diskusie, keby novododane letiskove autobusy s horsie citatelnym displejom, bez beziacej klimatizacie, neotvarajucimi/nezatvarajucimi sa dverami, sedadlami na podestach, ci "nebezpecnou" rampou nad tretou napravou mali na cele logo ineho vyrobcu...
Reakcia na: Error 0x007 #78:
Práve preto, že číslo nie je vidieť, sa môžeš orientovať podľa farby. 😉
Videl som prvýkrát naživo ten displej s tou farbou liniek. Nepovedal by som, že to je krok vpred. Pri starom Bubuse je číslo linky oveľa zreteľnejšie a človek ho môže rozpoznať aj na neviem akú vzdialenosť, závisiac od farby to je pri nových displejoch skôr taký farebný fľak (na diaľku). Ešte nemáme toľko liniek s farbami, ale predstaviť si to číslo na svetlofarebnom podklade - úžasná čitateľnosť.
A vážne: To sa niekto orientuje farbami v MHD? Pri nosných systémoch ako metro alebo električka s malým počtom liniek by som nič nepovedal, ale pri autobusoch a trolejbus kde sú desiatky liniek (podobnosť odtieňov)?
Reakcia na: S499.1023 #57:
moja chyba, ospravedlňujem sa, zamenil som si si koženku s "genuine leather" tj. pomletými kožovými zvyškami vylisovanými do podoby tváriacej sa ako koža 😁
Reakcia na: Jak44 #71:
celkom dobrý nápad👍
Reakcia na: Melange #64:
Čo by bránilo bezďákom ísť o zastávku vedľa?
Reakcia na: Viko #66:
Na tej menšine, ktorá je ochotná sa socializovať.
Reakcia na: Jak44 #71:
Aj toto by bol fajn spôsob - a to nielen pre linku 61 -, ale aj tak mi ako lepšie riešenie (a do budúcnosti asi nevyhnutné) príde presťahovať tamtú nocľaháreň.
Len doplnim, ze problem smradu z bezdakov v zime sa zdaleka netyka len 61ky, ale vo VELKEJ miere elektriciek.
Reakcia na: Melange #64:
Ešte je jedno riešenie: Nasadiť na 61 konštantne revízorov, ktorí by mohli byť po vzore Ostravy "asistenti prepravy". Teda, kontrolovali by lístky, vykazovali ľudí porušujúci PP IDS BK a radili turistom. Samozrejmosťou by bola aj uniforma.

Nakoľko problém s bezdomovcami je na 61 v drvivej väčšine skoro ráno a večer, stačilo by aby boli nasadený len na celodenné poradia, čo by si vyžiadalo 8 ľudí/deň, čiže celkovo 32 ľudí (Ranná-ranná-voľno-voľno-poobedná-poobedná-voľno-voľno...). Keď už bola tá koronakríza, verím, že by sa aj 32 ľudí, ktorí majú angličtinu aspoň na A2, našlo.

Samozrejme, problém by to nevyriešilo, len presunulo inde (96 a 63). Avšak ruku na srdce, vyriešiť ten problém je beh na dlhú trať.

//Edit: Zlyhali počty, opravené. 🙂
Reakcia na: Viko #66:
Ja ti odkazy na tie výskumy dať neviem, ale je to tak, ako píšu ostatní. Títo najsmradľavejší a najotravnejší bezdomovci sú naozaj z radov tých, ktorí sa už nechcú (a často kvôli dĺžke pobytu na ulici ani nevedia) začleniť do spoločnosti. Tých ostatných si ani nevšimneš, lebo oni nechcú pôsobiť ako bezdomovci a odlišovať sa.
Reakcia na: ivanbuto #61:
Nevyliezol som včera z jaskyne, rozprávame sa o tých, čo sa chodia vyvážať do MHD, konštatne naložení v alkohole, zapáchajúci, pomočení, a bez platného cestovného dokladu.

Ja slobodu považujem za najvyššiu hodnotu, ale v civilizovanej spoločnosti platí, že nemôže byť na úkor druhých, a preto nemajú nijaký nárok na tolerovanú bezplatnú jazdu alebo hovenie si vo vykúrených čakárňach, je to priam absurdné.

Spoločnosť musí mať nástroje nielen na pomoc, ale aj na dodržiavanie stanovených pravidiel. Úlohou cestujúcich ani dopravcu nie je tolerancia, či pochopenie príčin tohto javu.
Reakcia na: gejza #67:
A v čom by bol problém? Akože tí bezdomovci by nejako ohrozovali prírodu?

Navyše teraz tam už je bariéra v podobe dvoch diaľníc, takže by peší pohyb bol regulovaný. Teoreticky by tá nocľaháreň mohla byť aj v tom výbežku medzi D1 a R7 alebo tam dakde.
Reakcia na: Melange #64:
Ketelec ? do lužných lesov a blízko chráneného územia ?
Reakcia na: S499.1023 #63:
Vieš tie prieskumy prosím aj doložiť? Lebo potom nerozumiem, na čom je založený úspech konceptov ako Housing First.
Reakcia na: Melange #64:
To by neriešilo prepravu týchto ľudí opačným smerom.
Na facebookovej stránke DPB jeden užívateľ v komentároch napísal toto: „existuje rýchle riešenie. Na mhd zastávke Fafruny, otvárať len predné dvere a preukázať platným lístkom mhd. V prípade viditeľného znečistenia odevu alebo zápachu odmietnuť prepaviť a odporúčiť si objednať taxi službu...“

Bolo by niečo také realizovateľné? (Samozrejme, odhliadnuc od toho, že momentálne nástup/výstup prvými dverami nie je možný.)

Osobne si ale myslím, že jediné riešenie je presťahovanie Nocľahárne sv. Vinceta de Paul niekam, kde bude menej vadiť (Ketelec, Žabí majer alebo niečo podobné). Jej umiestnenie blízko trasy letisko - centrum je úplný nezmysel.
Reakcia na: ivanbuto #61:
To je podložené prieskumami. Nedá sa to zovšeobecniť ale väčšina bezďákov odmieta akceptovať všeobecné pravidlá výmenou za nejaký socálny štandard.
Reakcia na: Solider #58:
Aj ja nosím so sebou kábel, dokonca tri (USB-C, MicroUSB, Apple 30-pin) a niekedy postačí aj pár minút na oživenie mŕtveho prístroja, z ktorého potrebujem vydolovať napríklad adresu alebo telefónne číslo, či číslo objednávky.
Reakcia na: Solider #60:
Falošná sociálna inklúzia?
Tvoje tvrdenia máš nejako podložené, poznáš týchto ľudí, že takto zľahka skonštatuješ, čo väčšina odmieta a má robiť?
Reakcia na: IBBI #53:
Takáto falošná sociálna inklúzia je novodobý konštrukt. Väčšina z týchto ľudí úmyselne a vedome odmieta začlenenie do spoločnosti, odmietajú rešpektovať spoločenské normy a konvencie. Prečo sa potom dožadujú využívania spoločenskej infraštruktúry, keď chcú byť takí nezávislí a svojbytní? Nemajú na to žiadne právo, ani morálne, a majú chodiť peši a neotravovať ľudí svojou prítomnosťou.
Reakcia na: IBBI #51:
Neviem, koľko si strávil za volantom, ale ak by si mal robiť triedenie cestujúcich na každej zastávke, tak by sa autobus nikdy zo stanice nedostal ani len po tie Fatruny.
Reakcia na: lupask #54:
Mnoho ľudí nosí kábel so sebou, nevieš si ani predstaviť, čo všetko môže skrývať ženská kabelka 😛
Reakcia na: Minko #49:
Koženka ako poloprírodný materiál? V anglickom jezyku známa ako vinyl? Vyrábaná nanesením PVC alebo podobnej čisto syntetickej sračky na textilný podklad? Čo je na tom prírodného?
Reakcia na: IBBI #53:
to "zahriatie sa" alkoholom v zime je zradne, skor ich privedie k podchladeniu a zamrznutiu (roztiahnu sa cievy a organizmus sa rychlejsie vychladi)
a neviem no, ale osobne by som (pokial by mi sily stacili) siel radsej kopat kanal alebo robit inu fyzicku pracu, ako sa ozierat za ucelom zabudnutia a potom byt napritaz vsetkym okolo....
Reakcia na: IBBI #51:
Ja určite súhlasím že tí ľudia sú v ťažkej situácií, len by som povedal že na zohrievanie sa existujú lepšie miesta ako autobusy. Pomoc ľuďom bez domova nie je podmienená tým že ich necháme vyvážať sa autobusmi.
vsetko fajn ale tie USB porty ma bavia. jednak su mozno na pol ampera cize bezne nabijanie by trvalo tak 2 hodiny, co pri vsetkej ucte aj bratislavske autobusy chodia kratsie 😁 ale hlavne by ma zaujimalo kto tak bezne nosi so sebou usb kable aby si nabijal telefon pocas jazdy 🤔
Reakcia na: si #52:
To ozieranie nie je preto, aby sa zabavili, ako v nasom pripade. Ale vo vacsine pripadov aby zabudli na zivotne problemy, pripadne sa v zime zahriali.
Ako mne samozrejme tiez ten neskutocne sladkokysly smrad vadi, ze bych sa zgrcal na fleku. Len vysvetlujem.
Reakcia na: IBBI #51:
"Na jednej strane je ich v zime cloveku luto a dopraje im zohriatie v MHD"
uprimne, tych co chodia spinavi a smradlavi mi luto nie je ani v zime, pokial viem je viacero "centier" kde sa mozu umyt a vyprat alebo vymenit si veci, akurat ze obvykle je pre nich neprekonatelna podmienka aby neboli ozrati....
S tymi houmlesakmi je to take kontroverzne. Na jednej strane je ich v zime cloveku luto a dopraje im zohriatie v MHD. Na druhej je to nefer voci platiacim cestujucim, ktori musia znasat ten neskutocny smrad. A platia si za to. Zas vodic ma povinnost cloveka, ktory svojim zjavom (to je dost diskutabilna podmienka), alebo zapachom vyrusuje ostatnych vylucit z prepravy. On ten vodic samozrejme vidi, ze su na zastavke, ze mu nastupuju do voza, ale kasle na to (sa mu nedivim v podstate). A cestujuci tiez malokedy idu za vodicom, aby vylucil daneho cloveka z prepravy. Je to tazke s nimi.
Aká je turnusova potreba linky 61?
Reakcia na: roberto77 #26:
neboj sa koža, koženka ako prírodný resp. koženka ako polorírodný materiál nemá uzavretú hladkú štruktúru. humus z bezďákov sa do nej nabije rovnako ako do látkovej sedačky len nie tak rýchlo 😁 Navyše látku s molitanom dokážeš veľmi pekne hĺbkovo tepovať, čož pri koženke neplatí zväčšia utrieš len to čo je zachytené na štruktúre povrchu, čo sa "vbilo" do kože, to už odtiaľ len ťažko dostaneš 😁
Reakcia na: Jak44 #45:
Babišovi zatiaľ popularitu ničí trapošenie s extrémnymi opatreniami keď sa v štáte nič nedeje, viď jeho fiasko s pokusom o obnovenie náhubkov.

Samozrejme, ak by skolaboval zdravotný systém a začali by stúpať umrtia, vtedy by mal problém. Ale zatiaľ sa napriek dvom mesiacom slobody nedeje vôbec nič. Keď sa začne, vtedy bude mať zmysel zatiahnúť brzdu.
Reakcia na: Jak44 #45:
Len aby bolo jasno, Bolsonaro má najvyššiu podporu ktorá stúpa aj napriek pandémii 🙂 , Trump si drží podporu +- rovnakú, pred pár mesiacmi získal najväčšiu popularitu od nástupu k moci, všetko v dobe covidu aj blm😃
Jedna vec je čo prezentujú média a druhá je tá nepekná realita
Reakcia na: 810zssk #37:
podľa mňa je to logo v poriadku, vyzerá celom moderne
Reakcia na: 810zssk #44:
Ja by som povedal, že mu v tom, okrem iného, bráni aj strach/pud sebazáchovy (nazvi si to ako chceš), aby nedopadol rovnako ako kolegovia populisti Trump alebo Bolsonaro, ktorí majú v súčastnosti najnižšiu popularitu od nástupu k moci. 🙂
Reakcia na: S499.1023 #43:
Veď nič mu nebráni 🙂
Reakcia na: 810zssk #42:
Čo to má s Babišom? Je to presne naopak, ten ako 100% populista by rád vypočul hlas ľudu a rúška zrušil.
Reakcia na: S499.1023 #40:
Nie, užívam si posledné dni v Česku pred utorkovým prestúpením do auta 🙂 Aj keď stále trochu dúfam že tunajšia populácia ukáže Babišovi prostredník a bude sa tu ďalej dať cestovať VHD).
Reakcia na: yellowcaptcha #36:
V poslednej dobe sa v nich aj ja pravidelne stretávam s mokrými sedadlami resp. kvapkajúcou vodou zo stropu, ale keďže to bolo skoro ráno, (t.j. po výjazde z vozovne) tak som si myslel, že to je kvôli čisteniu a tepovaniu, ktoré ešte nestihlo uschnúť.
Reakcia na: 810zssk #37:
Nikdy som nemal pocit, že by to logo bolo hnusné.
Btw., Ty nie si dnes v Berlíne?
Reakcia na: kohut2012 #35:
Nie, položíš si uterák na koženku a budeš mať pocit, že sedíš na handrenej sedačke.
Reakcia na: 810zssk #37:
Ja to logo považujem za jedno z najlepších, ak nie najlepšie, aspoň čo sa CZ/SK scény týka. Vyzerá moderne a sviežo aj po 10 rokoch, je jednoduché a ľahko zapamätateľné. Určite lepšie ako napríklad DPMB. 😃
Chcel by som dať do pozornosti, že marketingu DPB sa pomerne šikovne darí pracovať s tým hnusným logom čo zdedili po záhradnikovcoch. Ani to nevyzerá zle, čo by som neveril že sa s hentým dá 😀 Rešpekt.
Reakcia na: kohut2012 #35:
Sprchy majú skôr tie staršie (SU 15)...

To je vlastne jediný prípad kedy som sa ja stretol s premočeným sedadlom vo vozidle – keď naňho kvapkala voda zo stropu. 😂

Pred viac ako dvoma rokmi v SU 15 a potom niekedy tento mesiac v prvosériovej kĺbovej SORke. 😁
Reakcia na: S499.1023 #33:
Solarisy maju as sprchy? Fiiha, som si to v popise nevsimol.
Reakcia na: TomJ #25:
Príjemná teplota možno áno, ale nie príjemný komfort cestovania.
Reakcia na: kohut2012 #29:
Nos si uterák.
Reakcia na: TomJ #25:
V aute mám otvárateľné okná a klimatizáciu pustenú celoročne.
Reakcia na: 810zssk #30:
Nulová zrejme nebude, ak sa bude nasávať vzduch z vonku do interiéru vozidla cez klimatizáciu... 😂
Reakcia na: TomJ #25:
Kolko je podla teba spotreba klimy ked je vonku 17 stupnov a cielova teplota vo voze 17 stupnov, teda sa len nasava vzduch zvonku?
Reakcia na: roberto77 #26:
V lete ked ma clovek tricko a kratsy, tak na latkovej sedacke sa ovela pohodlnejsie sedi. Je to ovlea prijemnejsi material a aj tvrdost a tvar sedadla mi vyhovuju. Tie latkove sedacky, ktore su napr v elektrickach 29T / 30T su idealne. To ze sa necistia, nieje ich problem.
Reakcia na: kohut2012 #27:
Inak ma udivuje, kolko ludi zabuda, ze klima dokaze aj fukat ako klasicke stropne ventilatory bez chladenia ci vykurovania a vhanat cerstvy vzduch do vozidla 🙂
Reakcia na: TomJ #25:
Klimatizacia ma bezat stale, ci chladi, alebo kuri, alebo len vymiena vzduch. Ked chce dopravca setrit spotrebu, nemal si klumatizaciu objednavat. Ked su pootvarane okna, tak vo vozidle tak fuka, ze ti pomaly vyfukne mozog z hlavy a to za pohodlne cestovanie nepovazujem.
Reakcia na: Mhr1 #13:
tiez nechapem tieto latkove sedacky, koho to bol napad ... ked si predstavim ze kolko bezdomovcov na nich sedelo a ake su zahumusene vo vseobecnosti, nemam chut si sadnut.
Reakcia na: 810zssk #19:
Ja si myslím, že veľké otvárateľné okná sú dobrý nápad. Klíma zvyšuje spotrebu, tak mi to príde ako plytvanie mať ju pustenú, keď je 15 - 20 stupňov a príjemná teplota vo voze sa dá dosiahnuť aj obyčajným vetraním cez okná. Pokiaľ by si mal neotvárateľné okná, musíš mať klímu pustenú celoročne.
Reakcia na: juraj76 #22:
Jazvečíky zabíjali psíky 😃 .
Reakcia na: 810zssk #20:
Ty si síce inteligentný človek ale bezbrehý teoretik.
Všimli ste si, že toľko diskutovaný jazvečík je už odstránený?
Reakcia na: 810zssk #20:
Cirkulácia predsa je – cez dvere čo sa otvárajú na zastávkach. 😁

A inak už som tak raz išiel, dokonca práve s črepom bez okien – to bol jeden z tých jazdených MANov. Ak klimatizácia náhodou išla tak nefungovala správne a jediná poriadna výmena vzduchu bola práve na zastávkach. Vzdal som to asi po troch zastávkach a radšej išiel niečim iným.

[To bolo ešte niekedy minulý rok myslím, keď sa objavil jeden z nich na L88.]
Reakcia na: yellowcaptcha #17:
Voz bez akejkoľvek cirkulácie vzduchu jazdiť nemôže lebo by ti tam ľudia doslova začali umierať.
Reakcia na: sunogdy #15:
O to lepšie je mať voz bez otvárateľného okna, ktorý bez klímy proste jazdiť nemôže a tak jednoduchu bude akákoľvek budúca garnitúra nútená udržovať ju funkčnú a zapnutú 🙂
Tam na tých prístelkách budú chrápať bezďáci. 🤔
Reakcia na: 810zssk #12:
Problém je, že u nás by ich pokojne vypravili a nechali jazdiť aj s nefunkčnou klimatizáciou a bez okien...

Koniec koncov aj dnes máme kopec vozov kde sa klíma iba tvári že ide (technicky vzaté ide – hučí, ale nieje plne funkčná) a jazdí to so zatvorenými oknami až kým sa konečne nejaký cestujúci neodhodlajú otvoriť nejaké okná.

Tie by rovnako jazdili aj bez okien. Lebo vodič si nič nevšimne (keby si všimol pootvára všetky okná) a odpadávajúci cestujúci vydržia.
Reakcia na: 810zssk #12:
V Budapešti som napríklad ešte nevidel Combino s nefunkčnou klímou, napriek tomu veľké okná majú. Volvá detto. Zabudli to s Tebou konzultovať 😛 .
Reakcia na: 810zssk #12:
a čo keď sú len vo vedení DPB a na magistráte len realisti a počítajú stým že nemusia mať ďalšie 4ročné obdobie na zvelaďovanie mesta a DPB ... a pri výmene garnitúr sa môžu opäť zmeniť priority a napríklad namiesto funkčných a zapnutých klimatizácií bude opäť tlačené na nižšiu spotrebu a teda vypínanie klimatizácií?
Reakcia na: kohut2012 #9:
Tie sedačky sú skvelé. Sú mäkké, nešmýkajú sa, majú príjemný povrch, veľmi milo ma prekvapili.
Reakcia na: kohut2012 #9:
No a ja to vnímam opačne. Mne koženkové pripadajú lepšie a hygienickejšie, lebo sa dajú ľahko utrieť a špina sa do nich nevsiakne. Látkové sú čisté len tesne po vytepovaní. Praha má všetky SOR-y s koženkovými sedadlami a sú aj lepšie tvarované a mäkšie ako tie bratislavské. Všeobecne je príklon k otierateľným materiálom na sedadlá (drevo, laminát či iný plast, koženka). Stačí ísť do Prahy.
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
V čase nefunkčnej klimatizácie nemá voz čo hľadať v premávke. Bodka. Objednávanie veľkých okien naznačuje ako vážne to v DPB myslia s používaním klímy.
Reakcia na: kohut2012 #9:
Tie veľké okná budú v časoch nefunkčnej klimatizácie prospešnejšie, ako tie malé v CapaCity. 😉
Reakcia na: kohut2012 #9:
Dakujeme za nazor, posielame kľúčenku. 😅
Autobusy maju dva velke minusy, nepohodlne kozenkove sedacky - to je velky krok spat, vraciame sa do minulosti do doby ikarusov. A velke otvaratelne vetracky na oknach. Okna mali byt neotvaratelne bez vetraciek, alebo len minimalne ako maju CapaCity. Tymito dvoma nedostatkami sa ten komfortnejsi interier zmenil na nekomfortny. Aj nadalej zostavaju Mercedes Benz CapaCity a MAN NL 313/15M najkomfortnejsie autobusy ake v DPB jazdia / jazdili.
Reakcia na: slavius #7:
Áno, už asi 3 či 4 mesiace to funguje v testovacej prevádzke, aj tu na imhd bol link na prihlásenie sa ako tester.
Reakcia na: yellowcaptcha #6:
Ozaj, tie platobné terminály na kúpu CL vo vozidlách sú už aj plne funkčné, keď sa nimi vychvaľujú? 🙂
Vallo píše, že už dnes nasadili na linku 61 všetky novododané autobusy, nemusíme čakať na začiatok septembra ako sa píše v tomto článku. 😁
Reakcia na: Viko #3:
Tlačidlá na dverách sú úplne ideálne.
Reakcia na: Viko #3:
Ale vieš, že v tých SORoch sú tlačidlá na dverách AJ mimo dverí?
Reakcia na: Petto #2:
Ja si myslím, že aj z prevádzkového hľadiska je tlačidlo na dverách nevhodné. Na SORoch, ale najmä na elinách som bežne svedkom javu, že von z voza sa treba prebíjať cez guču ľudí, čo sa hneď po zastavení nahrnula k tlačidlu. Keď je tlačidlo mimo dverí, tento problém sa zmierni.
Reakcia na: Jajboli #1:
No vidis a tu je ta ironia. Ze DPB uz si zaviedol novy standard, ze kazde nove vozidlo bus uz nebude mat tlacidla na dverach. Asi pre velku poruchovost z NB18, troloSORov.
Vyzerá to dobre, vidím že jazvečíci zmizli:-) Len jedna pripomienka, to skutočne nevie DPB zadať požiadavku aby boli tlačidlá na otváranie dverí umiestnené na dverách? Väčšina vozidiel ich má priamo na dverách, aj toto zjednodušenie by pomohlo pri rýchlosti nástupu cestujúcich. Takéto veci treba zjednodcovať, aby nemusel náhodný cestujúcici bežne jazdiaci iným vozidlom hľadať tlačidlo.
PS: A kedy spustia konečne platbu CL cez terminály vo vozidle? V ďalšom storočí? Totálna neschopnosť čo tu predvádzajú. Veď ak majú neschopného dodávateľa sw, nech ho vyhodia!