Dopravný podnik oživuje dlhodobo odstavené trolejbusy

V premávke sa môžu objaviť ďalšie trolejbusy Škoda 15 TrM.

Bratislavský dopravný podnik začal v uplynulých týždňoch opravovať niektoré staršie trolejbusy Škoda 15 TrM, ktoré boli v posledných štyroch rokoch nevyužívané a dlhodobo chátrali. Podľa predbežných informácií by malo ísť o najmladšie trolejbusy Škoda 15 TrM #6634 - 6638 a 6617. DPB sa tieto vozidlá spolu s ďalšími v uplynulých rokoch snažil odpredať, čo sa však nepodarilo. Doteraz boli v prevádzke len dve vozidlá tohto typu, konkrétne #6621 a 6632, ktoré sú nasadzované na nočné trolejbusové linky. Ako prvý bol do prevádzkyschopného stavu opravený trolejbus #6636, ktorý sa už objavil na skúšobných jazdách v uliciach mesta. Pravdepodobne sa budú tiež striedať na nočných linkách a v zimnom období ich dopravný podnik môže využiť ako zálohu v prípade problémov s trolejbusmi Škoda 31 Tr.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: skopi #27:
Trosku vtipne bolo, ze vsetky problemy sa stali naraz.. 😃
Naozaj tlieskam včerajšiemu výkonu 6636, ktorá vykapala po dvoch kolách, presne takéto vozidlá treba oživovať. Len tak ďalej 👍
Reakcia na: Edelweiß #24:
Nezačali sa ale prvé 14TrM vyraďovať až v 2015, keď tu už prvá séria 30Tr bola a druhá prichádzala?
Reakcia na: Viko #23:
Však keď sa nikto nenamábhal s protikoróznym ošetrením pred poskladaním...
Reakcia na: Mhr1 #21:
Je to v podstate tak ako pisete. Ram nebol ani dobre osetreny, velmi skoro zacali hrdzaviet, neudrzba tomu nahrala do karat a ich staticke menice boli taktiez dovodom vyradenia ( leteli prve s prvou seriou 15 Tr) kedze sa prehrievali, kazili sa a vdaka tomu ich nemali moc v laske...

Pricom ja som ich mal najradsej prave kvoli tomu zvuku menica.

Pan Urban nema tak celkom pravdu, nadbytocne boli az ked zacala prichadzat vacsia varka SORiek, kedy sa spustilo hromadne vyradovanie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #22:
Nebol troška problém aj v tom, že novostavbové rámy dosť rýchlo hnili?
Reakcia na: Mhr1 #21:
Problém bol v tom, že krátke (a ešte k tomu vysokopodlažné) trolejbusy už nebolo treba, keď sme tu mali nové 30Tr.
Reakcia na: Edelweiß #20:
Kde bol problém pri 14TrM? Lebo tie sa dožili trestuhodne málo. Ja som počul toľko, že ako do nových vozov sa do nich neinvestovalo, žiadne opravy, že sa využili na doraz a nikomu sa potom do vysokopodlažných nechcelo investovať ďalšiu VP. Alebo to bolo inak?
Reakcia na: Mhr1 #19:
Z vozov ktore ste vymenovali, by este cisto teoreticky sla spojazdnit 6629, ktora dojazdila na nocnej linke spolu so 6634, pre mna dodnes neznamu poruchu. 6631 je strateny pripad zarastajuci v trave a po masivnom ubytku dielov, 6633 bola na tom rovnako dokym ju neumiestnili do Krasnan, kde sa viacmenej deje to iste. U T3 mi je zname ze sa vyradovali dost nelogicky, kedze dost obdobny proces bol prave u trolejbusov. 6617 nie je jedina, ktora si pojazdila dost malo, rovnako na tom boli Skody 14 TrM z ktorych vacsina sa nedozila ani svojej planovanej zivotnosti. Tam bol vsak problem inde.
Reakcia na: Edelweiß #15:
Náhoda to zjavne nebola, jednak vybrali tie najmladšie, ale keby sa zohľadňovala urobená GO, tak ešte v roku 2012 dostali GO v Zlineri vozy 6629, 6631, 6633, 6634, 6635, 6636, 6637, 6638. Teoreticky teda aj tie o trochu staršie nemali vyjazdenú poslednú investíciu v podobe GO. Naviac pri životnosti trolejbusu 15 rokov tie posledné ani nemali v čase ukončenia premávky "odžité" dosť rokov. Je vlastne spôsobenie hospodárskej škody, keď sa vozidlo vyradí skôr, než sa využije posledná investícia (bolo to tak aj pri električkách, napr. 7757+58 nejazdili po VP ani rok!!!). 6617/II je iný prípad, jazdila najkratšie, nedostala ani GO, je v pôvodnom stave, preto bola vybratá za historické vozidlo, chyba nastala, keď po poslednej oprave stupňa tuším SP nebola odstavená pod strechou ako budúci historický voz, ale ešte v zime 2014/2015 jazdila, zasolila si spodok a od 9.1.2015, keď bola naposledy v premávke, hrdzavie. Na druhej strane jazdila iba 12 rokov, čo je trestuhodne málo!
Reakcia na: GHZ6621 #17:
Ano, uplne rovnaky ukaz nastal aj davnejsie pri #6636.
#6635 dnes tiež skúšali palubák, že je vo výprave?
Reakcia na: mirec240 #13:
Ako píše Edelweiß, údajne vyberali vozy podľa najazdených km. Taktiež dúfam, že tá 6617 je iba nejaký vtip
Reakcia na: mirec240 #13:
Niekto tvrdi ze ich vybrali uplne nahodne, podla mna vsak aj kvoli tomu ze ide o najnovsie generalky s najmensim kilometrickym nabehom. Zaroven minimalne so 6635, 36 a 38 nemali moc starosti s odtahom ( aj ked prajem vela stastia pri 6637).

K 6617 ja uz dodam iba to, ze je to usmevny vtip ktory sa dufam nebude realizovat. Uz tu staci 6401 do ktorej sa nalial dost slusny obnos penazi a vysledok vidite aj sami.
Reakcia na: mirec240 #13:
Ved aj 6617 je v celkom otrasnom stave, takze ak oni ho chcu znova ozivit, tak nejaka oprava bude nutna.

Otazne je ci sa im to oplati, ale snad ti, ktori prave tento voz vybrali vedia v akom stave je, a nevybrali ho nahodne lebo videli v evidencii ze existuje a je najmladsi. Ale ktovie 😃
Reakcia na: Andrej #12:
To už môžu oživiť a nasadiť do premávky aj 6207 bez akejkoľvek celkovej opravy, tiež bude zaujímavo...

Inak nerozumiem prečo si vybrali najmladšie trolejbusy, keď je tam rozdiel len cca rok alebo dva, to už aj ten rok bude rozhodujúci? Alebo chystajú upraviť podmienku na maximálny možný vek v prípade trolejbusov? (Samozrejme také 6631 alebo 6633 by to nerozchodili, ale máme tu ešte aj ďalšie 15TrM).
Reakcia na: Edelweiß #11:
Mozno su, ale ja som sa nerozhodol ze prave 6617 budu ozivovat.

Ale ani mi to neprekaza. Ak to chcu skusit, nech to skusia. Bude zaujimavo.
Reakcia na: Andrej #10:
Su 100x lepsi adepti nez ta zozrata burina 😃
Reakcia na: Edelweiß #9:
Ak ta oprava bude uspesna tak rovno z toho mozu spravit to historicke vozidlo 😛
Reakcia na: Sor23 #8:
Vobec by som sa tomu nedivil 😃