Obnovenie premávky električiek cez tunel a nábrežie (od 27.7.2020)

Linky 4 a 9 budú predĺžené po zastávku Chatam Sófer.

Od pondelka 27. júla 2020 bude s takmer štvrťročným oneskorením sprevádzkovaná zrekonštruovaná trať pri tuneli a električkové linky 4 a 9 budú premávať až po zastávku Chatam Sófer po nasledujúcich trasách:

  • Linka 4 bude premávať po trase Zlaté piesky / ŽST Nové Mesto – Vajnorská – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Jesenského – Nám. Ľ. Štúra – nábrežie – Chatam Sófer (späť cez Šafárikovo nám. a Štúrovu).
    • Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 9 cez tunel a Obchodnú do Ružinova.
  • Linka 9 bude premávať po trase Ružinov – Trnavské mýto – Krížna – Blumentál – Obchodná – Kapucínska – tunel – Chatam Sófer
    • Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 4 cez nábrežie a Šafárikovo nám. na Zlaté piesky, resp. k ŽST Nové Mesto.

Prestup medzi linkami 4 9 a náhradnými linkami X5 a X33 bude možný na zastávke Chatam Sófer. Prestup z električiek na náhradné autobusy a opačne bude možný aj na zastávkach Most SNP (4), Nám. Ľ. Štúra (1, 4) a Šafárikovo námestie (1, 3, 4). Trasy náhradnej dopravy X5 a X33 zostávajú nezmenené.

Od rovnakého dátumu budú v pracovných dňoch linky 1 4 9 premávať častejšie a to v intervale 5 minút medzi spojmi.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lostrail #68:
plne súhlasím, napísal som len lokality, o ktorých má, buď osobnú skúsenosť alebo som počul o cestovaní tým smerom od známych 🙂
Reakcia na: Viko #67:
Pravda je, ze uz ten "lowlife" z Mlynov mizne. To je skoda a som rad, ze som ho este zazil.
Reakcia na: Minko #65:
Medzi tie fajnove lokality patria aj blizsie ciele. Staci len holy fakt, ze tam je otrasne spojenie verejnou dopravou. Napadli mi mesta ako NR, PD, BB, ZV, cely juhovychod a Gemer, Horehronie, Tekov, Hont a samozrejme daleky vychod. V zasade nam zostal len zapad a sever (popri tratiach 110, 120 a 180) a "zapadne madare" (okolo trate 130). Este smer Komarno teraz s odretymi usami drzi ako tak RegioJet (aj to zdaleka nie je idealny dopravca) a skoncili sme. Kudia nie su blbi a prepocitaju si cestovne casy.
Reakcia na: lostrail #62:
Mlyny sa menia, najmä odkedy vo väčšom prebiehajú opravy. Rok alebo dva dozadu, keď sa ešte nevedelo, že medializovaná reko padne, dostala UK výborný nápad zobrať kapacity "cudzím" a dať ich ako náhradu pre "svojich" z rekonštruovaných blokov, z čoho bol napr. na VŠMU dosť poprask, tak im nakoniec - aj pod vplyvom okolností - odložili vystrnadenie na neskôr.
Keď sa to skombinuje s tým, že STU tiež priebežne robí prerábky, tak "medzifakultné prerozdeľovanie" dopadne tak, že fakulte sa v Mlynskej lôžka vezmú, ale Bernolák ani na Garda to nevie pokryť... Takže všetci, čo sa tešili, že sa študenti nebudú môcť vyhovárať na zlé spoje, sa sklamali, lebo miesto 31/39 teraz tí ľudia do mesta nezriedka dochádzajú z ešte vzdialenejších bytov.
Reakcia na: Ike #64:
Ono tiež záleží. Nemálo študentov si dilemu ísť/neísť domov dnes zodpovedá podľa toho, či zoženú zadarmo lístok domov - akákoľvek alternatíva vrátane auta je potom považovaná za drahú.
Reakcia na: Ike #64:
plus ťa doplním, že do niektorých fajnových lokalít (TS, SK, SP, HE, a p.) je to autom často aj rýchlejšie ako vlakom aj v prípade že ten vlak nemešká.
Reakcia na: lostrail #62:
Až taký luxus to nie je. Jazdenka sa dá dnes kúpiť za pár šupov a do rodnej viesky alebo aspoň okresného mesta vieš auto poolovať s kamošmi z intráku.

10-ročnú Fabku si kúpiš za 2 000 € v stave, že platíš len PZP a údržbu riešiš u miestneho rádioamatéra. TK a EK Ti síce spôsobí väčší stres ako štátnice, ale cestovanie 2x do týždňa s delením nákladov na pohonné hmoty medzi kamošmi vychádza pre partiu priaznivejšie ako vlak. Zápchy neriešiš, lebo domov chodíš vo štvrtky a nedeľný obed Ti mamina spraví v sobotu a v plastových dózach z Ikei si ho transportuješ v nedeľu po raňajkách rovno na intrák.
Reakcia na: lostrail #62:
Však dobre, ale ja som písal, že k Mlynskej sa neviem detailne vyjadriť, lebo to nepoznám. Čo poznám, je "kampus" STU v centre, keďže na SvF pracujem a strávil som tam 9 rokov štúdia aj s doktorandským 🙂. A tam to funguje tak, ako som napísal v #61. Áno, poznám viacerých, ktorí tým autom jazdia len do BA a naspäť domov, opakujem, týka sa to relácie intráky SvF - SvF vďaka dobrej vzájomnej polohe (také mesto krátkych vzdialeností postavené už pred 50 rokmi). Podobne relácia Mladá garda - SjF, FCHPT, kde je zas výhoda račianskej radiály a zastávky STU pod našou výškovou budovou.
Nemyslím si, že študenti sú strašne zameraní na štúdium. Toto je práve tých pár výnimiek... väčšina študentov, aspoň u nás, už počas školy pracuje (a často to nie je brigáda, ale part-time a niekedy aj fulltime). Občas počuješ od študenta argument, že nemá čas na zadania, lebo bol v práci... Myslím, že za menšiu socializáciu môže práve toto a nie faktor intráku. Skrátka nemajú čas a ani energiu. Ale to je na iné fórum.
Reakcia na: anbis #61:
To neznamena, ze ked mas aj fakultu v Mlynskej, tak sa nemusis prepravovat aj inde. Ja viem, dnes su studenti az na par vynimiek strasne zamerani len na studium, faktor internatu ako skoly zivota sa akosi vytraca. Za seba viem, ze som brigadoval pocas celeho studia. Zo zaciatku to boli jednorazovky, ale neskor aj dlhsie uvazky a dochadzal som pravidelne. Mimochodom, pamatam si, ze v Mlynskej vtedy byvala slusna kopa strojarov, chemikov. Okrem toho, Sturak a Atriaky su pre studentov UK a tam tiez nebyvaju len studenti PriFUKu a Matfyzu.

A teda este jedna pripomienka - ak je pravda, ze v Mlynskej byvaju vacsinou ti, ktori tam aj maju skolu, na co im je auto? Ci "len" na presun k rodicom a naspat do BA? Lebo to je potom uplne iny luxus.
Reakcia na: lostrail #60:
Ale na Mladosti bývajú väčšinou študenti fakúlt z Mlynskej doliny. Ako je to tam s dochádzkou k fakultám neviem, ale u nás na SvF je to tak, že absolútna väčšina študentov býva na Bernoláku, kde síce niektorí zaparkujú auto (a majú ho tam týždeň), ale do školy ("campus" v centre) chodia pešo. Malá časť býva na Dobrovičovej a odtiaľ chodia tiež mnohí pešo. Na našom parkovisku z Imricha Karvaša totiž parkovať ani nemôžu, rovnako ani vo vnútrobloku. Čiže ako píše Viko v #57, auto nemajú v rámci "campusu" v centre kde legálne dať a vlastne to motivuje používať MHD, aj keď v tom nie je ani žiadny úmysel, skôr čaro (ne)chceného. (Čo je škoda. A slovo "campus" píšem úmyselne v úvodzovkách, lebo náš areál má od neho ešte stále ďaleko... 😐 )
Reakcia na: Viko #57:
Ked vidavam, kolko aut parkuje hore nad Mladostou (a to este mam v zivej pamati, ze tam bola zelena luka), ci pred fakultami, tak mozem v pohode povedat, ze nemaju. Skor ide len o to, co ti dovoli rozpocet.
Reakcia na: Ma178rek #58:
Plus pokial ti zastavia 2 vozy za sebou v zastavke, tak mozes usetrit pri tych 60 ks odhadom 30-40% casu.
Reakcia na: TomJ #54:
Nech mi nik nehovorí že pri špičke nezvládne zastávka cca 60 spojov za hodinu... áno nie sú ideálne rozostupy, ale nik netvrdí že vjazd a výjazd musí byť nejak extra prudký...
Reakcia na: lostrail #56:
Neviem, s akými študentmi sa stýkaš, ale ja mám skúsenosť, že mať fakultu v "campuse STU" okolo Námestia slobody vylučuje akúkoľvek dochádzku autom, lebo ho proste nie je kam dať (v rozmedzí študentovi dostupných poplatkov). Samozrejme, právnici a podobné odbory, kde nemalá časť ľudí chodí pre prestíž, to môžu mať hodnotovo nastavené inak, než budúci inžinieri 😃
Reakcia na: Solider #48:
To som si len tak zafantaziroval, ako by to asi vyzeralo, ak by po tej trati niekto chcel viest busy, keby sa slo cestou vyuzivania elektrickoveho pasu mezi Lafranconi a Chatam Sofer.
Tie dve riesenia povazujem totiz za nekompatibilne a tym som chcel poukazat na to, ze sa moze robit jedno alebo druhe, no spolocne fungovat nebudu.

Relikt-nerelikt, pamatam si ako student, ze pokial som siel niekde na trase L31 alebo L39, tak som vyrazne ocenil, ze nemusim prestupovat. Okrem toho, este mam v cerstvej pamati tie legendy profesora Marka, ked nam na analyze vysvetloval princip pravidla n + 1 (ked sa do 39-iny zmesti n studentov, zmesti sa vzdy aj n + 1) a pamatam si jazdy, kedy som si to pravidlo overil v praxi. A mozno aj to (ze ide o relikt s 20-minutovym, v preklade 10-minutovym intervalom) sposobilo, ze pri poslednom pokuse o max. pocet studentov v 39-ine prislo nanajvys par dusi, kedze dnes uz je vsetko "trapne", no najma cestovanie MHD, ked jazdene auto stoji doslova 5 korun a nemusis sa tlacit v buse. Navyse este viac ako predtym funguje dokazovanie si spolocenskeho statusu znackou auta, uz medzi studentmi. Som rad, ze som studoval v case, ked som studoval a ked to este zilo pomerne kolektivne.

Takze neviem, mozno dnes na zvysenie atraktivity bude stacit potiahnut L39 a L31 k Botanickej zahrade, tam sa pekne otocia a pojdu naspat, ved dalej uz predsa chodia elektricky alebo ich rovno zrusme, ved nech si kazdy student kupi jazdenku. L30 natlacme este na Rivieru, L37 na Lafranconi zastavovat nebude a pokracovat bude po Zizkovej, no a obcasnik L29 moze v pohode zastavovat s elektrickami. (Upozornenie: sarkazmus).
Reakcia na: MatejBA #53:
Za mna je toto uz prilis vela "ifs". Rad by som sa mylil v tom, ze dispecing nebude spat v aute a ze spoje budu chodit ako hodinky, ale "sediva je teorie a zeleny je strom zivota", ci ako sa hovori... Okrem toho, nie je jasne, ako by autobusy jazdili v okoli mosta SNP a dalej. Tiez po pase alebo uz s autami? Este smerom k Safku budiz, ale opacne by to minimalne po NLS neslo a zdrzali by ich okrem ineho aj odbocujuce elektricky.

Este Chatam Sofer je najmenej problematicka zastavka, kedze jedna z dvoch elektriciek z KV moze odbocit do tunela, ale aj keby dve autobusove linky tu zastavku vynechali, stale si taky luxus nemozeme dovolit na Lafranconi, ci v Kralovskom udoli. Alebo teda Kralovske zas vynechaju L31+L39 a Lafranconi povedzme L29? Nakoniec z toho bude taky chaos, co kde stoji a co kde nie, ze ludia radsej pojdu na istotu vlastnym autom.

Ked sa chce, da sa vybudovat aj megalomania, len vsetko to stoji na takych detailoch, akymi su peniaze, ci vlastnictvo pozemkov. V prevadzke to zasa stoji na peniazoch, ktore zarobi taky dispecer (okrem inych). Ked si povie, ze bude robit len do vysky svojho platu (nech uz tym mysli cokolvek), nemozeme cakat nemecky styl riadenia.
Reakcia na: MatejBA #49:
Torchu Ti tie počty nesedia.
Električka v rannej špičke musí mať interval 4 minúty, t.j. 15 spojov. 31+39 majú dokopy 12 spojov, 29 má 6 spojov a 30+37 majú spolu 10 spojov. To je 43 spojov za hodinu, čo už je trochu moc. A ak by sa náhodou pridala nejaká ďalšia električková linka cez nábrežie, už by bol podľa mňa kapacitný problém.
Reakcia na: si #52:
Ked tie elektricky budes otacat cez tunel, jednu linku vies dat smer most SNP a druhu smer Kapucinska, cim ti nadalej ostane 5 min. interval elektriciek na obe zastavky a rovnaky pocet vozidiel za hodinu pri elektrickach.

A nemyslim si, ze nahradny spoj, ked tam je dispecing, by mal byt neriesitelny problem pre DPB na integrovanej zastavke. Hlavne ak by nahradna doprava fungovala operativne (pride autobus + autobus + elektricka a za nim posles napriklad dva nahradne spoje aby pobralo ludi).

Nemozeme donekonecna fungovat na dogme "cestujuci by to nepochopili" a tvarit sa, ze cely den budu za sebou stat 4 vozidla a ludia tam budu behat ako sliepky bez hlavy. Ked tam bude elektronicka tabula a v pripade nahradnej linky dispecing, ktory nespi v aute, tak nevidim dovod, preco by sa to nemalo podarit. Toto nie je Blumental, kde by ti po zastavke jazdili este aj auta.
Reakcia na: MatejBA #49:
a potom sa zrazu nieco stane v KV, a budes sa znazit cez tu zastavku prestrikovat obe linky otocene za tunelom + nahradnu autobusovu dopravu.... (netvrdim ze to ma byt "standardny" model fungovania, ale zas povedzme si uprimne, aspon doteraz nebol ani nijak vynimocny....)
Reakcia na: si #50:
Spravit pod Lafranconi druhe obratisko pod mostom (SNP) je asi velka kravina, hlavne ak zvazime ako daleko su zastavky elektriciek 😃
Reakcia na: Solider #48:
ak aj prides na to ze to je relikt, tak zaroven nadabis asi aj na to ze ti absentuje nejake pouzitelne obratisko dakde skor (a nasledna kapacita elektriciek pri prestupe asi tiez nebude velmi k dispozicii)
Reakcia na: lostrail #47:
Ono otazka, ci sa to neda alebo len nechce a hladaju sa vyhovorky. Predsa len na nabrezi budes mat iba 1 elektrickovu linku a 5 autobusovych.

Z toho 30 a 37 by mohli vynechavat Chatama a 29+31+39 maju cca 11 spojov za hodinu (cez skolsky rok kolko, 15?). Pridaj k tomu 12 spojov za hodinu elektricky pri 5 min intervale a dokopy to mas 23-27 spojov za hodinu. A to integrovana zastavka musi zvladat (spoj kazde 2-2,5 minuty).

EDIT: A kebyze pridame aj 30 a 37 to mas + 6 spojov (cez skolsky rok +8), cize dokopy 29-35 spojov, co sa stale drzis v rozsahu 1,75-2 minuty)
Reakcia na: lostrail #38:
Tá presunutá trať by určite mala byť zazelenaná, ide o významný reprezentatívny priestor, kde by nemala byť asfaltová diaľnica. Možno by bolo dobré sa skôr pozrieť na to, prečo tam jazdí toľko autobusov súbežne s električkou a či to nie je len relikt minulej doby.
Reakcia na: MatejBA #40:
Ja som nic nehovoril o ekoterorizme, ani o tom, ze by sa to tam malo cokolvek zuzovat (toto prosim adresovat inym). Presun trate k promenade sa tu rozoberal uz viackrat a aj clovek blizky vedeniu mesta potvrdil, ze nad tym uvazuju.

Ale ako najvacsi problem pri vedeni busov po elektrickovom pase vidim prave spominane zastavky. Kvoli hustote spojov to jednoducho nepojde (iba zo vsetkych troch urobit meglomaniu na sposob Riviery). Alebo pred zastavkou donutime bus vybocit a potom sa na trat zasa vratit? Ked busmi budeme brzdit este aj elektricky, potom uz si naozaj kazdy povie, ze mu stoji za to chvilu pockat v zapche vo vlastnom aute.
Reakcia na: anbis #45:
a este ked ta dlazba ma preniest aj nejake sily (napriklad vplyvom rozbiehania/brzdenia alebo zatacania) tak sa dokaze casom aj pekne popresuvat 🙂
Reakcia na: Ike #44:
Úplný súhlas, povrch z tej Hčkovej zámkovej dlažby, hitu 90. rokov, je na pojazďovanie vozidlami absolútne nevhodný. Vibruje to, trasie to, mám zážitky z ciest autom po takýchto povrchoch, keďže v niektorých "rozhľadených" mestách s tým v nedávnej minulosti ešte dláždili vozovky...
Edit: nepopieram, že to má význam na pešej zóne s max. rýchlosťou 20 km/h (estetické hľadisko je ešte ďalšia vec...), ale na jazdu autobusmi určite nie.
Reakcia na: Mike #41:
Jedna vec je podložie, druhá vec je, že dnes je ten povrch vo veľmi zlom stave, značne horšom, ako vyzerá. Robilo sa testovanie a pri rýchlosti povedzme 20 km/h by ľudia obrazne vypadávali zo sedadiel, nehovoriac o tom, že by to bolo barbarské voči vozidlám. Na pojazďovanie trate v priemere 20t vozidlami rýchlosťou 40 km/h je potrebné viac ako výmena a vyšpárovanie dlažby.
Reakcia na: kecho #42:
Veď a nerozhodlo sa nakoniec v projekte, že osová vzdialenosť koľají sa nezmení lebo nedostatok miesta, a teda normované buspruhy sa na trať naďalej nevojdú, aj keď bude zvršok najsamlepší?
Reakcia na: Mike #41:
A ked je to teraz cele rozkopane, je problem spravit podlozie/zvrsok tak, aby to bolo mozne?
Reakcia na: lostrail #38:
V minulosti (5-10 rokov dozadu) bol proti premávke autobusov po električkovom páse DPB, lebo podložie (alebo zvršok?) na to nebolo stavané. Mesto ani KDI s tým vtedy nemali problém. Dnes netuším aká je situácia.
Reakcia na: lostrail #38:
O myslienke presunu trate k promenade pocujem prvykrat - a to nebude zrazu ludom vadit, ze tam bude jazdit psiky zabijajuca elektricka kazit promenadnu atmosferu a vyhlad na hrad/nabrezie/Dunaj, ked pred SND to je sodoma gomora? 😃

Ako som vravel, jedine riesenie je momentalne bus pruh po trase elektricky (kedze pocas rekonstrukcie sa spravi pevna jazdna draha v betone, tak cisto teoreticky je to jednoduchsie na dobudovanie ako keby tam bola klasicka "zeleznicna trat").

Nabrezie urcite nemoze byt "z ekoterorizovane" pokial nie je ine alternativne spojenie vychod-zapad. Lebo potom sa zas bude tlacit na Sancovu (a jej ukludnenie, kedze sa tam cast tranzitu presunie) a v extreme skoncime s iba D1/Einsteinkou, kde uz aj tak pretazene mosty Lafranconi a Pristavny budu mat este vacsi zahul (nehovoriac o konciacej R7 pod Pristavnym mostom). Tym padom tam budes mixovat vacsinu vnutromestskej a mimomestskej/tranzitnej dopravy.

A kebyze mam uplne fantazmagorit pri nasej kvalite ciest, potom by padol jeden z mostov (ako v Taliansku) a Bratislava by naozaj skolabovala ako nikdy predtym 🙂 (a u nas by novy most urcite nepostavili do 2 rokov ako v Janove - ale to uz fakt zachadzam do divokych blbosti)
Reakcia na: lostrail #22:
Edit: Neviem, preco som napisal Bakosovu, ked som myslel Zizkovu, ale kedze uz nejde upravit prispevok, aspon takto sa opravujem.
Reakcia na: MatejBA #36:
S prispevkom suhlasim, v podstate az na toto:

"Na nabrezi sa da lahko preferovat MHD, ale to by mesto a KDI museli chciet povolit autobusy po elektrickovom pase"

Tymto by sme vytvorili nutnost urobit zo vsetkych tych zastavok integrovane, pricom busy by museli zastavovat mimo elektrickoveho pasu. Teda, este ked by sme telocvikarom zabrali zo tri volejbalove ihriska a prerobili cely priestor pod mostom Lafranconi, presvedcili Ja & Tyho, upratali ludi zo zelenych bytoviek, tak Kralovske udolie by sme mohli integrovat tak akurat smerom k tomu platenemu parkovisku, co tam teraz je. Z celeho nabrezia by nam potom vznikla dobra husenkova draha. To by ale mozno nebol ani najvacsi problem. Mozno ani to, ze by to bolo sialene drahe (taky uplatok developerovi urcite nebude par stotisic eur), ale ze toto v podstate zabija este aj myslienku presunu trate k promenade - kvoli busom. Ako pojdu busy za zastavkou Chatam Sofer? Skoncia v zapche s autami alebo pojdu pekne za elektrickou popri promenade? Ako potom L39 a L31 odbocia na Staromestsku? Vyhodou presunu k promenade malo byt aj odlahcenie svetelnej krizovatky pod mostom SNP. Takto odbocujuci autobus by vsetko vyrazne skomplikoval.
Reakcia na: Ari #33:
Dokazes citat s porozumenim? Lebo v mojich prispevkoch som to pomerne jasne zdovodnil. To, preco nie je mozne vytvorit integrovanu zastavku so zastavovanim na jednej hrane, aj to, preco na integrovanu zastavku na sposob Riviery (pretoze to je jediny druh, ktory by tam mohol byt presne z dovodu, preco tam nemoze byt taka ako Zaluhy) tam nie je dost miesta.
Reakcia na: Viko #32:
Momentalne sa snazia riesit problem dopravy odzadu - teda snazia sa nahnat ludi do uz tak plnej/pre niekoho neatraktivnej/nekomfortnej MHD (parkovacia politika, cyklopruhy na cestach, mozne obmedzenie dopravy). Ja to hovorim dlhodobo, ze ak chcu aby bol ten prechod co najjednoduchsi a aby v dalsich volbach nevyhral clovek, co to vsetko hned zrusi lebo ho ticha velka cast autickarov bude volit z nasratosti, tak treba najprv spravit ponuku a az potom tlacit dopyt. Ak sa ja napriklad nedostanem do 2 rannych spojov alebo sa tlacim telo na telo a aj tak meskaju, tak vytiahnem auto, ktore stoji v rovnakej zapche ale aspon mam vacsi komfort ako telo na telo, teplotu v aute podla seba a v momentalnej situacii chranim svoje zdravie pred koronou.

Na nabrezi sa da lahko preferovat MHD, ale to by mesto a KDI museli chciet povolit autobusy po elektrickovom pase a upravit povrch trate - jednoduchy buspruh bez nutnosti obmedzovat auta a vies aj spravit preferenciu pre 39 a 31 pri odbacani na Most SNP. A samozrejme sledovat to policiou/pokutovat a dat tam napriklad vjazd, kde ti auto neprejde ale autobus ano 🙂

Ruzinov - KV/Ruzinov - Dubravka: ja mam zase opacne skusenosti - do Dubravky chodila vacsina po Sancovej a do Karlovky bud cez nabrezie alebo cez Harmincovu. Dialnicu, pokial nesli po Bajkalskej, vacsinou vynechavali kvoli zapcham.

A je rozdiel porovnavat SNP (netranzitna cesta) a Stary most (postaveny Most Apollo ako alternativna trasa) voci nabreziu, kde mas X nasobne vacsiu dopravu.

Dalej Nivy sposobilo urcitu dobu velke problemy a aj stale sposobuje hlavne na krizovatke LandererovaXDostojevskeho - velakrat som tam stal aj 40 minut kym som od ASMN presiel ku Safku. A Gagarinova je kapitola sama o sebe, kde ma skoro niekolkokrat zrazilo ine vozidlo (nie len auto), lebo niektori nevedia ani po takej dobe jazdit po nej.

Ako som vravel, ak sa postavi tunel D4 a spoja sa ubytovne s VW, zahorie s kancelariami na vychode BA, tranzit sa uplne odkloni od Pristavneho mosta (na severo zapad cez tunel, na juhozapad cez D4 most) tak vtedy sa mozeme bavit o presmerovani dopravy z nabrezia na Einsteinku. Co ale stale nedoriesi problem Lafranconi, ktory sposobi velky problem, ak sa uzavrie kvoli nehode.
Reakcia na: MatejBA #29:
súhlasím, kedže bývam v spomínanej oblasti (konktrétne v ZB) vyjadrím sa teda aj ja. V našej rodine máme rôzne body dochádzania do práce/školy/... konkrétne sú to zastávky SAV, Maximiliána Hella a SND. Čo sa týka Pražskej, tam sa po zakúpení ročnej električenky počas týždňa mobility cestuje MHD, až na toto leto kvôli korone a hlavne poväčšine vypnutej klimatizácii autom (parkovacie miesto JE v blízkosti bodu záujmu).
Maximilána Hella - auto - kvôli rýchlosti, na začiatku špičiek sa to dá zvládnuť vpohode za pol hodinku, čo sa o MHD nedá povedať, tam to trvá podľa CP aspoň 50 minút čo pri ceste ráno aj poobede znamená celkom dosť veľkú úsporu času. Jediná reálna konkurencia autu by bol S-Bahn z Bory Mall (kam ide L36) do stanice Trnávka (ktorá sa podľa najnovšej štúdie neoplatí) príp, TIOP Ružinov. Keďže ani jedna zastávka zatiaľ nestojí a intervaly S-Bahnu sú skôr na smiech.
SND - problém s parkovaním, MHD trvá dlhšie. Momentálne sa tneto bod záujmu nevyužíva, takže rekonštrukcia KV radiály zatiaľ nie je problém.
ZB obsluhujú L36 ktorá vie substrát potenciálne doviesť k zastávke S-bahnu či električke ktorej to ale do centra trvá celkom dlho. Potom je tu 37 ktorá má zaujímavú trasu, avšak prakticky bez bus pruhov a pred koronou mala v rannej špičke bez problémov meškania 15 až 20 minút. V poobedňajšej špičke tiež žiadna sláva, cca 10 minút meškanie. Tiež 15 min interval v poobednej špičke nie je moc atraktívny. A nakoniec sú tu Slovenské čiary, ktoré však stoja len na Krčoch čo je pre väčšinu Bystričanov ďaleko (napr. ja to mám tak cca 16 minút od domu). A možno najväčším problémom je upchávajúca sa Hodonínska medzi kruháčom pri zjazde z D2 a ZB, kde chýba aspoň buspruh v smere do centra, ktorý by veľmi pomohol. na tento problém ale našťastie existuje riešenie, keďže starosta Krúpa a primátor Vallo sa dohodli na rozšírení tejto cesty medzi 2021 a 2022
Reakcia na: Ari #33:
Neviem či vertikálne a zároveň laterálne členitá trať je optimálnym miestom na integrovanú zastávku. Navyše... ehm... tam nič nie je. A navyše 2... polovicu spojov idúcich z nábrežia do Mlynskej doliny z nej vylúčiš.
Reakcia na: lostrail #12:
Prečo by bolo neurobiť integrovanú zastávku POD mostom Lafranconi smerom k mestu, tam je dosť miesta a tiež by bola integrovaná aj L.32. Samozrejme to už neskoro a tiež netradične mať jednosmernú integrovanú zástavku ale podla mňa ta integrácia najmä by prospela v smere k centru.
Reakcia na: MatejBA #29:
To všetko, čo menuješ, podľa teba v inom prípade vykonať netreba? Len nech viem...
Lebo ak mi oči slúžia, diskusia sa do veľkej miery odpichla od toho, že zatraktívniť MHD na nábreží sa nedá, lebo autá. Nie od toho, že sa niečo robí bez protiopatrení.
Reakcia na: MatejBA #26:
Bude to dlhé, ale nedá mi.
Ja to nechcem robiť preto, že to je chrumkavo ekologisch moderné, ale preto, aby sa ľahšie dalo pomôcť MHD na nábreží. Mesto nie je nafukovacie a proste ak niekto má mať miesta viac než teraz, niekto iný ho zákonite musí mať menej než doteraz. Tým ale vôbec nehovorím, že chcem nábrežie niekomu zobrať, len by som rád preniesť tranzitnú zložku na Einsteinovu (kde má byť miesto vďaka mimomestskému tranzitu prenesenému na D4) a nechať mu primárne obslužnú funkciu.
Uznávam, že máš pravdu ohľadom následného náporu na citlivé miesto v podobe mostu Lafranconi, bolo by treba podrobne prepočítať, ako to celé vychádza a odvodiť opatrenia, aby to vychádzalo čo najlepšie. Nesúhlasím však, že sa nedá robiť nič - okrem bazálneho princípu tohoto webu (využívať viac VHD), ekologickej a zdieľanej mobility apod. máme predsa skúsenosti aj s tvrdými opatreniami, ako bol nákladný tranzit cez Babu (čím pozdravujem kraj, ktorý dnes "udržiava" jej stav v neprejazdnosti pre ťažké vozidlá...). Pri vhodnej kombinácii zásahov by si to ľudia dochádzajúci zo Záhoria ani nemuseli tak radikálne všimnúť. Plus stojí za úvahu, koľko dochádzania má možnosť okresať teraz osvedčený homeofiice, ako reálne pohne vzťahmi D4R7 a až potom sa môžeme (ne)strachovať o budúcnosť. Škoda, že mesto nemá toto dávno namodelované a neriadi sa tým. Hoci ma občas už zo zúfalstva chytá "teroristické" nutkanie, aby sa dačo spravilo naslepo a vyslovene strašne zle, lebo následne by masa šialene naštvatých občanov dotlačila zodpovedných k tunelu popod Karpaty, alebo aspoň Severnej tangente 😃

Faktom je, že o kolapse sa tu hovorilo od uzavretia Námestia SNP, cez nepostavenie štvorprúdového Starého mosta,z novších napr. prerábka D1/Bajlalská, uzávierka Nív, buspruhy na Gagarinke, až po menšie krátkodobé výluky... a akosi sa nič také nekoná a podľa mňa ani (s výnimkou Žitného ostrova) nebude, keďže ísť 20 minút krokom nie je kolaps. Možno je načase priznať, že doprava je flexibilnejšia, než si myslíme. V Paríži nedávno zúžili nemálo ulíc kvôli koronacyklopruhom, a hoci by matematicky vychádzalo, že s návratom áut ich bude treba zas zrušiť, oni ich nechali, lebo čudujsasvete kolaps nenastáva. Jednoducho im to klaplo s ďalšími vecami, čo robia v rámci stratégie Paríža ako mesta 15-minútovej dochádzky. Samozrejme, keď nebudeme mať žiadnu víziu a vždy len ad hoc budeme plátať nejaký jeden kolízny bod (či už je to dezintegrovaná zastávka, zúženie cesty alebo nedostačujúca križovatka), nedá sa zmeniť nič. A verím tomu, že vôľa zmeniť to je správna, keďže nie sme Amsterdam či Benátky, aby sme si mohli vyberať, ktoré z tisíca nábreží chceme mať v civilizovanej podobe a ktoré nie. Za mňa, civilizovaná podoba kľudne nech sú štyri pruhy, ale v dobrom stave, pod alejou, technicky vedúce k dodržiavaniu vmax a za podmienky spravodlivej deľby priestoru - nie že poloprázdne auto bude naďalej über alles a MHD či nemotorová doprava bude stále počúvať len nedá sa, nemôže sa, nezmestí sa.

Inak, mám za posledných aspoň 15 rokov zažité, že Ružinov-KV či Ružinov-Dúbravka šoféri v mojom okruhu riešili na 95% cez mosty, keďže sa to oplatilo viac než terigať sa cez iks križovatiek v centre, ak nerátam piatky poobede a podobné extrémne časy, keď je plné všetko. Ale to je len anekdota, nechcem z toho odvodzovať recepty (ako Petržalčan by som mal asi byť na mosty citlivý - a to aj v zmysle obmedzeného počtu trás), ale čo ja viem, asi ma vychovala električka v zmysle, že to je dosť jedno, lebo vždy existuje iné riešenie).
Reakcia na: gejza #28:
Podobné názory som mal kedysi aj ja, kým som bol slobodný študent a necestoval do okolia BA. Aktuálne už rok a pol nepravidelne jazdím trasu Kutlíková - Kráľová pri Senci v roznych časoch. Cesta autom mimo špičky 30min, v špičke 45 min a 2x som mal zápchu v podstate v celej trase Prístavný most - Senec (1. ranná špička v zime SC-BA 2.piatok poobede BA-SC) čas cca 1hod 15 min. A teraz sa pozrime na alternatívu VHD (pozn.: k cp +15.min cesta na zastávky VHD, parkovanie mam zabezpečene tam aj tam).
1. Teoreticky bez zápchy viem ísť vždy MHD+Vlak+SL vychádza to ale na cca 1:30
2. v špičke idu SL cez dialnicu za 1:15, avšak v špičke ak je zápcha stoja v rovnakej zápche ako IAD takže + 15min zápcha = 1:30
3. mimo špičku SL cez dediny 1:40 bez zápchy

Takže zakaždým keď idem autom ušetrím od 45min do 1hod času jednosmerne, ktorú môžem využiť inak. A ak by som pozeral na ekonomickú stránku, tak ako živnostník za ten čas viem zarobiť tolko, že za rok aj keď započítam amortizáciu auta+benzín, tak som na tom ziskový.

Reakcia na: gejza #28:
A aku mas kapacitu vychodo zapadneho spojenia? 10 000 ludi v spicke? To ti urcite nepostaci.

Obcas mam pocit, ze niektori teoretici tu si myslia, ze svet je gombicka a MHD/VHD je ako druhe zjavenie Jezisa a postaci ak do nej nazenu ludi, ale zabudaju, ze uz teraz su kapacity casto na hranici, treba pridat dalsie spojenia, skratit intervaly, zlepsit prestupy/zastavky/sluzby, atd. Tu sa namiesto "opytat sa najprv a potom strielat" chce ist na to metodou "najprv strielat a potom sa tvarit prekvapene"
Reakcia na: MatejBA #26:
cca 100 000 ľudí z BA4 a celého Záhoria má veľa možností využiť verejnú hromadnú prepravu osôb, je len ich rozhodnutím, že chcú tráviť čas v dopravných zápchach a ničiť život ostatným
Reakcia na: lostrail #23:
žijem v tomto Meste dostatočne dlho a na Jepka a Trdka mám dlhodobo vyhranený názor, ktorý len tak ľahko nemienim zmeniť ... a rovnaký názor mám aj na skorumpovaných politikov na municipálnej či celoštátnej úrovni
Reakcia na: Viko #25:
Sorry ale toto je "logyka" hodna ekoteroristu (ano mas pravdu si nim).

Pokial nebudes mat tunel pod Karpatmi nemozes uvazovat o zruseni tranzitneho characteru nabrezia, pretoze D4 bude primarne obchvatom pre nakladnu/medzinarodnu dopravu smer Rakusko a Madarsko, nie pre mestsku dopravu v relacii zahorie/BA4/zvysok BA/senec/VW. Alebo naozaj tak velmi chces kolaps celeho mesta?

Ak "zrusis" nabrezie, tak ti ostanu len 2 tranzitne cesty na spojenie 100 000 ludi v BA4 + celeho zahoria so zvyskom BA. A kedze vacsina pracovnych miest a kancelarii je prave vo vychodnej casti BA... Nehovoriac o tom, ze "ekoteroristi" chcu zaroven aj ukludnit Sancovu, cize by ti ostala iba Einsteinka.

EDIT: https://i.imgur.com/D7xGi0S.png aby si si to vedel predstavit - vsetko na zapad od cervenej ciary musi chodit teraz tymito 4 miestami, ak nechcu ist cez Pezinsku babu alebo cez vyse 55km vzdialeny Trstin smerom na vychod.

Zrusenim nabrezia (a ignorovanim Lovinskeho lebo to nie je dobra tranzitna trasa) ti ostane dialnica a Prazska. A neviem kde byvas ty ale tunel Sitina byva dost casto zatvoreny/Lafranconi upchate. Cize ty chces napchat viac ako 100 000 ludi (blizsie k 150 000) cez 2 trasy bez adekvatnej nahrady alebo tunela popod Karpaty, lebo je to chrumkavo-ekologisch-moderne?
Reakcia na: lostrail #22:
A všetci sa potrebujú trepať zrovna do historického jadra, že ich bude treba ťahať nábrežím?
Otvorí sa obchvat, údajne to má odľahčiť Einsteinovej a Prístavnému mostu, tak nech sa páči, okruh preznačiť z nábrežia až za Dunaj a s nábrežím sa môžme vyhrať - ultmiť to z diaľnice na bulvár, spraviť integrované zastávky, zrazu bude miesto aj na buspruh či obojsmernú trať na Vajanského nábreží... Ale vlastne zabudol som, akékoľvek úpravy organizácie dopravy sú v tomto meste antiautomobilová ultraľavicová ekoteroristická diktatúra, tu ľudia nechcú tráviť čas pri Dunaji ani vôbec v uliciach, žiť treba v čo najodpornejšom prostredí fixovaný na staré zlé rozhodnutia, lebo veď náhodou by troška zatlačili, mali sa lepšie a čo potom so životom? 😃
Reakcia na: N/A #15:
Len k tym bytovkam - su postavene v tesnej blizkosti elektrickovej trate a zastavky. Pravda je, ze ludia sa zrejme budu burit, ale okolo barakov maju pomerne dost nevyuzitych (zelenych) ploch a mozu si vybrat. Bud by sa nejake casti tych ploch zabrali, aby sa nahradili zrusene parkovacie miesta alebo by ich skratka ozeleli. Nie je tam velmi na vyber. Alebo teda postavit dlhociznu zastavku a sledovat tie atleticke vykony kazdy den.
Reakcia na: gejza #14:
Ale ale, kolko guraze v jednom prispevku. Akurat, ze papier a diskusia znesu hocico. Ako uz napisal MatejBA, pozemky patria im, ale najviac ma udivuje, ze tvoj prispevok je ako keby si ani nezil v tomto meste. Aj keby ten pozemok nebol ich a bol by iba susedny, videli by sme tie zazracne premeny projektu - najskor velkorysa integrovana zastavka, ktora by sa postupne zuzovala a zuzovala, az napokon vo verzii, ktora by sla do realizacie, by zostala uplne obycajna zastavka, aka je tam teraz a predali by to v style "doplnime cyklotrasu, osadime elektronicke tabule, doplnime priechody" a ine klasicke bullshity. Ved pani poslanci si tiez chcu domy stavat a na daleke dovolenky chodit.
Reakcia na: Kotlár #17:
Pruhy na nabrezi uz rusit nepojde. Bohuzial, uz sme si odklepli zburanie PKO a postavenie dalsej obludy a myslim, ze aj nejake dopravno-kapacitne posudenia sa museli robit, aby to preslo. Ci vsetky auta odklonime na Bakosovu? Este jedine, ze by sa zabralo z parkovacieho pruhu pri Prison Parku a to zas vidim tych dvoch, aki by boli nadseni.
Reakcia na: Ma178rek #19:
Nemyslim, ze toto je optimalne riesenie, kedze jednak by sa mohlo ukazat, ze ani tri vozidla za sebou nezastavia (napriklad dve elektricky a klbovy autobus, to by uz bolo dost tesne), ale ked aj, musi byt uzasne "user friendly", bezat tych 70m, ked to zrovna vyjde, ze tvoj spoj je na samom konci, aby ti neusiel.
Reakcia na: Trolley #18:
Pardon, to som sa asi nechal uniest, ako som prepisoval cisla. Ale teda ani bez tej linky by to tam neslo.
Reakcia na: lostrail #12:
Hustota spojov??? Ak by bola dostatočne dlhá hrana, to jest klidne 70m a bolo by dovolené aby stáli aj 3 spoje za sebou, tak by okrem ranných špičiek kedy sa tam premelie extrémne veľa ľudí nebol problém.
Reakcia na: lostrail #12:
Odkiaľ si na bral L27 pri Lafranconi?
Ak integrovanú zástavku tak jedine pred rozraďavaciou výhybkou pred tunelom, aby tam mohla výhľadovo stáť aj L9 a nezostal aktuálny stav a viem si predstaviť že pri nej by zanikol jeden jazdný pruh aj pre väčšie bezpečie chodcov
Reakcia na: gejza #14:
Z jednoducheho dovodu - parcela 22372/12 a 22372/98 (teda park medzi River Parkom a botelom) totiz patria River Park Base s.r.o.

Dokonca mam taky pocit, ze zastavka autobusov Chatam Sofer lezi (minimalne ciastocne) na ich pozemku.

Druha vec je, ci mozes len tak zrusit parkovisko - nie su nahodou nejake normy, kolko parkovacich miest ma byt na pocet bytov?
Reakcia na: gejza #14:
V tomto prípade pritom ani neexistuje dôvod prečo by to malo J&T prekážať. Skôr by som sa bál odporu obyvateľov zelených vežiakov (zrejme by prišli o časť parkovacích miest) a aktivistov (na južnej strane cesty by muselo dôjsť k výrubu stromov).

No osobne si aj tak myslím, že niečo takéto by bolo lepšie realizovať na zast. Kráľovské údolie (kadiaľ na rozdiel od Chatama prechádzajú aj linky jazdiace cez tunel).
Reakcia na: lostrail #12:
A prečo by tu niekoho malo zaujímať, či budú Jepko a Trdko skákať 5 metrov päťdesiat ? Ak je tu k dispozícii riešenie, ktoré pomôže cestujúcim, je rozumné a za akceptovateľné náklady, tak názor nejakého Jepka a Trdka je každej mysliacej bytosti absolútne ukradnutý.
Reakcia na: FFF13 #11:
No schválne, ktorá drážďanská integrovaná zastávka má 35 spojov za hodinu v špičke?
Reakcia na: FFF13 #11:
Zastavka Chatam Sofer presla len opravou. Nemylme si to s modernizaciou alebo rekonstrukciou. Nie je to ani sucastou modernizacie DKR, cize na vacsie zmeny by uz asi neumerne stupli naklady.

Co sa tyka Lafranconi, argument bol taky, ze na tejto zastavke by nebolo mozne riesenie prestupu na jednej hrane kvoli velkej hustote spojov (po rekonstrukcii napriklad L4, L9, L39, L27, L29, L31, L37), cize by sa navzajom brzdili. Ak by sa budovala taka integrovana zastavka ako Riviera (ex-Molecova), muselo by sa poriadne zabrat do arealu FTVS (ci co to tam je za plotom) a okrem toho doriesit aj napojenie, t.j. bud by sa zastavka musela posunut dalej smerom k mostu Lafranconi, aby aj to vyosenie trate malo nejaky priestor (a zabrat aj z parkoviska pod mostom) alebo zburat cast skoly, kedze oproti uz nie je na rozsirovanie ziaden priestor.

Na zastavke Chatam Sofer by taky priestor byt mohol, ale to by J&T asi skakali 5 metrov patdesiat, keby im niekto chcel pred Prison Parkom zaberat priestor a ani to by nestacilo. Museli by sa zabrat aj parkovacie plochy pred bytovkami. Ak sa ale toto niekedy bude riesit, tak az v case, ked bude na spadnutie prelozka trate od Chatama po Safko.
Pre mňa je totálny fail keď sa rekonštruuje (aj čiastočne) takáto významná zastávka a nespraví sa integrovaná. Keď som bol v Drážďanoch tak som tam videl veľa integorvaných zastávok, u nás asi stále funguje dogma že #cestujucibytonepochopili
Ďalší fail je ten jeden krpatý prístrešok na zastávke v smere do centra ktorý je úplne vpredu pri označníku a prístup na zastávku je z opačnej strany. Veď máme celkom dlhé vozidlá tak prečo by nemohol byť napr. v strede, prípadne by tam mohlo byť tých prístreškov viac vzhľadom na to, ako veľmi je tá zastávka využívaná
Reakcia na: Ma178rek #9:
Zastávka bude dezintegrovaná. 🙂
Reakcia na: lostrail #8:
Chatám má vybetónovaný iba vjazd do zastávky, nie je to vyvýšené, neprešli by električky, ale áno, tu by bodla integrácia so všetkými linkami 🙂 bol by to vhodný adept, keď už nebude integrovaná Lafranconi 🙂
Reakcia na: patrik444 #5:
Nemyslim, ze je na to dost siroka. Ale prekvapili by ma, ak by som sa mylil. Okrem toho, nie su tie vybetonovane casti zaroven vyvysene?
Reakcia na: MatejBA #4:
A tak si si zaroven odpovedal aj na vlastnu otazku.
Reakcia na: patrik444 #5:
opravujem L4
Chatam Sófer bude integrovaná zastávka s L6,L9 a X5, X33 ? všetko vybetónovali, tak by to mohlo byť, či ?
Reakcia na: kecho #3:
To mi je jasne, ze to dokoncia - vsak v 2022 su volby 😃
Reakcia na: MatejBA #2:
Nestacila by iba prva cast - “Ja som zvedavy, ci KV dokoncia”? 😃
Reakcia na: kecho #1:
Ja som zvedavy, ci KV dokoncia pred alebo po parkovacej politike 😂