Linky 4 a 9 budú predĺžené po zastávku Chatam Sófer.
Od pondelka 27. júla 2020 bude s takmer štvrťročným oneskorením sprevádzkovaná zrekonštruovaná trať pri tuneli a električkové linky 4 a 9 budú premávať až po zastávku Chatam Sófer po nasledujúcich trasách:
- Linka 4 bude premávať po trase Zlaté piesky / ŽST Nové Mesto – Vajnorská – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Jesenského – Nám. Ľ. Štúra – nábrežie – Chatam Sófer (späť cez Šafárikovo nám. a Štúrovu).
- Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 9 cez tunel a Obchodnú do Ružinova.
- Linka 9 bude premávať po trase Ružinov – Trnavské mýto – Krížna – Blumentál – Obchodná – Kapucínska – tunel – Chatam Sófer
- Zo zastávky Chatam Sófer budú vozidlá pokračovať na linke 4 cez nábrežie a Šafárikovo nám. na Zlaté piesky, resp. k ŽST Nové Mesto.
Prestup medzi linkami 4 9 a náhradnými linkami X5 a X33 bude možný na zastávke Chatam Sófer. Prestup z električiek na náhradné autobusy a opačne bude možný aj na zastávkach Most SNP (4), Nám. Ľ. Štúra (1, 4) a Šafárikovo námestie (1, 3, 4). Trasy náhradnej dopravy X5 a X33 zostávajú nezmenené.
Od rovnakého dátumu budú v pracovných dňoch linky 1 4 9 premávať častejšie a to v intervale 5 minút medzi spojmi.
lostrail
Tie dve riesenia povazujem totiz za nekompatibilne a tym som chcel poukazat na to, ze sa moze robit jedno alebo druhe, no spolocne fungovat nebudu.
Relikt-nerelikt, pamatam si ako student, ze pokial som siel niekde na trase L31 alebo L39, tak som vyrazne ocenil, ze nemusim prestupovat. Okrem toho, este mam v cerstvej pamati tie legendy profesora Marka, ked nam na analyze vysvetloval princip pravidla n + 1 (ked sa do 39-iny zmesti n studentov, zmesti sa vzdy aj n + 1) a pamatam si jazdy, kedy som si to pravidlo overil v praxi. A mozno aj to (ze ide o relikt s 20-minutovym, v preklade 10-minutovym intervalom) sposobilo, ze pri poslednom pokuse o max. pocet studentov v 39-ine prislo nanajvys par dusi, kedze dnes uz je vsetko "trapne", no najma cestovanie MHD, ked jazdene auto stoji doslova 5 korun a nemusis sa tlacit v buse. Navyse este viac ako predtym funguje dokazovanie si spolocenskeho statusu znackou auta, uz medzi studentmi. Som rad, ze som studoval v case, ked som studoval a ked to este zilo pomerne kolektivne.
Takze neviem, mozno dnes na zvysenie atraktivity bude stacit potiahnut L39 a L31 k Botanickej zahrade, tam sa pekne otocia a pojdu naspat, ved dalej uz predsa chodia elektricky alebo ich rovno zrusme, ved nech si kazdy student kupi jazdenku. L30 natlacme este na Rivieru, L37 na Lafranconi zastavovat nebude a pokracovat bude po Zizkovej, no a obcasnik L29 moze v pohode zastavovat s elektrickami. (Upozornenie: sarkazmus).