V Karlovej Vsi prebieha úprava zmodernizovanej trate

Úpravy konštrukcie trate by mali odstrániť nízkofrekvenčný hluk šíriaci sa pri jazde električiek.

Kým v spodnej časti Karlovej Vsi v súčasnosti prebieha budovanie novej električkovej trate, v jej centrálnej časti sa v polovici júla v rámci reklamácie začalo s úpravou už zmodernizovaného úseku trate s cieľom odstránenia problému s nízkofrekvenčným hlukom, ktorý sa objavoval pri jazde električiek po novej trati. 

Úpravy sa realizujú pokusne na úseku od zastávky Nad lúčkami po priecestie Fadruszova. V rámci úprav prišlo počas štvrtého júlového týždňa k rozdeleniu nosnej betónovej dosky na menšie úseky (z 24 m na 6 m), podobne ako sa to v súčasnosti realizuje na novobudovanom úseku od tunela po Jurigovo námestie. Najskôr bol v tomto úseku odstránený vrchný kryt trate (zelený koberec so substrátom a vrstva okruhliakov) a následne boli demontované aj koľajnice. Po vyrezaní niekoľkých medzier v nosnej doske prišlo k opätovnému osadeniu koľajníc. Taktiež prišlo k narezaniu betónového krytu na priecestí a najbližšom priechode pre chodcov cez električkovú trať s cieľom odstránenia vibračných mostov. Pre účely meraní bol rozchodníkový koberec odstránený aj na ďalšom neupravenom krátkom úseku za priecestím Fadruszova.

Skúšobné jazdy električkou po upravenej trati a súvisiace merania boli realizované v nedeľu 26. júla 2020 vo večerných hodinách. Merania prebiehali medzi zastávkami Nad lúčkami a Nám. sv. Františka. Následne v pondelok prebehlo prebrúsenie koľajovej trate brúsiacim vozidlom a skúšobné jazdy a merania sa zopakovali. Na prebrúsenej trati jazdila električka podľa našich pozorovaní podstatne tichšie.

Ďalší postup bude závisieť od úspešnosti zrealizovaných úprav po vyhodnotení meraní. Priebeh prác je dokumentovaný v projektovej fotogalérii.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #58:
Mam len obycajne Tesly 2x15W a pocujem to.
Reakcia na: lostrail #57:
Duní presne tam, kde aj predtým, a to na zvaroch. Ja to na svojich reprákoch počujem, mam zapnutý aj sub-bass, a dokonca aj na videu je vidieť polohu - na mieste nových zvarov, kde sa dodatočne vrátila odrezaná koľajnica.
Zda sa to len mne, ale ta elektricka na videu este stale slusne duni (aj po uprave)?
Reakcia na: Viko #55:
Celá križovatka záhradníckej s miletičkou bola jedna velká paródia....trvalo to celú večnosť (boli tam bežne videné také šmakulády ako zaliatý kus cesty a za dva dni znova rozkopaný a tak aj zo trikrát ...
A výsledok celej križovatky je že sa dá ísť rovno a sem tam dakde doľava a doprava...a električka tam tratí kopu času....vždy ma fascinovalo keď som pri slovanete sadol na elinu (okolo 21:00) a nestihol som prestúpiť na krížnej na L21 na ktoré som mal 12 minút 🐻
Reakcia na: Mhr1 #50:
Napríklad na Ružinovskej stačilo, že sa "nové" BKVčka položili vyššie než priľahlá cesta, takže sa hluk ľahšie šíri do okolia... Nie je všetko len o konštrukcii ako takej.
Reakcia na: luky133 #53:
Nepochopim, preco takyto stroj nezaradia do toho planovaneho nakupu vozidiel. Elektricky, trolejbusy a brusiaci stroj do jedneho projektu, podat ziadost a vybavene. To nie su cesty a je to potrebne na udrziavanie infrastruktury ekologickej dopravy v meste. Ked za prebrusenie 100m trate si nejaka firma vypyta 20k EUR, pri prebruseni 1 km kazdy rok (co je cca. 2,3% existujucej siete na uzemi mesta) je navratnost 5 rokov. Ked by sa prebrusili 2km kazdy rok, uz je to dva a pol roka.
Reakcia na: Urbanway 2423 #47:
Profi stroj akým je napr. AT VM 8000 stál okolo roku 2010 - 1 milión €, aspoň v tej dobe sa mi podarilo dopracovať k tej sume. Za zmienku stojí to, že v roku 2012 DPB kúpil koľajový vysávač za 800 000 €, ktorý povedze si po pravde aspoň v minulosti bol využívaný minimálne, už vtedy som vravel, že väčší zmysel malo vtedy kúpiť buď podbíjačku alebo brúsku... 🙃
Reakcia na: Ma178rek #46:
Len neviem, či je potrebné robiť všetky 3 veci súčasne. 😃
Oceňujem, že trať sa konečne brúsi, ale dnes to naozaj nie je dobrý nápad. Práve videné pred zastavkou Borská, rozchodnik alebo ako sa ten kryt trate volá im celkom jednoducho vzbĺkol v tomto teple.
Reakcia na: ufo #49:
Keďže som Ružinovčan, môžem len potvrdiť. Ja bývam pri Záhradníckej, je to naozaj hlučnejšie, ako bolo predtým.
Reakcia na: Osky #48:
No a? Výnimočne môžu mať pravdu. Bývam v Ružinove pri trati, kde je BKV alebo v KV v rovnakej vzdialenosti od trate ako v Ružinove a keď tie BKV sú tichšie, tak sa musela niekde stať chyba.
Ale eurofondy tečú zadarmo, že? Treba vyčerpať maximum, kvalita je druhoradá. Našťastie v ďalšom období sa budú porovnávať parametre pred reko a po a nebude toľko priestoru na takéto oyeby.
Reakcia na: Alexeness #16:
Nie Sedliacky rozum to vraví, ale samozvaný stavebný dozor stelesnený "petičným výborom" 😁 a to je teda setsakra rozdiel! 😂
Reakcia na: lostrail #45:
Koľko vlastne stojí taký stroj (postačoval by aj taký, ako je #41, alebo by sa oplatilo kúpiť ten lepší, aj keď je drahší?)?
Reakcia na: Valec #44:
myslím si že T3 by zvládla pluh, brúsenie aj polievanie ľavou zadnou 😃 😃
Reakcia na: BRENS #42:
Nevidim jedinu nevyhodu, keby DPB zakupil jeden taky stroj. Tie peniaze by sa vratili do 3 rokov.
Reakcia na: Ma178rek #40:
K pluhovacej T3 by som radšej vyrobil polievací vozík, aby mohli v čase takýchto horúčav polievať zazelenané úseky. A tým pádom by mala využitie aj v lete.
Reakcia na: BRENS #42:
ak narážaš na to, že takéto vozidlo by u DPB nebolo poriadne využité, tak sa hlboko mýliš. Možno by nevkonalo toľko "práce" ako na iných električkových sieťach, ale 1. DPB by ho mohol prenajímať ďalej sa slušnú úplatu a 2. viedlo by to pravdepodobne k zisteniu, ako tichá dokáže byť električka (zvlášť tie nové) a ešte k tomu aj rýchlejšia- čo by vytváralo väčší celospoločenský tlak na kvalitnejšiu údržbu električkových tratí a rozvoj električkovej siete ako takej 🙂
Reakcia na: luky133 #41:
Vlastnictví souvisí s efektivitou využití jako rozhodování se znalostí věcí.
Reakcia na: Ma178rek #40:
Myslím, že na začiatok by stačilo možno kúpiť aj niečo jednoduché ako toto https://www.youtube.com/watch?v=qXLlCec8RUQ . Stále by to bolo lepšie ako to čo máme teraz - nič. Aj keď samozrejme sa toto zariadenie nemôže porovnávať s výkonom AT VM 8000.
Na T3 s pluhom vyrobiť brúsku a máme lacné a efektívne riešenie