Počas voľných dní bude opäť premávať turistický cyklovláčik do Plaveckého Podhradia (4.7. – 15.9.2020)

Sezónna turistická vlaková linka je zaradená do IDS BK.

Počas voľných dní od 4. júla do 15. septembra 2020 bude zavedená sezónna turistická vlaková linka z Bratislavy cez Zohor a Sološnicu do Plaveckého Podhradia. Vlak Záhoráčik bude premávať počas víkendov a sviatkov trikrát denne a v špeciálnom vagóne bude poskytovať aj miesto pre prepravu 20 bicyklov.

Cestujúci si môže zvoliť, či bude Záhoráčikom cestovať za tarifu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), alebo za tarifu Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK), t.j. možné je použiť všetky lístky IDS BK. Zaradenie jednotlivých staníc do tarifných zón je možné nájsť v schéme zón IDS BK (pri výpočte počtu precestovaných zón treba zahrnúť aj zónu 215, ktorou vlak prechádza medzi zastávkami Devínske Jazero a Zohor). Za bicykel je však potrebné zaplatiť podľa tarify ZSSK, keďže dovozný lístok IDS BK nie je možné v regionálnych vlakoch použiť na prepravu bicykla. Jednosmerný lístok pre bicykel stojí 1,50 € (dostupný aj vo forme SMS lístka zaslaním písmena X na číslo 2255), celodenný stojí 2,50 €.

  • Odchody vlaku z Bratislavy do Plaveckého Podhradia: 8:21, 12:21, 16:21 (cestovný čas 82 minút)
  • Odchody vlaku z Plaveckého Podhradia do Bratislavy: 10:10, 14:10, 18:10 (cestovný čas 85 minút)

Medzi Zohorom a Plaveckým Podhradím zastaví aj na staniciach Lozorno, Jablonové, Pernek pri Zohore, Kuchyňa, Rohožník a Sološnica, ktoré sú tiež peknými východiskovými bodmi pre turistov.

Kompletný cestovný poriadok je možné nájsť na stránke ŽSR (trať 110+112). Pre jednoduchšie plánovanie cesty sme na stránkach imhd.sk pripravili aj zastávkový cestovný poriadok, pričom spoje je možné vyhľadať aj cez Plánovač cesty.

Prevádzku vlaku si objednalo Ministerstvo dopravy a výstavby SR u Železničnej spoločnosti Slovensko. Po minulé roky si Záhoráčika objednával Bratislavský samosprávny kraj, ktorý však v tomto roku pre krízu nemal na jeho objednanie dostatok finančných prostriedkov. Keďže pravidelná osobná doprava na železničnej trati Zohor - Plavecké Podhradie bola zastavená v roku 2003, sezónny cyklovlak poskytuje jedinečnú príležitosť odviezť sa po tejto trati na Záhorí.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #3:
To je OK, ja som sa pýtal na iné - keď som v roku narodenia mojej dcéry cestoval vlakom z Topoľčian do Nitry, tiež tam bola dvojbageta a vložák a vyžadovalo to celkove troch ľudí, pretože ten vložák akosi prerušoval tok ovládania medzi FrontBaguette a RearBaguette a ani jedna z tých bagiet nevedela ovládať dvere na tom vlož(i)aku.
Reakcia na: S499.1023 #2:
Rušňovodič bol iba na jednom stanovišti, ale bol tam aj druhý typek ktorý občas behal po vlaku a frflal že niečo zase nefunguje 🙂
Reakcia na: S499.1023 #2:
Vložák je cyklovložák, nie? 🙂
Reakcia na: Viliam22 #1:
To sú dve bagety a medzi nimi ešte vložák? A už to vie jazdiť aj tak, že ropovodu stačí jeden rušňovodič?