Zároveň bola opäť obnovená preferencia autobusov a trolejbusov smerom na Hlavnú stanicu.
Od štvrtka 21. mája 2020 prišlo v prestupnom uzle Račianske mýto k niekoľkým zmenám. Najvýraznejšou zmenou je rozšírenie priestoru pre chodcov na ostrovčeku v križovatke na rohu Šancovej a Račianskej. Tento ostrovček dlhodobo počas špičiek nepostačoval množstvu chodcov prechádzajúcich medzi zastávkami a chodci museli čakať na signál voľno aj na vozovke. Rozšírenie plochy pre chodcov bolo zrealizované na úkor zrušenia cestnej odbočky zo Šancovej smerom na Račiansku ulicu, ktorá bola podľa magistrátu minimálne využívaná.
Súčasne prišlo k obnoveniu preferenčného signálu pre vozidlá MHD jazdiace po Šancovej ulici smerom k Hlavnej stanici. Predĺženie signálu voľno na semafore o približne 13 sekúnd umožní autobusom a trolejbusom príjazd na zastávku Račianske mýto aj v čase, ked ostatné vozidlá už majú červenú. Táto preferencia MHD bola zavedená už v decembri 2018, ale neskôr bola zrušená. Magistrát a dopravný podnik preto upozorňujú chodcov, aby nevstupovali na vozovku hneď ako zastavia autá, pretože autobus alebo trolejbus ešte môže cez križovatku prejsť. V tejto súvislosti bolo na priechode pre chodcov doplnené odpočítavanie času do zmeny signálu a na možnosť prejazdu vozidla MHD upozorňuje aj blikajúci symbol autobusu.
Do budúceho roka by malo prísť aj k fyzickej rekonštrukcii ostrovčeka, aby sa rozšírená plocha zjednotila s chodníkom. V budúcnosti sa tiež počíta s úpravou priestorovo nepostačujúcej zastávky električiek na Račianskom mýte.
Viko
Inak, neviem, aké trasy jazdíš, ale v mojom okolí je roky úplne bežné robiť napr. Dúbravka/KV - Ružinov "cez mosty" miesto terigania sa iks križovatkami v meste, takže podľa mňa bude aj istý vnútromestský význam pri Einsteinovej.
Súhlasím, že tunel D4 je svojou polohou významný skôr pre mimomestskú dopravu. Ale k riešeniu tejto situácie, čo sa efektivity týka - naozaj je lacnejšie hĺbiť tunely na Šancovej - t.j. na mieste, kde musíš počas výstavby zablokovať čo najmenej dopravy, si limitovaný neohrozením statiky susediacich budov a potrebou prekládky veľkého množstva sietí, plus nočné práce kvôli spiacim ľuďom nezorganizuješ žiadne? Fakt to vyjde o toľko výhodnejšie, než zástavba územnej rezervy, ktorá má iba lokálne konflikty s existujúcou infra? A hlavne, potrebu "nového severného spojenia" to nevyrieši, iba odsunie - a teda je otázne, načo toľko investovať do riešení, ktoré bude aj tak treba nahradiť.