Zároveň bola opäť obnovená preferencia autobusov a trolejbusov smerom na Hlavnú stanicu.
Od štvrtka 21. mája 2020 prišlo v prestupnom uzle Račianske mýto k niekoľkým zmenám. Najvýraznejšou zmenou je rozšírenie priestoru pre chodcov na ostrovčeku v križovatke na rohu Šancovej a Račianskej. Tento ostrovček dlhodobo počas špičiek nepostačoval množstvu chodcov prechádzajúcich medzi zastávkami a chodci museli čakať na signál voľno aj na vozovke. Rozšírenie plochy pre chodcov bolo zrealizované na úkor zrušenia cestnej odbočky zo Šancovej smerom na Račiansku ulicu, ktorá bola podľa magistrátu minimálne využívaná.
Súčasne prišlo k obnoveniu preferenčného signálu pre vozidlá MHD jazdiace po Šancovej ulici smerom k Hlavnej stanici. Predĺženie signálu voľno na semafore o približne 13 sekúnd umožní autobusom a trolejbusom príjazd na zastávku Račianske mýto aj v čase, ked ostatné vozidlá už majú červenú. Táto preferencia MHD bola zavedená už v decembri 2018, ale neskôr bola zrušená. Magistrát a dopravný podnik preto upozorňujú chodcov, aby nevstupovali na vozovku hneď ako zastavia autá, pretože autobus alebo trolejbus ešte môže cez križovatku prejsť. V tejto súvislosti bolo na priechode pre chodcov doplnené odpočítavanie času do zmeny signálu a na možnosť prejazdu vozidla MHD upozorňuje aj blikajúci symbol autobusu.
Do budúceho roka by malo prísť aj k fyzickej rekonštrukcii ostrovčeka, aby sa rozšírená plocha zjednotila s chodníkom. V budúcnosti sa tiež počíta s úpravou priestorovo nepostačujúcej zastávky električiek na Račianskom mýte.
hank
Chodcov vedieme na druhu stranu cez ostrovceky, casto na 3x, namiesto toho, aby mali iba 1 celistvy priechod, ktory by presli naraz. A ze cakaju v strede vozovky, kym z oboch smerov okolo nich jazdia auta, povazuju odbornici za bod pre ich bezpecnost.
V prospech plynulosti sa zasa projektuju nezmyselne bypassy, ci uz na krizovatkach alebo kruhacoch, ktore zaberaju miesto a zvysuju poziadavky na priestor.
A tu je vysledok kombinacie tychto nasich inzinierskych chutoviek.