Zároveň bola opäť obnovená preferencia autobusov a trolejbusov smerom na Hlavnú stanicu.
Od štvrtka 21. mája 2020 prišlo v prestupnom uzle Račianske mýto k niekoľkým zmenám. Najvýraznejšou zmenou je rozšírenie priestoru pre chodcov na ostrovčeku v križovatke na rohu Šancovej a Račianskej. Tento ostrovček dlhodobo počas špičiek nepostačoval množstvu chodcov prechádzajúcich medzi zastávkami a chodci museli čakať na signál voľno aj na vozovke. Rozšírenie plochy pre chodcov bolo zrealizované na úkor zrušenia cestnej odbočky zo Šancovej smerom na Račiansku ulicu, ktorá bola podľa magistrátu minimálne využívaná.
Súčasne prišlo k obnoveniu preferenčného signálu pre vozidlá MHD jazdiace po Šancovej ulici smerom k Hlavnej stanici. Predĺženie signálu voľno na semafore o približne 13 sekúnd umožní autobusom a trolejbusom príjazd na zastávku Račianske mýto aj v čase, ked ostatné vozidlá už majú červenú. Táto preferencia MHD bola zavedená už v decembri 2018, ale neskôr bola zrušená. Magistrát a dopravný podnik preto upozorňujú chodcov, aby nevstupovali na vozovku hneď ako zastavia autá, pretože autobus alebo trolejbus ešte môže cez križovatku prejsť. V tejto súvislosti bolo na priechode pre chodcov doplnené odpočítavanie času do zmeny signálu a na možnosť prejazdu vozidla MHD upozorňuje aj blikajúci symbol autobusu.
Do budúceho roka by malo prísť aj k fyzickej rekonštrukcii ostrovčeka, aby sa rozšírená plocha zjednotila s chodníkom. V budúcnosti sa tiež počíta s úpravou priestorovo nepostačujúcej zastávky električiek na Račianskom mýte.
Viko
Ad nevhodnosť: nie je tajomstvom, že v USA, Kanade, Japonsku či Kórei sa likvidujú rôzne nadzemné diaľnice v urbánnom prostredí, v rôznych aj európskych mestách sa vo veľkom likvidujú nadchody a podchody, len aby sa dostal život na rovnakú úroveň, keďže to zásadne mení to, ako človek vníma prostredie a ako sa v ňom cíti.
Môžeš začať napr. na https://en.m.wikipedia.org/wiki/Street v časti Role/Circulation: "proposals were advanced to build "vertical streets" where road vehicles, pedestrians, and trains would each occupy their own levels. Such an arrangement, it was said, would allow for even denser development in the future. These plans were never implemented comprehensively, a fact which today's urban theorists regard as fortunate for vitality and diversity."
Vysvetlenie ponúka napr. Lang - https://books.google.sk/books?id=Rp8ISlY4DBsC&pg=PA242&lpg=PA242&dq=vertically+segregated+streets&source=bl&ots=158ljvmeAn&sig=ACfU3U0xysz1jeDZHTrSgtvFZDkGWoUeQA&hl=sk&sa=X&ved=2ahUKEwj3woOf0MfpAhUD-qQKHfGMDtoQ6AEwAHoECAkQAQ#v=onepage&q=vertically%20segregated%20streets&f=false
No a potom je kopa ďalšej literatúry, ktorá sa väčšou či menšou mierou venuje tomu, ako má mestská ulica vyzerať a čo potrebuje - z najzákladnejšieho kánonu odporúčam najma robotu Jana Gehla, (americké) automobilové neúspechy a ako z nich von dobre mapuje Montgomery, Jacobs či Speck. Nadjazdy a podjazdy tam nidke ako úspešné riešenie neájdeš. Samotnému vnímaniu sa potom bližšie venujú Američania (Walkable city) či Holanďania (City at eye level), ale to už sa vzďaľujeme téme Šancovej. Lebo ok, mať z nej druhú Ľubľanu (Slovenska cesta) by bolo pekné, ale koncentráciou výhradne na technické riešenia vedenia jednej komunikácie sa to nikdy nevyrieši.