V prestupnom uzle Račianske mýto dostali chodci väčší priestor

Zároveň bola opäť obnovená preferencia autobusov a trolejbusov smerom na Hlavnú stanicu.

Od štvrtka 21. mája 2020 prišlo v prestupnom uzle Račianske mýto k niekoľkým zmenám. Najvýraznejšou zmenou je rozšírenie priestoru pre chodcov na ostrovčeku v križovatke na rohu Šancovej a Račianskej. Tento ostrovček dlhodobo počas špičiek nepostačoval množstvu chodcov prechádzajúcich medzi zastávkami a chodci museli čakať na signál voľno aj na vozovke. Rozšírenie plochy pre chodcov bolo zrealizované na úkor zrušenia cestnej odbočky zo Šancovej smerom na Račiansku ulicu, ktorá bola podľa magistrátu minimálne využívaná.

Súčasne prišlo k obnoveniu preferenčného signálu pre vozidlá MHD jazdiace po Šancovej ulici smerom k Hlavnej stanici. Predĺženie signálu voľno na semafore o približne 13 sekúnd umožní autobusom a trolejbusom príjazd na zastávku Račianske mýto aj v čase, ked ostatné vozidlá už majú červenú. Táto preferencia MHD bola zavedená už v decembri 2018, ale neskôr bola zrušená. Magistrát a dopravný podnik preto upozorňujú chodcov, aby nevstupovali na vozovku hneď ako zastavia autá, pretože autobus alebo trolejbus ešte môže cez križovatku prejsť. V tejto súvislosti bolo na priechode pre chodcov doplnené odpočítavanie času do zmeny signálu a na možnosť prejazdu vozidla MHD upozorňuje aj blikajúci symbol autobusu.

Do budúceho roka by malo prísť aj k fyzickej rekonštrukcii ostrovčeka, aby sa rozšírená plocha zjednotila s chodníkom. V budúcnosti sa tiež počíta s úpravou priestorovo nepostačujúcej zastávky električiek na Račianskom mýte.

Preferenčný signál zavedený v roku 2018

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Melange #100:
Otázka toho, či sa dá, alebo nedá posunúť je otázka priestoru. Norma jasne stanovuje pre odbočenie, tak isto aj minimálnu veľkosť ostrovčeka a aj minimálnu šírku chodníkov. Druhou otázkou je, čo a nachádza pod danou časťou, myslím inžinierske siete atď. Je kľudne možné, že by vďaka tomu bolo nutné tie siete predkladať a to stoji peniaze všetko. Pokiaľ by mal niekto výkres tej križovatky aj s kótami, môžem sa skúsiť na to pozrieť.
Dnes som si všimol, že to odpočítava aj čas pre električky, ale iba ak sú prihlásené do križovatky. Takisto to je aj s blikajúcim symbolom autobusu na prechode na Šancovej. To vypínanie mi príde, ako celkom zaujímavé a dosť unikátne riešenie.
Reakcia na: tr3mp #107:
Uz len ked na tom linku pozeram ako parkuju auta pred Laurentom, tak posunut tu cestu o meter-meter a pol blizsie k budove problem nebude (aspon na sikanu, aby vznikol ostrovcek pre pesich).
Reakcia na: tr3mp #107:
Aj keby cesta bola prirazená až v nárožnej budove na Račianskej 2, v jej podlubí je stále dosť veľkorysý chodník. A tá odbočka môže byť o tretinu užšia než je teraz.
Reakcia na: tr3mp #107:
tam by bolo treba prebudovat cele nastupistia elektrickovych zastavok a bojim sa ze rozumne riesenie bez osoveho posunu trate alebo zabratia jazdnych pruhov na racianskej mozne nie je...
a teda bojim sa toho ze "s kyblom farby" sa da spravit len to horsie riesenie, teda zabrat jazdne pruhy rovnako ako sa to stalo pri tomto ostrovceku....
Reakcia na: kbj2 #105:
Len netreba zabúdať, že zväčšiť netreba len tento ostrovček, ale aj opačný pri električkovej trati (https://goo.gl/maps/9qEZwC9aoao8WSjW6). A teda posunúť jazdné pruhy doprava. Čiže ak by si posunul pravé odbočenie bližšie k domom, môže sa stať, že zväčšenie ostrovčeka posunom odbočenia by následne zmenšené posunom jazdných pruhov.
Je pravda, že podľa niektorých plánov má byť po dostavbe ŽST FIliálka,
Šancová pred Trnavským mýtom zaslepená? Doprava by potom mala ísť buď cez Kominársku prepojenú na Trnavské mýto. Viem, že je to možno ďaleká budúcnosť, ale zdá sa mi, že som to videl v návrhoch ŽST Filiálka.
Nebola by potom preťažená časť Račianskej medzi Račianskym mýtom a Kominárskou? A nevznikla by na ceste medzi TrMy a Račkom zbytočne jedna križovatka?
Reakcia na: Valec #102:
Ano, uz minimalne pred 6-mi rokmi KDI ziadal posunutie odbocky a mesto to odignorovalo.

Riesenie ktore pripravuje teraz, je podla clanku toto: "Do budúceho roka by malo prísť aj k fyzickej rekonštrukcii ostrovčeka, aby sa rozšírená plocha zjednotila s chodníkom. "

Takze nie posunutie odbocky, ale jej zaliatie betonom a asfaltom tak, aby bola v urovni chodnika.

Naozaj super napad, takze na tom rohu bude chodnik v tvare pravouhleho trojuholnika s odvesnami 25m a 16m a plochou 200m2.
Reakcia na: Valec #102:
"Inak, nie sú pod chodníkom náhodou nejaké siete, ktoré by takúto preložku neumožňovali alebo výrazne predražili?"

To opäť predsa nie je nejaký problém, veď tá odbočka môže viesť aj na úrovni chodníka. Je to úplne bežný jav a bežné riešenie, vyvýšiť vozovku v určitom úseku na úroveň chodníka, vďaka čomu autá musia v úseku spomaliť a chodci majú bezbariérový presun.
Reakcia na: kbj2 #85:
Myslím, že už len robiť týždenný nákup v Bille je na samostatnú diagnózu. 😉
Reakcia na: Melange #100:
Odbočka sa dala posunúť aj pred siedmymi rokmi, keď sa o veci začalo diskutovať. Nič sa za tú dobu neurobilo a nebezpečné miesto pre chodcov stále zostávalo.

Ak mesto teraz naozaj pripravuje riešenie a bude ho chcieť zároveň v zápätí aj realizovať, tak mi príde ako lepšie riešenie odbočenie dočasne zavrieť. Lebo kým by sa spracovala projektová dokumentácia, vybral dodávateľ, spravili práce... tak už by sme boli aj v polčase trvalého riešenia. Ak by však bol vybraný návrh na mimoúrovňové križovanie (tzn. bavíme sa o riešení za 10+ rokov), potom má zmysel prerobiť to odbočenie.

Inak, nie sú pod chodníkom náhodou nejaké siete, ktoré by takúto preložku neumožňovali alebo výrazne predražili?
Reakcia na: johnnyjanko #96:
Máš pravdu, príjemnejšiu Šancovú bez predošlých krokov inde nedosiahneme. Ale celá moja myšlienka začala pri tom, že tu padali návrhy, ako z nej robiť ešte tranzitnejšiu ulicu, čo nás k cieľu odklonenia a zmiernenia dopravy nijako nepriblíži. Dúfam, že si už rozumieme 🙂
Reakcia na: johnnyjanko #97:
A čo, že tranziťákov je viac ako obyvateľov? Problém je v tej paradigme, že obyvatelia majú na ulicu menšie práva ako tranziťáci.

Spor "chodci vs. IAD" je v tomto prípade umelo vykonštruovaný. Už skoro stokrát sme viacerí napísali, že by sa odbočka dala posunúť a ostrovček by sa zväčšil. Žiaden spor neexistuje. Je ťažké pochopiť jednoduchý koncept, že ten problém sa dá riešiť tak, že spokojní budú aj chodci, aj motoristi využívajúci tú odbočku - teda najmä obyvatelia?
Reakcia na: kbj2 #85:
A ako sa dá z Centralu dostať rozumne na Šancovu v smere HlSt? Z garáží Centralu sa dá vyjsť tromi výjazdmi: Metodova, Trnavská a Jelačičova. Iba z tretieho sa dá prepliesť cez Miletičovu na tento smer, ale aj ja radšej volím cestu Metodova - Záhradnícka - Karadžičova - Legionárska.
Reakcia na: kbj2 #85:
1) V reakcii na môj príspevok #76 si odbočil niekam úplne inam.
2) A ako často tých desaťtisíc obyvateľov vyráža húfne na týždenný nákup do OC centrál a nie trebárs do LIDL-u na Škultétyho, na MG či do Snail Mall?
Reakcia na: Melange #80:
Dá sa na to pozrieť aj tak, že počet tých, ktorí Šancovú využívajú na tranzit je asi tak stonásobne vyšší oproti počtu tých, ktorí v jej okolí bývajú. A to nie je diaľkový tranzit, väčšina z neho sú tiež Bratislavčania.

Ale v tejto konkrétnej situácii je podľa mňa nesprávne dávať do protikladu obyvateľov vs. tranzit. Skôr to je spor medzi chodcami a IAD.
Reakcia na: Viko #93:
Dôležitá je ale tá časová súslednosť krokov. Mám dojem, že viacerí sa tu vyjadrili v takom duchu, že by boli radi, keby mesto už teraz robilo kroky na to, aby sa Šancová stala pokojnejšou miestnou komunikáciou, s tým, že až neskôr v budúcnosti budeme stavať trasu na odklonenie dopravy z nej.

Takto to ale nikdy nebude fungovať. Teraz je Šancová ulica tranzitnou komunikáciou a hotovo. Podľa toho k nej treba pristupovať. Až keď raz bude *hotové* nejaké riešenie, ktoré z nej odvedie podstatnú časť dopravy (mne je jedno aké, len nech to funguje), potom bude možné robiť kroky smerom k tomu, aby Šancová viac slúžila obyvateľom blízkeho okolia.
Reakcia na: Max #94:
To by sedelo. Za hodinu odbočí 120 áut, za 24 hodín 2 880. Pri priemernej obsadenosti 3,471875 ľudí na auto je to presne 9 999 osôb + ty = 10 000 ❗ 🙂
Reakcia na: Paulini.s #55:
Ja si dovolím sa ozvať - bývam v danej zóne, ale pohybujem sa buď MHD, pešo, alebo na bicykli, takže spomínaný problém s odbočením sa týka iba zvyšných 9 999 obyvateľov.
Reakcia na: MatejBA #91:
Môžeš to čítať v kontexte, prosím?

Je mi jasné, že teraz náhradu nemáme, len vravím, že ČASOM by si Šancová zaslúžila inú podobu a preto treba pracovať na tom ako ju dosiahnuť, a nie na betónovaní súčasného neudržateľného stavu.
Reakcia na: kbj2 #85:
Slovo "nikto" je v tomto kontexte dosť odvážne. Keď som mal malé dieťa, auto som nemal, takže nákupy boli bez auta 🙂 Týždenný nákup som nevláčil v ruke, používal som turistický batoh. No kopa ľudí nákupy v rukách vláčila. Ani dnes nemá zďaleka každý auto a takýto ľudia každý nákup potravín robia bez neho - často najmä starší ľudia.

To je však len pre úplnosť. Dôležité je, ako bolo správne spomenuté, že doba, kedy je problém na Legionárskej, je len zlomkom času, kedy je otvorený Centrál. Ak niekto chce ísť s nákupom v špičke, nech sa páči, ale väčšina využije dopravné sedlo.
Reakcia na: Viko #87:
"nerozumiem, prečo by sa v tomto duchu (ale v menšej miere, samozrejme) časom nemohol uberať vývoj aj na Šancovej."

Lebo nemas zatial kam odklonit dopravu, ktoru chces "ukludnit" zo Sancovej? 🙂 Napriklad nabrezie by som pochopil, kedze mas hned na druhej strane dunaja D1+Einsteinovu, ale Sancova ma jedinu vacsiu obchadzku cez Mytnu a stredom mesta.
Reakcia na: johnnyjanko #89:
Okej, s týmto súhlasím... ale reakciou na ten plač by určite nebolo povedať, že tak na Kamennom zakopeme cestu do zeme, ale naopak, že sa budeme pokúšať postaviť ďalší most a zlepšiť tak celomestskú dopravnú situáciu, keďže vieme, že ho bude treba tak či tak.
Reakcia na: Viko #87:
Ešte taký detail: vieš prečo dnes nie je nikomu ľúto, že Nám. SNP už nie je tranzitná štvorprúdovka? Jednoducho preto, lebo máme na výber iné mosty. Keby stále existoval len jediný bratislavský dunajský most (ten Starý), stále by muselo byť Nám. SNP tranzitnou štvorprúdovkou. Bez ohľadu na to, koľko ľudí by plakalo, že tam chcú radšej promenádu.
Reakcia na: Viko #87:
Citujem: "nerozumiem, prečo by sa v tomto duchu (ale v menšej miere, samozrejme) časom nemohol uberať vývoj aj na Šancovej"

>> Mohol by sa uberať, čo že by nie, len najprv treba dopravu z nej odviesť inam. 😃 Ja nemám nič proti tunelovej trase mimo Šancovej ulice. Na cenu sa ma nepýtaj, to nech posúdia kompetentní a na základe toho nech sa investor rozhodne.
Reakcia na: johnnyjanko #75:
Myslím si, že v osemnástom storočí ešte nikto nemal potuchy, čo je tranzit a teda o jeho uplatnení na Valoch ani nesníval. To, že sa v šesťdesiatych rokoch začalo skapacitňovanie vnútromestských komunikácií v mnohých mestách v duchu roštového systému, ešte neznamená, že sa to osvedčilo a treba to tak nechať naveky. Dnes už asi nikto neľutuje, že Nám. SNP nie je tranzitná štvorprúdovka, ale lokálna komunikácia a nerozumiem, prečo by sa v tomto duchu (ale v menšej miere, samozrejme) časom nemohol uberať vývoj aj na Šancovej.

Inak, neviem, aké trasy jazdíš, ale v mojom okolí je roky úplne bežné robiť napr. Dúbravka/KV - Ružinov "cez mosty" miesto terigania sa iks križovatkami v meste, takže podľa mňa bude aj istý vnútromestský význam pri Einsteinovej.

Súhlasím, že tunel D4 je svojou polohou významný skôr pre mimomestskú dopravu. Ale k riešeniu tejto situácie, čo sa efektivity týka - naozaj je lacnejšie hĺbiť tunely na Šancovej - t.j. na mieste, kde musíš počas výstavby zablokovať čo najmenej dopravy, si limitovaný neohrozením statiky susediacich budov a potrebou prekládky veľkého množstva sietí, plus nočné práce kvôli spiacim ľuďom nezorganizuješ žiadne? Fakt to vyjde o toľko výhodnejšie, než zástavba územnej rezervy, ktorá má iba lokálne konflikty s existujúcou infra? A hlavne, potrebu "nového severného spojenia" to nevyrieši, iba odsunie - a teda je otázne, načo toľko investovať do riešení, ktoré bude aj tak treba nahradiť.
Reakcia na: kbj2 #85:
Priklad s celotyzdennym nakupom v Centrali nie je uplne vhodny v tom, ze bude pravdepodobne po pracovnej spicke alebo cez vikend a vtedy problem so zapchatou Legionarskou odpada.

Ad 2 odbocenie: Popisana je situacia, ktora nastava v case dopravnej spicky (a zapchy), kedy sa auta pomaly hybu nastosovane za sebou a 'uvolnene' miesto zo Sancovej hned zaujme dalsie za nim iduce vozidlo.
Reakcia na: tr3mp #65:
Priklad cesty z Trnavskeho myta som nezvolil nahodou, OC Central je najblizsie nakupne centrum k dotknutemu sidlisku, takze je logickou volbu pre jeho obyvatelov. Ano, z niektorych casti sidliska je Central dostupny bez problemov aj pesi, avsak nikto nebude napr. tyzdenny nakup potravin alebo vacsie veci nosit v ruke.

Ad #76 ono uplne staci, ze tie auta zo Sancovej odbocia a nezaplni sa dalsia cast krizovatky, t.j. po zmene na zelenu z Racianskej ostane priestor, aby sa auta odbocujuce vpravo vobec pohli.
navyše nezabúdajme na to, že taká Vajnorská dostáva sama o sebe teraz dosť zabrať. Dostať sa na Kutuzovovu samo o sebe nie je niekedy sranda. ak ale pôjde odklon cez Kukučínovu- môže skomplikovať celú dvojkrižovatku Jarošova-Kukučínova-Pionierska a to dosť zásadným spôsobom tak, že sa začne upchávať Jarošova za prepdokladu, že uvažujeme o dodržiavaní pravidiel cestnej premávky- t.j. auto nevojde do križovatky ak ňou nemôže plnohodnotne prejsť alebo nebude stáť na železničnom priecestí. Vyzerá to tak, že mesto ani náznakom neuvažovalo v súvislostiach. A prečo by sme mali znova zasekať autobusovú linku 75? Urobila niekomu niečo? Lebo už teraz je prejazd zo smeru Jarošova na Račiansku touto dvojkrižovatkou žalostný.
Reakcia na: si #82:
Lenze to mas male/uzke cesty ktore vies vyuzit ako alternativu k Sancovej, nie primarne tranzitne trasy pre hlavne prepravne prudy v Bratislave. Keby tak rozmyslala len 1/4-1/3 ludi ako ty, co jazdi z Racianskej na Sancovu ci cez Mytnu, tak to mas permanentne upchate este viac ako Sancovu.
Reakcia na: MatejBA #79:
tak z race do dubravky nepojdem urcite ani cez sancovu, ale pri zvaraku to stocim hore k jaskacu a vyleziem pod kramarami.... a ak je prilis zapchaty vylez k podjazdu popod zeleznicu, tak to svihnem cez mostik kusok za cabelkovou krizovatkou a tupeho....
Reakcia na: S499.1023 #73:
To fakt, Učiteľ? 🙂
On pred pár rokmi zas aj jazdil.
Reakcia na: johnnyjanko #75:
Ja som predsa nepovedal, že Šancová dnes neslúži na tranzit. Isteže slúži. Ale mesto si má zadefinovať, či ju chce robiť ešte tranzitnejšou, alebo naopak. To, čo mesto urobilo zrušením odbočky, je uprednostnenie tranzitnej dopravy pred obyvateľmi. Obyvateľom mesto povedalo: nezavadzajte, tu sme pri tranzite.
Reakcia na: perets #78:
Tak zase Pristavnemu mostu pomoze hlavne pri prepojeni zapadnej casti BA - Petrzalky - Podunajskych Biskupic a juznych satelitov + tranzitu z juhu. A to nebude nezanedbatelny pocet vozidiel.

S499: Mozno nie je tranzitna v style Einsteinovej, ale v ramci mesta je to hlavna tepna pre spojenie "severo" zapadu a "severo" vychodu BA. Vela ludi urcite nebude chodit autom ako ja z Race cez Vajnory na D1 do Karlovky/Dubravky ale pojdu cez Raciansku/Vajnorsku/Roznavsku na Sancovu/Prazsku a cez Patronku.
Reakcia na: S499.1023 #77:
Nemám pocit, že by za Trnavským mýtom alebo SAV intenzite skokovo klesla. Samozrejme že tunel na D4 z toho nezoberie 40%, ale to sa neočakáva ani od 6 mosta v súvislosti s Prístavným mostom.
Reakcia na: johnnyjanko #75:
Tunel popod Royul Carpatia na D4 nepomôže, pretože v skutočnosti väčšina dopravy po Šancovej nie je tranzitná.
Reakcia na: kbj2 #60:
Nevytvárajú, keďže z Račianskej je v tom čase červená, signál doplnkovej zelenej šípky tam nie je.
Reakcia na: Melange #57:
Tipujem, že Šancová bola od začiatku plánovaná ako tranzitná komunikácia, ako súčasť obchvatu. Stále je to najsevernejšie kapacitné prepojenie východnej a západnej časti mesta. (Pionierska a Jaskový rad nikdy neboli určené na takýto tranzit a majú taký význam len vtedy, keď Šancová stojí.)

Lenže, ako to v rastúcom meste často býva, okrajové tranzitné komunikácie sa ocitajú v jeho strede a kapacitne prestávajú postačovať. Dnes máme diaľničný obchvat cez Petržalku, ale ten je zaujímavý naozaj len pre diaľkový tranzit, nie v rámci BA. Kým nebude hotové nejaké severnejšie prepojenie (tunel?), Šancová bude tranzitná komunikácia, bez ohľadu na to, či sa nám to páči alebo nie. Aj keby mesto všade dovolilo pravé aj ľavé odbočenia, stále to bude tranzitná komunikácia, len zapchatejšia.

Jediné čo pomôže, je odviesť dopravu inam. Jednoduché riešenie bez negatív neexistuje. Či pomôže tunel popod Karpaty na D4, to je otázne, skôr si myslím, že nie. Jedna možnosť je zakopať ulicu pod zem (alebo len niektoré križovatky spraviť mimoúrovňové), lenže pri zmienke o tom sa mnohým diskutujúcim ježia chlpy. Urbanisticky lepšie by isto bolo postaviť novú obchádzkovú trasu tunelom popod Stráže, lenže kto to zaplatí?
Reakcia na: Jezo #71:
Asi tak pred rokom sa ešte dalo, ale kvalita taj komunikácia bola pomerne balkánska.
Reakcia na: si #69:
Už som to tu v minulosti spomínal, ale keď sa riešila na konci šesťdesiatych rokov svetelná signalizácia Račianskeho mýta vo vtedajšom usporiadaní "odvšadiaľ všade", ani slovutný Siemens, ani Signalbau Huber nemali pre túto rižovatku jednoradičové riešenie a museli tam bežať paralelne dva radiče EST s nadradeným radičom BA.
Zmenu dopravnej organizácie Račianskeho mýta potom na ODI robil bývalý vodič T-busu z Hroboňky, známy pod prezývkou "Učiteľ", ktorý bol inak v praktickom živote celkom nepoužiteľný ale toto zvládol v rámci daných možností výborne.
Reakcia na: Ike #56:
Tak hlavne, pokiaľ si pamätám, je tam fyzická zábrana minimálne na tom výjazde, čo je najbližšie k Račku, i keď je tam primárn kvôli zabráneniu odbočovania zo Šancovej od Trnavského mýta do Jiskrovej.
Reakcia na: kbj2 #64:
Na Kominarsku sa uz neda ist od Trnavskeho priamo cez Filialku?
Reakcia na: Ike #63:
O neprospechu akej väčšiny sa bavíme?
Reakcia na: fanatikmhd #67:
tak nech nejdeme daleko, aj odbocenie zo sancovej na mytnu na racismyte malo v case svojej existencie svoj vlastny jazdny pruh....
proste to lave odbocenie je kolizne s prilis vela smermi ktore v tom case nemozu ist....
Reakcia na: Mhr1 #31:
To je ale jasne a tolkokrat sa to uz spominalo, ze je to uz aj zbytocne pripominat. Jedine, co mozeme, je sustredit sa na buducnost. Nezabudajme, ze volakedy nesli ani len take veci, ako presadit BUS pruhy na vytazenejsich komunikaciach. Pri sucasnom vedeni su niektore z nich realitou. Ide to pomaly a tazkopadne, ale po tom, co zdedili, sa zas az tak nedivim.
Reakcia na: si #66:
Zas nedávaj do pomeru ľavé odbočenie bez odbočovacieho pruhu kde odbáčajúce auto bude blokovať premávku, a dvojprúdové odbočenie vľavo so samostatnými dlhými pruhmi ako je TrMy... Myslím že tu nepomôže ani jedno riešenie, ale komplexné vyriešenie tohoto uzla.
Reakcia na: Ike #63:
Uz dakedy v minulosti som pocul pri nejakej diskusii, ze v rozumnych mestach sa snazia eliminovat lave odbocenia a tieto su nahradzane tym ze obehnes blok pomocou pravych odboceni, tento argument aj daval celkom zmysel vzhladom na priepustnosti krizovatiek...
avsak tu sa robi presny opak, zakaze sa vcelku bezproblemove prave odbocenie (moznost zvacsenia ostrovceka tam je, akurat to chce trosku viacej namahy ako len zobrat vedro farby, stetec a namalovat ciaru) a miesto toho sa spravi obchadzka vyzadujuca minimalne jedno lave odbocenie navyse....
Reakcia na: kbj2 #64:
Ak budeš porovnávať takéto krátke koncové úseky, tak ti samozrejme obchádzka násobne dlhšia. Ak by si porovnal dostupnosť z križovatky Bajkalská - Trnavská cesta, tak je to 2,4 vs. 2,5 km.
Ale ak naozaj ideš len z Trnavského mýta na Kominársku, tak je možno lepšie ísť pešo. Tam to môže vychádzať až 900 m autom (na koniec Kominárskej) a 160 m pešo. Ak môžem citovať "To si dufam robite srandu." s jazdením autom takouto obchádzkou 😁
Reakcia na: tr3mp #62:
Ako som pisal, Legionarska nie je nafukovacia.

A cesta z Trnavskeho Myta na Kominarsku cez Jarosovu?
- cez odbocku Sancova - Racianska: 840m
- cez Kukucinovu a Jarosovu: 2520 m

To si dufam robite srandu.

Ad Ike #63 Mohli by ste nam objasnit, ako je v "neprospech vacsiny" riesenie prezentovane v #2 ktore 6 rokov pozadoval KDI, t.j. zachovanie odbocenia vpravo a sucasne rozsirenie ostrovceka pre chodcov na trojnasobok?
Reakcia na: kbj2 #60:
Všetci ostatní sa vedia na Račiansku dostať cez Legionárska. Naozaj nie je poslaním mesta plniť individuálne záujmy jednotlivcov v neprospech väčšiny. Je to bežný príklad dopravnej redukcie, ktorá sa uplatňuje vo všetkých vyspelých mestách.
Reakcia na: kbj2 #60:
Lebo len obyvatelia Unitasu majú požiadavku na 400 metrovú jazdu z vnútrobloku na Račiansku či na Kominársku a 400 metrová jazda medzi týmito dvomi bodmi sa naozaj natiahne. Ostatní, čo idú priamo na Kominársku sa tam dostatnú buď cez Legionársku alebo z opačnej strany cez Bajkalskú a Jarošovu. Do oblasti medzi Račianskou a Pionierskou zase platia obe alternatívy, alebo trasa cez Karpatskú a Kraskovu.

K poslednému bodu: lenže to pravé odbočenie ide s priamym smerom Šancovej, takže to by si musel skrátiť o príslušný čas, čím by si jeho kapacitu znížil. Čiže to nie je nejaký voľný nevyužitý čas.
Reakcia na: Melange #58:
To je smola, ale ten klemfix je tam kvôli zákazu ľavého odbocenia zo sancovej na jiskrovu (je tam aj značka). Z miesta mimo cesty, čo unitas je, je odbocenie vľavo cez 2 čiary legálne.
Reakcia na: Paulini.s #55:
Nechapem preco Magistrat a aj niektori diskutujuci spochybnuju dolezitost odbocenia pre obyvatelov sidliska a snazia sa tvrdit, ze dotknuty je iba UNITAS. Realita je taka, ze to odbocenie pouziva cela oblast medzi Racianskou a Filialkou, t.j. UNITAS, domy na Racianskej, Kominarskej, nove projekty Pri Myte, Urban Residence a vacsina oblasti medzi Racianskou a Pionierskou - liaty beton, Legiodomy, budova KR PZ aj domy tesne za nou. Ak nie je Sancova uplne upchata, ist cez Kukucinovu a Jarosovu sa vyplati iba obyvatelom posledneho bloku pred krizovatkou s Jarosovou t.j. koniec Sibirskej, Manhattan atd.

A este jedna vec - napadlo niekoho, ze ak zo Sancovej odbocia v kazdom cykle krizovatky 3 auta doprava na Raciansku, vytvaraju tak v case spicky priestor, aby sa na Sancovu mohli zaradit 3 auta prichadzajuce z Racianskej z opacneho smeru?
Na tomto pripade vidiet nezmyselnost nasho projektovania krizovatiek.

Chodcov vedieme na druhu stranu cez ostrovceky, casto na 3x, namiesto toho, aby mali iba 1 celistvy priechod, ktory by presli naraz. A ze cakaju v strede vozovky, kym z oboch smerov okolo nich jazdia auta, povazuju odbornici za bod pre ich bezpecnost.

V prospech plynulosti sa zasa projektuju nezmyselne bypassy, ci uz na krizovatkach alebo kruhacoch, ktore zaberaju miesto a zvysuju poziadavky na priestor.

A tu je vysledok kombinacie tychto nasich inzinierskych chutoviek.
Reakcia na: Paulini.s #55:
Práve naopak, pre tranzit je to odbočenie zbytočné. Dôležité je práve pre obyvateľov. Mesto takýmito riešeniami robí z Šancovej čoraz viac tranzitnú komunikáciu.
Blbá otázka, ale na základe čoho nemožno odbočiť z Unitasu vľavo? Je to miesto mimo cesty, na ktoré sa plná čiara nevzťahuje. Alebo je to normal križovatka?
Reakcia na: kbj2 #53:
V celmom území "sídliska" - v kilometri štvorcovom podľa mapy hustoty obyvateľstva žije ak sa nemýlim niečo viac, ako 10 tisíc ľudí, nie v bloku, ktorý je tade najľahšie z jedného smeru prístupný. Tak ako ja toto odbočenie nevyužívam vôbec nie je pravda, že je pre túto lokalitu toto odbočenie nadmieru dôležité... Keď tak pre tranzitný dopravu, ale to je niečo úplne iné a preferencia MHD a odľahčenie nervov ľudí si určite zaslúži riešenie toho tým, že sa povolí odbočovanie na Kukučínovú, alebo vybuduje prepojenie na Kominársku.
Reakcia na: kbj2 #53:
Preto sa tam dal odpočet a výstražná tabuľa, aby tam chodci už nepodbiehali. Či majú sa všade zaviesť výhradne plné zelené bez rozlíšenia len preto, že pár ľudí je blbých?
Reakcia na: S499.1023 #50:
Zrusenie troch lavych odboceni na Racianskom myte svojho casu umoznilo vyrazne predlzit casy trvania zelenej v priamych smeroch a tak zvysilo priepustnost krizovatky.

Ale terajsie zrusenie praveho odbocenia zo Sancovej na Raciansku neusetrilo nic, len skomplikovalo zivot ludom z prilahleho sidliska. A ano, v tom sidlisku byva cca 10000 ludi, ktorych sa to opatrenie negativne dotkne. Podla clanku tam uz v r. 2014 odbocovalo v spicke 120 aut za hodinu, t.j. na kazdy cyklus krizovatky 3 auta.

A este jedna linka k preferencii autobusov - po zavedeni v decembri 2018 bola zrusena za 2 mesiace kvoli vaznej nehode s chodcom:
https://auto.sme.sk/diskusie/3511434/1/nehoda-na-racianskom-myte-v-bratislave-zablokovala-dopravu.html#27214315
Reakcia na: kbj2 #45:
Vďaka za článok. Je to silný argument, že aj KDI mal ten názor, že odbočku možno trochu posunúť a tak rozšíriť ostrovček. Ktovie, čo sa zmenilo, že so zrušením odbočky už zrazu KDI súhlasil.

Odpoveď Feika na ten návrh, že vraj ide o "presunutie problému z jedného miesta na druhé", je úplne absurdná. Je to vyriešenie problému, nie jeho presunutie.
Bývam pri Trnavskom Mýte a do Rače občas idem, mám tam príbuzenstvo. Popravde, za celé tie desiatky rokov, čo tam bývam, mi ani len nenapadlo ísť cez Trn. mýto a Račianske mýto. Vždy som to smeroval na Bajkalskú a Jarošovu. A rovnako naspäť.
Reakcia na: kbj2 #34:
A tých všetkých desaťtisíc občanov odbočuje z Šancovej na Račianksu? Prečo ste nerobili taký istý alebo aj väčší rev, keď sa zrušilo ĽAVÉ odbočenie zo Šanvoej na Račiansku?
Reakcia na: kbj2 #45:
Nemyslím si, že pandémia niečo spochybnila a že ľudia budú preferovať individuálnu dopravu - najmä automobilovú - a to kvôli tomu, že mesto nie je nafukovacie a v septembri, keď sa všetko vráti do pôvodných koľají, viacerí mediálne vymasírovaní ťažko zaplačú.
Reakcia na: kbj2 #47:
Už sa dá urobiť kratšia obchádzka cez Námestie Mateja Korvína.
Reakcia na: birch #46:
Nemoznost odbocenia dolava z Racianskej na Legionarsku je ale vysvetlovana rovnakym argumentom - ved sa to da obist cez Vazovovu, a je to iba 1 km navyse.

Problem je, ze taketo obchadzky stale pribudaju a doprava z toho nakoniec naozaj skolabuje, pretoze kazde zbytocne predlzenie trasy viac zatazuje cely system. Nehovoriac o nutnosti existencie viacerych alternativnych tras - inak staci jedna nehoda a vznikne vazny problem.
Reakcia na: kbj2 #45:
Nerozumiem argumentacii "presun vsetkych ludi", "uzavrieme vsetky alternativne moznosti". Nie sme v spore, ze trvale riesenie ma byt ine nez to co teraz urobil magistrat. Ale prezentovat, ze zrealizovane riesenie ovplyvni 10000 ludi byvajucich v tej lokalite nezodpoveda realite. Alternativa existuje a je dlhsia tak o minutu.

Rovnako argumentovat tym, ze odbocenie je o to viac potrebne, ze ludia kvoli COVIDu budu viac preferovat individualnu dopravu. Ak ano, tak ani ponechanie odbocenia nezabrani totalnemu kolapsu. A z Centralu na Raciansku to bude najrychlejsie peso, co vlasne v konecnom dosledku mozno bude aj dobre...

Ja za ovela vacsi problem Racianskeho myta pre IAD povazujem lave odbocenie z Racianskej na Legionarsku, ktore je znackou zakazane, ale v praxi potrebne a je to vidiet aj podla poctu vodicov, ktori zakaz porusuju - v rannej spicke sa taky najde skoro v kazdom cykle krizovatky.
Reakcia na: birch #42:
Clanok z roku 2012 vznikol pred otvorenim OC Central, takze pre dnesnu situaciu je nepouzitelny. A KDI bol dlhodobo proti uzavretiu tej odbocky a ziadal prave jej posunutie blizsie k domu:
https://www.teraz.sk/regiony/bratislava-ostrovcek-racianske-myto/75191-clanok.html

Kazdopadne, rusenie bezkoliznych odboceni doprava a bezdovodne predlzovanie optimalnych tras je cesta k totalnemu kolapsu IAD. Aktivistom za presun vsetkych ludi do MHD to zrejme vyhovuje, ale mali by si uvedomit, ze pandemia COVID-19 tento proces od zakladu spochybnila a ludia budu prefererovat individualne sposoby dopravy.

Ad Dami #44 - ak uzavrieme vsetky alternativne moznosti a vsetka doprava sa presunie na Legionarsku, situacia zacne byt neunosna. A uz vidim to "riesenie" z Magistratu - navrhnu vyznacit bus pruh a zakazat odbocenie doprava aj tam. A opat na to bude stacit vedro farby.
Reakcia na: kbj2 #34:
Legionarska nie je nafukovacia. A napriek tomu - cesta z Trnavskeho na Racianske myto cez nu zvykne byt v tych naupchatejsich casoch o nejaku minutu-dve rychlejsia.
Reakcia na: color #39:
Lenže to je práve tá otázka, či nám vyhovuje mať Šancovú v podobe hlučnej tranzitnej komunikácie, ktorú sťažka prejdeš, alebo sa chceme snažiť z nej vydolovať o niečo ľudskejšiu ulicu. V prvom prípade si to pýta podjazdy a nadjazdy, v druhom by sme mali skôr hľadať, ako od súčasnej podoby odísť.
Reakcia na: Melange #41:
Lepsia doprava v clanku z r. 2012 aj mesto v FAQ hovoria o tom, ze odbocka bola "minimálne využívaná". A kedze to schvalil KDI, ktory si dava akekolvek obmedzovanie IAD dostatocne zdovodnit, nemam dovod tomu neverit.

Z vlastnej skusenosti, kedze sa tam casto pohybujem, viac aut odbocuje na Raciansku z Legionarskej ako zo Sancovej. Co ma aj racio, kedze v smere z vychodu sa da prist po Jarosovej, zatial co v smere od nabrezia / Dostojevskeho radu takato moznost nie je.

Ak odpoviem protiotazkou, co v okoli trhoviska / zimneho stadionu generuje taky dopyt na Raciansku, ze ho nie je mozne pokryt inak?
Reakcia na: birch #35:
Prečo nezverejníš výsledky sčítania automobilov na tej odbočke pred jej zrušením?
Reakcia na: Viko #37:
Ono skoda, ze nemame nejake prepojenie Patronky a Jarosovej/Pionierskej ulice cez tunel (a D4), lebo vdaka tomu by si vedel poludstit Prazsku, Brniansku a Sancovu a presmerovat tranzit z ciest 61, 572 a 502 z centra mesta.
Reakcia na: Viko #37:
Ďakujem, že si tomu venoval čas. Napriek tomu si naďalej myslím, že na Račku by aspoň nejaký smer alebo časť dopravy mala ísť pod zem, pretože súčasná podoba tejto križovatky s ubúdajúcimi možnosťami odbočení vľavo komplikuje situáciu v širšom okolí.
Reakcia na: si #22:
Severná tangenta, tak ako je nakreslená (t.j. Pionierska - Brnianska) by sa dala postaviť s cca 700m tunelom popod Stráže a pár nadjazdmi, to vôbec nie je taká rocket science ako D4 popod Karpaty. A keď sa vyškrtne podivná MUK ako napojenie Račka cez Smrečiansku, ani to nebude taký zásah do prostredia.
Reakcia na: color #21:
Tak otázka stojí, prečo by sa to malo chcieť. Šancová je vnútromestská ulica a ako taká by mala poskytovať čo najlepšie možnosti pre život, nie pre rýchly prejazd. Zároveň Bratislava nie je niekoľkomiliónové mesto, aby sa popri všetkých doterajších priestoroch dokázala ešte aj celá nadzemná šírka podkopanej Šancovej zaplniť promenádnym životom. A stále je otázna hodnota za peniaze - vykopeš za ťažké prachy dieru, ale autá ti v meste zostanú. Za rovnaké prachy sme mohli predsa tranzit vyviesť preč a ešte ponúknuť alternatívu pre menšie využívanie áut v pôvodnej trase.

Ad nevhodnosť: nie je tajomstvom, že v USA, Kanade, Japonsku či Kórei sa likvidujú rôzne nadzemné diaľnice v urbánnom prostredí, v rôznych aj európskych mestách sa vo veľkom likvidujú nadchody a podchody, len aby sa dostal život na rovnakú úroveň, keďže to zásadne mení to, ako človek vníma prostredie a ako sa v ňom cíti.
Môžeš začať napr. na https://en.m.wikipedia.org/wiki/Street v časti Role/Circulation: "proposals were advanced to build "vertical streets" where road vehicles, pedestrians, and trains would each occupy their own levels. Such an arrangement, it was said, would allow for even denser development in the future. These plans were never implemented comprehensively, a fact which today's urban theorists regard as fortunate for vitality and diversity."
Vysvetlenie ponúka napr. Lang - https://books.google.sk/books?id=Rp8ISlY4DBsC&pg=PA242&lpg=PA242&dq=vertically+segregated+streets&source=bl&ots=158ljvmeAn&sig=ACfU3U0xysz1jeDZHTrSgtvFZDkGWoUeQA&hl=sk&sa=X&ved=2ahUKEwj3woOf0MfpAhUD-qQKHfGMDtoQ6AEwAHoECAkQAQ#v=onepage&q=vertically%20segregated%20streets&f=false

No a potom je kopa ďalšej literatúry, ktorá sa väčšou či menšou mierou venuje tomu, ako má mestská ulica vyzerať a čo potrebuje - z najzákladnejšieho kánonu odporúčam najma robotu Jana Gehla, (americké) automobilové neúspechy a ako z nich von dobre mapuje Montgomery, Jacobs či Speck. Nadjazdy a podjazdy tam nidke ako úspešné riešenie neájdeš. Samotnému vnímaniu sa potom bližšie venujú Američania (Walkable city) či Holanďania (City at eye level), ale to už sa vzďaľujeme téme Šancovej. Lebo ok, mať z nej druhú Ľubľanu (Slovenska cesta) by bolo pekné, ale koncentráciou výhradne na technické riešenia vedenia jednej komunikácie sa to nikdy nevyrieši.
Reakcia na: kbj2 #34:
Ale naozaj, pozeram, ze kludne sa mohla odbocka presunut blizsie k budove, este by aj ostal chodnik medzi cestou a tym domom a ostrovcek by bol skoro 3x tak velky 🙂 (a momentalne sa ten chodnik tam pouziva na parkovanie)
Reakcia na: kbj2 #34:
10000 obcanov sa zjavne nepresuva domov cez Sancovu, to by frekvencia aut na zrusenej odbocke bola radovo ina.

S ostatnym suhlasim.
Na Legionarsku bola uz pred rokmi presmerovana vsetka doprava zo Sancovej do centra (ked sa na Racianskom myte zrusilo odbocenie vlavo na Mytnu). Legionarska nie je nafukovacia.

Ale hlavne: medzi obrubnikom a domom Racianska 2 je v najuzsom mieste chodnik siroky 5m, o kus dalej uz 7m. Takze stacilo posunut ten odbocovaci pruh napr. o 3 metre smerom k domu, ako to nakreslil Melange v reakcii #2 a ostrovcek pre chodcov by bol hned 3-krat vacsi.

Najsmutnejsie je, ze o tejto veci sa diskutuje uz 6 rokov, a namiesto racionalneho riesenia Magistrat uprednostni take, na ktore staci vedro farby. Ved co tam po 10000 obcanoch, byvajucich v tej lokalite.

A to vsetko bez verejneho prerokovania a v case nudzoveho stavu, ked dotknuti obcania ani nemozu zvolat protestne zhromazdenie. A preco vlastne - ziadne navaly chodcov tam v dosledku pandemie nie su - a minimalne do septrembra ani nebudu - takze je k dispozicii dost casu urobit to poriadne.
Reakcia na: kbj2 #30:
Riešenie:
A) Od Vajnorskej prejsť rovno cez Trnavské Mýto, na Krížnu, doprava na Legionársku kde odbočiť doprava a som kde potrebujem.
😎 Od Trnavskej, na Trnavskom Mýte odbočiť doľava na Krížnu doprava na Legionársku kde odbočiť doprava a som kde potrebujem.
Autobusy sa dostanú na zastávku.
Reakcia na: kbj2 #30:
Nahrada je z Trnavskeho myta cez Kriznu a Legionarsku, alebo z druhej strany po Bajkalskej a Jarosovej.

Autobusy s trolejbusy sa vdaka predlzenemu signalu volno dostanu na zastavku na Rac. myte a vdaka tomu mozu usetrit az jeden cyklus signalneho planu.
Reakcia na: lostrail #29:
Pán Boh nás ochraňuj pred bolševikmi. Ale vyšlo mi z toho, že v Bratislave chýba urbanizmus, koncepcia rozvoja. Skrátka v minulosti nemala Bratislava na čele kompetentných ľudí, resp. tých pár kompetentných sa cez tých ostatných nepresadilo. Len stavať, dať developerom voľnú ruku a úplne sa zabudlo na dopravné riešenia. Pritom magistrát bol vo výbornej pozícii voči developerom - mohol im dať nôž na krk. Chcete stavať? Takže postavíte aj komunikáciu, parkovací dom, garáže pod novou stavbou, pripravíte všetko tak, aby sa tam zmestila električková trať. Nie ste ochotní za týchto okolností stavať? Tak nestavajte...
Toto riesenie je vrchol nekompetentnosti. To naozaj nikoho nenapadlo, ze odbocenie doprava vyuziva cele sidlisko od Racianskeho myta az po Jarosovu na pristup do svojich bytov ?! A stale sa v tomto priestore stavaju nove byty. Aka je nahrada - prejst nacierno cez areal Filialky a Kominarsku alebo pokracovat az na Karpatsku, a nasledne prechadzat cez upchatu krizovatku Karpatska - Pionierska, potom dolu Kraskovou a otockou pri Kominarskej spat na Raciansku? To myslia vazne?

Ak sa na Sancovej zrusia vsetky odbocenia doprava, zostane z nej cisto tranzitna komunikacia, co je uplne zle. Tranzit by mal byt naopak presmerovany mimo centra mesta a ulice ako Sancova by mali zabezpecovat pristup obyvatelov k svojim bydliskam. Ale nie, my tu preferujeme tranzit, a odbocenie k bytom ludom zrusime.

A k preferencii autobusov za cenu kolizii s chodcami - kam sa tie autobusy dostanu ked je cela Sancova upchata? Nie nahodou bola ta preferencia kratko po zavedeni v r. 2018 zrusena.

Zial, takto to vyzera, ked sa amateri snazia riadit mesto a presadzovat "spasonosne" myslienky bez ohladu na realitu.
Reakcia na: Mhr1 #26:
A co ti z toho zamyslenia vyslo? Lebo zatial to navadza presne na to, ze by sme tu zasa mali mat bolsevikov.
Reakcia na: Melange #27:
Rýchlejšie to je maximálne tak pri ceste na Zlaté Piesky, do Rače a pod. ale do centra mesta určite nie.
Reakcia na: Valec #23:
Keďže cestovanie z Mostu p. B. celkom dobre poznám, tak si myslím, že ten variant je možno ešte rýchlejší ako ísť štandardne cez Biskupice alebo Vrakuňu... Ale zase záleží, do ktorej časti mesta človek ide.
Reakcia na: color #15:
No a teraz si uvedomte, že všetky menované stavby vznikli za Československa. Za obdobie samostatného Slovenska nič! To len dokazuje, akí "schopní" politici nám tu už bezmála 30 rokov vládnu. A nepodozrievajte ma, prosím, že plačem za bývalým režimom, len uvádzam fakty na zamyslenie.
Reakcia na: Valec #24:
Trnavské je miesto, kam by sa do podzemia nemuselo nič pripájať, takže by mohlo ísť do väčšej hĺbky. Ale to je vážne iba môj názor.
Reakcia na: color #21:
To križovanie s pochodom na Trnavskom mýte (ako aj s tým potrubím kvôli ktorému nebolo možné naprojektovať priame podzemné prepojenie plánovanej Filiálky s podchodom) by som si rád pozrel.
Reakcia na: Melange #13:
Po tom, čo som si v článku https://www.archinfo.sk/diskusia/filialka-nova-hlavna-zeleznicna-stanica-v-bratislave.html od arch. Žalmana s tými istými omaľovánkami uvedomil, že navrhuje ľudí z Mostu pri Bratislave navážať cez Malinovo a Zálesie na vlakovú stanicu v Ivanke pri Dunaji som nadobudol názor, že už by mal ísť do dôchodku.
Reakcia na: color #21:
dovolim si tvrdit ze vyrazenie tunela popod karpaty (severna tangenta) by vyslo asi radovo podobnu sumu ako kopanie takehoto rozsahu v sirsom centre v terene s mnohymi inzinierskymi sietami a takou dopravnou vytazenostou
Reakcia na: Viko #19:
Tvrdenie, že sa "v celom svete ukázal ako nevhodný" je dosť rázne. Máš preň nejaké dôkazy?
Ak by sa chcelo (!), Šancová sa môže zakopať niekde od úrovne Smrečianskej a teoreticky sa vynoriť až za Trnavským mýtom už niekedy okolo roku 2026-7.
Reakcia na: Viko #19:
Uz vidis, ako postavia tunel, aby sa tranzit so Sancovej presunul tam, ked nevedia postavit skor ako 2035/2040 tunel pod Karpatmi pre D4 😃
Reakcia na: color #15:
Faktom je, že koncept vertikálnej segregácie sa v celom svete ukázal ako nevhodný a teda nemá zmysel plakať, že ho tu máme zastúpený málo. Šancová sa nedá vyliečiť postavením MUK na každej križovatke, jediné odľahčujúce a pre kvalitu života priaznivé riešenie je náhrada jej tranzitnej funkcie nejakou formou Severnej tangenty.
Reakcia na: S499.1023 #8:
Ja som len vychádzal z lumberta v #5 , kde cituje ,,Okružnú križovatku nepovažujeme za reálnu aj s ohľadom na vedenie liniek MHD, avšak až štúdia nám dá bližšie odpovede.", takže sa nad tým asi uvažovalo, keď sa to bude posudzovať, aj keď to (nielen mne) príde samozrejme nereálne.
Reakcia na: Melange #13:
vies si predstavit presmerovat to co chodi teraz po sancovej cez nejaku paralelnu ulicu (aj keby bola neviem ako siroka), ze co to narobi s lavymi doboceniami ktore ti tam vzniknu navyse ? (v kazdom smere budes mat minimalne o jedno naviac)
Reakcia na: hroch #14:
pokial by ti ta pokuta dosla tak do mesiaca odkedy si nieco spravil, tak v principe nemam nic proti, ale pokial ti to dojde po 2 rokoch ako umoznuje sucasne nastavenie, tak k tomu sa fakt ze nemas ako postavit, nema to ani vychovny efekt, ani sa v podstate nevies branit (pamatas si co si robil pred 2ma rokmi a ci si prave vtedy nepozical auto susedovi lebo sa mu jeho pokazilo a potreboval odviezt babku do nemocnice ?) a jedinym cielom toho je vyberat peniaze od vodicov....
PS: aj ten mesiac je dost dlha doba, ale mohla by byt dostatocne dlha aj na to aby to za ten cas stihli spracovat a poslat, nie ?
Reakcia na: Melange #13:
Ešte kedysi cca v 2004 som v tomto fóre navrhoval podzemné riešenie Račianskeho mýta. V zásade prichádza do úvahy riešenie dvoch smerov - Šancovej a Radlinského.
V prípade Šancovej by sa pod zem dostal značný dopravný prúd, ktorý by na Račku umožnil opätovný vznik odbočení do všetkých smerov.
V prípade Radlinského-Račianska by pod zem išla električka, čo síce nie je (aspoň u mňa) úplne preferované, avšak má to tiež veľa pozitívnych dopadov a veľmi by záležalo na konkrétnom riešení.
Zostáva nám držať palce, aby sa týmto štúdia zaoberala, no najmä aby sa konečne niečo realizovalo. Bratislava je extrémne povrchové mesto; okrem pár podjazdov (Hodžko, Bajkalská), dvoch podchodov (Trnavské, Hodžko), jedného vlakového a jedného automobilového tunela tu pod zemou nemáme jedinú dopravnú stavbu.
Reakcia na: Mhr1 #10:
Ad 1) ja som strasnym fanusikom dopravnych kamier uplne vsade. Objektivna zodpovednost naplno. Odfotili ta, ze si odbocil do zakazu, automaticky pride pokuta. Odfotili ta, ze ides v BUS pruhu a nie si autobus, automaticky pride pokuta. Bam, hotovo. Stalo by to par (mozno aj vela par) desiatok tisic, ale podla mna by to pomohlo k tomu, aby ludia neignorovali znacenie.
Reakcia na: Mhr1 #10:
Tých riešení je omnoho viac ako nejaký podchod, čo len vytvára bariéru pre chodcov. Napríklad arch. Žalman navrhol upokojenie Šancovej (úsek medzi Račkom a Trnavským m.) a vytvorenie nového prepojenia cez Kominársku - https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinierske-stavby/zeleznica/filialka-nova-zeleznicna-stanica-v-bratislave

Taktiež by Šancová mohla viesť na niektorých úsekoch pod zemou, čo by odľahčilo obe obrovské križovatky. Len neposielajme prosím do podzemia chodcov.
Reakcia na: tr3mp #4:
Žiadne vybiehanie pod autá by nenastalo, choď sa tam aspoň pozrieť. Je tam habadej priestoru. Stačí iba o trochu posunúť tú odbočku a zďaleka nemusí byť tak široká, ako je dnes. Ostrovček pre chodcov by sa dal podstatne zväčšiť.
Reakcia na: Mhr1 #10:
v 70tych rokoch sa muselo rozkradnut len na stavbu rodinnych domov, vil a chat zainteresovanych, ale nie na zabezpecenie vsetkych pravnucat do neviemkolkej generacie....
1. Dnešná situácia dopoludnia okolo 10. hod. Išiel som autom po Šancovej v smere od Trnavského mýta k Pražskej. Stál som pred Račkom na červenú. Predo mnou dve čudne sa správajúce autá, dodávka a veľké čierne SUV. Stáli v pravom pruhu smerom rovno asi z 2/3, z 1/3 však zasahovali do bus-pruhu. Bolo mi jasné, čo zamýšľajú. A veru že hej, keď svitla zelená, hneď zabočili doprava na Račiansku. Kde sú policajti?
2. Viem, že toto odbočenie nie je potrebné, lebo, ak potrebujem ísť z Trn. mýta do Rače, môžem odbočiť do Kukučínovej. Ale vodiči by na toto mali byť upozornení veľkou plechovou tabuľou pred Kukučínovou so schémou, z ktorej by bolo jasné, že na Račku už do Rače neodbočia.
3. Jediné civilizované riešenie Račka je rovnaké, ako na Trn. mýte - teda podchod. Ale aj s električkou v dolnom poschodí. Chodci by mali bezpečnosť vyriešenú, električka by bola mimoúrovňová a na križovatke by bolo viac priestoru. Aspoň do územného plánu by sa to malo zapracovať. Je to hanba Bratislavy, Trnavské mýto vedeli postaviť v 1. polovici 70. rokov minulého storočia a my po > 45 rokoch nie sme schopní podobnej stavebnej akcie???
Ono otazne, ci by sa na Racku uz neoplatilo uvazovat o elektricke pod povrchom a podchode ako na Trnavskom, aby chodci mali bezkolizny prestup/presun. Ale to by bolo asi nerealne nakladne a skolabovala by Bratislava, kebyze cele Racianske rozkopu...
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Ty čo tu blúzniš o okružnej križovatke na Račku?
Reakcia na: N/A #5:
Presne tak, všetko sa analyzuje a nakoniec aj tak prídu na to, že okružná križovatka nie je reálna, čo je od začiatku každému jasné. Nechápem na čo sa to toľko analyzuje, kvôli eurofondom? Netvrdím, že netreba analyzovať, ale netreba to zase ani preháňať, pretože potom sa to ešte viac pretiahne a nakoniec jediné, čo máme je štúdia a nie hotová stavba.
#2
Toto riešenie mi príde celkom v pohode a ak by sa napr. dalo zábradlie na kraj Račianskej, aby ľudia nemohli obchádzať ten krajný stĺp zľava, kde je naozaj málo miesta. V tom, že by ľudia vychádzali z toho podlubia nevidím problém, podľa mňa je tam je celkom dosť miesta, aby ľudia nevychádzali hneď na cestu a aj výhľad na cestu (nie z podlubia, ale pred ním), je podľa mňa celkom dobrý.
Reakcia na: N/A #5:
"Jéj, zasa analyzujeme, spracovávame, navrhujeme, preverujeme, študujeme... "

A čo navrhuješ? Tlačové besedy, vyplakávanie, vyťahovanie ad hoc pseudoriešení z klobúka a odvolávanie sa na odborné konzílium, krízový štáb I - IV a plávajúcich odborníkov?

Veď to Račko bola krásna ukážka Paretovho princípu v praxi, kde pri 20 % úsilia a nákladoch (v tomto prípade možno aj menej) sa odstránilo 80 % (a možno aj viac) problému. Takto fungujú všetky úspešné firmy. Keby sa čakalo na 100 % riešenie, tak dnes Microsoft nevydá ani Windows 95.
Reakcia na: color #3:
"Táto komplexná zmena, vrátane rozšírenia električkových nástupíšť, bude, bohužiaľ, trvať dlhšie."

Povestné: "Ani za boha še neda! Nijak raz!" 😃

"Hlavné mesto má spracované zadanie na spracovanie dopravnej štúdie, ktorá preverí variantné riešenia Račianskeho mýta ako prestupného uzla MHD s komplexným riešením verejnej hromadnej, pešej, cyklistickej aj automobilovej dopravy. Okružnú križovatku nepovažujeme za reálnu aj s ohľadom na vedenie liniek MHD, avšak až štúdia nám dá bližšie odpovede."

Jéj, zasa analyzujeme, spracovávame, navrhujeme, preverujeme, študujeme... 😃 Musíme počkať na štúdiu, veď vôbec nie je zjavné, čo treba riešiť. 😃

Ja to nemôžem ani dočítať, ako sa všetko zbytočne naťahuje kvôli nezmyselným štúdiám... 😣

Zvažujem, či je vôbec vhodné sa k niečomu vyjadriť predtým, než vypracujem a zverejním štúdiu, či a ako je vhodné sa vyjadriť. 😃
Reakcia na: Melange #2:
A chodci by vybiehali spod domu rovno na vozovku pod autá 😁
Veľmi zlé riešenie, hoci asi dočasné, ale úplne absurdné. Chodci teraz majú stáť na vozovke - dokonca ani nie bezbariérovo riešenej. Ale najmä sa zrušilo odbočenie zo Šancovej na Račiansku, čo komplikuje život mnohým obyvateľom.

Pritom dalo sa to vyriešiť ku spokojnosti všetkých zúčastnených. Odbočka sa dala posunúť bližšie k nárožnej budove, ktorá má v podlubí chodník. Ostrovček by sa rozšíril a nikto by o nič neprišiel, ani priepustnosť križovatky by nebola negatívne ovplyvnená.
Konečne!!!!!!! Každodenná nočná mora sa trošku zmiernila. Aj keď samozrejme ten rozšírený chodník od Šancovej v smere do Rače na nástupišťe električky je stále výsmech.