Zároveň bola opäť obnovená preferencia autobusov a trolejbusov smerom na Hlavnú stanicu.
Od štvrtka 21. mája 2020 prišlo v prestupnom uzle Račianske mýto k niekoľkým zmenám. Najvýraznejšou zmenou je rozšírenie priestoru pre chodcov na ostrovčeku v križovatke na rohu Šancovej a Račianskej. Tento ostrovček dlhodobo počas špičiek nepostačoval množstvu chodcov prechádzajúcich medzi zastávkami a chodci museli čakať na signál voľno aj na vozovke. Rozšírenie plochy pre chodcov bolo zrealizované na úkor zrušenia cestnej odbočky zo Šancovej smerom na Račiansku ulicu, ktorá bola podľa magistrátu minimálne využívaná.
Súčasne prišlo k obnoveniu preferenčného signálu pre vozidlá MHD jazdiace po Šancovej ulici smerom k Hlavnej stanici. Predĺženie signálu voľno na semafore o približne 13 sekúnd umožní autobusom a trolejbusom príjazd na zastávku Račianske mýto aj v čase, ked ostatné vozidlá už majú červenú. Táto preferencia MHD bola zavedená už v decembri 2018, ale neskôr bola zrušená. Magistrát a dopravný podnik preto upozorňujú chodcov, aby nevstupovali na vozovku hneď ako zastavia autá, pretože autobus alebo trolejbus ešte môže cez križovatku prejsť. V tejto súvislosti bolo na priechode pre chodcov doplnené odpočítavanie času do zmeny signálu a na možnosť prejazdu vozidla MHD upozorňuje aj blikajúci symbol autobusu.
Do budúceho roka by malo prísť aj k fyzickej rekonštrukcii ostrovčeka, aby sa rozšírená plocha zjednotila s chodníkom. V budúcnosti sa tiež počíta s úpravou priestorovo nepostačujúcej zastávky električiek na Račianskom mýte.
color
V prípade Šancovej by sa pod zem dostal značný dopravný prúd, ktorý by na Račku umožnil opätovný vznik odbočení do všetkých smerov.
V prípade Radlinského-Račianska by pod zem išla električka, čo síce nie je (aspoň u mňa) úplne preferované, avšak má to tiež veľa pozitívnych dopadov a veľmi by záležalo na konkrétnom riešení.
Zostáva nám držať palce, aby sa týmto štúdia zaoberala, no najmä aby sa konečne niečo realizovalo. Bratislava je extrémne povrchové mesto; okrem pár podjazdov (Hodžko, Bajkalská), dvoch podchodov (Trnavské, Hodžko), jedného vlakového a jedného automobilového tunela tu pod zemou nemáme jedinú dopravnú stavbu.