Dopravný podnik ušetrí na strážnej službe

Po ôsmich rokoch príde k zmene bezpečnostnej služby.

Ilustračné foto © Honza Tran

Dopravný podnik Bratislava (DPB) uzatvoril v týchto dňoch zmluvu na poskytovanie bezpečnostnej strážnej služby vo svojich štyroch vozovniach a v sídle na Olejkárskej ulici. Novým poskytovateľom týchto služieb bude firma Detektívna informačná služba, s.r.o. zo Žiliny, ktorá nahradí doterajšiu SBS Bonul vykonávajúcu stráženie objektov DPB od roku 2012 (predĺžené v rokoch 2016 a 2019). Rámcová zmluva na poskytovanie strážnych služieb bola s Detektívnou informačnou službou podpísaná na obdobie jedného roka s účinnosťou od 1. júna 2020, pričom predpokladaný finančný objem zákazky je 595 680 € bez DPH.

Ochranu hotovosti a cenín pri prevozoch bude naďalej zabezpečovať strážna služba B.O.B. Group, s.r.o. z Bratislavy, s ktorou DPB taktiež podpísal novú zmluvu na jeden rok. V tomto prípade má zákazka hodnotu 122 287 € bez DPH. Uvedená spoločnosť zabezpečuje tieto služby pre DPB od roku 2012.

Doplnené stanovisko DPB, a.s., k ročnej úspore: Objem zmlúv so spol. Bonul a B.O.B. Group bol doteraz zazmluvnený na ročný objem 1 397 520 € (pozn. red.: uvedená suma zahŕňala aj ďalšie služby ako napr. ochranu revízorov a vodičov). Ročný objem zmlúv so spol. Detektívna informačná služba a B.O.B. Group je od 1. 7. 2020 zazmluvnený na 717 967,20 €. Potenciálna ročná úspora, ktorú DPB, a. s. dosiahol optimalizáciou rôznych činností externých bezpečnostných agentúr a vysúťažením lepších cien, je teda 679 552,80 €, nie 100-tisíc eur (pozn. red.: ako sme pôvodne uvádzali).

Dopravný podnik pôvodne obstarával strážne služby formou verejnej súťaže na obdobie štyroch rokov, ale súťaž bola v apríli tohto roka zrušená. Obstrávanie bolo následne realizované na základe internej smernice DPB pre podlimitné zákazky.

V budúcnosti by si niektoré strážne služby mohol DPB zabezpečovať vo vlastnej réžii, keďže v marci tohto roka získal licenciu na prevádzkovanie vlastnej ochrany a aprílové mestské zastupiteľstvo vzalo na vedomie návrh na doplnenie stanov DPB o prevádzkovanie vlastnej ochrany.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fanatikmhd #12:
Práve tie to ,,iba" tri zastávky však často spôsobujú (najmä cez víkend) aj 5 minútové meškanie (závisí to aj od poradia odchodu z Hl. st.) a s kontrolou lístkov by to bolo ešte viac. Ja si myslím, že by to buď dopadlo tak, že podnapití by odmietali vystúpiť, volala by sa polícia a spoj by potom meškal ešte viac, alebo by sa na to vodič jednoducho ,,vykašľal" (max. na Hl. st., by zopár lístkov skontroloval, kým by nezískal meškanie), pretože by sa mu nechcelo celú noc naťahovať s podnapitými a mať 5 minútové meškanie (t.j. skrátenú prestávku). Dopadlo by to asi tak, ako v Brne, kde si o 5-tej ráno pýta v nočáku polovica cestujúcich lístok a vodič len nad tým mávne plecami, že nemá a nech nastúpia aj tak - zadarmo. Teoreticky je to dobrý nápad, ale v praxi by to bolo podľa mňa zložité.
Na druhej strane revízori nezdržujú premávku a je to asi lepšie, ako keby lístky kontroloval vodič, ale tiež neviem si predstaviť, ako by to fungovalo, keby chytili napr. Dolných Honoch niekoho, vystúpili by a museli by polhodinu čakať, kým pôjde ďalší bus.
Reakcia na: Jadran #11:
Netvrdím že s nimi jazdím denne, ale týždenne sa aspoň jeden vždy utrafí. A mimo hlavnej stanice kde sa stojí 10 minút na nástupišti so zatvorenými dverami sa doberá SAVka a Hodžovo s nejakými číslami ktoré stoja za úvahu, zbytok sú kusovky a vykladačky. Maximum ešte je pri tom prestupe tej vajnorskej srandy, N53/N55 a N56, ale....
Výsledok by však bol 0ks čiernych, 0ks podnapitých, čím netreba SBS ani revízorov - možný mierny nárast tržieb.
Ozaj, jasné, nový označovač 😃 Nedotiahnutá myšlienka. Jasnéééééé 🙂 Nejak mi vypadlo z hlavy že keď tam kúpiš lístok, tak to akosi musí mať čítačku 🙂
Reakcia na: fanatikmhd #9:
V piatky, soboty máš z mesta fullhouse až do rána, žiadne prvé tri odchody.
To s prednými dverami nevyjazdíš.
Reakcia na: fanatikmhd #9:
Čítačku PCL? Nestačil by nový označovač (ktorý by tam musel byť tak či tak pokiaľ by bol nástup iba prednými) s displejom tak aby naň videl vodič (čo by musel tiež tak či tak kvôli kúpe jednorázových CL z karty)?

S tým že držitelia PCL by si ťukli info, prípadne by sa doplnila ikona PCL ktorá by bola aktívna iba počas noci (prípadne na vybraných spojoch aj počas dňa ak by bol zavedený nástup prednými dverami aj na nich) aby nemiatla vlkov počas dňa na prednom označovači, alebo nedajbože ešte aj na všetkých dotykových označovačoch vo vozidle.

Ale niesom si istý do akej miery je potrebné riešiť nástup prednými dverami ak revízori v noci nejazdia (podľa predchádzajúcich príspevkov) a DPB nechýbajú nočné tržby.
A ono by bol veľmi nepredstaviteľný problém mať v nočných spojoch nástup cez predné dvere (ok, vynechajme teraz súčasnú situáciu) a cvaknutie lístka alebo kúpa lístka u vodiča? Toľko balíkov nechodí, a trúfnem si povedať že najväčšia kumulácia je v piatky a soboty prvé 3 odchody zo stanice a z hodžka..zbytok ak vôbec, tak po 1-2 ľuďoch na zastávke - nič estra, a pri tej chronometráži by aj tak väčšina liniek prišla na stanicu X:20.....Tým pádom by malo 100% osôb v spoji lístky (samozrejme, nutnosť na tieto spoje pre ľudí s PCL osadiť na dané vybrané vozy čítačku PCL (akú používajú revízory, imho tú istú, keďže v noci nie je využitá), a asociáli by sa len ťažko dostali...
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Áno, presne tak. Akurát že večer a v noci revízori nechodia (čo by mali), teda aspoň som ich už dlhé roky nevidel chodiť v takýchto časoch. Aspoň na takých Dolných Honoch by som si ich vedel predstaviť aj každý večer, aj v N72, ale nie samých. Spolupráca s políciou by sa hodila - tí to ale nechcú robiť.
Chodia potom revízori aj v noci, príp. neskoro večer, pretože vtedy sa aspoň podľa mojich skúseností vozí viacej bezdomovcov a opilcov (netvrdím, že sa nevozia normálni ľudia, ale niekedy sú vo vozidle prevažne bezdomovci) a vtedy to môže byť pre revízorov nebezpečnejšie, najmä v prípade keď nie je vo vozidle veľa normálnych ľudí. Vtedy by tam revízori boli s bezdomovcami sami a bez SBS to môže byť pre nich dosť nebezpečné. Keď už nič iné, tak SBS podľa mňa na cestujúcich pôsobila, ako ,,polícia" a nemali potrebu robiť pri pokute problémy. Jedine, že by ich naschvál nekontrolovali, aby mali pokoj.
Čiže Detektívna informačná služba si zapýtala o viac ako polovicu menej ako Bonul?
Reakcia na: Trammat #4:
Ďakujem všetkým za objasnenie.
Reakcia na: Sor23 #3:
Čaká sa na príchod polície.
Reakcia na: color #2:
Takže SBS už nechodia s revízormi? Čo v prípade fyzického konfliktu s cestujúcimi?
Reakcia na: Sor23 #1:
Tá bola zrušená.
Tá SBS je aj súčasť SBS s revízormi?