Výluka električiek medzi centrom, Karlovou Vsou a Dúbravkou (od 2.5.2020)

Náhradnú dopravu do Karlovej Vsi, Dúbravky a na Dlhé diely zabezpečia autobusové linky X5X33.

Od 2. mája 2020 bude vylúčená premávka električiek do Karlovej Vsi a Dúbravky z dôvodu pokračovania modernizácie Karlovesko–dúbravskej radiály v úseku Tunel – Jurigovo námestie. Súčasne bude ešte prebiehať dokončovanie predchádzajúcej etapy modernizácie trate pri Tuneli. Preto bude vylúčená aj premávka električiek na nábreží a v tuneli. Zároveň pre prestavbu križovatky Molecova nebude premávať trolejbusová linka 33 na Dlhých dieloch.

Električkové linky 4 a 9 budú v centre skrátené po Námestie Ľ. Štúra (prestup na náhradné autobusy) a cez Šafárikovo námestie pôjdu naspäť na Zlaté piesky, k ŽST Nové Mesto a do Ružinova. Náhradnú dopravu z nábrežia do Karlovej Vsi a Dúbravky zabezpečí autobusová linka X5 a náhradnú dopravu z nábrežia na Dlhé diely zabezpečí autobusová linka X33, posilnená bude v pracovných dňoch aj linka 32.

Pri predchádzajúcich etapách bola zabezpečená preferencia autobusov náhradnej dopravy prostredníctvom vyhradených jazdných pruhov. Táto výluka bude spustená bez vyhradených buspruhov a inej preferencie MHD. Hovorca hlavného mesta Peter Bubla uviedol, že "v projekte organizácie dopravy, ktorý predložili krajskému dopravnému inšpektorátu na schválenie, sú pripravené aj bus pruhy. V zmysle vyjadrenia krajského dopravného inšpektorátu, tieto schvália podľa toho ako si to bude dopravná situácia vyžadovať". V ktorých úsekoch by mali byť buspruhy v prípade potreby vyhradené, hovorca mesta nekonkretizoval.

Výluka v skratke

  • Linky 4 a 9 zo Zlatých pieskov, ŽST Nové Mesto a z Ružinova skrátené po Nám. Ľ. Štúra –> prestup na náhradné linky X5 a X33.
  • Linky 33 a 133 nebudú premávať, nahradí ich linka X33.
  • Linka 32 posilnený interval na 7-8 min. ráno, v sedle na 15 min.
  • Náhradná linka X5: Nové SND – nábrežie – Karlova Ves – Dúbravka (interval 7-8 min., v rannej špičke 5 min. od 18.5.)
  • Náhradná linka X33: Nové SND – nábrežie – Molecova – Dlhé diely (interval 7-8 min.)
    • Spoločný interval liniek X5 a X33 v úseku Molecova - Nové SND celodenne 3-4 min.
  • Viaceré autobusové zastávky budú mať zmenené polohy (viď nižšie).

Trasy zmenených a náhradných liniek

  • Linka 4: Zlaté piesky/ŽST Nové Mesto – Vajnorská – Trnavské mýto – Americké nám. – Kamenné nám. – Nám. Ľ. Štúra – Šafárikovo nám. – Kamenné nám. – Americké nám. – Trnavské mýto – Vajnorská – Zlaté piesky/ŽST Nové Mesto.
    • Prestup na náhradné linky X5 a X33 bude možný na zastávke Nám. Ľ. Štúra.
  • Linka 9: Ružinov – Trnavské mýto – Blumentál – Obchodná – Nám. SNP – Nám. Ľ. Štúra – Šafárikovo nám. – Nám. SNP – Obchodná – Blumentál – Trnavské mýto – Ružinov.
    • Prestup na náhradné linky X5 a X33 bude možný na zastávke Nám. Ľ. Štúra.
  • Linky 33 a 133 nebudú premávať, nahradí ich predĺžená linka X33.
  • Náhradná autobusová linka X5: Nové SND – Šafárikovo nám. – Nám. Ľ. Štúra – Most SNP – Lafranconi – Karlova Ves – Dúbravka, Pri kríži.
    • Na trase zastaví na všetkých autobusových zastávkach, vrátane dočasných zastávok Šafárikovo námestie (vždy pred križovatkou v smere jazdy).
    • Výstupište a nástupište Nové SND bude na Pribinovej ul. smerom k Šafárikovmu námestiu.
    • Zastávka Malá scéna bude obsluhovaná len pri jazde smerom k Novému SND.
    • Pri zastávke Kútiky linka X5 zastavovať nebude, odporúčame použiť zastávku Borská.
  • Náhradná autobusová linka X33: Nové SND – Šafárikovo nám. – Nám. Ľ. Štúra – Most SNP – Lafranconi – Molecova – Dlhé diely, Kuklovská.
    • Na trase zastaví na všetkých autobusových zastávkach, vrátane dočasných zastávok Šafárikovo námestie (vždy pred križovatkou v smere jazdy).
    • Výstupište a nástupište Nové SND bude na Pribinovej ul. smerom k Šafárikovmu námestiu.
    • Zastávka Malá scéna bude obsluhovaná len pri jazde smerom k Novému SND.

Zmenené polohy autobusových zastávok

  • Molecova (dôvod: prestavba križovatky)
    • v smere do centra pre linky X5 N34 - na Karloveskej pred križovatkou s Molecovou, v odbočovacom pruhu na Dlhé diely
    • v smere do centra a na Hlavnú stanicu pre linky 32 X33 N33 - na Molecovej pred križovatkou s Karloveskou
    • v smere do Dúbravky a Slávičieho údolia pre linky 139 X5 N34 - za výjazd z benzínovej pumpy Shell (do pôvodnej polohy spred júna 2019)
    • v smere na Dlhé diely pre linky 32 X33 N33 - v pôvodnej polohe pred Kamel klubom
  • Segnerova (dôvod: prestavba vozovky)
    • v smere do centra pre linky X5 N34 presunutá cca 160 metrov pred stálu polohu
  • Borská (dôvod: rekonštrukcia podchodu)
    • obojsmerne pre linku 35 - na Karloveskej v smere do Dúbravky za vyústením Pustej ulice (spoločné nástupište pre oba smery) - mapka
    • v smere do Dúbravky pre linky X5 N34 (do 30.6.2020) - na opačnej strane vozovky za priechodom pre chodcov (pred električkovou zastávkou v smere do centra) - mapka
  • Botanická záhrada (dôvod: rekonštrukcia nadchodu)
    • v smere do Karlovej Vsi/Devína pre linky 29 32 N29 N33 N34 X5 X33 presunutá za jej stálu polohu k priecestiu pri Družbe (od 26.6.2020)
  • Záluhy (dôvod: rekonštrukcia podchodu)
    • v smere na konečnú Pri kríži pre linky 20 83 84 X5 N34 presunutá cca 100 metrov pred stálu polohu
    • v smere do mesta presunutá k čerpacej stanici Shell (od 11.6.2020)

Odporúčané náhradné spojenia

Trasa Odporúčané spojenie
Karlova Ves – Ružinov Linky X5 X33 s prestupom na linku 50 na zastávke Most SNP
Linky X5 X33 s prestupom na linku 9 na Šafárikovom nám.
Ružinov – Karlova Ves Linka 9 s prestupom na linky X5 X33 v uzle Nám. Ľ. Štúra
Karlova Ves – Rača Linky X5 X33 s prestupom na linku 3 v uzle Šafárikovo nám.
Rača – Dúbravka Linka 3 s prestupom na Račianskom mýte na linky 63 64 204 209, následne prestup na linky 83 84 na zastávke Sokolská, alebo Patrónka
Zlaté piesky/ŽST Nové Mesto – Most SNP Linka 4 s prestupom na linky 29 70 X5 X33 v uzle Nám. Ľ. Štúra
Zlaté piesky/ŽST Nové Mesto – Karlova Ves Linka 4 s prestupom na linky X5 X33 29 v uzle Nám. Ľ. Štúra
Zlaté piesky/ŽST Nové Mesto – Dúbravka Linka 4 s prestupom na Trnavskom mýte na linky 63 64 204 209, následne prestup na linky 83 84 na zastávkach Sokolská, alebo Patrónka
Karlova Ves – Obchodná Linky X5 X33 s prestupom na linky 1 9 na Šafárikovom nám.
Obchodná – Karlova Ves Linky 1 9 s prestupom na linky X5 X33 v uzle Nám. Ľ. Štúra
Karlova Ves – Kapucínska/Zochova Linky X5 X33 s prestupom na linky 31 39 na zastávke Lafranconi
Lafranconi – Kapucínska/Zochova Linky 31 a 39
Dúbravka – Kapucínska/Zochova Linky 83 a 84
Ružinov – Kapucínska/Zochova Linka 9 s prestupom na linky 31 94 na zastávke Blumentál alebo s prestupom na linku 39 na Trnavskom mýte
Linka 9 po zastávku Poštová, Martinus a peší presun na Kapucínsku
Petržalka – Most SNP Linka 3 s prestupom na linky X5 X33 v uzle Šafárikovo nám.
Petržalka – Karlova Ves Linka 3 s prestupom na linky X5 X33 v uzle Šafárikovo nám.
 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lostrail #133:
policajti to sami vedia, raz ma zastavili v inej casti mesta, ze prejazd je zakazany...tak som im povedal, ze "ved prave teraz stojim zaparkovany kedze ste ma zastavili a potom budem pokracovat, cize som neporusil zakaz prejazdu"...sa len rozrehotali a nechali ma ist, lebo im ani nic ine neostavalo 😃
Reakcia na: TNM1 #131:
To je mimochodom najhorsia znacka vobec, z hladiska vymahatelnosti cohokolvek. Na to, aby sme sa pozreli, kde ma ta znacka "kamaratky" v opacnom smere, aby sme vedeli jasne urcit, pre ake uzemie ten zakaz plati. To je totiz znacka, kde na tom zalezi. Nezakazuje vjazd, ale prejazd, co znamena, ze logicky sa clovek musi pytat, ci moze vojst, ked ide trebars do Liscieho udolia. Aby to zistil, musi poznat aj situaciu v opacnom smere a tam je pes zakopany. Ako k tomu pride niekto, koho GPS navadza do tej lokality, ale nepozna to tam?
Aby som zbytocne nenapinal, znacka je z druhej strany ul. Michala Gregusa, ale napr. taka znacka je aj pri vjazde do ulice Cavojskeho, no z opacnej strany nie je nikde nic. Ergo, cez Liscie udolie a Cavojskeho je mozne prechadzat, v opacnom smere nie? Kde je tam logika? Navyse po vjazde do Cavojskeho nie je jasne, kde uz zakaz neplati. Cize staci vojst a zaparkovat mozes niekde v Raci napriklad.
Druha vec - ked sa rozhodnem ist okolo fakult a na chvilu zastanem, nic som neporusil.
Vymahatelnost - aby bolo mozne pokutovat za prejazd proti predpisom, su potrebni minimalne dvaja policajti, ale pri Slovenskom style skor dve policajne hliadky. Jedna na zaciatku a druha na konci useku a este aj sposob, ako ta kontinualne zachytit v celom useku. Ibaze by na kazdom takom mieste boli kamery, ktore zachytia ECV, no aj tak je velmi tazke dokazat, ze tam clovek nezastavil (mozno nedodrzal povolenu rychlost, ale zastal). Navyse, ak su tam hliadky, pochopitelne niekde na chvilu zaparkujes a az potom pokracujes dalej. Ked ta zastavia, povies, ze si siel za niekym na fakulte, ale musel niekde odbehnut.
Ak naozaj chcu zabranit prejazdu vozidiel, jediny sposob je montaz ramp.
Reakcia na: TNM1 #131:
síce je ale nik to nekontroluje
Reakcia na: lostrail #124:
Okolo fault je znacka prejazd zakazany.
Reakcia na: TeBeCe #128:
Slovensko je značkársko-vodičská tragédia. Asi 5 fotiek z priložených to dokazuje. Nerešpektovanie oranžových čiar (lebo na 90 % sú použité tam, kde to nie je potrebné), pruh ukončený v náklaďáku, MHD na poslednom mieste a hlavné riešenie problému tam, kde nie je.
Reakcia na: si #127:
no nebol by som si istý, poča prvej fázy keď kolabovala iba doprava v úseku od Borskej po Molecovu tak toľko aút stálo v kolóne...
Reakcia na: Ma178rek #125:
predpokladam ze ked to je upchate tak ako sa pise, tak sa tam nejde postavit dobrovolne nik kto to vie rozumne obist....
Reakcia na: lostrail #124:
Tam býval často problém, že sa (polo)vodič prvého auta nepostavil k stopčiare, čím ho nezaregistrovala detekčná slučka a zelenú nedostal x cyklov, lebo tam to bolo čisto na výzvu. Neviem, či sa to zmenilo.
myslím si že od Casey mohli kľudne zabrať 1 pruh a 2 pruhy nechať smer KV

možno by nebolo zlé keby sa zatiaľ zakázal prejazd úsekom od Chatámu po Lafranconi (jedine s papierom že tam má dakto cestu)
Smerom do KV sa to da pekne obist okolo fakult, ale opacne treba absolvovat okruznu jazdu cez Stare Grunty. Velmi by pomohlo, keby konecne dali do poriadku ten otrasne nastaveny semafor na nadjazde v Mlynskej Doline. Cyklus je tam optimalizovany este na dobu, ked neexistoval tunel Sitina a vsetko slo cez Patronku. Aby sa od Gruntov na nadjazde cakalo na dva, niekedy az tri cykly od Lafranconi, to je psychiatria. Viaceri uz vyuzivaju signal volno smerom priamo do slepej ulice Slavicie udolie, aby odbocili dolava, ked nikto z tej ulice nevychadza (naozaj - naco je tak casto mozne ist priamo, ale skoro vobec dolava, kam ide vacsina?). V pohode by sa tam uzivil jednoduchy plny signal (spolocne pre priamo aj vlavo) a od Slavicieho len dodatkova sipka vpravo, ako je to od Gruntov.
Na Botanickej smerom do KV nakreslili dva pruhy, ale iba od vcucnutia pruhu od Petrzalky po otocku pri OMV. Do centra zacinaju dva pruhy uz v krizovatke Molecova, pruh z DD vchadza na Karlovesku samostatnym pruhom.
no tak uz mame hodinove zapchy siahajuce az k mostu SNP, z prace som vypadol hned o tretej ako sa dalo a na zochovej ma privitala spravicka, ze MHD z karlovky meska 5 az 45 minut, oproti grafikonu som nakoniel prisiel o 10 minut neskor a odvtedy sa to urcite len zhorsovalo

ked do tohto stavu pride plny pracovny napor a bude to takto trva minimalne do decembra/marca tak to bude zaujimave, najma v kombinacii s tolko slubovanou parkovacou politikou
Reakcia na: peepay #119:
V liscom udoli sa uz uprostred cesty prepadla vozovka, tak uvidime ako dlho to bude prejazdne.

Dnes po 9.h uz zapcha aj smer mesto. Esteze narobili tie otocky a nechali velke medzery medzi stlpikmi😀
Reakcia na: luky133 #22:
Prekvapivo budu moct zajtra po vzore predchadzajucich dvoch etap skonstatovat, ze stavba nie je dokoncena a teda sposobila na uzivanie.
Reakcia na: TeBeCe #118:
Ak sa ale aspon hybala plynule, tak to je stale dobre.
Reakcia na: peepay #117:
Pomerne husta premavka bola pred 17. h aj cez grunty do karlovky.
Reakcia na: Foltest #116:
Pravda, ist cez Stare Grunty mi nenapadlo 👍
Reakcia na: peepay #113:
Vieš to obehnúť cez Staré Grunty a odtiaľ cez Nad lúčkami a si na DD raz dva
Zapcha smer KV od Lafranconi az po Rivieru. A to sme uz v sedle.
Reakcia na: TeBeCe #112:
Jedina smerova tabula je na konci Molecovej, otocena tak, ze ukazuje smer Dubravka cez L. Saru (pre tych, ktori idu na DD). V sobotu ta tabula stala na Karloveskej pred Rivierou (smer mesto) a ukazovala smer Dubravka cez Devin....
Reakcia na: Jajboli #101:
No neviem, ja by som skor isiel po Nad Luckami ako po Devinskej (ale to je aj kvoli tomu v ktorej casti DD byvam). Kazdopadne, kedze je tam len jeden pruh, je to jedno, v jednej a tej istej zapche si postoja vsetci.
Kedze na krizovatke nie su ani v jednom smere vyznacene obchadzkove trasy, tak aj autobus vletel do prave buraneho priecestia...
Ranna spicka na Molecovej uplne kludna, premavka ako v nedelu 🙂
Reakcia na: TeBeCe #109:
Premavaju jednosmerne Borska - Nove SND.
Pri Iuvente pripravenych 5 klbovych vozov na X5, zrejme ako posila pre KV.
Pockajme do zajtra, ale vyzera to na cistu smrt!
Reakcia na: TeBeCe #106:
Takze moze sa Dubravka tesit, ze sa bude upchavat Harmincova este viac od pondelka 😃
Reakcia na: yellowcaptcha #105:
Jeden pruh konci az pred autobusovou zastavkou Segnerova smerom do Dubravky (dokoncit rozsirenie cesty pri elektrickovej zastavke ani po polroku stale nestihli...)
Reakcia na: TeBeCe #103:
Čiže najlepšie bude sa v pracovné dni úplne vyhnúť akejkoľvek ceste v danom úseku, a aj všetkým linkám, ktoré premávajú niekde v úseku Chatam – Molecova kvôli meškaniam, ktoré budú na tom jednopruhovom úseku naberať? 😍

Pokiaľ až vlastne je premávka zúžená do jedného jazdného pruhu – pokračuje to aj za Molecovou?
Reakcia na: TeBeCe #103:
Sa poupchaVallo 😂
Okrem IGK aj niektore autobusy na molecovej odbocuju v krizovatkesmerom na DD po starom pomedzi stlpiky...
Na Devínsku cestu dali len krátku odbočku, pritom tam pôjde 90% obyvateľov Dlháčov (video 1:30 min.) . To bude v pondelok peklo, autá budú stáť až po most SNP. https://www.facebook.com/Bratislava.sk/videos/250847286034731/
Reakcia na: Ike #99:
To neviem, ale nejakú náhradku Zájazdov Bratislava s C734 po Gardu si pamätám.
Reakcia na: TeBeCe #98:
Počkaj, to nebolo sci fi? 😉
Reakcia na: MatejBA #96:
Ani to by sa nedalo - prístup do obratiska na ŽST Vinohrady je možný len v smere z centra.
Reakcia na: david1 #95:
Ano? A kde presne, ake useky jazdili tie dve X3? Lebo Raciansku vies rozdelit iba na useky Raca - Vozovna, Vozovna - ZST Vinohrady a ZST Vinohrady - Vazovova. Snad nechces tvrdit, ze elektricky jazdili medzi vozovnou a vinohradmi.
Reakcia na: S499.1023 #67:
Z Rače , keď bola výluka tak existovali dve X3 a tri krát sa prestupovalo len do centra...
Tiež nikto neťahal popri funkčnej trati X3 až do centra..
Reakcia na: TeBeCe #92:
Treba asi vrecia na označníky, niektorým ale asi nepomôže nič, ani keď vidia prenosné značenie na trati kúsok od zastávky.
Reakcia na: TeBeCe #92:
Veru, asi sa na to nestihli za tie 4 dni mentálne pripraviť, ako im tu bolo odporúčané.
Reakcia na: mirec240 #91:
Dostal som dnes odpoveď, že veď včera električky normálne chodili 😁
Myslíte že tí čo sedia v prístreškoch na zrušených zastávkach tam sedia len tak? Robotníci to asi nebudú 😃
Reakcia na: MatejBA #87:
Ešte keby to bolo v špičke bez korony, tak to koniec 😃
Reakcia na: TeBeCe #86:
Už vidím tie výhovorky, že prerobenie signálneho plánu by bolo drahé a preto to ponechali v štandardnom režime. 😅 Ale to, že vypnúť tie semafóry a dať tam mobilný semafór keďže na križovatke stačí aktuálne riadiť len dva smery asi nikoho nenapadlo. 😃
Metrostav nedokoncil dva podchody, dva nadchody a uz sa pustil do dalsieho. Mozme tipovat ktory objekt bude hotovy ako prvy...
Reakcia na: TeBeCe #86:
Mesto nieco nedotiahlo dokonca a sposobilo problemy? Sokantne 😂 Este ze to neurobili od 4 maja v rannej spicke...
Na molecovej krizovatka po novom, semafory po starom, takze je tam veselo
Reakcia na: yellowcaptcha #84:
Už to je spravené, asi to upravili počas nedostupnosti servera
Inak teda keď už od dnes (2. mája) L33 nepremáva prečo je tu stále zverejnený jej CP a vyhľadávač ju ponúka aj pri vyhľadaní spojenia z Molecovej na Kuklovskú?
Reakcia na: GHZ6621 #82:
Ano, planuje sa. Rovnako aj spustit svetelnu signalizaciu (byvale vedenie spravilo zlu dokumentaciu k elektrickym pripojkam, museli to zadavat nanovo), aj dokoncit podchody, spustit vytahy, aj vysadbu povedla trate spravit. Priebezne to chcu teraz podokoncovat.
Akurat som zachytil daco, ze riesia ci tam islo spravne podlozie pod ten rozchodnik, nejaky iny druh strku ci tam nemal ist, tak neviem ci to budu este menit alebo co...
Reakcia na: IBBI #81:
Neplánujú náhodou využiť absenciu 4/9 v Karlovke a dokončiť rozchodník v úseku Nad lúčkami - Jurigovo? Nemám o tom žiadne info ,ale teraz by bol možno vhodný čas...
Inak toto je fakt sila. Po roku nie je ukoncena ani rekonstrukcia predosleho useku a idu zacat dalsi. Bude veselo, nezavidim Karlovestanom.
Aj tak sa prednymi dverami nenastupuje 🙂 Na segnerovej stale nic...
Reakcia na: TeBeCe #77:
Ja len takú technickú pripomienku - ak je v článku mapka so zastávkami v prestupnom uzle Molecova, prečo nemôže byť priamo v článku aj mapka s polohou zastávky Borská?
Reakcia na: TeBeCe #77:
Aha, vďaka, tú mapku som pred tým nepozeral a nenapadlo ma, že môže ísť takto.
Reakcia na: TomJ #75:
35 pride z opacnej strany mostom.
Reakcia na: TeBeCe #71:
Prečo vlastne nemôže X5 stáť na Borskej ako 35, keď v tom úseku už cesta bude prejazdná? 35 sa tam bude musieť cez nejaký prejazd dostať. Nemôže sa cez ten istý prejazd vrátiť na správnu stranu aj X5?
Reakcia na: Adam3 #72:
Teda na mieste starej zastávky 139?
Reakcia na: peepay #70:
To bude hadam chyba mapky, ta zastavka je tam predsa v pripajacom pruhu z benzinky
Ako tak pozeram, nahradnu zastavku v smere do Dubravky ani nebude mozne obist cez vedlajsi pruh - takze nie len ze hlavny tah aut na Dlhe Diely bude obmedzeny zastavkou v odbocovacom pruhu v smere na DD, ono dokonca bude aj blokovany zastavkou v smere do Dubravky. To si ani nechcem predstavit tie zapchy...
Reakcia na: 3pa3ck3 #63:
Na to zabudni, že by som sa doviezol X-kou k tunelu a potom prestupoval na električku kvôli tomu aby som sa odviezol jednu zastávku pod most na linku 70, ktorá jazdí v intervaloch 12/20/15//20. Ak by som mal takúto tortúru absolvovať každý deň pri ceste do/z práce, tak potom linka 29 to istí! Akurát zrejme tých ľudí čo radšej pôjdu potom 29kou bude ďaleko viac, takže neviem ako ten 12m bus bude vyzerať.
Inač L9 bude mať teraz takú istú trasu ako L8 počas dvojlinkového variantu
Reakcia na: david1 #56:
Jasné, na autobusovú stanicu alebo niekam na Prievozskú pôjdem električkou alebo dvakrát prestúpim, lebo david1 povedal, že je to tak dobré-
Reakcia na: luky133 #65:
a ty veris, ze si KDI rozmysli svoje rozhodnutie a povoli buspruhy, ked je teraz trend vsetko tlacit do aut a nie do MHD?
Reakcia na: MatejBA #64:
No podľa vyjadrenia mesta si nie som veľmi istý aký veľký rozsah bude mať ten bus pruh. Viem, že v pôvodných plánoch bolo aby bol jeden smer vyhradený pre techniku a druhý ostal voĺný pre prípadný BUS pruh. Ak to tak zachovali tak BUS pruh zrejme bude od Lafranconi len po River Park (viď. vyjadrenie mesta nižšie). Alebo tam bude tiež zúžený pruh kvôli stavebnej technike a potom jedine ostáva BUS pruh v úseku River Park - Most SNP. ❓

"Automobilová doprava bude vedená v jednom jazdnom pruhu v úseku od Tunela po Molecovu v smere do Karlovej vsi a v smere do centra mesta v úseku za Lafranconi po River Park."
Reakcia na: Pe67 #61:
Nezabudaj, ze smer centrum ma byt bus pruh (mozno uz od Molecky?) cize tym smerom to nebude vadit. Smerom spat by uz vyrovnavacku na konecnej mali.
Reakcia na: Pe67 #61:
Lenže aj pri otočka pri Zuckermandli by bola bez prestávky, takže toto je zajedno
Reakcia na: MatejBA #59:
Btw. SU15 nam beru z L32 ( budu sola v PD, vikend klby) , SU15 v PD na 88. Tie SU15 uz vyzeraju inak otrasne technicky, včera jazda s 1218,1222 💀 💀 💀
Reakcia na: MatejBA #59:
To je síce pekné, ale potom bez vyrovnávačky si budú tieto linky prenášať nepravidelnosti do opačného smeru.
Reakcia na: MatejBA #59:
Jedine ako ostrý obrat hej.

Reakcia na: david1 #56:
Pod mostom ale mozu rovno prejst a ist spat a nemusia zaberat obrazisko pod mostom.
Reakcia na: 3533 #57:
Oni si žijú vlastným svetom.
Reakcia na: rasto.f #3:
Aj na stránke IDS BK tiež považujú označenie X4 za vhodnejšie 😁
Reakcia na: MatejBA #54:
Je mi jasné , že budete prskať no L4,9 idú obidve do východných častí mesta cez centrum.
Pod most už nenarveš ďalšie linky s tak hustým int.



Reakcia na: david1 #53:
TomJ má úplnú pravdu.
Reakcia na: david1 #53:
Je to buzeracia, pretoze pod mostom sa vedia otocit lahko a mas tam prestup na dalsie linky smer vychod BA.

Ci vazne chces, aby ludia chodili KV - Chatam, Chatam - Novy Most, Novy Most - vychod BA? To sa ti na to vys*ru a pojdu radsej autom alebo na L29, ktora potom bude preplnena hlava/nehlava.

Dalsia vec je, ze usetris kolko? Nula cela nula cela nula cela...
Reakcia na: TomJ #12:
Aká buzerácia? Kde končia X2,3,4,8 počas výluk?
Tiež v najbližšom bode pre funkčný prestup.

Ak bude nábrežie funkčné tak ideal po Chatama.
Odtiaľ električkou buď cez tunel alebo po nábreží ďalej do centra.

Zlepšia sa obehy a mohla by sa posilniť X5, ktorá je už teraz poddimenzovaná po Kútiky.
Reakcia na: Trammat #51:
Keby len auta obiehat,ale tam sa budu obiehat aj X5 a X33 😃
Reakcia na: TeBeCe #43:
Chápem, že tá zastávka pre X5 asi inde umiestniť nešla, ale už teraz vidím, ako budú vodiči aut smerujúci na DD obiehať X5 stojacu v zastávke a cez tú malú medzeru medzi zastávkou a križovatkou sa budú strkať pred autobus a pri vychádzaní zo zastávky budú vznikať dosť nepríjemné situácie.
Reakcia na: Viko #47:
Uplna pravda, teraz to vyzera ze sa bude vystupovat do travy. Ked este naprsi...
Reakcia na: Viko #47:
A do toho tie konáre stromov, človek aby sa zohýbal keď vystúpi z autobusu... Keď už, zastávka by mala byť priamo pred fontánou alebo potom až niekde pri Riviére, ako sa teraz točí linka 33.
Reakcia na: Viko #47:
Aj segnerova cuci uz tyzden v polmetrovej trave a nikoho to netrapi. Skusenosti z minuleho roka (borska) ukazali, ze taketo veci sa robia az pocas vyluky...
Reakcia na: TeBeCe #43:
Keď už si vymysleli hentakú polohu, mohli tam aspoň zložiť panely alebo spraviť drevené pódium...
Reakcia na: Ari #39:
Mám pocit, že linka 133 sa po skončení výluky už neobnoví. X33 je len výluková a po skončení výluky sa zruší aj tá
Reakcia na: peepay #42:
Semafor sa da aj vypnut. Nie je velmi dovod na to, aby fungoval,kedze viacere odbocenia budu zrusene, prestupy tbus elina zrusene tj pohyb chodcov bude akurat tak z/do Lidla
Reakcia na: Ari #39:
tak to áno ale minimálne chatám sófer by trebalo aby obsluhovala
Reakcia na: MatejBA #27:
Presne aj ja som na to pozeral...
Jednak spravia zastavku v odbocovacom pruhu, do ktoreho presmeruju vsetok hlavny tah z mesta na DD a jednak je tam este aj semafor s dlhym intervalom (kedze bezne toto odbocenie nie je tak frekventovane vyuzivane), ten aspon snad upravia. Ale aj tak, presmerovat hlavny tok aut a na rovnake miesto dat zastavku... to bude masaker.
Detto pri zjazde dole Molecovou, tam su ale aspon dva pruhy na odbocenie doprava, takze ked v jednom bude zastavka, da sa aspon pouzit druhy, hoci sa znizi kapacita, ale aspon je ta moznost.
Reakcia na: color #36:
Pozri napr. CP 44.
Reakcia na: 3pa3ck3 #13:
Ja si myslím že áno, ono to vyzerá že tam chodí veľa spojov ale v rannej špičke väčšina mešká takže tam moc dlho vozy nestoja a v sedle by to nejaké 3-4 klbaky navyše mohlo zvládnuť, čo sa týka ich skrátenia po Chatam, ako tu píše TomJ, je to zbytočná buzerácia cestujúcich a neušetrí sa skoro nič.
Reakcia na: Ma178rek #35:
Aj pre X33 nie bolo by zle ak by vynechala tie iste zastávky na ktorých nestojí 133.
Reakcia na: ufo #37:
Ja som k víkendovej výluke CP pre NAD už zažil. A viackrát. A ináč ani v takej Prahe, kde majú prakticky väčšinu roka výluky na rôznych úsekoch siete el. naraz, nemám pocit že by mali NAD s rovnakým číslom. (Tam majú dokonca osobitné čísla pre mimoriadne výlukové električkové linky 3x a 4x).
Reakcia na: color #36:
Ešte som tu na imhd nezažil CP k mimoriadnej náhradnej doprave.
Reakcia na: ufo #28:
A CP napríklad tu na imhd.sk si predstavuješ ako?
Reakcia na: fanatikmhd #24:
dá sa ale musela by sa troška točiť, minimálne v smere do Dúbravky

133 nestojí na všetkých zastávkach takže by nadávali načo je tak pomalá linka 😃
Reakcia na: birch #31:
Jedine ak tak autistom to môže uškodiť. Je to náhrada stále tej istej linky, v jednom prípade plánovaná, v druhom hypotetickom neplánovaná.
Reakcia na: MatejBA #32:
Semafor tipujem vypnu na Riviere. A hlavna cesta bude asi opat odbocka na Devin,ako to bolo ked bol ten cestny most na Riviere - inak by stali ako vravis az na FTVS. 🙂
Reakcia na: Petto #30:
To je teda riesenie... Vsetci tak pojdu cez Devinsku cestu (hlavne z okolia juhu DD) a ked tam ostane 1 jazdny pruh tak sa moze aj cez koronu ocakavat zapchy minimalne po FTVS.
Reakcia na: ufo #28:
Dve linky s totožným označením jazdiace v iných častiach mesta sú nezmysel, bez ohľadu na to, že sú to výlukové linky. Nikomu to nepomôže a môže to iba uškodiť.
Reakcia na: MatejBA #27:
Este mozes ist stale otockou pri Nad luckami.
Reakcia na: MatejBA #27:
Obcania si uz home office natrenovali, tak teraz ho mozu naplno vyuzit 😋
Reakcia na: TomJ #25:
Pochopil som a nevidím nič na tom, keď vždy linku nahradím naraz na rôznych úsekoch tým istým číslom.
"v smere do centra pre linky X5 N34 - na Karloveskej pred križovatkou s Molecovou, v odbočovacom pruhu na Dlhé diely"

Im sibe? Tak uzavru krizovatku na Molecke a vsetky auta budu musiet ist bud cez Devinsku alebo sa otacat pri kostole a ist prave cez ten odbocovaci pruh... Toto bude pruser...
Reakcia na: Petto #23:
Presne to som napísal - pri víkendovom intervale je tých 30T dosť, avšak skôr alebo neskôr sa prejde na lepší interval a je rozdiel, či iba 4+9 potiahnem za 2 týždne od Nám. Ľ. Štúra k Chatamovi bez väčšej zmeny pre cestujúcich (vypadne iba Šafko) alebo na 2-3 týždne kompletne zmením konečnú 1 linky.
Reakcia na: ufo #17:
Asi si ma nepochopil. Teraz bude výluka pár mesiacov v KV a povedzme, že tam bude jazdiť podľa Teba X4. Čo by si robil v prípade, ak by niečo ruplo na Vajnorskej a musela by mesiac jazdiť NAD medzi Zlatými pieskami a ŽST. Nové Mesto. Mal by si aj tam linku X4? Alebo to by už nevadilo, keby to bola X2 alebo X10? Je vôbec možné nahrať do palubákov dve rôzne linky s rovnakým označením?

Viem, že X4 by sa hodilo viac, ale je lepšie, keď má každá radiála pridelené jedno číslo linky NAD (aspoň potom nemusíš stále meniť tabuľky na zastávkach podľa toho, ktoré číslo pre NAD sa mi zrovna najviac hodí).
Len taká drobná technická otázka: Autobusy X5 nebudú obsluhovať zastávku Kútiky, odporúčame zastívku Borská. Chápem, že na hlavnej ceste skrátka nie je zastávka. Ale, nenapadlo dakoho použiť to hyperobratisko ako zastávku? Dá sa použiť v oboch smeroch...... Predpokladám že súčasný stav je "predbčasné používanie", a v ňom nie je zahrnutá aj cestná časť?

Inak, to trollenie cestujúcich s X33 miesto 133 je fakt nutné? Či ide o to poukázať že ide o NAD?
Reakcia na: Jak44 #20:
V aktualnom korona rezime mas dost 30T aj pre L1 aj pre L3 - sucasne ak by sli obe do Petrzalky. Ale ci treba kapacitne 2 linky v Petrzalke je otazne. Mozno tak rano.
Reakcia na: TeBeCe #15:
6. mája 2020 o 9 hodine je stretnutie pri tuneli z dôvodu začatia konania k predčasnému užívaniu stavby - električkovej križovatky pri tuneli. Takže mesto zrejme plánuje v máji sprevádzkovať túto časť a potom dodatočne upraviť výlukové linky. Inak si neviem vysvetliť načo by žiadali o predčasné užívanie stavby pred dokončením už teraz len na túto časť rekonštrukcie.
Reakcia na: pharel #19:
Podľa mňa sa tak aj stane... Ale najprv musia zrekomštruovať úsek Cintorín Rača Záhumenice, keďže na Cintoríne Rača bude úvrať rovnako, ako v Petržalke.
Reakcia na: pharel #19:
Nie je na to dosť 30T.

//Edit: Aby som to rozvinul, pri víkendovom intervale by na 1+3 bolo Škodoviek dosť, avšak skôr, či neskôr sa prejde minimálne do prázdninového režimu, kedy by na 1+3 bolo treba 27 vozidiel + ZV, čiže by sa jazdilo bez rezervy, pričom dnes je pojazdných len 26 Škodoviek.
Podla mna nie je potrebne mat 3 linky na Nam. L. Stura, linku 1 mohli poslat naspat do Petrzalky.
Reakcia na: IBBI #16:
Vidime na zvysnych usekoch, kolko mesiacov taketo detaily "na par dni" trvaju.
Reakcia na: TomJ #7:
A čo je na tom? Veď aj teraz je X5 iná ako bola minulý rok a aj minulý rok mala viacej cieľov ako dva.
Kedysi boli náhradné linky označené len X a dispečeri a vodiči to zvládli. Teraz, keď teda je asi vôľa cestujúcim naznačiť, o náhradu akej linky sa jedná, je X5 totálna blbosť.
Reakcia na: TeBeCe #15:
Detaily ktore su otazkou par dni.
Reakcia na: IBBI #14:
- nie je to vybetonovane (aspon vcera nebolo)
- nie su dokoncene semafory
- nebol este ani vypisany termin kolaudacie
Ten tunel by fakt mal ostat v prevadzke. Dobry napad bol, co tu niekto spomenul - pockat kym sa dokonci triangel pri tuneli a tocit elektricky tam. De facto je odbocenie cez tunel hotove co som videl.
Reakcia na: FFF13 #10:
Vošli by sa ďalšie autobusy pod most?
Reakcia na: Ma178rek #11:
To už mi príde ako zbytočná buzerácia cestujúcich ukončiť NAD zastávku pred prestupným uzlom a centrom mesta.
Reakcia na: FFF13 #10:
možno by stačilo busy iba po chatám, otočia sa pri Zuckermandeli a môžu ísť naspäť, maximálne 3 minútky vyrovnávka
Reakcia na: TomJ #5:
Ak sa po dokončení 3.etapy potiahnu 4 a 9 k Chatamovi okružnou jazdou, a X5 a X33 skrátia po Most SNP (môže sa ušetriť nejaký voz či posilniť interval), budem rád. Potom je to najlepšie možné riešenie keďže o cca 2 týždne budú chodiť eliny k tunelu a zároveň sa nebude 4.etapa začínať neskôr, len aby sa nevyhovorili že nechcú po 2 týždňoch miasť substrát ďalšími zmenami
Ocenujem snahu viest vsetko v nasobkovych intervaloch X5,X33 dokonca i 32 + elektricky
Ale uz je teraz je jasne,ze rano bude kapacitny problem v starej Karlovke. Dnes robia hodinovu kapacitu 4+9 rano - 16spojov za hodinu tj 3520 ludi, od pondelka to bude len 8x110 tj 880 ludi pri klbaku NB18
Zbytocne sa pridava na linke 32 ranny interval na 7-8 int. Ti ludia nepresedlaju,len tak predsa na 32tku ked chodili elektrickami do centra uplne inym smerom.

Ocakaval by som prehodnotenie do pondelka , napr.:
X5 6/7-8/7-8//7-8
X33 6/7-8/7-8//15 ( vikend staci s prehladom 15 min.int. na X33 + aj vecer v PD po 21.hodine by uz stacil 15min int)
32 12/15/15//15-30 ( vikend zachovany doobedny 30, poobedny 15)

Reakcia na: rasto.f #3:
Čiže by si navrhoval, aby teraz celú Karloveskú radiálu obsluhovala len linka 9? Ľudí je síce v spojoch menej, ale s víkendovým intervalom by tam sama určite ani teraz nestačila a zasa by potom zbytočne vozila vzduch v Ružinove.
S tými X-kovými linkami je to asi tak preto, lebo X4 je určená ako náhrada za linku 4 na Vajnorskej radiále. Ak by nastala mimoriadka a musela by byť NAD aj na Vajnorskej, mal by si v tom istom čase dve linky s rovnakým označením.
Reakcia na: rasto.f #3:
Nebude tá X33 kvôli tomu, aby sa signalizovalo, že ide o dočasnú linku? Teda aby po spustení trate sa Dlhodielčania dedožadovali zachovania celodennej 133?😁
Reakcia na: FFF13 #2:
Predpokladám, že zatiaľ budú mať električky ešte víkendový interval aj cez týždeň a to by NĽS mohol zvládnuť. Do dvoch týždňov hádam sprevádzkujú tunel a vtedy sa už možno prejde späť na prázdninový grafikon.
Ja práveže súhlasím s tým, aby začali čím skôr, aspoň aj skôr skončia (aj keď septembrovému termínu veľmi neverím). Snáď sa už bude na jeseň normálne chodiť do škôl a tým pádom padne vhod, ak výluka skončí hoci aj o týždeň skôr.
Reakcia na: FFF13 #2:
Ako si dosiel na 3 linky v 4min int. Eliny jazdia zatiaľ stale CP víkend tj na NLS bude priemerka 2.5min pri 1,4,9.
Zrusi sa L133, aby sa v jej trase zaviedla X33. 👍 Sudoku, aby to cestujuci nemal take lahke?

Podobna dnesna X6, namiesto nej mohla ist celodenne L133, L4 tocit na NLS a L9 do Dubravky. Ale ved jalove vozenie elektriciek ma benfit v sikanovat ludi predlzenim cesty a dodatocnym prestupom (smer DD).😎

Btw - preco linku 4 nahradzuju linky X5 alebo X6?😃
Vedenie X liniek sa mi zdá celkom vpohode, chválim že z Dlhých Dielov bude priame spojenie do centra keď sa to dá. Avšak porušiť električky aj v tuneli a na nábreží keď by kľudne mohli aj 4 aj 9 chodiť aj tam je zbytočné, asi nestíhajú dorobiť tie výhybky. Ja by som na ich mieste 1-2 týždne radšej počkal, dokončil tie výhybky a nechal by som jazdiť električky aj tam. Napr. v rannej špičke sa mi veľakrát oplatilo vystúpiť z 37 na Chatam Sofer a ísť elinou, ak šla do 2-3 minút, veľakrát som bol na Moste SNP rýchlejšie ako L37, teraz sú mi tie X-kové busy nanič. Jedine že by bol na nábreží v smere do centra buspruh. Nehovoriac že aj v úseku Most SNP - Šafko je električka spoľahlivejšia ako autobusy. Nehovoriac že semafory na nám. Ľudovíta Štúra asi nebudú zvládať 3 linky v 4 min intervale.
Je známe ktoré jazdné pruhy budú zabraté stavebnou technikou, príp. neplánuje sa aspoň v jednom smere vytvoriť buspruh?

(Mesto sa na aktualizáciu dopravných informácií na svojom webe tradične vykašľalo: https://bratislava.sk/sk/modernizacia-dubravsko-karloveskej-elektrickovej-radialy )